Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:1, Did:0, useCase: 3

Blūma komandas biedram būs Latvijas pase

Blūma komandas biedram būs Latvijas pase
Kvinsijs Lūiss
Foto: flickr.com

Vairākas sezonas NBA un Eirolīgā nospēlējušais amerikāņu basketbolists Kvinsijs Lūiss šobrīd kārto nepieciešamos dokumentus, lai kļūtu par Latvijas pilsoni, intervijā "Sporta Avīzei" atklājis viņa komandas biedrs ACB līgas kluba "Iurbentia Bilbao" rindās Jānis Blūms.

Stāstot par atšķirībām Itālijas un Spānijas klubu basketbolā, kur ir ievērojami mazāks akcents uz tumšādainajiem spēlētājiem un muskuļu spēku, Jānis Blūms intervijā "SA" cita starpā saka: "Piemēram, mums komandā ir tikai viens tumšādainais (Kvinsijs Lūiss), un tas pats - precējies ar latvieti. Viņš Amerikā apprecējies ar latviešu meiteni un grib dabūt Latvijas pasi - kārto jau (nepieciešamos dokumentus). Džeks nav slikts - pāris sezonas uzspēlējis NBA, labos Eirolīgas klubos."

Šobrīd 31 gadu vecā spēlētāja biogrāfija vēsta, ka 1999. gada NBA draftā viņu ar 19. kārtas numuru izvēlējās Jūtas "Jazz", kur 2,01 m garais uzbrucēja pavadīja nākamās trīs sezonas. Pēc 2002./03. gada sezonas, ko aizvadīja Telavivas "Maccabi" rindās, Lūiss atgriezās NBA, taču ilgāk par 14 spēlēm Minesotas klubā neaizkavējās. Pēc tam vienu sezonu amerikānis spēlēja arī Pireju "Olympiacos" rindās, bet pēdējos gados nobāzējies ACB līgā. Domājams, Eiropas valsts pilsonība viņu interesē tieši klubu karjeras dēļ, nevis ar tālejošiem plāniem pretendēt uz Latvijas izlases izsaukumu (1998. gadā Lūiss spēlējis ASV izlasē Labas gribas spēlēs).

Intervijā Blūms stāsta arī par savām pozīcijām komandā - nav viegli, jo pirmais saspēles vadītājs spānis Havjers Salgado spēlē labi, turklāt ir komandas kapteinis. "Bet man nav par ko sūdzēties - viņš tiešām spēlē labi, aizvada, iespējams, savu labāko sezonu karjerā. Nav tā, ka es būtu labāks, bet mani vienkārši nelaiž laukumā. Treniņos kārtīgi viens pret otru kapājamies, pa visu laukumu. Bet tas labi, tikai tā arī iespējams progresēt," skaidro spēlētājs, kuru treneris mudinot vairāk uzņemties iniciatīvu pašam. "Treneris grib, lai vairāk metu pa grozu... Dusmojas, ja kārtējo reizi iespēlē garajiem - prasa, kāpēc es pats nemetu. Bet nav tik viegli, un pavisam dullos mest arī negribas."

ULEB Eiropas kausā, kur Blūms šobrīd ir visa turnīra precīzākais trīspunktu metējs (10 no 12), "Iurbentia Bilbao" uzvarējusi visās četrās spēlēs un nodrošinājusi vietu nākamajā kārtā, bet Spānijā vēl būs jāpacīnās. "Pirms sezonas treneris pateica, ka komandas uzdevums pirmajā riņķī ir astoņas uzvaras. Šobrīd ir sešas, un palikusi vēl viena spēle mājās, ko vajadzētu vinnēt - tad būs septiņas. Divas trīs uzvaras vairāk varēja un varbūt pat vajadzēja, bet, skatoties objektīvi, tāda arī ir mūsu vieta - kaut kur no astotās līdz 12," atzinis Blūms. "Man personīgi šķiet, ka Eiropas kausā vispār ir vieglāk spēlēt. ACB tikt pie metiena brīžiem vispār nav reāli, jābūt individuāli ļoti spēcīgam. Eiropā spēlē citādāk - nav tik daudz labu spēlētāju, citādāks basketbols un īpaši spēle aizsardzībā. Atšķirība ir ļoti jūtama."

Kvinsija Lūisa video intervijas:

youtube.com: YouTube - Quincy Lewis - Iurbentia Bilbao Basket
youtube.com: YouTube - Quincy Lewis - High School, Minnesota...

  +5 [+] [-]

, 2009-01-05 21:00, pirms 16 gadiem
AndrisC rakstīja: wtf..?! a viņš labi kapa kaads zin.. vot tas ir gada notikums...!!
Nesteidzies, gads tikko saacies

  -1 [+] [-]

, 2009-01-05 21:01, pirms 16 gadiem
basketballreference.com: Quincy Lewis Past Stats, Playoff Stats,...
viņa NBA karjeras statistika...nekas vairāk par 13min un 4 punktiem vidēji sezonā nav bijis

  +3 [+] [-]

, 2009-01-05 21:01, pirms 16 gadiem
ziniitis.lv rakstīja: neuztruacas nespeles vins latvijas izlase. jo spelejis jau ASV un tas nozime ka ir japaiet kadiem 2 vai vairak gadiem lai speletu latvijaa. nu man vismaz ta liekas
ja liekas ja tad var sasisties ja
nu protams ka vins nespeles kads prikols vinam spelet ja ir 31 gads??

  +2 [+] [-]

, 2009-01-05 21:01, pirms 16 gadiem
ziniitis.lv rakstīja: neuztruacas nespeles vins latvijas izlase. jo spelejis jau ASV un tas nozime ka ir japaiet kadiem 2 vai vairak gadiem lai speletu latvijaa. nu man vismaz ta liekas
Bet vai tas neattiecas tikai uz FIBA rīkotajiem turnīriem? Man ir lielas aizdomas ka Labas gribas spēles basketbolā ir tas pats kas Pasaules kauss bija hokejā.
Slēpts komentārs: Hipotenūza

  +1 [+] [-]

, 2009-01-05 21:02, pirms 16 gadiem
Edgars rakstīja: Bet vai tas neattiecas tikai uz FIBA rīkotajiem turnīriem? Man ir lielas aizdomas ka Labas gribas spēles basketbolā ir tas pats kas Pasaules kauss bija hokejā.
es tiešām nezinu, bet fakts ka viņš visdrīzāk nespēlēs, jo šaubos ka viņš vispār to vēlas, vnk sieva ir latviete bet var jau buut

  +2 [+] [-]

, 2009-01-05 21:02, pirms 16 gadiem
Tagad jaacer ka vina sieva ir kaisliiga LV izlases fane, un pierunaas savu viiru speeleet izlasee?!!

     [+] [-]

, 2009-01-05 21:04, pirms 16 gadiem
varētu spēlēt izlasē - pašiem daudz spēlētāju
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2009-01-05 21:04, pirms 16 gadiem
lai gan iespeejam vinsh jauktu visu koamndu...

es nez ka bus ta bus - koks ar diviem galiem :/

     [+] [-]

, 2009-01-05 21:04, pirms 16 gadiem
aceknis rakstīja: jaasuuta latvju zeltenes uz nba viirus noluukot
Par shito es ierecu bet laba doma

  +2 [+] [-]

, 2009-01-05 21:05, pirms 16 gadiem
Robis87 rakstīja: Tagad jaacer ka vina sieva ir kaisliiga LV izlases fane, un pierunaas savu viiru speeleet izlasee?!!
ceru ka nē un viena iemesle pēc. negribas lai citi uz mums rādītu ar pirkstu, ka mes nevaram dabut LATVIESUS izlase un tapēc pieskiram pases melnajiem lai tie speletu musu izlase. (protams tg es ceru ir savadak, bet kuru arzemju apskatnieku vai fanu tas intereses) negriobas tapat ka kreivija kas vnk naturalize arzemju speletajus.

