Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:131, Did:0, useCase: 3

Leģionāru ierobežojumus LBL ieviesīs pakāpeniski

Leģionāru ierobežojumus LBL ieviesīs pakāpeniski
Kērtiss Miledžs un Giedrs Gusts
Foto: Romāns Kokšarovs, Sporta Avīze

Šodien Latvijas Basketbola savienības (LBS) sēdē nolemts, ka viesspēlētāju skaits klubos šosezon vēl nebūs strikti ierobežots, taču, ja tas pārsniegs piecus, nāksies maksāt ievērojami lielāku summu par licences iegūšanu.

Pirms šodienas sanāksmes Latvijas klubu pārstāvju domas šajā jautājumā būtiski atšķīrās - daļa uzskatīja, ka nekavējoties nepieciešams ieviest kvotas, bet tikmēr citi šādā gadījumā pat draudēja ar atdalīšanos un alternatīvas līgas dibināšanu.

Viesspēlētāju ierobežojumi bija nozīmīgākais diskusiju objekts, taču šodien LBS sēdē pieņemts kompromisa lēmums. Situācijā ar ārzemju spēlētāju skaitu, ko komandas drīkst pieteikt spēlei, būs izmaiņas - līdz šim LBL nolikums pieļāva četrus ārzemju spēlētājus komandā (neskaitot Lietuvas un Igaunijas pilsoņus), bet tagad līdz 2010. gadam ir paredzēts ieviest limitu - ne vairāk kā trīs ārzemnieku spēlē. Apzinoties, ka šādam lēmumam nepieciešams pārejas periods, 2008./2009. gada sezonā komandā atļauts iekļaut ne vairāk kā piecus ārzemniekus, bet gada vēlāk - ne vairāk kā četrus ārzemniekus. Jau ar 2008./2009.gada sezonu uz Lietuvas un Igaunijas pilsoņiem tiks attiecināti tādi paši nosacījumi kā uz jebkuru citu ārzemju spēlētāju.

LBS valde atbalstīja LBS Jaunatnes komisijas priekšlikumu ļaut 2008./2009.gada sezonā komandām pieteikt LBL arī vairāk viesspēlētāju, nosakot īpašu leģionāru kvotas pārsniegšanas maksājumu. Minētais maksājums tiks aprēķināts pēc sekojošas formulas - par sesto spēlētāju - 5000 latu, par septīto - 10 000 un attiecīgi par katru nākamo spēlētāju palielinot summu par 5000 latu. Šie maksājumi tiks novirzīti jaunatnes basketbola attīstībai.

Šāds lēmums tika pieņemts, jo LBS un LBL apzinās, ka, lai veicinātu latviešu spēlētāju izaugsmi un celtu to konkurētspēju, ir nepieciešami tam samērīgi un veicinoši nosacījumi. Jautājums par ārzemnieku skaita ierobezošanu nacionālajās sacensībās ir aktuāls arī citur Eiropā. Piemēram, Lietuvā pieņemts lēmums 2008./2009.gada sezonā ierobežot ārzemju spēlētāju skaitu līdz pieciem, kas pakāpeniski saruks - gadu vēlāk četri, bet 2010. gadā - vairs tikai trīs.

Pirms šā lēmuma pieņemšanas tas tika apspriests atbildīgajās LBS komisijās. LBS Jaunatnes un LBS Jaunatnes treneru komisijas locekļi atbalsta ierobežojumu ieviešanu, to argumentējot ar nepieciešamību nodrošināt pēctecību jaunatnes basketbola attīstībā, savukārt LBS Sacensību komisija rosināja atteikties no jebkādiem ierobežojumiem attiecībā uz viesspēlētāju piesaisti.

Vēl šodien apstiprinātais LBL nolikums paredz, ka gaidāmajā sezonā 1.divīzijā spēlēs deviņas komandas: "Barons/LMT", Rīgas ASK, "Ventspils", VEF, "Valmiera", "Liepājas lauvas", "Gulbene/ASK", "Ķeizarmežs" un "Zemgale". Regulārā sezona risināsies no 22. septembra līdz 2009. gada 31.martam, savukārt izslēgšanas spēles notiks aprīlī un maijā. Play-off piedalīsies sešas regulārās sezonas labākās komandas. Latvijas čempions automātiski kvalificējas Eiropas kausa izcīņai.

Ar LBL 1.divīzijas nolikuma 2008./2009.gada sezonai pilno tekstu no pirmdienas, 14.jūlija, varēs iepazīties Latvijas Basketbola savienības interneta mājas lapā basket.lv

Saistītie raksti:
Aicina ieviest viesspēlētāju kvotas

Informāciju sagatavoja:
Dace Avena
Latvijas Basketbola savienības Sabiedrisko attiecību un mārketinga nodaļas vadītāja

     [+] [-]

, 2008-07-09 14:26, pirms 16 gadiem
Namejs latgaļu karotājs rakstīja: vispār ir jāliek pie malas lbl, jāpamet tikai PO, par kausu, kā bija pirmajās sezonās un jāveido stipra baltijas līga, t akā adriajs, vai tā paša vācijas bundes līga, ta kopējais levls augtu, būtu prestižs lielāks, vieglāk ar sponsoriem utt. tikai izskatas ka pašiem leišiem tas jau piegriezies un bbl iet pagrimumā

doma lietuvieši savu ligu arī liks pie malas, lai veidotu stipru BBL...? Leišiem prioritāte ir LKL, bet pēc tam BBL...ja būtu spēcīgi konkurenti leišu komandam tad varbūt...

  -1 [+] [-]

, 2008-07-09 14:26, pirms 16 gadiem
renrins rakstīja: Tas ka noteica kaut kāda veida "luksus nodokli" ir pozitīvi. Respektīvi ja klubs to var atļauties, lai pērk kaut vai visu komandu no leģionāriem.

Cits kas mani dara piesardzīgu ir tas, ka šajā rakstā nekur neredzu kaut kādu jauniešu basketbola attīstības stratēģiju. Respektīvi, ja pēc 2 sezonām (2010) drīkstēs pieteikt 3 viesspēlētājus, tad principā pēc 2 gadiem LJBL būtu jāspēj piedāvāt daudz vairāk kvalitatīvu jauno spēlētāju, nekā tas ir šobrīd.
Jautājums vai tas notiks? Un ja nē, vai nevar notikt situācija, ka nebūs vnk kam spēlēt.

raksts arī nebij par attīstības stratēģiju

  -2 [+] [-]

, 2008-07-09 14:30, pirms 16 gadiem
nu čangalis tādu sviestu sadzinis ka pretīgi lasīt, tev to burtu salikumu CKA drīz redzēsim iededzinātu uz pieres
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2008-07-09 14:32, pirms 16 gadiem
respect

  +1 [+] [-]

, 2008-07-09 14:33, pirms 16 gadiem
Namejs latgaļu karotājs rakstīja: raksts arī nebij par attīstības stratēģiju


Nebija, bet principā tiem džekiem, kuri lēma šo jautājumu, par to arī vajadzēja lemt, jo šis lēmums (par ārzemnieku ierobežošanu) iet roku rokā ar jauniešu basketbola attīstību un tā piedāvājumu Latvijas basketbola klubiem. Un LBS un LBL vadošo veču uzdevums arī būtu štukot, ko un kā darīt, lai tas vai cits lēmums nepazeminātu LBL līmeni un Latvijas klubu konkurētspēju.

     [+] [-]

, 2008-07-09 14:33, pirms 16 gadiem
zeka rakstīja: doma lietuvieši savu ligu arī liks pie malas, lai veidotu stipru BBL...? Leišiem prioritāte ir LKL, bet pēc tam BBL...ja būtu spēcīgi konkurenti leišu komandam tad varbūt...

bet arī bij spēcīgi konkurenti, un veseli 4 gabali, lūk lietuvā tur tikai 2 labi klubi + šauļi
bbl sākumā arī tā spēlējām ar 14 komanām(?), šķiet ka leiši namaz negrib lai mūsu baskets attīstās, mēs jau arī tak negribētu lai viņi mūs hoķī apspēlē, un vēl apzināties ka paši vien audzinām višu jaunos hokejistus(nu tā ir cita tēmu, bet pēc 10 gadiem kas būs hz, noteikti negribētu šādu scenāriju)un galvenie funkcionāri šai līga tak bij paši leiši, kopā mēs varam izveidot spēcīgu līgu, uz ko skatītos kā vienu no top 7 eiropā, vai pat augstāk, ja mēs jau šobrīd nēsam 10niekā, jo aks ta ir, ir top 5 un pārējie vien tā, lūk uz kurieni tiekties vaig, ar spēcīgu mārketingu, pareizi plānotu darbību un galvenais labu līgu

  +4 [+] [-]

, 2008-07-09 14:33, pirms 16 gadiem
renrins rakstīja: Tas ka noteica kaut kāda veida "luksus nodokli" ir pozitīvi. Respektīvi ja klubs to var atļauties, lai pērk kaut vai visu komandu no leģionāriem.

