Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:1, Did:0, useCase: 3

Valters: ''Latvijai nepieciešams savs superklubs''

Edgars Bērziņš
Edgars Bērziņš

Valters: ''Latvijai nepieciešams savs superklubs''
Valdis Valters
Foto: Romāns Kokšarovs, Sporta Avīze

''VEF Rīga'' galvenais treneris Valdis Valters savā blogā portālā delfi.lv atzīst, ka Latvijai nepieciešams viens izteikti spēcīgs klubs, un tad arī Eirolīga un labi rezultāti ar izlasi neizpalikšot.

Skatoties vēsturē redzams, ka Latvijas klubu augstākie panākumi sasniegti tieši tad, kad mums ir bijis viens superklubs. Tāds ir bijis ASK 60.ajos gados, VEF – 80.ajos, 90.ajos – ''Brocēni'' un 2000.gadu sākumā – ''Ventspils'', kur bija pulcināti mūsu labākie basketbolisti. Tad arī bija labākie sasniegumi Eiropā tieši klubiem.

1997.gadā ''Brocēni'' bija starp 24 labākajām Eiropas komandām, 2004.gadā ''Ventspils'' bija Eiropas labāko 32niekā. Savukārt pašlaik esam sasnieguši tikai to, ka ''Ventspils'' ir iekļuvusi labāko 60niekā. Rezultāti nemaz nav tik spīdoši. Eiropā mums panākumu nav, Baltijā panākumu nav, bet mums ir ļoti lieli panākumi, savstarpēji spēlējot. Visi priecīgi, visi var ''apriet'' viens otru. Šķiet, mēs dzīvojam pēc tādas kādreiz Latvijā ļoti populārās sīkpartiju sistēmas, kad nav vienas lielas organizācijas, kas varētu visus apvienot kādā kopējā lietā. Tāda situācija ir arī mūsu basketbolā.

Visās bijušās Padomju Savienības republikās ir bijuši savi flagmaņi, piemēram, Lietuvā ''Žalgiris'', un tikai tad radās ''Lietuvos Rytas'', tāpat kā ''CSKA'', un tad – ''Himki'', Maskavas ''Dinamo'', ''Unics'' veidojās aiz tā. Flagmanim ir jābūt, bet šobrīd Latvijā tāda nav. Un liekas, ka šāda situācija ir latviešu mentalitātes un provincialisma dēļ. Mums labāk, lai esam tādi pa vidam – labāk esam pirmie ciemā, nekā trešie vai piektie pilsētā. Ja spēsim no šī provinciālima atbrīvoties, viss var izdoties. Tas šobrīd ir svarīgākais punkts.

Pirmkārt, visi pašreizējās Latvijas izlases spēlētāji ir sadalīti trīs komandās (ASK, ''Ventspils'' un ''Barons/ LMT''), katrā aptuveni pa diviem. Viņus visus apvienot vienā jau būtu sasniegums. Otrkārt, ja nepieciešams, vadošajiem klubiem nav ko kautrēties ņemt pat sešus ārzemniekus, kā tas ir tādās komandās kā ''Lietuvos Rytas'' un ''Žalgiris'', bet svarīgi ir paņemt viņus labus un profesionāli ar tiem strādāt. Tas, manuprāt, ir ceļš uz Latvijas klubu Eirolīgā. Kā un vai tas notiks, to rādīs laiks.

Vēl kāpēc ir Latvijai jāspelē Eirolīgā un nevar turpināt pēc līdzšinējā modeļa. Tāpēc, ka šie seši spēlētāji, kas tlētu, sacenstos ar labākajiem Eiropas basketbolistiem un krātu pieredzi, lai varētu savu meistarību pēc tam rādīt Latvijas izlasē. Visās top valstīs ir Eirolīgas komandas. Tas nozīmē, ka tiem basketbolistiem, kas spēlē Latvijā, nav iespējas spēlēt tādos augsta līmeņa mačos, jo tādas spēles te nav. Līdz ar tour spē arī motivācija, pieredze - tas viss atkrīt. Mūsu spēlētāju līmenis krītas. Praktiski visi, izņemot Andri Biedriņu, spēlē komandās, kas nav Eirolīgas līmenī. Tāpēc mēs nevaram prasīt no Latvijas izlases lielus panākumus, jo šobrīd šie spēlētāji nevar savu pieredzi krāt augsta līmeņa mačos. Tas ir tas trakākais un šobrīd svarīgākais. Ja Latvijā nākotnē nebūs Eirolīgas komandas, valstsvienībai panākumu nebūs. Tas ir pirmais nosacījums.