  +5 [+] [-]

, 2009-01-05 21:06, pirms 16 gadiem
reinis2408 rakstīja: basketballreference.com: Quincy Lewis Past Stats, Playoff Stats,...
viņa NBA karjeras statistika...nekas vairāk par 13min un 4 punktiem vidēji sezonā nav bijis
a ko tu gaidīji, ka kobe pieņems Latvijas pilsonību un ne jau dēļ basketa(daļēji) viņš izvēlas, bet gan dēļ ģimenes

  +1 [+] [-]

, 2009-01-05 21:06, pirms 16 gadiem
Krisīc rakstīja: kāds prikols?
Pie tā komentāra skatoties pa labi viss ir balts, bet 'pabrauc' bik uz augšu! Tajā brīdī tur bija karsējmeitene, ar pliku pakaļu

  -1 [+] [-]

, 2009-01-05 21:06, pirms 16 gadiem
Smotins91 rakstīja: ja liekas ja tad var sasisties ja
nu protams ka vins nespeles kads prikols vinam spelet ja ir 31 gads??
tici man nesasitīšos. ja

  +2 [+] [-]

, 2009-01-05 21:08, pirms 16 gadiem
un tagad lai izlīdzinātu situāciju man būs jānoprec tumšādaina amerikāniete!

  +4 [+] [-]

, 2009-01-05 21:08, pirms 16 gadiem
theozijs rakstīja: kur jūs izrāvāt Sporta Avīzi pirmdienas vakarā?
Nu ja pats taisītu interviju, tad tev SA nebūtu pat vajadzīga
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +9 [+] [-]

, 2009-01-05 21:09, pirms 16 gadiem
Hipotenūza rakstīja: Melnajiem nav vietas Latvijas izlasē un punkts. Neesmu rasists, bet nav ko līst citu dārzā un mētāt krutos. Kaut gan īsti neiespringstu, jo, cik sapratu, viņš vecenes dēļ pilsonību paņēma.
Eu, bet kur ir problēma? kāpēc, ja viņam ir pilsonība, un nevienam no spelētājiem un trenneriem nav pretenziju pret to ka viņš spēle, kāpēc gan nepamēģināt. Zaudēt izlasei točna nav ko, var tikai iegūt sinī gadījuma.

  -4 [+] [-]

, 2009-01-05 21:09, pirms 16 gadiem
ah, nu kamõn ļaudis? kas ar jums notiek??? nu nespēlēs nekāds amerikānis Latvijas izlasē!!! calm down.. doo..

  +6 [+] [-]

, 2009-01-05 21:11, pirms 16 gadiem
Ja trenerim un, pats galvenais, spēlētājiem nebūs nekas pretim pret viņu, tad varbūt ir jāmeģina runāt. Galvenais, lai nav tā kā bija ar Ostleru 2003. gadā.. kad atbrauca diezgan vēlu un daudzi spēlētāji bija neapmierināti.

 +10 [+] [-]

, 2009-01-05 21:12, pirms 16 gadiem
aceknis rakstīja: jaasuuta latvju zeltenes uz nba viirus noluukot
Dažas vēl uz NHL....

  +2 [+] [-]

, 2009-01-05 21:13, pirms 16 gadiem
Ulmens rakstīja: Nu ja pats taisītu interviju, tad tev SA nebūtu pat vajadzīga
Jā, Tev taisnība, nepaskatijos uz raksta autoru

  +5 [+] [-]

, 2009-01-05 21:14, pirms 16 gadiem
Nu, lai jau - neviens viņam to nevar liegt. Neviens ja nav teicis, ka viņš spēlēs izlasē un tas nav atkārtots Ostlera gadījums, jo toreiz Ostleram pasi piešķīra "nākotnes vārdā" un nav arī Šturma un Pētersona gadījums, jo viņiem pase pienācās pēc likuma. Attieksme no manas puses - pozitīva. Izlases sakarā, gan negribētu, lai viņu piemin, jo man nepatīk tādi varianti, kā piemēram Meisijs Maķedonijas izlasē, vai Holdens - Krievijas izlasē. Labāk pašu spēkiem. Ja tomēr spēlēs izlasē - lai jau spēlē, bet priecīgs gan nebūšu.

 +12 [+] [-]

, 2009-01-05 21:16, pirms 16 gadiem
aceknis rakstīja: jaasuuta latvju zeltenes uz nba viirus noluukot
darbs Katriiinai!!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +5 [+] [-]

, 2009-01-05 21:18, pirms 16 gadiem
Šis basketbolists man atmiņā palicis pēc labas sezonas Eirolīgā ''Olympiacos'' sastāvā - tad arī par viņu 1x uzzināju un +/- esmu sekojis līdzi viņa spēlei arī turpmākajā karjerā.

Visādā ziņā jau sen esmu gaidījis kad par Latvijas pilsoni kļūs kāds tiešām labs spēlētājs nevis garš, bet ne labs spēlētajs (lai jau man piedod Šturms, Pētersons un Ostlers)...

Īsti nesapratu par tām labas gribas spēlēm ASV izlasē - Luiss būs pieejams mūsu valstvienībai vai tomēr nē?! Par to, ka viņš pilsonību iegūst lai tiktu pie labāka kontrakta kādā klubā, protams, šaubu nav...

  +1 [+] [-]

, 2009-01-05 21:19, pirms 16 gadiem
ziņa ir, ka cilvēks, Blūma komandas biedrs, vēlas iegūt Latvijas pilsonību, kāds sakars komentāros ar izlasi.

  +6 [+] [-]

, 2009-01-05 21:19, pirms 16 gadiem
ziniitis.lv rakstīja: basketballreference.com: Andris Biedrins Past Stats, Playoff Stats,...
paskataties uz sadaļu līdzīgie spēlētāji!
nu paskatījos? by age tie ir līdzīgie spēlētāji? soo? I didn`t get this one, seriously.

PS šī nav īstā tēma, kur apspriest Biedriņu.

  +2 [+] [-]

, 2009-01-05 21:21, pirms 16 gadiem
Dude88 rakstīja: Eu, bet kur ir problēma? kāpēc, ja viņam ir pilsonība, un nevienam no spelētājiem un trenneriem nav pretenziju pret to ka viņš spēle, kāpēc gan nepamēģināt. Zaudēt izlasei točna nav ko, var tikai iegūt sinī gadījuma.
Man tas liekas neīsti un nepareizi, ka ārzemnieki spēlē kādas citas valsts izlasē. Protams varētu kādreiz būt gadījums, ka kāds ārzemnieks, kurš Latvijā dzīvo daudzus gadus un saņem pilsonību un spēlē izlasē, kad es uzskatītu, ka tas ir normāli, bet pašlaik man nepatīk tādi varianti. Ja Stīvs Ričš spēlētu izlasē man nebūtu pretenziju, ja Pols Ešvorts spēlētu futbola izlasē [es zinu, ka viņš ir treneris un gadi ar par daudz, bet es tā teorētiski, pasapņojot ], tad man nebūtu pretenziju, tas pats par Grigorčuku [zinu, zinu - tas ir smieklīgi ], jo viņi jau diezgan ilgi dzīvo Latvijā un ir kaut kāds pamats viņus uzskatīt daļēji latviskiem... Jo būtu muļķīgi uzsvērt to, kā principu. Tad jau arī futbolists Ibrahimovičš nevarētu spēlēt Zviedriajs izlasē un Podoļskis ar Klozi - Vācijas izlasē.

  +2 [+] [-]

, 2009-01-05 21:22, pirms 16 gadiem
Man domāt, ka viņam Latvijas izlase ir pie kājas un viņš iedos kurvi pat tad, ja viņu aicinās. Labākajā gadījumā pagrozīsies apkārt kā Ostlers un tad čau.

  +2 [+] [-]

, 2009-01-05 21:22, pirms 16 gadiem
fearangel rakstīja: nu paskatījos? by age tie ir līdzīgie spēlētāji? soo? I didn`t get this one, seriously.

PS šī nav īstā tēma, kur apspriest Biedriņu.
atvainojos, tev taisnība.

  -4 [+] [-]

, 2009-01-05 21:25, pirms 16 gadiem
andrejff rakstīja: ar ko ''melnais'' ir sliktaaks par Peetersonu, Ostleru un ko?
Ne ar ko, visi tie ārzemnieki vienādi. Manuprāt, ir smieklīgi un nožēlojami, un visādā ziņā apkaunojoši ņemt ārzemnieku izlasē. Izlase ir izlase un tas parāda baša attīstību, nacionālismu un vēl šo to, tāpēc neredzu iemeslu kāpēc tas būtu jāpataisa par klubu basketbolu kur katrā izlasē būs pa vienam krievam, amerikānim un garam ķīnietim.

Atgādinu, ka, šķiet, šeit būs cits gadījums, jo spēlētājam netiek pilsonība vien tāpēc, ka viņš grib spēlēt izlasē, kā tas bija ar "superzvaigzni" un "talantīgo" Perepļotkinu.