Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:113, Did:0, useCase: 3

Balso - "Latvijas gada balva sportā - 07"!

Jānis Cīrulis
Jānis Cīrulis @ciiruls

Šodien portālos www.esports.lv un www.olimpiade.lv sākusies balsošana par vienu no "Gada balvas sportā 2007" nominācijām – "Sports visiem". Piedalies arī tu!

Šī gada 27. decembrī notiks vērienīgākā sportistu godināšanas ceremonija „Latvijas Gada balva sportā 2007”, kurā tiks sumināti gada labākie sportisti, treneri un komandas un atzīmēti aizvadītā gada izcilākie panākumi. LTV1 kanālā to varēs skatīt 29.decembrī. Kopā šogad ir noteiktas 15 dažādas nominācijas, no kurām vienas likteni izlems interneta balsojumā. Šī nominācija skan "Sports visiem". Nominācijas būtība ir atklāt to sporta veidu, kurš Latvijas iedzīvotāju vidū ir pats populārākais tieši pašu piedalīšanās un pieejamības ziņā. Tādējādi nav svarīgi tas, kādus sportiskos panākumus gūst mūsu valsts pārstāvji šajā sporta veidā. Nominācija „Sports visiem” ir lieliska iespēja rosināt sabiedrības un mediju interesi par konkrētu sporta veidu, tā palīdzot to popularizēt un attīstīt.

Balsošana par šo nomināciju šogad norisinās interneta portālos esports.lv un www.olimpiade.lv. Balsojot Jums ir jāizvēlas trīs sporta veidi attiecīgā secībā - par pirmo norādīto sporta veidu tiek ieskaitīti trīs punkti, par otro divi, bet par trešo viens punkts. Balsot noteiktajā laika periodā var tikai vienu reizi no reģistrēta e-pasta. Ja esat www.esports.lv lietotājs, tad jums būs iespēja arī mainīt savas domas līdz pat balsojuma beigām – jebkurā brīdī varat mainīt savas domas un tā netiks ieskaitīta kā jauna balss. Turpretī, ja vēlaties tikai nobalsot, nevis reģistrēties portālā, tad savu balsojumu mainīt vairs nevarēsiet. Visi balsotāji, kas nav reģistrējušies portālā pēc nobalsošanas uz norādīto e-pastu saņems apstiprinājuma ziņu, un, tikai to aktivizējot, jūsu balsojums tiks ieskaitīts. Tādējādi pilnīgi veltīga ir neeksistējošu e-pastu lietošana, jo rezultātus tas neietekmēs. Aktīvi sekosim balsojuma gaitai, īpašu uzmanību pievēršot tam, vai no vienas IP adreses netiek veikti atkārtoti balsojumi ar līdzīgiem vērtējumiem un e-pasta adresēm.

Balsošanas laikā no attiecīgo sporta veidu federācijām vai cita veida organizācijām tiks gaidīts viedoklis, kas paskaidrotu, kāpēc tieši šis sporta veids būtu pelnījis uzvarēt nominācijā. Šie viedokļi tiks publicēti portālā www.esports.lv, sadaļā "Gada balva 2007". Tāpēc izdevīgi ir reģistrēties portālā, jo vēlāk iespējams mainīsiet savas domas par atbilstošāko sporta veidu nominācijai.

Ja pašlaik izvēlē nav pieejams kāds sporta veids, kurš jūsuprāt ir pelnījis "Sports visiem" godu, ziņojiet par to, rakstot e-pastu uz esports@esports.lv ar norādi – "Gada balva".

     [+] [-]

, 2007-11-06 15:36, pirms 17 gadiem
eddgars

Es jau neteicu, ka tiek aizstāts pavisam, bet runāju par bezsniega situācijām, kas Latvijas ziemā nav retums. Un tas tiek aizstāts tautas sacensību gadījumos. Citos gadījumos, protams, sacensības tiek atceltas, kā tas notiek citos gadījumos, kad sniegs ir obligāts.

     [+] [-]

, 2007-11-06 15:45, pirms 17 gadiem
Jā, ledus sezona mums naw nekāda garā, bet visu to es pavadu uz ledus
6dienās svētdienās vidēji pa 6-8h ... man ar to pietiek, vasarā nodarbojos ar ko citu un pēc vasaras atkal gaidu hokeju...

  +1 [+] [-]

, 2007-11-06 19:16, pirms 17 gadiem
super FOX


Ziemā cik es varu savienot ar o' treniniem (kuros sleepo, un aizvakar jau pirmo reiz sleepoju) ejam uz diiķi, notiiram laukumu un uzsitam hoķi, bet nejau taa nopietni (bez aizsargiem u.t.t.)

  +1 [+] [-]

, 2007-11-06 20:03, pirms 17 gadiem
=> walchu
Kad vēl strādāju par treneri, man bija daudzi audzēkņi, kuriem O'sacensībās 1. starts mūžā ir sācies ar O'diennakts tumšajā laikā Un daudzi no tiem vēl šodien skrien.
Līdz ar to, ja Super_FOX ir luste un vēlēšanās drīkst mēģināt arī ar nakts OS
Starp citu LIEDAGS MĒNESNĪCĀ ir arī distances, kuras bez īpašas piepūles spēj veikt pat tāds, kas pirmo reizi mūžā paņem rokās karti. Un katrs pēc pirmās (OBLIGĀTĀS) distances, brīvi izvēlas sev nākamā apļa distanci, kuras jau sarežģītākas gan tehnikā, gan taktikā, salīdzinot ar pirmo distanci, ja vien pašam ir prieks un vēlēšanās orientēties un baudīt mēnesnīcas romantiku
LIEDAGS MĒNESNĪCĀ vislētrākās O'sacensības Latvijā: MAKSĀ VIENREIZ, STARTĒ TRĪS REIZES
Ja kādu interesē, tad pieprasiet nolikumu uz manu e-pastu: orient@navigator.lv

Piekrītu gan walchu, gan Super_FOX ja cilvēks pats grib, tad viņam jebkurš sporta veids ir pieejams
Tas kas negrib ar sportu nodarboties, vienmēr meklēs vis visādus nekā nedarīšanas iemeslus. Piemēram: čības spiež, kurpju šņores nav izgludinātas utt

  -3 [+] [-]

, 2007-11-06 22:33, pirms 17 gadiem
Orenteessanaas 4ewer ieniistu futboolu

  +2 [+] [-]

, 2007-11-07 06:31, pirms 17 gadiem
Īsts sportists nekad neienīst citus sporta veidus!
Īsts orientierists ar cieņu izturas gan pret pretiniekiem, gan pret konkurentiem, neatkarīgi no tā vai spēcīgāks vai vājāks.
Ar to arī mēs lepojamies.
Futbols un basketbols - orientieristam ir labs treniņš

     [+] [-]

, 2007-11-07 08:20, pirms 17 gadiem
Tieši tā! Orientierist, paturi to pie sevis!

  +1 [+] [-]

, 2007-11-07 12:15, pirms 17 gadiem
Orentierists ir provokators, bet pa lēto laiž pat gramatiku nav apguvis Izvēlies nīšanai basketbolu, tad vairāk cilvēkus aizskarsi Latvijā

  +1 [+] [-]

, 2007-11-07 13:30, pirms 17 gadiem
"Īsts sportists nekad neienīst citus sporta veidus!"
tā tas ir! Pats personīgi gandrīz visiem sporta veidiem sekoju līdzi un ar lielu interesi vēroju tos arī pie televizora ekrāna. Un nekad nenoniecinu kādu sporta veidu, jo katrs no tiem ir individuāls un salīdzināt tos ir ļoti grūti, jo dažos svarīgākā ir tehnika, dažos fiziskais spēks, dažos veiklīga, bet dažos vēl kas cits. Un teikt, ka kāds ir labāks vai sliktāks nebūtu pareizi. Un tieši tāpēc šis balsojums nav un nekad nebūs viennozīmīgs, un vienmēr būs kādi, kam kkas patīk un kādi, kam viss tas nepatīk.

Katrs sporta veids kādam ir pats populārākais un tas mīļākais

  +2 [+] [-]

, 2007-11-07 16:33, pirms 17 gadiem
es īsti nesaprotu tos cilvēkus, kuri vienkārši izmet frāzes, ka kaut kas "rūlz" vai "suck's", vai "4ever". tas, protams, parāda šo cilvēku intelektu un absolūtu nespēju par kaut ko diskutēt.

man, piemēram, patīk, ka šogad ir mainīta forma šai nominācija. šobrīd tā noteikti ir vairāk piemērota orientēšanās sportam nekā iepriekšējos gadus, kad. orient.sp. uzvarēja. es uzksatu, ka tas noteikti nav populārākais sporta veids Latvijā, jo uzdodod jautājumu, cik orientieristus Latvijā vai Eiropā Tu zini, noteikti spētu atbildēt tikai tie, kas ar to nodarbojas, taču tas noteikti ir tautas sporta veids, kurš ir vispieejamākais un demokrātiskākais.
pats to neesmu nekad darījis, bet, cik zinu, tad Eiropas līmenī mēs neesam nemaz tik švaki(noteikti augstāk kā futbolā). tā kā nevar arī teikt, ka tur skrien tikai opji(kā esmu šeit lasījis komentāros).

  -2 [+] [-]

, 2007-11-07 18:58, pirms 17 gadiem
=> habolins
Iespējams es Tev samelošos. Bet rupji pārskatot (pārlaižot aci), manuprāt Latvijā ir vairāk, kā 2300 orientieristu, kuri pēdējo 24 mēnešu laikā ir startējuši dažādās O'sacensībās (gan vietēja, gan Latvijas un augstāka mēroga sacensībās) . Nu tādi, kam kaut kādā veidā, kaut pāris reizes ir bijusi sakare ar OS noteikti ir daudz vairāk.

Es personīgi, pēdējo reizi oficiāli startēju 2002.g. Tad veselības u.c. problēmu dēļ gadu tik pat kā neko nedarīju.
Tagad blīvi un aktīvi zīmēju kartes, plānoju distances, sacensībās darbojos distanču dienestā - tad ar uzskrienu pa mežu ar cirvi vai kādu citu belžamo rokās un KP aprīkojumu plecā izliekot un novācot distances. Un protams nopietni strādāju OTD attīstībai Latvijā, jo pagaidām šis O'paveids nevis virzās uz priekšu, bet knapi velkās, jo vajadzīgas palīdzīgas rokas. Mums 3, (t.i. man, Jāņiem Gaidelim un Lazdānam) rokas ir par īsu, lai aizpildītu visus robus, kas Latvijā trūkst OTD pilvērtīgai attīstībai

  +2 [+] [-]

, 2007-11-07 21:40, pirms 17 gadiem
habolins

Daļēji piekriitu, jo cilveeki tiesaam normāli neatpazīst orientieristus
starp faniem O' nav populārākais, bet ar to nodarbojas/kautkaadaa veidaa saistiiti ir daaaudz cilveeku, un ar to pietiek, lai uzvareetu piem. seit

uzslaveejums tev===> Tu esi pirmais kurs nosauc iemeslu, kapēc O' nav populaaraakais

  -2 [+] [-]

, 2007-11-08 00:42, pirms 17 gadiem
"Īsts sportists nekad neienīst citus sporta veidus!," un šai brīdī es atceros par tādiem sporta veidiem kā šahs un dambrete! Kas jums būtu bilstams šai sakarā, vai tas arī skaitās sports? Jo teorētiski tas tiek saukts par sporta veidu un noteikti ir VISPIEEJAMĀKAIS no visiem sportiem, bet aptaujā NAV!!! Ak dievs

janiss
Ja orientēšanās būtu populāra, tad šeit mūsu o sportisti neizklāstītu visādas o sporta nianses un, galu galā, nesāktu runāt par kādiem nākotnes plāniem. Piemēram, basketbolisti nestāsta, ka bumba jāmet gruzā ar palēcienu. Te būs vēl viens iemesls.

Jānis Bergs
2300 ir ļoti mazs skaitlis, pat priekš Latvijas.

     [+] [-]

, 2007-11-08 09:39, pirms 17 gadiem
=> Atlets,
Pirkrītu - priekš Latvijas % 2300 nav liels cipars, kā arī orientieristiem fanu skaits arī nav liels.
Savukārt zinu orientieristus, kuri ir arī hokeju fani un līdz PČ hokejā, cenšas sapelnīt naudu, lai maijā varētu aizbrauktu kopā ar fanu kompāniju un pafanot par Latvijas komandu
Jau minēju, ka skaitli 2300 ir rupjš skaitlis, ko ātrumā apkopoju pārskatot rezultātus.
Varu Tev nosaukt arī lielāku skaitli %
Lielupes vidusskolā mācās 275 skolēni. Kad rīkoju skolas sporta dienā orientēsanās "Meža spēles", ar karti rokās distancē devās 218 skolēnu. Gandrīz 80 %
Un tā katrā Jūrmalas skolā, kur sporta dienā es rīkoju Meža spēles vai O'diena skolā, piedalās ap 80% skolēnu, no tā skaitļa, cik tur mācās.
Bet priekš šīs aptaujas tas nav nopietni.

