Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:319, Did:0, useCase: 3

Viedoklis: FIFA nogalina godīgu spēli

Pēteris Neimanis
Pēteris Neimanis

Viedoklis: FIFA nogalina godīgu spēli
FIFA prezidents Zeps Blaters
Foto: AP

Dziļās sērās paziņojam, ka šodien traģiski bojā gājis "fair play" jeb godīgas spēles princips futbolā. Oficiālā versija – sirdstrieka pēc Starptautiskās futbola federācijas FIFA lēmumu nepārspēlēt Pasaules kausa kvalifikācijas maču starp Īriju un Franciju, kurā francūži guva vārtus, klaji pārkāpjot godīgās spēles principus.

FIFA darboņi paziņoja, ka pēdējais vārds šajā situācija piederēja mača tiesnesim, kurš izlēma, ka pārkāpuma no Francijas uzbrucēja Tjeri Anri puses nebija un vārtu guvumu jāieskaita. Vismaz dīvaini, jo pats Anri pēc mača nenoliedza, ka nospēlējis ar roku. Līdz šīs nedēļas trešdienas vakaram spēle ar roku futbolā nebija atļauta. Par to bija jāsoda futbolisti, kas nospēlējuši ar roku un tiesneši, kas nav pamanījuši vai pievēruši uz to acis. FIFA ar savu lēmumu "Anri rokas lietā" skaidri paziņo, ka noteikumi ir mainījušies – var darīt visu, ko atļauj (nepamana) tiesneši. Turklāt pēc mača ar to jāplātās. "Vai, cik es eleganti iespēru pa vēderu guļošajam X! Nekas par to man nebija, un es arī neko neteicu, neesmu taču tiesnesis!" Kāpēc gan nē? Tā pārkāpj godīgās spēles principus? Kam tas vairs interesē?

Pirmo zalvi pa "fair play" principu FIFA izdarīja īsi pirms kvalifikācijas grupu turnīru beigām, paziņojot, ka izslēgšanas mačos pārus dalīs, atbilstoši FIFA rangam. Nav jābūt Ņūtonam, lai saprastu, kāpēc tas darīts – lai samazinātu iespēju, ka uz finālturnīru netiek kāds no varenajiem, kam neizdevās kvalificēties uzreiz. Pirms tam izslēgšanas maču dalībniekus meta vienā grozā un no viena groza arī ņēma ārā, tādejādi pāri bija neprognozējami. FIFA neriskēja. FIFA spēcīgākajiem pielozēja teorētiski vājākos. No komas "fair play" izcēla slovēņi, noliekot pie vietas Gūsu Hidingu un Krievijas izlasi. Diemžēl atveseļošanās nebija veiksmīga – lēmums par Anrī roku izdzēsa godīgās spēles pēdējās dzīvības pazīmes. Kāpēc gan jebkuram tagad neprotestēt par jebkura tiesneša svilpi situācijā, kad nospēlēts ar roku? Jebkura tiesa, balstoties uz Anrī precedentu, apmierinātu iesniedzēja prasību! Futbolistu kungi, droši spēlējiet ar roku kaut vai apzināti!

Saukli par godīgu spēli varam aizmirst – FIFA pierādīja, ka tās ir muļķības –, bet ko tālāk? Atvainojamies leišiem par tiem pašiem francūžiem veltītu plakātu un paziņojam, ka arī "No racism!" ir tukša plātīšanās? Visai ērts brīdis. Kā nekā spēlēsim DĀR – visu laiku rasistiskākajā Āfrikas valstī! Un viņiem ir dimanti.

Grūti iedomāties, kā francūži spēs doties laukumā un spiest rokas saviem sāncenšiem Pasaules kausa finālturnīrā, tomēr viņus šoreiz gribas vainot mazāk. Gadīties mēdz dažādi, arī piespēlēt sev ar roku, taču pilnīgi kas cits ir paziņot, ka šādā situācijā viss bija kārtībā. FIFA skaidri norādīja, ka ir nozīmīgāki un mazāk nozīmīgi asociācijas dalībnieki. Varbūt arī nekādas kvalifikācijas, pārspēles un finālturnīri nav vajadzīgi? Lai visu izšķir reitings, kura līderis gada beigās saņem kausu?

  +1 [+] [-]

, 2009-11-20 15:09, pirms 15 gadiem
bitron rakstīja: 3) Anrī nespēlēja tīšām ar roku.
Spēlēja gan! Paskaties vērīgi. VĒRĪGI! ļoti skaista piespēle sev.

