Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:119, Did:0, useCase: 3

Platinī: "Tehnoloģijas pārvērstu futbolu videospēlē"

Andrejs Siliņš

Platinī: "Tehnoloģijas pārvērstu futbolu videospēlē"
Mišels Platinī
Foto: AP/Scanpix

UEFA prezidents Mišels Platinī izteicies, ka jauno tehnoloģiju ieviešana saistībā ar vārtu līniju, kas aizvadītajā vasarā izraisīja plašas diskusijas, pārvērstu futbolu "Play Station" videospēlē.

Lai gan FIFA atkal uzsākusi runas par iespējām ar jauno tehnoloģiju palīdzību padarīt futbola tiesāšanu kvalitatīvāku, UEFA prezidents Platinī uzskata, ka pietiks vien ar papildu tiesnešu ieviešanu uz vārtu līnijas katrā laukuma galā, kā arī spēlētājiem vairāk jāciena maču soģus. "Klubiem, līdzjutējiem, spēlētājiem, medijiem un autoritātēm ir jāpalīdz tiesnešiem viņu darbā," Skotijas futbola federācijas mājaslapā citēts Platinī. "Tieši tāpēc esam ieviesuši divus papildu asistentus Čempionu līgā."

"Ar vienu tiesnesi vairs nepietiek, ne mūsdienās, kad katru maču filmē 20 kameras," savu domu turpināja Platinī. "Tas nav godīgi - kameras redz visu, kamēr tiesnesim ir viens acu pāris. Ikreiz, kad tiesnesis pieļauj kļūdu, šīs kameras to fiksē. Tāpēc jau pēdējos desmit gadus esmu aicinājis mainīt tiesnešu darba metodes, lai tie saņemtu lielāku palīdzību. Šī darba darītāji pieļaus kļūdas arī turpmāk un, domāju, lai būtu par tiesnesi, tev ir jābūt arī mazohistam. Sistēma ir slikta un to zinu jau gadus 40. Jo būs vairāk acu, kas asistēs tiesnesim, jo mazāka iespēja izvērsties jauniem incidentiem."

2008. gadā FIFA par neveiksmīgu atzina mēģinājumu ieviest "ērgļa acs" tehnoloģiju, kāda tiek pielietota tenisā un kriketā. Tāpat tika izmēģināts aprīkot bumbas ar mikročipiem, taču arī netika atzīts par piemērotu esam. Šovasar pēc tam, kad Frenka Lamparda gūtie vārti Pasaules kausa mačā pret Vāciju netika ieskaitīti, lai gan bija acīmredzams, ka bumba šķērsojusi vārtu līniju, runas par tehnoloģiju ieviešanu atsākās.

Informācija par "Ērgļa aci": Hawk-Eye Innovations

Izmantotie resursi:
Sky Sports Victory Shield: Scotland V Wales:...

Slēpts komentārs: Kristaps95

  +1 [+] [-]

, 2010-10-25 17:07, pirms 14 gadiem
Nu, bet video atkārtojums vārtu (ne)guvumiem ir vajadzīgs, lai arī kā tas viņam nepatīk

  +7 [+] [-]

, 2010-10-25 17:10, pirms 14 gadiem
Droši vien Platinī tā arī neko neieviesīs, bet nebrīnīšos, ka uzreiz nākamais UEFA prezidents pieļaus un īstenos "ērgļa aci".

  +4 [+] [-]

, 2010-10-25 17:19, pirms 14 gadiem
Būs daudz mīnusiņu, bet piekrītu Platinī, jau no sākta gala teicu, ka divi papildus tiesneši ir labākais risinājums.Protams, cik cilvēku, tik viedokļu.

  +1 [+] [-]

, 2010-10-25 17:21, pirms 14 gadiem
nesaprotu, kādēļ viņš stīvējas (laikam jau sāk uztvert šo personīgi). Nesen skatījos spēli, kur iesita golu, līdzīgu kā Lampards PČ un uz to šis papildus vārtu tiesnesis vispār nereaģēja, golu ieskaitīja galvenais. 5 tiesneši nav labākais risinājums.

