Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:3014, Did:0, useCase: 3

Biļetes no IIHF prezidenta un atpūta kā fanam – kā hokejisti atbalstīja hokejistus

Ulvis Brože
Ulvis Brože @UlvisBrozhe

Rūdolfs Maslovskis kopā ar Georgu Golovkovu un Rūdolfu Balceru, Rihards Cimermanis un Kristaps Roķis kopā ar Arti Ābolu. Foto: privātais arhīvs

Atbalstīt Latvijas hokeja valstsvienību vēsturiskās bronzas sasniegšanā uz Tamperi bija devušies vairāki tūkstoši fanu. Viņu vidū – arī vairāki hokejisti, ieskaitot šosezon Latvijas zeltu izcīnījušo vārtsargu Rihardu Cimermani un sudraba medaļnieku Rūdolfu Maslovski. Abi savulaik pielaikojuši arī valstsvienības kreklu.

30 gadus vecais vārtsargs Rihards Cimermanis, kura kontā ir divas Latvijas čempionāta zelta medaļas, Rīgā apmeklējis divas Latvijas izlases spēles. Palikušas radikāli atšķirīgas emocijas. "Pēc Slovākijas spēles likās, ka viss ir beidzies," atcerējās Cimermanis. Kopā ar "Zemgales" komandas biedru Kristapu Roķi viņš devies arī uz ceturtdaļfinālu pret Zviedriju.

"Kad bija palikušas sešas minūtes un bijām vadībā ar 3:1, viņam teicu – ja uzvaram, mums obligāti ir jābrauc uz Tamperi. Jau nākamajā dienā bijām mašīnā un braucām uz Tamperi, ieradāmies naktī," stāstīja Cimermanis, kurš kā līdzjutējs apmeklējis četrus pasaules čempionātus.

Cimermanis šosezon sargāja "Zemgales" vārtus ne tikai Latvijā, bet arī Somijas otrajā līgā, kur 24 spēlēs atvairīja 92,1% metienu. Viņa astoņus gadus jaunākais kolēģis Ēriks Vītols piedalījās Latvijas valstsvienības treniņnometnē, bet pēc Kristera Gudļevska ierašanās tika atskaitīts.

"Ja skatos spēles ikdienā, tad vēroju taktiskās nianses. Skatos vairāk kā hokejists. Bet pasaules čempionātā ierodos kā pilnīgākais fans. Neiedziļinos statistikā un niansēs. Dzeru alu, dziedu dziesmas un izturos kā parasts līdzjutējs. Tiešām izbaudu visu procesu. Sezonas laikā galvā ir tikai hokejs, bet šeit varu atpūsties un izbaudīt kā fans," teica Cimermanis. Viņš spēles apmeklēja "Zemgales" zelta kreklā, ko rotā visu komandas dalībnieku autogrāfi.

Tamperē ieradās arī "Mogo"/LSPA viens no uzbrukuma līderiem Rūdolfs Maslovskis, kuru Sportacentrs.com sastapa laikā, kad viņš runāja ar IIHF prezidentu Liku Tardifu. Tieši viņš nokārtojis Maslovskim biļetes uz pusfināla spēli pret Kanādu.

"Kad spēlēju Francijā, viņa dēls bija mans treneris. Saorganizēja biļetes, vakarā dabūju labās vietās noskatīties Vācijas – ASV pusfinālu. Uz bronzas spēli viņš vairs nevarēja neko dabūt, bet Georgs Golovkovs atstāja savas biļetes. Kopā gājām uz čempionāta pirmajām spēlēm, kamēr viņš vēl nebija pieteikts. Tur dabūju āķi lūpā un emocijas," teica Maslovskis. Katram no izlases hokejistiem pasaules čempionātā pienākas divas biļetes uz spēli.

Ja Cimermaņa kompānija uz Tamperi devās ar auto, tad Maslovskis kāpa lidmašīnā. "Paņēmām lidojumu 4:00 no rīta. Atbraucām, un nebija, ko darīt, jo vēl nevarējām doties uz dzīvokli. Pastaigājām pa viesnīcām, pasēdējām foajē. Tieši dzīvošana arī bija lielākais izaicinājums," teica Maslovskis.

"Vajadzēja arī vienoties ar sievu – viņai jāpaliek mājās, jāauklē mazais, nāk zobi. Paldies, ka palaida. Vēsturisks moments tepat blakus mājām – kad vēl būs tāda iespēja?" vaicāja Maslovskis.

"Uz spēlēm eju ar prieku, jo ir daudz manas paaudzes spēlētāju, gandrīz visus pazīstu. Prieks redzēt, ka čaļi tikuši tik tālu. Čomi spēlē labi, emocijas, atmosfēra – tas viss parāva līdzi. Tāpēc izdomāju braukt uz Tamperi un iet līdz galam. Protams, fanot ir citādi. Beigu daļā ir nervozāk nekā laukumā. Pārņem emocijas, kad apzinies, ka esam tik tuvu. Kaut kas neaizmirstams. Atmiņas uz dzīvi," teica 27 gadus vecais uzbrucējs.