Cits kas mani dara piesardzīgu ir tas, ka šajā rakstā nekur neredzu kaut kādu jauniešu basketbola attīstības stratēģiju. Respektīvi, ja pēc 2 sezonām (2010) drīkstēs pieteikt 3 viesspēlētājus, tad principā pēc 2 gadiem LJBL būtu jāspēj piedāvāt daudz vairāk kvalitatīvu jauno spēlētāju, nekā tas ir šobrīd.
Jautājums vai tas notiks? Un ja nē, vai nevar notikt situācija, ka nebūs vnk kam spēlēt.

Tieši tā, lai kāds, kas šo ideju aizstāv pamēģina kaut vai tikai ideju līmenī no šobrīd Latvijā spēlējošajiem vietējiem spēlētājiem (jo tāpat zināma daļa būs ārzemes - cits atgriezīsies, cits atbrauks atpakaļ) salikt kopā trīs komandas, atstājot trīs vietas brīvas leģionāriem... Gan jau tāpat arī šāda līmeņa basīti skatīšos, bet vienalga tas vairs nebūs tas, kas šobrīd.
Un var jau būt, ka kļūdos, bet, manuprāt, visos sporta viedos dzinējs uz izaugsmi ir konkurence, bet radot šādus apstākļus, tās nebūs.

  +4 [+] [-]

, 2008-07-09 14:34, pirms 16 gadiem
Juri$$$ rakstīja: nu čangalis tādu sviestu sadzinis ka pretīgi lasīt, tev to burtu salikumu CKA drīz redzēsim iededzinātu uz pieres

un tu laikam būsi tas kurš iedzīs, kličko atradās

  -2 [+] [-]

, 2008-07-09 14:38, pirms 16 gadiem
nevajag nemaz būtu kļičko lai to izdarītu

krievs esi vai arī grūta bērnība bijusi?????

     [+] [-]

, 2008-07-09 14:38, pirms 16 gadiem
NU nevaram mēs pieņemt šādus ierobežojumus. Mēs varam ierobežot ne Eiropas Ssavienības valstu spēlētājus. Eiropas Savienības valstu spēlētājus mēs nevaram ierobežot!!!

     [+] [-]

, 2008-07-09 14:39, pirms 16 gadiem
Namejs latgaļu karotājs rakstīja: jā ir jābūt legionāriem, nu 4 var palikt, bet ja ies mazāk tad atliks tikai kooperēties, kas jauks intrigu, un kopējo līmeni!
par vencpili labāk neironizē, viņi palika taj pašā līmenī kur bija, spēcīgāki palika pārējie klubi, tas tā vien uz budžeta rēķina, jo ventspils tik un tā pat pie sliktākiem apstākļiem neatpalika ne kripatas

Es nedomāju ironizēt, principā Ventspils no Latvijas klubiem man patīk vislabāk. Bet realitātē pagājušajā sezonā viņi bija vājaki par to sastāvu, kas bija divas sezonas iepriekš un daudz vājāki par Baronu, par ASK grūti spriest. Tomēr kā jau teicu, pat Ventspils pagājušās sezonas līmeni tikai ar trīs leģionāriem būtu grūti sasniegt.

  +1 [+] [-]

, 2008-07-09 14:44, pirms 16 gadiem
Man jau shkjiet, ka nav nemaz tik labi, ka ieviesiis taas kvotas, nav jaameegjina turpinat ticeet tam, ka aarzemnieki nospiezh muuseejos, ja jaunie gribees, tad vinji arii speelees vadosho s=lomu komandaa, vnk ir jaapieraada sevi darbos un trenninjos, muuseejie ir taadi pashi cilveeki kaa aarzemnieki, vinjiem nav nekaadas superspeejas, taa kaa arii muuseejie var iedankot ar 180nieku gaisaa, arii muuseejie maak ekselenti mest triiniishus, un arii muuseejie maak apvest viens pret vienu un iemest atmuguriski, vnk ir jaapieraada trenninjaa, ka esi labaaks, un viss buus kaartiibaa, nevis vainot aarzemniekus, ka atnjem speeles laiku.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +2 [+] [-]

, 2008-07-09 14:48, pirms 16 gadiem
buus kvalitatīvāki arzemnieki - ar lielu speeles laiku

     [+] [-]

, 2008-07-09 14:48, pirms 16 gadiem
Namejs latgaļu karotājs rakstīja: bet arī bij spēcīgi konkurenti, un veseli 4 gabali, lūk lietuvā tur tikai 2 labi klubi + šauļi
bbl sākumā arī tā spēlējām ar 14 komanām(?), šķiet ka leiši namaz negrib lai mūsu baskets attīstās, mēs jau arī tak negribētu lai viņi mūs hoķī apspēlē, un vēl apzināties ka paši vien audzinām višu jaunos hokejistus(nu tā ir cita tēmu, bet pēc 10 gadiem kas būs hz, noteikti negribētu šādu scenāriju)un galvenie funkcionāri šai līga tak bij paši leiši, kopā mēs varam izveidot spēcīgu līgu, uz ko skatītos kā vienu no top 7 eiropā, vai pat augstāk, ja mēs jau šobrīd nēsam 10niekā, jo aks ta ir, ir top 5 un pārējie vien tā, lūk uz kurieni tiekties vaig, ar spēcīgu mārketingu, pareizi plānotu darbību un galvenais labu līgu

varbūt arī esam top 10niekā...bet tomēr par maz BBLā spēcīgo komandu, ok ir 5 klubi kuri cīnās par medaļam(L.Rytas ar Žalgiri vienmēr par zeltu, bet LV klubiem jācīnas par bronzu ar šauliem...). Reāli ir tikai 2 top BK...piekrītu ka būtu labi ja leišu klubi, kā arī LV un Eesti pieverstu lielāku uzmanību BBL attīstībai...

     [+] [-]

, 2008-07-09 14:54, pirms 16 gadiem
tarax rakstīja: buus kvalitatīvāki arzemnieki - ar lielu speeles laiku

Par to, ka leģionāri tagad spēlēs pa 30 min un vairāk piekrītu, bet kvalitatīvāki nez vai būs, jo pēc izmaiņām labiem vietējiem spēlētējiem algas pieaugs vismaz uz pusi, bet kaut nedaudz labāki leģionāri maksā ļoti dārgi.

  -3 [+] [-]

, 2008-07-09 15:01, pirms 16 gadiem
Vajag vispār aizliegt visus leģionārus un tad nebūs strīdu, jo visi varēs kopīgi fanot par vienu klubu- Rīgas Dinamo!

  +4 [+] [-]

, 2008-07-09 15:07, pirms 16 gadiem
Jāsāk meklēt būs rokā vecā telefonu grāmata - drīz Latvijā atgriezīsies Aleks Šturms, Bruno Pētersons un Trojs Ostlers. No 2010. padarīsim vienkāršāku spēlētāju naturalizēšanu un būsim tur pat, kur Krievija. Es piekrītu, ka latvijas spēlētājiem ir jāaug, bet kā lai komanda konkurē ULEB līmenī ar trijiem viesspēlētājiem. Paskataties Eirolīgu - cik vietējo spēlētāju spēlē komandās. Kas nāks skatīties LBL spēles? Mums šobrīd jau ir komandas, kurās ir maz vai nemaz viesspēlētāju - kurš iet uz viņām skatīties? Tas ir provinciālisms un, manuprāt, tuvredzība. Ierobežojiet viesspēlētāju atrašanos laukumā, jo komandām būs jātur divi sastāvi - viens ULEBam un BBLam, otrs - LBLam. LBL līmenis kritīsies un ir muļķīgi cerēt uz spēlētāju progresu vājā līgā. Manuprāt ir jādomā cits mehānisms, jo šis izskatās greizs un rezultātu nedodošs.

