Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:1, Did:0, useCase: 3

"Barona" ekstrakartes - arī nākamsezon...

Kristaps Zālītis

"Barona" ekstrakartes - arī nākamsezon...
Barons Extra karte

Nezinu kādas ir Latvijas sporta sabiedrības attiecības ar „Barons/LMT” basketbola kluba vadītāju Ivo Zonni, bet esmu drošs, ka ar labu vārdu viņu piesauc retais. Iemesls ir tikai viens (vismaz lielākajai daļai) – „Barons” ekstrakartes, ar kurām ieeja šī basketbola kluba spēlēs ir bez maksas.

Atklāti sakot biju palaidis garām faktu, ka tiek dalītas „Barona” ekstrakartes nākamās sezonas spēlēm. Šīs jaukās kartītes foto šodien pamanīju „GE Money Streetball” reklāmas banerī. Vispirms domāju, ka eSports.lv rotācijā iekļuvis kāds vecs baneris, taču izrādās, ka viss ir pareizi. „Katram strītbola dalībniekam būs iespēja saņemt Barons Extra karti uz visām nākamās sezonas aizraujošajām basketbola spēlēm,” teikts streetball.lv. Man tā ir pārsteidzoša un priecīga ziņa – iepriekšējās divās sezonās bieži izmantoju iespēju bez maksas apmeklēt „Barons/LMT” spēles, tādēļ labprāt to darīšu arī turpmāk.

Tomēr esmu pārsteigts. Kad tad vēl, ja ne šajā sezonā „Barons/LMT” domā tikt vaļā no šīs Latvijas sporta klubiem tik neizdevīgās prakses? Rīdzinieki ir kļuvuši par valsts pirmo basketbola komandu, tā vienīgā spēlēs ULEB kausa izcīņā, turklāt ir saglabāts skatītāju labi iepazītā sastāva kodols. Sekmīgai biļešu tirdzniecībai apstākļiem ir grūti kļūt labvēlīgākiem. Nākamis solis jau būtu līdzdalība Eirolīgā...

Pieradinot skatītāju pie iespējas mačus apmeklēt bez maksas, kļūst daudz grūtāk pārliecināt interesentus maksāt par sporta spēļu apmeklējumu. „Barons/LMT” rīcības sekas izjūt ne tikai viņu konkurenti Rīgā ASK un VEF klubi, bet arī, piemēram, Latvijas Basketbola savienība, organizējot izlases mačus, vai Rīgas „Dinamo”, plānojot līdzdalību KHL.

Turklāt „baroni” atradina ne vien no nepieciešamības maksāt par sportu, bet pat izraisa nosacītu kauna sajūtu par biļešu iegādi. Atceros, ka pagājušajā sezonā apstākļu sakritības rezultātā kādā „Barons/LMT” spēles dienā man nebija šīs kartes un es biju pārliecināts tikai par vienu – biļeti es nepirkšu. Negribēju justies kā muļķis un maksāt par pakalpojumu, kuru 90% apkārtējo saņems bez maksas.

Tad jau labāk „Barons/LMT”, uzrādot ekstrakarti, būtu devuši iespēju iegādāties biļeti par simbolisku samaksu, piemēram, vienu latu. Vai arī dot iespēju visiem ekstrakartes īpašniekiem iegādāties biļetes par 1.50 LVL un pret biļeti „Arēnā Rīga” spēles laikā saņemt alu vai kolu bez maksas.

eSports.lv pirms gaidāmās sezonas noteikti lūkos aprunāties ar Ivo Zonni vai kluba ģenerālmenedžeri Andri Vanagu, tad noteikti tematu sarakstā iekļausim arī ekstrakaršu jautājumu. Esmu pārliecināts, ka lēmums par šīs tirgu kropļojošās prakses turpināšanu „Barons/LMT” pārstāvjiem nenāca viegli, tādēļ noteikti būs interesanti uzklausīt šādas rīcības argumentāciju.

  +2 [+] [-]

, 2008-08-18 22:59, pirms 16 gadiem
Paldies par atsauksmēm.
Pirmkārt, rakstu blogu (kas manā gadījumā ir pārdomas) un nepretendēju uz žurnalistiku. Protams, elegantā materiālā būtu visu iesaistīto pušu viedokļi, bet tas nav mans darbs
Patika Kashs arguments par sponsoriem nepieciešamo auditoriju, kas noteikti ir svarīgi. Tomēr nedrīkst teikt, ka netiek plānots pelnīt ar biļešu tirdzniecību. Domāju, ka, piemēram, "Dinamo" Rīga budžetā pietiekami lielu % veido biļešu tirdzniecība. Kādēļ gan uz to nevarētu tiekties arī citi? Kā nekā sen ir skaidrs, ka Latvijā ar atribūtikas tirdzniecību un parasti ar TV tiesību tirgošanu klubi nevar pelnīt un tad jau nekas cits daudz vairs neatliek - sponsori, biļetes, iespējams, % no saistītajiem pakalpojumiem (ēdināšana utml.)

  +3 [+] [-]

, 2008-08-18 23:06, pirms 16 gadiem
Man katru gadu ir pāris extrakartes (draugs strādā Arčerā),bet es viņas izmantoju tikai uz ASK izbraukuma spēlēm pret Baronu un kādā brīvdienā,kad nebija ko darīt, aizgāju paskatīties. Pie ieejas man pāris reizes piedāvājuši nopirkt karti pa 5 Ls. Uz ASK spēlēm pirku abonomentu. Skaidrs ir viens,ja kāds gribēs skatīties basketbolu,viņš tāpat ies uz spēli. Ar karti vai bez...

  -5 [+] [-]

, 2008-08-18 23:11, pirms 16 gadiem
Protams,ka sponsoru interesēs auditorija jebšu potenciālā viņu piedāvājuma izmantotāji. Bet. Jūs tiešām domājat,ka par 2Ls biļeti uz labiem mačiem nespēs savākt arēnā kaut 5-6k? Aptuveni tikpat,cik sanāktu ar extra kartēm. Šādi Barons zaudē par spēli naudu. It kā niecīgu,bet kopā pa sezonu un sezonām tur var sakrāties pietiekami liela summa, no kuras būtu grēks atteikties(jau teicu.ja biļete maksātu 2Ls,tad tauta arī nāktu). Lai tiktu pie lata,jākrāj pa santīmam.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +2 [+] [-]

, 2008-08-18 23:14, pirms 16 gadiem
Man kā ASK fanam no vienas puses vienalga ir ekstra karte vai ne! Ja būs, tad labi, jo varēs aiziet paskatīties kā Barons spēlē ar citiem klubiem, vienīgais mīnuss, būs jāmaksā kad būs barons : ASK spēle, bet ask dēļ da jebko! Uz ASk spēlēm pierasts pirkt katru reizi biļeti un man ta nav problema!
Nebūs ekstrene, tad nebus iemesls iet uz citam barona spēlēm!
bet piekrītu, ak tirgus bik pakropļots un fani izlutināti! Ilgaicīgā periodā tas var but kaitējis!

  -2 [+] [-]

, 2008-08-18 23:18, pirms 16 gadiem
Skudrinieks rakstīja: Barons vs ASK iespējams savāktu 5000 pa 2 lati.
Bet vai savāktu 5000 Barons vs Tartu Rock vai Barons vs Nevezis???

Vai 5000 savāktu Barons vs Valmiera???

Šādu stratēģiju piekopjot,tiek čakarēti publikas prāti. Ja būs slikts sniegums,tad nenāks arī ar kartēm tie tavi 5k pret Valmieru. Savukārt,ja būs labs,tad tauta nāks daudz. Katrā ziņā,es esmu pret šādām kartēm nākošsezon.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +2 [+] [-]

, 2008-08-18 23:40, pirms 16 gadiem
Piekrītu, diezgan liels stulbums tās kartes. Pareizāk tas, ka TIK daudz viņu...

  +1 [+] [-]

, 2008-08-18 23:41, pirms 16 gadiem
Skudrinieks rakstīja: Nē, te es tieši nedomāju labs/slikts sniegums....
Kam interesēs par 2 lati, ka Barons ar labu, lielisku, superekselentu spēli sagraus Valmieru vai Tartu Rock ar +20 vai +30??? Arī labam sniegumam ir savi mīnusi, ka skatītājs neiet uz spēlēm, kur jau iepriekš zināms rezultāts, nav tikai zināma sagrāves starpība.

Piekrītu, tātad pēc visa spriežot, ir jāspēlē viduvējs basketbols, kur nevar paredzēt rezultātu, un jāpārdod uz to biļetes, katru pa 5LS, lai tauta rosās, un emocijas ir negaidītas, vai pārsteigums par uzvaru vai bēdas par zaudi.
Bet ar Xtrakartēm pie sporta tiek pieradināti arī daudzi, kuri iepriekš negāja uz spēlēm, bet nākotnē būs gatavi arī kaut ko samaksāt.

  +1 [+] [-]

, 2008-08-18 23:42, pirms 16 gadiem
Ja nebūtu to ekstra karšu, tad es noteikti nebūtu apmeklējis pagājušās sezonas finālmačus... Urrrāaa Zonnem!!!

  +7 [+] [-]

, 2008-08-18 23:43, pirms 16 gadiem
Cilvēkiem nekad nav labi. Kad līst lietus - nav labi, kad ir karstums - atkal nepatīk. Kad jāmaksā - čīkst, kad par brīvu - arī slikti. Rakstniek, izrēķini un pierādi, ka vairāk tiek zaudēts, nekā iegūts un tad viri muti. Novērtējiet šo mūsdienām fantastisko iespēju!

  -1 [+] [-]

, 2008-08-18 23:45, pirms 16 gadiem
hersh rakstīja: Man katru gadu ir pāris extrakartes (draugs strādā Arčerā),bet es viņas izmantoju tikai uz ASK izbraukuma spēlēm pret Baronu un kādā brīvdienā,kad nebija ko darīt, aizgāju paskatīties. Pie ieejas man pāris reizes piedāvājuši nopirkt karti pa 5 Ls. Uz ASK spēlēm pirku abonomentu. Skaidrs ir viens,ja kāds gribēs skatīties basketbolu,viņš tāpat ies uz spēli. Ar karti vai bez...

Man tieši tāpat
Plus Barons spēlēs kaitina to īpatsvars, kas iekļuvuši par brīvu un vienkārši zirgojas, iekļuvuši neko nemaksājot, un spēle šiem bieži po. Tapēc arī apmeklēju ASK vairāk, man nav pāris latiņu žēl

     [+] [-]

, 2008-08-19 00:06, pirms 16 gadiem
Tirgojot alu var vairāk nopelnīt, nekā tirgojot biļetes. Tāpēc arī Barons vēlas pilnas tribīnes. Protams arī spēlēt patīkamāk un sponsori apmierināti. Stipri šaubos vai būs daudzi fani, kas pirks Dinamo spēlēm biļetes par 12 Ls un vēl varēs atļauties 10 LS kafūzī iztērēt.

  -3 [+] [-]

, 2008-08-19 00:22, pirms 16 gadiem
Lai paliek kā ir! Tos 2LS ,no Māmiņas ,var aliņu nopirkt un ziemā ir jumts virs galvas,kur patusēt!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -1 [+] [-]

, 2008-08-19 00:31, pirms 16 gadiem
Atkal varēs lepoties ar mākslīgiem skaitļiem.. apmeklētības ziņā.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +4 [+] [-]

, 2008-08-19 00:42, pirms 16 gadiem
nu izskatas visi te baigi bagātie.. maksāt tik 6 ls pa spēli visi grib, nu gan tiem jau pietiek naudas no sponsoriem, jus vel vairak gribat iedot.. nekad laikam nav labi...

Un par to, ka citus diskriminē- muļķības. Rīgā konkurentu vairak nav, izņemot VEF un ASK. Uz VEF spelem tapat nenaktu daudz, pat ja butu pa brivo. Tā ģimene vai draugi un pāris lidzjuteji, kas atnak, samaksās tos 2ls tāpat. Un kas liedz ASK uztaisit šādu līdzīgu mārketinga triku?! Visiem pozīcijas vienādas, Zālīt- to sauc par brīvo tirgu. Katrs dara, kā grib

     [+] [-]

, 2008-08-19 00:46, pirms 16 gadiem
varbuut vinsh nokash kkadus cilvekus saviem konkurentiem -ASK
jo ja tu vari aiziet uz tadu pashu basi par briivu kadelj lai maksatu 5+ls lai redzetu var teikt to pashu?
nekāda.

  +1 [+] [-]

, 2008-08-19 00:47, pirms 16 gadiem
Kristaps Zālītis rakstīja: Paldies par atsauksmēm.
Pirmkārt, rakstu blogu (kas manā gadījumā ir pārdomas) un nepretendēju uz žurnalistiku. Protams, elegantā materiālā būtu visu iesaistīto pušu viedokļi, bet tas nav mans darbs
Patika Kashs arguments par sponsoriem nepieciešamo auditoriju, kas noteikti ir svarīgi. Tomēr nedrīkst teikt, ka netiek plānots pelnīt ar biļešu tirdzniecību. Domāju, ka, piemēram, "Dinamo" Rīga budžetā pietiekami lielu % veido biļešu tirdzniecība. Kādēļ gan uz to nevarētu tiekties arī citi? Kā nekā sen ir skaidrs, ka Latvijā ar atribūtikas tirdzniecību un parasti ar TV tiesību tirgošanu klubi nevar pelnīt un tad jau nekas cits daudz vairs neatliek - sponsori, biļetes, iespējams, % no saistītajiem pakalpojumiem (ēdināšana utml.)

Ja kāda komanda Latvijā vēlas pelnīt, tad nu sorry... Latvijā neviens nekad neko nenopelnīs! Iemesli- visdažādākie. Sākot ar valdības politiku, beidzot ar iedzīvotāju skaitu.

Jā, Rīgas Dinamo plāno baigi pelnīt, bet šaubos, ka baigi uzvārīsies. Bet nu redzēs, ja būs tauta, kas maksās 10ls par vienu spēli, tad mosh. Bet neticu.

     [+] [-]

, 2008-08-19 00:52, pirms 16 gadiem
Tomijs rakstīja: varbuut vinsh nokash kkadus cilvekus saviem konkurentiem -ASK
jo ja tu vari aiziet uz tadu pashu basi par briivu kadelj lai maksatu 5+ls lai redzetu var teikt to pashu?
nekāda.

Neticu, ka vinjam pirmajā vietā ir kaut kāda cilvēku nokāšana citiem klubiem.. Tas nav tālredzīgi. Ja ASK spēlēs labi, tad tāpat nāks vairāk kā uz Baronu, ko pierādīja 1. sezona.

     [+] [-]

, 2008-08-19 00:58, pirms 16 gadiem
neviennozīmīgs jautājums, tāpat kā par leģionāru limitu. gan plusi, gan mīnusi, kas te protams nav apskatīti. un par kādu tirgu (kas tiekot kropļots) te autors runā?? ASK var pievilkt klāt. kāpēc ir doma, ja pa velti neatnāks 7000 skatītāju, tad kādi 5000 paši samaksās par biļeti. kāpēc lai klubs regulāri spēļetu tukšā arēnā pie kādiem 1000 skatītājiem? domāju, ka var mierīgi parēķināt cik uz tādu niecīgu biļešu skaitu sezonā klubs nopelnītu un cik % tas būtu budžetā? skaidrs ka klubam tas patlaban nav mēŗkis. iespējams, ka svarīgāk ir lai kluba finansiālie un morālie atbalstītāji Barona spēlēs justos labi, pilnākas tribīnes utt, arī Baltijas, Eiropas acīs. protams jāskatās kas tās kartes izmanto. liekas ka doma pārsvarā ir skolēni, jaunieši. un šis jau ir atbalstāms veids kā piesaistīt skatītājus, ar domu par nākotni, kad viņi sāks pelnīt un pieraduma pēc vilks uz basketbolu, bet tad jau paši varbūt maksās. vai tiešām labāks ir Dinamo saltais bizness - visiem viena cena un tas nekas ka pret Habarovsku vai Novosibirsku spēlēs pustukšā arēnā ..

  +2 [+] [-]

, 2008-08-19 01:03, pirms 16 gadiem
Ja ir labdarība,tad to izmanto ļoti daudz pusaudžu,jauniešu.. Tas nāk par labu tikai tikai Barona basketbola popularizēšanai.. Lai skatās un priecājas,un pārrunā,nekā ar muļķībām aiz neko darīt,nodarbojas. Un tas ir daudz! Un par to paldies Zonnem!

     [+] [-]

, 2008-08-19 01:09, pirms 16 gadiem
"ne tikai"- "tikai tikai" vietā. Sorri

     [+] [-]

, 2008-08-19 01:36, pirms 16 gadiem
Padomājiet paši,vinjiem ir izdeviigi ka naak vairaak cilveeku,jo vinji(skatiitaaji) paartraukumos iet uz to pashu narvesenu kautvai,un citiem bar4ikiem,njem kko eedamu,dzeramu- a tie veikali maxaa par iiri u.t.t..
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +3 [+] [-]

, 2008-08-19 01:56, pirms 16 gadiem
īsti nepiekrītu! Iedodot abonamentus bez maksas, vēlāk vajadzētu vēlmei spēles apmeklēt vēl. Ja Tev ir abonaments, diez vai vienīgais vēlēsies iet skatīties spēli. Paķersi līdzi arī mani. Man abonaments nav, es pērku biļetes. Patīkamāk zālē ir sēdēt nevis 100 cilvēku bariņā, bet vismaz 2000 liela pūļa vidū un kaislīgi atbalstīt savējos!

  -1 [+] [-]

, 2008-08-19 02:38, pirms 16 gadiem
Pa naudu jau neietu, jo Šķēle
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -1 [+] [-]

, 2008-08-19 08:29, pirms 16 gadiem
atbalstu ka kartes dod HJBL spēlētājiem/ām, bet tiem pārējiem ne!!! studentiem varētu dot atlaides-1,50 Ls pa biļeti , bet pārējie lai maksā 3-5 Ls un būtu ok!!!

     [+] [-]

, 2008-08-19 09:22, pirms 16 gadiem
Mani 5 centi.
Nedomāju, ka extra kartes ir ļaunums principā. Kāpēc gan lai sporta skolu dalībnieki utnl, kuriem principā varētu nebūt daudz naudas, nesaņemtu extra kartes. Bet tad lai viņi sēž augšējos sektoros. Visa lieta ir samērīgumā - tik tiešām, ja lielākā daļa nāk ar extra kartēm, biļešu pircēji par 5 Ls jūtās kā muļķi. Es saprastu, ja izdalītu kādus 5000 extra karšu. Bet ja izdala vairāk, nekā Arēnā ir vietas?!
Agrāk tiešām uz Baronu gāja mazāk skatītāju, nekā uz ASK. Bet to jau nosaka komandas spēle, nevis biļešu cena. Vai tiešām Barons domā, ka neviens par nelielām naudām (2-3 Ls) nenāks?

  +5 [+] [-]

, 2008-08-19 09:28, pirms 16 gadiem
nez, ja mees skatamies uz extra karteem kopumaa tad vinjas vairumaa lieto cilveeki kas uz shos speeli nenaaktu, liidz ar to barons tikai ieguust, nav arii rindu pie biljeshu kaseem, ir nauda no auto staavvietas un uzkodaam, kas vienmeer PAARSNIEDZ biljeshu ienaakumus, cilveeki tachu neiet uz sporta speeleem bet paaees tun piedzerties

ekstra kartes ir nelabos sektoros, kameer nav skatiitaaju centraalajos par biljeteem tikmeer vinji seezh kur veelas, bet ja barons ar savu speeli nopelniis skatiitaaju simpaatijas (un tas nav neiespeejami) tad sezonas viduu speeles buus pilniibaa apmekleetas, vai to vareetu sasniegt bez ekstra karteem? nee. vai ir patikami buut vienam no appmekleetaakajiem klubiem eiropaa? protams, sponsoru aciis tas ir liels pluss, un kaa te jau mineeja tad sponsoru devums ir daudzreiz lielaaks nekaa biljeshu ienaakumi latvijaa uz basketbolu. Protams miinuss ir ka skatiitaaji kas naak pa velti arii uzvedas attieciigi, ne daudziem ruup tas kas notiek laukumaa, ne vinji paardziivo, bet atkal - ja koimanda nopelniis ar savu speeli simpaatijas tad jutiis visi kas naak.

kopumaa ekstra kartes ir diezgan viltiigs gaajiens kas gan neko nekropljo kameer mees pashi nekropljojam, jo teoreetiski taas vietas kuraas driikst atrasties ar ekstra karteem vienmeer taapat ir TUKSHAS, kaapeec gan neizdaliit tad pa briivu? tas ka cilveeki lien centraalos sektoros ar ekstraam tas ir jau cits jautaajums, bet ja tie centraalie buus izpaardoti par biljeteem katru reizi tad ekstra kartes ieguus savu patieso noziimi - aizpildiit sliktaas vietas ar cilveekiem, daljka no kuriem veelas redzeet shos speeli bet kaut kaadu iemeslu deelj nebuutu atnaakushi, toties par velti vinji izmainiija savus plaanus un atnaaca pafanot. taa kaa viss ir ok, protams ideaalaa maarketingaa taa nenotiek jo ir pietiekami cilveeku kas ir gatavi maksaat X Ls bet ja Latvijaa taa nav tad ektra kartes ir ljoti labs risinaajums, lai sponsori laimiigi, fani laimiigi.

  +1 [+] [-]

, 2008-08-19 09:29, pirms 16 gadiem
"Turklāt „baroni” atradina ne vien no nepieciešamības maksāt par sportu, bet pat izraisa nosacītu kauna sajūtu par biļešu iegādi. Atceros, ka pagājušajā sezonā apstākļu sakritības rezultātā kādā „Barons/LMT” spēles dienā man nebija šīs kartes un es biju pārliecināts tikai par vienu – biļeti es nepirkšu. Negribēju justies kā muļķis un maksāt par pakalpojumu, kuru 90% apkārtējo saņems bez maksas."

Nu šim gan es nepiekrītu! Es cita mākā neskatos un man vienalga, kā viņš ir ticis iekšā. Ja man biļetes cena liekas atbilstoša tam, ko es redzēšu, tad es to arī nopērku!!!
Taču uzskatu, ka 5LS par biļeti jebkurā vietā, ir pa daudz! Ir jādod iespēja cilvēkiem, kuriem nav šīs kartes, nopirkt biļeti kkur augšā stūri pa 1-2 Ls...



P.S. bet nu, ne jau man mācīt milionāru par to, kā jātaisa bizness

     [+] [-]

, 2008-08-19 09:35, pirms 16 gadiem
Agris Suveizda rakstīja: Protams,ka sponsoru interesēs auditorija jebšu potenciālā viņu piedāvājuma izmantotāji. Bet. Jūs tiešām domājat,ka par 2Ls biļeti uz labiem mačiem nespēs savākt arēnā kaut 5-6k? Aptuveni tikpat,cik sanāktu ar extra kartēm. Šādi Barons zaudē par spēli naudu. It kā niecīgu,bet kopā pa sezonu un sezonām tur var sakrāties pietiekami liela summa, no kuras būtu grēks atteikties(jau teicu.ja biļete maksātu 2Ls,tad tauta arī nāktu). Lai tiktu pie lata,jākrāj pa santīmam.

kaapeec ir jaaskaita nauda sveshaa kabataa?!
aciimredzot Baroni uzskata, ka vinju strateegjija straadaa, un vinjiem taa potenciaali zaudeetaa nauda nav vajadziiga. Sports Latvijaa vispaar nav bizness, un mani maac shaubas, ka tuvaakajaa laikaa par taadu kljuus, taapeec par tik plashu auditoriju Latvijas klubu speelees ir jaapriecaajas nevis jaachiikst. savukaart tas princips - "negribu buut muljkjis un maksaat" liek mazliet pasmaidiit. jaadomaa ko gan cilveeki grib - nebuut muljkji vai redzeet speeli.
tad paraadiet iniciatiivu, ka neatbalstaat "tirgus kropljoshanu" un maksaajiet. vai veel labaak - akrediteejieties un ejiet uz speeleem bez maksas, jo kopsh kura laika sporta medijiem jaamakasaa par sporta pasaakumu apmekleeshanu?!?!