Layout: current: getContentLayoutLoad (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayoutLoad (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:4, Did:0, useCase: 3

Pietrūkst mazāk par metru: Gailums un Štrobinders nesasniedz šķēpmešanas finālu

Ulvis Brože
Ulvis Brože @UlvisBrozhe

Pietrūkst mazāk par metru: Gailums un Štrobinders nesasniedz šķēpmešanas finālu
Patriks Gailums. Foto: Reuters/Scanpix

Amerikas Savienotajās Valstīs turpinās pasaules čempionāts vieglatlētikā, un naktī uz piektdienu tika aizvadīta kvalifikācija šķēpmešanā vīriešiem. Nedz Patriks Gailums, nedz Rolands Štrobinders nesasniedza finālu, turklāt kā vienam, tā otram pietrūka mazāk par metru.

• 24 gadus vecajam pasaules čempionātu debitantam Patrikam Gailumam līdz finālam pietrūka mazāk par pusmetru.

• Savukārt Rolands Štrobinders, kurš aizvadīja ceturto pasaules čempionātu, no tautieša atpalika nepilnus 30 centimetrus.

• Gan Gailums, gan Štrobinders ar atkārtotu sezonas tālāko metienu būtu sasnieguši finālu – attiecīgi 83,65 un 80,91 metrs.

• Gailums pirmajos divos mēģinājumos nesasniedza 76 metru atzīmi. Labākais rezultāts tika gūts noslēdzošajā piegājienā, taču ar to nepietika.

• Štrobinders visos metienos tika vismaz līdz 76 ar pusi metriem. Arī viņam labākais bija trešais piegājiens.

• Vīriešu šķēpmešanā Latvija bez fināla ir jau kopš 2009. gada, kad Vadims Vasiļevskis ieguva ceturto, bet Ainārs Kovals – septīto vietu.

Sievietēm finālā vakar iekļuva Līna Mūze, kamēr aiz robežas palika Madara Palameika.

Kvalifikācija šķēpmešanā vīriešiem

VSportistsValstsRezultāts
1.Andersons PīterssGrenāda89.91 Q
2.Nīrajs ČopraIndija88.39 Q
3.Juliāns VēbersVācija87.28 Q
4.Jakubs VadlejhsČehija85.23 Q
5.Ihabs AbdelrahmansĒģipte83.41 q
6.Olivers HelandersSomija82.41 q
7.Roderiks DīnsJapāna82.34 q
8.Kērtiss TompsonsASV81.73 q
9.Aršads NadēmsPakistāna81.71 q
10.Adrians MardareMoldova80.83 q
11.Rohits JadavsIndija80.42 q
12.Lasi EteletaloSomija80.03 q
13.Patriks GailumsLatvija79.66
14.Jūliuss JegoKenija79.60
15.Rolands ŠtrobindersLatvija79.39

Latvijas sportistu kalendārs

DatumsLaiksDisciplīnaSportisti
17.07.22.24400 m priekšskrējieni sievietēmVaičule
21.07.1.20/2.50Šķēpmešanas kvalifikācija sievietēmPalameika un Mūze
22.07.3.05/4.35Šķēpmešanas kvalifikācija vīriešiemŠtrobinders un Gailums
23.07.4.20Šķēpmešanas fināls sievietēmMūze
24.07.16.1535 km soļošana vīriešiemRumbenieks
1 2 39 komentāri

  +9 [+] [-]

, 2022-07-22 08:17, pirms 2 gadiem
Viņiem pašiem nan kauns par saviem rezultātiem. Nevar pat 80 metrus aizmest..

  +4 [+] [-]

, 2022-07-22 08:30, pirms 2 gadiem
vaaji

     [+] [-]

, 2022-07-22 08:32, pirms 2 gadiem
Kas notiek ar šķēpmešanu globāli un LV līmenī? Nevar vairāk pāri 90m aizmest un latvieši knapi ap 80m grozās..

     [+] [-]

, 2022-07-22 08:33, pirms 2 gadiem
ballbreaker rakstīja: Viņiem pašiem nan kauns par saviem rezultātiem. Nevar pat 80 metrus aizmest..
..nē,viņiem svarīgi ,lai tu maksātu nodokļus un viņi ceļotu pa pasauli...