  +1 [+] [-]

, 2008-07-09 15:09, pirms 16 gadiem
Pilnīgi garām..
Tagad sanāk tā, ka tas klubs, kuram būs vairāk piķa (kurš sapirks vairāk ārzemnieku arī būs spēcīgās).
1) Nevar salīdzināt top 3 klubu finansiālās iespējas ar pārējiem klubiem. Piemēram, kā jutīsies tas pats valmieras vai liepājas fans skatoties uz savu komandu zāģiem?
2) No otras puses, mums bez leģionāreim eirolīgu neredzēt, kā savas ausis nekad ! (nau sadalītas prioritātes, ko tad mēs galu galā gribam)

Man radās ideja, nah leģionāru limitu, kad mūsu top3 spēlē eirokausos, toties LBL, BBL spēlē var pieteikt 2,3

  +1 [+] [-]

, 2008-07-09 15:18, pirms 16 gadiem
Zirgu zaglis rakstīja: Pilnīgi garām..
Tagad sanāk tā, ka tas klubs, kuram būs vairāk piķa (kurš sapirks vairāk ārzemnieku arī būs spēcīgās).
1) Nevar salīdzināt top 3 klubu finansiālās iespējas ar pārējiem klubiem. Piemēram, kā jutīsies tas pats valmieras vai liepājas fans skatoties uz savu komandu zāģiem?
2) No otras puses, mums bez leģionāreim eirolīgu neredzēt, kā savas ausis nekad ! (nau sadalītas prioritātes, ko tad mēs galu galā gribam)

Man radās ideja, nah leģionāru limitu, kad mūsu top3 spēlē eirokausos, toties LBL, BBL spēlē var pieteikt 2,3


Divi sastāvi nebūs, jo komandām ir ierobežots budžets un prioritāte būs Latvijas čempiona tituls un tādāļ tās neiepirks leģionārus, no kuriem nebūs nekāds labums LBL playoff turnīrā, turklāt leģionāram nebūs nekāda interese nākt uz komanda, ja viņš zinās, ka uz pusi no sezonas spēlēm viņš netiks pieteikts.
Turklāt tas ir normāli, ka nauda nosaka 75 % no rezultāta... Realitāte tā sistēma nekur nepazudīs - ja, kā tu saki uzvarēja tas, kas iepirka vairāk leģionārus, tad pēc jaunās sistēmas ieviešanas uzvarēs tas, kurš iepirks labākus spēcīgi pārmaksātos viduvējos vietējos spēlētājus.

  +1 [+] [-]

, 2008-07-09 15:25, pirms 16 gadiem
KristsT rakstīja: Divi sastāvi nebūs, jo komandām ir ierobežots budžets un prioritāte būs Latvijas čempiona tituls un tādāļ tās neiepirks leģionārus, no kuriem nebūs nekāds labums LBL playoff turnīrā, turklāt leģionāram nebūs nekāda interese nākt uz komanda, ja viņš zinās, ka uz pusi no sezonas spēlēm viņš netiks pieteikts.
Turklāt tas ir normāli, ka nauda nosaka 75 % no rezultāta... Realitāte tā sistēma nekur nepazudīs - ja, kā tu saki uzvarēja tas, kas iepirka vairāk leģionārus, tad pēc jaunās sistēmas ieviešanas uzvarēs tas, kurš iepirks labākus spēcīgi pārmaksātos viduvējos vietējos spēlētājus.

Pusei piekrītu, par naudu un leģionāru negribēšanu nāk uz komanu nezinot savu speles laiku.
Bet ineresanti, ka tas jau reāli bija pagājušosezon, kad kāds no ASK visu laiku palika malā limita dēļ...

     [+] [-]

, 2008-07-09 15:33, pirms 16 gadiem
Zirgu zaglis rakstīja: Pusei piekrītu, par naudu un leģionāru negribēšanu nāk uz komanu nezinot savu speles laiku.
Bet ineresanti, ka tas jau reāli bija pagājušosezon, kad kāds no ASK visu laiku palika malā limita dēļ...

Nu, bet dažus jau arī ņēma tikai dēļ traumām, turklāt pagājušosezon kā leģionāri neskaitījās igauņu un lietuvieši.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -1 [+] [-]

, 2008-07-09 15:49, pirms 16 gadiem
Vēl nepatika, ka tipa 2010.gadā leiši arī samazizinās leģionāru skaitu līdz 3, bet viņu spēli tas smazinās minimāli vai nemaz, atšķirībā no latviešiem augstvērtīgi leiši spēlē pa vaisu pasauli...Viņi sāks saukt savējos atpakaļ par normālu piķi, kamēr mēs letiņi būsim tur kur vienmēr... diemžel.

     [+] [-]

, 2008-07-09 15:50, pirms 16 gadiem
Skudrinieks rakstīja: Jēdzīgi ir pieņemts arī tas, ka turpmāk leiši ir vienādā statusā ar amerikāņiem, līdz ar to nebūs tā, ka komandas paņem leišus un spēlē it kā tie būtu vietējie.

Un kas te teica, ka nevarot taisīt aizliegumu Eiropas Savienības spēlētājiem?


ES tiesības nav mana specialitāte un slinkums meklēt konkrētus ES tiesu spriedumus, bet vari ieskatīties kaut vai te, tāds vispārīgs apraksts (4.2. apakšpunkts, otrā rindkopa).

ec.europa.eu

Un, jā arī Latvijas futbolā ir līdzīgas prasības, bet tikai līdz brīdim, kad kāds izdomās aizrakstīt oficiālu pieteikumu ES tiesai. Līdzīgas prasības bija kaut kādai Vācijas sporta līgai saistībā ar kvotām (īsti neatceros kurai ), viens leģionārs iesniedza prasību ES tiesā un tā šīs kvotas atzina par diskriminējošām un viņas atcēla.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -3 [+] [-]

, 2008-07-09 15:56, pirms 16 gadiem
Namejs latgaļu karotājs rakstīja: nu ja viņi komentē muļķības ta ko tu teiksi par vienoto cka brenda fanu tīkla idiotismiem, kuri vispār nedomā tikai komentē, lai gan pēdējas sezonas laikā tas ir mazinājeis, laikam puse pārgāja uz baronu, jau paša cka fanu vēsture tāa ien mauciska sanāk, tiko parādijās jauns panākumus alktoošs klubs tā jau pie viņa kā maukas, vai pat prostitūtas, a tiklīdz iet sū*i, tā prom uzreiz, tā tam vaidzēja būt

Zini ko, Barona fan( visticamāk esi ultra)? EJ DIR*T. Tas, ka Barona ultrām nav kultūras tas jau sen skaidrs(rasisms, lai gan pašie ir meļņi). Bet tā lai paliek jūsu problēma. Tie, kas aizgāja tie nebija komandas fani un par viņiem man ir vienalga. Vari lepoties, ka tie paši āksti ir tagad tavā nometnē. Barona cūcības neuzskaitīšu un arī tas paliek uz jūsu sirdsapziņas.

     [+] [-]

, 2008-07-09 16:06, pirms 16 gadiem
zeka rakstīja: varbūt arī esam top 10niekā...bet tomēr par maz BBLā spēcīgo komandu, ok ir 5 klubi kuri cīnās par medaļam(L.Rytas ar Žalgiri vienmēr par zeltu, bet LV klubiem jācīnas par bronzu ar šauliem...). Reāli ir tikai 2 top BK...piekrītu ka būtu labi ja leišu klubi, kā arī LV un Eesti pieverstu lielāku uzmanību BBL attīstībai...

vēl mazliet un toč par top 7 eiropas līgas vietu varētu cīnīties! par zeltu noteikti ka tuvākajos gados ies žalgiris, kā nākotnē hz, varbūt arī mūsi klubi iespēs, bet jau šajāsezonā, mūsējiem būs tuvēks rytas, jo viņi ir spēcīgi apgriezuši budžetu, jādomā viņi būs vienalga spēcīgāki par mūsējiem, bet tuvāk gan, un ir visas iespējas cīnīties par vietu bbl finālā, kā tur būs nezin, visu parādīs sezona, bet kā okorns pirms pag. sezonas teica ka tagad bbl ir elitāra līga kur spēlē tikai labas komandas, tā arī bij aptuveni 7 komandu kopējais līmenis bija labs, ar laiku pievilktos arī pārējās, legionāri utt.

  -1 [+] [-]

, 2008-07-09 16:10, pirms 16 gadiem
Skudrinieks rakstīja: Nu bet mums baigi tas ir vajadzīgs, lai ar amerikāņu palīdzību turētos līdzi leišiem? Tas mūsu pašlepnumam kaut ko baigi dod, ka savācot 4 ārzemniekus mēs knapi tiekam tiem pašiem Šauļiem garām, kas spēlē tikai ar leišiem???

Pašlepnumam (galvenokārt) jābūt, kad spēlē izlase, arī par saviem klubiem. Man nekas nebūtu pretī, ja klubos spēlētu tikai latvieši, bet es te biju aizskāris to tēmu par eirokausiem un ja tu domā, ka mēs varam aizsniegties līdz eirolīgai bez leģionāriem tu smagi šaubies.
Ir viens variants - sapūcināt zem kāda kluba nosaukuma visu izlasi, tikai tikai tādā gadījumā, kas spēlēs pārējos klubos? Juniori vai atkal tie paši leģionāri?

     [+] [-]

, 2008-07-09 16:10, pirms 16 gadiem
ZhanisVimba rakstīja: Zini ko, Barona fan( visticamāk esi ultra)? EJ DIR*T. Tas, ka Barona ultrām nav kultūras tas jau sen skaidrs(rasisms, lai gan pašie ir meļņi). Bet tā lai paliek jūsu problēma. Tie, kas aizgāja tie nebija komandas fani un par viņiem man ir vienalga. Vari lepoties, ka tie paši āksti ir tagad tavā nometnē. Barona cūcības neuzskaitīšu un arī tas paliek uz jūsu sirdsapziņas.

vispārībā mana komanda #1 ir ventspils, bet barons, tā patīk viņu spēle un līdz ar pēdējām sezonām atbalstu arī viņus, kā jau katru latviešu komandu! tu te auzās esi iebraucis un ar saviem murgiem tiec galā pats

  +1 [+] [-]

, 2008-07-09 16:11, pirms 16 gadiem
Man šī sistēma patīk. Vienīgais - varēja jau šogad nodokli likt par 4+, nevis par 5+ leģionāriem. tikai luxus nodoklis nākamajos gados (pēc 2009.) varētu būt augstāks.

ja kāds spēlēs Eirolīgā un gribēs spēlētāju iespēlēt - tādam luxus nodoklis problēmas nesagādās. bet vidusmēra klubiem būs jāpiedomā pirms kārtējā nēģera pirkšanas.

     [+] [-]

, 2008-07-09 16:12, pirms 16 gadiem
Skudrinieks rakstīja: Es domāju tā - mūsu basketbola savienībā gan jau arī sēž kādi juristi, kas izdomās to noformēt tādā veidā, lai ES pilsoņi netiktu aizskarti formāli.
Kaut vai - uz laukuma vienlaicīgi jābūt 3 Latvijas pilsonības spēlētājiem. Nav šajā teikumā nekā ierobežojoša.
Vai arī - komandas pieteikums spēlei sastāv no 12 spēlētāju saraksta, kurā vismaz 8 jābūt ar Latvijas pilsonību. Te tas pats - atkarībā kā to noformē.

Tāda veida tekstus točno drīkst rakstīt iekšā un tas nav pretrunā ar to punktu, ko Tu ieliki.


To nevar nekādā veidā juridiski korekti noformēt, jo, ja tu rūpīgāk iedziļināsies dokumenta tekstā, ES pilsoņa diskriminācija būs jebkādi ierobežojumi, kas viņu nostādīs sliktākā situācijā pret latvieti. Tieši ierobežojot leģionāru kvotas neapšaubāmi, apgrūtinātu viņam iespēju atrast darbu Latvijas teritorijā un radītu nevienlīdzīgu atalgojumu. Jautājums ir tikai - vai kāds aizrakstīs prasību uz ES tiesu. Ja aizrakstīs, tad lēmums būs 100% noteikt vienādas prasības latviešiem un Eiropas savienības pilsoņiem.
Kā jau minēts ierobežojumi brīvai darbaspēka kustībai sportā var būt tikai:
1. ierobežojot ES pilsoņiem dalību valstvienības spēlēs; (pašsaprotami)
2. nosakot kopēju dalībnieku, komandu skaitu turnīrā; (tas nozīmē, ka mēs varam noteikt, ka komandā var būt kopā 12 spēlētāji, nevis piemēram 9 latvieši un trīs ES pilsoņi)
3. nosakot pāreju termiņus. (atkal varam noteikt tikai, ka pārejas ir atļautas līdz tam un tam datuma, nevis latviešiem līdz vienam termiņam un ārzemniekiem līdz citam).
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja