Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:261, Did:0, useCase: 3

Eksperts: "KHL lejasdaļas komandas ir vienkārši nekonkurētspējīgas"

Gatis Druvietis
Gatis Druvietis

Eksperts: "KHL lejasdaļas komandas ir vienkārši nekonkurētspējīgas"
Fjodors Kanareikins. Foto: TASS/Scanpix

1976. gada PSRS čempions kā hokejists un 2007. gada Krievijas čempions kā galvenais treneris Fjodors Kanareikins atklāj, ka cer uz algu griestiem, kas varētu izraisīt līdzvērtīgāku konkurenci Kontinentālās hokeja līgas (KHL) mačos.

Kā vērtējiet sev tuvo Maskavas "Spartak" pirmajā sezonā ar Oļegu Znaroku kā galveno treneri?
- "Spartak" aizvadīja sezonu savā līmenī, ja skatāmies pēc spēlētāju iespējām. Bija gan labas sērijas, gan neveiksmīgas. Kopumā sarkanbaltajiem šo sezonu var ieskaitīt. Izslēgšanas spēlēs sanāca tā, kā tam vajadzēja būt: Maskavas "Dynamo" bija labāka spēlētāju komplektācija, viņiem izpildītāji meistarīgāki, taču "Spartak" tik un tā spēja cīnīties [2-4].

Vai šim "Spartak" bija kas kopīgs ar MVD un "Dynamo", kur Znaroks nopelnīja savu reputāciju KHL?
- Kopīgs ir tas, ka daži "Spartak" spēlētāji agrāk spēlēja Znaroka vadībā. Bet tā es šos sarkanbaltos salīdzinātu ar tām komandām saliedētības ziņā. Bija redzams, ka spēlētāji ir draudzīgi un vienoti kopīgam mērķim.

Kāpēc pēc iepriekšējās sezonas Gagarina kausa fināla šoreiz Omskas "Avangard" izkrita jau pirmajā kārtā?
- Salīdzinot ar iepriekšējo sezonu, "Avangard" vairs nebija tas pats. Lielākā daļa spēlētāju tika saglabāti, taču no viņiem vairums neparādīja savas labākās īpašības. Kāpēc tā notika, labāk redzams cilvēkiem šī kolektīva iekšienē. Reti kurš atbilda savam līmenim, tas ir viennozīmīgi. Līdz ar to tāds neapmierinošs rezultāts.

Var cerēt, ka izslēgšanas spēļu iznākumi vairs nebūs tik prognozējami, kad tiks ieviesti jaunie algu griesti?
- Kāda jēga cīņai starp komandām ar algu budžetu 2 miljardu Krievijas rubļu un 0.4 miljardu apmērā? Tā ir pārāk liela starpība. Kāda jēga piecās sešās komandās savākt visus augstas klases hokejistus? Atlikušie klubi spējīgi vien uz dažām uzvarām pār favorītiem. Turklāt no tiem atlikušajiem astoņi vispār neraisa nekādu sportisko interesi. Šogad nebija vajadzīgas nekādas pārmērīgas pūles, lai tiktu izslēgšanas spēlēs. Lejasdaļas komandas ir vienkārši nekonkurētspējīgas. Aizvadītajā sezonā šie klubi bija kā karstā ēdiena garnējums. Tagad ieviešamie algu griesti ļaus mazbudžeta komandām piesaistīt arī talantīgos spēlētājus, kuri pastiprinās konkurenci čempionātā.

----

Krievu hokeja speciālists Fjodors Kanareikins runāja par neinteresantajām astoņām komandām no tabulas lejasdaļas. Konkrēti klubi netika nosaukti, taču pēc aizvadītajā sezonā sakrātajiem punktiem sliktākās vienības bija visas astoņas "play-off" neiekļuvušās: "Amur" (62), "Kunlun Red Star" (60), "Sochi" (59), "Severstal" (58), "Traktor" (56), "Admiral" (56), Rīgas "Dinamo (41), Minskas "Dinamo" (39).

