Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:128, Did:0, useCase: 3

Profesionāļa viedoklis: "Real" un "Juventus" tiesneša lēmumi bija precīzi

Rolands Eliņš

Profesionāļa viedoklis: "Real" un "Juventus" tiesneša lēmumi bija precīzi
Vadims Direktorenko

LFF Tiesnešu komitejas vadītājs Vadims Direktorenko sarunā ar portālu Sportacentrs.com paskaidroja vakar UEFA Čempionu līgas spēlē starp Madrides „Real” un Turīnas „Juventus” novērotos tiesneša lēmumus, kuri raisījuši lielu ažiotāžu un reizē arī sašutumu daudzos futbola līdzjutējos. Direktorenko uzsvēra, ka tiesnesis, lemjot par pārkāpuma piešķiršanu, nedrīkst ņemt vērā tos argumentus, kurus izmanto līdzjutēji un arī „Juventus” spēlētāji, ieskaitot Džanluidži Bufonu, kura noraidījumu Direktorenko uzskatīja par pilnībā pamatotu.

„Skaidrs, ka te būs divas puses ar diviem pretējiem viedokļiem,” par „Real” un „Juventus” dramatiskajām pēdējām minūtēm sacīja Vadims Direktorenko, ilggadējs FIFA kategorijas tiesnesis. „Madrides līdzjutēji viss liksies pareizi, Turīnas līdzjutējiem tieši otrādi. Taču tāpēc arī ir spēles galvenais tiesnesis, kuram jāizvairās no tādām emocijām un jāprot pieņemt bezkaislīgs lēmums.”

„No profesionālā viedokļa man ļoti patika, kā Maikls Olivers vadīja vakardienas spēli,” norādīja Direktorenko. „Nosvērti un pārliecinoši pieņemti lēmumi visas spēles gaitā. Un arī beigās viņam bija jāpieņem drosmīgs lēmums. Labi taču zinām, ka, ja pendele nebūtu piešķirta, tāpat kritiķu Oliveram netrūktu, tikai nu jau „Real” nometnē. Jebkurā gadījumā šī bija grūta situācija tiesnesim, un viņš ar to tika galā pareizi.”

11 metru soda sitiens tika nozīmēts kompensācijas laika otrajā minūtē par Turīnas aizsarga Medi Benatijas uztriekšanos Lukasam Vaskesam soda laukumā no aizmugures, traucējot viņam izdarīt sitienu no pašas vārtu priekšas. Direktorenko izteica viedokli, ka noteikumu pārkāpums šeit patiešām bijis, taču to bijis grūti novērot spēles ātrumā.

„Arī es pirmajā brīdī un vēl no atkārtojumiem pārliecināts nebiju,” sacīja LFF Tiesnešu komitejas vadītājs. „Tikai šorīt no rīta redzēju epizodi no cita rakursa, no aizvārtes, kur bija skaidri redzams pārkāpuma mirklis (zemāk attēlā). Līdzjutējiem jau pēc spēles ir radusies sava izpratne, ko vairs nav tik vienkārši mainīt, pat ja redz to, kas nesakrīt ar iepriekš pieņemto viedokli. Pārkāpums tur bija, un tiesnesis pieņēma pareizu un drosmīgu lēmumu, nedomādams par to, kam tas patiks un kam nē. Jā, epizode nebija pilnībā viennozīmīga, nevarēja tā 100% apgalvot, ka cits lēmums nebūtu iespējams, taču tieši tāpēc tas bija drosmīgs lēmums.”


Direktorenko gan norādīja, ka šajā situācijā Benatijam arī būtu bijusi jāpiespriež dzeltenā kartīte: „Tādi ir noteikumi. Aizsargs, mēģinot spēlēt bumbā, no muguras klupināja pretinieku spēlētāju, ar to liedzot acīmredzamu iespēju uzbrucējam gūt vārtus. Tā ka bija mēģinājums spēlēt bumbā, tad arī tikai dzeltenā kartīte, nevis noraidījums.”

