Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:124, Did:0, useCase: 3

papildināts Francijas futbolā melnādaino un arābu diskriminācijas skandāls

Agris Suveizda

Francijas futbolā melnādaino un arābu diskriminācijas skandāls
Patriss Evrā un Franks Riberī
Foto: AFP/Scanpix

Ziņu portālā Mediapart.fr publicēta šokējoša informācija – pēc Francijas Futbola federācijas iniciatīvas varētu tikt ierobežots melnādaino un arābu izcelsmes spēlētāju skaits. Proti, turpmāk jauniešu akadēmijās tikšot ieviesta speciāla kvota – ap 30%. Šis apgalvojums radījis pamatīgu sašutuma vētru gan no federācijas puses, gan no citiem ar futbolu saistītiem cilvēkiem. Tomēr Mediapart žurnālists Fabriss Arfī sarunā L'Equipe TV apstiprināja publicēto informāciju un šodien portālā ievietots sarunas fragments no sanāksmes pagājušā gada novembrī.

Blāns: "Tie ir meli, tāda projekta nav"

Mediapart rakstīja, ka pagājušā gada beigās Francijas Futbola federācija un izlases galvenais treneris Lorāns Blāns esot izstrādājis plānu, saskaņā ar kuru jaunatnes futbola akadēmijās tikšot ieviesta kvota - melnādaino spēlētāju un arābu skaitam jābūt ne vairāk par 30%. Tādējādi akadēmijās 12-13 gadu veci spēlētāji tikšot atlasīti ne tikai pēc meistarības un potenciāla, bet arī ādas krāsas un ticības. Mediapart uzskata, ka Francijas Futbola federācija katastrofālajā izlases sniegumā iepriekšējā Pasaules kausa izcīņā vainojot to, ka valstsvienībai nav savas nacionālās identitātes, jo daudziem spēlētājiem ir dubultpilsonība. Konkrēti federācija pie sakāves vainojot melnādainos futbolistus (kā Patriss Evrā) un musulmaņus (kā Franks Riberī).

Piektdien Lorāns Blāns speciālā preses konferencē kategoriski noraidīja apsūdzības: "Šāds projekts nepastāv, tie ir meli. Cieņa pret citiem ir īpašība, ko es mācu saviem bērniem. Es nevaru atļaut apvainot sevi kā tādā. Viss sākās pēc jautājuma, kuru man uzdeva Spānijā. Man jautāja, vai [Andress] Injesta, Čavi un [Lionels] Mesi varētu ko sasniegt Francijā. Atbildēju, ka tas būtu daudz grūtāk, jo Francijas jaunatnes futbolā ir citi atlases kritēriji nekā Spānijā [Blāns intervijā sacīja, ka Spānijā lielāku uzmanību pievērš tehnikai, savukārt Francijā – fiziskajiem dotumiem – aut.].

Es tikai vēlējos, lai šie kritēriji tiktu mainīti un fiziskie dotumi vairs nebūtu svarīgāki nekā citi kritēriji, piemēram, bumbas kontrole. Vēlējos, lai visiem spēlētājiem būtu iespējas, taču tā tas vienmēr nebija," Blāns turpināja. "Runāt ir aizliegts? Šī ir nacionalitāte [norāda uz sirdi – aut.], to neizvēlas atkarībā no apstākļiem. Jāpalīdz jaunajiem futbolistiem izdarīt izvēli, zinu, ka tas ir ļoti grūti. Kad spēlētājs aizstāv Francijas U-16 izlases krāsas, saku, ka tā ir Francija, un man nepatīk redzēt spēlētāju, 23 gadu vecumā pārstāvot citu valsti."

Mediapart informāciju kategoriski noraidīja arī federācijas pārstāvji un citas amatpersonas. Bijušais federācijas prezidents Žans Pjērs Eskalets bija lakonisks: "Nenoticēju pat uz sekundi." Federācija piektdien speciāli sasauktajā preses konferencē sacīja, ka tiks veikta iekšējā izmeklēšana. Nav izslēgts, ka federācija sakarā ar Mediapart publicēto rakstu varētu vērsties tiesā. Tāpat savu viedokli oficiālos paziņojumos izteica vairāki klubi. ""Le Havre" nekad no Francijas Futbola federācijas nav saņēmis nekādas norādes par iespējamajām kvotām jaunatnes centros saistībā ar spēlētāju izcelsmi. Pirms uzbrukt Francijas futbolam, "Le Havre" pieprasa no Mediapart pierādījumus, kas apstiprinātu šo informāciju," teikts otrās līgas kluba "Le Havre" oficiālajā mājaslapā.

