Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:459, Did:0, useCase: 3

Aizmirsa, kur notiek turnīrs...

Aizmirsa, kur notiek turnīrs...
Kādā valodā futbolu mācās šie puikas?
Foto: Romāns Kokšarovs,"Sporta Avīze"

Aizvadītās nedēļas nogalē Rīgā notika kārtējais futbola turnīrs "Riga Cup", kurā pašmāju jaunajai maiņai bija iespēja samērot spēkus ar vienaudžiem no tādiem pazīstamiem klubiem kā "Tottenham Hotspur", Sanktpēterburgas "Zenit", Grācas "Sturm" un citiem. Turnīrs jauks un nepieciešams. Vien žēl, ka tā arī neradās iespaids, ka tas viss notiek Latvijā...

Raugi, sestdien skatījos spēles "Skonto" hallē laikā no pulksten 11 līdz 13.30, taču no turnīra informatores mikrofonā tā arī nesadzirdēju nevienu vārdu latviski. Jā, bija informācija angliski un krieviski, kas ir pareizs solis, uzņemot viesus, taču valsts valodā - ne vārda. Ceru, ka tas bija izņēmums, un Rīgas Olimpiskajā sporta centrā, kur sacentās pārējās komandas U-14 vecuma grupā, tādu "brīnumu" nebija, lai gan dzirdēts, ka arī arī otrā hallē vilkts līdzīgs meldiņš. Galu galā naudu turnīra rīkošanai dod arī Rīgas dome (šoreiz nediskutēsim, kura valoda šajā ēkā valda...), nevis Maskavas nams...

Turnīra prioritāte, protams, ir dot iespēju pašmāju jaunajiem puikām pārbaudīt varēšanu uz citvalstu vienaudžu fona, treneriem - vērot, kā strādā ārzemju kolēģi, taču nevajadzētu aizmirst, ka futbols ir domāts arī skatītājiem. Viņu rindās savukārt nav tikai krievu, kā dažam varētu likties. Diezin vai šāda gaisotne var uzrunāt latvieti nākt skatīties futbolu.

Uz to visu varētu paskatīties arī plašāk. Diezgan vienaldzīgā attieksme pret latviešu valodu ir viens no Latvijas futbola sāpju bērniem. Neskaitāmas reizes televīzijas un radio kolēģi pēc virslīgas spēlēm vaicājuši: "Klau, nezini, kurš spēlētājs runā latviski?" Lai cik tas nebūtu dīvaini un reizē arī skumji, izvēle parasti nav liela. Liela daļa spēlētāju vai nu valodu neprot vai nezina tādā līmenī, lai uzdrīkstētos runāt. Tāpēc bieži vien pēc spēlēm dzirdam vienas un tās pašas balsis...

Domāju, ka latviešu valodas ignorēšana arī ir viens no iemesliem, kāpēc virslīgas spēles nešķiet saistošas daudziem latviešiem. Man ir zināmi šādi cilvēki. Šajā kontekstā droši vien akmeni var mest arī latviešu treneru dārziņā, kuri ne vienmēr izvēlas latviešu valodu treniņos. Viņi piemirst to, ka tā palīdzētu krieviem apgūt valodu. Brīžiem rodas sajūta, ka latvieši futbola sabiedrībā nerunā latviski, jo baidās, ka tik kāds neapvainojas... Muļķīgi.

Personīgā pieredze liecina, ka arī Latvijas Futbola federācijā latviešu valoda nav pirmā. Acīmredzot letiņiem, kuri tur strādā, nav mugurkaula. Neuzskatu, ka prasība pēc latviešu valodas ir konflikta iemesls. Daudzi krievi vajadzību to zināt uztver kā pašsaprotamu, jo ciena šo valsti. Diemžēl, ir pārāk daudz latviešu, kuri neciena paši sevi un neliek cienīt citiem. Krievi, kuri sevi ciena, sapratīs, par ko es runāju (rakstu), un viņiem nav iemesla apvainoties par šo viedokli!

1 2 38 komentāri

 +11 [+] [-]

, 2011-01-31 17:56, pirms 14 gadiem
pilnīgi piekrītu ... es eju uz Latvijas Čempionātu futbolā un ko es dzirdu, krievu valodu, krievu lamu vārdus ... un tā tālāk ... tas vēl būtu nieks, jo zināms kur lielākā daļa spēlētāju auguši ... no kurienes nākuši, bet, ja tas viss tiek sačakarēts jau no mazotnes, ko tur vairs ...
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +4 [+] [-]

, 2011-01-31 17:58, pirms 14 gadiem
par futbola līmeni, darbiniekiem un visu organizāciju Latvijā var teikt īsi un kodolīgi - Futbol, eta gavno...
Slēpts komentārs: Krokodils
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2011-01-31 18:05, pirms 14 gadiem
kā jūs domājat, kāpēc latvieši savus mazos puikas neved trenēties futbolā?

  +2 [+] [-]

, 2011-01-31 18:09, pirms 14 gadiem
Piekrītu Rīgā ir divi latviski klubi JDFS un metta un tā bilde ir 6 gadus veca
Slēpts komentārs: daybyday

  -3 [+] [-]

, 2011-01-31 18:12, pirms 14 gadiem
Latviešiem jau tā nekad futbols nav bijis sporta veids numur viens, plus tas, ka futbola izlasei nekad nav bijuši stabili sasniegumi, atškirībā, piemēram, no hokeja izlases, kas elitē turās jau kopš 1997. gada un katru gadu mazāk vai vairāk sekmīgi spēlē ar tādām komandām kā Kanāda, Zviedrija, Čehija. Krieviem atkal hokejs nekad nav bijis sporta veids numur viens (90 % man pazīstamo krievu zin tikai Rīgas Dinamo, un arī tikai tādā līmenī, ka tāda komanda ir, bet ko vairāk nē; tāpat par Kreivijas un Latvijas izlasi viņiem nav nekāda priekštata pa lielam - viņiem Milānas uzvara pār Interu šķiet daudz foršāks notikums nekā Lokomotīves uzvara pār Salavatu Julajevu). Tāpēc Latvijā futbols ir tāda kā krievu padarīšana, pat funkcionāri un visi cilvēki ap to ir krievi pa lielam, spēlētāji krievi, treneri krievi. Tas atkal rada ķēdes reakciju, ka latviešu bērni nevarēs normāli patrenēties, jo krievu valodu tik ļoti nezin, bet treneriem atkal problēmas ar latviešu valodu, tāpēc arī latviešiem savus sīkos vieglāk aizvest uz basketbolu vai hokeju, kamēr krievi savus sīkos uz hokeju vai basketbolu sūta mazāk, jo sīkais vēl tik labi latviešu valodu nezin, un sūtīs viņu uz futbolu pie krieva. Notiek tāda kā sporta segregācija un latvieši tur ir mazākumā, it īpaši Rīgā.

  +7 [+] [-]

, 2011-01-31 18:20, pirms 14 gadiem
archa000 rakstīja: Latviešiem jau tā nekad futbols nav bijis sporta veids numur viens, plus tas, ka futbola izlasei nekad nav bijuši stabili sasniegumi, atškirībā, piemēram, no hokeja izlases, kas elitē turās jau kopš 1997. gada un katru gadu mazāk vai vairāk sekmīgi spēlē ar tādām komandām kā Kanāda, Zviedrija, Čehija. Krieviem atkal hokejs nekad nav bijis sporta veids numur viens (90 % man pazīstamo krievu zin tikai Rīgas Dinamo, un arī tikai tādā līmenī, ka tāda komanda ir, bet ko vairāk nē; tāpat par Kreivijas un Latvijas izlasi viņiem nav nekāda priekštata pa lielam - viņiem Milānas uzvara pār Interu šķiet daudz foršāks notikums nekā Lokomotīves uzvara pār Salavatu Julajevu). Tāpēc Latvijā futbols ir tāda kā krievu padarīšana, pat funkcionāri un visi cilvēki ap to ir krievi pa lielam, spēlētāji krievi, treneri krievi. Tas atkal rada ķēdes reakciju, ka latviešu bērni nevarēs normāli patrenēties, jo krievu valodu tik ļoti nezin, bet treneriem atkal problēmas ar latviešu valodu, tāpēc arī latviešiem savus sīkos vieglāk aizvest uz basketbolu vai hokeju, kamēr krievi savus sīkos uz hokeju vai basketbolu sūta mazāk, jo sīkais vēl tik labi latviešu valodu nezin, un sūtīs viņu uz futbolu pie krieva. Notiek tāda kā sporta segregācija un latvieši tur ir mazākumā, it īpaši Rīgā.
Pirms Otrā pasaules kara latviešiem futbols bija sporta veids numur viens. Tas ir atzīts daudzās sporta vēstures grāmatās

