Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:11, Did:0, useCase: 3

Naturalizētais Lapšins: "Neesmu nodevējs, no Krievijas izlases met ārā par mazāko kļūdu"

Agris Suveizda

Naturalizētais Lapšins: "Neesmu nodevējs, no Krievijas izlases met ārā par mazāko kļūdu"
Timofejs Lapšins
Foto: TASS/Scanpix

Krievu biatlonists Timofejs Lapšins šā gada martā ieguva Dienvidkorejas pilsonību un tiesības pārstāvēt tās biatlona izlasi. 29 gadus vecais sportists ir diezgan labi iesācis sezonu, sprintā Ansī izcīnot astoto vietu un vēl trīs reizes iekļūstot labāko divdesmitniekā. Intervijā portālā Championat.com viņš sacīja, ka nejūtas kā nodevējs izlašu maiņas dēļ.

- Var teikt, ka esat nodevis dzimteni? Nomainījāt karogu, himnu.
- Nevienu neesmu nodevis. Vienkārši citādi nevarēju – Krievijā ar mani nerēķinājās, un tas tika diezgan skaidri izrādīts. Ko man vajadzēja darīt – beigt karjeru?

- Bet kā gan nauda un spēki, ko valsts ieguldīja un kas tagad strādā Dienvidkorejas labā?
- Ko nozīmē – ieguldīja valsts? Varbūt tā maz ieguldīja? Līdz pilngadībai trenējos mīlestības pret sportu dēļ, ko pārņēmu no tēva un vectēva. Ja nebūtu kasešu, man pat nebūtu iespēju skatīties sacensības… Nē, var jau būt, ka [valsts] patiešām daudz ieguldīja. Kad izaugu, braucu uz nometnēm. Bet bija taču arī medaļas Pasaules kausos – vai tad es savu funkciju neizpildīju, neatmaksāju? Sasniedzu tādu rezultātu, kādu spēju smaga spiediena apstākļos no visām pusēm. Godīgi, nemaz nejūtos par kaut ko vainīgs. Gadās, kad esi spiests aizbraukt.

- Jūs taču bijāt gatavs karogu nomainīt vēl pirms olimpiskajām spēlēm Sočos. Es personīgi ierakstīju interviju Antholcas "mikszonā" un redzēju apjukušu cilvēku, kurš ir gatavs uz visu.
- Tad man vienkārši bija sevis žēl. Pat ne par to, ka visu gadu ieņēmu pirmās vietas IBU kausā, izcīnīju otro vietu "Iževskas šautenē", bet netiku pie iespējas Pasaules kausā. Vienkārši briesmīgi kļuva saprotot, kādu dāvanu man pasniedza, nosūtot uz posmu Itālijā. Kas gan tie par nosacījumiem: ja gribi tikt uz olimpiskajām spēlēm, uzreiz iekļūsti medaļās, un tad mēs padomāsim?! Izredžu taču praktiski nekādu. Bet es šo iespēju pat gandrīz izmantoju: ja vien nebūtu sāpīgu kļūdu Pasaules kausa pieredzes trūkuma dēļ, tad būtu ticis labāko trijniekā vai sešiniekā. Un tad gan viņiem nāktos attaisnoties, jo visi pieteikumi uz Sočiem, ko sapratu tikai vēlāk, jau bija aizsūtīti.

- Bet pēc Sočiem jūs iekļuvāt izlasē un gatavojāties Dienvidkorejas spēlēm. Vai tad nebija medaļu, stafešu?
- Kā iekļuvu, tā arī uzreiz izlidoju. Atceries situāciju, kad vērsāmies pret Kasperoviču, kurš kļuva par galveno treneri? Kopš tā laika komandā palikuši tikai Garaņičevs un Cvetkovs… Godīgi, negribu par to runāt. Tagad esmu Dienvidkorejā, viss ir labi, visiem vēlu veiksmi un vainoju tikai sevi.

- Jūs arī nebijāt pret startēšanu Ukrainas izlasē.
- Jā, bet tur nesanāca. Saprotamu iemeslu dēļ.

- Dīvaini, ka tas jūs pārsteidz. Kā var mainīt krievu karogu pret ukraiņu, kad šodien par tādu lēmumu var apēst no abām pusēm?
- Biatlonā nav politikas, mēs dzīvojam draudzīgi. Ar Oļu [Olgu Abramovu, Krievijas biatlonisti, kura ieguva Ukrainas pilsonību] jau sen esam kopā, un šo gadu laikā nevienu sliktu jautājumu neesam uzdevuši. Bet par pāreju – es vienkārši gribēju piedalīties sacensībās, baidījos zaudēt formu, zaudēt pilnīgi visu. Un tā pusgadu gatavojos patstāvīgi, kamēr gaidīju Dienvidkorejas piekrišanu.

- Tagad [starp krieviem] labāks par jums ir vienīgi Šipuļins [kopvērtējumā nedaudz augstāk par Lapšinu gan ir arī Antons Babikovs, Aleksandrs Loginovs un Maksims Cvetkovs]. Kādēļ tā?
- Es vispār ar mūsu puišiem nesacenšos, vēlu viņiem veiksmi. Mums bija lielisks kolektīvs. Visi ir parasti puiši, Antoham Šipuļinam nebija nekādas zvaigžņu slimības, lai gan viņš reāli sitās ar Furkadu. Bet no malas skatos uz mūsu puišiem, cik ļoti viņi ir saspringuši. Visi staigā drūmi, bet uz pieres gluži vai rakstīts: "Lieciet mani mierā, man ir smagi." Un es biju tāds pats. Dzīvoju ar vienu domu: kaut tikai noslēgties, kaut tikai nepievilt, kaut tikai ko lieku nepateikt. Noslēdzies gluži kā čaulā, sagrupējies un baidies.

- No kā gan bīties?
- No visa. Viena kļūda [šaušanā] - tevi no visām pusēm norakstīs, izmetīs no izlases. Kādu ne tādu vārdu pateiksi – sāks raustīt. Pasmaidīsi – un arī tas nebūs pareizi. Ir sajūta, ka vienmēr esi pie kaut kā vainīgs. Lūk, skatos uz Nastju Kuzminu [kura pārstāv Slovākiju], un viņa ir atslābinājusies, pirms sacensībām sniedz intervijas, smaida. Arī es tuvojos šim stāvoklim. Slēpoju pa trasi un domāju: cik gan labi, te man tic, par vienu kļūdu šaušanā nav nekādas traģēdijas.

- Saprotu pareizi: ja sportists ir Krievijas izlasē, tad viņam ir nauda un nodrošināta rītdiena. Bet, ja nav, tad viņš zaudē reģiona sponsorus un sports ar to arī beidzas?
- Aptuveni tā. Baidies kādā brīdī saprast, ka tavs laiks ir garām un esi palicis bez nekā.

Izmantotie resursi:
https://www.championat.com/other/ar...

  +7 [+] [-]

, 2017-12-18 14:44, pirms 7 gadiem
Kas tas bija, Putins, kas intervēja čali?

  +8 [+] [-]

, 2017-12-18 14:46, pirms 7 gadiem
Drūmāk laikam tik Ziemeļkorejā būt cilvēkam uz šīs planētas...

  +1 [+] [-]

, 2017-12-18 14:52, pirms 7 gadiem
Krievi labus biatlonistus ir atdevuši gan Koreja , gan Baltkrievijai , gan Slovākijai.
sievietēm ļoti labi stafete sanāktu , ja Dobračeva un Kuzmina pārstāvētu Krieviju

  +7 [+] [-]

, 2017-12-18 15:28, pirms 7 gadiem
Tie paši tirliņi arī ir lielākie politikas jaukšanas sportā pionieri!!! Kurā valstī vēl pirmo jautājumu sportistam, kurš pilnīgi saprotamu iemeslu dēļ nomainījis pilsonību, var uzdot par nodevību? Un tā arī viņu nosaukt...kkads pseido žurnālists

  +7 [+] [-]

, 2017-12-18 15:30, pirms 7 gadiem
Domračova ir dzimusi Baltkrievijā.Jā,ir sportot sākusi Krievijā,bet, atgriezusies,kā biatloniste ir tikai Baltkrievijas komandā.

  +1 [+] [-]

, 2017-12-18 15:32, pirms 7 gadiem
janis33 rakstīja: Domračova ir dzimusi Baltkrievijā.Jā,ir sportot sākusi Krievijā,bet, atgriezusies,kā biatloniste ir tikai Baltkrievijas komandā.
viņa netika tajā laikā sastāvā

  +9 [+] [-]

, 2017-12-18 16:05, pirms 7 gadiem
Kaut kāds neadekvāts, agresīvi aizvainots intervētājs...

  +3 [+] [-]

, 2017-12-18 16:20, pirms 7 gadiem
Vismaz Lapšins varēs startēt savas jaunās valsts formas tērpā un dzirdēt himnu, ja izdosies uzvarēt, atšķirībā no Krievijas sportistiem.

Bet vispār visas šitās naturalizācijas sportā būtu jāaizliedz, nu vai vismaz krietni jāierobežo. Vai arī lai taisa klubu līgas un nejauc tās ar valstu sacensībām.

  -3 [+] [-]

, 2017-12-18 16:29, pirms 7 gadiem
Re kā! Tur jums nav Latvijas biatlona maigā politika, kur kaut kāds Slotińš vairākus gadus slēpo svilpodams un šautuvēs šauj smēkus. 'Gadās,ka esi spiests aizbraukt' šī stuācija latviešiem ir labāk zināma nekā krieviem.

     [+] [-]

, 2017-12-18 16:38, pirms 7 gadiem
Delfos bija rakstīts ka viņš bija Maklārena sarakstā .Kā viņš var startēt ?

  +1 [+] [-]

, 2017-12-18 16:56, pirms 7 gadiem
Intervētājs bez aplinkiem, 'korejietis' arī.
Tāpēc jau saku - pavēle nerīt uztura bagātinātājus, t.i. pārtikt no ūdens un sāls. Lai piesaistītu labākos ķīmiķus un farmaceitus, aizliegt visu. Vai arī pofig un rīt aizliegtos.
Bet nu jā, ja arī kāds ķīmiķis tiktu piesaistīts, tad kgb uzraudzībā. Skumji.

Maklārena sarakstā bija Loginovs.

     [+] [-]

, 2017-12-18 17:10, pirms 7 gadiem
Kas maksā, tas pasūta mūziku! Pamēģini nospēlēt ko citu pasūtītās vietā- labākajā gadījumā būs "uz redzēšanos", sliktākajā- ar kāju pa vienu vietu un "uz neredzēšanos"!

  +1 [+] [-]

, 2017-12-18 17:16, pirms 7 gadiem
Damokla zobens rakstīja: Vismaz Lapšins varēs startēt savas jaunās valsts formas tērpā un dzirdēt himnu, ja izdosies uzvarēt, atšķirībā no Krievijas sportistiem.

Bet vispār visas šitās naturalizācijas sportā būtu jāaizliedz, nu vai vismaz krietni jāierobežo. Vai arī lai taisa klubu līgas un nejauc tās ar valstu sacensībām.
No vienas puses piekrītu, bet vai cilvēks vainīgs, ka kkādā ne tādā valstī piedzimis? Lai izpilda procedūru un maina, cilveciskajam faktoram tomēr jāstāv pāri karogiem un himnam.

     [+] [-]

, 2017-12-18 17:47, pirms 7 gadiem
neputns rakstīja: No vienas puses piekrītu, bet vai cilvēks vainīgs, ka kkādā ne tādā valstī piedzimis? Lai izpilda procedūru un maina, cilveciskajam faktoram tomēr jāstāv pāri karogiem un himnam.
Bet viņš taču par iemeslu nemin, piemēram, ka viņu spieda lietot dopingu vai tml. Runa ir par iekšējiem atlases noteikumiem. Un tie ir vairāk vai mazāk skarbi visur profesionālajā sportā.

     [+] [-]

, 2017-12-18 18:15, pirms 7 gadiem
Tāda ir krievu sportistu dzīve. Neko jau daudz neatšķirās no PSRS laikiem.

  +1 [+] [-]

, 2017-12-18 18:17, pirms 7 gadiem
Damokla zobens rakstīja: Bet viņš taču par iemeslu nemin, piemēram, ka viņu spieda lietot dopingu vai tml. Runa ir par iekšējiem atlases noteikumiem. Un tie ir vairāk vai mazāk skarbi visur profesionālajā sportā.
Tak kāda starpība, kādi ir iemesli. Vienas valsts izlasē viņu neņēma, citas valsts izlasē viņš ir līderis un sastāda labu konkurenci visiem pārējiem. Sports tikai iegūst no katra konkurētspējīga sportista. Kāpēc jebkurš cits profesionālis var emigrēt uz citu valsti, mainīt pilsonību un strādāt tur, bet sportisti to nevarētu?
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2017-12-18 19:05, pirms 7 gadiem
neputns rakstīja: Tak kāda starpība, kādi ir iemesli. Vienas valsts izlasē viņu neņēma, citas valsts izlasē viņš ir līderis un sastāda labu konkurenci visiem pārējiem. Sports tikai iegūst no katra konkurētspējīga sportista. Kāpēc jebkurš cits profesionālis var emigrēt uz citu valsti, mainīt pilsonību un strādāt tur, bet sportisti to nevarētu?
Krievijas 8.-15. numui un Norvēģijas 8.-15. numuri arī sastādītu labu konkurenci. Vai arī viņiem jāmeklē sev jaunu pilsonību?

     [+] [-]

, 2017-12-18 20:57, pirms 7 gadiem
Damokla zobens rakstīja: Krievijas 8.-15. numui un Norvēģijas 8.-15. numuri arī sastādītu labu konkurenci. Vai arī viņiem jāmeklē sev jaunu pilsonību?
Jādara viņiem nekas nav, bet, ja kāds no viņiem tādu soli ir nolēmis spert, tad izejot attiecīgās procedūras, kuras visiem ir vienādas, mums nevienam nav tiesības viņiem to liegt. Tāds vismaz ir mans uzskats. Vai ir kas slikts tajā, ka Rešs ceļ Beļģijas biatlonu? Un tu pieminēji divas nācijas - Norvēģiju un Krieviju, cik daudz norvēģus zini, kas ir mainījuši pilsonības un cik daudz krievu? Gluži bez iemesla jau viņi tās pilsonības nemaina.

     [+] [-]

, 2017-12-19 10:05, pirms 7 gadiem
Šindleru Jēkabs rakstīja: Kas tas bija, Putins, kas intervēja čali?
Es ar lasu un domāju - sajūta, ka intervē kāds KGB aģents pratināšanā. Ja tā ir žurnālistika, tas ir vāks! Savā propagandā, "mēs pret pasauli" politikā tā valsts ir aizgājusi galīgā di*sā.