Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:131, Did:0, useCase: 3

Kokaini un Rutkovski līdz janvārim atstādina no LBL1 tiesāšanas

Agris Suveizda

Kokaini un Rutkovski līdz janvārim atstādina no LBL1 tiesāšanas
Juris Kokainis
Foto: Vladislavs Proškins/F64

Tiesneši Juris Kokainis un Kārlis Rutkovskis līdz 2015. gada 1. janvārim vairs netiks nozīmēti LBL1 spēlēm, portālam Sportacentrs.com apstiprināja Latvijas Basketbola līgas galvenais tiesnesis Agnis Pērkons.

Otrā novembra spēlē starp "Latvijas Universitāti" un "Jūrmalu"/"Fēniksu" mājinieku basketbolists Harijs Rubenis četras sekundes līdz pamatlaika beigām pie rezultāta 66:69 izpildīja tālmetienu, taču viņam to darīt traucēja Ervīns Jonāts. Piezīme netika fiksēta, un jūrmalnieki ar šādu rezultātu arī svinēja uzvaru.

Tika atzīts, ka pieļauta kļūda, kas varējusi ietekmēt spēles gala iznākumu, un Juris Kokainis šīs kļūdas rezultātā no LBL1 spēlēm ir atstādināts līdz 1. janvārim. Savukārt Kārlis Rutkovskis sodīts par citu otrā novembra spēli starp "Barons kvartālu" un "Jēkabpili" (88:66), kurā pieņemti pārsteidzīgi lēmumi, kas ietekmējuši spēles ritējumu. Jāpiebilst, ka šajā mačā par atkārtotu nesavaldību tika izraidīts jēkabpiliešu galvenais treneris Edmunds Valeiko.

Interesanti, ka, par spīti pieņemtajam lēmumam, Kokainis pēc dažām dienām tiesāja vēl divas spēles – septītajā novembrī starp "Valmieru" un "Ventspili" (57:78) un astotajā novembrī starp "Saldu" un "Barons kvartālu" (74:79). Pērkons sarunā ar Sportacentrs.com norādīja, ka lēmuma formulējums paredz turpmāku nenozīmēšanu spēlēm, nevis tūlītēju atstādināšanu no tiesneša funkciju pildīšanas.

"Lēmumā rakstīts, ka viņi vairs netiks nozīmēti spēlēm. Attiecīgi nākamajos nozīmējumos, kas būs, sākot ar 17. novembri un beidzot ar pirmo janvāri, viņu vārdi vairs neparādīsies," sacīja Pērkons. Vaicāts, vai, viņaprāt, tas ir pareizi, ka faktiski (bet ne juridiski) atstādināts tiesnesis turpina tiesāt, Pērkons atbildēja, ka citas iespējas nebija: "Iepriekšējie nozīmējumi jau bija veikti, un bija par vēlu kaut ko mainīt."

"Kokainis ir FIBA kategorijas tiesnesis, un nevarēju dažas dienas pirms spēles pakļaut maču riskam. Jā, viņš konkrētajā spēlē pieļāva kļūdu, par ko saņēma sodu, taču viņš jau nav nošauts – janvārī viņš tāpat turpinās tiesāt," Pērkons noslēdza.

  +9 [+] [-]

, 2014-11-10 20:18, pirms 10 gadiem
Nav bieži pieredzēts, ka atstādina pieredzes bagātāko LV basketbola tiesnesi.

 +10 [+] [-]

, 2014-11-10 20:25, pirms 10 gadiem
Pārsteidzoši, ka LBL par to runā, jo parasti jau šis jautājums tiek uzskatīts par tiesnešu kritiku
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -2 [+] [-]

, 2014-11-10 20:27, pirms 10 gadiem
es arī tur sodu neredzu. mazliet uzsita pa pirkstiem jau pēc metiena.

  +4 [+] [-]

, 2014-11-10 20:47, pirms 10 gadiem
Kokainis vienmēr pietiesā uz papīra specīgākajām komandām. Ipashi leishiem par labu.

  +1 [+] [-]

, 2014-11-10 20:49, pirms 10 gadiem
v5_karstgalvis rakstīja: es arī tur sodu neredzu. mazliet uzsita pa pirkstiem jau pēc metiena.
a kur var video redzet?

  +6 [+] [-]

, 2014-11-10 20:54, pirms 10 gadiem
lalalaa rakstīja: a kur var video redzet?
https://www.youtube.com/watch?v=w78...

  +8 [+] [-]

, 2014-11-10 20:57, pirms 10 gadiem
100 procenti pieziime . no pirma rakursa gruti pateikt bet no aizmugures gan labi redzams!

  +1 [+] [-]

, 2014-11-10 21:18, pirms 10 gadiem
v5_karstgalvis rakstīja: es arī tur sodu neredzu. mazliet uzsita pa pirkstiem jau pēc metiena.
nu tad pie acuārsta jāiet! galvenais,ka viens tiesnesis roku pacēla...
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -1 [+] [-]

, 2014-11-10 22:07, pirms 10 gadiem
Klasiskāku un nepārprotamāku sodu pat izdomāt nevar (ja nu vienīgi aizsargs nokož sviedējam pakaļkāju). Bet Plastmasaiņa žēl, vismaz agrāk bija labs tiesnesis. Starp citu, atceros, kā sāka Latiševs. Nu nepavisam nebija caurredzošs un nekļūdīgs, rāva tādus tūkus, ka saujas kulakos miedzās.

  +7 [+] [-]

, 2014-11-10 22:31, pirms 10 gadiem
mēs skatamies 20x atkārtojumu un tad gudri sakam, ka bija tas sods, bet laukumā tev ir viens kadrs un max 2 sekundes konstatēt, vai tas spēlētājs notēlo krizdams, vai tas nelielais konta ietekmēja un izšķīra spēles likteni!

  -1 [+] [-]

, 2014-11-10 22:48, pirms 10 gadiem
Taisnīgs lēmums, bija jau bija.

  +3 [+] [-]

, 2014-11-10 22:51, pirms 10 gadiem
riebjas kokaiņa atriebīgais tiesāšanas stiliņš.sen viņu vajadzēja pārmācīt,bet šī nebija īstā reize. par barona čakarēšanu viņu krustā sist vajadzētu.iespējams lbl mīļā miera labad, atrisināja strīdīgo situāciju,lai dīvainis no lu pamperu nepieslapina.

  +6 [+] [-]

, 2014-11-10 22:56, pirms 10 gadiem
Pērkons un Kokainis ir seni ...brāļi, neatstās taču čomu bez peļņas.

  -1 [+] [-]

, 2014-11-10 23:20, pirms 10 gadiem
Laikam jau būtu godīgi, ka Kokainis beigtu karjeru tieši šajā brīdī.

  +5 [+] [-]

, 2014-11-10 23:26, pirms 10 gadiem
Nu, nav Kokainis tas sliktakais LBL tiesnesis, tur ir vel dazi tadi, kurus patiesam nevajadzetu laist svilpei tuvuma. Tiesa, tas saizes jau vini netaisa katra spele, bet epizodiski gadas dazu labu macu salauzt...

  +1 [+] [-]

, 2014-11-10 23:37, pirms 10 gadiem
Tas ka kads tiek atstadinats tas ir normli, bet vai tas ka vins turpina tiesat un visuvarenais perkons aizpildinas ka ir nozimeti tiesnesi un beigta balle. Noteikti atstadinasana notika piektdienas pecpusdiena, kad kokainis jau bija cela uz valmieru un perkona izmisigie centieni lidz sestdienai sazvanit kadu citu brivo tiesnesi, kas atstadinato kokaini varetu aizstat, izradijas neveiksmigi

  +1 [+] [-]

, 2014-11-11 09:02, pirms 10 gadiem
Ne jau atstādināšanas fakts šeit ir svarīgs. Pats svarīgākais ir tas, ka LBL un tās tiesnešu vadība ir atzinusi, ka konkrētās spēlēs konkrēti tiesneši ir pieļāvuši rupjas kļūdas, kas būtiski ietekmēja rezultātu. Kļūdās visi, bet par kļūdām ir jāatbild un no kļūdām ir jācenšas izvairīties. Visu cieņu Agnim Pērkonam.

     [+] [-]

, 2014-11-11 09:23, pirms 10 gadiem
Es gan nekādu cieņu A.Pērkonam neizteiktu, jo sodīt tas ir viens, bet kāpēc par to ir jāziņo presei? Vai tad "nenozīmēšana uz spēli" jau nav sods? Kāpēc jāsoda ar "publiskošanu"? Jo, ne jau šī ir pirmā reize, kad tiesnešus "noņem no trases" uz kādu laiku, bet publiska ziņa līdz šim nav bijusi!!! Fui, Pērkonam! Bet tiesnešiem, lūdzu, saņematies, jo LV tiesā labi, pat ļoti, tikai pietrūkst "takta izjūtas" un komunikācijas ar treneriem. Turās!