  -1 [+] [-]

, 2009-11-20 15:15, pirms 15 gadiem
Daudz jau te komentēts un atliek vien papildināt,sakot, ka noteikti nepiekrītu šim viedoklim. Ja tgd pārspēlētu katru spēli kur tiesnesis nav bijis savu uzdevumu augstumos, patiešām sāktos haoss un futbols tiktu spēlēts nevis uz zāliena, bet gan FIFA kabinetos. Arī Ventspils tad var iesniegt protestu par roku spēlē pret Sporting (ja nejaucu) un miljons citi, ne tikai futbolā, bet arī hokejā (vai LV izlases piemērs ar kādu slavenu treneri maz ir jāpiemin?) un citos sporta veidos. Latvijas izlase pret Lietuvu basketbolā sen EČ arī ļoti strīdīgi tika sasieta ar sodu. Ko es ar to gribu teikt - Jā, nepaveicās, žel īrus, bet tad ir jādomā es nez, kaut par tiem pašiem video atkārtojumiem, diviem galvenajiem tiesnešiem vai vēl sazinko, nevis jāmetas pārspēlēt katra tiesneša kļūda.

     [+] [-]

, 2009-11-20 15:16, pirms 15 gadiem
pilnībā pievienojos bitron teiktajam.

     [+] [-]

, 2009-11-20 15:19, pirms 15 gadiem
andrisd rakstīja: Stulbums!

P.S raksts labs!
raksts pakaljaa!!! Tiesneshi kljuudaas un taa buus vienmeer, ko var chinksteet.Kkas nepamaniits nav nepareizi trakteets, raujam taalaak,

  -2 [+] [-]

, 2009-11-20 15:24, pirms 15 gadiem
Nez kāpēc pēc Chelsea : Barcelona spēles čempionlīgas pusfinālā, kad tiesnesis bija vnk dirsā un DIVAS, (pateikšu vēlreiz, lai uzsvērtu) DIVAS reizes neredzēja smuku spēli ar roku (Pikē vispār kā volejbōlā uzsita tā smuki), tad neviens neko daudz nesprēgāja par "godīgu spēli", bet tiklīdz kā spēlē divas neitrālas komandas (nu neviens pārāk par viņām nefano), tad visi baigie mutes brūķētāji.
idiotisms.

     [+] [-]

, 2009-11-20 15:26, pirms 15 gadiem
timesonline.co.uk

     [+] [-]

, 2009-11-20 15:34, pirms 15 gadiem
INVINCIBLE rakstīja: http://www.timesonline.co.uk/tol/sport/football/international/article6925119.ece
Keane ir īsts vecis un nosauc lietas pareizajos vārdos (un es varbūt pat labāk gribēju lai Īrija tiek)

     [+] [-]

, 2009-11-20 16:15, pirms 15 gadiem
Šāda problēma ir pastāvējusi jau demitiem gadu un tagad bļaut,ka ir noticis pavēsiens ir muļķīgi. Ir tikai viens izskaidrojums-spēles tiesā zemas kategorijas soģi(arī citos sporta veidos) un no tā rodās problēmas. Šajā play-off kārtā skaidri bija zināms-tiesās tie tieneši,kas nebrauc uz čempi.Līdz ar to vienkāršs secinājums-tie nav tie labākie. Lielajiem bļāvējiem iesaku [agaidīt pašu čempi un tad atkal būs brīnumi,kad spēles tiesās āfrikas un āzijas pārstāvji.PAt ja šamie ir labākie savās ģerevņas,tas nenozīmē,kas var uzticēt svilpot svarīgās PČ spēlēs.

     [+] [-]

, 2009-11-20 16:18, pirms 15 gadiem
Jāsaka kā ir - SŪ*A FIFA - ataisnojas, ka tādi likumi, ka nevar apstrīdēt tiesneša lēmumu! Pilnigi besīii - vai tad nevar pieņemt tādu pašu likumu kā hokejā, kad vienkārši tik strīdīgās situācijās skatās videoierakstu un pieņem pareizu lēmumu!

     [+] [-]

, 2009-11-20 17:08, pirms 15 gadiem
Francijai pietiesā, jo tiesneši baidās tikt apsūdzēti rasismā!

     [+] [-]

, 2009-11-20 17:09, pirms 15 gadiem
spēle ar roku jau pat vairs neattiecas uz ''fair play'', tie jau ir noteikumi, kuru paŗkāpums vispār nekādus komentārus neprasa. Tik atbildīga spēle noteikti bija jāpārspēlē.

     [+] [-]

, 2009-11-20 17:23, pirms 15 gadiem
Perfekts raksts! Ja komandas būtu mainītās lomās 100% būtu pārspēle. Ja uz turnīru jātiek lielvalstij, tad Fair-Play neeksistē, tā tas notiek visur, ne tikai šajā gadijumā.

  -2 [+] [-]

, 2009-11-20 17:34, pirms 15 gadiem
Liecieties mierā... Nekādai pārspēlei nav jābūt, fair play nav nogalināts un veiksme arī ir neatņemama katra sporta veida sastavdaļa! Šoreiz paveicās Francijai un lai veicas viņiem čempī!

     [+] [-]

, 2009-11-20 17:53, pirms 15 gadiem
Neimanis baigais ''spriedējs''...Peikrītu armandam 8888..Kā Spānija izkrita 1/4 dinālā Pasaules čempī pret Koreju,kad to vadiija Guus Hidinks,kad kolumbieshu tiesnesis neieskaitiija 100% ieskaitaamus vaartu-tad vispaar neviens neko peec tam nerunaaja-izteica rajienu tiesnesim-bet spaanji tachu vareeja dabuut medaljas??? Taa ka aiztaisam mutes un nespriezham citu vietaa-Neimani kaapeec neesi Fifa komitejaa???

     [+] [-]

, 2009-11-20 18:01, pirms 15 gadiem
bitron rakstīja: Es nepiekrītu autoram. Neviens neko nav nogalinājis. FIFA paziņojums ir labākais, kas iespējams, jo ja nozīmētu pārspēli, tieši tad futbolam būtu uzsākta iznīcība.

1) Notikušais incidents ir spēles epizode, kur fiksēta tiesneša kļūda (neredzēšana), nevis noteikumu nezināšana. Ja būtu bijusi absurda situācija, piemēram, kad par pārkāpumu laukuma centrā būtu nozīmētu pendeli uz vārtiem, tag gan tas būtu kautkāds absurds, kur viennozīmīgi būtu nepieciešama pārspēle (jo ir bijusi aplama interpretācija).
2) Laukuma spēlētājs = tiesnesis. viens bez otra nevar iztikt. Tiesneši kļūdās, spēlētāji kļūdās. Spēlētājs pēdējā minūtē aizsit garām tukšiem vārtiem (kas ir fatāla spēlētāja neveiksme (pēc profesijas kļūda) un komanda zaudē. Vai komandai ir iemesls prasīt pārspēli? Nē. Tiesnesis kļūdās, neredzot pārkāpumu, svilpe klusē, bet nav nekas izdomāts. Man škiet , ka neredzēšana ir daudz pieļaujamāka un attaisnojošāka nekā izdomājums (pendele). Vai tāpēc nepieciešama pārspēle, ka kāds kautko nav redzējis? Spēlētājam ir piedodami kļūdīties, bet tiesnesis jābūt robotam?
3) Anrī nespēlēja tīšām ar roku.
4) Anrī pats neguva vārtus, līdz ar to maradonas dieva rokai Anrī nestāv klāt pat 10%.
5) šādi atgadījumi ir nepārtraukti un ir futbola sastāvdaļa.


Es saprastu šo diskusiju vētru, ja Anrī ar roku volejbola stilā būtu bumbu iesitis vārtos, un tad vēl varētu šaubīties par pārspēli (ja nu vienīgi tiesnesis acu pārbaudē izrādītos akls), bet tas kas bija šeit uz kopējā fona ir tik nenozīmīgs, jo pēc spēles ar roku, tika vēl izdarīta piespēle un vēl sitiens ar galvu vārtos. Un ne jau roka šeit izšķīra vārtus, bet gan piespēle un sitiens.

Ko tad lai dara basketbols un hokejs pēc nenosvilptiem sodiem un piezīmēm? Taisīsim pārspēles?

Un galu galā, kas futbolistiem liedz pašiem sasist n-tos golus un netaisīt spēles laikā 100 kļūdu, lai uzvarētu stabili, nevis gaidīt lai viena tiesneša kļūda izšķir visu? Kas liedza īriem realizēt savas iespējas jau pirms tam? Tāpēc mūļķīgi apgalvot , ka viena tiesneša kļūda (pret 100-tiem pašu futbolistu kļūdām (kļudām aizsardzībā, izgājienu realizēšana u.c.) spēles laikā) izsķīra spēles likteni.

Tiesnesis ir spēles sastāvdaļa un arī viņš spēlē līdzi.
pilnībā piekrītu! +1

     [+] [-]

, 2009-11-20 18:39, pirms 15 gadiem
Labs viedoklis Petrini.
---
Zivs pust no galvas...Tiesnesis bija tikai izpildītājs, gan jau, ka pirms spēles bija uzstādijums tiesāt ''pa franciski''

     [+] [-]

, 2009-11-20 18:53, pirms 15 gadiem
Kā pēc jūs te rakstāt par katru otro spēli, kuru varētu pārspēlet? Šī NEBIJA ikdienas spēle uzreiz vairāku iemeslu dēļ - tā bija pēdējā spēle, kurā izšķirsies PK dalībnieks šajā parī, tā bija spēle, pēc kuras malā varēja palikt exčempioni! Vēl mazāk runa ir par to, ko tiesnesis redzēja un ko nē! Anrī pēc mača skaidri un gaiši pateica - jā, es spēlēju ar roku! Bet FIFA uzskata, ka tā ir normāla situācija?!?! Par ko mēs te runājam> Francias kapteinis skaidri un gaiš ipasaka - fak ya, aim from frenc -un FIFA saka: jā jā, zec rait, tā jābūt... Runa nav par tiesnešu kļūdu, bet FIFA reakciju. Kad tiesā vienīgais pierādījums ir apsūdzāmā atzīšanas, uz tā pamata nevar pieņemt notiesājošu spriedumu, Šajā gadījumā ir jūra liecinieku un pierādījumu.
Nedomāju, ka FIFA būtu problēmas paziņot, ka pieņemot lēmumu par pārspēli, tā atstāj aiz sevis tiesības tādas nozīmēt tikai izslēgšanas, izšķirošos mačos. Nevis ikdienas spēlēs, par kurām te dikti visi kladzina. Trapatoni vienkārši pasteidzās ar Blatera komandas nolikšanu pēc lēmuma par play off komandu izsēšanas. Pavēri muti, saņem sodu...

     [+] [-]

, 2009-11-20 19:16, pirms 15 gadiem
Pēteris Neimanis, VB rakstīja: Nedomāju, ka FIFA būtu problēmas paziņot, ka pieņemot lēmumu par pārspēli, tā atstāj aiz sevis tiesības tādas nozīmēt tikai izslēgšanas, izšķirošos mačos. Nevis ikdienas spēlēs, par kurām te dikti visi kladzina. Trapatoni vienkārši pasteidzās ar Blatera komandas nolikšanu pēc lēmuma par play off komandu izsēšanas. Pavēri muti, saņem sodu...
kaut kaa ljoti subjektiivi tu izveeleejies, kura tad "nebija ikdienas speele". finaalturniiraa taadu buus 2/3, visas speeles pleiofos. ko tad tagad dariit, turniiru taisiit 2 meeneshus? jau tagad tachu skaidrs, ka kaads aafrikaanju, aazijas vai spaanju tiesnesis kaut ko izstraadaas.
FIFAi kaut ko vareetu paarmest, ja buutu precedenti, bet taadu nav. atliek samierinaaties - it's a part of the game
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2009-11-20 19:56, pirms 15 gadiem
Neredzu būtisku atšķirību starp hokeju un futbolu, kas neļautu šādos, strīdīgos, vārtu gūšanas momentos, tiesnesim noskatīties video! Nekāds haoss nesāktos un arī spēle ne cik neievilktos! Cik vispār futenē iesit vārtus un cik no tiem ir izteikti strīdīgi? FIFA vadībā valda stulba stūrgalvība un inertums.

     [+] [-]

, 2009-11-20 20:08, pirms 15 gadiem
Perfekts raksts!

  +1 [+] [-]

, 2009-11-20 20:08, pirms 15 gadiem
Jūs zinat kaut vienu gadījumu kak "kaut kāda" Īrija vai Luksemburga vai Lihtenšteina iesistu tādā veidā kādam grandam ižšķirošo golu un to ieskaitītu???... Nauda,nauda,nauda!!!.....

     [+] [-]

, 2009-11-20 21:42, pirms 15 gadiem
555 rakstīja: kaut kaa ljoti subjektiivi tu izveeleejies, kura tad "nebija ikdienas speele". finaalturniiraa taadu buus 2/3, visas speeles pleiofos. ko tad tagad dariit, turniiru taisiit 2 meeneshus? jau tagad tachu skaidrs, ka kaads aafrikaanju, aazijas vai spaanju tiesnesis kaut ko izstraadaas.
FIFAi kaut ko vareetu paarmest, ja buutu precedenti, bet taadu nav. atliek samierinaaties - it's a part of the game
jaagaida jaunas asinis, kaa UEFA. Miķelis uzreiz ar revolūciju naaca. No otras puses - FIFA ir lielaaka saimnieciba, lielaaka nauda, lielaaks bardaks....

     [+] [-]

, 2009-11-20 22:41, pirms 15 gadiem
Nu ko no Āfrikas DĀR būs pārstāvētas 7 nevis 6 valstis kā bija plānots. Cerams ka francija grupā zaudēs visas 3 spēles un varēs iet kaplēt bietes.

     [+] [-]

, 2009-11-20 22:49, pirms 15 gadiem
Nepiekriitu autoram! Augstaakaa instance macca laikaa ir tiesnesis, uz vinnu gulstas atbildiiba piennemt leemumus saistiibaa ar officiaalajiem noteikumiem. Neviens no tiesnessiem neredzeeja speeli ar roku (oficiaala versija, kas ir ticama) un vinni pienneema leemumu atbilstossi noteikumiem. (Ir milziiga atsskiriiba buut uz laukumu klaatienee ar vienu iespeeju noveerteet situaaciju vai dot veerteejumu peec TV translaacijas salikumu pie kuras straadaa cilveeku grupa ar iespeejaam izveeleeties eertaako rakursu un atkaartot nofilmeeto.)
Manupraat, ssii speele labi ilustreeja kaadu citu, buutiskaaku FIFA probleemu, proti, konservatiivismu attieciibaa pret tehnologiju izmantossanu speeles tiessaassanas kvalitaates uzlabossanai. Piemeeram, kamera(s) laukuma saanos vareetu labi paliidzeet noteikt aizmugures staavokli. Dazaadi TV kameru rakursi var paliidzeet izsskirt leemumu striidiigaas situaacijaas (paarkaapums guustot vaartus vai soda laukumaa, rupja speele, utt.). Lai to ieviestu buutu nepieciessamns video tiesnesis un atrunaat kaadaas situaacijaas vinns konsultee galveno tiesnesi. Ja iiri (vai jebkurss cits) grib guut kaadu labumu no ssiis azziotaazzas, lietderiigaak buutu sagatavot ieteikumus un veersties pie FIFA ar luugumu veikt atbilstossas izmainnas noteikumos atrunaajot video tiesnessa ieviessanu un darbiibu. Pagaatni vairs neviens nemainiis.

  +1 [+] [-]

, 2009-11-21 02:17, pirms 15 gadiem
tikko ieviesis video,ta FIFA nevares nokomplektet sev velamo psaules cempionata dalibnieku sastavu,kapec te tik daudzi nesaprot tik elementaru lietu,plus vel tiesnesu nozimesana.

     [+] [-]

, 2009-11-21 04:43, pirms 15 gadiem
Blues rakstīja: tikko ieviesis video,ta FIFA nevares nokomplektet sev velamo psaules cempionata dalibnieku sastavu,kapec te tik daudzi nesaprot tik elementaru lietu,plus vel tiesnesu nozimesana.
Kur tu redzi probleemu? Visas Pasaules kausa atlases speeles netiek transleetas un taapeec nevarees tehniski nodrossinaat video tiesnessa darbiibu?

Ceru ka tu tiessaam nedomaa ka FIFA ir slepens birojs, kas komplektee finaalturniira daliibnieku sastaavu?
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2009-11-21 12:22, pirms 15 gadiem
Futbols nav džentelmeņu sports un godīgas spēles organizācijas paraugs, "FAIR PLAY" ir kaut kads Fufelis par ko visi runā un prasa no citiem , kad nonāk" īru" ādā.

     [+] [-]

, 2009-11-21 19:20, pirms 15 gadiem
Pēteris Neimanis, VB rakstīja: jaagaida jaunas asinis, kaa UEFA. Miķelis uzreiz ar revolūciju naaca. No otras puses - FIFA ir lielaaka saimnieciba, lielaaka nauda, lielaaks bardaks....
vispaar jaa. platinii ieviesh 2 papildu tiesneshus. tad jau redzees. man gan negribeetos kaa hokjii...