Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:467, Did:0, useCase: 3

Dinamo" 16. vietā Krievijā. Nu ļoti zemu...

Jānis Matulis
Jānis Matulis

Dinamo" 16. vietā Krievijā. Nu ļoti zemu...
Rīgas "Dinamo" hokejisti. Foto: Romāns Kokšarovs, f64/Sporta Avīze

"Rīgas "Dinamo" hokeja komanda pirms spēles ar Maskavas "Spartak" ir 16. vietā Kontinentālajā hokeja līgā, un tā tiešām nav vieta, par kuru sajūsmā vajadzētu sist plaukstas. Taču 16. vieta nav arī tik zemu, kā dažs labs hokeja nedraugs to mālē. Kas gan esot 16. vieta Krievijā... Turklāt labākie krievi taču spēlē NHL, un šis KHL tāds hokeja erzacprodukts vien esot.

Un švaka esot Latvijas izlase/"Dinamo", ja Krievijā augstāk par 16. vietu nevar tikt. Mjā, katrā neloģikā ir kāds grauds loģikas. Arī man liekas, ka 16. vieta ir mums necienīgi zemu un abu grupu koptabulā vajadzētu gozēties ap 10. vietu, vai vēl augstāk. Taču teikt, ka Latvijas izlase nu brauc lejā no kalna, arī nebūtu korekti.

Zinu, ka ir ļaudis, kam netīk skatīties atpakaļ. Un katru reizi, kad salīdzinu šo "Dinamo" ar veco "Dinamo", kāds atkal norejas, ka Matulis salīdzina nesalīdzināmas lietas. Tāpat neesot korekti salīdzināt PSRS čempionātu ar tagadējo KHL. Citi laiki, cits hokejs. Var jau būt. Bet, ja KHL ideologi saka, ka KHL ir otrā spēcīgākā līga pasaulē. Kā tad to var izmērīt? Mērot ar Vankūveras olimpisko spēļu rezultātiem, pirmā ir NHL - 1. Kanāda, 2. ASV, tad Somija, Slovākija, Zviedrija un tikai 6. vietā Krievija. Mērot ar 2010. gada pasaules čempionāta mērauklu, Eiropā spēcīgākā ir Čehija - 2010. gada pasaules čempioni. KHL slavētāji liek paskatīties uz Špenglera kausu, kur finālspēlē KHL klubs uzvarēja Kanādas izlasi. Saprotiet, cik KHL stipra!!! Ja sestais/septītais spēcīgākais klubs uzvar Kanādas (!) izlasi.

Skaidrs, ka salīdzināt KHL šodienas meistarību ar, piemēram, 1988. gada PSRS čempionāta virslīgu, īsti korekti nav. Taču laika posmā kopš 1973. gada rudens, kad PSRS virslīgā atgriezās Rīgas "Dinamo", mūsu komanda noslēgtajā PSRS telpā bija augstākās vietās nekā jauno laiku "Dinamo" KHL. Turklāt līdz 1989. gada rudenim VISI spēcīgākie PSRS hokejisti spēlēja PSRS čempionātā un lielā aizbraukšana sākās 1990., 1991. gadā. Un laika posmā no 1974. līdz 1991. gadam Rīgas "Dinamo" faktiski bija PSRS pirmā sešnieka komanda.

SezonaVietaVietējie
1973./74.6 no 99 no 24
1974./75.5 no 109 no 25
1975./76.6 no 1012 no 34
1976./77.4 no 1011 no 27
1977./78.6 no 108 no 28
1978./796 no 127 no 24
1979./80.8 no 1210 no 26
1980./81.5 no 129 no 29
1981./82.8 no 129 no 36
1982./83.5 no 127 no 30
1983./84.8 no 127 no 32
1984./85.7 no 1211 no 33
1985./86.5 no 129 no 26
1986./87.7 no 1211 no 20
1987./88.2 no 1410 no 32
1988./89.6 no 1410 no 27
1989./90.4 no 1611 no 23
1990./91.5 no 1618 no 28

Jaunajam "Dinamo" šī trešā sezona. Aizpērn regulārajā turnīrā bija 10. vieta (no 24), pēc play-off - 11., pērn 13. (no 24), pēc play-off - 8. vieta, šobrīd 16. vieta no 23.

