Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:114, Did:0, useCase: 3

Starkovs paliek pie Latvijas izlases stūres

Valdis Bērziņš
Valdis Bērziņš

Starkovs paliek pie Latvijas izlases stūres
Aleksandrs Starkovs un Jānis Mežeckis
Foto: lff.lv

Latvijas futbola izlasi turpinās vadīt tās līdzšinējais galvenais treneris Aleksandrs Starkovs. Latvijas Futbola federācija (LFF) ar treneri noslēgusi līgumu uz diviem gadiem jeb nākamo Pasaules kausa kvalifikācijas ciklu. Starkovs ies pa iepriekš iemīto taciņu, izlases trenera amatu apvienojot ar "Baku" vadīšanu.

56 gadus vecais Starkovs pirmo reizi pie Latvijas izlases stūres stājās 2001. gadā un pēc diviem gadiem sasniedza Latvijas futbola vēsturē līdz šim augstāko sasniegumu – aizveda mūsu komandu uz Eiropas čempionātu, kas 2004. gadā notika Portugālē. Spēlējot vienā grupā ar Čehiju, Vāciju un Nīderlandi, Latvija izcīnīja vienu punktu 0:0 neizšķirtā pret Vāciju. Čehiem zaudējām ar 1:2, bet Nīderlandei ar 0:3.

Starkovs izlasi trenēja līdz tā paša gada beigām, kad pieņēma Maskavas "Spartak" piedāvājumu. Divus gadus vēlāk viņš atgriezās "Skonto", bet 2007. gadā otro reizi stājās pie izlases stūres, vispirms darbu apvienojot ar pienākumiem "Skonto", bet kopš pagājušā gada Azerbaidžānas klubā "Baku".

Latvijas izlasei pirmā spēle 2012. gadā ieplānota Antālijā, kur mūsējie 29. februārī tiksies ar Kazahstānu. 22. maijā Klāgenfurtē spēlēsim ar poļiem. Jūnija sākumā Latvijai jāpiedalās Baltijas kausā, 15. augustā pārbaudes mačs Melnkalnē, bet septembrī jau startēs 2014. gada Pasaules kausa (PK) kvalifikācijas turnīrs. Pirmā spēle 7. datumā Rīgā pret Grieķiju.

Šodien noslēgtā vienošanās paredz, ka Starkovs izlasi trenēs līdz PK atlases turnīra beigām. Pēc tā trenerim būs iespēja līgumu pagarināt uz vēl diviem gadiem.

LFF ģenerālsekretārs Jānis Mežeckis: "Pagaidām mūs apmierina tas, ka Starkovs strādā arī "Baku" klubā. Līdz PK kvalifikācijas cikla sākumam situācija gan var mainīties. Starkovs bija vienīgā kandidatūra, jo ir vienīgais cilvēks Latvijā, kurš var ar šo komandu sasniegt augstus mērķus."

Aleksandrs Starkovs uzrunu sāka latviešu valodā, pateicoties LFF par izrādīto uzticību. Arī treneris tic tam, ka mūsu komandai ir pa spēkam lielas lietas: "Likšu lietā visu spēku un pieredzi, lai sasniegtu rezultātu. Ticu, ka šī komanda ir spējīga to paveikt. "Baku" klubā piekrīt tam, ka turpināšu strādāt arī ar Latvijas izlasi."

Starkovs atklāja, ka pagaidām vēl nav ticis skaidrībā par saviem asistentiem. Nav izslēgts, ka treneru štāba iepriekšējā sastāvā varētu notikt dažas izmaiņas.

  -1 [+] [-]

, 2012-01-03 13:52, pirms 13 gadiem
Nožēlojami! Tas saucas - "Lai dzīvo tālā piespēle un mūžīgais pretuzbrukums!!!"

 +12 [+] [-]

, 2012-01-03 13:52, pirms 13 gadiem
Mordehajs Levijs rakstīja: Jums labāk patiktos uzbrukuma specs Garijs Džonsons, kura laikā nospēlēja 1-1 ar San MArīno vai Jurijs Andrejevs, kura laikā zaudēja 1-0 Lihtenšteinai? Starkovs ir labākais pašreiz
Skolari vadītā Portugāles izlase 2004. gadā nospēlēja neizšķirti 2:2 ar Lihtenšteinu.
Tātad, Starkovs > Skolari?

  -4 [+] [-]

, 2012-01-03 13:54, pirms 13 gadiem
Tik ko mēs liktu Starkova vietā ? Zemlinski vai ar Maticinu, kurš atkal varētu nomainīt sporta veidu! Nav mums tās naudas, lai algotu labus ārzemju trenerus.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2012-01-03 13:56, pirms 13 gadiem
Super
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -1 [+] [-]

, 2012-01-03 13:58, pirms 13 gadiem
krapaalis rakstīja: Tik ko mēs liktu Starkova vietā ? Zemlinski vai ar Maticinu, kurš atkal varētu nomainīt sporta veidu! Nav mums tās naudas, lai algotu labus ārzemju trenerus.
Ja Starkovs ir izskatīta kā vienīgā kandidatūra, tad tas nav arguments. Mazums, kas no normāliem treneriem grib pamēģināt vadīt kādu izlasi. Man kaut vai ienāca prātā Romāns Grigorčuks. Būtu milzīgas prasības naudas ziņā? Būtu šaubas par profesionalitāti?
Protams var jau šantazēt tautu - tjipa negribiet Starkovu - ieliksim par treneri kaut ko galīgi garām, bet, ja gribētu atrast labu aizvietotāju, tad arī atrastu.

 +14 [+] [-]

, 2012-01-03 13:58, pirms 13 gadiem
"Starkovs bija vienīgā kandidatūra, jo ir vienīgais cilvēks Latvijā, kurš var ar šo komandu sasniegt augstus mērķus."

Spriežot pēc šī teikuma neviens cits treneris ārpus Latvijas pat netika meklēts...
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +7 [+] [-]

, 2012-01-03 13:59, pirms 13 gadiem
Paus rakstīja: Starkovs ir vainīgs, ka Latvijas futbols nav diez ko augstā līmenī?? moš tomēr nav pietiekami augsta līmeņa spēlētāju?? nafig, lai mēs būtu spicē, ja mums 3/4 izlases spēlē kaut kādos Latvijas/Uzbekistānas/Azerbaidžānas klubos. L**u Bars!
starkovs savu trenera ,,prasmi,, parāda azeros!
Tur azeru žurnālisti par stariku kārtīgi ņirdz(par ,,prasmi,, vadīt spēli),šeit tik žurnālisti laikam baidās paanalizēt un kritizēt stariku.

  +6 [+] [-]

, 2012-01-03 14:00, pirms 13 gadiem
Kreipāns vakar SWH teica, ka LFF par tai piešķirtajiem 300 000 Ls neko nezinot. Tas saistībā ar šo Skaitļi: kam tika Latvijas olimpiskie miljoni
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +3 [+] [-]

, 2012-01-03 14:00, pirms 13 gadiem
Nu tiešām tas jau vairs nav normāli!Cik var vienās zeķēs staigāt?Vai tad tiešām nav neviena cita kandidāta?

  -4 [+] [-]

, 2012-01-03 14:02, pirms 13 gadiem
Starkovs paliek pie Latvijas izlases stūres, un Latvijas izlase turpinās zaudēt

  +2 [+] [-]

, 2012-01-03 14:02, pirms 13 gadiem
Man šķiet, ka RV domāja Revazu.

     [+] [-]

, 2012-01-03 14:05, pirms 13 gadiem
"Lieliski", pretinieki pasaules cempa kvalifikacija tgd droshi vien liksmo izdzirdot so te un vienlaikus ari rec

 +13 [+] [-]

, 2012-01-03 14:06, pirms 13 gadiem
Ja man atmiņa neviļ, tad biju kkur lasijis. Viens no LFF uzstādījumiem, trenerim jāstrādā tikai ar izlasi. Ar Starkovu kkā nesanāk.
Slēpts komentārs: reikons
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs: KristsT

  +5 [+] [-]

, 2012-01-03 14:14, pirms 13 gadiem
KristsT rakstīja: Vispār jau pāris kandidatūras iepriekš tika pieminētas - kāpēc ir tāda pārliecība, ka tās neder?
Tieši kuri LV treneri tika pieminēti? Kazakevičs, kurš pats atzina, ka vēl nav gatavs vadīt izlasi? Pahars, kuram vēl augt un augt?

  +8 [+] [-]

, 2012-01-03 14:16, pirms 13 gadiem
Lašaras...

  +1 [+] [-]

, 2012-01-03 14:20, pirms 13 gadiem
ctrl rakstīja: Tieši kuri LV treneri tika pieminēti? Kazakevičs, kurš pats atzina, ka vēl nav gatavs vadīt izlasi? Pahars, kuram vēl augt un augt?
Nē, a kāpēc ir ieciklēšanās uz Latvijas treneriem? Varu minēt ļoti daudzas izlases, kas ir sasniegušas labus sasniegumus tieši ar ārzemju treneriem. Pat vairāk nekā ar vietējiem. Ja ir bailes no tā, ka ārzemnieks nevarēs iebraukt Latvijas futbolā, tad var paņemt kādu no tiem, kas ilgāku laiku ar labiem panākumiem ir vadījuši Latvijas komandas. Bet tādu Kazakēviču varētu pielikt kā trenera palīgu, ar skatu uz nākotni.

  +7 [+] [-]

, 2012-01-03 14:21, pirms 13 gadiem
Skudrinieks rakstīja: Labi, argumenti par pagātni ir skaidri. Bet KĀ jūs varat zināt, ko Starkovs liks savai izlasei nākotnē?
Varbūt ka izlasē stils mainīsies tomēr, kas zin!
Tev jau loģika kā tipiskam latviešu vēlētājam - iešu vien balsot par tiem pašiem vecajiem vēžiem un krabjiem, vai nu tīri nebūs sazagušies pietiekami un nesāks rīkoties saskaņā ar likumiem un tiesībām.

  +4 [+] [-]

, 2012-01-03 14:28, pirms 13 gadiem
KristsT rakstīja: Nē, a kāpēc ir ieciklēšanās uz Latvijas treneriem? Varu minēt ļoti daudzas izlases, kas ir sasniegušas labus sasniegumus tieši ar ārzemju treneriem. Pat vairāk nekā ar vietējiem. Ja ir bailes no tā, ka ārzemnieks nevarēs iebraukt Latvijas futbolā, tad var paņemt kādu no tiem, kas ilgāku laiku ar labiem panākumiem ir vadījuši Latvijas komandas. Bet tādu Kazakēviču varētu pielikt kā trenera palīgu, ar skatu uz nākotni.
Tam, ka D.K var būt kā trenera palīgs, pilnībā piekrītu, bet kaut kāds imports izlasei neder, tikai tāpēc, ka viņš ir ārzemju treneris... Bet tiešām augstas klases speciālistu mēs vnk nevaram finansiāli pacelt! Ar Gariju jau apd.......s... Ok, sūds par importa treneri vai vietējo, bet vai paši izlases spēlētāji spētu pieņemt sev nepazīstamu treneri? Manuprāt, tāds komandas gars, kāds ir futbolistiem, nav nevienā citā LV nacionālajā izlasē! Un par viņiem labāku mums nav, kad beidzot tauta sapratīs, ka EURO-2004 bija krietni augstāks lēciens ne tikai pa dibenu...

  +7 [+] [-]

, 2012-01-03 14:30, pirms 13 gadiem
Kira var panjemnt normalus trenerus, Gunja nevar. varetu domaat ka hokeja federacija ir daudz bagaataaka. Reali LFF sanjem daudz vairaak, bet visu baazh kabatas laikam
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2012-01-03 14:33, pirms 13 gadiem
Tas ir kā iebalzamēt LV futbolu uz 2 gadiem. Neviena spečuka jau nerodas no zila gaisa - dod iespēju citiem, lai pēcāk var salīdzināt. Andrejevs jau nebija spečuks, viņš bija skontietis, droši vien labs sporta direktors, bet ne treneris. Tāpēc pret viņa kandidatūru biju skeptisks.

Vajag tādu, lai var atlaist.. pret Starkovu jau roka nepacelsies.

  -3 [+] [-]

, 2012-01-03 14:33, pirms 13 gadiem
rronijs rakstīja: Kira var panjemnt normalus trenerus, Gunja nevar. varetu domaat ka hokeja federacija ir daudz bagaataaka. Reali LFF sanjem daudz vairaak, bet visu baazh kabatas laikam
tev ir kaut mazākā nojauta, kāda ir cenas atšķirība starp futbola/hokeja treneriem?! Par Nolana algu diez vai tas pats Kazakevičs ietu trenēt izlasi...
Slēpts komentārs: Pats_zinu

  +4 [+] [-]

, 2012-01-03 14:34, pirms 13 gadiem
ctrl rakstīja: Tam, ka D.K var būt kā trenera palīgs, pilnībā piekrītu, bet kaut kāds imports izlasei neder, tikai tāpēc, ka viņš ir ārzemju treneris... Ar Gariju jau apd.......s... Ok, sūds par importa treneri vai vietējo, bet vai paši izlases spēlētāji spētu pieņemt sev nepazīstamu treneri?
Gribi teikt, ka tikai Starkovs izlasi satur kopā? Man gan izskatās, ka tur viņi viens no otra jau ir paguruši. Futbolisti ir profesionāļi un spēlēs pie tāda trenera, kas spēj panākt labāko rezultātu. Nav mums tādu megazvaigžņu, kuru iegribām un īpatnībām būtu vērts pakārtot izlases spēles stilu vai darbību. Ja izlases spēlētājiem ierastais treneris vajadzīgs mammas vietā, tad nav ko brīnīties, ka tik švaki iet ar nostiprināšanos augstā līmenī. Šitā ķēķa mentalitāte vienreiz ir jāatmet.

     [+] [-]

, 2012-01-03 14:38, pirms 13 gadiem
haha, varēsim futbolu neskatīties.

  +2 [+] [-]

, 2012-01-03 14:39, pirms 13 gadiem
ctrl rakstīja: tev ir kaut mazākā nojauta, kāda ir cenas atšķirība starp futbola/hokeja treneriem?! Par Nolana algu diez vai tas pats Kazakevičs ietu trenēt izlasi...
Daudziem taa nojauta ir pashvaka, jo pie mums informaaciju par atalgojumu parasti sargaa kaa valsts nosleepumu

     [+] [-]

, 2012-01-03 14:41, pirms 13 gadiem
ctrl rakstīja: Tam, ka D.K var būt kā trenera palīgs, pilnībā piekrītu, bet kaut kāds imports izlasei neder, tikai tāpēc, ka viņš ir ārzemju treneris... Ar Gariju jau apd.......s... Ok, sūds par importa treneri vai vietējo, bet vai paši izlases spēlētāji spētu pieņemt sev nepazīstamu treneri? Manuprāt, tāds komandas gars, kāds ir futbolistiem, nav nevienā citā LV nacionālajā izlasē! Un par viņiem labāku mums nav, kad beidzot tauta sapratīs, ka EURO-2004 bija krietni augstāks lēciens ne tikai pa dibenu...
Nu, nu.
1. Tātad pēc tavas loģikas ir jāatstāj Starkovs līdz dzīves galam, jo nevienam citam nav tādas pieredzes... Vienalga par rezultātiem. Nu labāk es pieciešu vienu importa treneri un komandu, kurai ir cerība uz augstākiem rezultātiem, nekā latviešu treneri un rezultātus garām.
2. Ir skaidrs, ka Starkovam ir savi mīluļi izlasē, kas tur spēlēs gandrīz vai kamēr vilks kājas un ir tādi, kam jābūt galvastiesu pārākiem, lai tur iekļūtu. Tādi, kā Perepļotkins, kas bez Starkova ticības viņam, nebūtu nekas, protams par viņu neko sliktu neteiks. Bet visas atsauksmes nemaz nav tik pozitīvas par izlasi, piemēram, Oļega Laizāna intervija. It īpaši tādu, kas uz izlasi vismaz būtu pelnījuši tikt aicinātiem uz pārbaudes spēlēm. Un vēl nav zināms, ko esošie izlases spēlētāji patiesībā domā, loģiski, ka neviens neteiks - man Starkovs nepatīk, gribu trenera nomaiņu.
3. Protams, ka EURO-2004 bija sasniegums, ko maz ticams, ka izdosies atkārtot, bet tas nenozīmē, ka tāpat nebūtu jāmeklē treneris, ar kuru izdotos sasniegt maksimāli labus rezultātus. Un tad jau var cerēt arī uz veiksmi kādā ciklā un iekļūšanu tur atkal.

  +4 [+] [-]

, 2012-01-03 14:51, pirms 13 gadiem
Starkovs jebkurā normālā valstī sen būtu padzīts. Riebj tā latviešu psiholoģija.