  +4 [+] [-]

, 2010-10-25 17:31, pirms 14 gadiem
Jap, un liegtu maigo vīriešu zemei - Francijai dalību Pasaules Kausā. Visu cieņu Platinī, šis kungs zina ko dara!

  +2 [+] [-]

, 2010-10-25 17:31, pirms 14 gadiem
septembris rakstīja: nesaprotu, kādēļ viņš stīvējas (laikam jau sāk uztvert šo personīgi). Nesen skatījos spēli, kur iesita golu, līdzīgu kā Lampards PČ un uz to šis papildus vārtu tiesnesis vispār nereaģēja, golu ieskaitīja galvenais. 5 tiesneši nav labākais risinājums.
Es piekrītu Jurchikam413, ka ar 5 tiesnešiem var pilnībā iztikt. Kas attiecas uz tiem neieskaitītajiem vārtiem, tad mēs (es vismaz) nezinām, kā tiek nodota informācija par vārtu guvumu (varbūt caur mikrofonu) - mazticams, bet nu tomēr. Šī ir tikai 2 sezona un vairākiem tiesnešiem 1. reize šādā amatā, tāpēc jādod laiks uzkrāt pieredzi utt.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +3 [+] [-]

, 2010-10-25 17:37, pirms 14 gadiem
Tomēr arī 5 tiesnešiem paliek cilvēka faktors. Vai tas ir vajadzīgs. Iespējas kļūdīties tiesnešiem paliek tā vai tā- dod vai nedod pendeli, dod sarkano vai dzelteno, fiksēt aizmuguri. Ar šo tehnoloģiju futbols kļūtu kautvai nedaudz, bet godīgāks. Tādas kļūdas kā Lamparda neieskaitītais gols tik svarīgā spēlē, kas dažiem tās dalībniekiem var būt svarīgākā spēle dzīvē, ir traģiskas.
keisx_89 rakstīja: Es piekrītu Jurchikam413, ka ar 5 tiesnešiem var pilnībā iztikt. Kas attiecas uz tiem neieskaitītajiem vārtiem, tad mēs (es vismaz) nezinām, kā tiek nodota informācija par vārtu guvumu (varbūt caur mikrofonu) - mazticams, bet nu tomēr. Šī ir tikai 2 sezona un vairākiem tiesnešiem 1. reize šādā amatā, tāpēc jādod laiks uzkrāt pieredzi utt.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -2 [+] [-]

, 2010-10-25 17:49, pirms 14 gadiem
pietiktu ar "erglja aci" soda laukuma teritorija, jo biezi vien tiek pieskirtas nepamatotas pendeles, vai gluzi preteji, ka ari gutie varti, parejais laukums lai paliek tiesneshu riciba, bet soda laukums - daudzi musdienu tiesneshi ir parak miksti lai pienjemtu lemumu par notiekosho tieshi soda laukuma
P.S. Daivoshana ari butu jalikvide ar shis ierices palidzibu, preteja gadijuma driz MAIKLS FELPSS paries uz futbolu un noteikti kljus par labako vartu guveju

  +1 [+] [-]

, 2010-10-25 17:59, pirms 14 gadiem
Izmantot tehnoloģijas tikai strīdīgu vārtu guvumu noteikšanai (šķērsoja/nešķērsoja līniju) nebūtu tas sliktākais variants. Uz kopējā vārtu guvuma skaita šādi strīdīgie momenti ir salīdzinoši maz, tāpēc futbolu tas nepārvēsrtu par kkādu videospēli.
Mīnuss, ka vajadzīgi līdzekļi, un būtu grūti visās valstīs to ieviest.
Iedomājieties. PK fināls, papildlaiks, viena komanda tjipa gūst ''zelta vārtus'' (kad tādi vēl bija), bet tiesnesis pieļauj tādu pašu kļūdu kā (Anglijas-Vācijas spēlē) un guvumu nefiksē. Pretinieku komanda pēc 2 min gūst vārtus ''pa tīro'' un uzvar PK. Kur taisnība?
Pie tam, tā komanda, kas zaudē, ir Francija. Un Platinī var kost pirkstos

  -4 [+] [-]

, 2010-10-25 18:11, pirms 14 gadiem
labriit platinii,netiec liiedzi pasaulei,tinies pensijaa un ej katru dienu senjot...kapeec nevar buut godiigs rezultaats spelee????kapeec???kautkaadas citas speeliites jaaspelee????
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2010-10-25 18:33, pirms 14 gadiem
Interesanti gan, kāds tad ir pamatojums videoatkārtojuma ieviešanu salīdzināt ar videospēli?!? Vai Platinī kungs uzskata visus pārējos sporta veidus kur videoatkārtojumi ir ieviesti, par videospēlēm? Platinī gvelž par cilvēcisko faktoru, aizmirstot, ka galvenais sportā ir godīgs rezultāts!!! Turklāt neviens jau nesaka, ka laukuma tiesnesim jāatņem tiesības būt galvenajam noteicējam par noteikumu ievērošanu. Bet arī tiesnesim ne visu sanāk ieraudzīt, un būtu tikai pozitīvi, ja viņam būtu iespēja vajadzības gadījumā pakonsultēties ar kolēģi pie TV ekrāna...
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2010-10-25 18:40, pirms 14 gadiem
stulbi buutu vel njemt 2 tiesneshus prieksh vartu liinijas! cik tadi gadijumi ir ? katraa 50 spelee labi ja.

  -1 [+] [-]

, 2010-10-25 18:49, pirms 14 gadiem
Bertuzzi rakstīja: pietiktu ar "erglja aci" soda laukuma teritorija, jo biezi vien tiek pieskirtas nepamatotas pendeles, vai gluzi preteji, ka ari gutie varti, parejais laukums lai paliek tiesneshu riciba, bet soda laukums - daudzi musdienu tiesneshi ir parak miksti lai pienjemtu lemumu par notiekosho tieshi soda laukuma
P.S. Daivoshana ari butu jalikvide ar shis ierices palidzibu, preteja gadijuma driz MAIKLS FELPSS paries uz futbolu un noteikti kljus par labako vartu guveju
un, kā Tu domā, cik stundas tad Tu būtu spiests skatīties vienu spēli? desx nesaku, ka tehnoloģijas nevajag, bet ja sāks skatīties visas bija/nebija aizmugures, nu tad tas vairs nebūs futbols. gūtie/negūtie vārti, gtur varētu ieviest video atkārtojumu, bet ne jau visās situācijās + ne visos čempionātos tiktu nodrošoināta Tevis piesauktā "ērgļa acs"

     [+] [-]

, 2010-10-25 19:00, pirms 14 gadiem
Dedz ellē, mans dēls.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2010-10-25 19:52, pirms 14 gadiem
Tiem, kuri domā, ka 5 tiesneši būs risinājums, vajadzētu saprast, ka jau ir bijušas ļoti daudz epizodes soda laukumos (pat acīmredzamas), kad atkal nekas netiek pamanīts. Būtībā viss, kas mainās, ir papildus 2 akli purni uz laukuma.

Nosauciet sportu, kurš nav bijis ieguvējs, pateicoties tehnoloģiju ieviešanai! Pēc tam, nosauciet vēl kādu sportu, kurā tik bieži notiek skandāli, pateicoties idiotiskām tiesnešu kļūdām!

  +1 [+] [-]

, 2010-10-25 20:07, pirms 14 gadiem
na
h
uj
tās kameras.
kamēr Platinī būs šefs futbols būs futbols
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2010-10-25 20:42, pirms 14 gadiem
es nesaprotu, kas tiem cilvēkiem ir, labāk, lai atkārtojas vēl tādas situācijas kā PČ Anglija - Vācija...?

     [+] [-]

, 2010-10-25 20:58, pirms 14 gadiem
Ta kamēr šitie, es atvainojos-vecie krabji būs pie varas vai kamēr kāds šeihs nepiesolīs šim ļimonus ieskaitīt attiecīgā kontā tikmēr nekas nenotiks. Tiem vecajiem tik vienvirziena domāšana - ehh kā mēs tur savā laikā varējām... Viss progresē, viss attīstās - kādreiz cūkas pūsli pa kartupeļu lauku dzenāja un bija labi...vispār nezin kāpēc tieši uz tiesnešu jautājumu šitāda stagnācija - piemēram bumbas var taisīt jaunas uz katru turnīru un tas redz nemaz nekropļo spēli un ja kāds atļaujās kritizēt jaunizveidoto bumbu, tad atbilde ir "šī ir labākā bumba ever" Nu loģiski, tāpēc, ka tur adidas maksā nopietnu žūksnīti par to pasākumu...

     [+] [-]

, 2010-10-25 21:09, pirms 14 gadiem
ZB ta ka tadas sievietes Vnk lai ievies vel 2 katru pie saviem vartiem un buss Okaij

     [+] [-]

, 2010-10-25 21:43, pirms 14 gadiem
Platinī konservatīvais mūdzis zina, ka bagātās valstis (kā Francija) vairs nevarēs uzpirkt tiesnešus

     [+] [-]

, 2010-10-25 22:28, pirms 14 gadiem
Viebigais ko vajag no tehnologijam ir mikrocips bumba.Parejais sabojatu speli,jo diesi no sim tiesnesu kludam ari rodas lielakas emcijas utt.

  +1 [+] [-]

, 2010-10-26 01:20, pirms 14 gadiem
Te doma ir daudz dzilaaka, futbola ir parak daudz faktoru kas izshkir golu, nejau tikai vai bumba shkersoja liniju - aizmugures, pendeles utt. un likme ir liela, tapec katra epizode bus jaskataas. Domajat kads samierinaasies ar to ka skatiisies tikai uz liiniju - ja jau to skatamies, tad pendeles nebija, bija/nebija aizmugures utt. hokjii skataas atkartojumu uz tikai uz golu jo viena cilveeka kljuuda nemaksaa tik daargi, tb iedod 2 min atseedi un ej speelet, futenee tomeer tas ir saregitak, bet tennisaa ergla acs ir ierobezhotaa daudzumaa + pieejama tikai lielajos turniiros un ir ieviesta, jo bumbinja lido tada atruma ka pamaniit nav viegli + ar vienu shadu tehnalogijas lemumu tu nevari zaudet vai vinnet speeli taa ir tikai viena izspeele....

  +1 [+] [-]

, 2010-10-26 01:36, pirms 14 gadiem
lkrnpk_2 rakstīja: da neviens sports nav ieguvējs no tehnoloģijām, vnk tās palīdz mazināt tiesnešu kļūdas... Vai hokejs k-ko iegūst no pauzēm, kad skatās video atkārtojumus, vai citi sporta veidi k-ko no tā iegūst? Nē tak. Vnk tehnoloģijas ir vajadzīgas, lai kļūdas mazinātu- pats sports no tā neko neiegūst, iegūst tā sporta popularitāte skatītāju acīs varbut...
Ja tiesnešu kļūdu iznīdēšana tehnoloģiju dēļ nav ieguvums attiecīgajam sportam, tad kas ellē tas ir? Smaga loģika tev

     [+] [-]

, 2010-10-26 11:00, pirms 14 gadiem
ja vajag tehnoloģijas, tad tikai vārtu guvuma noteikšanā, jo tas ir fakts. Sods, simulācija, pendele, nependele pat aizmugure (dažreiz) visi ir viedoklis, kas tad lai arii paliek tieseša ziņā. To sakot, tikuntaa, vārtu līniju tiesneši ir viss labākais variants.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja