Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:134, Did:0, useCase: 3

Strēlnieks un Bertāns kaldina uzvaru Stokholmā, Latvija kvalificējas otrajai kārtai

Emils Ozerinskis

Strēlnieks un Bertāns kaldina uzvaru Stokholmā, Latvija kvalificējas otrajai kārtai
Ojārs Siliņš
Foto: fiba.basketball

Pasaules kausa kvalifikācijas turnīra pirmās kārtas priekšpēdējā spēlē Latvijas basketbola izlase ar rezultātu 82:72 pieveica Zviedriju, tādējādi nodrošinot izkļūšanu no apakšgrupas un kvalificēšanos grupu turnīra otrajam posmam. Ar 27 gūtiem punktiem Latvijas izlases uzvaru kaldināja Jānis Strēlnieks, bet 22 punktus guva Dāvis Bertāns.

Abu komandu pirmajā tikšanās reizē februārī Latvijas valstsvienība guva panākumu pār zviedriem ar 82:73. Uzvara pret skandināviem Stoholmā nodrošinātu latviešiem kvalificēšanos turnīra nākamajai grupu turnīra kārtai.

Starta piecinieki
Zviedrija: Hokansons, Palmblads, Čerapovics, Gadefošs, Birgranders
Latvija: Strēlnieks, Ate, Siliņš, Bertāns, Meiers

Spēles rezultātu pirmajā uzbrukumā atklāja Jānis Strēlnieks, raidot grozā pustālo metienu, bet pie sava groza pretinieku metienu bloķēja Dāvis Bertāns. Kopumā abiem basketbolistiem mača pirmajās minūtēs izdevās sasniegt Latvijas izlasei labvēlīgo 6:0. Tomēr īsā laikā Kriss Čerapovics un Lude Hokansons ar trejačiem izlīdzināja spēles rezultātu. Latvijai izdevās tikt pie piecu punktu pārsvara pirmās ceturtdaļas vidū, trejaci grozā raidot Bertānam (11:6). Sākoties pēdējām divām minūtēm pirmajā ceturksnī, Tobiass Borjs ar diviem stūra trejačiem pēc kārtas pārņēma vadību mājinieku komandai. Pēc vairākām pieļautām kļūdām pēdējais pirmās desmitminūtes uzbrukums Latvijas valstsvienībai bija sekmīgs, Ojāram Siliņam līdz ar beigu signālu raidot grozā trīs punktu metienu. Līdz ar to pēc spēlētām desmit minūtēm rezultāts bija līdzsvarā - 16:16.

Otro ceturksni latviešiem izdevās iesākt ar pozitīvām emocijām. Siliņš aizsardzībā bloķēja pretinieka metienu, bet Rolands Šmits bija precīzs no tālās distances, tādējādi vadībā atgriežoties latviešiem. Siliņš savas efektīgās epizodes turpināja, triecot bumbu grozā no augšas un apguldot divus zviedru spēlētājus uz dēļiem. Atrāvienu turpināt Arņa Vecvagara komandai neizdevās un jau pēc divām nospēlētām minūtēm otrajā ceturksnī rezultāts kļuva 25:25. Tomēr vadību viesu komandai izdevās atgūt brīdī, kad laukumā atgriezās Artis Ate, kurš ar trejaci guva savus pirmos punktus oficiālās spēlēs Latvijas valstsvienībā. Ar lielisku precizitāti grozam uzbruka Strēlnieks, kurš realizēja visus savus metienus, bet Žanis Peiners ar savu tālmetienu sasniedza rezultātu 37:29 četras minūtes līdz puslaika izskaņai. Ar vairākām rezultatīvām darbībām Bertāns sasniedza desmit punktu pārsvaru viesu komandai, bet Viktors Gadefošs divas reizes pēc kārtas puslaika noslēgumā izprovocēja pretiniekus uz pārkāpumiem, samazinot rezultāta starpību līdz pieciem punktiem. Puslaika pārtraukumā Latvija devās ar 47:42 vadību.

