Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:2, Did:0, useCase: 3

Pasaules labākais futbolists – Ronaldu

Valdis Bērziņš
Valdis Bērziņš

Pasaules labākais futbolists – Ronaldu
Krištianu Ronaldu
Foto: AP

FIFA par 2008. gada pasaules labāko futbolistu atzinusi Portugāles izlases un Anglijas kluba ''Manchester United'' pussargu Krištianu Ronaldu, kurš kļuvis par otro portugāļu futbolistu, kas izpelnījies šādu godu.

Šovakar Cīrihes operā FIFA organizētajā Galā ceremonijā tika paziņoti pasaules labākā futbolista un labākās futbolistes vārdi. Par labāko futbolistu tika atzīts portugālis Krištianu Ronaldu. Piecu nominantu sarakstā vēl bija iekļauts argentīnietis Lionels Messi, brazīlietis Kakā un spāņi Fernando Toress un Čavi Ernandezs. Sieviešu konkurencē labākās gods tika brazīlietei Martai, kura triumfēja trešo gadu pēc kārtas.

Ronaldu kļuvis par otro portugāli, kas ieguvis šo prestižo balvu pēc Luiša Figu, kurš par pasaules labāko futbolistu tika atzīts 2001.gadā. Ronaldu aizvadīja spīdošu sezonu sava kluba ''Manchester United'' sastāvā, visos turnīros gūstot 42(!) vārtus, palīdzot komandai uzvarēt gan Anglijas čempionātā, gan UEFA Čempionu līgā. Decembrī ''United'' triumfēja arī FIFA kluba Pasaules kausa turnīrā. Ronaldu FIFA balvu pievieno jau līdz šim iegūtajai ''FIFPro'' balvai un ''Zelta Bumbai'', kas pienākas Eiropas labākajam futbolistam.

FIFA labākā spēlētāja aptauju organizē kopš 1991.gada, kad pirmajā aptaujā par labāko tika atzīts vācietis Lotārs Mateuss. Aptaujas pamatā ir visu FIFA organizācijā esošo 208 izlašu galveno treneru un kapteiņu balsojums.

FIFA ''Fair Play'' jeb godīgas spēles balvas tika pasniegtas Armēnijas un Turcijas futbola federācijām.

FIFA pasaules labākie spēlētāji

GadsSpēlētājsValsts
2008.Krištianu RonalduPortugāle
2007.KakāBrazīlija
2006.Fabio KanavaroItālija
2005.RonaldinjuBrazīlija
2004.RonaldinjuBrazīlija
2003.Zinedins ZidānsFrancija
2002.RonaldoBrazīlija
2001.Luišs FiguPortugāle
2000.Zinedins ZidānsFrancija
1999.RivaldoBrazīlija
1998.Zinedins ZidānsFrancija
1997.RonaldoBrazīlija
1996.RonaldoBrazīlija
1995.Džordžs VeāLibērija
1994.RomarioBrazīlija
1993.Roberto BadžioItālija
1992.Marko van BastensNīderlande
1991.Lotārs MateussVācija

Saistītie raksti:
Nosaukts saīsinātais FIFA Gada spēlētāja...
FIFA nosaukusi labākā futbolista kandidātu...

Izmantotie resursi:
fifa.com

  +9 [+] [-]

, 2009-01-12 23:26, pirms 16 gadiem
Hose Girtinho rakstīja: Kristīne Ronaldīne

Bet zelts 2008.gadā tika Mesī
Šogad Ronaldu balvas neredzēt kā savas ausis...vismaz tas priecē

Bet Mesī turpina spēlēt kā Dievs, kas viņš arī ir

Nebūsim pagāni un pielūgsim īsto Dievu!
Hose, shitas no Tavas puses bija vienkaarshi apbriinojami stulbi. Laikam tieshaam reti Tu speej pateikt kautko jeedziigu. Vai nu Tev vienkaarshi skauz, vai arii ir milziigs naids pret Ronaldo. Vismaz savas izcili debiilaas replikas vareeji patureet pie sevis. Un skatos ka esi ljoti taalredziigs. Viss gads veel priekshaa un viss kas iespeejams. Ronaldo pieklibo vaartu guushana, bet veeljoprojaam vinjsh laukumaa ir lielisks.

