Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:134, Did:0, useCase: 3

Lietuvas federācijas vadība: "Rendolfam nav nekāda sakara ar Slovēnijas basketbolu"

Andrejs Siliņš

Lietuvas federācijas vadība: "Rendolfam nav nekāda sakara ar Slovēnijas basketbolu"
Entonijs Rendolfs ar "EuroBasket" trofeju Slovēnijas izlases svētkos Ļubļanā
Foto: SIPA / Scanpix

Lietuvas basketbola federācijas (LKF) ģenerālsekretārs Mindaugs Spoks intervijā federācijas interneta televīzijā norādījis, ka Slovēnijas uzvaru Eiropas čempionātā aizēno naturalizētā amerikāņu spēlētāja Entonija Rendolfa un serbu trenera Igora Kokoškova piesaiste valstsvienībai, kamēr Latvija spēlējusi tikai ar pašas spēlētājiem.

"Jā, tā bija fantastiska komanda, kas spēlēja fantastisku basketbolu. Bet visi aizmirstam, ka treneris un viens no galvenajiem komandas spēlētājiem nebija no Slovēnijas. Domāju, ka tas atstāj ēnu uz izcīnīto trofeju. Mani daudz vairāk fascinēja Latvijas valstsvienība, kur spēlēja tikai latvieši. Neviens spēlētājs viņiem nebija naturalizēts. Tas bija 100% Latvijas produkts," citēts Spoks.

"Mums tas nav saprotami. Esmu pret to. Visu cieņu [Entonijam] Rendolfam, bet viņam nav nekāda sakara ar Slovēnijas basketbolu. Treneris [Igors] Kokoškovs ir serbs, arī viņam nav sakara ar Slovēnijas basketbolu. Šis panākums būtu daudz saldāks, ja viņi būtu to izcīnījuši bez naturalizētiem spēlētājiem," savu uzskatu pauda ģenerālsekretārs.

Bez naturalizētiem spēlētājiem aizvadītajā Eiropas čempionātā spēlēja Latvija, Lietuva, Francija, Grieķija, Islande, Vācija, Ukraina, Horvātija, Čehija, Ungārija, Rumānija, Spānija, Beļģija, Lielbritānija, Krievija, Serbija un Turcija. Tiesa, vairākas no šīm komandām iepriekš izmantojušas naturalizētos spēlētājus.

Pirms 28 gadiem Vācijā dzimušais amerikānis Entonijs Rendolfs pēc Luizianas štata universitātes pabeigšanas sešas sezonas nospēlēja NBA ("Warriors", "Knicks", "Timberwolves", "Nuggets"), bet 2014. gada vasarā pārcēlās uz Krieviju, pievienojoties "Lokomotiv Kuban". Pēc divām sezonām Krasnodarā Rendolfs pagājušajā gadā parakstīja līgumu ar Madrides "Real", šovasar pagarinot sadarbību. Slovēnijas klubos Rendolfs nekad nav spēlējis.

Vai Latvijai vajadzētu naturalizēt kādu basketbolistu izlases vajadzībām?

  • 32

  • 918


1 2 48 komentāri

 +19 [+] [-]

, 2017-10-02 17:32, pirms 7 gadiem
Kkas leitim galvā samisējies... Kopš kura laika tiek skatīta trenera nacionalitāte? Jā, naturalizētie spēlētāji manuprāt ir sviests, bet treneri...
Slēpts komentārs: marko_polo

 +17 [+] [-]

, 2017-10-02 17:51, pirms 7 gadiem
marko_polo rakstīja: Piedodiet, bet es dzirdu greizsirdību. Tāpati Latvija, ja nemaldos naturalizēja divus amerikāņus.
Par kuru sporta veidu tu runā?

  +8 [+] [-]

, 2017-10-02 17:52, pirms 7 gadiem
Kopš kura laika tiek skatīta trenera nacionalitāte?
------------------
Nu liekas leišiem puslīdz vienmēr bija pašu treneris, attiecīgi šis uz to arī var spiest

 +25 [+] [-]

, 2017-10-02 17:54, pirms 7 gadiem
Es arī nesaprotu kāds sakars Rendolfam ar slovēniju

 +22 [+] [-]