Pēc mazrezultatīva otrā puslaika sākuma efektīga epizode padevās Šmitam, kurš pārtvēra bumbu un ātrajā uzbrukumā trieca bumbu grozā no augšas ar vienu roku. Pretinieku aizsargam šajā situācijā atlika vien pamukt malā, lai nenokļūtu uz Šmita plakāta. Spēles trešajā periodā Kaspars Vecvagars ar soda metieniem panāca 11 punktu pārsvaru Latvijas izlasei. Zviedriem mazināt agresīvo spēli aizsardzībā lika sakrātā piezīmju norma, tomēr atrauties viesu komandai neizdevās. Pirms mača noslēdzošajām desmit minūtēm Latvija atradās vadībā ar 60:50.

Ar sekmīgām aizsardzības darbībām Latvijas basketbolisti noslēdzošās ceturtdaļas ievadā liedza mājinieku komandai sadeldēt rezultāta starpību, bet uzbrukumā ar tālmetieniem izcēlās Bertāns un Vecvagars. Ceturtdaļas vidū NBA spēka uzbrucējs Bertāns raidīja grozā savu jau sesto trejaci, tādējādi sasniedzot jau +16 viesu komandai (76:60). Mača noslēgumā mājinieku centieni atspēlēties neļāva pietuvoties tuvāk par desmit punktu deficītu. Punktu mačam pielika Hokansona pustālais metiens, mačam noslēdzoties ar rezultātu 82:72.

Līdz ar šo uzvaru Latvijas valstsvienība nodrošinājusi iekļūšanu Pasaules kausa kvalifikācijas turnīra otrajā fāzē. Tomēr, lai pacīnītos par pirmo vietu B apakšgrupā, Latvijas izlasei grupas pēdējā cīņā ar Ukrainu Kijevā nepieciešama uzvara ar 15 punktu pārsvaru.

Pasaules kausa kvalifikācija, 28. jūnijs, Stokholma

Zviedrija - Latvija 72:82 (16:16, 26:31, 8:13, 22:22)
Zviedrija: Hokansons 15, V.Gadefošs 14, Čerapovics 12 (11ab), J.Gadefošs 9, Borjs 9, Spairss 6, Birgranders 5, Lindkvists 2, Masambā, Ramstets, Palmblads, Pēšons,
Latvija: Strēlnieks 27 (1p. 4/4, 2p. 10/11, 3p. 1/3), Bertāns 22 (1p. 2/2, 2p. 1/2, 3p. 6/9), Vecvagars 9, Šmits 7, Meiers 6, Siliņš 5, Peiners 3, Ate 3, Lomažs, Pasečņiks, Blūms.

B grupa

VKomandaSUZPunktiP
1.Turcija532+238
2.Ukraina532+128
3.Latvija532+28
4.Zviedrija514-376

  +4 [+] [-]

, 2018-06-28 21:29, pirms 6 gadiem
Preses konference: https://www.youtube.com/watch?v=TDB...

  +1 [+] [-]

, 2018-06-28 21:31, pirms 6 gadiem
Real Rebel rakstīja: es skatījos otro sezonas pusi ar viņu, tad jāsaka, ka īsti nepiekritīšu, viņa spēles laiks bija atkarīgs no pamatcentra rocības laukumā. Atceros, kad viņš pret Loko spēlēja, tāds pelēks un nemanāms bija. Trūkst viņam nekaunības un azarta, tas laikam latviešiem ir iedzimts, vismaz daļai
skatījos tik, cik piedāvā best4sport.
izskatījās labāk, nekā izlasē ( subjektīvi)
nav viņš latvietis, polis, nekaunībai būtu jābūt.

  +3 [+] [-]

, 2018-06-28 21:31, pirms 6 gadiem
Iepriekš Lomažu slavējāt,bet Lomažam ir uzvarētaja gars, ar Ventspili tas pats bija. OK,šodien nebija labākā spēle,bet visiem gadās,cik no Jums dundukiem paši ir uzspēlējuši.Dāvis pret RUS ar visu garām aizmeta,iemeta kad vajadzēja.

  -2 [+] [-]

, 2018-06-28 21:32, pirms 6 gadiem
Jau ilgāku laiku vēroju kā Moldova mocās basketbolā dažādos līmeņos. Sāku sekot pirms pāris gadiem , kad pamanīju graujošus rezultātus. Šodien Moldovas sievietes zaudēja Dānijai 145 -36. Pirms tam zaudāja Maltai ar 90 punktiem 122-32. Apbrīnojama cīņa pašiem ar sevi jo zaudēt Maltai ar 90 punktiem ir jāprot.
Moldovas vīriešu izlase cienīgāk spēlē. Šodien ar 94-78 zaudēja Norvēģijai.

