Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:134, Did:0, useCase: 3

Latvijas izlasei iespēja reabilitēties svarīgā spēlē pret Turciju

Krišs Upenieks

Latvijas izlasei iespēja reabilitēties svarīgā spēlē pret Turciju
Žanis Peiners
Foto: FIBA

FIBA Pasaules kausa kvalifikācijas turnīra ietvaros B grupā šovakar ļoti svarīga spēle paredzēta Arņa Vecvagara vadītajai Latvijas izlasei, kas ''Arēnā Rīga'' tiksies ar Turciju. Mača sākums pulksten 19:30 un tiešraidē spēli demonstrēs TV6 kanāls.

Latvijas izlase Pasaules kausa kvalifikāciju uzsāka ar spēli pret Turciju, viesos atzīstot pretinieku pārākumu ar rezultātu 73:85. Turpinājumā mūsējie ar 82:73 pieveica Zviedriju, bet pēdējā spēlē piedzīvoja neveiksmi pret Ukrainas izlasi - 68:82. Jāpiemin, ka pret Turciju Latvija spēlēja arī 2017. gada Eiropas čempionāta finālturnīrā un izcīnīja panākumu ar 89:79.

Turcijai pēc Latvijas izlases zaudējuma bija labas iespējas nostiprināties B grupas pirmajā pozīcijā, bet turki aizvadīja briesmīgu spēli uzbrukumā un ar 58:59 negaidīti piekāpās Zviedrijas basketbolistiem, kas tādējādi arī nopietni iesaistījušies par vietu labāko trīs skaitā.

Atceroties spēli pret turkiem novembrī, toreiz mājinieki iemeta desmit tālmetienus un kopumā no tālās distances uzbruka ar vairāk nekā 40 procentu precizitāti. ''Fenerbahce'' spēlētājs Melihs Mahmutolu iemeta sešus no desmit tālmetieniem un kopumā atzīmējās ar 24 punktiem.

Jāpiemin, ka zaudējumā pret Zviedriju turki uzbruka tikai ar 25 procentu precizitāti. Latvijas izlases sastāvā pirmajā spēlē pret Turciju labākais ar 25 punktiem bija Žanis Peiners. Ar 15 punktiem Žanim palīdzēja Anžejs Pasečņiks, bet 12 pievienoja komandas pieredzējušākais basketbolists Jānis Blūms.

Grupas trīs labākās vienības otrajā posmā tiksies ar citas apakšgrupas, kurā ir Spānija, Slovēnija, Melnkalne un Baltkrievija, labāko trijotni, turpinājumā trim no šīm sešām izlasēm izcīnot ceļazīmes uz Pasaules kausa finālturnīru, kas 2019.gada rudenī notiks Ķīnā. Šajā grupā pēc viena apļa trīs uzvaras ir Spānijai, divreiz labākā bijusi Eiropas čempione Slovēnija, vienu uzvaru guvusi Melnkalne, bet trīsreiz zaudējusi Baltkrievija.

Mača sākums ''Arēnā Rīga'' pulksten 19:30 un tiešraidē spēli varēsiet vērot TV6 kanālā. Pulksten 19:00 savstarpējo spēli uzsāks Ukraina un Zviedrija.

PK 2019 kvalifikācija, B grupa

V.IzlaseSUZPAP
1.Turcija321210:1925
2.Ukraina321226:2115
3.Latvija312223:2404
4.Zviedrija312208:2254

Latvijas valstsvienības sastāvs

#SpēlētājsPozīcijaAugumsDz.gadsKlubs
5Mareks MejerisUzbrucējs207 cm1991VEF Rīga
7Jānis BlūmsAizsargs190 cm1982Zaragoza (Spānija)
11Rolands ŠmitsUzbrucējs207 cm1995Fuenlabrada (Spānija)
12Dāvis LejsameiersAizsargs192 cm1991Miasto Szkla (Polija)
17Rodions KurucsUzbrucējs202 cm1998Barcelona (Spānija)
19Rihards LomažsAizsargs190 cm1996Ventspils
21Aigars ŠķēleAizsargs192 cm1992Ventspils
24Andrejs GražulisUzbrucējs202 cm1993Parma (Krievija)
31Žanis PeinersUzbrucējs203 cm1990Lietkabelis (Lietuva)
32Anžejs PasečņiksCentrs215 cm1995Gran Canaria (Spānija)
33Mārtiņš MeiersCentrs208 cm1991Enisey (Krievija)
41Ingus JakovičsAizsargs186 cm1993Ventspils

Turcijas izlases sastāvs

#SpēlētājsPozīcijaAugumsDz.gadsKlubs
4Doušs BalbajsAizsargs185 cm1989Anadolu Efes
6Bariss ErmissAizsargs197 cm1985Tofas
7Metins TurensUzbrucējs206 cm1994Pinar Karsiyaka
10Melihs MahmutoluAizsargs191 cm1990Fenerbache
11Ege ArarsUzbrucējs207 cm1996Galatasaray
13Ali Muhameds (Bobijs Diksons)Aizsargs178 cm1983Fenerbahce
18Metedžans BirsensUzbrucējs205 cm1995Sakarya
19Furkans AldemirsUzbrucējs207 cm1991Darussafaka
21Sertačs ŠanliCentrs214 cm1991Besiktas
25Kenans SipahiAizsargs197 cm1995Besiktas
41Emirdžans KošutsCentrs212 cm1995Darussafaka
61Geksenins KeksalsAizsargs196 cm1991Galatasaray

     [+] [-]

, 2018-02-26 12:43, pirms 7 gadiem
Ja būtu mūsu "Unicorn King`s", tad varētu vel Turciju uzvarēt un tikt FIBA. Bet nezinu, 50/50 par Latviju var derēt!

     [+] [-]

, 2018-02-26 12:44, pirms 7 gadiem
antons_upesdeglis_112850049538399 rakstīja: Un vēl smieklīgi kuri saka ka baskets ir numur 1 Latvijā, ja uz izlasi pat puse Arēnas nav piepildīta. Uz hoķi pret Kanādu bija pilnīgi pilna arēna un tas viss ka mūsējiem nebija optimālais sastāvs. Teiksiet ka ar KP būtu savādāk? Protams bet tie cilvēki nāktu tikai dēļ KP un izlase viņiem ir otrajā plānā...
Krievi uz basketu nenāk, uz tavu hoķi - >50%. Tas pirmais. Un vēl jau klubi neko nedara basketa līdzjutēju piesaistei. Slinkums? Naudas trūkums vai vienkārši neprofesionālisms - jupis viņu zin
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -1 [+] [-]

, 2018-02-26 12:56, pirms 7 gadiem
Jānis Derums rakstīja: Bet hoķī, kuru nopietnā līmenī spēlē 10-15 valstīs arī nav nekādi dižie panākumi, astotnieks jau ir sapņu kalngals, bet tā ap 10. vietu vien grozāmies. Slovāki, friči, šveicieši savu reizi tiek pusfinālā, vai pat pie kādas medaļas, par lielo sešnieku- Kanādu, Zviedriju, Krieviju, ASV, Somiju , Čehiju nemaz nerunāsim!
tu Jani Dzerum ej izguli Dzerumu.....hokeja mes pasaules cempi esam uzvarejusi Krieviju, ASV un ar Canada esam nicu dabujusi........olimpiades esam spelejusi.......bet tu saki basketbols....

     [+] [-]

, 2018-02-26 12:57, pirms 7 gadiem
antons_upesdeglis_112850049538399 rakstīja: Un vēl smieklīgi kuri saka ka baskets ir numur 1 Latvijā, ja uz izlasi pat puse Arēnas nav piepildīta. Uz hoķi pret Kanādu bija pilnīgi pilna arēna un tas viss ka mūsējiem nebija optimālais sastāvs. Teiksiet ka ar KP būtu savādāk? Protams bet tie cilvēki nāktu tikai dēļ KP un izlase viņiem ir otrajā plānā...
Uz Lietuvas spēli arēna bija izpārdota dēļ veiksmīgā mārketinga. Visur reklamēja, ka redz būšot 5 NBA spēlētāji utt. Un tak KP.
Bet pārējās spēlēs arēna bija pustukša.

  +1 [+] [-]

, 2018-02-26 12:59, pirms 7 gadiem
Upesdeglim hokejs populārāks, jo katra spēle kalpo ka attaisnojums sievai lai varētu susināt aldariti un pielikt mūli
Nez no laika gala hokejs vairāk asociējies ar līdzi jušanu un alus patēriņu!
Ja ņem no sportiska viedokļa tad baskets futene un volejbols ir daudz pieejamāks plašam tautas masām!
Hokeja nopietni trenēties var tie bērni kuriem vecāki gatavi maksāt!

     [+] [-]

, 2018-02-26 13:00, pirms 7 gadiem
He he kepka96 aka gaterschikam atkal baklažāni visur rādās

     [+] [-]

, 2018-02-26 13:00, pirms 7 gadiem
vorkuta rakstīja: Krievi uz basketu nenāk, uz tavu hoķi - >50%. Tas pirmais. Un vēl jau klubi neko nedara basketa līdzjutēju piesaistei. Slinkums? Naudas trūkums vai vienkārši neprofesionālisms - jupis viņu zin
es domāju,ka naudas trūkums,jo LBL skaidri redzams,ka lielākā daļa knapi savelk galus un rezultātā nevar piesaistīt normālus kadrus,a skatītājs jau neies skatīties sētas mačus,tomēr gribas ,lai būtu skatāma spēle,lai būtu intriga..ja jau pat normālu hokeja klubu Latvijā nav kas uztur,tad domāju,ka basketbolam atvēl vēl mazāk,nu nav mums to vietējo sponsoru nav

  -2 [+] [-]

, 2018-02-26 13:01, pirms 7 gadiem
Ja anton pateicoties alus dzeršanai hokejs ir populārākais
Nogriez alus lietošanu arēnā un pie TV, gribu redzēt cik tad būs populārs

  +1 [+] [-]

, 2018-02-26 13:03, pirms 7 gadiem
Šī izskatās ir būt vai nebūt spēle Vecvagaram.
Kāds zin cik LBS ir devis uzticības kredītu?

     [+] [-]

, 2018-02-26 13:03, pirms 7 gadiem
antons_upesdeglis_112850049538399 rakstīja: Paskaties tv reitingus - tur hoķa izlase ir gaismas gadus priekšā basketa izlasei. Nav tev nekādu pretargumentu.
https://www.alberts.lv/konsolidetas...
Te par pagājušo gadu, kas bija gan EČ, gan pč.
Pirmajā vietā hokejs Latvija-Zviedrija.

     [+] [-]

, 2018-02-26 13:05, pirms 7 gadiem
Autors pārlasa, ko uzrakstījis?

"Turpinājumā mūsējie ar 82:73, bet pēdējā spēlē piedzīvoja neveiksmi pret Ukrainas izlasi.."
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +4 [+] [-]

, 2018-02-26 13:29, pirms 7 gadiem
Es saprotu, ka nav saspēlējušies utt., bet nu var uzzīmēt kaut kādas kombenes. Tas primitīvais sētas basketbols ir apnicis, ka skrien un saspēlējas pa perimetru, kamēr beidzas laiks un pidžina bezjēgā uz grozu, iespējams, ka iekritīs. Ok., Blūms met, bet tā viņš spēlē un ir viens no retajiem, kas var iemest. Ko dara pārējie? Vienīgais kas agresīvi iet uz grozu ir Peiners. Pasečņiks nav nekāds metējs, nu lai stāv zem groza un ņem atlēkušās, savādāk nav no viņa nekāda jēga, uz grozu neiet, metienus nevar iemest un ar tādu augumu pat nobloķēt nevar. Visi ukraiņi ko gribēja to darīja pie mūsu groza.

     [+] [-]

, 2018-02-26 13:30, pirms 7 gadiem
ar šo sastāvu un treneri tikai atzelēt

  +1 [+] [-]

, 2018-02-26 13:36, pirms 7 gadiem
Cerams būs labs basketbols.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +2 [+] [-]

, 2018-02-26 13:44, pirms 7 gadiem
antons_upesdeglis_112850049538399 rakstīja: Vai turku sastāvs ir kāds noslēpums?
Jā, turku sastāvu nezinam ,toties zinam kā Neimārs raud.

  +1 [+] [-]

, 2018-02-26 13:45, pirms 7 gadiem
Pasecniks ari nebija uzdevuma augstumos. Soda metieni ir galvenais speles elements. Ko tad vel var ceret. Turki ir nikni par ieprieksejo speli. Ko var sagaidit no musu izlases.Neko labu neredzu. Par kadiem nopelniem Vecvagars tika pie komandas vadisanas.

  -1 [+] [-]

, 2018-02-26 13:45, pirms 7 gadiem
antons_upesdeglis_112850049538399 rakstīja: Un vēl smieklīgi kuri saka ka baskets ir numur 1 Latvijā, ja uz izlasi pat puse Arēnas nav piepildīta. Uz hoķi pret Kanādu bija pilnīgi pilna arēna un tas viss ka mūsējiem nebija optimālais sastāvs. Teiksiet ka ar KP būtu savādāk? Protams bet tie cilvēki nāktu tikai dēļ KP un izlase viņiem ir otrajā plānā...
otro stāvu nemaz pret Ukraiņiem neatvēra

     [+] [-]

, 2018-02-26 13:46, pirms 7 gadiem
Kārtējā zāģa gadījumā, nespējot komandu sagatavot konkurētspējīgai cīņai, galv.trenerim- JĀATKĀPJAS. Cieti!

     [+] [-]

, 2018-02-26 13:48, pirms 7 gadiem
Jānis Derums rakstīja: Bet hoķī, kuru nopietnā līmenī spēlē 10-15 valstīs arī nav nekādi dižie panākumi, astotnieks jau ir sapņu kalngals, bet tā ap 10. vietu vien grozāmies. Slovāki, friči, šveicieši savu reizi tiek pusfinālā, vai pat pie kādas medaļas, par lielo sešnieku- Kanādu, Zviedriju, Krieviju, ASV, Somiju , Čehiju nemaz nerunāsim!
Nu, nerunā niekus. Sāksim ar to, ka nopietnā līmenī hokeju spēlē vismaz 20 valstīs. Nav jau nekādi 80. gadi.

  +1 [+] [-]

, 2018-02-26 13:52, pirms 7 gadiem
jeepis59 rakstīja: baskets ir nr. 1 Latvijā dēļ savas masveidības,nevis intereses ziņā ,visiem tak skaidrs,ka basketbols no vecākiem neprasa tādus ieguldijumus ,kā hokejs un tādēļ ir pieejamāks jaunatnei un arī amatieru sportam,bet acīmredzot sporta federācijai nav pietiekamu līdzekļu laba trenera algošanai(hokejā Hartlijs 2 milj.eur),kas vismaz panāktu maksimumu ar esošiem kadriem.
Pēc masveidības tas vēl ir jautājums, jo futenē trenējās vairāk bērnu un pieaugušo. Diemžēl, ar visu to, ka basim ir tradīcijas un zināmi panākumi, ir ļoti grūti to dēvēt par nr.1 sportu Latvijā, tas atsaucas gan TV reitingos (pilnīga sakāve, pret hokeju, pat Lietuvā mūsu izlases spēles izsauca lielāku ažiotāžu), gan tribīnēs...

     [+] [-]

, 2018-02-26 14:13, pirms 7 gadiem
specha rakstīja: Kārtējā zāģa gadījumā, nespējot komandu sagatavot konkurētspējīgai cīņai, galv.trenerim- JĀATKĀPJAS. Cieti!
Ja šodien zaudējam , Starkovam jāatkāpjas. Ja mums ir dīvaini treneri(Starkovs, Vecvagars), tad jābūt dīvainiem lēmumiem.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2018-02-26 14:21, pirms 7 gadiem
Jānis Derums rakstīja: Bet hoķī, kuru nopietnā līmenī spēlē 10-15 valstīs arī nav nekādi dižie panākumi, astotnieks jau ir sapņu kalngals, bet tā ap 10. vietu vien grozāmies. Slovāki, friči, šveicieši savu reizi tiek pusfinālā, vai pat pie kādas medaļas, par lielo sešnieku- Kanādu, Zviedriju, Krieviju, ASV, Somiju , Čehiju nemaz nerunāsim!
Ka tev tik maz nopietnu izlasu sanak? Bez vadosa sesinieka, LAT, GER, SLK, SWI, BLR, SLO, FRA, DAN, NOR, KAZ, AUT, ITA, HUN... 20 sanak diezgan viegli.

     [+] [-]

, 2018-02-26 14:25, pirms 7 gadiem
vorkuta rakstīja: Piekrītu par masveidību, nepiekrītu par treneri. Tur pat Popovičs neko neizdarītu.Saknes bērnu basketbolā, kur ne tik daudz māca basketu, cik pieprasa rezultātu. To kardināli jāmaina.
Vai par masveidibas nr.1 varam drosi runat?

     [+] [-]

, 2018-02-26 14:39, pirms 7 gadiem
Mūsu šā brīža izlases sastāvam trukst viena ļoti būtiska īpašība vai prasme un tā nebūt nav tikai meistarība bet pārliecība par sevi un savu komadu kopumā. Nu lai vai ko saka, bet tas IR treneru kompetencē un to VAR arī vienā vakarā ieprogrammēt. Skatoties iepriekšējo spēli kur Žani mierīgi nosedza neviens neuzņēmās līderību, ok Blūms sameta, bet vai bija līderis, arī Mārtiņš pietiekami iemeta. bet vai tāpēc spēlēja ilgas minūtes. Nenormāla bēda ir saspēles vadīšana, nu nav šajā kombinācijā adekvāta līmeņa spēlētāji Pasečņiku vispār pie Brieža vajadzētu aizlaist lai paklopē, nu ja tu esi NBA prospekts Tev ir jābūt AKNAI. Protams nevar noliegt ka Ukrainai ļoti krita garajiem, BET mēs katastrofāli zaudējām grozu!!! Veiksmi turpmāk, bet treneri vajag ar REPUTĀCIJU un GUDRU! Pietiek to čomu būšanu!!! Vajadzētu plašāku interviju ar Šnepu, lai pastāsta kā tad tā lemšana notiek....

     [+] [-]

, 2018-02-26 14:41, pirms 7 gadiem
comon88 rakstīja: otro stāvu nemaz pret Ukraiņiem neatvēra
Man jau likās, ka kko nepareizu redzu. Laikam priekškars priekšā bija, kā saki. Mēs uzvarējām?

     [+] [-]

, 2018-02-26 14:44, pirms 7 gadiem
Kaada reabilitacija , tur draud sagrave ar padsmit punktiem , pie si trenera nav iespejam pat somugrus vinnet!

     [+] [-]

, 2018-02-26 14:46, pirms 7 gadiem
Bez eirolīgas spēlētājiem izlase izskatās bezcerīga, lai kvalificētos PC čempim. Metienu precizitāte no soda metieniem slikta, no spēles ar nekā un vēl nevar bumbas savākt zem saviem groziem. Tādu kā piekdien redzēju Pasečņiku, tad pagaidām NBA līmenim neatbilst.

     [+] [-]

, 2018-02-26 14:48, pirms 7 gadiem
Kā Tev iet, Bērziņ? rakstīja: Man jau likās, ka kko nepareizu redzu. Laikam priekškars priekšā bija, kā saki. Mēs uzvarējām?
nesapratu?

  +2 [+] [-]

, 2018-02-26 14:54, pirms 7 gadiem
Black_king rakstīja: Bez eirolīgas spēlētājiem izlase izskatās bezcerīga, lai kvalificētos PC čempim. Metienu precizitāte no soda metieniem slikta, no spēles ar nekā un vēl nevar bumbas savākt zem saviem groziem. Tādu kā piekdien redzēju Pasečņiku, tad pagaidām NBA līmenim neatbilst.
Nu nav tik bezcerīgi spēlētāji! Bet salikt to kolektīvu kopā treneriem nesanāk, un par to nu viņiem jātiek skaidrībā, kāpēc tā. Ne tie spēlētāja, kāda trūkst, ne tāda spēle tiek prasīta, nepilda uzdevumus - variantu ir daudz. Skaidrs, novelt visu uz to, ka mums trūkst līderu, būtu muļķīgi.

     [+] [-]

, 2018-02-26 14:58, pirms 7 gadiem
comon88 rakstīja: nesapratu?
Ko tieši? Varu arī tiešā tekstā pateikt - augša bija vaļā piektdien, pats sēdēju.