Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource542 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource542), Fid:2667, Did:0, useCase: 3

Video: Kapteinis Straupe atklāti par hokejista karjeru, naudu un blatu

Andris Liepa
Andris Liepa
Hokeja komandas "Kurbads" uzbrucējs Jānis Straupe spēlējis trijos U-18 un trijos U-20 pasaules čempionātos. Bijis Latvijas junioru izlases kapteinis, viens no diviem labākajiem 1989. gada uzbrucējiem. "Dinamo" pirmajā sezonā tur aizvadījis piecas spēles, četrās spēlēs vilcis mugurā nacionālās izlases formas tērpu. Jānis atklāj, cik pelnījis savās leģionāra gaitās ārzemēs un cik grūti latviešu hokejistam atrast darbu Eiropā. 25 gadu vecumā Jānis iesaka hokejistiem – sešpadsmitgadniekiem biežāk apmeklēt... skolu.

Sarunas garums: 50 minūtes

Bezmaksas sarunas fragments pieejams šeit: Straupe: "Labs hokejists var izaugt tepat Latvijā"
Vērtējums: +21

  +5 [+] [-]

, 2015-01-20 11:20, pirms 10 gadiem
Ļiti laba un interesanta intervija. Paldies!

     [+] [-]

, 2015-01-20 12:44, pirms 10 gadiem
Vot... Sii bija iista intervija ! Super...

  +1 [+] [-]

, 2015-01-20 12:54, pirms 10 gadiem
Čalis ir malacis, ka paralēli studē un vēl kaut kur darbojas.
Ne visiem izdodas ar hokeju nodrošināt dzīvi, un, jo ātrāk pats to saprot, jo lielāka iespēja veiksmīgi darboties kādā citā sfērā.

Par šo būtu jāpadomā visiem zemāko līgu leģionāriem - ko jūs darīsiet 35-38 gados, bez uzkrājumiem, bez izglītības, bez profesijas, ar diezgan pabojātu veselību?

  +1 [+] [-]

, 2015-01-20 13:21, pirms 10 gadiem
Paldies Jānim! Labs.

  -2 [+] [-]

, 2015-01-20 17:10, pirms 10 gadiem
Tiešām. Negaidīti laba intervija! Hokejs nebeidzas ar Rīgas Dinamo. Gaidu gan interviju ar Savicki.

  +2 [+] [-]

, 2015-01-20 17:14, pirms 10 gadiem
prima rakstīja: Tiešām. Negaidīti laba intervija! Hokejs nebeidzas ar Rīgas Dinamo. Gaidu gan interviju ar Savicki.
ar Savicki??? Tas ir bezjēdzīgs pasākums... Nekā jauna viņš nepateiks, tikai gvelzīs to pašu, kas jau n-tās reizes dzirdēts...

  +1 [+] [-]

, 2015-01-20 17:22, pirms 10 gadiem
Inteliģents, veiksmi dzīvē!

  +1 [+] [-]

, 2015-01-20 17:35, pirms 10 gadiem
Abrags rakstīja: ar Savicki??? Tas ir bezjēdzīgs pasākums... Nekā jauna viņš nepateiks, tikai gvelzīs to pašu, kas jau n-tās reizes dzirdēts...
Izgriezums bija daudzsološs.

     [+] [-]

, 2015-01-20 18:11, pirms 10 gadiem
EZ katka, Janci

  +3 [+] [-]

, 2015-01-20 19:38, pirms 10 gadiem
Viena no labakajam Matula intervijam pedeja laika !

  +1 [+] [-]

, 2015-01-20 20:14, pirms 10 gadiem
Lielisks kapteinis arī dzīvē. Nav nekāds dīvānā... televizora skatītājs, tā teikt.

  +3 [+] [-]

, 2015-01-20 20:49, pirms 10 gadiem
Jāņi iezīmēja ļoti ok sistēmu, kas arī ir vienīgais saprātīgais ceļš, kas būtu Latvijas hokejam jāiet, BET... tiek runāts par to, ka KOMANDĀM jādara tas un tas, taču ir cita tēma - spēlētāji.

Te runā par 18-20 gadīgajiem, kas nav vajadzīgi ārzemēm utt. Viss forši, taču... viena lieta - vai viņi paši var būt godīgi pret sevi un pateikt - viss, nesanāks no manis hokejists, nav jēgas plēst pakaļu. Pašlaik situācija ir tāda, ka viņš labāk aizbrauks uz joberlīgu kkādu, nekā atzīs, ka hokejists no viņa nav sanācis.

