Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:1, Did:0, useCase: 3

VEF skaidro Kambalas dalību pārbaudes spēlē

Jānis Pārums

VEF skaidro Kambalas dalību pārbaudes spēlē
Kaspars Kambala
Foto: Ansis Rudzāts, eSports.lv

"Mēs esam par olimpiskajiem principiem, par godīgu spēli. Par noteikumu ievērošanu. Esam vienisprātis - dopings ir tiešā pretrunā sporta būtībai. Mēs esam par drosmi, komandas darbu un uzticēšanos. Mēs esam par talantiem," tiek vēstīts basketbola kluba "VEF Rīga" šodien izplatītajā paziņojumā.

29.augustā Kaspars Kambala "VEF Rīga" sastāvā piedalījās sezonas starplaikā notikušajā pārbaudes jeb draudzības spēlē. Tas, ka spēlē tika ievēroti plaši populāri basketbola noteikumi un uz to tika pārdotas ieejas biļetes, maču nekādā mērā nepadara par oficiālu.

Pasaules antidopinga kodekss nosaka, ka "diskvalificēta persona nevar diskvalifikācijas laikā piedalīties jebkādā veidā sacensībās vai pasākumos (..), ko rīko vai apstiprina parakstītājs vai parakstītāja dalīborganizācija".

Spēli Valmierā ne rīkoja, ne apstiprināja parakstītājs (proti, FIBA), ne dalīborganizācija (Latvijas Basketbola savienība). Šī norma nav plašāk tulkojama, to nav iespējams attiecināt uz klubiem, jo tādas interpretācijas gadījumā tā ir paplašināma arī līdz katra kluba fiziskajiem biedriem. Tas jau būtu absurds, jo rezultātā, piemēram, "VEF Rīga" biedrs Valdis Valters ar diskvalificēto Kasparu Kambalu nedrīkstētu pat 1:1 uzspēlēt bumbu mājas pagalmā. Jo basketbola noteikumus taču, visticamāk, viņi ievērotu. Kodekss neizslēdz sportista piedalīšanos sportā brīvā laika pavadīšanas nolūkos.

Jebkurā gadījumā - VEF sastāvā Kambala līdz diskvalifikācijas beigām nepiedalīsies nevienā citā spēlē, lai neradītu citas diskutablas situācijas un nevienam neapzināti nenodarītu ļaunumu – ne sev, ne Latvijas basketbolam.

Vēlreiz vēlamies uzsvērt - VEF 100% ir pret dopingu, tāpēc mēs atzinīgi vērtējam publiskajā telpā radušos diskusiju, jo saprotam, ka izpratne par šo jautājumu līdz šim Latvijā bijusi nepilnīga, bet šis precedents un tā rezultātā radītā noteikumu interpretācija, cerams, būs adekvāta (nevis pārlieku šaura vai pārlieku plaša) un lietderīga turpmākajā praksē.

BK "VEF Rīga" savas rīcības pamatojumu jautājumā par K.Kambalas līdzdalību draudzības spēlē nosūtīs arī Latvijas Antidopinga komisijai, kas paudusi gatavību vērtēt radušos situāciju.

Informāciju sagatavoja:
Laila Spaliņa, BK "VEF Rīga" PR konsultante

  +2 [+] [-]

, 2008-09-08 12:51, pirms 16 gadiem
Izskatās, ka mums stulbi nav tikai sporta žurnālisti, bet arī citi frukti

     [+] [-]

, 2008-09-08 13:27, pirms 16 gadiem
Arī ceru ka nečakarēs vairāk Kambalu, džeks jau tā 2 (!!!) gadus gaida

     [+] [-]

, 2008-09-08 13:51, pirms 16 gadiem
Ivars77 rakstīja: Normatīvie akti ir jalasa tā kā tie ir uzarakstīti,un nevis tā, kā to katram gribās!

Tad kā, tavuprāt, būtu pareizi jālasa Pasaules antidopinga kodeksa noteikumi???
[..] pasākumos (..), ko rīko vai apstiprina parakstītājs vai parakstītāja dalīborganizācija".
Un kas tad būs pasākuma organizētājs... kas būs subjekts?

     [+] [-]

, 2008-09-08 14:00, pirms 16 gadiem
Mjaa, kaut kads sviests tomer - neiet man kopa sportists, kas piekerts lietojot nakrotikas, (lai cik labs vins butu) un ljausana vinam spelet nopietna sporta kluba sarikota spele. Protams var saprast draugu busanas, to, ka Kambalam vajag iespeleties un to, ka iespejams vins ir labojies, bet nu ta pat kaut ka neiet man kopa.

Kambalas zhelotajiem - man draugs tiko dabuja paris gadus cietuma par "niekosanos" ar kokainu. Ta ka tas liekas tikai ka bernu spelites, lidz noteiktam bridim, kad jau ir par velu.