  +4 [+] [-]

, 2022-07-22 08:35, pirms 2 gadiem
Kā jau paredzēju

  -1 [+] [-]

, 2022-07-22 08:58, pirms 2 gadiem
Number 0 rakstīja: Kas notiek ar šķēpmešanu globāli un LV līmenī? Nevar vairāk pāri 90m aizmest un latvieši knapi ap 80m grozās..
Starp pirmiem 12 atlētiem kvalifikācijā 7 nav no Eiropas. Augustā notiks Eiropas čempionāts viegaltlētikā. Vari parēķināt pats, kādas ir vai nav iespējas mūsu puišiem tajās sacensībās (turklāt, visticamāk, tur startes arī Čakšs, kas te nepeidalās).

  +5 [+] [-]

, 2022-07-22 09:01, pirms 2 gadiem
bumbotava , 2022-07-21 10:05, vakar , ignorēt , atbildēt
alguns rakstīja: Večiem būs vēl sliktāk.
opi , nemuldi

Dēliņ,vieglatlētika tev tik pat tumša lieta,kā futbols.

  +5 [+] [-]

, 2022-07-22 09:07, pirms 2 gadiem
Vasiļevskis ar savu 91m Valmierā tā arī paliek desmitgades LV labākais rezultāts

  -2 [+] [-]

, 2022-07-22 09:11, pirms 2 gadiem
Kārtējais šķēpmetēju FIASKO! Būtu labāk dzēruši!

  +3 [+] [-]

, 2022-07-22 09:14, pirms 2 gadiem
cesinieks777 rakstīja: ..nē,viņiem svarīgi ,lai tu maksātu nodokļus un viņi ceļotu pa pasauli...
Ja pie katras neveiksmes sportā tiktu publiski piesaukti iztērētie nodokļi, tad baidos, ka visai drīz profesionālais sports būtu beidzis pastāvēt. Tādā pasaulē atrastos vieta tikai dažiem supertalantiem. Bet arī tos mēs nesaigaidītu, jo, lai savu talantu pilnībā realizētu, ir jāapēd pudiem sāls, ir regulāri jāpeidalās sacensībās, ir jāpiedzīvo neveiksmes un tikai tad var tikt uz augšu. Bet arī ar to visu nav garantijas lieliem panākumiem, jo kāda smaga trauma visu procesu var stipri aizkavēt. Profesionālais sports ir nežēlīgs. Tā nav māksla, kur mākslinieks uztaisa šedervu, ko pēc tam tiražē n-jos eksemplāros. Un tomēr... Starp citu, es arī maksāju nodokļus un es labāk gribu redzēt, ka šie jaunie cilvēki, pārstāvot Latviju, braukā pa pasauli un piedalās sacensībās, nevis bezcerībā kaut kur pa kaktiem dzerstās un rij narkotikas..

  -2 [+] [-]

, 2022-07-22 09:15, pirms 2 gadiem
opis tur buru

  -2 [+] [-]

, 2022-07-22 09:16, pirms 2 gadiem
Sporta tūristi. Nekas vairāk..

  +4 [+] [-]

, 2022-07-22 09:16, pirms 2 gadiem
rudy_Latvija rakstīja: Vasiļevskis ar savu 91m Valmierā tā arī paliek desmitgades LV labākais rezultāts
Vasiļevskis ar šo rezultātu ir 18.vietā pasaules visu laiku sarakstā, neredzu iemeslu brīnīties.

  +4 [+] [-]

, 2022-07-22 09:19, pirms 2 gadiem
Var teikt ka nav labi, bet saukt par tūristu sportistu kurš ir 13.vietā pasaulē.. pat nezinu ko teikt. 13.vieta pasaulē un tūrists, tad laikam esam sporta superlielvalsts.