Par tām mācībām un darbu - labi, ja hokejistam ir bijusi pietiekoši gaiša galva vai kāds no malas ir pateicis, ka ir jāmācās. Bet cik tādu ir? Kaut kas, kaut ko, kaut kur... par žogu krāsotāju Latvijā viņi jau neies (lai gan tādā Francijā vai Somijā ietu gan).

Fiška jau tā, ka bērnībā un agrā jaunībā visi tiek audzināti kā topošie NHL stāri, kas nozīmē, ka tikai hokejam viss arī tiek pakļauts... diemžēl, tikai Sandis Ozoliņš (kurš pats intervijās par savu tā laika mācīšanos ne visai forši izsakās) ir bijis tik talantīgs, meistarīgs un veiksmīgs, lai pilnībā realizētu šādu iešanu uz visu banku.

     [+] [-]

, 2015-01-20 21:00, pirms 10 gadiem
Juris Miņins rakstīja: Jāņi iezīmēja ļoti ok sistēmu, kas arī ir vienīgais saprātīgais ceļš, kas būtu Latvijas hokejam jāiet, BET... tiek runāts par to, ka KOMANDĀM jādara tas un tas, taču ir cita tēma - spēlētāji.

Te runā par 18-20 gadīgajiem, kas nav vajadzīgi ārzemēm utt. Viss forši, taču... viena lieta - vai viņi paši var būt godīgi pret sevi un pateikt - viss, nesanāks no manis hokejists, nav jēgas plēst pakaļu. Pašlaik situācija ir tāda, ka viņš labāk aizbrauks uz joberlīgu kkādu, nekā atzīs, ka hokejists no viņa nav sanācis.

Par tām mācībām un darbu - labi, ja hokejistam ir bijusi pietiekoši gaiša galva vai kāds no malas ir pateicis, ka ir jāmācās. Bet cik tādu ir? Kaut kas, kaut ko, kaut kur... par žogu krāsotāju Latvijā viņi jau neies (lai gan tādā Francijā vai Somijā ietu gan).

Fiška jau tā, ka bērnībā un agrā jaunībā visi tiek audzināti kā topošie NHL stāri, kas nozīmē, ka tikai hokejam viss arī tiek pakļauts... diemžēl, tikai Sandis Ozoliņš (kurš pats intervijās par savu tā laika mācīšanos ne visai forši izsakās) ir bijis tik talantīgs, meistarīgs un veiksmīgs, lai pilnībā realizētu šādu iešanu uz visu banku.
pa lielam jau Tev ir taisnība - nav īsti kur iebilst. Vienīgi, šajā visā ir izņēmumi - piemēram, NCAA (ties gan, mūsējie ar retiem izņēmumiem ir kāri uz mācīšanos).
...Pašlaik situācija ir tāda, ka viņš labāk aizbrauks uz joberlīgu kkādu, nekā atzīs, ka hokejists no viņa nav sanācis. .. - nu tieši par joberlīgu runājot, atcerējos Juri Opuļski - Vācijā joberlīgās spēlējot sapelnīja naudiņu, ka pat spēja savā dzimtajā Mārupē fitnesa centru atvērt. Bet nu jā - tas jau bija kādu laiciņu atpakaļ. Un kopumā tomēr pieskaitāms pie izņēmumiem.

     [+] [-]

, 2015-01-20 21:11, pirms 10 gadiem
Juris Miņins rakstīja: Jāņi iezīmēja ļoti ok sistēmu, kas arī ir vienīgais saprātīgais ceļš, kas būtu Latvijas hokejam jāiet, BET... tiek runāts par to, ka KOMANDĀM jādara tas un tas, taču ir cita tēma - spēlētāji.

Te runā par 18-20 gadīgajiem, kas nav vajadzīgi ārzemēm utt. Viss forši, taču... viena lieta - vai viņi paši var būt godīgi pret sevi un pateikt - viss, nesanāks no manis hokejists, nav jēgas plēst pakaļu. Pašlaik situācija ir tāda, ka viņš labāk aizbrauks uz joberlīgu kkādu, nekā atzīs, ka hokejists no viņa nav sanācis.

Par tām mācībām un darbu - labi, ja hokejistam ir bijusi pietiekoši gaiša galva vai kāds no malas ir pateicis, ka ir jāmācās. Bet cik tādu ir? Kaut kas, kaut ko, kaut kur... par žogu krāsotāju Latvijā viņi jau neies (lai gan tādā Francijā vai Somijā ietu gan).

Fiška jau tā, ka bērnībā un agrā jaunībā visi tiek audzināti kā topošie NHL stāri, kas nozīmē, ka tikai hokejam viss arī tiek pakļauts... diemžēl, tikai Sandis Ozoliņš (kurš pats intervijās par savu tā laika mācīšanos ne visai forši izsakās) ir bijis tik talantīgs, meistarīgs un veiksmīgs, lai pilnībā realizētu šādu iešanu uz visu banku.
īstenībā visvairāk ieguvēji ir tie, kas uz ārzemēm dodas jau pusaudžu gados, bieži vien tas komplektā nāk ar pabeigtu skolu tur - ja ne savādāk, vismaz valoda apgūta.
Tiesa gan, ir arī negatīvie piemēri (izglītības ziņā) - piemēram, Merzļikinam nav pat vidējā izglītība. Ja kaut kas ar karjetu ne tā (tfu, tfu, tfu!), tad tiešām varēs žogus krāsot. Tiesa gan, būs iespēja to darīt Šveicē...

     [+] [-]

, 2015-01-20 21:23, pirms 10 gadiem
Abrags rakstīja: pa lielam jau Tev ir taisnība - nav īsti kur iebilst. Vienīgi, šajā visā ir izņēmumi - piemēram, NCAA (ties gan, mūsējie ar retiem izņēmumiem ir kāri uz mācīšanos).
...Pašlaik situācija ir tāda, ka viņš labāk aizbrauks uz joberlīgu kkādu, nekā atzīs, ka hokejists no viņa nav sanācis. .. - nu tieši par joberlīgu runājot, atcerējos Juri Opuļski - Vācijā joberlīgās spēlējot sapelnīja naudiņu, ka pat spēja savā dzimtajā Mārupē fitnesa centru atvērt. Bet nu jā - tas jau bija kādu laiciņu atpakaļ. Un kopumā tomēr pieskaitāms pie izņēmumiem.
Ar to NCAA ar ir tā, ka skan jau skaisti - izglītība, taču pa lielam, ja cilvēkam nav vēlmes mācīties, tad viņš šo opciju arī neizmanto. Lielās koledžas vispār sportistiem sarīkojušas tādu kūrortu, ka galvenais ir, lai sportists pats zina kādu koledžu pārstāv un par ko mācās, visu pārējo viņu vietā dara "palīgi" (tiesa, tas vairāk ir amfutbolam ir atklājies, lai gan - nedomāju, ka nav citur).

Taču par tiem piemēriem, jā, vairāk ir tādu, kuri pēc karjeras beigām nezina ko iesākt, tāpēc šie labie gadījumi arī liekas WOW! .

Paturpinot labos gadījumus, tas pats Zemgus, ja kko nejaucu, vienlaicīgi ieguva divas vidējās - ASV un Latvijā (ja kļūdos, labojiet, bet bija tāda info) un jau bija gatavs studēt Vermontā. Un tas ir GIRGENSONS - hokejists, kuram jau 16/17 gados garantēja pirmo drafta kārtu! No šāda skatu punkta raugoties - ko gaida tie pārējie?

Vai Zemgum vajadzēja mācīties 2x un vai vajadzētu Vermontu? NHL hokejisti ir apdrošināti un viņiem tie riski ir mazāki, tāpēc gan jau, ka galīgi pie sasistas siles nepaliktu, taču... neba jau tāpat daudzi sportisti pat PRO līmenī spēlējot mēģina pabeigt mācības.

     [+] [-]

, 2015-01-20 21:26, pirms 10 gadiem
Juris Miņins rakstīja: Te runā par 18-20 gadīgajiem, kas nav vajadzīgi ārzemēm utt. Viss forši, taču... viena lieta - vai viņi paši var būt godīgi pret sevi un pateikt - viss, nesanāks no manis hokejists, nav jēgas plēst pakaļu. Pašlaik situācija ir tāda, ka viņš labāk aizbrauks uz joberlīgu kkādu, nekā atzīs, ka hokejists no viņa nav sanācis.
Katram gan ir savs laiks, un ja 20 gados veel nespeele NHL pirmajaa mainjaa kopaa ar Malkinu noteikti veel nenoziime - karjeras beigas. Buus laba liimenja vieteejais cempionats, buus arii kur siem puisiem speleet pieaugusho hokeju ! Hokejaa tomer labakais vecums saakas tikai no 25...

  +1 [+] [-]

, 2015-01-20 21:54, pirms 10 gadiem
Supreme_d1s rakstīja: Katram gan ir savs laiks, un ja 20 gados veel nespeele NHL pirmajaa mainjaa kopaa ar Malkinu noteikti veel nenoziime - karjeras beigas. Buus laba liimenja vieteejais cempionats, buus arii kur siem puisiem speleet pieaugusho hokeju ! Hokejaa tomer labakais vecums saakas tikai no 25...
Nenozīmē beigas, protams, taču ja īsti nevari aizķerties kādā vienā līgā (reģionā) PRO līmenī, bet komandas maini katru sezonu vai pat vairākas reizes sezonā, tad nu ir vērts aizdomāties par savu kā hokejista verējumu un vērtību darba tirgū.

Es esmu tikai par vietējo hokeju, taču ir virkne objektīvu iemeslu, kas man liedz cerēt uz to, ka kādreiz Latvijā hokejs tiešām tiks spēlēts tādā kārtīgā PRO līmenī. Savukārt pusprofesionāļi ir tas variants par ko abi Jāņi runāja un mēs te apspriežam - ir jāmācās un ir jāstrādā.

Beigu beigās sports kā karjera tā ir ekstra. Tāpat kā ne visi var braukāt ar Ferrari, tā ne visi var būt PRO sportisti. Vai tāpēc dzīve sliktāka kādam? Nu nez... . Vienkārši laicīgi ir jāsataisa rielitī-ček.

     [+] [-]

, 2015-01-20 22:26, pirms 10 gadiem
Juris Miņins rakstīja: Es esmu tikai par vietējo hokeju, taču ir virkne objektīvu iemeslu, kas man liedz cerēt uz to, ka kādreiz Latvijā hokejs tiešām tiks spēlēts tādā kārtīgā PRO līmenī.
2004,2005,2006 gads un arii pirms tam EEHL laikos, viss tacu bija kartiibaa.. Latvijas cempionaata finaals, sporta pili pushu gaaza.. Un bija profesionaals cempis !!! Nesmu pret RD, bet reizem tiesham ir sajuta, kad Latvijas hokejs sakas-beidzas ap so komandu. Tas "PRO" limenis sakas, ar mums-lidzjutejiem, ja mes uzliekam "nikolaju" Latvijas hokeja cempionatam, un apmekleejam tikai RD speles, protams, nekad vieteejais cempionats neatiistiisies ! Bus pilnas tribiines - Pinkjos, Ogree, Jelgavaa, Liepajaa, Valmieraa u.c. buus arii investori, kas velesies ieguuldiit hokejaa, jo bus kas skataas... Elementari Vatson.. Pats sosezon esmu apmekleejis 4 Latvijas cempionata speles, un esmu apmierinaajis sava hokeja liidzjuteeja "apetiiti"

     [+] [-]

, 2015-01-21 18:12, pirms 10 gadiem
Par Straupi runājot... Bija viņam iespēja spēlēt Zviedrijas junioru labā līmenī. Atrādijās kopā ar Spravņiku ( bija tāds aizsargs 89.g ), bet vietu piedāvāja tikai Jānim. Nezinu kāds bija īstais iemesls, bet nepalika tur. Aizkulisēs runāja, ka neesot gribējis viens spēlēt svešumā... Tipa, ja Spravņikam arī būtu piedāvāts, tad gan... Domāju, ka visa karjera Jānim būtu savādāk izveidojusies , jo klubs bija labs priekš tālākas izaugsmes...

  +1 [+] [-]

, 2015-01-21 20:29, pirms 10 gadiem
Supreme_d1s rakstīja: 2004,2005,2006 gads un arii pirms tam EEHL laikos, viss tacu bija kartiibaa.. Latvijas cempionaata finaals, sporta pili pushu gaaza.. Un bija profesionaals cempis !!! Nesmu pret RD, bet reizem tiesham ir sajuta, kad Latvijas hokejs sakas-beidzas ap so komandu. Tas "PRO" limenis sakas, ar mums-lidzjutejiem, ja mes uzliekam "nikolaju" Latvijas hokeja cempionatam, un apmekleejam tikai RD speles, protams, nekad vieteejais cempionats neatiistiisies ! Bus pilnas tribiines - Pinkjos, Ogree, Jelgavaa, Liepajaa, Valmieraa u.c. buus arii investori, kas velesies ieguuldiit hokejaa, jo bus kas skataas... Elementari Vatson.. Pats sosezon esmu apmekleejis 4 Latvijas cempionata speles, un esmu apmierinaajis sava hokeja liidzjuteeja "apetiiti"
RD un LČ popularitātes attiecība arī parāda cik "populārs" Latvijā ir hokejs kā sports un kādi Latvijas hokeja fani ir labie.

Vai, ja nebūtu RD, būtu skatītāju interese par LČ? Aizmirstiet. Latvietim vajag "līmeni", taču nesāks jau RD spēlētāji spēlēt Latvijā. Labāk aizbrauks uz ārzemju 3. līgu, Dāniju, Baltkrieviju kkādu (kā tas bija pirms-RD periodā).

Tie labie gadi, atgādināšu, ka bija TREKNIE GADI, kad nosacīti viss bija populārs. Tad bija čempionātam ij sponsors, tāpēc to sauc tagad par Samsunglīgas laiku. utt. Tam nav nekāda sakara ar reālu hokeja līmeņa/intereses pieaugumu. Vienkārši tad naudu deva visiem un visur.

Kādi INVESTORI? Jūs par ko? Cik liels vispār ir Latvijas tirgus? Cik lielas ir arēnas, kurās spēlē? Kāda ir TV auditorija? utt. Ja atradīsies kāds pustraks mecenāts, kuram dikti patiks hokejs, vai vienkārši šams izdomās, ka tas ir prestiža jautājums, sponsorēt kko tādu, tad jā, būs nauda... taču reāli - tā ir utopija.

     [+] [-]

, 2015-01-21 21:22, pirms 10 gadiem
Juris Miņins rakstīja: Vai, ja nebūtu RD, būtu skatītāju interese par LČ? Aizmirstiet. Latvietim vajag "līmeni"
Veciit... Peec visiem n-tajiem pasaules cempionaatiem hokejaa.. Es tev diezgan drosi varu teikt - Latvietim vajag ALU un labi pavadiitu laiku! No taa lielaa vairuma, kas apmeklee PC labi ja puse var nosaukt visu speletaaju uzvardus, kuri atrodas laukumaa... un treshadalja domaa, ka vaartos staav IRBE !!! "limeni" vajag sportacentrs.com "heiteriem", kuri veel nav tikusi paari puberitaates vecumam ! RD ir fantastiski marketiga eksperti, kas so projektu ir paceelusi tur kur vinjs ir sobriid.. Kapeec lai gan to neizdariitu LC komandas ? HK Liepaja sosezon to lieliski pieradija !

Investiicija var buut paris tukstoshu EIRO gadaa, tai nav jaabuut simtiem un tukstohsiem vai miljoniem! Investiicija var buut veelme dariit kaut ko, lai celtu videejo hokeja liimeni Latvijaa! Ar tuksu demagogjiu mees tiesham neko nepanaksim !

  +1 [+] [-]

, 2015-01-22 00:28, pirms 10 gadiem
Jā, LSPA bija laba brigāde. Atceros ar Jāni kopā jauniešu laikā smējāmies, ka nekad mūžā bērnu hokejā nesūtītu Bet ja godīgi, tad tā tomēr ir laba dzīves pieredze, un ja galvā ir nedaudz vairāk par ūdeni, tad tā ir arī gana noderīga pieredze un rūdījums visai dzīvei pat ja galabeigās nekļūsti par profesionālu hokejistu. Starpcitu Jelgavā arī augstskolu vairs neapmaksā, nosaukumā LLU ir palicis tikai dekoratīvs. Sveicieni no Cimermaņiem un veiksmi tālākajā izaugsmē ne tikai hokejā! W

     [+] [-]

, 2015-01-22 03:27, pirms 10 gadiem
Cepuri nost Straupem.

     [+] [-]

, 2015-01-22 15:04, pirms 10 gadiem
Paradoksāli, bet pēdējā laikā visvairāk komentētais "Vienos vārtos" raksts Tas priecē.

     [+] [-]

, 2015-01-26 18:06, pirms 10 gadiem
Patīkams čalis. Izglītots, prot izteikties, liekas, ka saprot lietu būtību, spēj domāt. Turam īkšķus par augšupeju karjerā!
Paldies par interviju.
Ļoti interesanta.
restorāni Rīgā - saņem atlaides