     [+] [-]

, 2008-09-08 14:02, pirms 16 gadiem
eske rakstīja: Tad kā, tavuprāt, būtu pareizi jālasa Pasaules antidopinga kodeksa noteikumi???
[..] pasākumos (..), ko rīko vai apstiprina parakstītājs vai parakstītāja dalīborganizācija".
Un kas tad būs pasākuma organizētājs... kas būs subjekts?

Latvijas Basketbola Savienība ar Kehra kungu priekšgalā,jo tās pakļautībā atrodas gan LV izlase,gan komandas,kas savā starpā organizēja pārbaudes spēli,kurā piedalijās arī Kambala!

     [+] [-]

, 2008-09-08 14:21, pirms 16 gadiem
kalninsh87 rakstīja: Izskatās, ka mums stulbi nav tikai sporta žurnālisti, bet arī citi frukti

Ja kas ar zurnaalistiem ir OK!!! Citus fruktus vari nelasiit.

     [+] [-]

, 2008-09-08 14:23, pirms 16 gadiem
Ivars77 rakstīja: Latvijas Basketbola Savienība ar Kehra kungu priekšgalā,jo tās pakļautībā atrodas gan LV izlase,gan komandas,kas savā starpā organizēja pārbaudes spēli,kurā piedalijās arī Kambala!

Ir divas dažādas lietas... LBS un komandas.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2008-09-08 14:39, pirms 16 gadiem
eske rakstīja: Ir divas dažādas lietas... LBS un komandas.

Par cik regula ir domāta konkrētam attiecību subjektam, šajā gadijumā juridiskai personai LBS,kuras sastāvā ietilpst LV basketbola klubi,tad vienīgā atruna ,ka LBS šo spēli neorganizēja ir stipri dīvaina!
Neesmu pārliecināts,bet manuprāt viss,kas notiek LV basketbola saimniecībā notiek ar LBS atbalstu un atļauju!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2008-09-08 14:48, pirms 16 gadiem
Ivars77 rakstīja: Par cik regula ir domāta konkrētam attiecību subjektam, šajā gadijumā juridiskai personai LBS,kuras sastāvā ietilpst LV basketbola klubi,tad vienīgā atruna ,ka LBS šo spēli neorganizēja ir stipri dīvaina!
Neesmu pārliecināts,bet manuprāt viss,kas notiek LV basketbola saimniecībā notiek ar LBS atbalstu un atļauju!


Un ko tu tagad gribi pierādīt???

  +1 [+] [-]

, 2008-09-08 14:53, pirms 16 gadiem
Skudrinieks rakstīja: He he veci, tu esi slikti lasījis rakstu, tajā konkrēti ir pateikts:
Šī norma nav plašāk tulkojama, to nav iespējams attiecināt uz klubiem, jo tādas interpretācijas gadījumā tā ir paplašināma arī līdz katra kluba fiziskajiem biedriem.

Nu tā jau ir VEF pasniegtā viņiem izdevīga interpretācija. Ir liela atšķirība starp klubu un tā fiziskajiem biedriem.

     [+] [-]

, 2008-09-08 14:55, pirms 16 gadiem
Ivars77 rakstīja: Par cik regula ir domāta konkrētam attiecību subjektam, šajā gadijumā juridiskai personai LBS,kuras sastāvā ietilpst LV basketbola klubi,tad vienīgā atruna ,ka LBS šo spēli neorganizēja ir stipri dīvaina!
Neesmu pārliecināts,bet manuprāt viss,kas notiek LV basketbola saimniecībā notiek ar LBS atbalstu un atļauju!

Piekrītu, ka šāds tulkojums ir dīvains, jo savādāk jau šo normu varētu viegli appiet, piemēram LBS izveido vienu sev padodībā esošu iestādi, kura organizē Latvijas basketbola čempionātu. Attiecīgi no šīs loģikas izrietu, ka šādā čempionātā varētu startēt diskvalificētie spēlētēji - jo to nerīkotu vai apstiprinātu parakstītājs vai parakstītāja dalīborganizācija.

     [+] [-]

, 2008-09-08 14:57, pirms 16 gadiem
kuklitis25 rakstīja: Griib teikt ka katrai atljaujas speelei tikt izsniegts LBS parakstiits un apziimogots papiirs ?! Vai arii LBS klubi ir parakstiijushies zem liiguma ka jebkura vinja speel automaatiski nokljuust zem LBS atbildiibas bez jabkaadu atsevishkju papiiru noformaashanas ? Tad jau sanaak ka ja Valmiera uz aicinaas no cietuma zekus un narkashus pie sevuis uz zaales pabubmbities - tad uzreiz shie nbez maz pashi visi tiks diskavalificeti izformaatu piemieti un sodiiti ?!

