Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:371, Did:0, useCase: 3

Beisbolists Stentons noslēdz visu laiku lielāko līgumu sporta vēsturē

Juris Miņins
Juris Miņins

Beisbolists Stentons noslēdz visu laiku lielāko līgumu sporta vēsturē
Džankarlo Stentons
Foto: AFP/Scanpix

Augstāko beisbola līgu (MLB) komanda Maiami “Marlins” un tās spēlētājs Džankarlo Stentons ir vienojušies par darba attiecību pagarināšanu, noslēdzot 325 miljonu vērtu līgumu.

Maiami “Marlins” un tās vadošais beisbolists Džankarlo Stentons, kā jau iepriekš tika ziņots, kādu laiku jau strādāja pie jautājuma par līguma pagarināšanu. Iepriekš tika baumots, ka Floridas komanda gatavo beisbolistam grandiozu piedāvājumu un pašlaik tas ir oficiāli arī apstiprinājies, jo abas puses piekrita 325 miljonu lielam līgumam, kas paredz, ka Stentons komandā pavadīs 13 sezonas. Tiesa, jāpiebilst, ka šis līgums stāsies spēkā vien pēc 2016. gada sezonas, t.i., nākamās divas sezonas sportistam būs jāstrādā balstoties uz iepriekš noslēgto vienošanos.

Šis līgums par kuru abas puses tikko kā vienojās ir visu laiku lielākais pasaules sporta vēsturē, kā arī pirmais, kurš pārsniedz 300 miljonu robežu. Iepriekšējāis rekords piederēja Migelam Kabreram un Detroitas “Tigers”, kad viņi vienojās par 10 gadu ilgu sadarbību par 292 miljoniem ASV dolāru, bet ilgu laiku par lielākā līguma īpašnieku bija pieņemts uzskatīt Aleksu Rodrigezu, jo vispirms, 2001. gadā viņš parakstīja 252 miljonu līgumu ar Teksasas “Rangers” (uz 10 sezonām), bet, nesagaidot tā beigas, tika aizmainīts uz Ņujorkas “Yankees”, kur vēlāk viņam piešķīra 275 miljonu līgumu uz vēl desmit gadiem.

Jāpiebilst, ka visu laiku lielāko līgumu sarakstā pirmajā desmitniekā ir tikai beisbolisti, visaugstāk esošais cita sporta veida pārstāvis ir 12. vietā esošais bokseris Floids Meivezers (ar 180 miljoniem), bet TOP-30 kopumā ir tikai trīs citu sporta veidu pārstāvji – Kimi Raikonens ar 2007.-2009. gada līgumu ar “Ferrari” (153 miljoni), kā arī futbolists Garets Beils, kurš pagājušgad ar Madrides “Real” noslēdza sešu gadu līgumu par nedaudz vairāk kā 146 miljoniem ASV dolāru.

Interesanti, ka ilgu laiku Maiami komanda bija viena no pašām taupīgākajām visā MLB, jo viņu algu budžets bija četras vai pat piecas reizes mazāks nekā šajā jomā vadošajām vienībām. Tomēr, kā var noprast pēc komandas pēdējo gadu darbībām, viņi sāk atkāpties no šādas stratēģijas un kluba īpašnieki sāk investēt komandā vairāk.

Savukārt ja skatās vidējo algu, ko spēlētājs šo 13 gadu laikā saņems, tad tā nesniedzas līdz rekordiem, jo būs “tikai” 25 miljoni ASV dolāru. Individuāli lielākā alga gaidāmajā sezonā būs nesen par Nacionālās līgas MVP kļuvušajam Losandželosas “Dodgers” metējam Kleitonam Keršavam – nepilni 32.6 miljoni ASV dolāru, nevienam citam nākamgad vairāk kā 30 miljoni (starp pašlaik aktīvajiem līgumiem) nav paredzēti.

25 gadus vecais Džankarlo Stentons aizvadītajā sezonā bija komandas līderis, kurš, lai arī bija spiests izlaist sezonas beigas dēļ savainojuma (vienā no mačiem bumbiņa trāpīja viņam pa seju), bija Nacionālās līgas produktīvākais “Home run” sitējs, 37 reizes izsitot bumbiņu ārpus laukuma (karjerā kopā – 154 šādi sitieni), kas arī bija otrais labākais rādītājs visā līgā. Tāpat viņš iesita 105 punktus, kas bija tikai par sešiem mazāk kā līgas līderim Adrianam Gonzalezam.