Izmantotie resursi:
iz.ru

  +3 [+] [-]

, 2020-04-13 15:23, pirms 5 gadiem
Jā, KHL lejasgals nav konkurētspējīgs. Iemet jebkuru KHL 17.-24. vietas klubu kādā no Eiropas top līgām un rezultāti tām komandām, būtībā, būs tādi paši - tabulas vidus vai lejasgals. Pārējās lielajās līgās nav tik izteikta tā starpība starp augšgalu un lejasgalu. Jā, ir favorīti un pastarīši, bet tā starpība tik un tā nav tik liela, cik KHL.

  +4 [+] [-]

, 2020-04-13 15:33, pirms 5 gadiem
Vēl, ja runā par KHL krievu klubiem, algu griesti nav vienīgā problēma. Ļoti augsta līmeņa spēlētāju krievos tomēr nav tik daudz, lai visas 20 krievu komandas būtu ļoti spēcīgas kaut vai uz citu Eiropas līgu fona. Taču tajā pat laikā, krievos ir ļoti daudz spēlētāju, kuriem, esot tālu no to pašu NHL spēlējošo krievu līmeņa, ir pārāk lielas algas.

Ja krievi gribētu ļoti spēcīgu vietējo čempi, tad atstātu 16 komandas, kuru sastāvos tiek labākie RU spēlētāji. Tā vietā viņiem ir kolhozs un degradācija

  +1 [+] [-]

, 2020-04-13 16:06, pirms 5 gadiem
Ja KHL algu griesti būs 10 Mio.$, tad tas vienalga nebūs dižs glābiņš KHL astes gala komandām, kā, piemēram, Rīgas ''Aklās zarnas, kuriem algu budžets bija/ir 3,2 Mio.$.

  -4 [+] [-]

, 2020-04-13 17:04, pirms 5 gadiem
NAMEJS 9999 rakstīja: Ja KHL algu griesti būs 10 Mio.$, tad tas vienalga nebūs dižs glābiņš KHL astes gala komandām, kā, piemēram, Rīgas ''Aklās zarnas, kuriem algu budžets bija/ir 3,2 Mio.$.
Einuh, no kurienes tev infa par KHL budžetiem, ja par līgu uzspēlēti neinteresējies?

     [+] [-]

, 2020-04-13 17:28, pirms 5 gadiem
1) kas tas tāds par ekspertu? kas viņu ir nodēvējis par ekspertu?
2) jau kopš pašiem KHL pirmsākumiem algu griesti ir mahinācija. pāris gadus budžeti vispār netika publiskoti, un pēc tam (vai ap to laiku) arī tika ieviests izņēmums, ka viens spēlētājs - Radulovs vai Jāgrs - var saņemt tādu algu, ka var iet pāri griestiem.
3) ko dod algu griesti, ja nav algu grīdas?

  +4 [+] [-]

, 2020-04-13 17:59, pirms 5 gadiem
asinsdesa rakstīja: 1) kas tas tāds par ekspertu? kas viņu ir nodēvējis par ekspertu?
"1976. gada PSRS čempions kā hokejists un 2007. gada Krievijas čempions kā galvenais treneris", turklāt ir trenējis vairākas spēcīgas KHL komandas. Vairāk par parastu rajončika vientiesi gan jau viņš zina.

Katrā ziņā, sakarīgāks par Arta Ābola personīgo heiteri, alkānu A. Koževņikovu jau nu ir

  +4 [+] [-]

, 2020-04-13 18:01, pirms 5 gadiem
Atlantique rakstīja: "1976. gada PSRS čempions kā hokejists un 2007. gada Krievijas čempions kā galvenais treneris", turklāt ir trenējis vairākas spēcīgas KHL komandas. Vairāk par parastu rajončika vientiesi gan jau viņš zina.
un par brīnumu pat sakarīgi norunājis, nevis kā vairums rusņas bijušie šaibas dzenētāji ko šeit pārkopē - kā ver muti vaļā, tā sūdi un virca gāžas aumaļām

  +5 [+] [-]

, 2020-04-13 18:04, pirms 5 gadiem
Banss rakstīja: un par brīnumu pat sakarīgi norunājis, nevis kā vairums rusņas bijušie šaibas dzenētāji ko šeit pārkopē - kā ver muti vaļā, tā sūdi un virca gāžas aumaļām
Šitā veča komentārus sakarā ar khl hoķa jautājumiem esmu redzējis. Šis vēl adekvātas lietas runā un saprot, kas notiek. Bet jā, ir pilns ar tiem visiem PSRS čempioniem un olimpiskajiem medaļistiem, kuri ar katru gadu vēl trakākas muļķības runā, jo joprojām dzīvo 70.-tajos.

  -3 [+] [-]

, 2020-04-13 18:29, pirms 5 gadiem
Atlantique rakstīja: Jā, KHL lejasgals nav konkurētspējīgs. Iemet jebkuru KHL 17.-24. vietas klubu kādā no Eiropas top līgām un rezultāti tām komandām, būtībā, būs tādi paši - tabulas vidus vai lejasgals. Pārējās lielajās līgās nav tik izteikta tā starpība starp augšgalu un lejasgalu. Jā, ir favorīti un pastarīši, bet tā starpība tik un tā nav tik liela, cik KHL.
Es saprotu, ka tev nepatīk KHL, bet tādēļ jau nevajag absurdas lietas rakstīt, to pašu Dinamo iemet jebkurā Eiropas līgā un viņa būs top 5 komanda, tas ir fakts, Eiropas līgas ir stipri vājākas par KHL, tā vnk ir,tas var patikt vai nepatikt

  +2 [+] [-]

, 2020-04-13 18:59, pirms 5 gadiem
kramblers rakstīja: Es saprotu, ka tev nepatīk KHL, bet tādēļ jau nevajag absurdas lietas rakstīt, to pašu Dinamo iemet jebkurā Eiropas līgā un viņa būs top 5 komanda, tas ir fakts, Eiropas līgas ir stipri vājākas par KHL, tā vnk ir,tas var patikt vai nepatikt
Jā, un, ja iemet CSKA un SKA Nacionālajā hokeja līgā, tad abas uzreiz par Stenlija kausu cīnītos

Nav Eiropas top līgu hoķis tik vājš. Jā, KHL Top 5 komandas (SKA, CSKA, Ak Bars) cīnītos par titulu Zviedrijā, Somijā vai Šveicē. (Atslēgas vārds - cīnītos, nevis paņemtu uz vienas slidas). Lejasgals, un, jo īpaši, pēdējo 5-6 gadu Dinamo būtu tā pati lejasgala komanda arī tur.

  +7 [+] [-]

, 2020-04-13 20:16, pirms 5 gadiem
kramblers rakstīja: Es saprotu, ka tev nepatīk KHL, bet tādēļ jau nevajag absurdas lietas rakstīt, to pašu Dinamo iemet jebkurā Eiropas līgā un viņa būs top 5 komanda, tas ir fakts, Eiropas līgas ir stipri vājākas par KHL, tā vnk ir,tas var patikt vai nepatikt
Būsim godīgi, nav lielas pārliecības, ka RD pat nonākot VHL būtu TOP komanda, kas tā stabili cīnītos par titulu, kur nu vēl Eiropas augstākajās līgās.