  +7 [+] [-]

, 2018-06-28 21:33, pirms 6 gadiem
Manuprtāt , Vecvagaram jāsaka paldies par darbu , jo galvenais treneris ir komandas vājākais punkts .

  +5 [+] [-]

, 2018-06-28 21:33, pirms 6 gadiem
FUNS rakstīja: Jau ilgāku laiku vēroju kā Moldova mocās basketbolā dažādos līmeņos. Sāku sekot pirms pāris gadiem , kad pamanīju graujošus rezultātus. Šodien Moldovas sievietes zaudēja Dānijai 145 -36. Pirms tam zaudāja Maltai ar 90 punktiem 122-32. Apbrīnojama cīņa pašiem ar sevi jo zaudēt Maltai ar 90 punktiem ir jāprot.
kaut kā beztēmā mūsu spēles sakarā

  +2 [+] [-]

, 2018-06-28 21:34, pirms 6 gadiem
Nu es teiktu, ka Anžejs izskatījās švaki šajā spēlē, bet arī labu izspēļu uz viņu nebija. Arī Meiers izniekoja padaudz labas epizodes, lai gan kopumā iespaids vairāk pozitīvs.

     [+] [-]

, 2018-06-28 21:34, pirms 6 gadiem
purva_velns rakstīja: skatījos tik, cik piedāvā best4sport.
izskatījās labāk, nekā izlasē ( subjektīvi)
tas jā, bet es vairāk par to kopējo tendenci

     [+] [-]

, 2018-06-28 21:34, pirms 6 gadiem
purva_velns rakstīja: kaut kā beztēmā mūsu spēles sakarā
Piekrītu bet interesanti. Tomēr arī par basketbolu.

  +4 [+] [-]

, 2018-06-28 21:35, pirms 6 gadiem
Uz pasaules čempionātu varam tikt ja esam trešā vieta starp sešām komandām

  -1 [+] [-]

, 2018-06-28 21:39, pirms 6 gadiem
Bruins.B. rakstīja: Pasecnuks un NBA = mission impossible
NEGATIVAJS LATVIETIS

  +2 [+] [-]

, 2018-06-28 21:40, pirms 6 gadiem
nu nevaru iebraukt kāds sakars tur 15 punktu uzvarai ar Ukrainu, pēc šodienas visām 3 komandām būs 8 punkti, ja vinnējam Ukrainu un Turki vinnē Zviedrus, tad mums ar Turkiem pa 10, vai tad nav jāskata savstarpējās spēles vai kopējie plus mīnusi, jo ja tā tad kā var zināt punktu starpību ja nav nospēlētas spēles????

     [+] [-]

, 2018-06-28 21:41, pirms 6 gadiem
Bruins.B. rakstīja: 0/4 sodinos un calis kapaa ACB veel loti leens, nu nebuus tur NBA sorry
Principā jau viņs ir pirmās kārtas picks,un līgums ir garantēts kaut kad

     [+] [-]

, 2018-06-28 21:42, pirms 6 gadiem
garmate rakstīja: nu nevaru iebraukt kāds sakars tur 15 punktu uzvarai ar Ukrainu, pēc šodienas visām 3 komandām būs 8 punkti, ja vinnējam Ukrainu un Turki vinnē Zviedrus, tad mums ar Turkiem pa 10, vai tad nav jāskata savstarpējās spēles vai kopējie plus mīnusi, jo ja tā tad kā var zināt punktu starpību ja nav nospēlētas spēles????
ja ar ukraiņiem kopā ejam tālāk, tad nākošajā grupā beigās vienādu uzvaru gadījumā tam var būt nozīme tikšanai uz čempi.

     [+] [-]

, 2018-06-28 21:42, pirms 6 gadiem
garmate rakstīja: nu nevaru iebraukt kāds sakars tur 15 punktu uzvarai ar Ukrainu, pēc šodienas visām 3 komandām būs 8 punkti, ja vinnējam Ukrainu un Turki vinnē Zviedrus, tad mums ar Turkiem pa 10, vai tad nav jāskata savstarpējās spēles vai kopējie plus mīnusi, jo ja tā tad kā var zināt punktu starpību ja nav nospēlētas spēles????
iet līdzi Uvaras ja uzvaram Ukrainu tad talak ejam ar bilanci 3-1 un tad vēl 6 speles.

  -1 [+] [-]

, 2018-06-28 21:43, pirms 6 gadiem
Real Rebel rakstīja: tas jā, bet es vairāk par to kopējo tendenci
Tā īsti nav kopējā tendence, bet gan sezonas otrā/beigu daļa. Vēl ziemas kvalī viņš izskatījās krietni pārliecinošāk. Tiesa gan, arī izspēles uz viņu bija biežākas un kvalitatīvākas. Gaidām spēli ar Ukrainu, domāju, būs smagi.

  +2 [+] [-]

, 2018-06-28 21:46, pirms 6 gadiem
paldies!!!ok tagad laikam sapratu!!!

  +4 [+] [-]

, 2018-06-28 21:48, pirms 6 gadiem
garmate rakstīja: paldies!!!ok tagad laikam sapratu!!!
Uzvara protams vispār nepieciešama, ja kaut ko grib. Bet nu tos salaistos mīnusus Rīgā pēdējās minūtēs var tiešām pēc tam smagi nožēlot.

     [+] [-]

, 2018-06-28 21:49, pirms 6 gadiem
tādsnesportists rakstīja: Tā īsti nav kopējā tendence, bet gan sezonas otrā/beigu daļa. Vēl ziemas kvalī viņš izskatījās krietni pārliecinošāk. Tiesa gan, arī izspēles uz viņu bija biežākas un kvalitatīvākas. Gaidām spēli ar Ukrainu, domāju, būs smagi.
Mani vispār negatīvi pārsteidz tas, ka mazie maz izspēlē ar garajiem, īpaši Anžeja tipa centriem, iespējams nav pārliecības par viņiem...Tas pats Lomažs, varēja dot iekšā Mārtiņam, bet izvēlējās spēlēt pret garo un mest pāri viņam...Ir arī otra lieta, ka viņi neatbrīvojas, lai saņemtu bumbu.

Taču tev jāpiekrīt, ka Anžeja sezona ir kā laišanās ar kameru no kalna ziemā, sākās labi un viss aizgāja uz leju
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2018-06-28 21:51, pirms 6 gadiem
kristaps30 rakstīja: Uz pasaules čempionātu varam tikt ja esam trešā vieta starp sešām komandām
Nu ja jāapsteidz visdrīzāk vai slovēņus vai tos pašus turkus, kas ievērojot sliktāku +- grūti! Pats par sevi ka ukraiņus un melnkalniešus!

     [+] [-]

, 2018-06-28 21:52, pirms 6 gadiem
Kaut ko esmu palaidis garām? Kāda nozīme grupā ir 1.vietai, par ko te daži spriež? Man šķiet ka svarīgāks ir uzvaru skaits ar cik dodamies tālāk.
Izejot no grupas taču ir labāk 5 uzvaras piemēram un 2. vieta nekā 4 uzvaras un 1.vieta grupā, jo uzvaras nāk līdzi uz 2.posmu (Spānija , Slovēnija un Melnkalne vai Baltkrievija).
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +2 [+] [-]

, 2018-06-28 21:54, pirms 6 gadiem
Witslenamitea rakstīja: iet līdzi Uvaras ja uzvaram Ukrainu tad talak ejam ar bilanci 3-1 un tad vēl 6 speles.
A kāpēc 3-1 nevis 2-2? Ukraiņiem un turkiem pa reizei zaude...?

  -1 [+] [-]

, 2018-06-28 21:55, pirms 6 gadiem
Real Rebel rakstīja: Mani vispār negatīvi pārsteidz tas, ka mazie maz izspēlē ar garajiem, īpaši Anžeja tipa centriem, iespējams nav pārliecības par viņiem...Tas pats Lomažs, varēja dot iekšā Mārtiņam, bet izvēlējās spēlēt pret garo un mest pāri viņam...Ir arī otra lieta, ka viņi neatbrīvojas, lai saņemtu bumbu.