Ļoti populārs ir arguments, ka galvenajam tiesnesim Oliveram vajadzējis ņemt vērā, cik ļoti svarīga ir šī pendele, proti, tā pilnībā izšķīra Čempionu līgas ceturtdaļfināla rezultātu. Taču Direktorenko paskaidroja, ka UEFA un FIFA savās rekomendācijās tiesnešiem stingri neiesaka vērtēt spēles pēc to nozīmes, futbolistu uzvārdiem vai citiem apstākļiem.

„Katrs tiesnesis ir citāds, katrs arī savā veidā interpretē spēles situācijas, taču nav tādu vadlīniju, ka kāda epizode ir noteikumu pārkāpums spēles sākumā, bet, ja notiek spēles beigās, tad vairs nav,” sacīja Direktorenko. „Ja liktu tiesnešiem sākt izdarīt papildu vērtējumus par spēles nozīmi vai spēlētājiem, labus tiesnešus būtu grūti izaudzināt. Ideāls variants ir tad, ja tiesnesis iziet laukumā un redz nevis „Real” un „Juventus”, bet komandu A un komandu B. Tad arī var pareizus lēmumus pieņemt visvieglāk. Protams, līdzjutēji var teikt, ka nevajadzēja dot pendeli tādā brīdī, taču tas nav objektīvi. Cilvēki skatījās skaistu spēli, gribēja papildlaiku, vēlējās, lai spēle turpinās. Taču tiesnesis tā nevar domāt, sak, ļaušu lai viss izšķiras papildlaikā, jo komandas rāda skaistu futbolu un līdzjutējiem ir interesanti.”

Jāpiemin, ka Džanluidži Bufons savos pēcspēles komentāros bija paudis pilnībā pretēju viedokli, sakot, ka tiesnesim jāņem vērā spēles nozīme, kas spēlē un kur spēlē.

Taču Direktorenko arī pilnībā atbalstīja Olivera nepopulāro lēmumu noraidīt Džanluidži Bufonu par viņa asajiem protestiem pēc piešķirtā 11m soda sitiena: „Agresīva izturēšanās, fizisks kontakts ar tiesnesi – viss pamatoti. Tiesnesim laukumā jābūt neaizskaramai personai, un, ja viņš uzskata, ka šīs robežas tiek pārkāptas, tad jāparāda sarkanā kartīte. Vai nebūtu bijis iespējams iztikt ar brīdinājumu? Šeit jau atkal jānoliek pie malas emocijas. Bufona pārkāpums bija, tiesnesi viņš ar roku aizskāra un izturējās atklāti agresīvi. Vai tiesnesim viņš bija jāpasaudzē tikai tāpēc, ka viņš ir Bufons? Tāpēc ka sanāktu skaista situācija, ka Ronaldu izšķirošo pendeli izpilda pret Bufonu? Līdzjutēji to noteikti vēlējās, daži arī gribēja redzēt, kā Bufons skaisti savā pēdējā ČL spēlē atvaira pendeli. Bet tiesnesim tādiem apsvērumiem nav jābūt.”

  +1 [+] [-]

, 2018-04-12 16:35, pirms 7 gadiem
sprinteris2 rakstīja: Jā, sāka krist, jo iepriekš viņu pagrūda ar roku. Tiešām jūs dzīvojat alā un nemākat atrast video???
Jā un grūdiens bija tik stiprs, ka jākrīt??? Tad jau pēc katra stūra jādod pendele! TĪRA SIMULĀCIJA !!! Un ne pirmā!

     [+] [-]

, 2018-04-12 16:37, pirms 7 gadiem
intp rakstīja: Vai Benatia vadījās pēc futbola gara 90min- noraujot uzbrukumu un traumējot spēlētājus?(saņēma dzelteno)!

Varu uzdot vienkāršu jautājumu: Vai Benatia pārkāpa noteikumus?
Un dabūja dzelteno! Vai kāds ir traumēts??? Vai mira pie pieskāriena kā balerīna?

     [+] [-]

, 2018-04-12 16:37, pirms 7 gadiem
balts rakstīja: Jā un grūdiens bija tik stiprs, ka jākrīt??? Tad jau pēc katra stūra jādod pendele! TĪRA SIMULĀCIJA !!! Un ne pirmā!
Gribi teikt, ka spēlētājs negribēja gūt vārtus, bet vienkārši nosimulēt 11m?

  +5 [+] [-]

, 2018-04-12 16:37, pirms 7 gadiem
intp rakstīja: Strīdīga epizode tur varēja būt (50/50), ja Benatia vietā būtu Mesi vai C. Ronaldo, kuri būtu "tīri" visu spēli spēlējuši un pret viņiem nebūtu pārkāpumi nosvilpti!
Šajā gadījumā tur bija tīra pendele!
Tātad tu saki, ka noteikumos būtu jāiekļauj konkrēti sportistu uzvārdi. Tiem jādod, bet tiem nē?
Vēl augstāku objektivitātes pakāpi nevari piedāvāt?
Pareizi jau Direktorenko runā- tiesneši nedrīkst balstīties uz ''kurš'', ''kurā minūtē'', ''cik svarīga spēle'' utt.
Tā futbols ātri vien pārvērstos par lielāku farsu nekā restlings.

     [+] [-]

, 2018-04-12 16:39, pirms 7 gadiem
balts rakstīja: Jā un grūdiens bija tik stiprs, ka jākrīt??? Tad jau pēc katra stūra jādod pendele! TĪRA SIMULĀCIJA !!! Un ne pirmā!
A cik stipram grūdienam jābūt? Tādam kā WC 2014 gadā, kad Neymaram salauza muguru ? Tad ir normāls pārkāpums ???

     [+] [-]

, 2018-04-12 16:39, pirms 7 gadiem
yuka rakstīja: Tātad tu saki, ka noteikumos būtu jāiekļauj konkrēti sportistu uzvārdi. Tiem jādod, bet tiem nē?
Vēl augstāku objektivitātes pakāpi nevari piedāvāt?
Pareizi jau Direktorenko runā- tiesneši nedrīkst balstīties uz ''kurš'', ''kurā minūtē'', ''cik svarīga spēle'' utt.
Tā futbols ātri vien pārvērstos par lielāku farsu nekā restlings.
Es saku, ka neesmu pārliecināts vai nosvilptu pret Mesi, ja būtu līdzīgs pārkāpums, ja iepriekš pret to pašu Mesi būtu kādi pārkāpumi nenosvilpti!

  -4 [+] [-]

, 2018-04-12 16:40, pirms 7 gadiem
sākumā tai kristīnei bija par simulāviju pāris kartītes jaiedod, un šajā attēlā spēle ar roku fiksējama

  -2 [+] [-]

, 2018-04-12 16:44, pirms 7 gadiem
yuka rakstīja: Ak jēzus ko tik nedzirdēsi komentos. Tagad vēl redz lēmumos jāņem vērā arī augumu starpība. Nu wtf vnk.
Liecieties beidzot mierā ar saviem apgalvojumiem.
Tā bija strīdīga epizode, kas jau pēc noklusējuma nozīmē- var dot un var nedot, tā ka 100% taisnība nebūs nevienam. Ne licenzētajiem auniem, ne komentu sadaļas guru.
Piekrītu, bet strīdīgā situācijā nevar ČL pusfinālu izšķirt strīdīgs lēmums! Nevar spēlē galvenais uzmanības objekts būt tiesnesis, jābūt spēlētājiem! Tādu tiesnesi vairs nevar ļaut tiesāt! Vēl stulbāk, ka savējie (Direktorenko) neobjektīvi aizstāv...

  -1 [+] [-]

, 2018-04-12 16:45, pirms 7 gadiem
intp rakstīja: Gribi teikt, ka spēlētājs negribēja gūt vārtus, bet vienkārši nosimulēt 11m?
Jā, uz to vairāk bija tendēts!!! Normāls nostāvētu un varbūt iesistu!

  +5 [+] [-]

, 2018-04-12 16:45, pirms 7 gadiem
balts rakstīja: Piekrītu, bet strīdīgā situācijā nevar ČL pusfinālu izšķirt strīdīgs lēmums! Nevar spēlē galvenais uzmanības objekts būt tiesnesis, jābūt spēlētājiem! Tādu tiesnesi vairs nevar ļaut tiesāt! Vēl stulbāk, ka savējie (Direktorenko) neobjektīvi aizstāv...
Vispār izlasīji rakstu? Pareizi viņš pateica, ka tiesnesim ir jāvērtē kā A un B komanda, attiecīgā spēles situācija, nevis to, ka "aij te pendeli nedošu, jo var izkrist juve, jo fani grib OT."

  -2 [+] [-]

, 2018-04-12 16:50, pirms 7 gadiem
Intp,ja ne beigti ceļi jau 15 gados visticamāk kautkur pa virslīgu jau mētātos. a tiesāšana mani neaizrauj-izpalīdzu vienai tiesnešu brigādei kad kāds no viņiem izkrīt-hobija līmenī.
Pendeli iedeva ne par sitienu,bet par uzlikto roku uz muguras kad jau bija kritienā. Ja skatās pēc visiem noteikumiem-pendele bija apmēram 40%. Bet NEVIENS tiesnesis netiesā tīri pēc noteikumiem-arī šis visu spēli tā netiesāja-jebkurā spēlē-jebkādā līmenī kompensācijas laikā pendeles dod tikai ,ja ir 100% pendele-piekasīgāki tiesneši-ja 70-80%. Te ņemot vērā visus par un pret paliek max 10% pendele. Nu nedod tādas. bet nu labi jaunēkļi domājat katrs pats kā gribat. Tāpat katram sava taisnība. Man personīgi nav nekāda prieka,ka mana bērnības sapņu komanda tiek tālāk šādā veidā.

  +1 [+] [-]

, 2018-04-12 16:52, pirms 7 gadiem
Maikl30 rakstīja: Skaidrs,velviens auns ierunajas!!!!
Tapec ari tiesasi tikai LV cempionatu,

Nebija tur pendlees,ne tuvu tam,vairakas reizes noskatijos atkartojumu
Klaunada Diparenko
Kur biji pazudus pec otardienas speles?

  -2 [+] [-]

, 2018-04-12 16:53, pirms 7 gadiem
balts rakstīja: Piekrītu, bet strīdīgā situācijā nevar ČL pusfinālu izšķirt strīdīgs lēmums! Nevar spēlē galvenais uzmanības objekts būt tiesnesis, jābūt spēlētājiem!
Nu bet tev ir saprotams, ka lēmums jebkurā gadījumā IR jāpieņem?
Un strīdīgās epizodes tiesnesis vienmēr būs uzmanības centrā.

Ja nebūtu iedevis, tad tautas reakcija tāpat būtu tāda pati, jo tad CL pusfināls tiktu lemts par labu Juvei...
Strīdīgās epizodēs NEVAR pieņemt 100% viennozīmīgu lēmumu. To tā kā vajadzētu saprast.

     [+] [-]

, 2018-04-12 16:53, pirms 7 gadiem
Kā jums šķiet, ko Direktorenko kā LFF tiesnešu komitejas vadītājs citu varētu teikt?? LFF saņem piķi no UEFA un FIFA, mūsu tiesneši brauc uz semināriem utt. Kritizēt UEFA nozīmēta tiesneša lēmumu būtu tas pats kas zāģēt zaru, uz kura pats sēž. Tā kā šoreiz nav īstais eksperts. Dodiet citu!

     [+] [-]

, 2018-04-12 16:59, pirms 7 gadiem
Mucinja4 rakstīja: Lābākā video kvalitāte kāda var būt. bet pat šajā video,domājot par bumbas lidojuma virzienu un ņemot vērā fizikas likumus ir skaidrs ka trāpīja bumbā. savā laikā arī pats esmu nedaudz patiesājis pusprofesionālā līmenī,tāpēc pilnīgi no zila gaisa arī neko neapgalvoju. Pendele bija max uz 10%.
Pie kajas tavs viedoklis,Real 1/2 final, astoto gadu pec kartas!

  -1 [+] [-]

, 2018-04-12 17:00, pirms 7 gadiem
sprinteris2 rakstīja: Miška, nomierinies. Biļeti tev uz Ruslandi nopirkšu.
Nu davai atbildi par saviem vardiem,noperc

  -2 [+] [-]

, 2018-04-12 17:00, pirms 7 gadiem
Modritis rakstīja: Kur biji pazudus pec otardienas speles?
lidoju no Formula 1 Bahreina

     [+] [-]

, 2018-04-12 17:02, pirms 7 gadiem
balts rakstīja: Nevaru pielikt mīnusu, tāpēc jākomentē! Un kā ar simulēšanu? Vai par to nav jādod dzelteno kartiņu! Bildē redzam, ka krist sācis PIRMS kontakta! Un tā nav pirma reize, kad REAL spēlētāji simulēja un agresīvi vērsās pie tiesneša! Ja jau principiāli, jādod dzeltenās!
Ar augumu tiek piesegta bumba. Ko tad, to bumbu uzņemot taisnam kā stabam jāstāv?

     [+] [-]

, 2018-04-12 17:02, pirms 7 gadiem
Mucinja4 rakstīja: Spēlēju futbolu jau 25 gadi-tiesāju 10 un ko jūs te dīvānā pirdēji un pults spaidītāji varat zināt bija pendele vai nebija?
Speleju futbolu no 1936.gada,tiesaju apmeram 40 gadus,ko tu tads iesacejs man vari aizradit? Pendele 100 %!

  -1 [+] [-]

, 2018-04-12 17:02, pirms 7 gadiem
Mucinja4 rakstīja: Intp,ja ne beigti ceļi jau 15 gados visticamāk kautkur pa virslīgu jau mētātos. a tiesāšana mani neaizrauj-izpalīdzu vienai tiesnešu brigādei kad kāds no viņiem izkrīt-hobija līmenī.
Pendeli iedeva ne par sitienu,bet par uzlikto roku uz muguras kad jau bija kritienā. Ja skatās pēc visiem noteikumiem-pendele bija apmēram 40%. Bet NEVIENS tiesnesis netiesā tīri pēc noteikumiem-arī šis visu spēli tā netiesāja-jebkurā spēlē-jebkādā līmenī kompensācijas laikā pendeles dod tikai ,ja ir 100% pendele-piekasīgāki tiesneši-ja 70-80%. Te ņemot vērā visus par un pret paliek max 10% pendele. Nu nedod tādas. bet nu labi jaunēkļi domājat katrs pats kā gribat. Tāpat katram sava taisnība. Man personīgi nav nekāda prieka,ka mana bērnības sapņu komanda tiek tālāk šādā veidā.
Parasti pendeles nedod kompensācijas laikā, jo neviens negrib kļūt par "melno avi" savā līgā!
Anglis turpinās tiesāt EPL un viņam vienalga ko par viņu domās Bufons!
Pendele 100%!

     [+] [-]

, 2018-04-12 17:03, pirms 7 gadiem
intp rakstīja: Cik tālu esi ticis?
Tur pat kur sacis!

     [+] [-]

, 2018-04-12 17:06, pirms 7 gadiem
Modritis rakstīja: Speleju futbolu no 1936.gada,tiesaju apmeram 40 gadus,ko tu tads iesacejs man vari aizradit? Pendele 100 %!
Butu Tu Juventus fans,diezvai vai teiktu,ka Pendele 100%

  +1 [+] [-]

, 2018-04-12 17:06, pirms 7 gadiem
Maikl30 rakstīja: lidoju no Formula 1 Bahreina
Ar pirkstu pa karti?

     [+] [-]

, 2018-04-12 17:08, pirms 7 gadiem
Maikl30 rakstīja: Butu Tu Juventus fans,diezvai vai teiktu,ka Pendele 100%
Vakar noteiktu teiktu ka ne,bet shodien,apskatitu visus atkarojumus,veesu galvu,95 % ka teiktu ka ja,pendele bija!

  -2 [+] [-]

, 2018-04-12 17:09, pirms 7 gadiem
Modritis rakstīja: Ar pirkstu pa karti?
nee ,reali,atsutit bildes?

  +1 [+] [-]

, 2018-04-12 17:10, pirms 7 gadiem
"Īstais" cilvēks kura viedoklim nu būtu stabili jāpiekrīt..

https://www.youtube.com/watch?v=gKE...

  -1 [+] [-]

, 2018-04-12 17:11, pirms 7 gadiem
ziecha16 rakstīja: kā nebija pendeles? grūdiens mugurā! soda laukumā, vartu gušanas iespējā!!
ko tu murgo kā nebija pendeles
Iemet video, kur ir skaidri redzams grūdiens? Pievērs uzmanību nevis epizodei kopumā, bet gan Benatias roku un kāju darbībai, nav tur grūdiena, mazs kontakts, bet tas nav tāda teatrāla kritiena un pendeles vērts.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -1 [+] [-]

, 2018-04-12 17:25, pirms 7 gadiem
PIEREDZES BAGĀTS tiesnesis:

Vadims Direktorenko (born 31 January 1981) is a Latvian football referee.[1] He has refereed international games featuring Finland, Estonia and Lithuania and in 2013 a World Cup qualifier between Ireland and Kazakhstan.[

  -2 [+] [-]

, 2018-04-12 17:38, pirms 7 gadiem
Nu taču, viņš kā amatpersona nemaz nedrīkst neko citu teikt, kā tikai to, ka viss bija pareizi

  -4 [+] [-]

, 2018-04-12 17:41, pirms 7 gadiem
vanagz rakstīja: Iemet video, kur ir skaidri redzams grūdiens? Pievērs uzmanību nevis epizodei kopumā, bet gan Benatias roku un kāju darbībai, nav tur grūdiena, mazs kontakts, bet tas nav tāda teatrāla kritiena un pendeles vērts.
uzmanību jāpievērš arī tam kā Vaskess atrāva kājas no zemes brīdī, kad kontakta nebija, klasisks daivings, arī attēlā pie raksta ir redzams, ka kontakts ir ķermeņa augšpusē, bet kājas tiek atrautas no zemes kā pēc sitiena pa tām

  -1 [+] [-]

, 2018-04-12 18:03, pirms 7 gadiem
Viss pareizi, tiesnesis parādija stingru nostāju un izdarija pareizu lēmumu. Pats galvenais, ka ar savām darbībām viņš nesabojāja spēli. Ko nevarētu teikt par Juventus spēlētājiem ar Bufonu priekšgalā.

  +2 [+] [-]

, 2018-04-12 18:10, pirms 7 gadiem
Nu reāli Benatia tur situāciju jau bija zaudējis un vajadzēja visu atstāt Bufona ziņā. Cik reāli ir tīri izsist bumbu izmisīgā lēcienā no mugurpuses?

     [+] [-]

, 2018-04-12 18:11, pirms 7 gadiem
Lai nu kā tur bija,tad jau sanāk ka galvenais tiesnesis,šo lēmumu ir pieņēmis sekundes laikā uz "cūceni"!Ja jau mūsu "cienījamais" eksperts, tikai pēc vairākiem video atkārtojumiem, sāk domāt par pārkāpuma esamību no bildes kas ir pilnīgi pretēja tiesneša skatu leņķim tai brīdī!Vai tad tas ir godīgs tiesāšanas princips?Drosme tā var būt vai nebūt,bet ja neesi redzējis pilnībā ka ir pārkāpums,tad svilpei jāklusē!
Sak,eu,šis bēg,šauj nost,ta jau vainīgs!Drosmīgi!

     [+] [-]

, 2018-04-12 18:23, pirms 7 gadiem
Iniesta parcelsies uz Ķinu tomēr