Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:132, Did:0, useCase: 3

NBA fināls pārceļas uz Klīvlendu - svarīga cīņa par vadību sērijā

Rolands Eliņš

NBA fināls pārceļas uz Klīvlendu - svarīga cīņa par vadību sērijā
Stefens Karijs un Metjū Delavedova
Foto: AP/Scanpix

NBA finālsērijas trešā spēle šonakt norisināsies Klīvlendā un sāksies 4:00 pēc Latvijas laika. "Warriors" un "Cavaliers" duelī pagaidām neizšķirts 1:1, un abās pirmajās spēlēs bija nepieciešams pagarinājums.

Finālsērijas otrās spēles izskaņa bija dramatiska - vispirms "Cavaliers" nespēja nosargāt savu 11 punktu pārsvaru, bet papildlaika izskaņā "Warriors" divreiz pēc kārtas nespēja tikt pie normāla metiena. Kā jau ierasts, daļa abu pušu līdzjutēji meklēja vainu tiesnešos, un NBA oficiāli apstiprinājusi, ka tam bija pamats. NBA vadība norādīja, ka pusotru minūti pirms papildlaika beigām Lebronam Džeimsam netika fiksēts nostaigāts, bet 45 sekundes vēlāk tika palaists garām Dreimonda Grīna pārkāpums strīdus bumbā, pieturot Džeimsu aiz pleca.

Ņemot vērā, ka "Cavaliers" uzvarējusi 26 no pēdējām 28 mājas spēlēm, tā var būt ļoti apmierināta par izbraukumā paveikto Goldensteitai atņemtajām sava laukuma priekšrocībām. Lebrons Džeimss izbraukumā guva 83 punktus, savāca 26 atlēkušās bumbas un izdalīja 17 rezultatīvas piespēles, kā arī veidoja teju katru savas komandas uzbrukumu, kopā laukumā pavadot 96 minūtes. Cita lieta, ka šoreiz starp spēlē tikai viena atpūtas diena, turklāt pārbrauciens uz Klīvlendu.

Statistika gan mēdz būt visai pretrunīga lieta, jo skaidrs, ka spēlētājs, kurš visu laiku ir ar bumbu, galu galā pie saviem cipariem tiks. Tas mudināja pēc pirmās spēles ASV basketbola apskatniekus izvirzīt pieņēmumu, ka "Warriors" labprāt ļauj gūt punktus Džeimsam, kamēr viņa komandas biedriem pievērš īpašu uzmanību. Pats Džeimss gan šādu argumentu nepieņēma: "Otrajā spēlē es atkal gandrīz sametu 40 punktus, tātad viņi atkal man atļāva to darīt? Es vienkārši daru to, kas nepieciešams, lai komanda uzvarētu. Vai tas nozīmē, katrā spēlē mest virs 30 punktiem? Nezinu, man pašam nepatiktu. Bet, ja tas ir nepieciešams, tad man nav izvēles."

"Cavaliers" savā ziņā gan paši pasniedz trumpjus pretiniekiem, jo nemaz nemēģina atvieglot Džeimsa dzīvi - katra uzbrukuma sākumā tieši viņam uztic bumbu, tieši ap viņu veido visus aizsegus un tieši viņam cenšas pavērt brīvu ceļu uz grozu. Otrās spēles galotnē ļoti bieži aizsegu Džeimsam uzlika Metjū Delavedova, kas atstāja "Warriors" grūtas izvēles priekšā - censties samainīties un riskēt ar brīvu tālmetienu vai atstāt Džeimsu pret daudz īsāko un vieglāko Stefenu Kariju. "Cavaliers" stratēģijai nav ne vainas, taču, atkal un atkal to atkārtojot, palēnām tiek ļauts Stīvam Keram saprast, kā ar to cīnīties, un Klīvlendas 32% precizitāte metienos no spēles labi parāda šīs sistēmas trūkumus.