Taču tev jāpiekrīt, ka Anžeja sezona ir kā laišanās ar kameru no kalna ziemā, sākās labi un viss aizgāja uz leju
es noteikti piekrītu, ka tendence uz doto brīdi ir visai nelāga. Skats bija visai nepatīkams. Meiers ar visām savām kļūdām un cītīgo mešanu garām izskatījās šobrīd pārliecinoši labāks uz aktivitātes un kapāšanas rēķina. Mazie, ja deva piespēli, tad pārāk tālu no soda laukuma. Meiers nedrīkst tik daudz driblēties, liels risks pazaudēt bumbu. Siliņš labi nospēlēja aizsardzībā. Kādas Tev sajūtas par spēli pret ukrainu?

     [+] [-]

, 2018-06-28 21:56, pirms 6 gadiem
gahhans rakstīja: A kāpēc 3-1 nevis 2-2? Ukraiņiem un turkiem pa reizei zaude...?
A ja sorry 2-2 ))

  -1 [+] [-]

, 2018-06-28 21:59, pirms 6 gadiem
tādsnesportists rakstīja: es noteikti piekrītu, ka tendence uz doto brīdi ir visai nelāga. Skats bija visai nepatīkams. Meiers ar visām savām kļūdām un cītīgo mešanu garām izskatījās šobrīd pārliecinoši labāks uz aktivitātes un kapāšanas rēķina. Mazie, ja deva piespēli, tad pārāk tālu no soda laukuma. Meiers nedrīkst tik daudz driblēties, liels risks pazaudēt bumbu. Siliņš labi nospēlēja aizsardzībā. Kādas Tev sajūtas par spēli pret ukrainu?
Mani joprojām negatīvi pārsteidz tas, ka neizmanto Meiera pustālo metienu, nedz Bagatskis, nedz Vecvagars, kas sliktāk, izskatās, ka pats vairs tik aktīvi mest negrib

  -1 [+] [-]

, 2018-06-28 21:59, pirms 6 gadiem
Witslenamitea rakstīja: A ja sorry 2-2 ))
iet līdzi VISAS spēles. nopietni.

     [+] [-]

, 2018-06-28 22:00, pirms 6 gadiem
Turki ukraiņus liek pie vietas, tas nozīmē tikai to, ka Ukraiņi būs nikni un gribēs uzvaru par katru cenu

     [+] [-]

, 2018-06-28 22:01, pirms 6 gadiem
Kāds var lūdzu aprakstīt, kā tiek rēķināta tā vieta, jo tagad īsti nesaprotu, kapēc mums vajag tieši vismaz +15, lai būtu pirmie

     [+] [-]

, 2018-06-28 22:01, pirms 6 gadiem
Witslenamitea rakstīja: A ja sorry 2-2 ))
Un ja es pareizi saprotu, tad ja turki vinnē zviedrus , vienalga ar cik uzvaram ukraiņus, mēs esam otrie???

     [+] [-]

, 2018-06-28 22:02, pirms 6 gadiem
Meiers tik smuki vienā epizodē apspēlēja un aizgāja uz grozu... un tad tikpat smuki vislabākajā Zaķa stilā ņēma un nomāzēja.

  +1 [+] [-]

, 2018-06-28 22:02, pirms 6 gadiem
tādsnesportists rakstīja: Meiers tik smuki vienā epizodē apspēlēja un aizgāja uz grozu... un tad tikpat smuki vislabākajā Zaķa stilā ņēma un nomāzēja.
Ir tas viņiem kopīgs

     [+] [-]

, 2018-06-28 22:02, pirms 6 gadiem
A ko horvātiem teikt, apskataties kurā vietā viņi grupā

  +3 [+] [-]

, 2018-06-28 22:05, pirms 6 gadiem
Skats uz Pasečnika lejupslīdi ir īpaši bēdīgs dēļ tā, ka aiz viņa nekā arī vairs nav. Turklāt, ja skatāmies vairākas vecuma grupas, tad uz visai ilgu laiku ir acīmredzams tukšums ar jauniem perspektīviem centriem.