  +1 [+] [-]

, 2009-01-12 23:29, pirms 16 gadiem
kasagrande rakstīja: tieši tā, Premjerlīga ne tuvu nav spēcīgākā, tas, ka viņiem divi spēcīgi klubi, neko nenozīmē, jo pārējie māk tikai centrēt un sist ar galvu
Chetri klubi, jo Pool un Arsenaal naacaas speeleet vienai ar otru un taalaak pool ar chelsea, manupraat Peedejo paaris gadu championliigas anglu klubu paraadiitais ir labs raadiitaajs, lai teiktu ka sobriit EPL ir mazliet speeciigaags par paarejaam eiro liigaam!

     [+] [-]

, 2009-01-12 23:31, pirms 16 gadiem
angusrocks rakstīja: tuuliit 6.speletajs ierunaasies un teiks ka messi bija labaaks
VNK CRISTIANO RONALDU LABĀKAIS PASAULES FUTBOLISTS UN PUNKTS. arlabunakti čaubuļi ^___^
Gluzi pie kaajas!

  +1 [+] [-]

, 2009-01-12 23:33, pirms 16 gadiem
mcaa ***~~

     [+] [-]

, 2009-01-12 23:33, pirms 16 gadiem
mekto rakstīja:
pazudis citesana...

  -1 [+] [-]

, 2009-01-12 23:33, pirms 16 gadiem
(kingland citäts) Ronaldu nevis Ronaldo
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -1 [+] [-]

, 2009-01-12 23:35, pirms 16 gadiem
kingland rakstīja: bet veeljoprojaam vinjsh laukumaa ir lielisks.
kuulenjus mest lieliskak samacijies ?

  -1 [+] [-]

, 2009-01-12 23:36, pirms 16 gadiem
kasagrande rakstīja: tieši tā, Premjerlīga ne tuvu nav spēcīgākā, tas, ka viņiem divi spēcīgi klubi, neko nenozīmē, jo pārējie māk tikai centrēt un sist ar galvu
CL vien paraada kaads shobriid liimenis ir Premjerliigaa. Pat Aston Villa seez 4niekaa peec vairaak kaa nospeeleetas pussezonas...
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs: Hose Girtinho

  -3 [+] [-]

, 2009-01-12 23:45, pirms 16 gadiem
kingland rakstīja: CL vien paraada kaads shobriid liimenis ir Premjerliigaa. Pat Aston Villa seez 4niekaa peec vairaak kaa nospeeleetas pussezonas...
šitā pateikt!!! PAT "Villa"
Slēpts komentārs: shadows

  +4 [+] [-]

, 2009-01-12 23:47, pirms 16 gadiem
Hose Girtinho rakstīja: nepatīk - nelasi
Nepatik Ronaldo - tad vismaz nepataisi sevi pa klaunu!
Slēpts komentārs: Hose Girtinho

  +8 [+] [-]

, 2009-01-12 23:49, pirms 16 gadiem
Anglijas līga ir šobrīd spēcīgākā- 1.Visvairāk naudas - ne tikai top 4- visi Premjerlīgas klubi dabū kādu daļu no lielā TV līguma. 2.Neskatoties uz grūtāko kalendāru Eiropā - bez ziemas pārtraukuma un diviem prestižiem kausiem, apliecināja, ka PL komandas ir spēcīgākās Eiropā. 3. PL spēles stils ir pret spēlētājiem fiziski visprasīgākais no visām Eiropas top līgām, spēles temps ir visaugstākais un spēle ir visfiziskākā. Ronaldo bija rezultatīvākais gan šajā līgā, gan taktisi un tehniski visprasīgākajā, visaugstākā līmeņa klubu sacensībā čempionu līgā. MU abas sacensības uzvarēja. Ronaldo spēle nav tikai golu gūšana, papildus sedzēju piesaistīšana, atbrīvojot citus spēlētājus(ČL viņu regulāri sedza 3 spēlētāji)- viņš būtu vēl labāks, ja laikus prastu atdot piespēli. 42 visdažādākie goli 49 spēlēs augstākajā līmenī. Divi lielākie klubu tituli - te vienkārši nav variantu. Var nepatikt viņa stils, attieksme, sejas izteiksme, bet pagājušo gadu viņš vienkārši bija labākais bez variantiem. Šogad Messi ir labāks, bet sezona tikai pusē, turklāt Messi ir fiziski trauslāks un biežāk dabū traumas.

  -1 [+] [-]

, 2009-01-12 23:50, pirms 16 gadiem
Barca7 rakstīja: Esmu vienkārši sašutis!!! Tikai dēļ tiem 42 vārtiem, ja? Varu derēt, ka daudzi izlašu treneri neko nav redzējuši no spēlēm, dzirdējiuši faktu par 42 vārtiem un viss.....

Necieņa un nekāda respekta pret pārējiem. Nav viņš pelnījis visas balvas! Messi pierādīs sevi atkal un atkal!
Njaa tikai 42 varti LOl

  +2 [+] [-]

, 2009-01-12 23:54, pirms 16 gadiem
Barca7 rakstīja: Piekrītu.
nu re tu pats atbildeeji pagaajusajaa sezonaa ronaldu mesi vienos vartos salika taapeec vinu atzina par labaako pasaules futbolistu! ja mesi taa tupinaas tad 2010 gada janvarii vins sanems labaako futbolista balvu! veelreiz atkaartosu gaidi naakoso gadu

  +3 [+] [-]

, 2009-01-12 23:55, pirms 16 gadiem
Par goliem MU pagājšsezon - Tevezs 19 goli, Rūnijs 18 goli

     [+] [-]

, 2009-01-12 23:58, pirms 16 gadiem
Schtegomans rakstīja: Par goliem MU pagājšsezon - Tevezs 19 goli, Rūnijs 18 goli
Nu ja tev ir taisnība tad jāatzīst ka laikam esmu smagi kļūdījies. Bet vienalga nevar noliegt faktu, ka pagājšsezon visa spēle bija pakārtota vairāk priekš CR lai viņš varētu izvērsties, kas šogad laikam vairs īsti nesanāks, jo ir pievienojies Berba.

  +2 [+] [-]

, 2009-01-13 00:03, pirms 16 gadiem
Domāju, ka pagājušā gada 1. pusē (07/08 sezonas nobeigums) pārāks tomēr bija CR, jo tā kā vienmēr šeit tiek pieminētas tās kluba trofejas, tad laikam tā ir viena no galvenajām lietām, kas tiek ņemta vērā, un šajā jomā CR bija labāks (vai arī MU bija labāka par bar Barcu, jo tomēr tas ir komandas sasniegums).
Bet nu otrajā pusē (08/09 sezona) es domāju ka Messi ieliek bez variantiem. Ne tikai pats sit iekšā, bet apgādā komandu ar ideālām piespēlēm, un tieši šajā faktorā viņs ir smagi labāks, jo nav tik savtīgs kā CR.

     [+] [-]

, 2009-01-13 00:10, pirms 16 gadiem
K C D rakstīja: Chetri klubi, jo Pool un Arsenaal naacaas speeleet vienai ar otru un taalaak pool ar chelsea, manupraat Peedejo paaris gadu championliigas anglu klubu paraadiitais ir labs raadiitaajs, lai teiktu ka sobriit EPL ir mazliet speeciigaags par paarejaam eiro liigaam!
Jā, angļu klubiem pēdējos pāris gados iet labāk ČL, bet pirmkārt pārējiem (best of the rest) nemaz tik labi UEFA kausā neiet, tā kā nevar tā viennozīmīgi apgalvot, ka panākumi ČL (kur defaultā tiek bagātākie grandi) uzreiz liecina par visas līgas spēku un līmeni kopumā.

Otrkārt, kopš pašiem ČL pirmsākumiem var novērot parādību, ka ČL labus panākumus gūst tieši kādas konkrētas valsts klubi. 90-o sākumā tāda situācija bija ar itāļu klubiem, 90-o beigās ar spāņu klubiem, 2004. g. 1/4 finālā bija 3 itāļu klubi, vēl pavisam nesen 2005. g. 1/4 finālā 3 itāļu un 2 spāņu klubi, no EPL - tikai Arsenal. Tā kā viss samērā ātri mainās.

  +3 [+] [-]

, 2009-01-13 00:16, pirms 16 gadiem
kingland rakstīja: Hose, shitas no Tavas puses bija vienkaarshi apbriinojami stulbi. Laikam tieshaam reti Tu speej pateikt kautko jeedziigu. Vai nu Tev vienkaarshi skauz, vai arii ir milziigs naids pret Ronaldo. Vismaz savas izcili debiilaas replikas vareeji patureet pie sevis. Un skatos ka esi ljoti taalredziigs. Viss gads veel priekshaa un viss kas iespeejams. Ronaldo pieklibo vaartu guushana, bet veeljoprojaam vinjsh laukumaa ir lielisks.
tik tagad pamanīji ka viņs debīls
pasties ko viņš drukā pie baša rakstiem! mazgadīgais tīnis... nemaz nebrīnos kadas tizlības te raksta!

  +1 [+] [-]

, 2009-01-13 00:18, pirms 16 gadiem
march_2k rakstīja: Jā, angļu klubiem pēdējos pāris gados iet labāk ČL, bet pirmkārt pārējiem (best of the rest) nemaz tik labi UEFA kausā neiet, tā kā nevar tā viennozīmīgi apgalvot, ka panākumi ČL (kur defaultā tiek bagātākie grandi) uzreiz liecina par visas līgas spēku un līmeni kopumā.

Otrkārt, kopš pašiem ČL pirmsākumiem var novērot parādību, ka ČL labus panākumus gūst tieši kādas konkrētas valsts klubi. 90-o sākumā tāda situācija bija ar itāļu klubiem, 90-o beigās ar spāņu klubiem, 2004. g. 1/4 finālā bija 3 itāļu klubi, vēl pavisam nesen 2005. g. 1/4 finālā 3 itāļu un 2 spāņu klubi, no EPL - tikai Arsenal. Tā kā viss samērā ātri mainās.
Mjaa, Es vadiijos tikai peec Championliigas, jo kauss vispaar taads jociigs, nav noteiktiibas- viens otru dauzu bez noteiktas logikas, rezultaatos gruuti noteikt! Lai vai kaa, katraa futbola lielvalstiii ir 4-6 topklubi, kam ir lieliska iespeeja paraadiit kas ir speeciigaaks un championliiga tam ir kaa radiita!

  +3 [+] [-]

, 2009-01-13 00:20, pirms 16 gadiem
Spēle MU uz Ronaldo bija pakārtota tikai tādā veidā, ka viņš sita sodus un pendeles, uzbrukuma spicē viņš spēlēja tika atsevišķas spēles- daļu spēļu, kad bija problēmas ar uzbrucējiem. Roonijs un Tevezs ir labāki piespēlētājie, spēles veidotāji un darba zirgi, kas strādā aizsardzībā, Ronaldo vienkārši bija ļoti produktīvs, dod bumbu tam, kas ir labā formā. Tā kā nekas pārlieku īpašs priekš Ronaldo(izņemot daļēji atbrīvots no darba aizsardzībā) taktiski netika veidots, viņš vienkārši bija tik labs - labākais bez variantiem.

  +1 [+] [-]

, 2009-01-13 00:20, pirms 16 gadiem
"Guva 42(!) vārtus"

Būtu labāk izsaukuma zīmes vietā ielikuši, cik no tiem goliem ir pendeles.

  -1 [+] [-]

, 2009-01-13 00:21, pirms 16 gadiem
Var jau riikot MINI cup, savaacas visu liigas 10.-15.vietai un taisa turniirinu!

  -1 [+] [-]

, 2009-01-13 00:22, pirms 16 gadiem
dievinu viņa spēli.

  +1 [+] [-]

, 2009-01-13 00:23, pirms 16 gadiem
Canterano rakstīja: "Guva 42(!) vārtus"

Būtu labāk izsaukuma zīmes vietā ielikuši, cik no tiem goliem ir pendeles.
Tik un taa kaadi 30 buus, bet labs aizraadijums!

  -1 [+] [-]

, 2009-01-13 00:27, pirms 16 gadiem
42 goli, protams, skan iespaidīgi un ir labs panākums spēlējot 4os turnīros ČL, PL, kauss, līgas kauss (kur šad tad veicās spēkoties ar švakuļiem un mīcīt golus cik tik uziet), bet....citur ir par vienu turnīru mazāk!

Es domāju, ka ir pienācis laiks uzskaitīt arī rezultatīvās piespēles, jo vakar, piemēram, Messi iesita golu un atdeva piespēli....

  +4 [+] [-]

, 2009-01-13 00:35, pirms 16 gadiem
Schtegomans, mēģināšu atbildēt pa punktiem, kur Tev nepiekrītu:

Anglijas līga ir šobrīd spēcīgākā- 1.Visvairāk naudas
Nauda nespēlē futbolu, ja tā būtu, tad Sunderland necīnītos par palikšanu EPL ar saviem 2 gadu laikā transfēros iztērētiem 70 miljoniem mārciņu un Reals ar Galacticos būtu paņēmis visas trofejas, ko vien iespējams paņemt;

2.Neskatoties uz grūtāko kalendāru Eiropā - bez ziemas pārtraukuma un diviem prestižiem kausiem, apliecināja, ka PL komandas ir spēcīgākās Eiropā.
Pagājušogad jā, bet kā jau rakstīju, tā ir kausa izcīņa un tur viss ātri var mainīties. Tikpat labi nākamajos gados labāki panākumi var būt itāļu un spāņu milžiem;

3. PL spēles stils ir pret spēlētājiem fiziski visprasīgākais no visām Eiropas top līgām, spēles temps ir visaugstākais un spēle ir visfiziskākā.
Kā spēles temps un atlētisms liecina par līgas spēku un spēles kvalitāti, tehniku? Ja futbols būtu "skrien un sit" spēle, tad āfrikāņu izlases rullētu, jo āfrikāņi pēc dabas dotumiem (ātrums, spēks) ir priekšā eiropiešiem vai D-amerikāņiem;

Ronaldo spēle nav tikai golu gūšana, papildus sedzēju piesaistīšana, atbrīvojot citus spēlētājus(ČL viņu regulāri sedza 3 spēlētāji)- viņš būtu vēl labāks, ja laikus prastu atdot piespēli.
Pagājušogad MU spēlēja tīri uz Ronaldo. Rūnijs un Tevezs uzbrukumā darīja melno darbu, CR sita golus. Viņu dēvē par pussargu, kaut gan darbības zonām laukumā var redzēt, ka viņš ir uzbrūkošās līnijas spēlētājs ar lielu brīvību laukumā - darbojas abos flangos un uzbrukuma smailē centrā. Tie nav tukši vārdi, nākamajā komentā linkus uz Heat maps ielikšu.

Šogad Messi ir labāks, bet sezona tikai pusē, turklāt Messi ir fiziski trauslāks un biežāk dabū traumas.
Nepiekrītu, ka trauslāks. Viņš varbūt ir vieglāks, jo ir īsāks, taisnība, taču viņš ir profesionāls sportists un nav nekāds kaulu kambars, kā pēc Tevis rakstītā var noprast.
Un auguma parametri ne vienmēr nosaka traumatismu. Džonatans Vudgeits, piemēram, vairākas sezonas pēc kārtas mocījās ar traumām, bet viņš ir garš un spēcīgs centra aizsargs. Mesi traumas es drīzāk skaidrotu drīzāk ar to, ka viņš tā netēlo un neizvairās no divcīņām kā CR, un rezultātā bieži dabū pa kājām. Kaut nu viņam izdotos no tām izvairīties.

  +1 [+] [-]

, 2009-01-13 00:38, pirms 16 gadiem
Canterano rakstīja: Es domāju, ka ir pienācis laiks uzskaitīt arī rezultatīvās piespēles, jo vakar, piemēram, Messi iesita golu un atdeva piespēli....
Nu EPL rezultatīvās piespēles starp citu uzskaita Nav dzirdēts, ka to dara citur!
Kausa spēlēs pret "švakuļiem" gan parasti labākais sastāvs nespēlē, turklāt tiem švakuļiem ļoti gribas lielajiem sevi pierādīt, un parasti nekādas mīcīšanas tur nesanāk!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +2 [+] [-]

, 2009-01-13 00:45, pirms 16 gadiem
Reku solītie Ronaldo Heat Maps. Kur virs laukuma rakstīts select feature, jāizvēlas Heat Map, tad blakus pa labi MU, tad jānorāda spēlētājs - CR
(MU-Bolton, pagājušā gada septembris laikam)

soccernet.espn.go.com: ESPNsoccernet - Gamecast: Manchester United vs...

Te vēl no spēles pret Hull:
soccernet.espn.go.com: ESPNsoccernet - Gamecast: Manchester United vs...
Es to sauktu par uzbrukuma līnijas spēlētāju ar lielu brīvību laukumā.

Salīdzinājumam - Real Madrid pret Sevilla. Pie Select Feature jāizvēlas Heat map, blakus komandas ailē Sevilla un spēlētāja ailē Gonzalez Jesus Navas. Lūk, šito es sauktu par wingeri:
soccernet.espn.go.com: ESPNsoccernet - Gamecast: Real Madrid vs...

  +1 [+] [-]

, 2009-01-13 00:57, pirms 16 gadiem
march 2k

Ko nozīmē MU pagājušogad tīri spēlēja uz Ronaldo??? Rūnijs tā vietā lai sistu pa vārtiem, meklēja kur palicis CR? Nu nevajag taču pārspīlēt! Apmēram 20-25% vārti tika gūti ar galvu pēc stūra sitieniem, tad vēl 11m soda sitieni... Jā CR uz laukuma varēja darīt ko grib un atrasties kur grib, bet tas jau normāli! Būtu jocīgi, ja SAF viņu mēģinātu kaut kā ierobežot! Viss ir vienkārši, CR iepriekšējā sezonā bija fantastisks realizācijas procents! Tādu realizāciju nevar noturēt ilglaicīgi neviens spēlētājs, tādēļ šosezon gūtie vārti ir daudz mazāk!

Par Messi traumatismu - nu protams, ka viņš ir fiziski labi attīstīts bet traumas jau nav atkarīgas tikai no tā! Var būt jaunībā iegūtas kādas traumas, kuras kļuvušas akūtas un viegli atsvaidzināmas! Cik zinu tā ir ar Messi, bet ļoti ceru, ka viņš no visām iespējamām traumām izvairīsies visas savas garās karjeras laikā! Da kaut vai izvairoties no nevajadzīgām fiziskām divcīņām, jo tikai atrodoties uz laukuma viņš spēj palīdzēt komandai un priecēt līdzjutējus!