, 2017-10-02 17:55, pirms 7 gadiem
protams negirbu tagad gausties, kā būtu ja būtu un Randolfs nebūtu spēlējis Slovēnijas izlasē, bet ne par to šis posts - pilnībā piekrītu 100%, ka visas valstis, kas spēlē ar kaut kādiem naturalizētajiem spēlētājiem ir savā ziņā mīkstie! vai nu spēlē ar tiem spēlētājiem, kas ir vai nespēlē! savā ziņā tiek zaudēts godīguma princips šajā situācijā!
Slēpts komentārs: Water

  -3 [+] [-]

, 2017-10-02 17:57, pirms 7 gadiem
Lugers16 rakstīja: Par kuru sporta veidu tu runā?
Ostlers, Šturms, Pētersons.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +9 [+] [-]

, 2017-10-02 18:07, pirms 7 gadiem
kepka96 rakstīja: Kapēc Aivariņš piesūcies Ventspilij, viņš taču ir jēkabpilietis?
Vai katrā rakstā obligāti ir jāiepin Ventspils un Lembergs?

  +4 [+] [-]

, 2017-10-02 18:08, pirms 7 gadiem
Patīkami protams dzirdēt no leiša komplimentus. Pirmo reiz vēsturē mēs esam pārāki par leišiem. Bet natur prakse ir diemžēl ļoti ierasta un no tā grūti izbēgt, jo piem franči jau visi ir oriģin nākuši no Alžīrijas un citām āfrikas valstīm. Nerunāsim par Asv un Kanādu. Tas tāds tīri ētikas jautājums, jo ja Kyrie gribētu spēlēt LV izlasē, man nebūtu nekas pretī

 +11 [+] [-]

, 2017-10-02 18:11, pirms 7 gadiem
Ulrihs rakstīja: Kkas leitim galvā samisējies... Kopš kura laika tiek skatīta trenera nacionalitāte? Jā, naturalizētie spēlētāji manuprāt ir sviests, bet treneri...
Piekrītu, ka par treneri nav ko kasīties. Bet leiša doma te ir pilnīgi skaidra - visi piekrita, ka serbs paveica lielisku darbu ar slovēņu izlasi. Bet vēl saldāk būtu, ja treneris būtu savējais, nemaz nerunājot par Rendolfu. Latvija turpretī bija 100% latviska sākot ar treneru štābu, beidzot ar spēlētājiem. Tam ir pilnīgi cits smeķis.

  +6 [+] [-]

, 2017-10-02 18:12, pirms 7 gadiem
tieši tā, šo slovēnijas titulu vienmēr aizēnos tas banānu cilvēks, arī pēc tūkstots gadiem visi prasīs a kas tas par slovēni randolph uzvārdā bija un kapēc tik melns

 +17 [+] [-]

, 2017-10-02 18:13, pirms 7 gadiem
VapeNation rakstīja: Ostlers, Šturms, Pētersons.
Kas, atšķirībā no Rendolfa, vismaz spēlēja Latvijā un Šturmam un Pētersonam vismaz bija Latvijas izcelsme.

 +15 [+] [-]

, 2017-10-02 18:16, pirms 7 gadiem
VapeNation rakstīja: Ostlers, Šturms, Pētersons.
Šturms un Pētersons ir ar LV saknēm. Ostlers gan nē, bet cik tad spēles šis nospēlēja, 5?

  +8 [+] [-]

, 2017-10-02 18:16, pirms 7 gadiem
Par treneriem nevar piekrist, bet par spēlētājiem 100%, ja nav nekāda sakara , tad nevar vienā vasarā pēkšņi sākt spēlēt zem valsts karogu, kurā nemaz neesi spēlējis, pat bijis neesi.

 +14 [+] [-]

, 2017-10-02 18:17, pirms 7 gadiem
Mēs vismaz centāmies piesaistīt spēlētājus, kuriem tomēr ir saiknes ar Latviju, gan Šturmam, gan Pētersonam vecāki ir no Latvijas, tā kā tur pat ir diezgan tuva saikne.
Ostlers vienīgais tāds, bet viņš vismaz tepat spēlēja, tāpat Badingeru mēģināja piesaistīt, jo ir saiknes ar Latviju.
Šitais gadījums ir vnk atklāta spēlētāja nopirkšana, itkā izlase būtu kkāds klubs.
Slēpts komentārs: gunars1987

  +3 [+] [-]

, 2017-10-02 18:21, pirms 7 gadiem
Ulrihs rakstīja: Kkas leitim galvā samisējies... Kopš kura laika tiek skatīta trenera nacionalitāte? Jā, naturalizētie spēlētāji manuprāt ir sviests, bet treneri...
Te runa ir par principu, nevis birokrātiskajiem šķēršļiem un es leitim pilnībā piekrītu! Katru gadu izlasēs naturalizēto spēlētāju kļūst tikai vairāk un Slovēnija kalpos kā vēl lielāks tramplīns šim procesam, jo viņi pierādīja, ka ar naturalizēto un treneri arī vidusmēra komandas var izcīnīt titulu! Jo tālāk tas tā ies, tad izstāstiet, principiāli kāda būs starpība Eiropas čempionātam no Eirolīgas? Katra izlase būs kā klubs, kas naturalizēs, ko vien vēlēsies (zinu, ka šobrīd drīkst būt tikai viens naturalizētais, taču tas noteikums arī nav akmenī iekalts). Ja izlašu turnīrs, tad lai arī spēlē no konkrētās valsts TIKAI dzimušie un tur augušie spēlētāji un treneri. Jo tas, galu galā, arī ir tas, ko mēs salīdzinam - kuras valsts basketbola skola veido vislabāko produktu. Nevis, kura māk pierunāt tumšādainu scoring tipa saspēles vadītāju uzspēlēt viņiem nezināmas valsts izlasē. Un kāpēc gan treneri šajā gadījumā būtu izņēmums? Arī treneri ir jātrenē, jāaudzina, ar viņiem arī ir jāstrādā. Un arī tas tiek darīts konkrētas valsts basketbola kultūras ietekmē!
Uzskatu, ka vienīgais reālais pamatojums spēlēt citas valsts izlasē, ja tu agrā bērnībā (līdz 10 gadu vecumam) esi pārvācies uz citu valsti un tur audzis un ielicis 95% savu iemaņu pamatus.

  -4 [+] [-]

, 2017-10-02 18:37, pirms 7 gadiem
wifebeater rakstīja: tieši tā, šo slovēnijas titulu vienmēr aizēnos tas banānu cilvēks, arī pēc tūkstots gadiem visi prasīs a kas tas par slovēni randolph uzvārdā bija un kapēc tik melns
neko neaizēnos, nolaidieties uz zemes, man personīgais uzskats ir, ka viens naturalizētais nav nekas traks un nekādu superuzmanību tas nav pelnījis

  +1 [+] [-]

, 2017-10-02 18:43, pirms 7 gadiem
VapeNation rakstīja: Ostlers, Šturms, Pētersons.
Viņiem bija vismaz kaut kādas saites ar Latviju. Un ja leiši naturalizētu kādu no pasaules sportistiem ar lietuvisku uzvārdu - kādas proble'mas? Par treneri gan sviests

  +8 [+] [-]

, 2017-10-02 18:45, pirms 7 gadiem
Real Rebel rakstīja: neko neaizēnos, nolaidieties uz zemes, man personīgais uzskats ir, ka viens naturalizētais nav nekas traks un nekādu superuzmanību tas nav pelnījis
Viens naturalizētais Holdens pacēla krievu izlasi nebijušos augstumos. Tāpat krievu sieviešu izlase ar Hamonu(?)
Slēpts komentārs: sandis444444

  -3 [+] [-]

, 2017-10-02 18:50, pirms 7 gadiem
vorkuta rakstīja: Viens naturalizētais Holdens pacēla krievu izlasi nebijušos augstumos. Tāpat krievu sieviešu izlase ar Hamonu(?)
Jā un Holdena esamība izlasē savā ziņā palīdzēja jauno rus pg attīstībā, vismaz man tāds uzskats ir, ka naturalizētais rada sava veida konkurenci, kas ļauj attīstīt jaunos uz doto vietu + ja viņš ir labs, tad jaunais uz viņu skatās savādāk, kā klubā, vismaz man tā šķiet

  +6 [+] [-]

, 2017-10-02 18:51, pirms 7 gadiem
Nu par RUS var tikai brīnīties ka valsts ar 140milj cilvēku resursu "adoptē" bez maz vai sportistus visos porta veidos ar ko nodarbojas Krievijā! Veļikaja ģeržava!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2017-10-02 19:28, pirms 7 gadiem
Sloveni nav ne pirma, ne pedeja komanda kas uzvarejusi E'C ar naturalizetiem speletajiem...Pat tadam superkomandam ka Spanija ir naturalizeti speletaji...!!

  +1 [+] [-]

, 2017-10-02 19:34, pirms 7 gadiem
protams!pAREIZI TAS NAV!

  +1 [+] [-]

, 2017-10-02 19:42, pirms 7 gadiem
VapeNation rakstīja: Ostlers, Šturms, Pētersons.
Šturms un Pētersonam tomēr bija saknes ar Latviju tāpāt kā Endrjū Šmitam.Par Ostleru gan piekrītu.

  +3 [+] [-]

, 2017-10-02 19:51, pirms 7 gadiem
marko_polo rakstīja: Piedodiet, bet es dzirdu greizsirdību. Tāpati Latvija, ja nemaldos naturalizēja divus amerikāņus.
naturalizēja, jo viņi šeit dzīvoja vairākus gadus veidoja ģimenes utt. A rendolfs vnk piestaigā uz eiropas čempi kā tāda mauka. Lai vai kā Latvija pēc spēka bija top3 komanda, ar to man pietiek!

  +7 [+] [-]

, 2017-10-02 20:15, pirms 7 gadiem
Tā spēlētāju naturalizēšana drausmīgi vienmēr kaitinājusi. Nu, kas tur ir godīgs šajā praksē? Tīri sportiski - blēdīšanās un visu sportisko godīguma principu pārkāpšana. Un plus vēl mega milzīgā Krievija tur naturalizēja gan Holdenu, gan Hemoni - absurds: nereāli milzīga valsts un savu spēlētāju nav? Interesanti, tādam Rendolfam pašam nav neērti pārstāvēt sev pilnīgi nezināmu valsti, nezinot valodu, nekad nedzīvojot Balkānos utt?
Par treneriem nepiekrītu, tā ir cita opera. Nacionālai izlasei jābūt tikai ar vietējiem, bet treneri - nav svarīgi, galvenais, lai talantīgs profītis!

  -1 [+] [-]

, 2017-10-02 20:22, pirms 7 gadiem
Tāds basketbola bomzis tas negro

  +6 [+] [-]

, 2017-10-02 20:26, pirms 7 gadiem
Kā jau te minēja, Rendolfa "naturalizēšana" vai drīzāk būtu teikt nopirkšana ir pilnīgi cits līmenis. Es vēl saprotu, kad spēlētājs dzīvo kādu laiku valstī un tad tiek naturalizēts, tas vēl būtu kaut cik pieņemami. Bet te slovēņu ģenerālsekretārs un Dragičs noorganizē tikšanos ar Rendolfu Spānijā, un nokārto spēlēšanu Slovēnijas izlasē. Vienīgā Rendolfa "saistība" ar Slovēniju ir viņa komandas biedrs Madridē. Diezgan nožēlojami. Acīmredzot slovēņi bija sava veida izmisumā un par katru cenu vajadzēja aizlāpīt robus sastāvā tieši šogad, jo šis bija pēdējais Gorana Dragiča čempis, iespējams, pēdējā reālā iespēja ilgā laika posmā izcīnīt medaļas.

  +2 [+] [-]

, 2017-10-02 20:33, pirms 7 gadiem
Lai liek mierā to Slovēniju. Vinnēja, nu i miers. Latvija zaudēja slovēņiem, ne tāpēc, ka šiem bija tas Rendolfs, bet tāpēc, ka aizsardzība pašiem bija slikta konkrētā spēlē. Būtu vinnējuši, varbūt būtu čempioni. Varbūt, protams.

  +3 [+] [-]

, 2017-10-02 21:01, pirms 7 gadiem
Witslenamitea rakstīja: Šturms un Pētersonam tomēr bija saknes ar Latviju tāpāt kā Endrjū Šmitam.Par Ostleru gan piekrītu.
Par Ostleru var piekrist, bet pat viņam nav nekāda sakara ar Rendolfu- Rendolfs taisa rezultātu, bet Ostlers tikai saņēma pilsonību un nozuda- pilnīgi cita opera, funkcionāru un deputātu stulbums, bet šeit apzināta iešana pēc negodīga titula. Un vēl- Ostlers vismaz spēlējis Latvijas klubā, bet kāds pie velna rendolfam sakars ar Slovēniju? Vai tas tikai nav vienīgais gadījums, kad pilsonību iedod spēlētājam ,kuram nav pilnīgi nekādas saistības ar konkrēto valsti? Būtu interesanti šo uzzināt
1 2 48 komentāri