Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:274, Did:0, useCase: 3

Norvēģija pēdējā brīdī pārsūdz lēmumu par Klēbo diskvalifikāciju

Ivars Bācis
Ivars Bācis

Norvēģija pēdējā brīdī pārsūdz lēmumu par Klēbo diskvalifikāciju
Sadursmes brīdis 50km finišā. Foto: Terje Pedersen / NTB

Norvēģijas Slēpošanas federācija tomēr ir pārsūdzējusi lēmumu FIS (Starptautiskā Slēpošanas federācija) par Johannesa Hesflota Klēbo diskvalifikāciju svētdien 50km distancē. Tagad neatkarīga komisija lems zelta medaļas likteni, atbildi sniedzot ne vēlāk kā līdz pulksten pieciem piektdien.

Jau vairākkārtīgi tika ziņots par vīriešu 50km distanci pasaules čempionātā distanču slēpošanā, kur finiša taisnes sākumā, mēģinot nogriezt ceļu un nelaist garām lielākā ātrumā pa ārmalu garām ejošo norvēģi, Krievijas slēpotājs Aleksandrs Boļšunovs sadūrās ar Johannesu Klēbo, kā rezultātā pats netīšām salauza nūju. Klēbo finišēja pirmais, norvēģis Emīls Iversens – otrais, bet Boļšunovs ar vienu nūju finiša līniju šķērsoja trešais. Pēc Krievijas izlases iesniegtā protesta Klēbo diskvalificēja, pārējiem pakāpjoties par vienu pozīciju augstāk.

Saskaņā ar noteikumiem Norvēģijas federācijai bija 48 stundas no rezultātu oficiālā paziņošanas brīža, lai lēmumu pārsūdzētu. Vakar pēdējās minūtēs norvēģi tomēr to paspēja izdarīt, kas nebija pārsteigums, jo iepriekš jau bija ziņojuši, ka tā darīs.

„Mēs uzskatām, ka ir pareizi pārsūdzēt diskvalifikāciju, jo nepiekrītam žūrijas lēmumam, tāpēc ka Klēbo nav izdarījis neko pārkāpjošu. Tas bija sacensību incidents,” stāsta Norvēģijas distanču slēpošanas izlases vadītājs Espens Bjervigs, uzsverot, ka pārsūdzībai nav mērķēta uz kāda cita slēpotāja diskvalifikāciju, bet lai paliktu rezultāti tādi, kādā secībā slēpotāji šķērsoja finiša līniju. „Divi sportisti paralēli brauc finiša taisnē, un tā tas notiek masu startos. Mēs nesaskatām neko pārkāpjošu, bet uzskatām, ka tas bija nejaušs negadījums. Mēs pamatojam šādu uzskatu pēc kustībām, kādas slēpotāji veic finiša taisnes sākumā. Johannes kontrolē situāciju tik labi, cik viņš var tādos apstākļos” skaidro Bjervigs.

Jautāts, ko viņš sagaida no pārsūdzības, Bjervigs atbild, ka ir grūti ko sagaidīt, bet argumenti viņiem esot labi.

Izmantotie resursi: dagbladet.no

  +2 [+] [-]

, 2021-03-10 16:12, pirms 4 gadiem
Jau sāk palikt reāli rēcīgi sekot līdz mazā Ivara rakstiem, kur tiek piesaukts Boļšunovs tā "nejauši" tiek lietots bold kur mazais Bācitis vēlas parādīt savu pseido profesionālā žurnālista pieeju

  -1 [+] [-]

, 2021-03-10 17:49, pirms 4 gadiem
Kā mani uzjautrina te pēdējā laikā parādījušies Boļšunova aizstāvji... Izskatās, ka te ir daži, kuriem uz autoru ir vienkārši "zobs", un tad nu visiem spēkiem metas ķengāt viņa tekstus. Kaut gan raksta viņš ļoti labi, laicīgi un izsmeļoši (labi, sīkumus, pie kā piekasīties, var atrast jebkura autora jebkurā rakstā), daudz labāk nekā daži citi, par kuriem gan - cik dīvaini! - no minētajiem Ivara Bāča nolicējiem neviens neko sliktu nav rakstījis... Acīmredzot vaina ir tajā, ka Ivars nav Boļšunova un Krievijas fans, atšķirībā no tādiem kā LeoT un RobertsK, un kuri uzskata, ka citādāk nedrīkst būt. Vai vienkārši pazīst autoru un neieredz citu iemeslu dēļ. Bet no objektīvas kritikas te nav ne smakas. Aitu blēšana...

  +3 [+] [-]

, 2021-03-10 17:59, pirms 4 gadiem
denebs rakstīja: Kā mani uzjautrina te pēdējā laikā parādījušies Boļšunova aizstāvji... Izskatās, ka te ir daži, kuriem uz autoru ir vienkārši "zobs", un tad nu visiem spēkiem metas ķengāt viņa tekstus. Kaut gan raksta viņš ļoti labi, laicīgi un izsmeļoši (labi, sīkumus, pie kā piekasīties, var atrast jebkura autora jebkurā rakstā), daudz labāk nekā daži citi, par kuriem gan - cik dīvaini! - no minētajiem Ivara Bāča nolicējiem neviens neko sliktu nav rakstījis... Acīmredzot vaina ir tajā, ka Ivars nav Boļšunova un Krievijas fans, atšķirībā no tādiem kā LeoT un RobertsK, un kuri uzskata, ka citādāk nedrīkst būt. Vai vienkārši pazīst autoru un neieredz citu iemeslu dēļ. Bet no objektīvas kritikas te nav ne smakas. Aitu blēšana...
bez bold uz dažiem pseido žurnālista norādītajām vietām rakstam tiešām nav ne vainas mazāk autora subjektivitātes, vairāk žurnalistikas un viss ir fine. Nesaku es (droši vien tevis pieminētais Roberts arī ne) neko sliktu par rakstu un detaļām. Šeit smīnu (un pamatotu) izraisa tieši šī konkrēta autora ļoti subjektīva pieeja jaunumu pasniegšanai.

  +3 [+] [-]

, 2021-03-10 19:20, pirms 4 gadiem
denebs rakstīja: Kā mani uzjautrina te pēdējā laikā parādījušies Boļšunova aizstāvji... Izskatās, ka te ir daži, kuriem uz autoru ir vienkārši "zobs", un tad nu visiem spēkiem metas ķengāt viņa tekstus. Kaut gan raksta viņš ļoti labi, laicīgi un izsmeļoši (labi, sīkumus, pie kā piekasīties, var atrast jebkura autora jebkurā rakstā), daudz labāk nekā daži citi, par kuriem gan - cik dīvaini! - no minētajiem Ivara Bāča nolicējiem neviens neko sliktu nav rakstījis... Acīmredzot vaina ir tajā, ka Ivars nav Boļšunova un Krievijas fans, atšķirībā no tādiem kā LeoT un RobertsK, un kuri uzskata, ka citādāk nedrīkst būt. Vai vienkārši pazīst autoru un neieredz citu iemeslu dēļ. Bet no objektīvas kritikas te nav ne smakas. Aitu blēšana...
Es absolūti neesmu Krievijas un Boļšunova fans, vnk man derdzas tas, ka daudzi uzskata, ka krievs ir vainīgs tikai tādēļ, ka krievs. Man nebūtu nekas pretī, ja Klebo tīrā finišā būtu vinnējis Boļšunovu, turklāt apbrīnoju Klebo par to, ka viņš spēja tik labi nobraukt 50km klasikā.
Kas attiecas uz Ivaru Bāci, tad šādus "vienā virzienā tēmētus" rakstus viņš agrāk nerakstīja, nezinu, kāpēc tagad tas viņam ir parādījies (cerams, ka tas nav SC administrācijas uzdevumā). Citi viņa raksti par distanču slēpošanu vienmēr ir bijuši intersanti un izsmeļoši, turklāt viņš ir lielisks komentētājs gan tv (Visma Ski Classics posmi), gan arī dzīvajā dažādās sacensībās.

  -1 [+] [-]

, 2021-03-10 19:25, pirms 4 gadiem
FIS te radās zināmas problēmas, kas saistītas ar nesenu notikumu stafetē, kur soms Maki finiša taisnē aizšķērsoja ceļu Boļšunovam. Diskvalificēts tur tika krievu sportists, bet ne par pārkāpumu trasē. Viņu diskvalificēja par nesportisku rīcību, iesitot somam un notriecot to zemē. Situācija šeit bija ļoti līdzīga. Te Boļšunovs bija mazliet priekšā Klebo. Savukārt soms Boļšunovam priekšā bija vismaz metru. Ja reiz Boļšunovu par pārkāpumu distancē nediskvalificēja tobrīd, tad nu nekāda loģiska pamata analogā situācijā diskvalificēt Klebo arī nebija.

  -1 [+] [-]

, 2021-03-10 19:41, pirms 4 gadiem
Ļoti saprotu tos, kas šeit nosoda Boļšunovu. Es piekrītu, ka stafetē viņš vainīgs nebija un vainīgs bija soms (lai gan formālie noteikumi saka citādāk). Manuprāt jādiskvalificē bija abi. Savukārt pasaules čempionātā, tad Boļšunovam bija jāatvainojas Klebo. Jābūt kaut kādai konsekvencei savā rīcībā. Ja tādas nav, tad nekādu cieņu sagaidīt nevar.

     [+] [-]

, 2021-03-10 20:03, pirms 4 gadiem
didzuks rakstīja: FIS te radās zināmas problēmas, kas saistītas ar nesenu notikumu stafetē, kur soms Maki finiša taisnē aizšķērsoja ceļu Boļšunovam. Diskvalificēts tur tika krievu sportists, bet ne par pārkāpumu trasē. Viņu diskvalificēja par nesportisku rīcību, iesitot somam un notriecot to zemē. Situācija šeit bija ļoti līdzīga. Te Boļšunovs bija mazliet priekšā Klebo. Savukārt soms Boļšunovam priekšā bija vismaz metru. Ja reiz Boļšunovu par pārkāpumu distancē nediskvalificēja tobrīd, tad nu nekāda loģiska pamata analogā situācijā diskvalificēt Klebo arī nebija.
Pilnīgi otrādi - ja toreiz Maki par daudz uzskatāmāku bloķēšanu nenopelnīja dsq, tad šoreiz Boļšunovs par bloķēšanu arī nav nopelnījis dsq.

  +1 [+] [-]

, 2021-03-10 20:13, pirms 4 gadiem
RobertsK rakstīja: Pilnīgi otrādi - ja toreiz Maki par daudz uzskatāmāku bloķēšanu nenopelnīja dsq, tad šoreiz Boļšunovs par bloķēšanu arī nav nopelnījis dsq.
Piekrītu. Bet diskvalifikāciju šādā kontekstā nav pelnījis arī Klebo, jo Boļšunovs iepriekš par iespējamu pārkāpumu trasē diskvalifikāciju nesaņēma.

  +1 [+] [-]

, 2021-03-10 20:19, pirms 4 gadiem
Pēc pēdējām ziņām Johannes Klaebo savā vārdā pieprasijis Norvēģijas slēpošanas savienību atsaukt apelāciju!

  +1 [+] [-]

, 2021-03-10 20:21, pirms 4 gadiem
didzuks rakstīja: Piekrītu. Bet diskvalifikāciju šādā kontekstā nav pelnījis arī Klebo, jo Boļšunovs iepriekš par iespējamu pārkāpumu trasē diskvalifikāciju nesaņēma.
Nesaprotu, par kuru Boļšunova pārkāpumu trasē stafetē tu domā? Klebo dabūja dsq par to, ka izraisīja kontaktu, būdams pozīcijā aiz Boļšunova. Boļšunovs toreiz stafetē, būdams otrajā pozīcijā, nekādu kontaktu neizraisīja

  -1 [+] [-]

, 2021-03-10 20:40, pirms 4 gadiem
RobertsK rakstīja: Nesaprotu, par kuru Boļšunova pārkāpumu trasē stafetē tu domā? Klebo dabūja dsq par to, ka izraisīja kontaktu, būdams pozīcijā aiz Boļšunova. Boļšunovs toreiz stafetē, būdams otrajā pozīcijā, nekādu kontaktu neizraisīja
Manuprāt Boļšunovam iepriekš pārkāpuma nebija. Viņš par to diskvalifikāciju arī nesaņēma. Savukārt Klebo analogā situācijā diskvalifikāciju saņēma. Tāpat kā Boļšunovs tobrīd netraucēja Maki, tā arī otrā gadījumā Klebo netraucēja Boļšunovam.

  +1 [+] [-]

, 2021-03-10 20:47, pirms 4 gadiem
didzuks rakstīja: Manuprāt Boļšunovam iepriekš pārkāpuma nebija. Viņš par to diskvalifikāciju arī nesaņēma. Savukārt Klebo analogā situācijā diskvalifikāciju saņēma. Tāpat kā Boļšunovs tobrīd netraucēja Maki, tā arī otrā gadījumā Klebo netraucēja Boļšunovam.
Klebo netraucēja Boļšunovam ??? Paskaties vēlreiz video, kur redzams, kā Klebo ar elkoni pastumj Boļšunova roku, kā rezultātā viņš sev ieliek nūju starp kājām un nūja salūza.

  -1 [+] [-]

, 2021-03-10 20:55, pirms 4 gadiem
RobertsK rakstīja: Klebo netraucēja Boļšunovam ??? Paskaties vēlreiz video, kur redzams, kā Klebo ar elkoni pastumj Boļšunova roku, kā rezultātā viņš sev ieliek nūju starp kājām un nūja salūza.
Te nu var traktēt dažādi. Kurš kuram traucēja. Saskaņā ar noteikumiem tas kas ir priekšā ir tiesīgs ieņemt savu celiņu. Patiesi Boļšunovs finiša taisnē bija dažus centimetrus priekšā. Līdz ar to diskvalifikācija varētu būt arī pareiza saskaņā ar noteikumiem. Taču pareiza nav Boļšunova rīcība. Ja iepriekš līdzīgā situācijā viņš iesita somam un nogāza zemē, tad tagad viņam būtu jāatvainojas Klebo, sakot, ka patiesi noteikumi nav pareizi.

  +3 [+] [-]

, 2021-03-10 20:56, pirms 4 gadiem
Klēbo šodienas ieraksts FB.Inteliģenta cilvēka ieraksts. Nespēju iedomāties,ka Boļšunovs kaut ko tādu spētu uzrakstīt

I must honestly admit that I have had some difficult days - and a roller coaster emotionally. Yes, I have been far down - and it has been dark. It has taken a lot of energy, and I do not want to spend more time and effort on this. The case has become much bigger than the competition itself. I was born and raised with ski races in Nilsbyen. Now they have to decide the result of a ski race in an office - and that's wrong. But I have to look ahead. I have had my best days in my definitely best world championship, and I will make sure that I will never be in this situation again. I have just told the Norwegian Ski Association to cancel the appeal to FIS jury. In any case, there would not be the same to get the gold medal several days after my best race in my entire career. I lost that feeling on Sunday. I will always believe that I did nothing wrong - and that I did NOT prevent anyone. But now I'm done with the case and have to focus on the weekend's World Cup final. I want to congratulate Emil on the victory - and I think he deserves a real celebration. Congratulation friend! At the same time, I would like to congratulate Bolshunov on his silver medal. He is a brilliant skier. We will have many tough competitions in the future. I look forward - and will do what I can on Saturday and Sunday.

     [+] [-]

, 2021-03-10 21:02, pirms 4 gadiem
Aste rakstīja: Klēbo šodienas ieraksts FB.Inteliģenta cilvēka ieraksts. Nespēju iedomāties,ka Boļšunovs kaut ko tādu spētu uzrakstīt

I must honestly admit that I have had some difficult days - and a roller coaster emotionally. Yes, I have been far down - and it has been dark. It has taken a lot of energy, and I do not want to spend more time and effort on this. The case has become much bigger than the competition itself. I was born and raised with ski races in Nilsbyen. Now they have to decide the result of a ski race in an office - and that's wrong. But I have to look ahead. I have had my best days in my definitely best world championship, and I will make sure that I will never be in this situation again. I have just told the Norwegian Ski Association to cancel the appeal to FIS jury. In any case, there would not be the same to get the gold medal several days after my best race in my entire career. I lost that feeling on Sunday. I will always believe that I did nothing wrong - and that I did NOT prevent anyone. But now I'm done with the case and have to focus on the weekend's World Cup final. I want to congratulate Emil on the victory - and I think he deserves a real celebration. Congratulation friend! At the same time, I would like to congratulate Bolshunov on his silver medal. He is a brilliant skier. We will have many tough competitions in the future. I look forward - and will do what I can on Saturday and Sunday.
Ļoti labs teksts. Patiesi tas ļoti labi pozitīvā ziņā raksturo Klebo. Savukārt Boļšunovs uz ne ko tādu, šķiet, nav spējīgs.

  +1 [+] [-]

, 2021-03-10 22:57, pirms 4 gadiem
Es neesmu no tiem, kam kāds nepatīk tikai tāpēc, ka ir krievs, arābs vai kādas citas tautības. Individuālajos sporta veidos es katru vērtēju atsevišķi. Konkrēti Boļšunovs varbūt arī nav slikts, man sāka nepatikt pēdējā gada laikā, savas agresivitātes trasē dēļ. Agrāk nekādu pretenziju nebija, varbūt viņa (slēpošanas izlases) treneri smadzenes sagrozījuši. Tie gan bieži nelabi izsakās, tipa visi pret krieviem sazvērējušies, brēc par savu taisnību un citu nepieļauj, savas kļūdas neatzīst - tas gan daudziem krieviem raksturīgi... Tas gan rada pretreakciju. Un tur gan paši vainīgi, turklāt tādā veidā savējiem var nodarīt vairāk ļauna.
Bet Klēbo visu cieņu par šo tekstu!

     [+] [-]

, 2021-03-10 23:28, pirms 4 gadiem
Klēbo uzrakstīja, ko es jau teicu, varbūt turpmāk atstās šovu sprintiem. Viņš bija todien labāks, labāks Boļšunovs neatstātu cerības nevienam un tas jau būtu skaidrs stipri pirms finiša.
Bet krievus kā slēpotājus var saprast, stulbi funkcionāri, mūžigās dopo problēmas, permanenta piedalīšanās bez savas valsts karoga. Sestdien ieslēdzu krievu strīmu ar pilnīgu idiotu komentētāju, tas bija kronis visam, varu iedomāties, kas svētdien darījās. Pāri visam tam, impērija ir vienpatņi un 'mūsējos sit' ir gadsimtiem uz priekšu iepotēta.