Ja Klīvlendas pašreizējais sastāvs pagaidām rāda teju savu iespēju maksimumu, tad "Warriors" gadījumā tomēr jāuzskata, ka rezerves vēl pieejamas. "Warriors" joprojām mēdz pārāk paļauties uz tālmetieniem, kā arī acīmredzami piekāpjas cīņā par atlēkušajām bumbām, turklāt Karijs otrajā spēlē trāpīja tikai piecus no 23 metieniem no spēles, ieskaitot 13 neprecīzus tālmetienus. Uzslavas, protams, pelnījis Delavedova, taču Karijs garām lidināja arī salīdzinoši brīvus metienus. Iespējams, pirmās finālsērijas drudzis, iespējams, aizsardzības spiediens, taču skaidrs, ka ilgi viņš garām nemetīs. Jautājums gan atklāts, vai Klīvlenda līdz tam nepaspēs sēriju noslēgt?

"Cavaliers" treneris Deivids Blats pagaidām arī var būt apmierināts par uzspiesto spēles stilu, proti, "Warriors" parocīgais ātrais basketbols novērojams tikai epizodiski. "Warriors" ieroči uzbrukumā tomēr ir masīvāki, turklāt tas ļautu arī pabojāt Džeimsa dzīvi. Salīdzinoši lēnajā basketbolā Džeimss paspēj nedaudz atpūsties arī spēles laikā, mierīgi nodriblējot pirmās 5-10 uzbrukuma sekundes, kas palīdz viņam arī pēc 40 nospēlētām minūtēm saglabāt svaigumu. "Warriors" noteikti meklēs veidus, kā paātrināt spēli, taču tam nepieciešama atlēkušo bumbu savākšana pie saviem groziem un ātra uzbrukuma ievadīšana. Un šeit Timofejs Mozgovs un Tristans Tompsons rada problēmas...

NBA finālsērija - 1:1

VietaKomandasDatumsLaiks/Rez.
OklendaWarriors-Cavaliers05.06108:100 P
OklendaWarriors-Cavaliers08.0693:95 P
KlīvlendaCavaliers-Warriors10.064:00
KlīvlendaCavaliers-Warriors12.064:00
OklendaWarriors-Cavaliers15.063:00
KlīvlendaCavaliers-Warriors17.06ja nepieciešams
OklendaWarriors-Cavaliers20.06ja nepieciešams

Izmantotie resursi:
NBA.com
ESPN: The Worldwide Leader in Sports
Thompson: A bit much to ask, even for LeBron -...

1 2 64 komentāri

  +8 [+] [-]

, 2015-06-09 18:57, pirms 9 gadiem
Par Cavs!

  +7 [+] [-]

, 2015-06-09 18:58, pirms 9 gadiem
"Ja Klīvlendas pašreizējais sastāvs pagaidām rāda teju savu iespēju maksimumu, tad "Warriors" gadījumā tomēr jāuzskata, ka rezerves vēl pieejamas"

Autors laikam fano par GSW. Gaidam heiteru komentārus...

  +1 [+] [-]

, 2015-06-09 19:07, pirms 9 gadiem
Domāju, ka Warriors savā sniegumā pieliks, jo kā parādija iepriekšējās sērijas pret Pelicans, Memfisu un Rockets, Kareivji sērijām ejot sniegumu uzlabo. Bet kopumā solās but ļoti interesanta spēle

  +1 [+] [-]

, 2015-06-09 19:09, pirms 9 gadiem
Agri vai vēlu gsw zaudēs. Jau pret Rockets šiem veicās. Go Cavs!

  -1 [+] [-]

, 2015-06-09 19:12, pirms 9 gadiem
Diez vai Cavs spēlē uz max. Ja paksatās uz metienu precizitāti, tad Cavs pirmās divas spēles meta ar sliktu precizitāti. Ja precizitāte uzlabosies, tad arī būs cits, jo piemēram, Cavs trīnīšu precizitāte reg. sezonā bija pie 50%.
Līdz ar to, Warriors var uzvarēt tikai tad, ja Cavs met ar sliktu precizitāti, un Warriors samet iekšā to, ko parasti. Ja abi vienādi spēlē, tad Warriors būs ļoti grūti.

  +4 [+] [-]

, 2015-06-09 19:13, pirms 9 gadiem
Eliņš ir tupākais autors aprakstot NBA spēles!Sajēga maza tāpat pasakot ka Cavs ir maximums un GSW vēl ir kur pielikt...tikai muļķis nesaprpt to ,ka Tu spēlē tā kā Tev ļauj pretinieks...Cavs spēlē neseksīgu basketu....tā teikt ar kapiņu visu panāk!Un atkārtošu vēlreiz,ja Delly noturēs šonakt mazo košļātāju uz 20-25 pt tad Klejs nesametīs to ko iepriekš spēlē!Gaidu no JR šajā spēlē 5-7 3pt par to ,ka izglāba viņu dirsu pagājušo spēli!Vēl Tristians var pielikt....plus bumbas kustība beidzot jābūt Cavs kā spēlēs pret Atlantu un tad jābūt visam ok!Tāpat Marionu var uzlaist uz 10-15 min 2.cet sākumā ar muguriņu pret grozu postā apspēlējot savus 4-6pt var dot!Blatam jāsāk rotèt.

  +1 [+] [-]

, 2015-06-09 19:14, pirms 9 gadiem
Es saku, ka būs 2-1

     [+] [-]

, 2015-06-09 19:14, pirms 9 gadiem
Pa tv varēs redzēt tikai Nba kanāla ?

  +1 [+] [-]

, 2015-06-09 19:14, pirms 9 gadiem
Mandaliina rakstīja: "Ja Klīvlendas pašreizējais sastāvs pagaidām rāda teju savu iespēju maksimumu, tad "Warriors" gadījumā tomēr jāuzskata, ka rezerves vēl pieejamas"

Autors laikam fano par GSW. Gaidam heiteru komentārus...
Diskusiju taču vajag

  +2 [+] [-]

, 2015-06-09 19:14, pirms 9 gadiem
Pluss Q arena ies gaisā šonakt tur būs CRAZY atbalsts!!!

  +1 [+] [-]

, 2015-06-09 19:16, pirms 9 gadiem
raveetaajs rakstīja: Agri vai vēlu gsw zaudēs. Jau pret Rockets šiem veicās. Go Cavs!
aha paveicās pret rocketiem,ša
drīzak rocketiem paveicās ka kliperi smagi nosmirdēja..
klau,a kā tu pārcieti savas mīļās komandiņas izkrišanu? sev neko neesi izdarījis?

  +1 [+] [-]

, 2015-06-09 19:16, pirms 9 gadiem
LA-BOS antifans rakstīja: Es saku, ka būs 2-1
točna zini? es domāju 50/50

     [+] [-]

, 2015-06-09 19:25, pirms 9 gadiem
No maliņas rakstīja: Pluss Q arena ies gaisā šonakt tur būs CRAZY atbalsts!!!
Šogad trakāka par Oracle nav neviena arēna, tas ir droši kā bankā. Šonakt moš spēlētāji varēs pat sabļauties savā starpā uz laukuma
Slēpts komentārs: chubaki

  +1 [+] [-]

, 2015-06-09 19:37, pirms 9 gadiem
gggg rakstīja: Pa tv varēs redzēt tikai Nba kanāla ?
Ja tev Lattelecom,tad kaut kads 413 kanals ar Bulla komentesanu.

     [+] [-]

, 2015-06-09 19:46, pirms 9 gadiem
chubaki rakstīja: Šonakt būs tas 18+. Stefam 40, Tomsonam 25. Igijam tuvu triplim.
da labi idiot....labak seit neradies, besi tavus debilos komentus lasit..

     [+] [-]

, 2015-06-09 19:46, pirms 9 gadiem
par Cavs!!! par pirmo Klivlendas titulu

  +1 [+] [-]

, 2015-06-09 19:50, pirms 9 gadiem
BlackMamba8 rakstīja: točna zini? es domāju 50/50
Ko tad viņš pateica?! Ka būs 2:1
Loģiski, ka būs 2:1, pēc 1:1 vai tad var sekot kas cits?! Neminēja tak komandu, kura būs vadībā! Tāpēc tavs 50/50 nevietā!

  +1 [+] [-]

, 2015-06-09 19:54, pirms 9 gadiem
edvins_straume_107735 laikam lūdz Dievu, lai Cavs zaudē un var uzrakstīt komentāru, jo pēc iepriekšējās spēles bija kapa klusums!

  +2 [+] [-]

, 2015-06-09 19:55, pirms 9 gadiem
More Than a Game rakstīja: Ko tad viņš pateica?! Ka būs 2:1
Loģiski, ka būs 2:1, pēc 1:1 vai tad var sekot kas cits?! Neminēja tak komandu, kura būs vadībā! Tāpēc tavs 50/50 nevietā!
omg, ņem to visu vieglāk

  +3 [+] [-]

, 2015-06-09 19:56, pirms 9 gadiem
Bostonietis rakstīja: Ja tev Lattelecom,tad kaut kads 413 kanals ar Bulla komentesanu.
416.kanāls. Turklāt mūsu komentētāji ļoti cenšas. Man patīk!

     [+] [-]

, 2015-06-09 19:56, pirms 9 gadiem
More Than a Game rakstīja: edvins_straume_107735 laikam lūdz Dievu, lai Cavs zaudē un var uzrakstīt komentāru, jo pēc iepriekšējās spēles bija kapa klusums!
brīvlaiks sācies, aizsūtīts pie omes uz laukiem, a tur neta nav, jābrauc 15km līdz pagastmājai

     [+] [-]

, 2015-06-09 20:00, pirms 9 gadiem
Klīvlenda mājās paņems,vismaz vienu spēli,ja ne abas.

  +1 [+] [-]

, 2015-06-09 20:01, pirms 9 gadiem
chubaki rakstīja: Šonakt būs tas 18+. Stefam 40, Tomsonam 25. Igijam tuvu triplim.
Tu tik bieži lieto to 18+, ka pat nespēju tikt skaidrībā, kas tas īsti ir un kurš kuru tur īsti p..š. Jebkurā gad. te jau kopš spēles Nr. 1 sen nav vienvirziena spēle. Cavs pozitīvi pārsteidz, jāsaka, bet fans nekad neesmu bijis.

  -1 [+] [-]

, 2015-06-09 20:01, pirms 9 gadiem
chubaki rakstīja: Šonakt būs tas 18+. Stefam 40, Tomsonam 25. Igijam tuvu triplim.
Tu tik bieži lieto to 18+, ka pat nespēju tikt skaidrībā, kas tas īsti ir un kurš kuru tur īsti p..š. Jebkurā gad. te jau kopš spēles Nr. 1 sen nav vienvirziena spēle. Cavs pozitīvi pārsteidz, jāsaka, bet fans nekad neesmu bijis.

  +2 [+] [-]

, 2015-06-09 20:16, pirms 9 gadiem
Es negribētu piekrist autoram par to, ka Warriors ir lielākas rezerves par Cavs. Manuprāt, gluži pretēji. Vismaz pēdējā spēle parādīja, ka nespēlējot Irving, pret Curry var ļoti veiksmīgi darboties arī Dellavedova. Iespējams tieši aizsardzībā Dellavedova ir pat vēl labāks. Thompson pēdējā spēlē izmeta vairāk metienu kā Curry, kas jau vien ir zināms rādītājs. Savukārt, kur meklēt rezerves Warriors, lai apturētu Lebron James, es personīgi neredzu. Turklāt ir vēl viena lieta. Es nezinu, ko Blats ir izdarījis ar Mozgov, bet tik labu es neesmu viņu nekad vēl redzējis. Bet Warriors kā vienmēr ... Pamatcentra vienīgais uzdevums uzbrukumā ir atdot bumbu, likt blokus un doties pēc atlecošās. Tikai tad, kad laukumā nav Mozgov, centrs sāk kaut ko darīt uzbrukumā. Nu, vai vismaz tā pagaidām izskatās.

  +1 [+] [-]

, 2015-06-09 20:28, pirms 9 gadiem
Nu ir laiki pienākuši kad GSW spēles rāda 3:00, bet CAVS 4:00... Varēja visas laist tajos 3:00, itkā CAVS ir austrumos tak.. :/

  -1 [+] [-]

, 2015-06-09 20:31, pirms 9 gadiem
Labs apskats.

  -1 [+] [-]

, 2015-06-09 20:33, pirms 9 gadiem
Piekrītu autoram. GSW nospēlēja tikai epizodiski labi, Cavs visu laiku kāds spēlētājs reāli vilka, tā teikt - uz maiņām. Ja Cavs būtu optimālajā sastāvā, tad es neko neteiktu, bet ja Cavs pacels, tad tikai ar Lebrona spēku un atdevi!

  +1 [+] [-]

, 2015-06-09 20:33, pirms 9 gadiem
laiki tādi, ka nevienu spēli nesanāks redzēt pagaidām... worktime
pat nav neviena normāla 5d/6d/7d spēle...

  +1 [+] [-]

, 2015-06-09 20:43, pirms 9 gadiem
KrsB87 rakstīja: Piekrītu autoram. GSW nospēlēja tikai epizodiski labi, Cavs visu laiku kāds spēlētājs reāli vilka, tā teikt - uz maiņām. Ja Cavs būtu optimālajā sastāvā, tad es neko neteiktu, bet ja Cavs pacels, tad tikai ar Lebrona spēku un atdevi!
Katrs spēlē tā, kā viņu sedz...

  -1 [+] [-]

, 2015-06-09 20:45, pirms 9 gadiem
eevelee rakstīja: Nu ir laiki pienākuši kad GSW spēles rāda 3:00, bet CAVS 4:00... Varēja visas laist tajos 3:00, itkā CAVS ir austrumos tak.. :/
Stresa nav, jo spēles kā finālos vienēr abos krastos vienlaicīgi - 4:00. Protams, izņemot svētdienas spēles, kas sākas nedaudz laicīgāk, - arī kā ierasts.

  +1 [+] [-]

, 2015-06-09 20:48, pirms 9 gadiem
More Than a Game rakstīja: Ko tad viņš pateica?! Ka būs 2:1
Loģiski, ka būs 2:1, pēc 1:1 vai tad var sekot kas cits?! Neminēja tak komandu, kura būs vadībā! Tāpēc tavs 50/50 nevietā!
nu tur jau tas prikols ka viņš pateica ka būs 2-1

  -1 [+] [-]

, 2015-06-09 21:27, pirms 9 gadiem
Mandaliina rakstīja: laiki tādi, ka nevienu spēli nesanāks redzēt pagaidām... worktime
pat nav neviena normāla 5d/6d/7d spēle...
7dien taču bija "agrā" spēle.

Nevaru tagad izgudrot.... PO vispār bija kaut kādas agrās spēles?!?!

  +1 [+] [-]

, 2015-06-09 21:31, pirms 9 gadiem
LA-BOS antifans rakstīja: 7dien taču bija "agrā" spēle.

Nevaru tagad izgudrot.... PO vispār bija kaut kādas agrās spēles?!?!
regulāri, pirmajās 2 kārtās katru sestdienu un svētdienu
1 2 64 komentāri