Grūti ko teikt,kamēr nav redzēts LBS un LV komandu koplīgums (ja tāds vispār ir),kurā ir jabūt aprunātām šādām situācijām. Tomēr jebkurā gadijumā starptautiskās organizācijas,kas veic dopinga kontroli prasīs atbildību no LBS,jo starptautiskās saistības paraksta nacionālā basketbola jumtorganizācija-šajā gadijumā LBS!
Tava aprakstītā situācija ir mazliet savādāka,jo draudzības spēli ar zekiem var pabāzt zem labdarības spēles piesega,kas neatstāj nekādu būtisku ietekmi uz LV basketbola attītību!

     [+] [-]

, 2008-09-08 15:05, pirms 16 gadiem
hamuts rakstīja: Un ko tu tagad gribi pierādīt???

Ka nevajag no melna taisīt baltu un otrādi bez jebkāda juridiska pamatojuma,un tikai tāpēc,ka to kādam ļoti gribās!

     [+] [-]

, 2008-09-08 15:08, pirms 16 gadiem
Ivars77 rakstīja: Grūti ko teikt,kamēr nav redzēts LBS un LV komandu koplīgums (ja tāds vispār ir),kurā ir jabūt aprunātām šādām situācijām. Tomēr jebkurā gadijumā starptautiskās organizācijas,kas veic dopinga kontroli prasīs atbildību no LBS,jo starptautiskās saistības paraksta nacionālā basketbola jumtorganizācija-šajā gadijumā LBS!
Tava aprakstītā situācija ir mazliet savādāka,jo draudzības spēli ar zekiem var pabāzt zem labdarības spēles piesega,kas neatstāj nekādu būtisku ietekmi uz LV basketbola attītību!

Domāju, LBS no tevis rakstītā varētu ļoti daudz ko jauna uzzināt

  +1 [+] [-]

, 2008-09-08 15:11, pirms 16 gadiem
Ivars77 rakstīja: Ka nevajag no melna taisīt baltu un otrādi bez jebkāda juridiska pamatojuma,un tikai tāpēc,ka to kādam ļoti gribās!

Bez jebkāda pamatojuma ne baltu, ne melnu uztaisīt nevar!

     [+] [-]

, 2008-09-08 15:13, pirms 16 gadiem
vnk tgd te latvijā sradušeis pārāk daudz burta kalpu, ka sgrib parā'dit ka ievēro likums, tikai tur valda ''dubultā grāmatvedība'' uz ko attiecina uz ko ne, diemžēl kaspars atradās tajā grupā kura ir ar lielu vārdu, bet aiztikt drīkst

     [+] [-]

, 2008-09-08 15:14, pirms 16 gadiem
eske rakstīja: Domāju, LBS no tevis rakstītā varētu ļoti daudz ko jauna uzzināt

??????????Kādā nozīmē?

     [+] [-]

, 2008-09-08 15:16, pirms 16 gadiem
eske rakstīja: Bez jebkāda pamatojuma ne baltu, ne melnu uztaisīt nevar!

Var,ja ņem palīgā tādu motivējošo līdzekli-naudu!

     [+] [-]

, 2008-09-08 15:16, pirms 16 gadiem
hmmm... man jau arī šķiet, ka LBL čempionāts uc. turnīri, kuri ir zem FIBA un neoficiālas pārbaudes spēles ir divas dažādas lietas - pārbaudes spēles taču rīko pats klubs un faktiski var tās rīkot pret ko vien grib! cita lieta ir pārbaudes turnīri, piemēram, Ventspils Naftas Kauss(vai kā viņu tur sauca) kas manuprāt ir oficiāls un tur KK piedalīties nevarētu.. nu, kkā tā man šķiet...

     [+] [-]

, 2008-09-08 15:20, pirms 16 gadiem
Ivars77 rakstīja: Var,ja ņem palīgā tādu motivējošo līdzekli-naudu!

Lasot tavus komentus, rodas tāds priekšstats, ka tev bišķi sabojāta domāšana par šīm lietām.

     [+] [-]

, 2008-09-08 15:22, pirms 16 gadiem
Ivars77 rakstīja: ??????????Kādā nozīmē?

Tiešā.

     [+] [-]

, 2008-09-08 15:45, pirms 16 gadiem
eske rakstīja: Tiešā.

Vienalga īsti nesapratu Tavu domu gājienu!

     [+] [-]

, 2008-09-08 15:48, pirms 16 gadiem
nu viss nebija oficiala spele var aizverties tas instances tagad, kas butu ja kambis ar maniem draugiem stritbolu uzspeletu pie skolas? ko ari diskvalifikacija uz muzu? duraku bandas strada visas tajas instances

     [+] [-]

, 2008-09-08 15:48, pirms 16 gadiem
eske rakstīja: Lasot tavus komentus, rodas tāds priekšstats, ka tev bišķi sabojāta domāšana par šīm lietām.

Tas nav mans priekšstats,bet absurdā situācija,kad katrs velk deķīti uz savu pusi!
Dīvaini,ka nav izskanējis pilnīgi nekādi komentāri no LBS puses,kuru paspārnē atrodas gan VEF klubs,gan konkrētais spēlētājs!

     [+] [-]

, 2008-09-08 15:57, pirms 16 gadiem
Ivars77 rakstīja: Tas nav mans priekšstats,bet absurdā situācija,kad katrs velk deķīti uz savu pusi!
Dīvaini,ka nav izskanējis pilnīgi nekādi komentāri no LBS puses,kuru paspārnē atrodas gan VEF klubs,gan konkrētais spēlētājs!

Bet tas ir tikai loģiski, ka katrs aizstāv savas intereses. Tā ir bijis, ir un būs.
LBS neko nekomentē droši vien tāpēc, ka tā vispār nav viņu darīšanas.

     [+] [-]

, 2008-09-08 16:04, pirms 16 gadiem
Reti laba atbilde birokrātiem no dopigkontroles,pilnīgi piekrītu ,ka Kambala var spēlet kur grib un kur var,ja spēles nav saistītas ar FIBA un LBS vai citu valstu LBS,bet uz namu pārvalžu spēlēm tas neattiecas kā šajā gadijumā... ,tas ka viņš sēdēja uz soliņa izlašu spēles laikā, gan nebija smuki un šis negadijums ir vienīgais par kuru var debatēt.

  +1 [+] [-]

, 2008-09-08 16:38, pirms 16 gadiem
he, he... skatos, te viena daļa ir ieviesusi skaidrību, kas bija VEF un Valmieras spēle: tas ir namu pārvalžu un pagalmu basketbols. interesanti. bet diez vai to starptautiskā antidopinga aģentūra ņems vērā. kambala nedrīkstēja spēlēt nevienā mačā, kur notika organizēta basketbola spēle, ar tiesnešiem, protokolu, nemaz nerunājot par skatītājiem un tur tirgotajām biļetēm. ja vien - VEF un Valmiera nav izstājušies no LBS. VEF par jaunatni ar kokaīnu asinīs!~

     [+] [-]

, 2008-09-08 16:44, pirms 16 gadiem
Beidzot ir kāda skaidrība par šī mača statusu, bet tas vēl nenozīmē, ka viss rakstītais ir kā iecirsts akmenī. Redzēs, kā to traktēs komisija. Vēl ir palicis neatbildēts jautājums par KK statusu uz izlases soliņa (balstoties uz noteikumiem, tas bija pārkāpums).

     [+] [-]

, 2008-09-08 16:46, pirms 16 gadiem
Vēl jau palika atklāts jautājums par to, ko Kambala darīja uz izlases soliņa spēlē pret Maķedoniju. Nē nepārprotiet, es uzskatu, ka ņemties par šādu sīkumu ir pilnīgs murgs. Džeks iekrita - pie tam ne ar līdzekli, kurš uzlabo fizisko sagatavotību. Narkotikas lietot ir slikti. Pat ļoti. Saņēma sodu - šobrīd ar basketbolu nevar pelnīt naudu un piedalīties oficiālās sacensībās. Nu brīdiniet viņu, ka nevar sēdēt uz soliņa (lai arī kādā statusā) un beigta balle.

     [+] [-]

, 2008-09-08 17:56, pirms 16 gadiem
Nu tad tajos antidopingu nolikumos vajag uzrakstīt,ka tas attiecas arī uz draudzības spēlēm. Reāli Kambala un Co apčakarēja antidopingistus!!!!

     [+] [-]

, 2008-09-08 18:46, pirms 16 gadiem
protams,ceru ka sapraats nems virsroku un nekaadas sankcijas netiks piemeerotas,tomeer vai tieshaam vajadzeeta taa bazuunet visur,ka es atgriezhos ar izlasi un speelshu p/sp Vefinjaa,kaa jaw teica kaads-speelejas ar uguni..nez vai kaads buutu pamaniijis,ka Kambala treneejas kopaa ar izlasi,ya ne plashi tas buutu taa paraadiits,nez vai tie 20-30 skatiitaji,kas buutu atnaakushi uz VEF-Valmiera speeli, buutu baigais tracis saacies,ya ne atkal skali paustais "es speeleshu" reizeem labaak ir pakluseet,bet lieliski dariit savu darbu taalak...
tagad vnk liekas peec cenas uzishanas...