Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:131, Did:0, useCase: 3

VEF aicina ASK apvienoties

Andrejs Siliņš

VEF aicina ASK apvienoties
Uvis Helmanis un Andrejs Šeļakovs
Foto: Romāns Kokšarovs, SPorta Avīze, f64

Šodien basketbola klubs "VEF Rīga" nosūtījis valdes priekšsēdētāja Māra Martinsona parakstītu vēstuli basketbola kluba "ASK Rīga" prezidentam Jānim Birkam ar aicinājumu uzsākt sarunas par šo abu galvaspilsētas klubu konsolidāciju.

Vēstules teksts:

"Lai arī basketbolu lepni dēvējam par savu nacionālo sporta veidu, ne Baltijas, ne Eiropas čempionātu turnīru tabulas par to neliecina. Tā vietā lai ambiciozi konkurētu starptautiski, galvenās pūles Latvijas vadošie klubi ieguldījuši cīņā par pašmāju zeltu. Vai pirmie ciemā ir adekvāts statuss bijušajai Eiropas basketbola galvaspilsētai? Mums ir jāatgriežas starp labākajiem. Tas iespējams, Rīgā izveidojot vienu, stipru, nacionālu komandu. Tas jādara pārdomāti, nevis radot iedomātu superklubu, bet nopietnu basketbola piramīdas virsotni. Ekonomiskā krīze pasaulē, Latvijā un mūsu vadošajos basketbola klubos ir brīdis, lai par šo jautājumu beidzot domātu nopietni.

Ņemot vērā iepriekšminēto, ārējos un iekšējos faktorus, leģendāro vārdu vērtību, kā arī reālās nākotnes perspektīvas, pamatojoties uz publiski izskanējušo informāciju, basketbola klubs "VEF Rīga" aicina basketbola kluba "ASK Rīga" valdi uzsākt sarunas par klubu konsolidāciju.

Mūsuprāt, tieši apvienošanās ir risinājums esošās situācijas stabilizēšanai un atslēga uz turpmākajiem sasniegumiem. Arī vēsturiski Latvijas vīriešu basketbolā augstākie panākumi gūti tad, kad mums ir bijis viens vadošais klubs. Tāds bija ASK 60. gados, VEF – 80.ajos, 90. gados – "Brocēni" un 2000. gadu sākumā – "Ventspils". 1997. gadā "Brocēni" bija starp 24 labākajām Eiropas komandām, 2004. gadā "Ventspils" - labāko 32niekā. Pašreizējie rezultāti ar šiem nav salīdzināmi. Arī visās bijušajās padomju republikās bija savi flagmaņi. Arī atjaunotais sieviešu basketbola klubs "TTT Rīga" un Rīgas "Dinamo" hokejā ir uzskatāmi un vērā ņemami piemēri. Karognesējam ir jābūt, bet šobrīd Latvijas vīriešu basketbolā tāda nav.

Viens stiprs galvaspilsētas klubs nozīmētu ne tikai nopietnu cīņu par vietu elitē, bet arī konkurētspējīgu valstsvienību. Spēlējot pret Eiropas labākajiem, krātos nepieciešamā pieredze, lai savu meistarību pēc tam ieguldītu Latvijas izlases sasniegumos. Pārāk ilgi mūsu basketbola līmenis ir celts mākslīgi uz viesstrādnieku rēķina, pārāk dārgi var maksāt valstsvienības atkarība no pāris vadošo spēlētāju patriotisma. Monēta var nokrist arī uz otru pusi.

Viens klubs nozīmētu arī finansiālo jautājumu ievērojami sekmīgāku risināšanu. Skaidri definēta īstermiņa un ilgtermiņa stratēģiskā izaugsme nopietnā, starptautiski konkurētspējīgā klubā koncentrētu sponsoru ieguldījumu un piesaistītu nedalītu līdzjutēju uzmanību.
Šāds klubs kā jaunatnes basketbola piramīdas virsotne ar skaidriem noteikumiem un reālu attīstības vīziju soli pa solim nostiprinātu basketbola kā Latvijas vadošā sporta veida konkurētspēju Eiropā.

Mēs esam basketbola patrioti un savu nodomu nopietnību esam pierādījuši – pieci basketbola kluba "VEF Rīga" spēlētāji jau pēc debijas sezonas tika iekļauti Latvijas II izlasē, divi no viņiem valstsvienības sastāvā aizvadīja arī vairākas pārbaudes spēles, savukārt ekonomiskās krīzes sekas VEF kluba budžetu nav tieši skārušas, tāpēc, apzinoties situāciju, mēs atbildīgi esam uzņēmušies iniciatīvu un ceram uz basketbola kluba ASK Rīga izpratni par basketbola vietu un nozīmi Latvijā, un klubu apvienošanās ieguvumiem un atsaucību sekmīgai sadarbībai."

Informāciju sagatavoja
Laila Spaliņa
BK "VEF Rīga" direktore

  +2 [+] [-]

, 2009-02-10 14:44, pirms 16 gadiem
ninzulis rakstīja: Nu tas ka ASK ir zemee taapat ir skaidrs
100%. Man tikai žēl izlases vīrus!

  -3 [+] [-]

, 2009-02-10 14:45, pirms 16 gadiem
buutu Latvijas meerogaa neuzvarams klubs pagaidaam..
Slēpts komentārs: Zirgu zaglis

  -2 [+] [-]

, 2009-02-10 14:52, pirms 16 gadiem
Morgiladze rakstīja: buutu Latvijas meerogaa neuzvarams klubs pagaidaam..
ilūzijas un muļķības....

  +1 [+] [-]

, 2009-02-10 14:56, pirms 16 gadiem
Pie šīs krīzes ideja nav slikta laikam.. ASK tak knapi 7 spēlētāji tikai ir :/

  +2 [+] [-]

, 2009-02-10 14:56, pirms 16 gadiem
Sviests. Kad mees reiz sapratiisim ka ar vieteejiem speeleetaajiem mees nevaram iekluut Eiroliiga nu nav mums tik meistariigu speeleetaaju! Mums pat nav vidusmeera ULEB liimenja kluba. Bertaans un nba? Jums tas vioss neliekas mazliet smiekliigi? Kur tad ir Abi Valteri Skele Janicenoks ar eiroligu? 2 no siem itaalijas zemaakajaa ligaa - atvainojos 2otrajaa liigaa viens LV Nu K. Valters normaalaa limenii speelee. Mums ir vajadziigi naudiigi klubi ar 5 - 7 normaaliem vieteejiem speeletaajiem un 3-4 sakarigiem legionaariem - tad kauko varees izdariit a jaunos lai audzina tie kam tas jaadara protams kaa sajos lielajos klubos ir jabuut kadiem 2viem jaunajiem kas piedalaas treninprocesaa un speelee lbl seb taas speeles kur viss jau izskirts, bet nu tagad musus klubi ir tik novaajinaati ka seb tadu speelu sen nav!

  -3 [+] [-]

, 2009-02-10 14:57, pirms 16 gadiem
Tas Būtu Lieliski! Es Ļoti Gribētu Lai Latvijai Butu Savs Viens Spēcīgs Klubs Kurš Piedalītos Dažādos Kausos. Labi Butu Ja Komandas Pamatā Spelētaji Būtu Latvieši, Bet Arī Daži Labi Leģionāri! Lai Izdodas Viss Iecerētais!

  -3 [+] [-]

, 2009-02-10 14:58, pirms 16 gadiem
Un Latvijas Basketbola Izlasei Tas Arī Nāktu Par Labu!

  +3 [+] [-]

, 2009-02-10 15:03, pirms 16 gadiem
Zirgu zaglis rakstīja: Vecīt, kad tu sapratīsi elementāru lietu - Kāpēc uz uz doto brīdi Barons sponsoriem ir simpātiskāks klubs, tad es tev arī atbildēšu un ja vajadzēs arī atvainošos publiski.
Bezcerīgi strīdēties. Nav vajadzības. Tieši šī iemesla dēļ Barons ar ASK nekad neapvienotos kaut karš. Pārāk lepni abi divi un ar savu smagi atšķirīgu skatījumu uz lietām. ASK problēma ir tajā, ka viņiem ir parādi un kluba vārds jau šobrīd tiek locīts ne pārāk gaišā gaismā. Barons ir mazas cilvēku grupiņas projekts, tāds uz entuziasmu balstīts, kas man tiešām nesaprotamā veidā vēl joprojām turas virs ūdens. Lai jau peld, bet attīstība nekāda tur nav iespējama. Nav jēdzīgas piramīdas- kas tad tā Rīdzene tāda ir? ASK šī sistēma vismaz formāli izskatās labāka- to pierāda arī otrās divīzijas un amatieru līgas rezultāti pēdējos gados ar ASK kadetiem un Junioru. Kādam jāapvienojas tāpat būs.

  +1 [+] [-]

, 2009-02-10 15:03, pirms 16 gadiem
Tad paliktu ASK/VEF un BARONS. Divi vienalga!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -2 [+] [-]

, 2009-02-10 15:04, pirms 16 gadiem
DanY rakstīja: Tas Būtu Lieliski! Es Ļoti Gribētu Lai Latvijai Butu Savs Viens Spēcīgs Klubs Kurš Piedalītos Dažādos Kausos. Labi Butu Ja Komandas Pamatā Spelētaji Būtu Latvieši, Bet Arī Daži Labi Leģionāri! Lai Izdodas Viss Iecerētais!
Saulīt, tu padomā dziļāk.Gribi es tev pastu aizsūtīšu- kāpēs tieši ASK un Vef!?
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2009-02-10 15:17, pirms 16 gadiem
ļoti izskatās pēc tā, ka daži ASK cilvēki palūguši V.Valteram šādu vēstuli uzrakstīt (iespējams, pēc sestdienas pirts).

  -3 [+] [-]

, 2009-02-10 15:19, pirms 16 gadiem
kruklis rakstīja: Izklausās jau daudzsološi.Par fārmklubu varētu ņemt Baronu,tie jau būs tāpat švaki un Rīgā tādus vairs nevajadzēs!
Peec 3 gadiem Barons buus riigaa vieniigie un W atkal biidiis jaunu superprojektu
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2009-02-10 15:20, pirms 16 gadiem
Hei! Pilsoni, kas slēpjas aiz segvārda "Zirgu zaglis", Tu gadījumā neesi pats Zonne? Cīš gudri strīdies.

Tad apgaismo visus tumsoņas, kāpēc Tavs Barons ir labāks priekš sponsoriem un kāpēc tieši VEF un ASK apvienosies?

  -3 [+] [-]

, 2009-02-10 15:20, pirms 16 gadiem
Karalis Lauva rakstīja: Bezcerīgi strīdēties. Nav vajadzības. Tieši šī iemesla dēļ Barons ar ASK nekad neapvienotos kaut karš. Pārāk lepni abi divi un ar savu smagi atšķirīgu skatījumu uz lietām. ASK problēma ir tajā, ka viņiem ir parādi un kluba vārds jau šobrīd tiek locīts ne pārāk gaišā gaismā. Barons ir mazas cilvēku grupiņas projekts, tāds uz entuziasmu balstīts, kas man tiešām nesaprotamā veidā vēl joprojām turas virs ūdens. Lai jau peld, bet attīstība nekāda tur nav iespējama. Nav jēdzīgas piramīdas- kas tad tā Rīdzene tāda ir? ASK šī sistēma vismaz formāli izskatās labāka- to pierāda arī otrās divīzijas un amatieru līgas rezultāti pēdējos gados ar ASK kadetiem un Junioru. Kādam jāapvienojas tāpat būs.
Par ASK sistēmu es tev nepiekrītu, ja ASK salīdzināt ar kuģi, tad šim kuģim ļoti lielu sūci izveidoja tieši tas- kā ASK izveidojies, kādi un cik darbinieki tika paņemti. Man turpināt?Es varu daudz ko patiekt, bet vai ir vērts? Un ar vējdzirnavām cīnīties nav jēgas!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2009-02-10 15:25, pirms 16 gadiem
Karalis Lauva rakstīja: Hei! Pilsoni, kas slēpjas aiz segvārda "Zirgu zaglis", Tu gadījumā neesi pats Zonne? Cīš gudri strīdies.

Tad apgaismo visus tumsoņas, kāpēc Tavs Barons ir labāks priekš sponsoriem un kāpēc tieši VEF un ASK apvienosies?
Es neesmu Zonne Tu mani sasmīdināji +1 tev par to. Es varu pateikt, ka esmu bankrotējis uzņēmējs oficiāli.

  -1 [+] [-]

, 2009-02-10 15:25, pirms 16 gadiem
kruklis rakstīja: Izklausās jau daudzsološi.Par fārmklubu varētu ņemt Baronu,tie jau būs tāpat švaki un Rīgā tādus vairs nevajadzēs!
izskataas ka dazji cilveeki vienkaarshi ir kaut ko sapiipeejushies, vai arii negrib redzeet realitaati!

     [+] [-]

, 2009-02-10 15:26, pirms 16 gadiem
Zirgu zaglis rakstīja: Es neesmu Zonne Tu mani sasmīdināji +1 tev par to. Es varu pateikt, ka esmu bankrotējis uzņēmējs oficiāli.
es arii .... zhetons tev

  -1 [+] [-]

, 2009-02-10 15:29, pirms 16 gadiem
Diemžēl šajā gadījumā apvienošanās ir praktiski neiespējama. Abi šie klubi ir dažāda līmeņa ar dažādiem budžetiem.

  +2 [+] [-]

, 2009-02-10 15:31, pirms 16 gadiem
-Skoufilds- rakstīja: Diemžēl šajā gadījumā apvienošanās ir praktiski neiespējama. Abi šie klubi ir dažāda līmeņa ar dažādiem budžetiem.
Tieshi taa ... mazbudzheta VEF un bezbudzheta ASK

  +3 [+] [-]

, 2009-02-10 15:31, pirms 16 gadiem
macs rakstīja: nosaukuma versijas - FASKVE, KVASFE, SEFKVA, VEF&ASK, FASVEK,
AEF[armijas elektro fabrika]

     [+] [-]

, 2009-02-10 15:35, pirms 16 gadiem
Zirgu zaglis rakstīja: Par ASK sistēmu es tev nepiekrītu, ja ASK salīdzināt ar kuģi, tad šim kuģim ļoti lielu sūci izveidoja tieši tas- kā ASK izveidojies, kādi un cik darbinieki tika paņemti. Man turpināt?Es varu daudz ko patiekt, bet vai ir vērts? Un ar vējdzirnavām cīnīties nav jēgas!
Tad jau skaidrs pēc atbildes, ka stipri pietuvinātais neesi. Zonne ne tik. Tas taču ir tikai dabiski, ka treknajos gados arī kluba menedžments tika uzpūsts. Visi gribēja pamieloties no pa lielam ar valsts gādību sagādātā ASK sponsoru naudas pīrāga. Un? Kādu laiku visi bija laimīgi. Tagad jāsāk domāt, jāīsina, jāstrādā beidzot, kā izteicās tas pats Šēnhofs. Viņam ir taisnība. Sāks no gala. Ja Baronu piemeklētu līdzīgs liktenis, tad viņiem nebūtu šī gala, kur sākt. ASK tā vismaz ir laba junioru komanda, kura miljonus neprasa. Bet tāpat ir pārliecība, ka neviens jau tāpat nekur nepazudīs. Ja ASK apvienotos ar VEF vai otrādi, tad ieguvēju būtu tik pat daudz cik zaudētāju, respektīvi, šobrīd lielas izejas nav. Nav arī lielas jēgas ķērkt.

     [+] [-]

, 2009-02-10 15:36, pirms 16 gadiem
kamazists rakstīja: ES TIKAI PAR. vot tas būtu ideāli, ASK ir sirdslieta, bet vefs vnk patīk

ja piedāvātu ar baronu apvienoties, tad es būtu ar visām 4 pret, bet šis variants izskatās tik tiešām labs lai izdodās
Sveiks Kamazist, kā iet?

  +1 [+] [-]

, 2009-02-10 15:39, pirms 16 gadiem
ASK tas būtu izdevīgi, VEFam, nezinu!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -1 [+] [-]

, 2009-02-10 15:49, pirms 16 gadiem
Cik nu es te spēju savā galvā izspriest, tad grūti teikt vai apvienosies, iespējams, ka pat varētu apvienoties, jo tas palīdzētu ASK izlīst no finansiālajām problēmām arī klubs būtu spēcīgāks, jo apvienojot 2 klubus loģiski ka no katra paņemot stiprākos spelētājus sastāvs sanāk spēcīgāks, apvienotos līdzjutēji un protams ne dramatiski, bet apmeklējums visticamāk augtu, tas tā kā pozitīvais...taču, ja pat sākumā viss izskatītos jauki neizbēgami ir tas, ka apvienotajā vadībā sāktos interešu konflikti, daudzi jaunie basketbolisti tiktu laisti vaļā, jo soliņš būtu krietni par garu 1 komandai, un zinot patreizējos komandu sastāvus trūktu reālu līderu, kas to komandu vilktu uz to Eiropas līmeni...
Manuprāt, skatoties ar nelielu skepsi, bet labāk tomēr būtu apvienoties, jo tad vismaz būtu pamati labai komandai un pie pārējā var piestrādāt, savukārt bez apvienošanās ASK vienkārši pēc šīs sezonas savu parādu dēļ nomirs, ja ne pavisam tad no lielās skatuves jau nu noteikti. Savukārt VEF neredzu iespēju, ka pie patreizējās situācijas izaugtu pats par sevi.
Kas attiecas uz izlases spēlētāju audzināšanu domāju, ka tie daži, kas zaudētu vietu sastāvā būtu upuris, taču perspektīvākajiem tas dotu tiešām labu iespēju attīstīties...

  +3 [+] [-]

, 2009-02-10 15:51, pirms 16 gadiem
Laikam Tvaika ielaa vietas aptruukushaas!!?
Varbuut TTT ar var klaat pievienot!...nu taa pie viena!!

  +1 [+] [-]

, 2009-02-10 15:53, pirms 16 gadiem
Ja "viss" ritēs gludi ASK nauda būs (vismaz, lai kompensētu zaudējumus) drīz. Neteikšu kā, bet būs ticiet man.

     [+] [-]

, 2009-02-10 16:07, pirms 16 gadiem
LoRd rakstīja: Ja "viss" ritēs gludi ASK nauda būs (vismaz, lai kompensētu zaudējumus) drīz. Neteikšu kā, bet būs ticiet man.
Smiekli nenāk? 800000 ls kāds kompensēs?
Bija jau viens ne ta krauklis vai tas pats krūklis, kas ar milzīgu pārliecību rakstīja par ULEB ASK sponsoru(tikai vajag iekļūt pamatturnīrā), tad vēl viens frīks rakstīja kā Barona atbalstītāji , visi kā viens mīņājas pie ASK durvīm.
Lai cik skumji nebūtu, tā laiva iet dibenā. Ja ši nauda nebūs rīt, spēlēt varēs juniori.

     [+] [-]

, 2009-02-10 16:09, pirms 16 gadiem
ninzulis rakstīja: Tieshi taa ... mazbudzheta VEF un bezbudzheta ASK
Un Tu domaa ka Jaunups un CO nav jau sen visu izreekinaajushi, nav briinums ka Tu ar savu domaashanu esi bankroteejis!