Skaidrs, ka postpadomju telpā nepietiek spēlētāju 23 vai 24 komandām. Tāpēc šogad līgā ir/bija 36 čehi, 26 kanādieši, 20 slovāki, pa 14 zviedriem un somiem, 9 amerikāņi, 6 ukraiņi, 2 vācieši, pa vienam austrietim un norvēģim. Kopā 128 spēlētāji jeb piecas komandas. NHL spēlē 25 krievi, 4 baltkrievi, 3 latvieši, 2 ukraiņi un 1 kazahs, kopā 35 no bijušās PSRS jeb pusotra komanda.

Rēķinot šādi, "Dinamo" postpadomju telpā 18 komandu konkurencē ir kaut kur ap 10. vietu. Taču būtiskākais bet ir spēlētāju proporcija vecajā un mūsdienu "Dinamo". PSRS laikos "Dinamo" labi ja bija trešā daļa pašmāju hokejistu, tagad proporcija ir pretēja. No šogad 30 laukumā pabijušajiem 21 ir pašu produkts un tikai deviņi leģionāri. Ja Podziņš jau mūsējais, tad proporcija 22:8. Pērn - 23:8, aizpērn - 29:8.

Un 2011. gada pasaules čempionāts Bratislavā atkal būs iespēja salīdzināt. Uzvarot grupā dāņus, būsim priekšā strauji progresējušai Dānijai. Nedod dies', ja dāņiem zaudēsim. Tad galvas gaisā cels tie, kas uzskata, ka KHL tikai grauj Latvijas hokeju. Būs interesanti.

 +12 [+] [-]

, 2011-01-12 13:10, pirms 14 gadiem
Tieši tā arī ir, 16. vieta krievijas līgā ir nožēlojami, ņemot vērā , ka Dinamo ir bez maz vai izlases bāzes klubs.

  +7 [+] [-]

, 2011-01-12 13:20, pirms 14 gadiem
cāļus skaita pavasarī draugi, manis pēc kaut pēdējie šodien, man svarīgi lai mēs esam PO

  -1 [+] [-]

, 2011-01-12 13:23, pirms 14 gadiem
Pēc OS var mērīt, pēc PČ gan nē, to jau Matulim vajadzēja zināt.
Mēs hokejā esam tur kur jābūt ap 10 - 16 vietu, bet talāk jau kur, jo tur vairs hokeju nespēlē

  +7 [+] [-]

, 2011-01-12 13:42, pirms 14 gadiem
Tieši tā, īstā mēraukla izlasēm ir OS.

Abās pēdējās OS Latvija palika 12. vietā un tā aptuveni arī ir mūsu īstā vieta, ja visas izlases spēlē maksimāli labākajā sastāvā.

Ja OS turnīra izspēle būtu savādāka un katrs spēlētu ar katru, tad varbūt Latvija tiktu līdz kādai 9.-10. vietai, bet to nav iespējams šobrīd pierādīt, tā ir tikai varbūtība. Un principā jau nav tik būtiski, 9. vai 12. vieta, tās komandas, kas uz šīm vietām pretendē, ir puslīdz līdzīgas spēkos.

  -1 [+] [-]

, 2011-01-12 13:45, pirms 14 gadiem
acidacid rakstīja: Tieši tā arī ir, 16. vieta krievijas līgā ir nožēlojami, ņemot vērā , ka Dinamo ir bez maz vai izlases bāzes klubs.
Piekrītu

  +1 [+] [-]

, 2011-01-12 13:48, pirms 14 gadiem
Man nekas nebūtu pret 80-to beigu attiecību arī tagad, ja Dinamo varētu pacīnīties par kausu. Bet lai nopirktu tādus meistarus, nauda pa īsu. Bet arī šim sastāvam potenciāls ir augstāks, Jīlis sen jau Rīgā ir aizsēdējies.

  +3 [+] [-]

, 2011-01-12 14:00, pirms 14 gadiem
zzk rakstīja: Tieši tā, īstā mēraukla izlasēm ir OS.

Abās pēdējās OS Latvija palika 12. vietā un tā aptuveni arī ir mūsu īstā vieta, ja visas izlases spēlē maksimāli labākajā sastāvā.

Ja OS turnīra izspēle būtu savādāka un katrs spēlētu ar katru, tad varbūt Latvija tiktu līdz kādai 9.-10. vietai, bet to nav iespējams šobrīd pierādīt, tā ir tikai varbūtība. Un principā jau nav tik būtiski, 9. vai 12. vieta, tās komandas, kas uz šīm vietām pretendē, ir puslīdz līdzīgas spēkos.
Es gan nepiekritisu tev,OS visi bija stipraakos sastavos un saprotams ka LV bija zemu.Bet PČ lielakaa dala vairs nebija stiprakos sastavos jo OS gadaa PČ ir nolikts otraa plana...bet LV atkal bija turpat.Tad jautajums ir pavisam easy-ja mes nespejam iekosties pat tad kad izlases nav labakajos sastavos bet mes faktiski esam ar OS sastavu...ko tad mes isti varam un kur ir musu vieta?

