Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:1032, Did:0, useCase: 3

BBL astotās sezonas formula: 11+3+11

BBL astotās sezonas formula: 11+3+11
Ramūns Butauts un Kristaps Janičenoks
Foto: Romāns Kokšarovs, Sporta Avīze, f64

Baltijas Basketbola līgas valde akceptējusi sacensību sistēmu astotajā sezonā. Latviju BBL dažādos līmeņos pārstāvēs sešas komandas.

Toni Baltijas līgas astotajai sezonai uzdos BBL kausa izcīņas turnīrs, kas otro gadu pēc kārtas notiks Tartu (24. un 25.septembrī). Līdzdalību apstiprinājuši četri klubi - Latvijas čempioni VEF Rīga, Igaunijas čempioni Tallinas Kalev/Cramo, Lietuvas trešā labākā komanda Prienai Rūdupis (abiem superklubiem tajā laikā paredzētas citas pārbaudes spēles) un BBL kausa pērnie ieguvēji Tartu Rock.

BBL elites grupas turnīrs sāksies 1.oktobrī. Tajā piedalīsies 11 komandas. Latviju pārstāvēs BK Ventspils un Liepājas lauvas, Igauniju - Tallinas Kalev/Cramo un Tartu Rock, Lietuvu -  Prienai Rūdupis, BC Šiauliai, Ķēdaiņu Nevežis, Pasvāles Pieno žvaigždžiu (pārņems Viļņas Perlas vietu), Utenas Juventus un KK Kaunas. Īpašu licenci spēlēšanai BBL iegādājusies Maskavas apgabala komanda Triumph. Krievijas klubs daļai konkurentu apmaksās ceļa izdevumus, bet ar daļu abas spēles aizvadīs izbraukumā.

11 komandas sacentīsies divos apļos, noskaidrojot piecas izslēgšanas turnīra dalībnieces.

Trīs komandas - Kauņas Žalgiris, Viļņas Lietuvos rytas un VEF Rīga - Baltijas līgai pievienosies tikai izslēgšanas spēlēs. Pēc ceturtdaļfināla sērijām notiks Final 4 turnīrs.

BBL Izaicinājuma kausa izcīņā vēlas startēt izteikušas četras Lietuvas, trīs Latvijas (Valmiera, Jelgava un BA Turība), trīs Igaunijas un viena Kazahstānas komanda. Paredzams, ka pirmajā posmā komandas tiks sadalītas divās grupās. Labākās komandas cīnīsies finālturnīrā, Izaicinājuma kausa ieguvēji iegūs tiesības nākamajā sezonā spēlēt elites grupā.

Nolikumā paredzēts, ka vietu BBL elites grupā saglabās pamatturnīra septiņas labākās komandas. Jebkurā gadījumā Lietuvas pārstāvniecība BBL elitē 2012./ 2013.gada sezonā netiks palielināta.

Vēl turpinās gan sarunas ar potenciālo BBL ģenerālsponsoru, gan līgas jaunās emblēmas izstrāde.

Baltijas Basketbola līgas pirmais turnīrs notika 2005.gadā. Līdz šim četras reizes čempionu titulu izcīnījis Kauņas Žalgiris, bet trīs reizes - Viļņas Lietuvos rytas. Latvijas komandu labākais sasniegums ir VEF Rīga otrā vieta 2011.gadā, kā arī trīs trešās vietas (BK Ventspils 2007. un 2010.gadā, ASK Rīga 2008.gadā). Igaunijas klubiem labākais sasniegums ir trešā vieta - 2009.gadā to izcīnīja Tartu Rock.  

  +9 [+] [-]

, 2011-08-16 18:16, pirms 13 gadiem
sviests kkads

  +3 [+] [-]

, 2011-08-16 18:25, pirms 13 gadiem
Barons joprojām ārā no Baltijas aprites diemžēl

  -1 [+] [-]

, 2011-08-16 18:27, pirms 13 gadiem
smieklīgs turnīrs.. vai drīzāk ļevais turnīrs. Baltijas basketbola līga - ar komandām no Kazahstānas, Zviedrijas un Krievijas, labi vrb tas nebūtu tas sliktākais, ja vien nebūtu tādas smieklīgas padarīšanas, ka krievu klubam jāspēlē 2 izbraukuma spēles utt. Neredzu nekādu jēgu, lai vispār Latvijas komandas spēlētu šajā turnīrā, JO nespēlējot tur, nekas netiek zaudēts. Ventspils, Liepāja un VEF varētu spēlēt LBL un spēkus koncentrēt tur, nevis tagad pret kkādiem mistiskiem Triumf, Pieno žvaigždžiu vai KK kaunas. Kam tas vajadzīgs? Lai līdzjutējiem būtu 10 turnīri, kam sekot līdz un tāpat saprast, ka puse no tiem turnīriem ir ar nozīmi kā pārbaudes spēļu turnīrs? Ļoti ceru, ka šis ir pēdējais BBL pastāvēšanas gads, lai gan iespēja maza. Bet nu labi, ilgi tāpat tā līga vairs neizvilks, jo kam viņa reāli interesē? - Nevienam(ne sponsoriem, ne skatītājiem un, kā redzams, ne arī labām komandām). Tad, kad tur spēlēja leišu Rytas, Žalgiris un vecie Šauļi, latviešu Barons, ASK, Ventspils un igauņu Rock ar Kalev, tad bija jēga sekot katrai spēlei, jo spēles bija ar jēgu un viņas bija saspringtas. Tagad - skatīties uz nepazīstamām leišu junioru un veterānu komandām? Skatītāju interese ir šādā līmenī ne jau dēļ tā, ka mūsu top komandas būtu tik vājas, bet gan tādēļ, ka mums nav interesantu turnīru. Turnīru, kāds vēl nesen bija BBL, pirms sākās lielā leišu savējā lobēšana (lai gan tāda bijusi vienmēr), kad viņi atļāva turnīrā nepiedalīties Rytas un Žalgiris.

 +12 [+] [-]

, 2011-08-16 18:29, pirms 13 gadiem
Barons arī no LBL aprites ārā, diemžēl

  +6 [+] [-]

, 2011-08-16 18:30, pirms 13 gadiem
Vynilz rakstīja: Barons joprojām ārā no Baltijas aprites diemžēl
Jā, kamēr Rīgā nebūs 2 ļoti vienlīdzīgas komandas ar vienādām turnīru iespējām (t.i. bez jebkādām lobēšanām) un normāliem budžetiem, tikmēr basītis popularitāti neatgūs.

  +1 [+] [-]

, 2011-08-16 18:51, pirms 13 gadiem
NIPEM rakstīja: smieklīgs turnīrs.. vai drīzāk ļevais turnīrs. Baltijas basketbola līga - ar komandām no Kazahstānas, Zviedrijas un Krievijas, labi vrb tas nebūtu tas sliktākais, ja vien nebūtu tādas smieklīgas padarīšanas, ka krievu klubam jāspēlē 2 izbraukuma spēles utt. Neredzu nekādu jēgu, lai vispār Latvijas komandas spēlētu šajā turnīrā, JO nespēlējot tur, nekas netiek zaudēts. Ventspils, Liepāja un VEF varētu spēlēt LBL un spēkus koncentrēt tur, nevis tagad pret kkādiem mistiskiem Triumf, Pieno žvaigždžiu vai KK kaunas. Kam tas vajadzīgs? Lai līdzjutējiem būtu 10 turnīri, kam sekot līdz un tāpat saprast, ka puse no tiem turnīriem ir ar nozīmi kā pārbaudes spēļu turnīrs? Ļoti ceru, ka šis ir pēdējais BBL pastāvēšanas gads, lai gan iespēja maza. Bet nu labi, ilgi tāpat tā līga vairs neizvilks, jo kam viņa reāli interesē? - Nevienam(ne sponsoriem, ne skatītājiem un, kā redzams, ne arī labām komandām). Tad, kad tur spēlēja leišu Rytas, Žalgiris un vecie Šauļi, latviešu Barons, ASK, Ventspils un igauņu Rock ar Kalev, tad bija jēga sekot katrai spēlei, jo spēles bija ar jēgu un viņas bija saspringtas. Tagad - skatīties uz nepazīstamām leišu junioru un veterānu komandām? Skatītāju interese ir šādā līmenī ne jau dēļ tā, ka mūsu top komandas būtu tik vājas, bet gan tādēļ, ka mums nav interesantu turnīru. Turnīru, kāds vēl nesen bija BBL, pirms sākās lielā leišu savējā lobēšana (lai gan tāda bijusi vienmēr), kad viņi atļāva turnīrā nepiedalīties Rytas un Žalgiris.
paldies, ka padalījies ar savu necilo viedokli. Jā VEF un BK varbūt varētu iztikt, ja ir VTB, bet pārējiem klubiem tā ir medus maize

  +7 [+] [-]

, 2011-08-16 18:58, pirms 13 gadiem
NIPEM rakstīja: Jā, kamēr Rīgā nebūs 2 ļoti vienlīdzīgas komandas ar vienādām turnīru iespējām (t.i. bez jebkādām lobēšanām) un normāliem budžetiem, tikmēr basītis popularitāti neatgūs.
Nu nevar pastāvēt klubs, ja muhļī lietas nenopietni. NEVAR! Neinteresē sponsoriem tas Barons, ja nepiedalās BBL

     [+] [-]

, 2011-08-16 19:02, pirms 13 gadiem
NIPEM rakstīja: ar komandām no Kazahstānas, Zviedrijas un Krievijas
Rakstā nav informācijas par Zviedrijas komandām.

     [+] [-]

, 2011-08-16 19:41, pirms 13 gadiem
Izaicinājuma kausa ieguvēji iegūs tiesības nākamajā sezonā spēlēt elites grupā.

  +8 [+] [-]

, 2011-08-16 19:56, pirms 13 gadiem
Maijs Klemijs rakstīja: Izaicinājuma kausa ieguvēji iegūs tiesības nākamajā sezonā spēlēt elites grupā.

Beidzot viņi ir sakārtojuši šo noteikuma punktu. Ja šāds noteikums būtu bijis jau pirms vairākiem gadiem, tad VEF vēl spēlētu izaicinājuma kausā.
Bet tas, ka nolikums mainās katru sezonu, tiešām ir smieklīgi.

  +5 [+] [-]

, 2011-08-16 21:20, pirms 13 gadiem
Domu_Lasītājs rakstīja: Nu nevar pastāvēt klubs, ja muhļī lietas nenopietni. NEVAR! Neinteresē sponsoriem tas Barons, ja nepiedalās BBL
Jāgaida kad Zonnes dēls izaugs tad varbūt pievērsīsies atpakaļ klubam

  +5 [+] [-]

, 2011-08-16 21:24, pirms 13 gadiem
NIPEM rakstīja: Jā, kamēr Rīgā nebūs 2 ļoti vienlīdzīgas komandas ar vienādām turnīru iespējām (t.i. bez jebkādām lobēšanām) un normāliem budžetiem, tikmēr basītis popularitāti neatgūs.
nevienu jau nelobe,ja Barons izcina tiesibas spelet Eiroligas kavli vai ULEB un dzeki pasaka NE tad kas tur par lobesanu?Ja komanda..atkal Barons nespej nokompleteties utt un tiek izmesti no BBL..kas tur par lobesanu?Ja komanda negrib uzspelet BBL izaicinajuma kausa uzvaret visus un tikt atpakal BBL...kas tur par lobesanu?

  +2 [+] [-]

, 2011-08-16 22:51, pirms 13 gadiem
Domu_Lasītājs rakstīja: paldies, ka padalījies ar savu necilo viedokli. Jā VEF un BK varbūt varētu iztikt, ja ir VTB, bet pārējiem klubiem tā ir medus maize
Kādā ziņā medus maize - dalība BBL palielina līdzjutēju interesi? Sponsoru interesi? Es piekrītu NIPEM - turnīrs šādā formātā ir samērā apšaubāms.

  +2 [+] [-]

, 2011-08-16 23:00, pirms 13 gadiem
k44 rakstīja: Kādā ziņā medus maize - dalība BBL palielina līdzjutēju interesi? Sponsoru interesi? Es piekrītu NIPEM - turnīrs šādā formātā ir samērā apšaubāms.
ja nebus BBL tad kada jega piemeram Liepajai vispar ieguldit naudu basiti?Lai speletu ar Turibu?LBL ir tik skjidrs cik skjidrs var but un kas zin kadas izmainjas bus pec 17ta augusta.Ja BKV un VEF spele tikai 14 speles pa sezonu LBL tad ko darit citiem?ir tak labi uzspelet pret Sauliem,Kalev,Rock.Ne jau vtas vairo lidzjutejus bet jaunie var spelet pret stiprakam komandam.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2011-08-16 23:25, pirms 13 gadiem
Labi pamainīja noteikumus, lai lietuvas super klubam nebūtu jāspēlē pamatturnīrā. Varēja jau saglabāt tendenci ka pirmās divas vietas pievienojas final4 tikai, a tagad jau 3. Kas būs kad Super klubi paliks (kāds no viņiem) 4 vietā? Tad uz final4 pievienosies visas 4. komandas no augšgala?

  +1 [+] [-]

, 2011-08-16 23:31, pirms 13 gadiem
| vienrocis rakstīja: Labi pamainīja noteikumus, lai lietuvas super klubam nebūtu jāspēlē pamatturnīrā. Varēja jau saglabāt tendenci ka pirmās divas vietas pievienojas final4 tikai, a tagad jau 3. Kas būs kad Super klubi paliks (kāds no viņiem) 4 vietā? Tad uz final4 pievienosies visas 4. komandas no augšgala?
Nē, tad pamatturnīrā nespēlēs abi Lietuvas grandi un iespējams VEF, neko nemainīs noteikumos. Nekas tur nav mainīts, vienīgi klāt abiem superklubiem ir pievienots VEF.

  -1 [+] [-]

, 2011-08-17 01:13, pirms 13 gadiem
Pedejais_vacietis rakstīja: +1

Triumph būs labs papildinājums BBL, jo tas ir kaut kas jauns, nu jau būs klubi- LV, LT,EST, RU, un apakšā pat no Kazahijas, a kur Delfīni?
sorry, bet tādā veidā BALTIJAS basketbola līga reāli zaudē savu patieso identitāti. zviedri ir vēl ok, bet krievi, kur nu vēl kazahi?!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2011-08-17 08:26, pirms 13 gadiem
lkrnpk_2 rakstīja: Nu par ULEB tas ta skaidrs, bet tā nepielaišana BBL kā izskatījās? Tajā laikā kad ar to lēma Baronam varbut bija 2 džeki ar līgumiem, bet VEF 4.... Bet VEFam nekādi jautājumi uzdoti netika, Baronu vnk izmeta.... Lai gan nedomāju, ka tuvakajā nākotnē kāds vinnēs Eiropā kādu kausu kā Barons.... kaut vai tas nebija tas prestižākais...
ja par kadu kurs vinses eiropa kausu tu doma kadu no baltijas valstim tad Rutas to ir paveikusi ULEBa utt.Ja tu doma to kadu no LV,protams ta varetu but bet vai kops ta laika Barons ir centies vakt sastavu un but lideris?Ja savakj speletajus dienu pirms speles tad ko var gribet?Un ja nemaldos BBL izmeta baronu nejau par speletajiem-bet gan par arenu.Nebija atbilstosa izmera arena ar attiecigu sedvietu skaitu.Ne adazi ne Daugavas sporta nams neatbilda prasibam bet ar Arenu bija paradsaistibas kuras laikam nevlejas nolidzinat
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja