Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:1, Did:0, useCase: 3

Vai varam būt labāki par lietuviešu klubiem?

Lietuviešiem šobrīd veidojas liela basketbola dinastija visos līmeņos, un mums atliek uz to skatīties kā mazākam brālim, un tas biedē. Viņiem ir milzīgas rezerves un tikko atbrīvojas viena vieta, tā ne no kurienes parādās labas klases spēlētājs, ar kuru pastrādājot divus trīs gadus, var spēlēt augstā līmenī. Mums tādu kadru nav.

Statistika

Nevienā no lielajiem klubu turnīriem kopš 80-ajiem gadiem - gan PSRS čempionātā, gan Baltijas kausā, gan NEBL, gan tagad atkal Baltijas līgā – nekad neesam bijuši priekšā lietuviešiem un nekad neesam uzvarējuši. Visaugstākās vietas, kas bijušas, ir otrās 98. un 99. gadā Baltijas kausā un NEBLā. Toreiz zaudējām „Žalgirim”, kas 98. gadā uzvarēja tagadējā ULEB kausā, bet 99. gadā Eirolīgā. Trešajā vietā aiz mums palika „Lietuvos Rytas”, kur spēlēja Jasikēvičs, Šiškausks, Macijausks un Javtoks, tā kā tiem, kas vēlas teikt, ka nebija jau nekādas konkurences, derētu atcerēties, kāds sastāvs bija „Rytas”. Šogad Izaicinājuma kausa fināls man bija ceturtais kā trenerim un ceturto reizi palieku otrais. Ja pareizi atceros, tad vēl vienu reizi Baltijas finālā otrajā divīzijā spēlēja Gulbene ar Galvanovski, un arī palika otrie. Vairāk neviena latviešu komanda nav spēlējusi finālā un nav tikusi tuvu tam.

Savulaik vecā VEF laikos mēs regulāri uzvarējām „Žalgiri”, Pat divas reizes viņu mājās pēc kārtas. Viņiem bija trīs zaudējumi sezonā un divi no mums. Bijām neērti pretinieki, uzvarējām viņus, bet nekad nebijām viņiem priekšā tik un tā. „Žalgiris” vienmēr cīnījās par čempiontitulu, mēs savukārt par savām vietām - no piektās uz leju. Jā, VEF šogad uzvarējuši lietuviešus, „Žalgirim” bija zaudējumu sērija pret Latvijas klubiem, bet kopumā nu jau 30 gadus apmēram nevaram tikt priekšā lietuviešiem. Nerunāju par Eiropas kausiem, kur komandas spēlē dažādās grupās un tad varbūt kādreiz arī izdodas tikt augstāk, bet tas ir cits jautājums, jo tā vairāk ir neklātienes cīņa, kas atkarīga no blakus faktoriem.

Pieredze ar VEF

Daloties savā pieredzē šajos divos gados, ko esmu pavadījis Baltijas līgā, VEF ir visstabilākā komanda. Esam abus gadus spēlējuši „Final Four”, bet nav izcīnīta pirmā vieta. Abās reizēs lietuvieši bija pārāki – pirms gada Rīgā manāmi stiprāki, šogad ļoti sīvā cīņā. Divās sezonās esam uzvarējuši 75 procentus spēļu – 30 uzvaras un desmit zaudējumi. No tām gandrīz 100 procentus mājas un 50 procentu izbraukuma spēļu. Regulārajās sezonās esam nostartējuši labi, bet kārtējo reizi pietrūcis pats galvenais – uzvarēt finālā. Šogad gan bijām ļoti tuvu, jo aizvadījām labākās spēles sezonā, bet tik un tā pietrūka.

Pirmkārt, „Sakalai” sezonas laikā ļoti progresēja – pagājušajā sezonā viņi arī bija izveidojuši citādāku komandu kā iepriekš, viņi ir pieredzējušāki un ir arī jauni un ļoti talantīgi spēlētāji. Katrā pozīcijā viņiem pret mums bija no piecu līdz 20 centimetru pārsvars augumā. Tas, ka augumā garāki, vēl nebūtu tik liela bēda, bet viņi ir tikpat ātri, ja ne ātrāki, un ļoti fiziski, pie tam ar labu precizitāti visiem spēlētājiem. Gandrīz visu laiku spēle gāja mums par labu, bet pēdējās minūtēs pietrūka viens ārējais spēlētājs – gan Koļesņikovs, gan Kūpers praktiski spēlēja bez maiņām, jo Jeromanovs izgāja ārā savainojuma dēļ. Gailītis ātri dabūja piecas piezīmes, bet Silavs šobrīd nav gatavs spēlēt tādā līmenī tik atbildīgā brīdī.

Ja savulaik, ar „Brocēniem” spēlējot, varēja uzvarēt uz taktiskām viltībām vai jauninājumiem, tad šobrīd lietuviešu trenerus apspēlēt uz to vairs nevar. Bet galvenais secinājums tik un tā paliek tas, ka viņiem ir baigās rezerves. Tikko atbrīvojas viena vieta, tā ne no kurienes parādās labas klases spēlētājs, ar kuru pastrādājot divus trīs gadus, var spēlēt augstā līmenī. Mums tādu kadru nav. Tajā pašā VEFā mums irlaba komanda, esam labi sagatavoti, spēlējam disciplinēti, bet nav tādu supertalantu, uz kura varētu iegūt priekšrocību spēles pēdējās minūtēs. Neapšaubāmi labākie spēlētāji mums bija garie – Šeļakovs un Aleksejevs. Kopumā šie spēlētāji ir komandas līderi. No latviešu spēlētājiem Jeromanovu izsita savainojums, Gulbis bija mazaktīvs. Freimanim jāaug gan fiziski, gan mentāli, jo viņu var ātri izsist no līdzsvara, bet kopumā viņam sezona ir plusā. Savu darbu izdarīja arī Koļesņikovs, kurš meta fantastiskus metienus. Pārējie man ir darba cilvēki, kuri iestrādājas komandas spēlē un dara melno darbu.

Lietuviešu uzvarētāju psiholoģija

Esmu divus gadus pavadījis BBL2, un, ja man šodien liktu izvēlēties sastāvu tikai no lietuviešiem šajā līgā, varētu sastādīt daudz labāku komandu par VEF un domāju, ka varētu cīnīties par Latvijas čempiontitulu. Vidējais līmenis Lietuvai ir ļoti spēcīgs. Krīze pat to ir tikai vēl vairāk pastiprinājusi, jo iepriekš bija iepludināti daudz ārzemnieku, bet tagad spēlēt tiek arī vietējie. Lietuvieši ir TOP4 valsts spēlētāju sagatavošanā. Ir divi Eirolīgas klubi un uzvarētāju psiholoģija jau gadiem ilgi. Savukārt mums uzvaras vīriešu basketbolā beidzās 60.ajos gados, izņemot pagājušās sezonas FIBA kausu, kad „Baronam” patiešām bija nokomplektēts ļoti spēcīgs sastāvs. Bet kopumā mūsu spēki pret lietuviešiem ir neaizsniedzami.

Ļoti labs piemērs ir „Lietuvos Rytas” - pagājušajā sezonā daži no tagadējiem spēlētājiem spēlēja otrajā divīzijā, bet tas netraucēja izcīnīt ULEB kausu. „Žalgirim” aizgāja pieci seši ārzemnieki, bet viņi šobrīd spēlē praktiski bez zaudējumiem un rāda labu basketbolu. Domāju, ka, ja nebūtu krīzes pieskāriens, tad par čempiontitulu Izaicinājuma kausā spēlētu arī TRIOBET. Ja savās mājās gan „Zemgale”, Liepāja, gan „Ķeizarmežs” un Gulbene vēl var uzvarēt, tad kopumā tik un tā mēs baigi atpaliekam. VEF vismaz lietuviešu acīs ir spējis noturēt latviešu basketbola vārdu.

Vēl viens piemērs par lietuviešu uzvarētāju psiholoģiju ir tiesneši. Pusfinālā starp „Dolphins” un „Sakalai” trešās ceturtdaļas vidū plus desmit Norčēpingai un izskatījās, ka „Sakalai” nav vairs nekādu variantu. Tad pie darba ķērās viens lietuvietis, kurš, 25 reizes nosvilpa par labu lietuviešiem un nemanāmi. Viņš izsita to Norčēpingas komandu no līdzsvara, un „Sakalai” pēdējās 15 minūtēs uzvarēja ar 30 punktiem... „Dolphins” treneris man stāstīja, ka tas pats bija Klaipēdā ceturtdaļfinālā, uz kurieni aizbrauca ar +35 un trešajā ceturtdaļā jau bija -45. Uzvarētāju psiholoģija jātrenē gadiem ilgi un visos līmeņos.

Jāmaina stratēģija

Kopumā mums jaunatnes sagatavošanas līmenis iet uz leju un, ja tā turpināsies, iespējams, vienā brīdī izlīdzināsimies ar igauņiem. Jau šogad viņiem ir ļoti simpātiska komanda TTU, kas Tallinā arī VEFam parādīja, kā jāspēlē basketbols. Visi komandas spēlētāji mācās – visi ir TTU studenti ar stipendijām, savu zāli un skatītājiem. Latvijā klubi cīnās paši katrs par savām interesēm, un spēlētāji sāk spēlēt, tālāk nemācās un tā ir problēma. Varbūt nākotnē ir jāveido jauni klubi RTU, LU, LSPA, lai lielākā daļa var gan spēlēt, gan iegūt izglītību. Šobrīd spēlētāji ir bez izglītības. Domāju, ka nākamgad divi trīs klubi no LBL pazudīs, kas nozīmē, ka 30 basketbolisti būs uz ielas. Ko viņi darīs bez izglītības?

Jāpārskata visa sistēma. Lielākā problēma sākas jaunatnes līgā, kas praktiski nedod tādu produkciju. Lietuvieši arī šajā ziņā ir pārāki. Basketbola Savienībai tagad ir jauns vadītājs un vajadzētu mainīt stratēģiju. Varam uztaisīt labu komandu un spēlēt, bet tad ir vajadzīgi jauni talanti, kas nāk no jaunatnes līgas, lai varam paņemt un gatavot tālāk izlasei. Šodien neredzu, ka tuvākajā laikā varētu kādā turnīrā apsteigt lietuviešus. Jāsakoncentrē spēki viena kluba ietvaros un tad varēsim iedot viņiem pretspēku. Ja katrs gribēs veidot savu politiku un būsim sasmalcināti, tad apspēlēt lietuviešus klubu līmenī nav nekādu izredžu.

  -3 [+] [-]

, 2009-04-16 12:04, pirms 16 gadiem
Nu neko jaunu jau nepateica.

Tas, ka speletaji nekur nemacas, gan ir svaki. Cik zinu, tad S. Valters bija Aviacijas insituta students. Daudzi to pasu LSPA ir beigusi, bet jaunie nekur. Nez kur vini visi liksies, kad karjera pec 10 gadiem bus gala. Ne jau visiem ir lemts but par treneriem.

 +13 [+] [-]

, 2009-04-16 12:12, pirms 16 gadiem
Varbūt, ka šeit ir arī cita vaina - lietuviešiem komandu sporta veidos ļoti augstā līmenī ir tikai basketbols un tur pamatā arī aiziet visi cilvēki, kas vēlās nodarboties ar augsta līmeņa sportu un finansējums.
Mēs vienlaicīgi komandu sporta veidos augstā līmenī cenšamies saglabāt basketbolu, futbolu, volejbolu un hokeju - attiecīgi cilvēki, kas vēlās nodarboties ar augsta līmeņa sportu un finansējums sadalās.

 +24 [+] [-]

, 2009-04-16 12:13, pirms 16 gadiem
Nu leišiem arī handbols un futbols ir ja ne augstākā par mūsējo tad vienādā līmenī gan, arī hoķis viņiem ir progresējis, tā ka jādomā jauns attaisnojums

  +9 [+] [-]

, 2009-04-16 12:13, pirms 16 gadiem
Tikai labāki par Lietuviešu hokeja un florbola klubiem

  -1 [+] [-]

, 2009-04-16 12:15, pirms 16 gadiem
Rafaello rakstīja: Nu leišiem arī handbols un futbols ir ja ne augstākā par mūsējo tad vienādā līmenī gan, arī hoķis viņiem ir progresējis, tā ka jādomā jauns attaisnojums
Handbols tomēr nekonkurē ar galvenajiem sporta veidiem finansējumā un cilvēkos, futbols - spriežot pēc BFL un Baltijas kausa futbolā mums tomēr ir augstākā līmenī.

 +12 [+] [-]

, 2009-04-16 12:28, pirms 16 gadiem
Piekrītu.

Lietuvā basketbols ir reliģija, mums - vienkārši populārākais sporta veids. Un starpība, protams, ir liela. Jaunieši Lietuvā saprot, ka strādājot, var arī izsisties. Mums - ka tik patusēt. Neesmu dzirdējis par šādām problēmām Lietuvā. Katrā gadījumā, problēma ir vēljoprojām vecā - ir ļoti vāja pārēja (jeb klubu nevēlēšanās) no jauniešu vecuma uz pieaugušo. Saprastu, ka nebūtu talantu, bet viņi ir - bet strādāt ar tiem grib tikai retais. Kad pamainīs domāšanu, būs arī rezultāti.

  +4 [+] [-]

, 2009-04-16 12:45, pirms 16 gadiem
Piekrītu Valda teiktajam.

Cerams ka kaut kas mainīsies ar Šnepa iecelšanu par LBS ģenerāldirektoru. Viss sākas ar jaunatni.
Pagaidām ir tikai viens variants - vai nu Valdis iet atpakaļ uz LJBL un atsāk darbu tur līdzīgi kā garāk ar VBS, vai arī ir jātrod finasējums lielām investīcijām jaunatnes basketbolā - treneru apmācībai, dalībai ārzemju turnīros utt.
Šobrīd talantīgākie treneri ir nākuši no jaunatnes - Valters, Krūmiņš, Endzels, Otersons. Muižnieks, Valeiko, Bagatskis lai kā mēs par viņiem domātu ir klasi zemāki...
Visam pamats ir jaunatne.

     [+] [-]

, 2009-04-16 12:52, pirms 16 gadiem
cik ir kopējais algu fonds Lietuvas profesionālajā basketbolā? cik ir vidējā profesionāļa basketbolista alga un prēmijas tur? cik vispār tur ir profesionāli b-bolisti? kāds tur ir amatieru un studentu līgu līmenis? kāds atbalsts ir amatieriem un studentiem?
Cik lietuviešu algu pelna ārzemēs un kāds ir vidējais ienākums kā leģionāriem?

  -2 [+] [-]

, 2009-04-16 12:55, pirms 16 gadiem
ja hokejs butu tik pat demokratisks sporta veiks ka basketbols(respektivi pietiek ar normalam kedam un bumbu) ari mums visi jaunie puiki ietu tikai uz hokeju vien un mums katrs otrais berns butu hokejists(ka lietuviesiem basketbola). lai leisi lepojas ar basketbolu mes lepojamies ar hokeju.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +5 [+] [-]

, 2009-04-16 13:03, pirms 16 gadiem
playthegame rakstīja: ja hokejs butu tik pat demokratisks sporta veiks ka basketbols(respektivi pietiek ar normalam kedam un bumbu) ari mums visi jaunie puiki ietu tikai uz hokeju vien un mums katrs otrais berns butu hokejists(ka lietuviesiem basketbola). lai leisi lepojas ar basketbolu mes lepojamies ar hokeju.
Latvijā gaumes atšķiras - man, piemēram, jau no bērnības ir vislabāk paticis basketbols, citiem futbols, citiem hokejs. Turklāt pasaulē patiešām profesionāli ar hokeju nodarbojas tikai pārdesmit valstis, no kurām labāko daļu (ASV, Kanādu, Somiju, Zviedriju, Krieviju, Čehiju, Slovākiju) mēs varam uzvarēt tikai atsevišķās spēlēs, nevis cīnieties par godalgotām vietām turnīros. Ar basketbolu profesionāli nodarbojas daudz reiz vairāk valstis un Lietuva turnīros var cīnietie par medaļām, ne tikai par atsevišķām uzvarām. Skumji, bet tā ir.

  +1 [+] [-]

, 2009-04-16 13:07, pirms 16 gadiem
Rafaello rakstīja: Nu leišiem arī handbols un futbols ir ja ne augstākā par mūsējo tad vienādā līmenī gan, arī hoķis viņiem ir progresējis, tā ka jādomā jauns attaisnojums
šamējiem ir par 1 miljonu iedzīvotāju vairāk, bet nu tas tā..
..lietuvieši mums ir priekšā pateicoties daudz izkoptākām trādīcijām ,kuras neapsīka pēc neatkarības atgūšanas, kā Latvijā.. un to var attiecināt uz jebkuru jomu - gan rūpniecību, gan sportu..
..ā, un vēl pie varas viņi nelaiž visādus Kalvīšus un Slakterus..

  +4 [+] [-]

, 2009-04-16 14:17, pirms 16 gadiem
Valters it kā labi raksta, bet es beigās tā īsti nesapratu, kur ir problēma? Ja mums būs viens spēcīgs klubs, tad tas automatīski dos lielas un kvalitatīvas rezerves, kuras lietuviešiem it kā esot neizsmeļamas? Faktiski valters uzskaita daudzas problēmas, bet dod tikai vienu atbildi, kura pie tam nerisina šīs problēmas, bet pilnīgi citu problēmu.

     [+] [-]

, 2009-04-16 14:41, pirms 16 gadiem
Atkal Valža kārtējais PR gājiens, t.i. kas tad cits mani slavēs, ja ne es pats. Izrādās VEF ir visstabilākā komanda BBL, Jaunatnes līga nedod nekādu rezultātu (atšķirībā no tiem laikiem, kad tur darbojās Valža...), u.t.t. Tendenciozi, pat ļoti! Attiecībā uz leišu pārākumu nav strīdu, tā bija un būs. Iemesli dažādi-lielāki resursi, finanses, tradīcijas, treneri. Taču nav pareizi visu, kas notiek basītī pie mums, noniecināt, tajā pat laikā paslavēt, protams, sevi. Domāju, ka Jaunatnes līga strādā labi, pietiekoši daudz meistarīgu džeku sagatavo. Vienīgi trekno gadu leģionāru (pārsvarā viduvēju) lielais daudzums šiem neļāva savlaicīgi iesaistīties LBL komandās. Tagad krīze šajā jautājumā nostrādājusi ļoti pozitīvi. Par stratēģiju-protams labāk, ka LBS beidzot strādā Šneps, nevis pārpratums basketbola aprindās-Jaunups. Taču Valdiņa stratēģiskais variants ir jau kuro reizi proponēt taisīt superklubu, uz VEF un varbūt ASK bāzes un aicināt visus tiem piespēlēt supertalantus, un tad tik mēs sāksim sist tos leišus! Labāk būtu nevis katru nedēļu zīmēties e-sporta slejās ar noputējušām gudrībām, bet gan parādīt paraktiskus rezultātus jauno talantu audzēšanā VEFā, kur nonākuši, viņi nemaz tā neturpina augt.

  +1 [+] [-]

, 2009-04-16 14:45, pirms 16 gadiem
KristsT rakstīja: Latvijā gaumes atšķiras - man, piemēram, jau no bērnības ir vislabāk paticis basketbols, citiem futbols, citiem hokejs. Turklāt pasaulē patiešām profesionāli ar hokeju nodarbojas tikai pārdesmit valstis, no kurām labāko daļu (ASV, Kanādu, Somiju, Zviedriju, Krieviju, Čehiju, Slovākiju) mēs varam uzvarēt tikai atsevišķās spēlēs, nevis cīnieties par godalgotām vietām turnīros. Ar basketbolu profesionāli nodarbojas daudz reiz vairāk valstis un Lietuva turnīros var cīnietie par medaļām, ne tikai par atsevišķām uzvarām. Skumji, bet tā ir.
nu un ko tu gribeji pateikt? tagad pa nacionalo sporta veidu pasludinat basketbolu un lepoties ar savu 34 vietu pasaules ranga? reali basketbola mes esam niecibas un visticamak ari nekad nekas vairak nebusim. tapat ari futbola mes esam neicibas un nekad nebus nekas vairak(protams iznemot euro2004), tacu hokeja kuru spele tikai par 26 valstim mazak neka basketbolu mes esam 11 vieta un par latvijas hokeju zin katrs hokeja lidzjutejs visa plasaja pasaule.
starpcitu, hokeju spele 48 valstis, basketbolu 74 vieta, futbolu 202 valstis. taka basketbols nemaz nav daudz popularaks neka hokejs

  -1 [+] [-]

, 2009-04-16 14:58, pirms 16 gadiem
a vefam pat sava farmkomandas nav ,kur jaunos audzināt ......
bet runā jau nu gan gudri ,visus tik kritizē .
nu un kur ta palika pirmā vieta BBL2 ....kā visiem biji skaļi izlielījies???

     [+] [-]

, 2009-04-16 15:00, pirms 16 gadiem
veterans rakstīja: Piekrītu Valda teiktajam.

Cerams ka kaut kas mainīsies ar Šnepa iecelšanu par LBS ģenerāldirektoru. Viss sākas ar jaunatni.
Pagaidām ir tikai viens variants - vai nu Valdis iet atpakaļ uz LJBL un atsāk darbu tur līdzīgi kā garāk ar VBS, vai arī ir jātrod finasējums lielām investīcijām jaunatnes basketbolā - treneru apmācībai, dalībai ārzemju turnīros utt.
Šobrīd talantīgākie treneri ir nākuši no jaunatnes - Valters, Krūmiņš, Endzels, Otersons. Muižnieks, Valeiko, Bagatskis lai kā mēs par viņiem domātu ir klasi zemāki...
Visam pamats ir jaunatne.
viņš gan ies tur kur nav naudas......
un ko tad šnupis var izdarīt...viņš jau tāds pats demagogs kā VV

     [+] [-]

, 2009-04-16 15:15, pirms 16 gadiem
Lietuvā vnk visu velta basketbolam. Futbols Latvijā un Lietuvā +/- vienādā līmenī. Igauņi komandu sporta veidos (izlases) ir pārliecinoši sliktākie. Mēs grābjam visu, bet leiši basketbolu.

     [+] [-]

, 2009-04-16 15:24, pirms 16 gadiem
playthegame rakstīja: nu un ko tu gribeji pateikt? tagad pa nacionalo sporta veidu pasludinat basketbolu un lepoties ar savu 34 vietu pasaules ranga? reali basketbola mes esam niecibas un visticamak ari nekad nekas vairak nebusim. tapat ari futbola mes esam neicibas un nekad nebus nekas vairak(protams iznemot euro2004), tacu hokeja kuru spele tikai par 26 valstim mazak neka basketbolu mes esam 11 vieta un par latvijas hokeju zin katrs hokeja lidzjutejs visa plasaja pasaule.
starpcitu, hokeju spele 48 valstis, basketbolu 74 vieta, futbolu 202 valstis. taka basketbols nemaz nav daudz popularaks neka hokejs
Es gribēju tikai teikt, ka nemaz tik diži mēs hokejā neesam, kā lietuvieši basketbolā. Respektīvi, uzskatu, ka, ja hokeju spēlētu tik pat daudzās valstīs profesionāli, cik basketbolu, tad mēs kultos pa pirmo līgu ar niecīgām cerībām tikt uz augšu. Šobrīd mēs hokejā regulāri paliekam zem top 8 komandām. Ja hokejs būtu pasaulē tik pat populārs kā basketbols, tad tādas komandas jau būtu kādas 16 un mums praktiski nebūtu izredzes noturēties A grupā. Un profesionāli hokeju šobrīd spēlē apmēram kādās +/- 25 valstīs. (Šībrīza elites līga + 1/2 no pirmās līgas) Basketbolu profesionāli spēlē praktiski jebkurā Eiropas valstī, Ziemeļamerikā, lielā daļā Dienvidamerikas, Āzijā... Pieļauju, ka varētu uzskaitīt vismaz kādas 70 valstis.

     [+] [-]

, 2009-04-16 16:14, pirms 16 gadiem
KristsT rakstīja: Es gribēju tikai teikt, ka nemaz tik diži mēs hokejā neesam, kā lietuvieši basketbolā. Respektīvi, uzskatu, ka, ja hokeju spēlētu tik pat daudzās valstīs profesionāli, cik basketbolu, tad mēs kultos pa pirmo līgu ar niecīgām cerībām tikt uz augšu. Šobrīd mēs hokejā regulāri paliekam zem top 8 komandām. Ja hokejs būtu pasaulē tik pat populārs kā basketbols, tad tādas komandas jau būtu kādas 16 un mums praktiski nebūtu izredzes noturēties A grupā. Un profesionāli hokeju šobrīd spēlē apmēram kādās +/- 25 valstīs. (Šībrīza elites līga + 1/2 no pirmās līgas) Basketbolu profesionāli spēlē praktiski jebkurā Eiropas valstī, Ziemeļamerikā, lielā daļā Dienvidamerikas, Āzijā... Pieļauju, ka varētu uzskaitīt vismaz kādas 70 valstis.
ka jau teicu, basketbolu spele 74 valstis, hokeju 48. un vieniga atskiriba varetu but ta ka afrika un dienvidamerika spele basketbolu bet nespele hokeju(iznemot DAR). afrika vien ir vairak ka 60 valstis un teritorijas un ja ari hokeja laukuma iedzitu kaut pusi afrikas valstu un D-amerikanus valstu hokejs butu izplatitaks par basketbolu. turklat vienalga mes viniem butu prieksa. uz pasaules ir tikai dazas labi attistias valstis kuram butu potencials(nauda un cilveki) hokeja mums paiet garam, tacu tas nekad nenotiks.
ar to gribeju pateikt ka ja ari hokejs butu tik pat plasi izplatits ka basketbols tad mes vienalga butu taja 9-12 vieta ranga. kamer mes basketbola esam 34 vieta un+/- paliksim taja pasa vieta.
turklat hokeju laba limeni spele lielaka dala pirmo un otro pasaules valstu(iznemot braziliju un argentinu),bet tresas pasaules valstis mums sa vai ta nav jegas sevi popularizet, tur lielaka dala cilveku noteikti pat nezin uz kuru pusi ir eiropa.

  -1 [+] [-]

, 2009-04-16 16:32, pirms 16 gadiem
playthegame rakstīja: ka jau teicu, basketbolu spele 74 valstis, hokeju 48. un vieniga atskiriba varetu but ta ka afrika un dienvidamerika spele basketbolu bet nespele hokeju(iznemot DAR). afrika vien ir vairak ka 60 valstis un teritorijas un ja ari hokeja laukuma iedzitu kaut pusi afrikas valstu un D-amerikanus valstu hokejs butu izplatitaks par basketbolu. turklat vienalga mes viniem butu prieksa. uz pasaules ir tikai dazas labi attistias valstis kuram butu potencials(nauda un cilveki) hokeja mums paiet garam, tacu tas nekad nenotiks.
ar to gribeju pateikt ka ja ari hokejs butu tik pat plasi izplatits ka basketbols tad mes vienalga butu taja 9-12 vieta ranga. kamer mes basketbola esam 34 vieta un+/- paliksim taja pasa vieta.
turklat hokeju laba limeni spele lielaka dala pirmo un otro pasaules valstu(iznemot braziliju un argentinu),bet tresas pasaules valstis mums sa vai ta nav jegas sevi popularizet, tur lielaka dala cilveku noteikti pat nezin uz kuru pusi ir eiropa.
Nav svarīgi cik valsts SPĒLĒ hokeju un basketbolu, bet cik valstis spēlē PROFESIONĀLI hokeju un basketbolu. Ja Austrālija uz pirmās līgas hokeja čempionātu varēja deleģēt vienu amatieru komandu, es nedomāju, ka varētu teikt, ka Austrālījā spēlē hokeju. Nemaz nerunājot par 2. un 3. līgu. Tātad hokeju reāli spēlē kādās 25 valstīs.
Par basketbolu - tu kļūdies. Informāciju tu ņemi no FIBA rating. Tikai aizmirsi, ka FIBA rating nav IEKĻAUTAS pat visas valstis, kas profesionāli spēlē basketbolu. Apskaties, kā aprēķina FIBA rating, komandas, kas ir kontinenta čempionātā zem 18 vietas tur neiekļauj. Piemēram, tur nav Islande, kuras komanda vēl ASK sasita un daudzas citas. Reāli basketbolu spēlē reizes trīs vai vismaz divas vairāk izlases, nekā ir FIBA rating.

     [+] [-]

, 2009-04-16 16:53, pirms 16 gadiem
playthegame rakstīja: starpcitu, hokeju spele 48 valstis, basketbolu 74 vieta, futbolu 202 valstis. taka basketbols nemaz nav daudz popularaks neka hokejs
kas ta par informāciju tev, ka basketbolu spēlē 74.valstis...FIBA sastāvā ir 213 valstu federācijas
users.skynet.be: Member Countries of the FIBA

     [+] [-]

, 2009-04-16 17:13, pirms 16 gadiem
smailiite rakstīja: šamējiem ir par 1 miljonu iedzīvotāju vairāk, bet nu tas tā..
..lietuvieši mums ir priekšā pateicoties daudz izkoptākām trādīcijām ,kuras neapsīka pēc neatkarības atgūšanas, kā Latvijā.. un to var attiecināt uz jebkuru jomu - gan rūpniecību, gan sportu..
..ā, un vēl pie varas viņi nelaiž visādus Kalvīšus un Slakterus..
politikā labāk nelien, arī tur ir gaužām švaki ar to

  -1 [+] [-]

, 2009-04-16 17:16, pirms 16 gadiem
Mēs jau arī tādus "kadrus" nekur nevaram raut, jo bērniem un pusaudžiem nav nopietnas pieejas pie treniņiem un trenera sacītā. Daudzi uz treniņiem nāk tikai, lai nepaliktu resni un vāji.
Vēl viens mīnuss ir tas ka daudzviet laukos nemaz nav basketbola treneru. Pārbaudot Lietuvas izlasi es secināju ka puse spēlētāju nāk tieši no mazpilsētām. Savukārt mūsu izlasē es redzu tikai spēlētājus 2-3, kas nav no Rīgas, Ventspils, Daugavpils u.t.t.

Tā ir bēdīga lieta!

     [+] [-]

, 2009-04-16 17:43, pirms 16 gadiem
Valdi, kādai tavuprāt jāizskatās jaunatnes līgai?

  -1 [+] [-]

, 2009-04-16 18:15, pirms 16 gadiem
"Šogad Izaicinājuma kausa fināls man bija ceturtais kā trenerim un ceturto reizi palieku otrais. Ja pareizi atceros, tad vēl vienu reizi Baltijas finālā otrajā divīzijā spēlēja Gulbene ar Galvanovski, un arī palika otrie. Vairāk neviena latviešu komanda nav spēlējusi finālā un nav tikusi tuvu tam."

Valdis, kā vienmēr, pats sev asti ceļ

  +6 [+] [-]

, 2009-04-16 18:26, pirms 16 gadiem
KristsT rakstīja: Varbūt, ka šeit ir arī cita vaina - lietuviešiem komandu sporta veidos ļoti augstā līmenī ir tikai basketbols un tur pamatā arī aiziet visi cilvēki, kas vēlās nodarboties ar augsta līmeņa sportu un finansējums.
Mēs vienlaicīgi komandu sporta veidos augstā līmenī cenšamies saglabāt basketbolu, futbolu, volejbolu un hokeju - attiecīgi cilvēki, kas vēlās nodarboties ar augsta līmeņa sportu un finansējums sadalās.
tikai nevajag, lietuviesi reali futbola ir viena limeni ja ne pat labak, paskaties, ka vinji kapa EČ kvalifikacija, kaa Kaunas spele cempionu ligas izsitot rangers...

     [+] [-]

, 2009-04-16 18:39, pirms 16 gadiem
..Leiši piedzimst ar oranžo brīnumu rokā un pirmais vārds, ko iēmācās ir bumba un driblēt jau sāk tad, kad īsti runāt vēl nemāk

  -1 [+] [-]

, 2009-04-16 18:51, pirms 16 gadiem
basiiiccc rakstīja: tikai nevajag, lietuviesi reali futbola ir viena limeni ja ne pat labak, paskaties, ka vinji kapa EČ kvalifikacija, kaa Kaunas spele cempionu ligas izsitot rangers...
Tā ir viena komanda, toties paskaties, kādi ir rezultāti, ja salīdzina vidējo līmeni BFL... Kopumā viņi futbola vietējā līgā, manuprāt, iegulda daudz mazāk naudas. OK, uzskatu, ka letiņi ir nedaudz labāki, bet leiši pārāk neatpaliek. Toties hokejs un volejbols viņiem nav. Pārējie sporta veidi gan šeit gan tur ir amatieru līmenī, kaur arī atsevišķas komandas florbolā un handbolā trenējas pusprofesionāli.

     [+] [-]

, 2009-04-16 22:14, pirms 16 gadiem
Rafaello rakstīja: Nu leišiem arī handbols un futbols ir ja ne augstākā par mūsējo tad vienādā līmenī gan, arī hoķis viņiem ir progresējis, tā ka jādomā jauns attaisnojums
nav nekads attaisnojums jameklee.. vnk pasiem jaasaak kaut kas darit nevis jameklee attaisnojumi...

  -2 [+] [-]

, 2009-04-16 22:57, pirms 16 gadiem
nē beidzot VV iespraudis normālu rakstu,kad ieraudzīju sākumā,likās ka kārtējie vēmekļi bet nu labi,šoreiz ļoti labi.Jā nav noslēpums ka Lietuva ir stipri priekšā,ja kāds te grib piesaukt to vienu čepionātu kad izdevās vinnēt leišus,tad tas bija pārpratums,tagad tas nav pa spēkam ,in draudzības spēles neskaitās.Vot nekādi gan negribu piekrist tam par Šnepu,ka iespējams būs kaut kas jauns,viņš kā spēlētājs bija nulle ,neticu pārmaiņām. Ir daudzi tādi piemēri kas domā ka pēc karjeras beigšanas ir jāsāk trenēt,nu vajag saprast ,tas nav primāri lai kļūtu par labu treneri. Varbūt meklēt talantīgu dzimtu kas pārmanto talantu no paaudzes uz paaudzi,arī tur ir atbilde,nav jau pat pats sākuma posms.It kā Valteru dzimta,ta nē,no VV panākumiem jaunie diezgan patālu ir (tiko uzslavēju raksta autoru jo parasti nopeļu)..es domāju ka beidzot ir jāsaprot , uz vietas mums nav pašmāju treneru kas spētu kaut ko izaudzināt,bet negribas atkārtoti uzkāpt uz grābekļa -Traikoviča gadījums.
Valdi ,gaidu rakstu kad izvērtēsi potenciālo Latvijas izlases sastāvu Eiropas čempionātam,gribētu uzzināt Tavas domas par katru no spēlētājiem,stiprās un vājās puses utt...

  +6 [+] [-]

, 2009-04-16 23:22, pirms 16 gadiem
šitais viss ir meklējams simtiem gadu vecā pagātnē, kad lietuvieši cīnījās par savu valsti un to izcīnija pirms 800 gadiem ja nemaldos, a mūsējie attapās 700 gadus pēc tam!
tā ka lūk, tas viss ir mentalitāte, lietuviešiem ir iekšās kapāt lai ko tas prasa, mums ir iekšās iedzert bet varam tikai kaut ko nu ķipa uzspēlējam basi!

  +1 [+] [-]

, 2009-04-17 08:40, pirms 16 gadiem
Skaisti iepakots, ar vairākiem sev izdevīgiem faktiem sacerējums. Bet visam apakšā slēpjas sāpe, ka "pravietis" netiek pienācīgi novērtēts savā Tēvu zemē. Bet kā tomēr kņud pavēderē no atmiņām, kad bija iespējas bīdīt štelles Latvijas basketbolā 90-tajos....

     [+] [-]

, 2009-04-17 08:59, pirms 16 gadiem
Vajag reformēt SBL, lai būtu vairāk komandas un spēlētājiem pēc JBL būtu iespēja iegūt izglītību un spēlēt basketbolu (izveidot stipendijas sistēmu ar LBS atbalstu)
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2009-04-17 11:23, pirms 16 gadiem
lidziigs teksts jau bijis

  -1 [+] [-]

, 2009-04-17 13:18, pirms 16 gadiem
Valdi, Tavās domās vienmēr ir vērts ieklausīties. Mani tas interesē, un daudzus citus ar. Protams, daudzi te izgāž žulti un meklē iespēju uzlikt kluci, tāpēc varbūt esports nav tas draudzīgākais variants. Bet ja Tev bieza āda, tad viss OK. Man jau patīk katra diskusija, kur kas interesants, eksperta pieredze, viedoklis un aizkulises.
Par Latvijas izlases sastāvu: šobrīd varbūt nebūtu korekti jaukties Kemzuras lauciņā.
Tu esi prātīgs arī par citiem sporta veidiem, gribētos dzirdēt Tavas domas par F1, norisēm Latvijas futbola, volejbola, hokeja izlašu komplektēšanā, komunikāciju problēmas starp funkcionāriem un spēlētājiem. Domāju: Starkovs, Vilde, Znaroks neapvainosies.
Kā Tu domā, vai Rīgas Dome vēl kādreiz kādam sporta veidam dos naudu? Rīgas vārds nosaukumā neko nemaksā? Vai šogad meiču basīša čempim Rīgā arī iedos, kā solījuši?

  +1 [+] [-]

, 2009-04-17 17:12, pirms 16 gadiem
Valdi, tevi vairs izturēt nevar.
Daļa tev taisnības ir. Bet TIKAI daļa.
Šitie debīlie raksti "visi stulbi, VEF paši labie" jau noriebjas.
Jāārstējas tev no patmīlības.
Šogad pat finālā netiksat LBL .

     [+] [-]

, 2009-04-17 19:23, pirms 16 gadiem

Nu Valdi, nu.....
Nu tad jobtvaju maķ....maini pilsonību uz Lietuvas, būsi braļukas un varēsi mūs apsmiet no "otra krasta" , nevis ņaudēt un žēlot latviešu basketbolu. Un galu galā pats sevi.

p.s. kaut ko pozitīvu šajos izklāstos viņš ir jebkad pateicis?
Atkārtošos vēlreiz - DARI, NEVIS RUNĀ!

     [+] [-]

, 2009-04-17 20:47, pirms 16 gadiem
"lai leisi lepojas ar basketbolu mes lepojamies ar hokeju."

Lai lepotos ir vajadzīgi panākumi.... Vai tās medaļas ko leiši izcīna basketbolā (kuru spēlē praktiski visur pasaulē) ir tikpat vērta kā kaut kāda izmisīga cīņa par tikšanu 1/8finālā (2x izdevies? 3x laikam max) hokejā (ko spēlē katra 10 valsts)? Mēs nevaram lepoties ar hokeju, kamēr neko tur neesam sasnieguši!

     [+] [-]

, 2009-04-20 13:56, pirms 16 gadiem
playthegame rakstīja: nu un ko tu gribeji pateikt? tagad pa nacionalo sporta veidu pasludinat basketbolu un lepoties ar savu 34 vietu pasaules ranga? reali basketbola mes esam niecibas un visticamak ari nekad nekas vairak nebusim. tapat ari futbola mes esam neicibas un nekad nebus nekas vairak(protams iznemot euro2004), tacu hokeja kuru spele tikai par 26 valstim mazak neka basketbolu mes esam 11 vieta un par latvijas hokeju zin katrs hokeja lidzjutejs visa plasaja pasaule.
starpcitu, hokeju spele 48 valstis, basketbolu 74 vieta, futbolu 202 valstis. taka basketbols nemaz nav daudz popularaks neka hokejs
tavs līmenis ar pārāk zems, lai vispār kaut ko komentētu. Tavai zināšanai hokeju spēlē 66 valstīs, futbolu - 208, bet basketbolu 213....
nevajg, šmuli, jaukt federāciju skaitu ar reitingu.....