  +2 [+] [-]

, 2011-01-12 14:02, pirms 14 gadiem
acidacid rakstīja: Tieši tā arī ir, 16. vieta krievijas līgā ir nožēlojami, ņemot vērā , ka Dinamo ir bez maz vai izlases bāzes klubs.
Mja man ar liekas ka ar tik lielu skaitu LV izlases speletajiem un rezervistiem+ labu legionaru piesaisti RD butu jaabut krietni augstaak.
Slēpts komentārs: liened

  -3 [+] [-]

, 2011-01-12 14:21, pirms 14 gadiem
rainmaker rakstīja: Es gan nepiekritisu tev,OS visi bija stipraakos sastavos un saprotams ka LV bija zemu.Bet PČ lielakaa dala vairs nebija stiprakos sastavos jo OS gadaa PČ ir nolikts otraa plana...bet LV atkal bija turpat.Tad jautajums ir pavisam easy-ja mes nespejam iekosties pat tad kad izlases nav labakajos sastavos bet mes faktiski esam ar OS sastavu...ko tad mes isti varam un kur ir musu vieta?
Nu vispār jau Latvija PČ nebija vis ar OS sastāvu, bija traumēti vairāki spēlētāji, kuriem ir diezgan nozīmīga loma izlasē (Skrastiņš, Ankipāns, Laviņš), arī Miķelis tajās dažās spēlēs domās vairāk bija mājās pie ģimenes, tāpat nebija arī A. Širokovs un Bērziņš. Mums nav tik daudz līdzvērtīgu spēlētāju, lai tas neatstātu nekādu iespaidu uz komandas sniegumu.

Protams, ka liela loma bija arī tam, ka pēc OS un KHL play-off, spēlētājiem PČ vairs nešķita svarīgs. Bet tā nu tas ir, to spēlētāju mums ir tik, cik ir, un arī viņi ir tikai cilvēki ar savām emocijām un fizisko spēku, kas nav neierobežoti lielumi.

  -1 [+] [-]

, 2011-01-12 14:22, pirms 14 gadiem
Vechi, vechi, vechi!

Visa probleema ir taa ka legjionaari suukaa shogad, atskaitot Krisu. Broks ir tagad saacis speelet, bet kopeeja statistika ir skumiiga.

Ja paskataas letinjus, tad Mikjelis, Lauris kljuust par KHL zvaigzniiteem. Sprukts-Karsums-Ankipaans ir izcili melnaa darba dariitaji. Njizhivijam vajag divus labus aarzemniekus blakus un buus baigaa shtelle. Sashkas tehnikai un hokeja intelektam daudzi netiek liidzi. Vinsh apspeele vienu un gatavojas dot pasu, bet nekur neviena nav un tad vinnu nogulda.

Visi shie latvieshu speletaji + speciigi legjionaari + cerams Daugava nakamgad un Skrastinsh dod Dievs un Dinamo ir speeks.

Shogad ir suudiigi nokomplekteeta komanda, shavks seejeja un shuplera darbs, bet ar visu to VARAM, mosh veel papildinaasim sastaavu un visu redzeesim PO pirmajaa kaartaa, ticu, ka tur mes tiksim!
rainmaker rakstīja: Mja man ar liekas ka ar tik lielu skaitu LV izlases speletajiem un rezervistiem+ labu legionaru piesaisti RD butu jaabut krietni augstaak.

     [+] [-]

, 2011-01-12 14:23, pirms 14 gadiem
Taisniiba!
zzk rakstīja: Nu vispār jau Latvija PČ nebija vis ar OS sastāvu, bija traumēti vairāki spēlētāji, kuriem ir diezgan nozīmīga loma izlasē (Skrastiņš, Ankipāns, Laviņš), arī Miķelis tajās dažās spēlēs domās vairāk bija mājās pie ģimenes, tāpat nebija arī A. Širokovs un Bērziņš. Mums nav tik daudz līdzvērtīgu spēlētāju, lai tas neatstātu nekādu iespaidu uz komandas sniegumu.

Protams, ka liela loma bija arī tam, ka pēc OS un KHL play-off, spēlētājiem PČ vairs nešķita svarīgs. Bet tā nu tas ir, to spēlētāju mums ir tik, cik ir, un arī viņi ir tikai cilvēki ar savām emocijām un fizisko spēku, kas nav neierobežoti lielumi.

  -4 [+] [-]

, 2011-01-12 15:10, pirms 14 gadiem
Un pats beediigaakais, mums nebuus savs Balderis, jo shupleram vieteejie puikas nepatiik

Par Latvijas izlase, domas shaadas- Ja dinamo tiks taalaak par 1 kaartu plajoffos, tad izlasei buus slikts starts...... Ja Dinamo, neko nespees izdariit, vairaak par ne/iekljuushanu.... 1 kaartaa...... Tad buus izlasei labs starts........ driizaak buus otrs variants

  +1 [+] [-]

, 2011-01-12 16:17, pirms 14 gadiem
Vai tomēr nav jāsaka lieli meli, mazi meli un statistika mēs tak labi zinām ka lielākā daļa to mūsējo 80. gadu sākumā Dinamo nospēlēja pa pāris spēlēm un reālie spēlētāji, bija labi ja puse no tā tā cipara

  +3 [+] [-]

, 2011-01-12 17:15, pirms 14 gadiem
Visiem gudrajiem analītiķiem!

Paskatoties uz sezonas skaitļiem kopumā un izvelkot vidējo rezultivitāti, nevienu nevar ne celt debesīs, ne arī nolīdzināt ar zemi. Tā kā lielai daļai komentētāju parasti ir īsa atmiņa, ir vērts atgādināt, ka sezonas sākumā Surovijs, Hartigans, Ņiživijs pārējiem uzbr. 3iem lika izskatīties pēc galīgiem memļakiem, tad visi Ņiživijam gribēja piešķirt 3 Zvaigžņu ordeni, bet Hartiganam un Surovijam - pilsonību Tanī pat laikā Dārziņu, Karsumu un Trotteru sūtīja uz Liepāju pie Ivara "drīm tīma" palīgos. Tagad situācija ir pilnīgi otrādāka, visi gatavi palīdzēt Surovijam pakot čemodānus. Arī Sprukts jau ir pieredzējis celšanu debesīs (nedēļas labākais spēlētājs) un mīdīšanu zemē (decembrī), līdzīgi kā Karsums (meta pa 2 goliem spēlē, ja kas)... Un tak nenoliegsiet, ka Trotteram arī jau bijāt biļetes pasūtījuši uz mājām? Secinājumi - taisnība vien ir Sprukta teiktajam, ka nekad nebūs tā, ka visi uzbrucēji metīs pa golam katrā spēlē, katram būs uzplaiksnījumi un klusuma periodi.
Man šogad komanda patīk tieši šīs neprognozējamības dēļ - ik pa noteiktam laikam "atverās" citi spēlētāji, nekad nevar zināt, kurš pārņems stafeti, tāpēc hoķis šogad ir intersantāks nekā 2 iepriekšējās sezonas (kad bija 2 panākumu faktori - vai nu Masaļskis nosargās, vai nu Hosa iemetīs)

     [+] [-]

, 2011-01-12 22:13, pirms 14 gadiem
lacoste_123 rakstīja: Vechi, vechi, vechi!

Visa probleema ir taa ka legjionaari suukaa shogad, atskaitot Krisu. Broks ir tagad saacis speelet, bet kopeeja statistika ir skumiiga.

Ja paskataas letinjus, tad Mikjelis, Lauris kljuust par KHL zvaigzniiteem. Sprukts-Karsums-Ankipaans ir izcili melnaa darba dariitaji. Njizhivijam vajag divus labus aarzemniekus blakus un buus baigaa shtelle. Sashkas tehnikai un hokeja intelektam daudzi netiek liidzi. Vinsh apspeele vienu un gatavojas dot pasu, bet nekur neviena nav un tad vinnu nogulda.

Visi shie latvieshu speletaji + speciigi legjionaari + cerams Daugava nakamgad un Skrastinsh dod Dievs un Dinamo ir speeks.

Shogad ir suudiigi nokomplekteeta komanda, shavks seejeja un shuplera darbs, bet ar visu to VARAM, mosh veel papildinaasim sastaavu un visu redzeesim PO pirmajaa kaartaa, ticu, ka tur mes tiksim!
Par Daugaviņu un Skrastiņu gan nepiekrītu!
Daugaviņam novēlu tikt NHL, tāpat arī Kārlis var vēl pāris gadus nokapāt NHL!
Un ir diezgan stulbi salīdzināt Dinamo ar Latvijas izlasi, jo tas nav gluži viens un tas pats, lai gan lielākā daļa spēlē vienā klubā.