Ņemot vērā, ka iespējams, gaidāma Eirolīgas paplašināšanās, es gribētu sabiedrību aicināt uz pragmatisku diskusiju, un domāju, ka atbalstītāju šai idejai ir ļoti daudz. Jo jautājums ir, ka sākot no TTT un ASK laikiem jau nekas vairāk basketbolā nav uzvarēts, salīdzinot ar, piemēram, lietuviešiem, kas ir vinnējuši Eiropas kausu, viņi ir augstā līmenī un ir arī Baltijas čempioni. Latvijā pēc šī modeļa, varbūt, attīstās sieviešu basketbols – ir Eirolīgas komanda, superklubs un izlasei ir panākumi.

Pilnu blogu variet lasīt šeit

     [+] [-]

, 2008-01-26 17:55, pirms 17 gadiem
Nezinu, bet man liekas ka mums nekā nebūs kamēr mēs paši basketbola sistēmā visu nesakārtosim, atceros vēl kad vairākus gadus atpakaļ pirms BBL BKV ULEB kausā varēja uzvarēt Lietuvas Rytas ( abi klubi bija aptuveni vienā līmenī), pa šiem gadiem kur ir BKV un kur Rytas??!!
Un protams jau izklausās lieliski gandrīz visi izlases labākie spēlētāji vienā komandā, bet nu nespēlēs viņi jau pa svietmaizi - Naudiņu vajag!!!

  +2 [+] [-]

, 2008-01-26 18:04, pirms 17 gadiem
striker

valstij ir jāatbalsta basketbols, nevis viens Rīgas superklubs! Un daudzi mūsējie tāpat tītos prom jo mums jau patīk visu savu noniecināt un jūsmot kā ir tur citur. Ja kas priekš mūsu iespējām šobrīd LV baša līmenis ir atbilstošs
Slēpts komentārs: coldasice

  +2 [+] [-]

, 2008-01-26 18:11, pirms 17 gadiem
coldasice

nu bet tad ņem valdiņu un bliežat augšā to klubu, runājat izlases večus, meklējat sponsorus - kur ir problēma? vot valsts atbalsts gan nepienākas jo tas tomēr ir privāts klubs.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2008-01-26 18:13, pirms 17 gadiem
" ekonomikā monopolisms pārvēršas par iznīcibas sakni'-tā ir,un konkurence ir ek.virzītājpēks. Attīstot domu tālāk-būs konkurence arī par iekļūšanu šī superkluba sastāvā,eventuālajiem spēlētājiem būs motivācija strādāt,lai varētu atbilsoši nopelnīt un kļūt populāriem. Viss vienkārši!
Kā lai neatceras,piem. CSKA hokeja komandu,kurā bija savākti gandrīz visi labākie un šis monopola monstrs bija spēcīgakais,kamēr nesagruva politiskā sistēma.Un tā varētu turpināt... Tad jau arī valsts izlase ir monopols,jo valsts mums ir viena un ir skaidrs,ka citas nebūs! Bet ir konkurence par iekļūšanu kadas komandas sastāvā! Un tā ir būtiska atšķirība.Lai konkurē spēlētāji savā starpā par labāku līgumu,nevis veidojumi,ko sauc par klubiem!

  +5 [+] [-]

, 2008-01-26 18:14, pirms 17 gadiem
to coldasice

broceni jau bija pajukusi labu laiku pirms tam. ne ostlers ne biedrins nevienu speli neuzspeleja brochos (bet gan skonto), taa kaa mulkiigi vinus vainot.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2008-01-26 18:19, pirms 17 gadiem
Ja tiešām Latvijā izveidosies (atkal) situācija, ka ir viens klubs, kas ir vairāk kā galvas tiesu pārāks par pārējiem, tad protams - puse no izlases spēlēs Latvijas labākajā klubā un droši vien arī Latvijas izlasei būs diezgal augsti panākumi gan eiropas, gan pasaules čempionātos. Bet lieta tāda, ka tanī gadījumā vietējais basketbols vairs nebūs tik skatāms. Pagaidām ir pat ļoti interesanti skatīties gan Rīgas derbijus, gan ventspils spēles pret abām rīgas komandām. Un arī visu trīs Latvijas klubu cīņas BBL turnīrā ir interesanti vērot. Bet, ja izvidosies situācija, ka 1. vieta LBL jau ir zināma pirms sezonas sākuma (TTT gadījums LSBL), Tad diez vai tik aktīvi tiks sekots līdzi LBL pusfināliem un fināliem. Protams BBL gan varētu būt savādāk, betnu...

Manuprāt, ja neuzradīsies vēlviens "lielbudžeta" klubs, kurš varēs atļauties samaksāt iespaidīgu transfēru summu par kādu no Latvijas valstsvienības spēlētāju, maksāt 1-2 leģionāriem ar eirolīgas vai pat ar NBA pieredzi, tad jau tik traki nemaz nebūs. Ja esošie klubi pienācīgā līmenī sakārtos Jaunatnes komandas (paskat U-18 čempī 3. vieta puišiem. Vēl pāris gadus tikpat augstus rerzultātus un nevienam pat prātā nenāks doma naturalizēt Milledžu un 2013. gada EČ laukumā starta pieciniekā laist Helmani, Vecvagaru un Skirmantu), kā arī pacels sava budžeta latiņas līdz Žalgira un Lietuvas Rytas komandu līmenim, tad tā lieta aizies...!
Slēpts komentārs: coldasice

  +2 [+] [-]

, 2008-01-26 18:23, pirms 17 gadiem
.2004.gadā ''Ventspils'' bija Eiropas labāko 32niekā. Savukārt pašlaik esam sasnieguši tikai to, ka ''Ventspils'' ir iekļuvusi labāko 60niekā. Rezultāti nemaz nav tik spīdoši. Eiropā mums panākumu nav, Baltijā panākumu nav.*******************Viņam vienkārši skauž ka Ventspils iekļuva ULEB CUP nākamajā kārtā.bet ASK neiekļuva

  -3 [+] [-]

, 2008-01-26 18:25, pirms 17 gadiem
coldasice - brocēnu turpinājums ir ASK Riga...

     [+] [-]

, 2008-01-26 18:30, pirms 17 gadiem
un vēl -nav korekti arī salīdzināt klubu pajukšanu,bankrotus pagājušā gadsimta 90.-os gados,kad Latvija bija jauna valsts ar visām izejošajām ekonomiskajām sekām,ar šī brīža situāciju! Liekas,ka to esam veiksmīgi aizmirsuši vai arī nezinām!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2008-01-26 19:11, pirms 17 gadiem
Manuprāt supperklubi nerodas paši no sevis, kad kāds pasaka - lai top superklubs. Un te nav runa par to vai mēs par superklubu tagad gribētu ievēlēt ASK, Baronu, Ventspili vai vienalga ko vēl. Tas vienkārši nav iespējams un nenotiks ne tūlīt, ne arī nākamo 3 un, manuprāt, pat 5 gadu laikā. Tiek pausts uzskats - ja mums būs superklubs, tad tajā spēlēs visi, vai vismaz lielākā daļa no LV izlases līderiem. Bet tāda situācija nav iespējama principā un tā jau ir galvenā mūsdienu situācijas atšķirība no augstālk minētajiem padomju laika ACSK. Hokeja ACSK praktski bija PSRS izlase un tur spēlētājam nemaz tā īpaši neprasīja - vai tu gribi spēlēt šajā klubā. Tev tas ir jādara, jo citādāk izlasē tev netikt (protams bija jau arī reti izņēmumi). Un vēl viena lieta - liela nauda un sapirkti dārgi spēlētāji - tas automātiski nenozīmē, ka ir jau radīts superklubs. Šādu statusu ir jānopelna vairāku gadu laikā pakāpeniski pierādot, ka komanda ir spējīga izcīnīt uzvaras un ar savu spēli izkarot vietu Eiropas basketbola elitē.

  +1 [+] [-]

, 2008-01-26 19:26, pirms 17 gadiem
coldasice,

Vecīt, nevajag te kko jaukt

Skonto doma ta varbūt bija turpināt Brocēnus, bet tā bija ļoti vāja atrauga no Brocēniem! Tad, kad Biedrins aizgāja, Skonto jau bija tādā līmeni Eiropā, kā tagad Kalev!!!
Pričom vispār Ostlers?? kāds te viņam sakars? viduvējs spēlētājs!
Indriksons no basketbola aizgāja, jo nesaņēma kompensāciju par Biedriņu!

  -1 [+] [-]

, 2008-01-26 19:48, pirms 17 gadiem
to agasi
Cik saprotu,tad runa ir nevis pa to KĀ norisinās komandas komplektācija,bet gan VAI šāds modelis varētu dot rezultātu gan klubam,gan Latvijas atpazīstamībai,gan arī mums,gūstot prieku par augstas klases basketbolu! Tāpēc arī piesaucu cisku kā vienu no.
Kā panākt spēlētāju piesaisti šādam klubam,tas ir speciālistu kompetencē un ir varianti!
Labi un dārgi spēlētāji ir tikai labvēlīgs priekšnoteikums un,protams,ne garantija.Par pārējo atbild treneri,un ne jau tādi mums vajadzīgi,kas savas ambīcijas uzskata par vissvarīgākajām, neprot atrast kopēju valodu ar vadošiem spēlētājiem,talantiem,kas neiekļaujas IT KĀ komandas modelī.Tik bagāti mēs ar talantiem vēl neesam,lai ,piem. kāds atkal pārkvalificējas par sumo cīņas pārstāvi un alkst pierādīt sevi jaunā ampluā mūsu Rīgā.

     [+] [-]

, 2008-01-26 20:18, pirms 17 gadiem
Lielu budzetu, + Valteru pie stures(vai vismaz ar vinja domaam), +labu arenu pieejamaa vietaaa= ero ligas komanda

     [+] [-]

, 2008-01-26 20:21, pirms 17 gadiem
manuprāt viņš ir cilvēks ar vārdu un zina ko saka!!
bet šoreiz es nepiekrītu, ka nu ka es to pašu vēlētos, VV!!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +3 [+] [-]

, 2008-01-26 21:16, pirms 17 gadiem
to striker
Kas attiecas uz jautājumu VAI viena superkluba modelis dotu pozitīvu rezultātu, es nedomāju, ka tas ir labākais no iespējamajiem variantiem.
1. Ja valstī ir viens superklubs, kas ievērojami pārāks par citiem, lielā mērā pazūd jēga nacionālajam čempionātam, kāda interese pārējiem cīnīties par 2.vietu. Protams ir jau varianti par superkluba spēlēšanu tikai BBL un Eiropas līgās un LR čempī tikai uz plejofiem, bet manā uztverē tas būtu pilnīgi garām.
2. Varbūt es kļūdos, taču ātrumā nevaru iedomātis nevienu Eirolīgas top klubu, kurā būtu sapulcētas kādas vienas valsts izlases kodols. Gan CSKA, gan Panathinaikos, gan spāņu un itāļu klubi - tās taču būtībā ir pasaules izlases, kas sapulcētas vadoties no konkrētā kluba finanšu iespējām un treneru redzējuma par komandas modeli. Tad jau drīzāk spēcīgs nacionālais čempionāts, kurā ir vairākas konkurētspējīgas komandas veicina vietējo spēlētāju izaugsmi.
3. Ja par piemēru ņemam Lietuvu, kurā ir veseli divi superklubi, arī tajos lielā mērā noteicošo lomu spēlē ārzemnieki, savukārt daudzi lietuviešu spēlētāji ir citu Eirolīgas klubu līderu vidū. Tātad jāuzrtraucās būtu nevis kur tu spēlē savā valstī vai ārzemēs, bet kādā līmenī tas notiek. Un es nedomāju, ka šobrīd mums par katru cenu vajadzētu mēģināt Janičenoku, Blūmu vai K.Valteru dabūt atpakaļ uz Latviju. Ja viņi un vēl daudzi citi ar savu spēli var (vai nākotnē varētu) pierādīt, ka spēj nostiprināties laba līmeņa ārvalstu klubos - izlasei tas nekādu ļaunumu nenestu.
4. Globāli domājot Latvijas basketbola svarīgākā problēma ir jauno spēlētāju sagatavošana un izaudzināšana līdz valsts izlases līmenim. Domāju, ka mēs visi vēlētos, lai pēc iespējas ātrāk mums parādītos jauni Biedriņi, Štelmaheri un Janičenoki. Un šo problēmu vislabāk risina nevis viens superklubs, kurā noteicošo lomu, visticamāk,spēlēs nopirktās ārvalstu zvaigznes, bet prasmīgi izveidota un lietpratīgi vadīta basketbola piramīda sākot ar pašu jaunāko basketbolistu sagatavošanu, apgūstot basketbola spēles pamatus un beidzot ar konkurētspējīgu nacionālo čempionātu.
Ar šo es vēlos pateikt, ka mums nevajadzētu koncentrēties uz superkluba veidošanu ar administratīvām metodēm paceļot vienu tajā pašā laikā sabradājot citus. Daudz labāk taču būtu, ja ASK, Ventspilij, Baronam un visiem pārējiem konkurējot savā starpē celtos kopējais Latvijas besketbola līmenis un es esmu pārliecināts, ka vismaz viena komanda ar laiku spētu pacelties līdz Eirolīgas līmenim. Taču tas nav viena vai divu gadu jautājums.

     [+] [-]

, 2008-01-26 22:09, pirms 17 gadiem
to agasi
par nac.čempionātu piekrītu,bet nezināms paliek viens-cik liela atstarpe starp vadošo klubu un pārējiem,domāju,ka intriga saglabātos.may be.
par jauno iesaisti apritē ir ļoti daudz variantu,bet ideja laikam viena-izdzīvo talantīgākie.Gan jau VV izštukojis arī šo variantu,labprāt dzirdētu viņa domas.
Sponsori..
Par eirolīgu tuvākajā laikā,kamēr nebūs šāda izteikta līderkluba,gan aizmirsti. Apskatīsimies nakošsezonas ASK un Barona sastāvu. Barons savu potenciālu kaut nedaudz sāk atrādīt tagad,bet jaunie gulbji lidos projām uz saulaino tāli.
Slēpts komentārs: aichels
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -3 [+] [-]

, 2008-01-27 02:39, pirms 17 gadiem
Es arī itkā esmu "par", bet zinot latviešu riebīgu dabu domāju, tas nekad nenotiks - ja kāds no mūsu TOP3 kaut kā pēkšņi arī sāktu gūt Eiroligas konkurētspējīgu finansējumi, pārējās 2 liks viņai šķēršļus kādus vien var, lielā skaudība pušķo mūsu tautu..

  -3 [+] [-]

, 2008-01-27 02:41, pirms 17 gadiem
P.S. Jaunajiem attīstīties spēcīgs klubs nevis traucētu, bet palīdzētu. Un kamandas, kur jaunajiem mauks Latvijā arī netrūkst.. un viņiem visiem būtu mērķis kādreiz spēlēt tā kā to darītu klubs, kas būtu Eirolīga, pavisam cits stimuls būtu.

     [+] [-]

, 2008-01-27 14:15, pirms 17 gadiem
man prieks, ka daudzi esportisti tiešām jau sāk sakarigi diskutēt, nevis akli piekrīt. Te ir ļoti labas domas gan tiem, kas atbalsta, gan vairāk tiem, kas neatbalsta šo projektu. Prieks, ka mākam argumentēt savus iebildumus. Ir jau daži, kas akli tic pasakai "mums bus Eiroligas klubs un Latvija dabus EČ medaļas tad", bet ir jau daudzi, kas saprot reālo situāciju.

  -1 [+] [-]

, 2008-01-27 15:33, pirms 17 gadiem
to peto
Sori,bet" ir jau daudzi,kas akli tic pasakai...",. Kas tu,gaišreģis,tipa Vangas,Zilākalna Martas,vai Finka pēctecis esi,ka vari pareģot,kas būs pēc VV modeļa? Jā tā,tad repect,bet ja nē,tad,čalīt,prasts demagogs vien esi,bez tavuprāt "reālās situācijas" (?),izpratnes.

     [+] [-]

, 2008-01-27 16:31, pirms 17 gadiem
LV super kluba spēlētaji. uzskatu, ka līmenis LV spēlētējiem Barona, ASK, Ventspilī ir līdzīgs. Ko dotu Ja komandā spēlētēu, ka otrais nummurs. Vītols, Šķēlu, S.Valters.? Ko dotu Ja viena komandā spēlētu. Gabrāns, Buškevics, K.Valter. Vai Grafs, Bērziņs, Cipruss. Nav tādās klases atšķirības, Vietas ir tikai 12.

Eirolīgā, kā mērķis Jā, bez pieciem leģionāriem, katru savā pozīcījā, būs grūt un tad katru lēģionāru "dublē" viens LV.

LV Super kluba sastāvs:

Saspēles vadītājs: Štelmahers un leģionārs
Aizsarsgs. Šķēle un leģionrs
Uzbrucējs:Janičenoks un leģionārs
Spēka uzbrucējs: Skirmants un leģionārs
Centrs: Grafs un leģionārs
+
Jahovičš, Kravčenko
12

(S. Vlaters, un K.Valters ja spēle komands spēli)

Katram spēlētēja vēl ir arī līgums saistības tad tas dream on team