Savas domas izteica arī Marseļas "Olympique" galvenais treneris un 1998.gada pasaules čempions Didjē Dešāms: "Labi pazīstu Lorānu Blānu un neticu, ka notikušas šādas tikšanās un pieņemti šādi lēmumi. Marseļas "Olympique" spēlētāji nāk no Āfrikas, Dienvidamerikas…Sports ir universāls, un nevar būt ne runas par diskrimināciju." Tāpat Dešāms piebilda, ka 1998.gada Francijas izlase, kuras kapteinis bija tieši Blāns, bija lepna par savu vairāku rasu identitāti.

"Šie komentāri ir kas neiedomājams. Tie ir apvainojoši," Lionas "Olympique" mājaslapā citēts galvenais treneris Klods Puels. "Daudz sezonu tiek domāts, ko varētu darīt, lai attīstītu Francijas futbolu. Francijai ir paveicies ar daudzajām valstī esošajām kultūrām. Tas sniedz lielisku dažādību, kam vajadzētu būt iemeslam progresam. Arī mani uztrauc tas, ka spēlētāji, kas uzauguši Francijā, pēc tam pārstāv citu izlasi. Mani uztrauc tas, ka spēlētāji, kas trenējušies klubā, pirmo profesionālo līgumu paraksta citur. Investīciju ziņā to ir grūti pieņemt, tas ir risks."

Mediapart pāriet pretuzbrukumā un publicē sarunas fragmentu

Pēc Blāna izteikumiem, ka Mediapart publicētā informācija ir meli, portāls pārgāja pretuzbrukumā. Vispirms Mediapart žurnālists Fabriss Arfī sarunā L'Equipe TV apstiprināja, ka rakstā paustie fakti ir patiesība un ka portālam ir neapgāžami pierādījumi. Šodien Mediapart publicēja sarunas fragmentu no 2010.gada 8.novembrī notikušās sanāksmes, kurā piedalījās ap 20 cilvēku. Sarunas galvenie varoņi ir izlases galvenais treneris Lorāns Blāns, Tehniskā departamenta (DTN) direktors Fransuā Blakārs, Francijas U-21 izlases galvenais treneris Eriks Mombārs un Francijas U-20 izlases galvenais treneris Fransiss Smerekī.

Mombārs - Vai mēs risināsim problēmu un ierobežosim bērnu skaitu, kuri varētu mainīt pilsonību?

Blāns - Esmu pilnībā par. Godīgi sakot, tas mani ļoti uztrauc. (…) Manuprāt, mums jācenšas to izskaust. Un tas nav saistīts ar rasismu vai ko tādu. Mani tas ļoti uztrauc, ja spēlētāji 16, 17, 18, 19, 20, 21 gadu vecumā valkā [Francijas] izlases kreklu un tad pārstāv Ziemeļāfriku vai Āfriku.

Mombārs - Tātad 30%? Viena trešdaļa bērnu, kuri var mainīt [pilsonību]?

Blakārs - Ne tikai. Neoficiāli var runāt par tādu kā kvotu. Ideāli būtu to pateikt, taču ne oficiāli.

Blāns - Ādas krāsa nav problēma. Tas, ka cilvēks ir no Ziemeļāfrikas, nav problēma. Man nav problēmu ar viņiem. Ja melnādainais jūtas kā francūzis un vēlas pārstāvēt Franciju, tas man der ļoti labi.

Smerekī: Ja puisis vēlas spēlēt izlasē, tas ir tikai normāli, ka viņš pāriet uz valsti, kur viņš tiks laukumā. Tas ir tikai cilvēcīgi. (…) Pirmkārt, tā ir diskriminācija. Un, ja mēs izslēdzam cilvēkus, kuri var izvēlēties spēlēt citā izlasē, tad es nezinu, vai viņš ir no pirmās divīzijas [|Ligue 1" – aut.]. Jo šie spēlētāji, pat, ja viņi pārstāvēs citu izlasi, spēlē "Ligue 2". (…) Kas mani šajā sakarā uztauc, ir tas, ka puišiem ir (bija) potenciāls būt francūzim-francūzim un spēlēt kopā ar Lorānu, taču tā kā viņam nebija pietiekami daudz meistarības un talanta, lai spēlētu kopā ar Lorānu, viņš pāries uz citu valsti. Un viņi ir tie, kurus jūs vēlaties izslēgt. Tas nav iespējams.