  +2 [+] [-]

, 2020-04-13 20:30, pirms 5 gadiem
kramblers rakstīja: Es saprotu, ka tev nepatīk KHL, bet tādēļ jau nevajag absurdas lietas rakstīt, to pašu Dinamo iemet jebkurā Eiropas līgā un viņa būs top 5 komanda, tas ir fakts, Eiropas līgas ir stipri vājākas par KHL, tā vnk ir,tas var patikt vai nepatikt
Šī brīža Dinamo ar visām fin., motivācijas un citām problēmām Eiropas top līgās labākajā gadījumā sistos par PO. Pirmo sezonu Dinamo - jā tas iespejams varētu sapņot par ja ne top5 komandas nosaukumu, tad stabilu PO komandu gan. Bet šobrīd - būsim reālisti, ja komandu komplektē no spēlētājiem, kuri neko dižu nerāda tajā pašā VHL ar nelielu labu spēlētāju piešprici bonusā nākot zema līmeņa trenerim un vadībai, kas lien trenera darbā un mēgina tēlot menedžeri, lai arī no hokeja daudz nesaprot, klāt visam ejot motivācijas trūkumam, iespējamām fin. problēmām un algu neizmaksai - kur tur var būt augsts rezultāts?

  +1 [+] [-]

, 2020-04-13 20:46, pirms 5 gadiem
Realitaate: Nu taadi reaali autsaideri bija Dinamo riga un Dinamo Minska tas arii viss.

Jo: Kapeec?

Realitaate: Jo nem "saveejos" un maaksliigi taisa pa hokejistiem(To arii Paste teica). Kaa piemeeram - Batna, Marenis, Lipsbergs, Mamcics...
Un liideri - Dzerins(Citaa komandaa buutu izlidojis), Balinskis(7., 8. aizsargs), Redlihs(Citaa komandaa buutu atseedinaats un samazinaats speeles laiks)utt.

  +2 [+] [-]

, 2020-04-13 20:54, pirms 5 gadiem
Nav jēgas spriedelēt, kurā vietā kurā Eiropas līgā būtu Dinamo pašreizējā (pēdējo gadu) komanda, jo no tā nekas nemainīsies, un Dinamo (vai jebkādai citai potenciālai Latvijas komandai) vienīgā iespējamā vieta ir KHL. Ja tomēr mēģināt salīdzināt Dinamo un Eiropas komandu spēkus... Pastarīšu vidū gan nebūtu, jo uz Eiropas līgu komandu fona Dinamo arī budžeta ziņā nebūtu starp zemākajām. Titulu pretendentu vidū arī ne, vismaz pašreizējā veidolā un ar esošajām finanšu iespējām. 10 gadus atpakaļ bija savādāk, jo Dinamo bija stiprāka, bet Eiropa vidusmērā vājāka. Bet KHL patiešām ir milzīga starpība starp vadošajiem klubiem un lejasgala komandām, ko nosaka pieejamie finanšu līdzekļi. Eiropā tik milzīgu atšķirību starp līderiem un pastarīšiem pārsvarā nav. KHL sākumos bija līdzīgi, un bija daudz interesantāk... Ne tikai no Dinamo skatu punkta vien. Superkomandas labumu nevienai līgai sportiskajā ziņā nedod. Finansiālajā - tas jau atkarīgs no citiem faktoriem...

  +2 [+] [-]

, 2020-04-13 21:13, pirms 5 gadiem
Intresanti, ka ar visu veco gvardi Ozo, Petrovicki, Niziviju, Hossu, Pruseku, Hartiganu, Elisonu, Wilsonu, Iggudenu mees regulaaro chempi nosleedzaam 5-8 vietai savaa konforencee.
Ar shiem puisheliem tas nav reaali.

  +1 [+] [-]

, 2020-04-13 21:46, pirms 5 gadiem
ANDZA84 rakstīja: Intresanti, ka ar visu veco gvardi Ozo, Petrovicki, Niziviju, Hossu, Pruseku, Hartiganu, Elisonu, Wilsonu, Iggudenu mees regulaaro chempi nosleedzaam 5-8 vietai savaa konforencee.
Ar shiem puisheliem tas nav reaali.
Es atceros, ka vismaz pirmajā KHL sezonā vēl nebija nekādu dalījumu konferencēs.

  +1 [+] [-]

, 2020-04-13 22:09, pirms 5 gadiem
Juris Miņins hokeja eksperts , 20:16, pirms stundas
kramblers rakstīja: Es saprotu, ka tev nepatīk KHL, bet tādēļ jau nevajag absurdas lietas rakstīt, to pašu Dinamo iemet jebkurā Eiropas līgā un viņa būs top 5 komanda, tas ir fakts, Eiropas līgas ir stipri vājākas par KHL, tā vnk ir,tas var patikt vai nepatikt
Būsim godīgi, nav lielas pārliecības, ka RD pat nonākot VHL būtu TOP komanda, kas tā stabili cīnītos par titulu, kur nu vēl Eiropas augstākajās līgās.

Labi, ka vismaz kāds objektīvi vērtē pēdējo gadu DR spēku
VHL pleijofos tiktu, bet uzvara tur būtu brīnums
Pusei no šīgada DR sastāva būtu nopietni jāiespringst, lai tiktu labā VHL komandā

  +1 [+] [-]

, 2020-04-13 22:28, pirms 5 gadiem
kramblers rakstīja: Es saprotu, ka tev nepatīk KHL, bet tādēļ jau nevajag absurdas lietas rakstīt, to pašu Dinamo iemet jebkurā Eiropas līgā un viņa būs top 5 komanda, tas ir fakts, Eiropas līgas ir stipri vājākas par KHL, tā vnk ir,tas var patikt vai nepatikt
Nez kāpēc Vītoliņš izteicās ,ka Spartaks būtu viduslīmeņa klubs Šveicē.

  +2 [+] [-]

, 2020-04-13 22:57, pirms 5 gadiem
H.E.N.R.Y. rakstīja: Es atceros, ka vismaz pirmajā KHL sezonā vēl nebija nekādu dalījumu konferencēs.
Dīvaini, ka esi ticis pie mīnusa, jo tev taisnība - 1. sezonā bija tikai divīziju dalījums (turklāt, ļoti interesants). protams, ja saliktu tagadējos rietumu klubus divīzija Dinamo būtu 5. vai 6. vieta arī togad.

  +1 [+] [-]

, 2020-04-13 23:12, pirms 5 gadiem
piters_kvils_5491377 rakstīja: Dīvaini, ka esi ticis pie mīnusa, jo tev taisnība - 1. sezonā bija tikai divīziju dalījums (turklāt, ļoti interesants). protams, ja saliktu tagadējos rietumu klubus divīzija Dinamo būtu 5. vai 6. vieta arī togad.
Ir cilvēki, kuri liek mīnusu tikai tādēļ, ka to komentāru ierakstījis konkrēts
komentētājs. Es gan skatos, ko kurš rakstījis.

     [+] [-]

, 2020-04-14 11:09, pirms 5 gadiem
Nav jau arī tā, ka tai Krievijai būtu vajadzīgs, lai tās ne-Krievijas komandas kaut ko sakarigu rādītu. Kas tie bija Slovan, kas nokāsa no krieviem piķi, piemetra vēl paši un uztaisīja fināla blici, uz ko krievi uzreiz piegrieza komandas budzētu un izdarīja visu, lai komada nebūtu konkurētspējīga...

     [+] [-]

, 2020-04-14 19:38, pirms 5 gadiem
piters_kvils_5491377 rakstīja: Dīvaini, ka esi ticis pie mīnusa, jo tev taisnība - 1. sezonā bija tikai divīziju dalījums (turklāt, ļoti interesants). protams, ja saliktu tagadējos rietumu klubus divīzija Dinamo būtu 5. vai 6. vieta arī togad.
Pirmajaa sezonaa nebija Ozo taapeec arii miinuss. Nekorekts biji pret ieprieksejo komentaaru.