  +1 [+] [-]

, 2014-11-11 10:04, pirms 10 gadiem
Nevaru piekrist! Basketbola cīņām līdzi seko tūkstošiem līdzjutēju. Pat tad, ja spēli nerāda TV, kā piemēram Barons - Jēkabpils, tas vēl nenozīmē, ka līdzjutēji nezina, kas spēlē notika. Par TV translācijās redzēto nemaz nerunāsim. Šiem līdzjutējiem ir tiesības zināt, kāda ir bijusi reakcija uz to vai citu notikumu, tajā skaitā arī uz tiesnešu kļūdām. Turklāt tas ir tikai godīgi arī pret treneriem un spēlētājiem. Ja līdzjutējiem ir zināms, piemēram, ka tas vai cits treneris vai spēlētājs ir noraidīts no laukuma par 2 tehniskajām, tad ir tikai pilnīgi normāli, ka publiski tiek analizēts arī tiesnešu darbs. Taču gribu uzsvērt - mērķis nav un nevar būt kāda tiesneša noķengāšana. Nekļūdās tikai tas, kas neko nedara. Kopumā LBL patiešām tiesā labi, pat ļoti labi salīdzinājumā kaut vai ar to, ko dažbrīd nākas vērot VTB līgā. Taču, ja gadās problēmas, par tām ir jārunā nevis jānoslēpj, lai basketbola sabiedrībai būtu skaidrs, ka šī ir godīga spēle no visām pusēm!

  +5 [+] [-]

, 2014-11-11 10:31, pirms 10 gadiem
Jā, tiesnešus šķiet uz visādiem periodiem šad tad atstādina, taču man gan šķiet, ka šis ir bijis publicēšanas vērts fakts tikai dēļ tā, ka tiesnesis J.Kokainis, kurš ar lēmumu ir atstādināts līdz janvārim, vēl pēc tam turpina tiesāt.

Šajā sakarā jau apkārt runā ar perfektu salīdzinājumu: Ja Jānis Timma spēles vidū nopelna 5 piezīmes, viņu nedrīkst sūtīt nost no laukuma, ja Mazurs jau ieplānojis viņam uzticēt izšķirošo metienu spēles galotnē.

  +1 [+] [-]

, 2014-11-11 11:10, pirms 10 gadiem
angrybird rakstīja: Es gan nekādu cieņu A.Pērkonam neizteiktu, jo sodīt tas ir viens, bet kāpēc par to ir jāziņo presei? Vai tad "nenozīmēšana uz spēli" jau nav sods? Kāpēc jāsoda ar "publiskošanu"? Jo, ne jau šī ir pirmā reize, kad tiesnešus "noņem no trases" uz kādu laiku, bet publiska ziņa līdz šim nav bijusi!!! Fui, Pērkonam! Bet tiesnešiem, lūdzu, saņematies, jo LV tiesā labi, pat ļoti, tikai pietrūkst "takta izjūtas" un komunikācijas ar treneriem. Turās!
Negodīgi tiesneši ir jāsoda, un par negodīgumu jāinformē sabiedrība. Ne par kādu noklusēšanu nevar būt ne runas. Visu publiski. Ir jābūt atbildībai par negodīgu rīcību!

  +2 [+] [-]

, 2014-11-11 12:10, pirms 10 gadiem
Skudriniekss rakstīja: Negodīgi tiesneši ir jāsoda, un par negodīgumu jāinformē sabiedrība. Ne par kādu noklusēšanu nevar būt ne runas. Visu publiski. Ir jābūt atbildībai par negodīgu rīcību!
Es piekrītu, ka ir jāinformē, bet jāinformē VIENMĒR! Šis tak nav pirmais gadījums, kad kāds tiek sodīts. Tāpēc es uzskatu, ka vai nu vienmēr vai nekad!

  +3 [+] [-]

, 2014-11-11 12:32, pirms 10 gadiem
Dīvains lēmums, kam noteikti apakšā jābūt daudz smagākiem iemesliem.
Jo citādi - nu sorry, visi taču tagad redz, ka konkrētajā situācijā acīmredzama pārkāpuma nebija, pat tagad mierīgi uz dīvāniņa sēžot, jāskatās vairākas reizes, bet tur visiem stress, spiediens galvā, sagurums, viens mirklis utt.
Lai tad Pērkons pasaka visu taisnību!

  +1 [+] [-]

, 2014-11-11 13:26, pirms 10 gadiem
angrybird rakstīja: Es piekrītu, ka ir jāinformē, bet jāinformē VIENMĒR! Šis tak nav pirmais gadījums, kad kāds tiek sodīts. Tāpēc es uzskatu, ka vai nu vienmēr vai nekad!
Man liekas, ka tagad jau ar šo gadījumu sāksies tas "vienmēr". Ir panākta vienošanās, ka par sodiem ziņos šajā un basket.lv lapā, tas arī viss.

     [+] [-]

, 2014-11-11 14:50, pirms 10 gadiem
Aciim redzamasituaacija,kur ja buutu nosvilpts sods ,protestu rakstiitu Jurmala. Tagad nosmirdeeja LU ,tikai mums atshkjiriibaa no hokeja nav iespeeja skatiities vidio,ne sekundi neattaisnojot Kokaini var droshi teikt,ka vinja riiciiba bija pareiza,ja es ar 101 skatijienu zinot ,kas jaaskataas izfantazeejos,ka varbuut bija sods ,tad piedodiet tad jau tiesnesim jakljuust par supermenu,lai redzeetu neredzamo. Esmu redzeejis tik tieshaam tiesneshu kljuudas ,kas ir ljaunpraatiigas,bet shis nav tas gadijums,pat ka tas ir Kokainis...
Otrs gadijums jau ir vienkaarshi smiekliigs ar to ,ka noziimeets bija puishelis uz Barons speeli ar Jekabpili ,kas nesaprata kur nokluvis un ko dara vismaz TV taa izskatijaas,tur jau noziimeejuma kluuda vareetu buut....
Kokaina gadijums shai reizee ir negadiijums no kaair uztaisiits zurnaalistu shovs,nekritna zinju palaideeja riiciiba,no oda zilons....

  +2 [+] [-]

, 2014-11-11 14:50, pirms 10 gadiem
angrybird rakstīja: Es piekrītu, ka ir jāinformē, bet jāinformē VIENMĒR! Šis tak nav pirmais gadījums, kad kāds tiek sodīts. Tāpēc es uzskatu, ka vai nu vienmēr vai nekad!
Kāpēc gan izvēlēties "NEKAD", ja var izvēlēties "VIENMĒR". Tad arī būs mazāk visādu sarunu par "jocīgām"spēlēm. Ja Pērkona kungam un kolēģiem būtu drosme, vispār varētu paanalizēt spēles un pastāstīt par dažādām interesantām, strīdīgām spēles situācijām, pakomentēt atsevišķus tiesnešu lēmumus, ar visiem video. Cilvēkiem būtu interesanti, un uz tiesnešu grūto darbu noteikti kāds varbūt sāktu skatīties pozitīvāk. Mēs visi esam cilvēki un to, ka cilvēks ir kļūdījies, var saprast. Jo atklātāka būs saruna, jo mazāk būs visādu baumu!

     [+] [-]

, 2014-11-11 14:57, pirms 10 gadiem
Skudriniekss rakstīja: Man liekas, ka tagad jau ar šo gadījumu sāksies tas "vienmēr". Ir panākta vienošanās, ka par sodiem ziņos šajā un basket.lv lapā, tas arī viss.
Interesanti,kapeec basketbolam jaamazgaa velja atklaati,bet futbols,kurs vispaar ir kriminaals un hokejs ,mazgaas velju pa kruumiem,te tachu deklaree ,ka hokejs teju popularaakais sporta veids ar visy izgaashanos....

     [+] [-]

, 2014-11-11 15:41, pirms 10 gadiem
Skudriniekss rakstīja: Man liekas, ka tagad jau ar šo gadījumu sāksies tas "vienmēr". Ir panākta vienošanās, ka par sodiem ziņos šajā un basket.lv lapā, tas arī viss.
Vai tad basket.lv uzrakstīja par Kokaini un Rutkovski?
Un vai viņi drīkst raksīt? Lūk kāda nostāja viņiem bija 29.12.2011. - Agnis Pērkons: tiesnešu pašapmierinātībai nav... (4. un 5.jautājums).

  +1 [+] [-]

, 2014-11-11 15:43, pirms 10 gadiem
larondons rakstīja: Kāpēc gan izvēlēties "NEKAD", ja var izvēlēties "VIENMĒR". Tad arī būs mazāk visādu sarunu par "jocīgām"spēlēm. Ja Pērkona kungam un kolēģiem būtu drosme, vispār varētu paanalizēt spēles un pastāstīt par dažādām interesantām, strīdīgām spēles situācijām, pakomentēt atsevišķus tiesnešu lēmumus, ar visiem video. Cilvēkiem būtu interesanti, un uz tiesnešu grūto darbu noteikti kāds varbūt sāktu skatīties pozitīvāk. Mēs visi esam cilvēki un to, ka cilvēks ir kļūdījies, var saprast. Jo atklātāka būs saruna, jo mazāk būs visādu baumu!
Piekrītu par visiem 100%. Arī man būtu ļoti interesanti un nepieciešami redzēt "auglīgu" analīzi. LBS sevi veido kā tādu mafiju - par kuru visi zin, bet runāt nedrīkst:-)