Par šahu - arī es esmu to spēlējis, kādu laiku pat visai nopietni. Vai to var saukt par sportu? Ja filosofējam - tad tas ir sports smadzenēm un tajā muskuļu spēks rezultātus neiespaido.
Orientēšanās ir svarīgi gan muskuļu, gan smadzeņu spēks

  +2 [+] [-]

, 2007-11-08 10:54, pirms 17 gadiem
Atlets

Var daudz diskutēt, kas ir sporta veids un kas nav. Ir dažādi kritēriji. Man nepatīk sporta veidi, kas ir ļoti subjektīvi ar skatītājiem grūti saprotamiem vērtējumiem. Tāpēc man šahs un dambrete šajā ziņā ir vairāk sports kā mākslas vingrošana, kaut arī tā pat ir iekļauta olimpisko spēļu programmā. Sporta vingrošanu neuzdrīkstos dēļ subjektīvisma tiesāšanā kaut kur iekļaut, tomēr dažreiz tiesnešu lēmumi izsauc izbrīnu par sportisko pieeju un iespējamību bēz lobisma sasniegt rezultātus. Un kas mainīsies no tā, ja kāds pēkšņi paziņos, kuri ir īstie sporta veidi un kuri nav. Cilvēki vienalga ar to nodarbosies un uzskatīs, ka tas ir viņu mīļākais, populārākais, utt. sporta veids.

Orientieristi izmanto iespējas iepazīstināt pārējos, kas nezin par OS, ar sporta veida īpatnībām un niansēm. Vari uzskatīt to par popularizēšanas pasākumu sportam. Pat esot ar visām 4 pret OS, tu vienalga kaut ko uzzini un rezultāts sasniegts. Nevienā brīdī mēs neesam teikuši, ka OS ir populārākais sporta veids pasaulē, tāpēc nevar, protams, visu cilvēku zināšanu līmeni salīdzināt ar zināšanām par basketbolu. Un balsojumā mēs vienkārši nobalsojam par savu populārāko/iemīļotāko/pieejamāko sporta veidu. That's all!

Tas skaitlis 2300 domāju, ka ir lielāks, jo Latvijas lielākajās sacensībās Kāpas 3-dienas piedalījās kaut kur ap 2000 cilvēku, daļa gan bija ārzemnieki. Sakarā ar to, ka daudzi, kas orientējas sava prieka pēc tur nebija, domāju, ka skaits ir kaut kur 3000-4000. Kas protams, arī nav mega daudz, bet šie cilvēki ne tikai fano, bet arī aktīvi sporto. Un vai tad sportam tas nav tas būtiskākais? Un orientieristu aktivitātes ir panākušas to, ka arvien vairāk cilvēku pamēģina skriet pa mežu un gūt prieku no tā un ļoti bieži to darot kopā ar visu ģimeni, kas arī nav mazsvarīgi laikos, kad ir tik liela steiga, ka vecākiem nav laika pabūt kopā ar saviem bērniem. Manai ģimenei nedēļas nogales vasarā tiek ļoti piekārtotas sacensībām, ar iespēju pēc tam makšķerēt, gulēt teltīs, kurināt ugunskurus, utt. Bet ok, ne visiem tas liekas pieņemami, bet man tas ir būtiski ...

Orientēšanās sporta attīstībai būtisks traucēklis jau kļūst tas, ka sacensībās startējot vairākiem tūkstošiem dalībnieku, jau jāsāk uztraukties par pārinodarījumu dabai. Lai arī mūsu dzīve tai nodara pāri vairāk, orientieristiem tomēr dabas un mežu saglabāšana ir būtisks jautājums. No distanču plānotājiem nākotnē tas prasīs lielāku darbu, ja attīstība būs tik pat strauja kā līdz šim.

  -3 [+] [-]

, 2007-11-08 11:09, pirms 17 gadiem
Aarpraac, kaa mazi beerni! Katrs balso par ko grib, vai par ko fano, vai par to ar ko nodarbojaas, vai dajebvienalga par kko vinjsh balso!!!

  +2 [+] [-]

, 2007-11-08 12:53, pirms 17 gadiem
sportam ir jābūt tādam, kurā ir sacensības gars, kurš rada azartu un nav atkarīgs no trešajām personām, bet gan no paša(vai komandas biedru, ja tādi ir) spējām.

vienkāršu vakara peldēšanu vai trenažieru zāli noteikti nevar uzskatīt par sportu. man pašam arī nepatīk tie sporta veidi, kuros liek atzīmes vai kādu citu novērtējumu, jo, cik nav dzirdēti, visādi skandāli utt. par šahu, protams, var diskutēt(kā arī par dambreti vai bridžu), bet tas tomēr ir citu cilvēku augstāku varas vīru kompetencē. pats uzskatu, ka par sporta spēli tos nevar īsti atzīt, jo, manuprāt, ir jābūt arī kādam fiziskajam akcentam.