Izmantotie resursi:
ESPN: The Worldwide Leader In Sports

     [+] [-]

, 2014-11-18 10:58, pirms 10 gadiem
13 sezonas Tas tāds interesants lēmums, jo 13 gados var notikt sazin kas... Laikaut beisbols nav traumatisks sports - atsit bumbiņu un paskraidi.

  +9 [+] [-]

, 2014-11-18 11:04, pirms 10 gadiem
Pasaule jūk prātā
Gan jau piedzīvosim arī miljarda līgumu

  -1 [+] [-]

, 2014-11-18 11:06, pirms 10 gadiem
Onslovs rakstīja: 13 sezonas Tas tāds interesants lēmums, jo 13 gados var notikt sazin kas... Laikaut beisbols nav traumatisks sports - atsit bumbiņu un paskraidi.
Nu tas pats Stentons iepriekšējo sezonu nepabeidza, jo dabūja ar to bumbiņu (kas pati pa sevi ir gana cieta, smaga un tiek mesta ar 150-160 km/h lielu ātrumu) pa seju.

Stentons vnk ir ļoti laba līmeņa beisbolists, kurš jau 25 gados rāda TOP līmeņa spēli, Maiami vajag kādu vienu stāru ap kuru veidot jaunā modeļa komandu. 25 miljoni sezonā noteikti nav daudz. Protams, tā ir TOP 10 alga, taču priekš viņa līmeņa un lomas komandā - pilnīgi adekvāti mūsdienu MLB reālijās.

     [+] [-]

, 2014-11-18 11:47, pirms 10 gadiem
lielākās diskusijas jau par to, ka tieši Miami noslēdza šādu mega līgumu. priekš TOP komandām ar stabilu budžetu šis būtu pieņemams normāls darījums.

jāprecizē par MIA startēģiju - nav viņiem tādas un par to komandas vadībai ir lielākie pārmetumi. ilgstoši viņi tiešām bija ar vienu no mazākajiem budžetiem (un rezultāti bijā salīdzinoši labi). bet uz 2012 gadu komanda pārvācās uz jaunuzceltu stadionu un īpašniekam aizgāja kautkas ciet - pēkšņi palielināja budžetu 5x, sapirka zvaigžņotus spēlētājus un saslēdza ilgus līgumus par milzu naudu. bet sezona bija ļoti vāja un tās beigās aizmainīja šīs zvaigznes prom, budžetu atkal samazināja no ~120 un 30 milj ... tagad atkal rāviens pretējā virzienā.

jo lai arī home-run ir ļoti populāri no statistikas viedokļa, tā tomēr nav pozīcija kur viens džeks var ievilkt komandu topā - tāpat jābūt palīgiem. un skatītāju skaita ziņā Floridas komandas tradicionāli pašā apakšā.

     [+] [-]

, 2014-11-18 12:07, pirms 10 gadiem
Juris Miņins rakstīja: Nu tas pats Stentons iepriekšējo sezonu nepabeidza, jo dabūja ar to bumbiņu (kas pati pa sevi ir gana cieta, smaga un tiek mesta ar 150-160 km/h lielu ātrumu) pa seju.
Zinu, zinu, tur pat ar tādu bumbiņas cietību un smagumu nav jāmet 150-160km/h robežās, lai kārtīgi savainotos... x)
Tāpat piekritīsi, ka 13 sezonas ir kkas pārāk liels. Ilgtermiņa līgums jau ir 5 sezonas, 3 sezonas, bet te...

  -2 [+] [-]

, 2014-11-18 12:27, pirms 10 gadiem
Onslovs rakstīja: Zinu, zinu, tur pat ar tādu bumbiņas cietību un smagumu nav jāmet 150-160km/h robežās, lai kārtīgi savainotos... x)
Tāpat piekritīsi, ka 13 sezonas ir kkas pārāk liels. Ilgtermiņa līgums jau ir 5 sezonas, 3 sezonas, bet te...
Nepiekritīšu, zin.
Un nepiekritīšu tāpēc, ka 10+ līgumi mūsdienās nav nekas traks sporta veidos, kur talantas un meistarība ir noteicošais.

MLB ir seši spēlētāji, kuriem ir 10+ sezonu līgumi. NHL tādi vispār ir 15.

NBA un NFL tādu nav, taču tas vairāk tāpēc, ka tur ir augsts savainojumu risks, lielāka iespēja snieguma kritumam, kā arī salīdzinoši viegli var aizvietot spēlētājus.

Savukārt, ja mēs par atskaites punktu ņemam 5 gadus, kas jau nu esot "meg ilgs līgums", tad:
MLB ir 61 spēlētājs ar 6+ sezonu līgumiem
NFL: 57
NBA: 3
NHL: 108

Protams, ka tie ir lieli līgumi, taču tas nav nekas tāds, ka ĀRPRĀTS, ĀRPRĀTS, nekas tāds nekad nav bijis... NHL, ja nu kas, Šejam Veberam ir 14 sezonu līgums.

  +1 [+] [-]

, 2014-11-18 12:34, pirms 10 gadiem
par MLB līgumu ilgumu man gan sajūta (pārskatot ciparus varbūt būtu cita bilde - M.Cabrera pozitīvs piemērs), ka pārsvarā pēc tāda parakstīšanas spēlētāja sniegums pasliktinās ... vienā ziņā gan arī loģiski, jo parasti tādus paraksta pēc super veiksmīgas sezonas, ko grūti ir atkārtot.

     [+] [-]

, 2014-11-18 12:36, pirms 10 gadiem
tagad intriga ko dabūs Max Scherzer - nedaudz riskēja un gāja uz brīvo aģentu, bet atkal lieliska sezona - reāli var cerēt uz 25 - 30 mlj

     [+] [-]

, 2014-11-18 12:41, pirms 10 gadiem
zigiss rakstīja: par MLB līgumu ilgumu man gan sajūta (pārskatot ciparus varbūt būtu cita bilde - M.Cabrera pozitīvs piemērs), ka pārsvarā pēc tāda parakstīšanas spēlētāja sniegums pasliktinās ... vienā ziņā gan arī loģiski, jo parasti tādus paraksta pēc super veiksmīgas sezonas, ko grūti ir atkārtot.
Lielie līgumi nekad netiek parakstīti pēc vienas veiksmīgas sezonas. Tas, ka tieši pēdējā var būt pati labākā sezona (un tas komandām pārdesmit miljonus pa virsu liek uzmest), tas jā, taču, lai tiktu pie megalīguma ir jābūt arī kvalitatīvai spēlei ilgākā laika posmā.

     [+] [-]

, 2014-11-18 16:04, pirms 10 gadiem
Bekhems karjeru turpinās Amerikā

Šitas beigās izrādījās feiks vai kā?

     [+] [-]

, 2014-11-18 16:15, pirms 10 gadiem
Bet līgums jau nav nemaz tik liels, ja paskaita ka uz 13 sezonām. Kobem tad jau ir lielāks.

     [+] [-]

, 2014-11-18 16:17, pirms 10 gadiem
Fidels rakstīja: Bekhems karjeru turpinās Amerikā

Šitas beigās izrādījās feiks vai kā?
mazliet aizgulējies- tas raksts ir 8 gadi vecs.. Beks nospēlēja MLS 5 vai 6 sezonas, pa vidam nokapājot mazliet AC milan un pagājušogad noslēdza karjeru PSG

  +1 [+] [-]

, 2014-11-18 16:24, pirms 10 gadiem
Juris Miņins rakstīja: Nepiekritīšu, zin.
Un nepiekritīšu tāpēc, ka 10+ līgumi mūsdienās nav nekas traks sporta veidos, kur talantas un meistarība ir noteicošais.

MLB ir seši spēlētāji, kuriem ir 10+ sezonu līgumi. NHL tādi vispār ir 15.

NBA un NFL tādu nav, taču tas vairāk tāpēc, ka tur ir augsts savainojumu risks, lielāka iespēja snieguma kritumam, kā arī salīdzinoši viegli var aizvietot spēlētājus.

Savukārt, ja mēs par atskaites punktu ņemam 5 gadus, kas jau nu esot "meg ilgs līgums", tad:
MLB ir 61 spēlētājs ar 6+ sezonu līgumiem
NFL: 57
NBA: 3
NHL: 108

Protams, ka tie ir lieli līgumi, taču tas nav nekas tāds, ka ĀRPRĀTS, ĀRPRĀTS, nekas tāds nekad nav bijis... NHL, ja nu kas, Šejam Veberam ir 14 sezonu līgums.
Nu beidz.. 13 gadu līgums ir tomēr kkas iespaidīgs.. 10+ līgumi, kā jau teici, starp MLB un NHL ir tikai 21! Tas tomēr ir maz % uz visu spēlētāju fona. Un par tām traumām, šaubos vai NBA traumu risks ir lielāks kā NHL, tomēr citi ātrumi un triecieni.. Katrā ziņā par šo jau var spriest un spries, tomēr uzskatu, ka riskanti, jebkurā sporta veidā, parakstīt līgumu uz tik ilgu laiku, neticu ka viņš ir neaizstājams..

  -3 [+] [-]

, 2014-11-18 16:27, pirms 10 gadiem
Vēl viens amerikāņu mēsls !!!Ne jau veltīgi tika izmests no OS programmas,jo interese par to pārējā pasaulē ir visai niecīga
Tāpat kā par amerikāņu regbija parodiju ko viņi paši lepni dēvē par
''futbolu''

     [+] [-]

, 2014-11-18 16:54, pirms 10 gadiem
erudīts007 rakstīja: Vēl viens amerikāņu mēsls !!!Ne jau veltīgi tika izmests no OS programmas,jo interese par to pārējā pasaulē ir visai niecīga
Tāpat kā par amerikāņu regbija parodiju ko viņi paši lepni dēvē par
''futbolu''
Kārtējais ietiepīgais un konservatīvais latvietis! Par beisbolu piekrītu, bet amerikāņi Eiropas futbolu sauc par "Soccer" vien tāpēc, ka paši eiropieši tā sāka darīt, tā kā tur pie vainas ir eiropieši. Un amerikāņu futbols ir pati stratēģiskākā sporta spēle. Tas, ka tu nezini noteikumus nenozīmē, ka drīksti noniecināt to.

     [+] [-]

, 2014-11-18 17:00, pirms 10 gadiem
dueto rakstīja: mazliet aizgulējies- tas raksts ir 8 gadi vecs.. Beks nospēlēja MLS 5 vai 6 sezonas, pa vidam nokapājot mazliet AC milan un pagājušogad noslēdza karjeru PSG
Viņš, drīzāk, jautāja par tiem 250 miļakiem.

  +3 [+] [-]

, 2014-11-18 17:13, pirms 10 gadiem
Man šis sporta veids nav īsti saprotams,bet tā kā tas pulcē milzum daudz skatītājus,lai jau maksā.Tā ir jeņķu lieta ,kam šķiest naudu.Gan šajā sporta veidā ,gan amerikāņu futbols personiski man nav skatāms.Tīri manas subjektīvas domas.

  +1 [+] [-]

, 2014-11-18 17:48, pirms 10 gadiem
erudīts007 rakstīja: Vēl viens amerikāņu mēsls !!!Ne jau veltīgi tika izmests no OS programmas,jo interese par to pārējā pasaulē ir visai niecīga
Tāpat kā par amerikāņu regbija parodiju ko viņi paši lepni dēvē par
''futbolu''
Publikas interese par beisbolu pasaulē ir lielāka nekā par ledus hokeju. Nesaukšu visas tās pārējās (bez Kanādas) pasaules valstis, kuru parastajās (ne sporta) avīzēs nākamajā dienā pirmajā (!) lapā (ne sporta) bija norādes uz to, kā beidzās World Series 7. spēle.

     [+] [-]

, 2014-11-18 18:55, pirms 10 gadiem
Ruck&Maul rakstīja: Publikas interese par beisbolu pasaulē ir lielāka nekā par ledus hokeju. Nesaukšu visas tās pārējās (bez Kanādas) pasaules valstis, kuru parastajās (ne sporta) avīzēs nākamajā dienā pirmajā (!) lapā (ne sporta) bija norādes uz to, kā beidzās World Series 7. spēle.
Tikai nevajag fleitēt!Tas,ka par beisbolu,raksta avīzēs vēl nenozīmē,ka par to cilvēkiem ir patiesa interese.Ja amerikāņiem ir slimīga interese par šo sporta veidu,tad loģiski ,ka viņi to grib uzspiest visai pasauleiAmīšu naudas maisi par savu naudu var nopirkt jebkuru avīžu lapeli.un beisbolu pielīdzināt hokejam ...varēji vēl pieminēt sumo cīņu,gorodki....interesanti gan kāpēc tad beisbols nav iekļauts OS programmā,bet hokejs ir

Tas tāpat kā amerikāņu futbols ir viņu nacionālais sporta veids .Nu labi beisbolu profesionāli spēlē apm 5 valstīs un tikai ASV tas ir sporta veids N1 Hokeja izplatība pasaulē ir daudz plašāka un arī interese par ledus hokeju ir lielāka Piemēram vari jebkuram uz ielas uzprasīt nosaukt 3 slavenus hokejistus un 3 slavenus beisbolistus un vari 3 reizes minēt kur atbildēs vairāk .Tā lūk!