  -1 [+] [-]

, 2022-07-22 09:57, pirms 2 gadiem
kā vienmēr

  +2 [+] [-]

, 2022-07-22 10:07, pirms 2 gadiem
Sai sezonai un augstākās raudzes mačos mūsējiem gana labi rezultāti. 13. un 15. vieta starp Pasaules labākajiem! Štrobinderam pāri 79 jau ir gana labi, bet Gailumam jau gan vajadzēja pāri 80 uzmest, ar ko arī butu pietiecis finālam. Bet ievērības cienīgi ir citi fakti, ka pirmajiem trim kv mačos 89, 88, 87 - ļoti augstvērtīgi rezultāti! un tas ka finālā ir: Ēģipte, Granāda, pat divi Indijas pārstāvji, Moldova, Pakistāna.

  +2 [+] [-]

, 2022-07-22 10:15, pirms 2 gadiem
JurisT rakstīja: kā vienmēr
Tas ir baigi strīgs jautājums. Jo kāda gan ir konkurence vīru šķēpmešanā?
Ļoti maza,pa visu planētu diez vai būs kaut 500 šķēpmetēju,kuri trenējas pro līmenī! Drīzāk jau labi ja 100 no tiem ir vērā ņemami. Būt 13 arī nav slikti,taču baigi to lielīt......nu nez vai vajag.
Par tūristiem - valsts mērogā tiek izķēzītas daudz lielākas summas,tai pašā LOK vadībā,piemēram! Lai tak puikiem tiek tas mazumiņš,ar iespēju kādreiz izšaut

  +1 [+] [-]

, 2022-07-22 10:26, pirms 2 gadiem
Ja skatās pēc SB rezultātiem, tad aptuveni šāds tas rangs arī veidojās. Štrobinders pat ir salīdzinoši augstāk. Bija aizdomas, ka Pakistānietis Nadeem būs priekšā, lai arī šogad nebija metis. Tāpat Gailumam ir priekšā varāki konkurenti ar līdzīgiem SB rezultātiem. Protams, tas neatceļ to, ka iespējas finālā tikt bija labas, jāmet bija nedaudz tālāk. Tas, ka rezultāti atpaliek no SB ir sportiskās formas jautājums. Varbūt uz EČ būs?

https://media.aws.iaaf.org/competit...

  +1 [+] [-]

, 2022-07-22 10:29, pirms 2 gadiem
ak68 rakstīja: Starp pirmiem 12 atlētiem kvalifikācijā 7 nav no Eiropas. Augustā notiks Eiropas čempionāts viegaltlētikā. Vari parēķināt pats, kādas ir vai nav iespējas mūsu puišiem tajās sacensībās (turklāt, visticamāk, tur startes arī Čakšs, kas te nepeidalās).
Nu nu, kas tad būs? Medaļas, pat neuzmetot 80m?!

  +1 [+] [-]

, 2022-07-22 10:34, pirms 2 gadiem
Aldis Br rakstīja: Var teikt ka nav labi, bet saukt par tūristu sportistu kurš ir 13.vietā pasaulē.. pat nezinu ko teikt. 13.vieta pasaulē un tūrists, tad laikam esam sporta superlielvalsts.
Atkarīgs no tā, kā tu definē ''tūrists''. Ja tas ir kāds, kurš braukā pa sačiem bez nekādām iespējām pat pietuvoties līderiem un nespēj uzrādīt līderu cienīgus rezultātus, es to sauktu par tūristu. Nemaz nerunājot par to, ka pat 80m nespēj sasniegt sezonas svarīgākajās sacensībās.

Tas, ka tāds rezultāts dotajās sacensībās ir 13. labākais, nenozīmē, ka viņš ir 13. labākais pasaulē, mosties!