Blakārs - Nav obligāti jāizslēdz.

Smerekī - Limitēt? Tas nozīmē, ko mēs paturēsim? Baltos? Sliktākos?

Blāns - Mēs vēlamies izslēgt ārzemniekus. Ne visus, taču nodrošināt, lai jauniešu izlasēs un DTN būtu strikti noteiktie kritēriji, kā piesaistīt citus cilvēkus. Ja paliks esošie kritēriji, vienmēr būs vieni un tie paši cilvēki. (…) Vai tagad visi nav gari, spēcīgi un atlētiski? Melnādainie. Tā tas ir. Šodien tas ir fakts. (…) Domāju, ka mums vajadzētu izmainīt [kritērijus], jo īpaši 13-14, 12-13 gadīgiem puišiem. Kritērijus, kas piemēroti mūsu pašu kultūrai. (…) Spānijā nav tādu problēmu. Spāņi saka: "Mums tā nav problēma. Melnādainie – mums tādu nav."

Blakāru atstādina no amata; Rū uzskata, ka vainīgi FIFA noteikumi

Pāris stundas pēc Mediapart publicētā sarunas fragmenta pēc mutiskas vienošanās starp Sporta ministri Šantālu Žuano un FFF prezidenta Fernāna Dušosuā no DTN direktora amata uz izmeklēšanas laiku tika atstādināts Fransuā Blakārs. Pats Blakārs bija sašutis un medijos izteicās, ka saruna starp viņu, Blānu, Smerekī un Mombāru ir tikusi pārprasta.

"Mūsu vienīgā problēma ir dubultā pilsonība. Tā iekļauj spēlētājus no visiem slāņiem, tai nav nekāda sakara ar ādas krāsu. Tas skar arī cilvēkus no Austrumu valstīm vai Latīņamerikas," sacīja Fransuā Blakārs. "Es nepavisam neesmu rasists. Notika pārpratums. Ierobežojums bija saistīts ar etniskām problēmām (…) un tam nebija rasistiskas nokrāsas."

"Atstādināšana ir pārsteidzīga. Nepieciešamie lēmumi jāpieņem pēc tam, kad izdarīta izmeklēšana. Viņiem vajadzēja pagaidīt. (…) Publicētajā rakstā ir caurumi, tas nav pārāk nopietns," sacīja jauniešu treneris Gijs Rū. "Ir divi temati, kuri jāizskata – dubultā pilsonība un spēles stils, kādu mēs vēlamies. Francijā, zinot tās vēsturi un koloniālo pagātni, ir tūkstošiem cilvēku, kuri ir mūsu radinieki. Viņu bērni ir uzauguši šeit un spēlējuši futbolu. Pēc likuma viņi ir francūži. FIFA ļauj pārstāvēt vectēva dzimteni, un ierobežojumi ir vēl brīvāki. Tā ir problēma. Vajadzētu noteikt, ka spēlētājiem 18 gadu vecumā būtu jāizlemj, kuru valsti pārstāvēt."

"Nedomāju, ka Mediapart par šo tēmu runā pilnīgas muļķības. Kad es biju direktors un man ar Blakāru bija diskusija par spēlētājiem, viņš allaž teica – jūs, melnādainie. It kā mēs apzināti uz nabaga baltādaino rēķina ņemtu tikai melnādainos un arābus. Mēs vienmēr izvēlējāmies labākos spēlētājus, kādus varējām. Tam nebija saistības ar ādas krāsu vai šķiru," sacīja bijušais Nacionālā futbola institūta (INF) direktors Andrē Merejs

.

Mombārs: " Vai tas, ka 26 no 30 Klērfontēnas Futbola institūta beidzējiem vēlāk pievienojas citas valsts izlasei, jūs nešokē?"

"Kaut arī man ir laba atmiņa, tas notika pirms 5-6 mēnešiem…Jebkurā gadījumā šīs piezīmes, es tās izlasīju, nav rasistiskas vai reliģiozas," intervijā presei sacīja Eriks Mombārs. "Lorāns Blāns teica, ka problēma ir dubultajās pilsonībās. Vai tas, ka 26 no 30 spēlētājiem, kas iziet cauri INF, vēlāk pievienojas citas valsts izlasei, jūs nešokē? Lai kādas izcelsmes viņi būtu, lielākoties franču, tas ir ārprāts. Manuprāt, tas ir tikai normāli, ka ir pacelts šāds jautājums. Tas ir mūsu darbs, turklāt šīs diskusijas ir palikušas tikai sarunu līmenī. Jā, problēma ir tā, ka šos jautājumus šajā valstī nevaram attiecināt, netiekot apvainoti rasismā."

Uz jautājumu, vai šo problēmu pasniedzot citādi (norādot nevis uz dubultpilsonību, bet gan to, vai spēlētājs jūtas piederīgs Francijas izlasei), nebūtu izcēlies tāds skandāls, Mombārs atbildēja noliedzoši: "Nē, nedomāju. Problēma, kad spēlētājam ir divas pilsonības, ir tā, ka nobriedis futbolists var pievienoties citai izlasei. Dažreiz spēlētāji fiziski ir kopā ar mums, taču ne savā sirdī. Turklāt, kad viņi maina izlasi, tieši ar to tas tiek pamatots – ar izvēli savā sirdī. Mēs ar Lorānu vēlamies spēlētājus, kuri ir pilnībā saistīti ar Francijas izlasi. Galvenā nav tikai meistarība, bet arī psiholoģiskais stāvoklis.

Šodienas realitāte ir tāda, ka 45% spēlētāju, kas iziet cauri mūsu struktūrām, ir ar dubultpilsonību. Personiski es tikai teicu, ka būtu labi, ja komandās būtu tikai 30% spēlētāju, kuri varēti mainīt [futbola] pilsonību. Runājot par pārējo, ir riebīgi, ka Lorāns Blāns ir nonācis šo notikumu epicentrā, jo viņš tikai vienreiz piedalījies mūsu diskusijās un, iespējams, vairs nekad to nedarīs."

Tirāms: "Kad reiz tiksim vaļā no aizspriedumiem par melnādainajiem?"

"Atzīstu, ka noteikti tikšanās laikā izmantotie termini, izņemti ārpus konteksta, var būt apvainojoši. Jebkurā gadījumā, ja esmu aizskāris kāda jūtas, atvainojos," teica Lorāns Blāns, piebilstot gan, ka no iepriekšējiem komentāriem par to, ka Mediapart publicētā informācija nav patiesa, neatsakās. "Ir grūti neredzēt, ka debates, kurās piedalījos, nebija domātas, lai samazinātu melnādaino un arābu skaitu Francijas futbolā, kā šokējoši vēsta raksts, bet gan, lai apsvērtu Francijas futbola nākotni un smago un delikāto spēlētāju dubultpilsonības problēmu."

"Vairākas reizes sazvanīju Noelu Le Graetu un DTN biedrus. Mums pagaidām nav pierādījumu, taču ir skaidrs, ka esam skandāla vidū. Ir spēlētāji, kur pārstāvēs citas izlases, jo netiks Francijas izlasē. Kādā izlasē spēlē Karims Benzemā [alžīriešu izcelsmes – aut.], Samirs Nasrī [alžīriešu izcelsmes – aut.] un Jans Mvila [Kongo izcelsmes – aut.]? Ja izdara nepareizu analīzi, beigās tiek izdarīti nepareizi priekšlikumi," sacīja Liljāns Tirāms, Francijas izlases rekordists aizvadīto spēļu skaita (142) ziņā un FFF biedrs. "Kad reiz tiksim vaļā no šiem aizspriedumiem par ādas krāsu? Kad reiz beigsim sacīt, ka, ja esi melnādainais, skrien ātrāk? Vai, ja esi melnādainais, esi mazāk inteliģents?"

Izmantotie resursi:
L'EQUIPE : toute l'actualité sportive en...
La Une | Mediapart
Site officiel du HAC
Accueil - OLWEB.fr
L'EQUIPE : toute l'actualité sportive en...
France Football : toute l'actualité du...

1 2 54 komentāri

  +3 [+] [-]

, 2011-04-29 18:00, pirms 14 gadiem
tas ir izzīsts no pirksta

     [+] [-]

, 2011-04-29 18:05, pirms 14 gadiem
Pilnīgs nonsenss. Tā mūsdienās nevar iedalīt cilvēkus. Tas ir pret cilvēktiesību likumu un vispār nav iespējams.

  +9 [+] [-]

, 2011-04-29 18:23, pirms 14 gadiem
tas, protams, nav pareizi un kurš zina, cik patiesi. bet nevar noliegt faktu, ka konfilkti un negatīvās parādības Francijas izlases iekšienē pēdējos gados notiek tieši emocionalitātes un indivīdu stulbuma dēļ. es esmu par to, lai futbolā būtu cilvēki ar smadzenēm un es piekrītu tam, ka lielākai daļai tieši melnādaino to nav. ja tas mani padara par rasistu - so be it.

  -3 [+] [-]

, 2011-04-29 18:34, pirms 14 gadiem
termometrs rakstīja: tas, protams, nav pareizi un kurš zina, cik patiesi. bet nevar noliegt faktu, ka konfilkti un negatīvās parādības Francijas izlases iekšienē pēdējos gados notiek tieši emocionalitātes un indivīdu stulbuma dēļ. es esmu par to, lai futbolā būtu cilvēki ar smadzenēm un es piekrītu tam, ka lielākai daļai tieši melnādaino to nav. ja tas mani padara par rasistu - so be it.
Francija,bez melnādainajiem un arābu izcelsmes spēlētājiem būtu zemāka līmeņa komanda pat par krieviju.
Drīzāk,baltie,ko iebilst pret melnajiem,nevis otrādi.

  +3 [+] [-]

, 2011-04-29 18:35, pirms 14 gadiem
forge rakstīja: Francija,bez melnādainajiem un arābu izcelsmes spēlētājiem būtu zemāka līmeņa komanda pat par krieviju.
par to es nemaz nešaubos!

  +9 [+] [-]

, 2011-04-29 18:49, pirms 14 gadiem
Nu un? Viņu valsts... Lai dara ko grib. Kāpēc mums jāuztraucas? Mums pašiem ir savas problēmas.

 +13 [+] [-]

, 2011-04-29 18:51, pirms 14 gadiem
Pilnīgi pareizs lēmums, tikai par vēlu atapušies.

  +9 [+] [-]

, 2011-04-29 18:53, pirms 14 gadiem
Nevienam nav noslēpums, ka melnie un arī arābi fiziloģiski nobriest agrāk, nekā eiropieši. Tādēļ loģiski ka 15-18 g.v. viņi ir fiziski spēcīgāki par etniskajiem frančiem, tādēļ arī futbola akadēmijās izceļas vairāk. Bet ja tu neesi starp pirmajiem savā akadēmijā šajā vecumā, tad faktiski tikt Francijas augstākajā līgā ir nereāli. Ja vairāk vērtētu tehnisko un taktisko (spēles izpratni) pusi, tad arī baltajiem parādītos iespējas "nepazust" un vēlāk nobriestot un fizisko atpalicību mazinot, sanāktu labi futbolisti, kas ne tikai skrien kā dulli, bet saprot arī kur skriet un ko nozīmē komandas spēle.

  +5 [+] [-]

, 2011-04-29 18:54, pirms 14 gadiem
ļoti cienījams lēmums, cerams tiks realizēts
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -2 [+] [-]

, 2011-04-29 19:02, pirms 14 gadiem
LAIKS rakstīja: ļoti cienījams lēmums, cerams tiks realizēts
Tu esi pilnīgs zābaks? Ne FIFA, ne UEFA un pat Francijas futbola federācijai nav nekādu tiesību pieņemt sādu lēmumu. Vienīgais ko viņi var darīt ir ierobežot ārzemnieku (tiem kuriem nav Francijas pase) skaitu klubos. Viņiem nav nekādu tiesību šķirot spēlētājus pēc to ādas krāsas vai reliģiskās piederības. Ja šāds lēmums tiktu pieņemts es domāju Francijas futbola federācija tiktu ierauta tādos tiesu ka viņi darbos tiesātos vēl nākamos 50 gadus.

  +3 [+] [-]

, 2011-04-29 19:06, pirms 14 gadiem
Toffee rakstīja: Tu esi pilnīgs zābaks? Ne FIFA, ne UEFA un pat Francijas futbola federācijai nav nekādu tiesību pieņemt sādu lēmumu. Vienīgais ko viņi var darīt ir ierobežot ārzemnieku (tiem kuriem nav Francijas pase) skaitu klubos. Viņiem nav nekādu tiesību šķirot spēlētājus pēc to ādas krāsas vai reliģiskās piederības. Ja šāds lēmums tiktu pieņemts es domāju Francijas futbola federācija tiktu ierauta tādos tiesu ka viņi darbos tiesātos vēl nākamos 50 gadus.
Pag... a ko tad darīt trenerim, ja tiešām kāds melnādains spēlētajs jāatlaiž?
Sanāk, ka uzreiz spēlētājs par to iesūdzēs tiesā klubu, jo viņš būs aizspriedumains?

  +2 [+] [-]

, 2011-04-29 19:09, pirms 14 gadiem
Toffee rakstīja: Tu esi pilnīgs zābaks? Ne FIFA, ne UEFA un pat Francijas futbola federācijai nav nekādu tiesību pieņemt sādu lēmumu. Vienīgais ko viņi var darīt ir ierobežot ārzemnieku (tiem kuriem nav Francijas pase) skaitu klubos. Viņiem nav nekādu tiesību šķirot spēlētājus pēc to ādas krāsas vai reliģiskās piederības. Ja šāds lēmums tiktu pieņemts es domāju Francijas futbola federācija tiktu ierauta tādos tiesu ka viņi darbos tiesātos vēl nākamos 50 gadus.
paskaties, ko pati Francijas valdība dara un tas viņu pozīciju citu acīs neietekmē. sākumā "iznīcina" čigānus, tad bombī Lībiju un tagad lielākā daļa iedzīvotāju stājas pretī musulmaņiem, jo tie ir apriebušies! Francija nekad nepievērš uzmanību tam, ko par to domā citi, tāpēc šāds noteikums pilnīgi var tikt pieņemts.
ja no tā izriet problēma, tad ar to ir jācīnās.

  +3 [+] [-]

, 2011-04-29 19:13, pirms 14 gadiem
C.Ronaldo#7 rakstīja: Pag... a ko tad darīt trenerim, ja tiešām kāds melnādains spēlētajs jāatlaiž?
Sanāk, ka uzreiz spēlētājs par to iesūdzēs tiesā klubu, jo viņš būs aizspriedumains?
ja atlaišanas iemesls ir viņa ādas krāsa un nevis tas ka viņš spēlē sliktāk par kādu citu spēlētāju tad šim spēlētājam ir visas tiesības klubu iesūdzēt tiesā par rasu diskrimināciju.

  +4 [+] [-]

, 2011-04-29 19:19, pirms 14 gadiem
forge rakstīja: Francija,bez melnādainajiem un arābu izcelsmes spēlētājiem būtu zemāka līmeņa komanda pat par krieviju.
Tik traki arī gluži nav. Starta vienpadsmitnieks varētu būt šāds - Loriss, Matjē, Meksess, Koscelnijs, Reveijērs, Tulalāns, Kabajs, Valbuena, Gurkufs, Menē, Gameiro. Uz tituliem šāds sastāvs nepretendētu, taču būtu itin pieklājīga līmeņa izlase un droši vien arī spēcīgāka par Krieviju.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +6 [+] [-]

, 2011-04-29 20:02, pirms 14 gadiem
zidāns jau arī nav francūzis pēc būtības,bet neviens pat līdz pusei nav neko sansiedzis,kā viņš.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2011-04-29 20:21, pirms 14 gadiem
Asta Fe Jevs rakstīja: nejauc sportu ar politiku , tas nu nemaz nav vajadziigs!!!
es nemaz nejaucu politiku ar sportu. es tikai politiku izmantoju, kā piemēru.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +9 [+] [-]

, 2011-04-29 22:36, pirms 14 gadiem
Ļoti pareiz lēmums, nav ko, lai labāk pienes dvieļus vai dara ko tamlīdzīgu, no savas sūtības neizbēgt-vergs ir un paliek vergs, kā tas bija pāris gadsimtus atpakaļ un vēl tālākā vēsturē!

Par tīru un baltu Francijas futbolu!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2011-04-29 23:26, pirms 14 gadiem
gascoigne rakstīja: Francija mostās. Cerams, ka vēl nebūs par vēlu. Riebjās sī komanda, kas sastāv no nigeriem un arābiem, zemākas kārtas cilvēkiem. Iespējams pēc gadiem 5-7 atkal varēs sāk just līdzi normālai franču komandai ar balto cilvēku lielu vairākumu. lai izdodas iecerētais!
Teica gudrs, skaists un visnotal izcils laba cilveka piemers

     [+] [-]

, 2011-04-30 00:04, pirms 14 gadiem
Asta Fe Jevs rakstīja: nu var tāds muļķis piedzimt , tevi tēvs bērnībā seksuāli izmantoja?
vai arī tev kaimiņos dzīvoja liels melns onkulis no kura tu končas ņēmi
Ahh vari necensties, lielaka dalja latviesu ir rasisti un sapratam neklausa

     [+] [-]

, 2011-04-30 00:23, pirms 14 gadiem
lv.1989.lr rakstīja: Ļoti pareiz lēmums, nav ko, lai labāk pienes dvieļus vai dara ko tamlīdzīgu, no savas sūtības neizbēgt-vergs ir un paliek vergs, kā tas bija pāris gadsimtus atpakaļ un vēl tālākā vēsturē!

Par tīru un baltu Francijas futbolu!
Tirs un balts Francijas futbols nozimetu, ka tadi pajoli ka tu pa laukumu skraidiitu un to var gribet tikai post-soviet valstis :/

     [+] [-]

, 2011-04-30 08:32, pirms 14 gadiem
tur doma ir taada ,ka vienkaarshi mazaak uzmaniibas pieveerst fiziskajiem dotumiem vairaak tehnikai ( kaa tas notiek Spaanijaa)!
un tad tur sanaaktu ,ka 30 % melnaadaino
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2011-04-30 14:05, pirms 14 gadiem
Darbs mūsu eiroparlamentāriešiem, lai iegūtu kādu 5% kvotu arī latviešiem.

     [+] [-]

, 2011-04-30 14:07, pirms 14 gadiem
Yido rakstīja: Tirs un balts Francijas futbols nozimetu, ka tadi pajoli ka tu pa laukumu skraidiitu un to var gribet tikai post-soviet valstis :/
Tieši tā... Mūsu tauta vienkārši ir spēcīgi ietekmēta no PSRS laikiem un psihiskajā apziņā daudziem, pašiem to negribot, dzīvo vēl dumji stereotipi. Uzskati par ādas krāsu ir vieni no tiem. Un tas reāli besī ārā, jo citās Eiropas valstīs, kuras krievi neokupēja, tādu uzskatu nav. Visi var mierīgi kopā sadzīvot - nav starpības, vai melns vai balts. Nekādu problēmu vai iedalījumu. Bet te... Bieži vien redzēts, ka pat mazi bērni, kam ar sovietismu vairāk nevajadzētu būt nekāda sakara, ieraugot melnādainu cilvēku, rāda ar pirkstu un sačukstas uz ielas. Tas ir dumji...

Tipiski kā dzelzs priekškarā - nekas citur apkārt nav redzēts, tāpēc liekas nepareizs. Lielā mērā, jāsaka atklāti, PSRS vaina. Jāpaiet gadiem līdz šie dumjie stereotipi pavisam izdzisīs.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2011-04-30 14:11, pirms 14 gadiem
Gribētos gan dzirdēt patiesos plānus, nevis pārspīlētus dzeltenās preses vāvuļojumus. Pieļauju, ka centrālā problēma tiešām varētu būt melnādaino fiziskais pārspēks, kas ļauj tiem jauniešu izlasēs dominēt.

  +1 [+] [-]

, 2011-04-30 14:14, pirms 14 gadiem
reikons rakstīja: Bet te... Bieži vien redzēts, ka pat mazi bērni, kam ar sovietismu vairāk nevajadzētu būt nekāda sakara, ieraugot melnādainu cilvēku, rāda ar pirkstu un sačukstas uz ielas. Tas ir dumji...
Kas tur dumjš?
Ja pa ielu iet pliks ķīnietis ar plastikāta peni uz galvas, es arī atskatos. Tāpat kā atskatītos, ja ietu Zatlers vai Mao.
Tur rasei maza nozīme. Atšķirīgas izraisa interesi, un tas ir normāls bērnu reflekss.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
1 2 54 komentāri