  +1 [+] [-]

, 2014-11-18 19:29, pirms 10 gadiem
Jurchiks_pe4o rakstīja: Kārtējais ietiepīgais un konservatīvais latvietis! Par beisbolu piekrītu, bet amerikāņi Eiropas futbolu sauc par "Soccer" vien tāpēc, ka paši eiropieši tā sāka darīt, tā kā tur pie vainas ir eiropieši. Un amerikāņu futbols ir pati stratēģiskākā sporta spēle. Tas, ka tu nezini noteikumus nenozīmē, ka drīksti noniecināt to.
To tu vari attiecināt uz sevi!Ja pārvaldu latviešu valodu,tas nenozīmē,ka esmu latvietis
Tieši amerikāņi klasisko futbolu nodēvēja par soccer,diemžēl daudzās eiropas valstīs to akceptēja ,izņemot UK
Neredzu nevienu loģisku iemeslu kāpēc amerikāņi savu regbija paveidu varētu dēvēt par futbolu foot -pēda,ball-bumba,lode (ģeometriskā)
Ja esi sajūsmā par amīšu futbolu,tas nenozīmē,ka visiem par viņu jābūt ekstāzē un neviens nedrikst izteikt pretējas domas
Man personīgi šī spēle liekas neinteresanta un garlaicīga,tāpēc nemaz negribu dzirdēt par noteikumiem un piebāzt galvu ar nevajadzīgām lietām
Cik ir gadījies redzēt,tad arī pašus amerikāņus vairāk interesē hot dogu rīšana un colas dzeršana un šovs,kas tiek radīts nevis pati spēle un lielākā daļa nemaz nezin spēles rezultātu

  +1 [+] [-]

, 2014-11-18 19:45, pirms 10 gadiem
erudīts007 rakstīja: Tikai nevajag fleitēt!Tas,ka par beisbolu,raksta avīzēs vēl nenozīmē,ka par to cilvēkiem ir patiesa interese.Ja amerikāņiem ir slimīga interese par šo sporta veidu,tad loģiski ,ka viņi to grib uzspiest visai pasauleiAmīšu naudas maisi par savu naudu var nopirkt jebkuru avīžu lapeli.un beisbolu pielīdzināt hokejam ...varēji vēl pieminēt sumo cīņu,gorodki....interesanti gan kāpēc tad beisbols nav iekļauts OS programmā,bet hokejs ir

Tas tāpat kā amerikāņu futbols ir viņu nacionālais sporta veids .Nu labi beisbolu profesionāli spēlē apm 5 valstīs un tikai ASV tas ir sporta veids N1 Hokeja izplatība pasaulē ir daudz plašāka un arī interese par ledus hokeju ir lielāka Piemēram vari jebkuram uz ielas uzprasīt nosaukt 3 slavenus hokejistus un 3 slavenus beisbolistus un vari 3 reizes minēt kur atbildēs vairāk .Tā lūk!
Ar savu erudīciju esi iebraucis pilnīgā auzās. Noliec priekšā reālus un salīdzinošos skaitļus, kādēļ ledus hokejs it kā ir populārāks vai izplatītāks nevis mētājies ar tekstiem ''uzprasi uz ielas'', taču arī tad būs vairāk to valstu, kurās drīzāk nosauks 3 beisbolistus nevis 3 hokejistus. Nesaprotu no kurienes Latvijā iesēdusies tā pārliecība, ka hokejs pasaulē baigi kruts tai pašā laikā ne nieka nejēdzot no citu sporta spēļu izplatības un popularitātes. Atkārtošos, bet hokejs uz ledus patiesībā ir viena no kopumā vismazāk populārajām sporta spēlēm uz zemeslodes.

     [+] [-]

, 2014-11-18 23:00, pirms 10 gadiem
erudīts007 rakstīja: Tikai nevajag fleitēt!Tas,ka par beisbolu,raksta avīzēs vēl nenozīmē,ka par to cilvēkiem ir patiesa interese.Ja amerikāņiem ir slimīga interese par šo sporta veidu,tad loģiski ,ka viņi to grib uzspiest visai pasauleiAmīšu naudas maisi par savu naudu var nopirkt jebkuru avīžu lapeli.un beisbolu pielīdzināt hokejam ...varēji vēl pieminēt sumo cīņu,gorodki....interesanti gan kāpēc tad beisbols nav iekļauts OS programmā,bet hokejs ir

Tas tāpat kā amerikāņu futbols ir viņu nacionālais sporta veids .Nu labi beisbolu profesionāli spēlē apm 5 valstīs un tikai ASV tas ir sporta veids N1 Hokeja izplatība pasaulē ir daudz plašāka un arī interese par ledus hokeju ir lielāka Piemēram vari jebkuram uz ielas uzprasīt nosaukt 3 slavenus hokejistus un 3 slavenus beisbolistus un vari 3 reizes minēt kur atbildēs vairāk .Tā lūk!
IIHF (ledus hokejs) - 73 biedru.
IBAF (beisbols) - 124 biedri.

PRO līmenī beisbols tiek spēlēts vismaz 15-20 valstīs, tb ne mazāk kā hokejs.

Visi koncentrējas uz beisbolu ASV, nemaz nepadomājot, ka, piemēram, Japānā, Kubā, Dominikānas republikā, kā arī virknē citu Amerikas kontinentu sīk-valstīsu un Āzijā beisbols ir populārākais komandu sporta veids. Turklāt, pasaules līmenī tieši šīs valstis ir vadošās, nevis ASV.

Es nezinu, negribu neko zināt, taču viss ko jūs sakāt nav taisnība un beisbols ir neinteresants - nu nez vai tā var teikt cilvēks, kurš sevi ir nosaucis par erudītu.

Par hokeju runājot. 3 spēlētājus nosaukt. Ja prasīsi Latvijā, tīri objektivitātei, parpasi nosaukt ne-Latvijas spēlētājus. To klusumu ko saņemsi atbildēs varēsi izmantot reklāmas pauzēm. Savukārt ja prasīsi ārzemēs, tad tev sāks saukt lauka hokeja spēlētājus, kas, starp citu, arī ir pirmais, kas tādam vidējam pasaules iedzīvotājam ir pirmais, kas nāk prātā dzirdot vārdu "hokejs".

Protams, dzīvot ar pārliecību, ka tieši pie mums viss ir pats labākais, populārākais utt. ir forši, taču, lai arī man hokejs ar nav vienaldzīgs sports, ir jāsaka, ka tas uz kopējā fona ir kkur ļoti tālu. Tāpat arī kā Latvijā populārie florbols un visi renes šļūcamie sporti. Tie ir absolūti lokālsporti.

Ja teiksi, ka OS pat ir... tur jau tā lieta, ka Ziemas OS, ja izņem hokejus un renes sportus, vispār nav disciplīnu, bet OS ta jārīko (salīdzinājumam - ziemas OS piedalās uz pusi mazāk valstu nekā vasaras, turklāt daudzās vietās valstu skaits ir paplašināts pateicoties Wild Card izdalīšanai, lai būtu pārstāvniecība).

     [+] [-]

, 2014-11-18 23:05, pirms 10 gadiem
alguns rakstīja: Man šis sporta veids nav īsti saprotams,bet tā kā tas pulcē milzum daudz skatītājus,lai jau maksā.Tā ir jeņķu lieta ,kam šķiest naudu.Gan šajā sporta veidā ,gan amerikāņu futbols personiski man nav skatāms.Tīri manas subjektīvas domas.
Tu vari tā apgalvot, jo pilnībā pārzini sporta veida noteikumus, zini tā vēsturi, komandu savstarpējās attiecības, orientējies statistikā, zini komandas, spēlētājus? Tb tu tam visam izbūries cauri un pārzini beisbolu, piemēram, tāpat kā futbolu, taču tas tev neliekas interesants, tāpēc arī izdari šādu secinājumu?

Vai arī tāpēc, ka tu šajā sporta veidā nemaz neorientējies, labākajā gadījumā zini par ko tiek vai netiek piešķirti punkti, tev tas liekas nesaprotams un tāpēc arī saki - neintersants!

Ja otrais gadījums, tad tas viss ir no sērijas - Filmu neskatījos, taču mēsls baigākais!

Es tiešām neesmu redzējis nevienu cilvēku, kas orientējoties beisbolā vai amfutbolā, teiktu, ka viņu tas neinteresē, jo ir garlaicīgs utt.

     [+] [-]

, 2014-11-18 23:06, pirms 10 gadiem
Ruck&Maul rakstīja: Ar savu erudīciju esi iebraucis pilnīgā auzās. Noliec priekšā reālus un salīdzinošos skaitļus, kādēļ ledus hokejs it kā ir populārāks vai izplatītāks nevis mētājies ar tekstiem ''uzprasi uz ielas'', taču arī tad būs vairāk to valstu, kurās drīzāk nosauks 3 beisbolistus nevis 3 hokejistus. Nesaprotu no kurienes Latvijā iesēdusies tā pārliecība, ka hokejs pasaulē baigi kruts tai pašā laikā ne nieka nejēdzot no citu sporta spēļu izplatības un popularitātes. Atkārtošos, bet hokejs uz ledus patiesībā ir viena no kopumā vismazāk populārajām sporta spēlēm uz zemeslodes.
Kā skatos Tu daudz ko nesaproti ne tikai par Latviju!Tev vajadzētu iet par deputātu ar savu demagoģiju.Ko nozīmē'' kopumā''?Gribi teikt ja krikets ir populārs Indijā ar iedz.skaitu 1,2miljardi tad tas kopumā ir viens no populārākajiem sporta veidiem?
Lielais sajēga,kas tad ir sporta spēļu izplatības un popularitātes kritērijs?!
Pareizā atbilde=iekļaušana mūsdienu olimpisko spēļu programmā
Beisbols tur nav,tāpat kā nav snūkers,amerikāņu regbijs,gorodki,sumo...varētu nosaukt vēl

  -1 [+] [-]

, 2014-11-18 23:20, pirms 10 gadiem
erudīts007 rakstīja: Kā skatos Tu daudz ko nesaproti ne tikai par Latviju!Tev vajadzētu iet par deputātu ar savu demagoģiju.Ko nozīmē'' kopumā''?Gribi teikt ja krikets ir populārs Indijā ar iedz.skaitu 1,2miljardi tad tas kopumā ir viens no populārākajiem sporta veidiem?
Lielais sajēga,kas tad ir sporta spēļu izplatības un popularitātes kritērijs?!
Pareizā atbilde=iekļaušana mūsdienu olimpisko spēļu programmā
Beisbols tur nav,tāpat kā nav snūkers,amerikāņu regbijs,gorodki,sumo...varētu nosaukt vēl
Neviena motoru sporta klase arī nav iekļauta OS porgrammā. Tad sanāk, ta tas vispār nav sports?

     [+] [-]

, 2014-11-18 23:21, pirms 10 gadiem
Juris Miņins rakstīja: IIHF (ledus hokejs) - 73 biedru.
IBAF (beisbols) - 124 biedri.

PRO līmenī beisbols tiek spēlēts vismaz 15-20 valstīs, tb ne mazāk kā hokejs.

Visi koncentrējas uz beisbolu ASV, nemaz nepadomājot, ka, piemēram, Japānā, Kubā, Dominikānas republikā, kā arī virknē citu Amerikas kontinentu sīk-valstīsu un Āzijā beisbols ir populārākais komandu sporta veids. Turklāt, pasaules līmenī tieši šīs valstis ir vadošās, nevis ASV.

Es nezinu, negribu neko zināt, taču viss ko jūs sakāt nav taisnība un beisbols ir neinteresants - nu nez vai tā var teikt cilvēks, kurš sevi ir nosaucis par erudītu.

Par hokeju runājot. 3 spēlētājus nosaukt. Ja prasīsi Latvijā, tīri objektivitātei, parpasi nosaukt ne-Latvijas spēlētājus. To klusumu ko saņemsi atbildēs varēsi izmantot reklāmas pauzēm. Savukārt ja prasīsi ārzemēs, tad tev sāks saukt lauka hokeja spēlētājus, kas, starp citu, arī ir pirmais, kas tādam vidējam pasaules iedzīvotājam ir pirmais, kas nāk prātā dzirdot vārdu "hokejs".

Protams, dzīvot ar pārliecību, ka tieši pie mums viss ir pats labākais, populārākais utt. ir forši, taču, lai arī man hokejs ar nav vienaldzīgs sports, ir jāsaka, ka tas uz kopējā fona ir kkur ļoti tālu. Tāpat arī kā Latvijā populārie florbols un visi renes šļūcamie sporti. Tie ir absolūti lokālsporti.

Ja teiksi, ka OS pat ir... tur jau tā lieta, ka Ziemas OS, ja izņem hokejus un renes sportus, vispār nav disciplīnu, bet OS ta jārīko (salīdzinājumam - ziemas OS piedalās uz pusi mazāk valstu nekā vasaras, turklāt daudzās vietās valstu skaits ir paplašināts pateicoties Wild Card izdalīšanai, lai būtu pārstāvniecība).
Juri nesākšu pierādīt ka zeme ir apaļa un viņa griežas!Jā var būt nav korekti salīdzināt vasaras un ziemas OS o.k.bet arī starp vasaras OS sporta veidiem ne beisbola ne amregbija nav,jo beisbols ir populārs tikai ASV Kanādā Japānā Kubā amfuts praktiski tikai ASV
Un tas nu ir sviests,ka LV zin tikai Latvijas hokejistus,Jekurs normāls zinas gan Grecki,Lemjē,Ovečkinu Malkinu u.c

     [+] [-]

, 2014-11-18 23:24, pirms 10 gadiem
Juris Miņins rakstīja: Neviena motoru sporta klase arī nav iekļauta OS porgrammā. Tad sanāk, ta tas vispār nav sports?
Juri nejauc peļu s...s kopā ar putraimiem! Āfrikas valstis pa visām kopā varbūt varētu atļauties pāris F-1

     [+] [-]

, 2014-11-18 23:35, pirms 10 gadiem
erudīts007 rakstīja: To tu vari attiecināt uz sevi!Ja pārvaldu latviešu valodu,tas nenozīmē,ka esmu latvietis
Tieši amerikāņi klasisko futbolu nodēvēja par soccer,diemžēl daudzās eiropas valstīs to akceptēja ,izņemot UK
Neredzu nevienu loģisku iemeslu kāpēc amerikāņi savu regbija paveidu varētu dēvēt par futbolu foot -pēda,ball-bumba,lode (ģeometriskā)
Ja esi sajūsmā par amīšu futbolu,tas nenozīmē,ka visiem par viņu jābūt ekstāzē un neviens nedrikst izteikt pretējas domas
Man personīgi šī spēle liekas neinteresanta un garlaicīga,tāpēc nemaz negribu dzirdēt par noteikumiem un piebāzt galvu ar nevajadzīgām lietām
Cik ir gadījies redzēt,tad arī pašus amerikāņus vairāk interesē hot dogu rīšana un colas dzeršana un šovs,kas tiek radīts nevis pati spēle un lielākā daļa nemaz nezin spēles rezultātu
Ko tu fleitē, nafig, amerikāņu futbols ir daudzkārt skatāmāks par hokeju, un arī par ''socceru'', nerunāsim par spēlējamību, football tāpēc, ka tu ar to bumbu rokās skrien, lai gūtu jardus, ko izmanto skriešanai??? kājas.

Tam pa virsu vēl tas, ka spēle ir ļoti stratēģiska,es, piemēram, tiešraidi skatos reti, vai tikai playoffus, jo var skatīties pēc tam bez reklāmām un pārtraukumiem.... Kas attiecas par to hotdogu rīšanu utml., stipri maldies, tiesa, daudziem faniem ir rozā brilles attiecībā uz savām komandām.

     [+] [-]

, 2014-11-18 23:37, pirms 10 gadiem
erudīts007 rakstīja: Juri nejauc peļu s...s kopā ar putraimiem! Āfrikas valstis pa visām kopā varbūt varētu atļauties pāris F-1
Nē, kā reiz tu jauc visu un pamatīgi.

No sākuma salīdzini pats tikai saproti ko, tad sāc stāstīt, ka sporta veida popularitāti nosaka OS, tad, kad saproti, ka ņifiga nevar pēc OS nosaukt, citas replikas izdomāt.

Sporta veida popularitāti nosaka "pārklājums" pasaulē, sportistu skaits un mediju rādītāji. Viss.

IIHF (ledus hokejs) - 73 biedru, 1.64 miljoni oficiāli reģistrētu spēlētāju.
IBAF (beisbols) - 124 biedri, 35 miljoni ofic. reģistrētu spēlētāju.

TV skatītāju skaits (pasaulē) katra sporta veida TOP turnīra finālos:
NHL finālsērijai (šajā gadā): no 2.89 miljoni līdz 6.4 miljoni (tb svārstījās atkarībā no sērijas spēlēm)
MLB Pasaules sērijas (šī gada): no 10.7 miljoni līdz 23.5 miljoni.

  +1 [+] [-]

, 2014-11-20 16:38, pirms 10 gadiem
Ilgi stāvēju malā no komentāru rakstīšanas, taču šoreiz laikam būs savādāk.
Erudīt, es Tevi uzaicinu un nākamā gada beisbola spēli (vai spēlēm), tepat Latvijā, Rīgā. Pats visas spēles situācijas komentēšu, kā arī par iespējamajiem izspēles variantiem. To es varu, jo beisbolu spēlēju 6 gadus. Tas Tev prasīs pāris stundas, redzēsi, kas notiek tajās garajās pauzēs, kuras MLB ir nedaudz garākas uz reklāmas (peļņas) rēķina.
To es gribu izdarīt, lai Tu būtu tiesīgs irst par šo spēli, līdzīgi kā kātrs otrais var teikt par filmām, ka tās ir pilnīgs mēsls, tomēr es uzticos atzītu kino blogeru viedokļiem, nevis pašpasludinātiem kino blogeriem.
Tā teikt, vēlos Tevi nedaudz izglītot par šo spēli un mainīt greizos priekšstatus par šo spēli. Jā, lielāko daļu spēles laika, iespējams, viņa ir lēna (garlaicīga?), tomēr viens sitiens vai metiens var visu apgriezt kājām gaisā un uzreiz visa situācija mainās. Un tas var notikt pie katra piča (wildpitch, hit by pitch, home run, 2b run u.t.t.).
Katrā ziņā es vēlos tādiem principāliem cilvēkiem kā Tu parādīt, ka iesakņojušies stereotipi nav tas labākais, uz ko balstīt savu domu!