  -2 [+] [-]

, 2022-07-22 10:59, pirms 2 gadiem
Mixes rakstīja: Nu nu, kas tad būs? Medaļas, pat neuzmetot 80m?!
Katras sacensības sākas no jauna un var izvērsties citādi. Tāpat skaidrs, ka Eiropas čempionātos mūsu atletiem (ne tikai šķēpā) ir daudz lielākas iespējas sasniegt augstvērtīgu rezultātu. Gailumam un Čakšam noteikti ir pa spēkam, ja ne medaļas, tad būt kaut kur ļoti tuvu tām. Par Štrobinderu tādas pārliecības nav. Vai sanāks? Nezinu. Tapēc jau tas ir sports. Un vēl. Šī tomēr bija kvalifikācija, kur vienīgais mērķis ir kvalificēties finālam. Ja ir izdevies kvalificēties, tad pilnīgi pie kājas, cik ir aizmests. Ir bijis, ka sportists, kas knapi ticis finālā, tur izšauj, bet kvalifikācijas uzvarētājs galveno startu izgāž. Pirms šāda līmeņa sacensībām neviens nav jānoraksta tikai tāpēc, ka iepriekšējā reize nav sanācis.

     [+] [-]

, 2022-07-22 11:00, pirms 2 gadiem
Mixes rakstīja: Tas, ka tāds rezultāts dotajās sacensībās ir 13. labākais, nenozīmē, ka viņš ir 13. labākais pasaulē, mosties!
Es teiktu, plus mīnus nozīmē gan. Šis nav maratons, kur bars kenijiešu un etiopiešu netiek pie starta valstu kvotas dēļ un vēl virkne skrējēju taupās komercmačiem.

  +1 [+] [-]

, 2022-07-22 11:13, pirms 2 gadiem
elements rakstīja: Es teiktu, plus mīnus nozīmē gan. Šis nav maratons, kur bars kenijiešu un etiopiešu netiek pie starta valstu kvotas dēļ un vēl virkne skrējēju taupās komercmačiem.
Ja pat bez 80m esi 13. pasaulē, tas vairāk pasaka par mūsdienu šķēpa konkurenci, nevis pašu sportistu.

Es labāk skatītos sezonas topā, kur mūsējie ir 17. un 18. nevis viena turnīra ietvaros.

  -1 [+] [-]

, 2022-07-22 11:22, pirms 2 gadiem
Kur tad Igaunis palicis?

  +1 [+] [-]

, 2022-07-22 11:28, pirms 2 gadiem
Priekš pasaules čempionāta ļoti solīdi rezultāti. Gaidīju rezultātus 72-77 m intervālā

  -2 [+] [-]

, 2022-07-22 11:31, pirms 2 gadiem
Bez 80 metriem tur nav ko darīt, nekas nemainītos arī, ja tiktu kā pēdējie tālāk, diezgan bēdīgi.

  +2 [+] [-]

, 2022-07-22 11:33, pirms 2 gadiem
Easton77 rakstīja: Kur tad Igaunis palicis?
Satraumējās un nekāda netiek vairs atpakaļ. Tā šķēpā bieži notiek. Tas pats mūsu Sirmā variants.

  +1 [+] [-]

, 2022-07-22 11:48, pirms 2 gadiem
Mixes rakstīja: Atkarīgs no tā, kā tu definē ''tūrists''. Ja tas ir kāds, kurš braukā pa sačiem bez nekādām iespējām pat pietuvoties līderiem un nespēj uzrādīt līderu cienīgus rezultātus, es to sauktu par tūristu. Nemaz nerunājot par to, ka pat 80m nespēj sasniegt sezonas svarīgākajās sacensībās.

Tas, ka tāds rezultāts dotajās sacensībās ir 13. labākais, nenozīmē, ka viņš ir 13. labākais pasaulē, mosties!
79 metri nav rezultāts ko var uzmest tūrists. Tas ir laba līmeņa profesionāls sportists. Tas ka gaidi no viņa ko vairāk ir cita lieta.
Tūrists nav sportists, kurš nesasniedz to, ko no viņa gaida.
Par vietu var piekrist un turpināt uzvarēt PČ nenozīmē ka viņš ir labākais pasaulē utt.
Tādēļ es visaugstāk vērtēju uzvaras pasaules kausa kopvērtējumā sezonas laikā (kuros sporta veidos tie ir).
Ja paskatīsies piemēram OČ biatlonā un tos kuri uzvarējuši PK kopvērtējumā tad vairāk mazāk zināmi uzvārdi ir olimpisko spēļu čempioniem.
Uzvarēt sezonā kopvērtējumā ir daudz grūtāk nekā PČ vai OS. Sezonas uzvarētājs ir stabilitātes rādītājs, bet Olimpiskais čempions varbūt gatavojas tieši tam vienam startam.
Lielākā daļa cilvēku pievērš uzmanību kas uzvar PČ OS, jo tas ir prestižs valstij, pašam sportistam. Daudz seko līdzi sportā tikai lielākajiem turnīriem.
Martins Dukurs reiz teica ka nemainītu savas 50 uzvaras PK posmos pret OS zeltu. Tagad jau laikam ir 60 uzvaras PK posmos.
Man sportista galvenais rādītājs ir stabilitāte un ja sezonā 10- 20 reizes met pāri 80 metriem, bet galvenās sacensībās "tikai" 79 metrus, tad pilnigi noteikti šis sportists ir augsta līmeņa sportists.

     [+] [-]

, 2022-07-22 12:29, pirms 2 gadiem
...ja nesūtīsim uz mačiem šos sportistus, kurus dažs nievā par tūristiem, tad šķēpa mešana Latvijā izmirs....viss ir ok, kamēr kāds met un startē lielajos mačos, tikmēr ir cerības, ka būs kāds mega talants ar laiku un medaļas birs kā Lūsim...arī patreiz Gailums un Čakšs var kādu medāli dabūt Eiropā

  +3 [+] [-]

, 2022-07-22 12:31, pirms 2 gadiem
Aldis Br rakstīja: 79 metri nav rezultāts ko var uzmest tūrists. Tas ir laba līmeņa profesionāls sportists. Tas ka gaidi no viņa ko vairāk ir cita lieta.
Tūrists nav sportists, kurš nesasniedz to, ko no viņa gaida.
Par vietu var piekrist un turpināt uzvarēt PČ nenozīmē ka viņš ir labākais pasaulē utt.
Tādēļ es visaugstāk vērtēju uzvaras pasaules kausa kopvērtējumā sezonas laikā (kuros sporta veidos tie ir).
Ja paskatīsies piemēram OČ biatlonā un tos kuri uzvarējuši PK kopvērtējumā tad vairāk mazāk zināmi uzvārdi ir olimpisko spēļu čempioniem.
Uzvarēt sezonā kopvērtējumā ir daudz grūtāk nekā PČ vai OS. Sezonas uzvarētājs ir stabilitātes rādītājs, bet Olimpiskais čempions varbūt gatavojas tieši tam vienam startam.
Lielākā daļa cilvēku pievērš uzmanību kas uzvar PČ OS, jo tas ir prestižs valstij, pašam sportistam. Daudz seko līdzi sportā tikai lielākajiem turnīriem.
Martins Dukurs reiz teica ka nemainītu savas 50 uzvaras PK posmos pret OS zeltu. Tagad jau laikam ir 60 uzvaras PK posmos.
Man sportista galvenais rādītājs ir stabilitāte un ja sezonā 10- 20 reizes met pāri 80 metriem, bet galvenās sacensībās "tikai" 79 metrus, tad pilnigi noteikti šis sportists ir augsta līmeņa sportists.
Katrs definē tūristu, kā vēlas, vārdnīcā tam nav definīcijas. Piekrītu, ka šajā gadījumā mūsējos saukt par tūristiem ir par skarbu, bet man nav nekāda rūgtuma pret tiem, kas viņus tā sauc. Mēs labi zinām, kādi mentāli punduri mūsu šķēpmetēji/-jas ir lielajos mačos. Neuzmest pat 80m ir tūrisma līmenis. Ne sezonas garumā, bet čempionātos mūsējie jau gadiem ir tūristi.

     [+] [-]

, 2022-07-22 12:41, pirms 2 gadiem
Mixes rakstīja: Katrs definē tūristu, kā vēlas, vārdnīcā tam nav definīcijas. Piekrītu, ka šajā gadījumā mūsējos saukt par tūristiem ir par skarbu, bet man nav nekāda rūgtuma pret tiem, kas viņus tā sauc. Mēs labi zinām, kādi mentāli punduri mūsu šķēpmetēji/-jas ir lielajos mačos. Neuzmest pat 80m ir tūrisma līmenis. Ne sezonas garumā, bet čempionātos mūsējie jau gadiem ir tūristi.
šie "tūristi" gūst pieredzi, ko nodot jaunajiem....ok, paši bez medaļām, bet ja nebūs neviena "tūrista" mačos, tad zudīs infa, ko mācīt nākošajiem jaunajiem...

     [+] [-]

, 2022-07-22 12:47, pirms 2 gadiem
dakots rakstīja: šie "tūristi" gūst pieredzi, ko nodot jaunajiem....ok, paši bez medaļām, bet ja nebūs neviena "tūrista" mačos, tad zudīs infa, ko mācīt nākošajiem jaunajiem...
Ja nav vēl pielecis, es neesmu pret šo PČ/EČ tūristu došanos uz katru PČ/EČ. Vēsture rāda, ka pa retam kāds no šiem mentālajiem punduriem tomēr na haļavu uzmet labu metienu, un kombinācijā ar sliktiem konkurentu rezultātiem, noķer kādu medaļu. Skaidrs, ka sports ir jātur dzīvs.

  -1 [+] [-]

, 2022-07-22 13:00, pirms 2 gadiem
Totāls izsmiekls! Viss notika kā paredzēts.

  +2 [+] [-]

, 2022-07-22 13:31, pirms 2 gadiem
M rakstīja: Priekš pasaules čempionāta ļoti solīdi rezultāti. Gaidīju rezultātus 72-77 m intervālā
jā, godīgi sakot, man ar skāde, jo īsti notirst ar nevar, kaut ko jau metuši ir

     [+] [-]

, 2022-07-22 14:43, pirms 2 gadiem
Aldis Br rakstīja: 79 metri nav rezultāts ko var uzmest tūrists. Tas ir laba līmeņa profesionāls sportists. Tas ka gaidi no viņa ko vairāk ir cita lieta.
Tūrists nav sportists, kurš nesasniedz to, ko no viņa gaida.
Par vietu var piekrist un turpināt uzvarēt PČ nenozīmē ka viņš ir labākais pasaulē utt.
Tādēļ es visaugstāk vērtēju uzvaras pasaules kausa kopvērtējumā sezonas laikā (kuros sporta veidos tie ir).
Ja paskatīsies piemēram OČ biatlonā un tos kuri uzvarējuši PK kopvērtējumā tad vairāk mazāk zināmi uzvārdi ir olimpisko spēļu čempioniem.
Uzvarēt sezonā kopvērtējumā ir daudz grūtāk nekā PČ vai OS. Sezonas uzvarētājs ir stabilitātes rādītājs, bet Olimpiskais čempions varbūt gatavojas tieši tam vienam startam.
Lielākā daļa cilvēku pievērš uzmanību kas uzvar PČ OS, jo tas ir prestižs valstij, pašam sportistam. Daudz seko līdzi sportā tikai lielākajiem turnīriem.
Martins Dukurs reiz teica ka nemainītu savas 50 uzvaras PK posmos pret OS zeltu. Tagad jau laikam ir 60 uzvaras PK posmos.
Man sportista galvenais rādītājs ir stabilitāte un ja sezonā 10- 20 reizes met pāri 80 metriem, bet galvenās sacensībās "tikai" 79 metrus, tad pilnigi noteikti šis sportists ir augsta līmeņa sportists.
domāju, ka te tūristu lietojums ir tiešām nevietā. Varam būt kritiski, bet tas ir par skarbu. Nav jau tā, ka čaļi necenšās vai netrenējas, bet mačs tomēr neizdevās. Iepriekšējie rezultāti un PB ir līmenī, lai kvalificētos, nav tā, ka brauca bez cerībām. Vienkārši sliktas sacensības un no tā arī jāizdara tālākie secinājumi. Gan jau paši arī nav apmierināti. Cita lieta ir celt galdā jautājumu par atbasltu, finansēm utt., bet tā jau ir nākamā diskusija.
1 2 39 komentāri