Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:1, Did:0, useCase: 3

Mūsējie NBA

Kuri varēja...

Labdien, dārgie kolēģi!

NBA līdz šim savu varējumu ir bijusi dota iespēja pārbaudīt diviem latviešiem - Barselonas olimpietim un dāmu speciālistam Gundaram Vētram, kā arī šī gada Eiropas čempionāta Latvijas izlases spēlētājam Andrim Biedriņam.

Jāsaka, ka gan vienam, gan otram basketbola meka tā arī nav pakļāvusies. Par Gundaru to var droši teikt, bet Andrim vēl ir iespēja sevi pierādīt. NVS izlases spēlētājam Vētram, atgādinu, izdevās Minesotas timbervilku sastāvā aizvadīt vien dažas spēles un gūt dažus punktus. Augumā raženajam Latvijas izlases pārstāvim Biedriņam "kabatā" ir vairākas sezonas NBA. Kvantitatīvie rādītāji ir puslīdz ciešami, tomēr reālā spēles kvalitāte pagaidām katastrofāli atpaliek no Dona Nelsona ekspektācijām un GSW īpašnieku aprēķiniem par gaidāmajām dividendēm no 11 miljonu ikgadējas investīcijas 5 gadu garumā.

Bet ne jau par šiem diviem censoņiem ir mans stāsts. Daudz esmu lauzījis galvu un kopā ar citiem nozares ekspertiem pārspriedis mūžam populāro jautājumu: "kuri latvju groza bumbas meistari vēl būtu varējuši spēlēt NBA?"

Domas dalās, pavisam no dažādiem ekspertiem esmu dzirdējis versijas par vismaz 25 kandidātiem pēdējo 30 gadu Latvijas basketbola vēsturē. Un jāsaka, ka pamatojums lielākoties bijis visai argumentēts.

Piedāvāju savu spēlētāju sarakstu no pēdējo 30 gadu Latvijas basketbolistiem, kuri, manuprāt, būtu varējuši cienīgi spēlēt NBA, ja vien nebūtu pamaisījušās kādas sadzīviskas, politiskā režīma, organizatoriskas, atkarības, slinkuma vai citas problēmas:

1. Valdis Valters- basketbola ģēnijs, 1981.gada labākais Eiropas basketbolists.

2. Ivars Žvīgurs- spēcīgākā dribla īpašnieks un ļoti azartisks VEF komandas spēlētājs 70-tajos un 80-to sākumā.

3. Ivars Pencis (vēlāk Liepa)- ļoti līdzīga stila spēlētājs Andrim Biedriņam, tikai ar stabilu pustālo un soda metienu, kādu laiku arī VEF kapteinis.

4. Juris Čirkovs - nebija spilgts, toties ļoti gudrs un melnā darba darītājs, kas NBA vienmēr bijis augstā vērtē. Aptuveni 2m garais augums ļāva būt universālam un darboties gandrīz visās pozīcijās laukumā.

5. Edgars Briņķis - viennozīmīgi talantīgākais un kādu brīdi arī labākais Latvijas saspēles vadītājs 90-to gadu pirmajā pusē. NBA būtu bijis reāls mērķis, ja vien sadzīvē nebūtu radušās problēmas ar ragaviņu braucēju Ilutu Gaili, kas Edgaru izsita no sliedēm.

6. Igors Meļņiks - latvietis, kurš noteikti varēja pārsteigt NBA ne tikai ar fŗizūru (gan kad bija gari mati, gan bez matiem), bet arī savu agresīvo darbību groza tuvumā. Sauktu viņu par latviešu Čārlzu Bārkliju.

7. Ralfs Jansons. Ārkārtīgi gudrs un talantīgs spēlētājs laukumā ar galantu metienu un azartisku cīņu zemgroziem, kā arī teicamu caurgājienu.

8. Ivars Zankovskis - Brocēnu-Parair sastāvā savulaik rādīja stabilu NBA līmeņa spēli. Tiesa, grūti spriest, cik viegli to būtu bijis izdarīt, ja vien līdzās nebūtu izcilais piespēļu meistars Valdis valters.

9. Kaspars Kambala. Šķiet, viņam vēl tagad ir iespēja tur tikt.

10. Ainārs Bagatskis. Ar tādu metienu durvis vaļā ir uz jebkuru līgu šajā pasaulē, ne tikai Norvēģijas vai Latvijas.

11. Armands Šķēle. Labākā caurgājiena īpašniekam Eiropā ir vieta NBA. Jāstrādā pie soda metieniem.

12. Kristaps Valters. Badalonas Joventut ir praktiski NBA līmenis. Tas arī visu izsaka.

13. Aigars Zeidaks. Atlētu atlēts ar stabilu metienu. Diemžēl bija laiks, kad pārāk garšoja tā lietiņa.

14. Uldis Valneris. Sākotnēji ar gariem matiem, vēlāk ar gariem matiem tikai pakauša daļā. Deva priekšroku zinībām, bet varēja tomēr iet basketbolā līdz galam un sasniegt to pašu, ko brālis spēja 100-lauciņu dambretē.

15. Robis Štelmahers. Gudra galva, teicams metiens, ātras kājas. Visticamāk, būtu aizsniedzies līdz NBA, ja nebūtu pārāk pieķēries savam biznesa projektam Berga Bazārā - nu jau bankrotējušajam naktsklubam.

Labprāt gaidīšu arī jūsu versijas, idejas, komentārus!

  -2 [+] [-]

, 2009-10-06 15:37, pirms 15 gadiem
raivisss rakstīja: un šeku reku atkal kā no gaisa pie SE izveidotā pēkšņi parādās visa bimbambolu svīta un komentē, cik labs raksts
piekrītu

  +5 [+] [-]

, 2009-10-06 15:40, pirms 15 gadiem
Piekrītu tiem kas saka ka Andrim "Džabaram" Jēkabsonam bija jābūt topā!!!
Tiem mazajiem puikām, kas nezin...tas ir Anetes fāters!!!

  -2 [+] [-]

, 2009-10-06 15:50, pirms 15 gadiem
Stefan Effenberg rakstīja: Nē. Talants viņam joprojām ir. Un vēl var cerēt uz spēli šajā līgā.
labākais caurgājiens Eiropā?? puisīt,nu tak skaties ārpus LBL robežām

  +2 [+] [-]

, 2009-10-06 15:50, pirms 15 gadiem
vēl baigais talants bija Andim Pogiņam, bet.....darbs bankā paņem visu!!!

  +2 [+] [-]

, 2009-10-06 15:53, pirms 15 gadiem
ari Atis Niedra!!!! TĀDS augums, TĀDS trīspunktu metiens!! būtu labs SG-SF!!!

  -4 [+] [-]

, 2009-10-06 15:53, pirms 15 gadiem
Atis Sēklinieks rakstīja: Joprojam nevari samierinaties ar totalo izgashanos EC laika??
Pameigini savu vareshanu dzeltenaja prese,tur netruxt Tev lidzigo
Tu jau pārdzīvo, ka zaudēji man kā ekspertam. Skaudība vēljoprojām sit augstu vilni. Tev laikam grūti atzīst savu daudzprofilu esamību, pseidoekspert.

  +1 [+] [-]

, 2009-10-06 15:54, pirms 15 gadiem
Atis Sēklinieks rakstīja: Var jau piesaukt vel veselu virkni speletaju,kuri balanseja uz NBA robezhas,tomer pashu biklums vai motivacijas trukums liedza parkapt sho slieksni.Pie tadiem noteikti varetu minet njipro saspelnieku Balvi Leimani,tukumnieku Horeliku, pashreizejo celju buves specialistu Danishevski,kura paleciens(no vietas) joprojam ir augstakais Latvija,ari Plendishkis vareja...bet...
arī Lūķim bija ļoti labs potenciāls kā nepiekāpīgam aizsardzības spēlētājam, tāpat Atis Niedra bija uz NBA sliekšņā, taču laba aģenta trūkums traucēja sasniegt šo mērķi

     [+] [-]

, 2009-10-06 15:57, pirms 15 gadiem
es saprastu, ja LainERS, Metropole vai Bonus būtu visus situši Eiropā, tad par kaut kādu NBA varētu runāt, bet visi nosauktie pārsvarā pa LBL vien malās, daži pa poļu klubiem.
vienīgi Kambala būtu NBA, ja būtu izvēlējies ceļu no rezervistu soliņa pamazām iekarot vietu pamatsastāvā. Bet gribēja uzreiz spēlēt, tāpēc aizgāja uz Eiropu.
Tad jau drīzāk Krūmiņu Janka varēja spēlēt NBA.

  +3 [+] [-]

, 2009-10-06 16:02, pirms 15 gadiem
raivisss rakstīja: es saprastu, ja LainERS, Metropole vai Bonus būtu visus situši Eiropā, tad par kaut kādu NBA varētu runāt, bet visi nosauktie pārsvarā pa LBL vien malās, daži pa poļu klubiem.
vienīgi Kambala būtu NBA, ja būtu izvēlējies ceļu no rezervistu soliņa pamazām iekarot vietu pamatsastāvā. Bet gribēja uzreiz spēlēt, tāpēc aizgāja uz Eiropu.
Tad jau drīzāk Krūmiņu Janka varēja spēlēt NBA.
nu šis topiks tak ir pilns ironijas

     [+] [-]

, 2009-10-06 16:03, pirms 15 gadiem
Tik pat labi varēji pajautāt,vai visumā ir saprātīgas būtnes?Lai vai kā ,mēģināšu atbildēt.Prātā nāk kāda intervija 80-to sākumā ar V.V.Uz jautājumu ,kādu basketbolu mēs {VEF,PSRS} spēlēsim 2000.gadā,atbildēja:2000 gadā mēs būsim sasnieguši tādu līmeni,kāds šodien ir NBA[80.gados].
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2009-10-06 16:21, pirms 15 gadiem
Atis Sēklinieks rakstīja: Turpini raustities agonija? Taka calis bez galvas Tu skraidi apkart
Izrādās, ka arī dzējnieks dvēselē esi!!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -1 [+] [-]

, 2009-10-06 16:28, pirms 15 gadiem
Atis Sēklinieks rakstīja: Reggie,man vienmer ir patikusi Tava kritiska pieeja lietam,butu interesanti uzzinat Tavu viedokli pa sho topu,kur piekriti,kur ne,protams,ja Tava gadu nasta atljauj atcereties shos laikus!
nu šajā komentārā gandrīz skaidri var redzēt ,ka Stefan Effenberg un Atis Sēklinieks ir viens un tas pats cilvēks...

     [+] [-]

, 2009-10-06 16:32, pirms 15 gadiem
Atis Sēklinieks rakstīja: Reggie,man vienmer ir patikusi Tava kritiska pieeja lietam,butu interesanti uzzinat Tavu viedokli pa sho topu,kur piekriti,kur ne,protams,ja Tava gadu nasta atljauj atcereties shos laikus!
Jaatzīstas, ka mana gadu nasta neļauj objektīvi spriest! jautājums, kas mani ienteresēja ir, kā tā laika spēlētājii uztvēra NBA? mūsdienās mēs uztveram NBA, kā basketbola meku, bet zinot PSRS smadzeņu skalošanu, informācijas slēpšanu un sagrozīšanu, varbūt kāds nemaz netiecās uz NBA!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -3 [+] [-]

, 2009-10-06 16:52, pirms 15 gadiem
Jānim Bambim jau sen tur bija jābūt!

     [+] [-]

, 2009-10-06 16:56, pirms 15 gadiem
Uzskatu, ja Bērziņam piemistu tāda lieta kā mērķtiecība,u neatlaidība treniņos, viņš varētu būt viens no Latvijas labākajiem, un spēlēt Nba, jo dotumi viņam ir visās jomās, bet tā vidēeji normāls spēlētājs, vien ir, kas bieži pārkāp noteikumus
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs: zinnezin
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2009-10-06 17:44, pirms 15 gadiem
jipii rakstīja: sēkliniek, tu esi tirsējs es tev vispār vairs neticu
tu izliecies par homīti
es apšaubu faktu, ka viņš tēlo
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2009-10-06 17:52, pirms 15 gadiem
reali no sa saraksta tikai kambalam bija iespeja tur spelet,un vins iespejams tur speletu ja negribetu atri piku sapelnit ieropa,jo nba vinam miljonu neviens nedeva...stelmahers isti atplauka tikai LR sastava..VV varbut varetu sava laika..bet saubos vai vinu var salidzinat ar neatkartojamo horvatu zvaigzi drazenu petrovicu kur vienatne ievilka horvatiju barselonas olimpisko spelu finala...

parejos nav jega pieminet,jo vini pat uz eiropas fona neko nav pieradijusi..

ir loti daudz izcilu,tiesam izcilu,eiropas speletaju kas nba ta ari nav spelejusi,tapec nav jega domat ka vel kads latvietis tur varetu but spelejis..
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -3 [+] [-]

, 2009-10-06 18:08, pirms 15 gadiem
garajam kaiminu rudim ari bija potencials tikt nba,auguma calis bij padevies 2,20... bet savu talantu izniekoja skatoties lergas muca un spelejot 3 liga

     [+] [-]

, 2009-10-06 18:33, pirms 15 gadiem
mūžīgais optimists rakstīja: labākais caurgājiens Eiropā?? puisīt,nu tak skaties ārpus LBL robežām
Man tāds iespaids, ka Tu arī esi konkrēts "puisītis", tā ap 18-20 gadiem, jo noteikti neesi laukumā redzējis ne Edgaru Briņķi, ne Uldi Valneri. Pretējā gadījumā diezvai paceltos jautājums, vai šajā topā ir jābūt Šķēlem, ja jau augstāk minēto basketbolistu klātbūtne Tevi it nemaz nemulsina

     [+] [-]

, 2009-10-06 18:54, pirms 15 gadiem
extremists rakstīja: garajam kaiminu rudim ari bija potencials tikt nba,auguma calis bij padevies 2,20... bet savu talantu izniekoja skatoties lergas muca un spelejot 3 liga
humors Tev nepadodas , meģini citā lauciņā.

Savā laikā NBA līmenis bija viegli sasniedzams gan raženajam Aigaram Bernātam, tāpat arī Žeņam Kosuškinam, taču šīs letiņu zvaigznes praktiski garantētu daudzmiljonu līgumu vietā ar NBA izvēlējās LBL ar visām tās sniegtajām priekšrocībām - pilnām tribīnēm, dzīvokli Ventspilī un saucieniem uz ielas "Vai tas nav Kosuškins?!"