šeit var palasīt, ka orient.sp. nav atbilstošs šai nominācijai, jo nav skatāms. tam es piekrītu, ka klātn esot gluži skatāms tas nav, bet es varu nosaukt vairākus sporta veidus, kuri klātienē esot nav absolūti skatāmi. piemēram, bobslejs - bobs patraucas milzīgā ātrumā Tev garām un nav īsti skaidrs vai tas pilots ir veiksmīgi izbraucis attiecīgo virāžu vai nē. atliek tikai gaidīt rezultātus.
biatlons - principā mēs esam pieraduši to vērot pa tv, kur tiek rādīti interesantākie notikumi, bet, sēžot klātienē, es neteiktu, ka ir baigi interesanti no paliela attāluma vērot kā tiek sašauti mērķi. es domāju, ka orientēšanās sportu arī varētu veiksmīgi rādīt pa tv. tas, manuprāt, būtu ļoti interesanti. es neizplūdīšu niansēs kā es to iedomājos, bet doma ir līdzīgi biatlonam.
maratons - nu man, piemēram, neliekas interesanti skatīties reizi pa pusstundai kā man paskrien garām bars cilvēku. protams tas ir ļoti labi iziet atbalstīt maratonistus, bet par aizraujoši skatāmu sporta veidu es to nenosauktu.

un visos šajos sporta veidos mums ir bijuši attiecigajos gados izcili sasniegumi un sportisti(Prokopčuka, Bricis, Prūsis ...) un mēs vienmēr esam skatījušies un atbalstījuši viņus.

tā kā orient.sp. arī nav neskatāms sports. klātienē, jā, to es piekrītu, bet pa tv to varētu rādīt ļoti kvalitatīvi un interesanti.

  +1 [+] [-]

, 2007-11-08 15:55, pirms 17 gadiem
Brīžiem man liekas, ka jūs nemaz nesaprotat, ko es saku. Pirmkārt, es nekādā veidā nenolieku O sportu, otrkārt, par šahu bija ar ironiju un, treškārt, tas, par basketbolu, bija tikai piemērs, tāpēc man nevajag jau 145235 reizi stāstīt, kas ir O sports un ko tajā dara. Bik jau piegriezies lasīt jūsu garos postus, kuros praktiski nekas jauns netiek pateikts. Jūs tikai pasakat to, ka balts ir balts un viss.

Mazāk rakstiet, vairāk domājiet.

  +1 [+] [-]

, 2007-11-08 16:12, pirms 17 gadiem
=> habolins
Par O'sacensību skatāmību. Jau no pagājušā gadsimta 70tajiem gadiem par to biju daudz domājis un domāju vēl jo projām.
O'skrējiena stafetes sacensībās ir t.s. skatītāju KP. Parasti to iekārto distancē tā, kad līdz finišam (starpfinišam) atlikusi 1/4 no distances kopējā garuma, lai komandas biedrs, kam jāpieņem stafete, zinātu kad jāsāk iesildīties un gatavoties. Protams, emociju un pārdzīvojumu pie skatītāju KP un stafetes maiņas vietā ir vairāk, kā vajag.

Vēl atceros, pagājušajā gadsimtā, kādu laiku priekš TV OS pasākumus filmēja Marģers Laiviņš. Tad viņš man stāstīja, kā bija filmējis no milicijas helihoptera. Ar siksnām bija piesprādzējies pie riteņu šasijām un cēlies gaisā filmēt O'sacensības. Bija ļoti grūti to darīt jo helihoptera motors visu drebināja vienā drebināšanā

Kādreiz, pagājušajā gadsimtā, bija ļoti populārs O'sporta paveids bija apzīmētā distance. Un tieši šajā paveidā priekš skatītājiem visinteresantākā bija O'stafete, jo tur par nepareizi kartē sadurtiem KP ir jāveic soda apļi. Līdzīgi, kā biatlonā.

Man ir ļoti daudz ideju, kā O'sacensības varētu būt skatāmas gan TV, gan dabā. Bet visu pārdomājot tur vajag nežēlīgi daudz naudu. Kaut arī mums orientieristiem ir divi ļoti labi komentētāji, tomēr ar šiem vīriem būtu par maz.

  -1 [+] [-]

, 2007-11-12 11:27, pirms 17 gadiem
paldies orjentieri jus tieshaam ....