  -2 [+] [-]

, 2011-01-31 18:23, pirms 14 gadiem
Ruck&Maul rakstīja: Pirms Otrā pasaules kara latviešiem futbols bija sporta veids numur viens. Tas ir atzīts daudzās sporta vēstures grāmatās
Kad tas bija. Šeit runa iet par mūsdienām.

  -1 [+] [-]

, 2011-01-31 18:23, pirms 14 gadiem
Latvieši vienmēr ir bijuši pajoli un lupatas. Tāpēc arī valstī ir tāds bardaks. Valoda ir pierādījums, ja kompānijā ir viens krievs un pieci latvieši, tad visi runā krieviski. Tāpēc arī latviešu neviens neciena, ne rietumos, ne austrumos.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +2 [+] [-]

, 2011-01-31 18:28, pirms 14 gadiem
archa000 rakstīja: Kad tas bija. Šeit runa iet par mūsdienām.
Tas tad arī bija, kad te nebija visādu vazaņķu un viņu pēcnācēju

  +6 [+] [-]

, 2011-01-31 18:35, pirms 14 gadiem
archa000 rakstīja: Kad tas bija. Šeit runa iet par mūsdienām.
Kā var neatcerēties, ko pats esi teicis pirms (tikai!) 11 minūtēm...
Citēju - Latviešiem jau tā nekad futbols nav bijis sporta veids numur viens(...)

Pirmskara Latvijā futbols ne tikai bija populārākais sporta veids, bet Latvijas futbola izlase bija arī pirmā komandu sporta veidu pārstāve OS.

  +4 [+] [-]

, 2011-01-31 19:24, pirms 14 gadiem
SuperMary rakstīja: Ak dievs ! Tiešam paldies par rakstu, riktīgi izsmejos.
"Raugi, sestdien skatījos spēles "Skonto" hallē laikā no pulksten 11 līdz 13.30, taču no turnīra informatores mikrofonā tā arī nesadzirdēju nevienu vārdu latviski. Jā, bija informācija angliski un krieviski, kas ir pareizs solis, uzņemot viesus, taču valsts valodā - ne vārda. " - axaxa, un kas tad pēc tam notika? Jūs, Koscinkeviča kungs, nevarējat visu nakti aizmigt?
Es lūgšu Jūs atbildēt - kāda jēga turnīrā, kurā latviešu valodā runā un nesaprot krievu valodu tikai 1/1000 runāt latviešu valodā?
Jūs paši esat pateikuši "Nācu skatīties futbolu". Nu tad arī skataties, kas par problēmu?

Un jā, par "krievrunajošu attīstību" - kā mēs varam redzēt tad mūsu mīļā valdība ir pati sev izrakusi bedri, liekot bilingvālu apmacību mazakumtautību skolās, kā rezultātā mēs skatamies uz tādu situāciju, kā cilvēki, kuri nezina krievu valodu ir daudz mazāk pieprasīti darba tirgū. Protams mūsu "gudrinieki" mēģina visu izlabot, bet tas jau ir vienkārši smieklīgi -
Телеграф.lv: VL— «ТБ/ДННЛ»: требовать знания...
http://www.telegraf.lv/news/russkoyazychnaya-molodezhy-bolee-konkurentosposobna
Nav svarīgi, cik cilvēki saprot, bet ir svarīgs princips - Latvijā notiekošām sacensībām kā vienu no komentēšanas valodām obligāti lietot latviešu valodu.
Kaut vai dēļ tā, ka finansējums šim sportam nāk arī no Latvijas valsts. Un vēl dēļ tā, ka tas nozīmē skaidru žestu - latvieši futbolā nav aicināti. Ko nevajadzētu atļauties izteikt nevienai sevi cienošai sporta federācijai.

     [+] [-]

, 2011-01-31 20:53, pirms 14 gadiem
No Latvijas valsts atbalsta tur ne smakas

  -4 [+] [-]

, 2011-01-31 20:54, pirms 14 gadiem
Es pats speleju futbolu jau 13 gadus un 9 no tiem esmu spelejis JFC SKONTO , un tagat spelejot es pats apzinos ka man vieglak notiekosu uz laukuma pateikt ir krieviski nevis latviski lai gan busu atklats mums trenini tiesam notika 50% pret 50% gan latviski gan krieviski......es domaju ka krievu valoda var labak sadas tadas lietas laukuma pateikt neka latviski.....Protams ja iet runa ka pat informatore neruna latviski nu tad tas vienkarsi jau ir smiekligi......

  +2 [+] [-]

, 2011-01-31 21:17, pirms 14 gadiem
Krokodils rakstīja: Neviens nav muļķis un visiem ir skaidrs, ka futbols Latvijā ir minoritātes( tagad jau laikam vairākuma) krievu tautības sporta veids. Kas jūs tā pārsteidz?
Ka nav centienu kaut ko mainīt. Varbūt pat nepārsteidz, bet prasās.

  +1 [+] [-]

, 2011-01-31 21:18, pirms 14 gadiem
"Brīžiem rodas sajūta, ka latvieši futbola sabiedrībā nerunā latviski, jo baidās, ka tik kāds neapvainojas... Muļķīgi."

Un ne tikai futbola sabiedrībā.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2011-01-31 21:41, pirms 14 gadiem
STONE_COLD rakstīja: Es pats speleju futbolu jau 13 gadus un 9 no tiem esmu spelejis JFC SKONTO , un tagat spelejot es pats apzinos ka man vieglak notiekosu uz laukuma pateikt ir krieviski nevis latviski lai gan busu atklats mums trenini tiesam notika 50% pret 50% gan latviski gan krieviski......es domaju ka krievu valoda var labak sadas tadas lietas laukuma pateikt neka latviski.....Protams ja iet runa ka pat informatore neruna latviski nu tad tas vienkarsi jau ir smiekligi......
Trenējoties un spēlējot Skonto,agri vai vēlu latviešu cilvēks sāk domāt krieviski.Tas jau nav nekāds brīnums.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -3 [+] [-]

, 2011-01-31 22:03, pirms 14 gadiem
SuperMary rakstīja: Tiešām nebrīnos par tadiem morāliem kr0pļiem, kas caurām dienām māk tikai rakstīt gudrības par krieviem.
Bet zini kas ir pats smieklīgakais šajā situācija? Iznākot uz ielas tu uzreiz piever savu muti un pat domās nav nevienam krievam neko pateikt (ja nu tikai tas nav kads pirmklasnieks Mc'donalda rindā).
Paaudzies krievumīli vai sieriņ un tad ļurini
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -1 [+] [-]

, 2011-01-31 23:03, pirms 14 gadiem
Nu tad ja tas atkārtojas nākamajā apmeklētajā pasākumā, ir vērts uzaicināt arī pārstāvjus no Valsts Valodas inspekcijas.

  +2 [+] [-]

, 2011-01-31 23:06, pirms 14 gadiem
SuperMary rakstīja: tieši tā! Principi! Ar to viss arī ir pateikts. Nekā cita mūsu valstī nav. Tikai patriotiskie principi! Par pārējo mums domāt nevajag. To pašu situāciju mēs redzam arī valdībā. Noželojami.
Es domāju principu dēļ tagad varam uzlikt sodu šīm pasākumam, vai arī tai pašā dienā vajadzēja viņu slēgt ciet.
Ja dziivee buutu tikai ekonomika utt., tad jau es sen vairs šajā valstī nedzīvotu.

     [+] [-]

, 2011-02-01 04:03, pirms 14 gadiem
archa000 rakstīja: Latviešiem jau tā nekad futbols nav bijis sporta veids numur viens, plus tas, ka futbola izlasei nekad nav bijuši stabili sasniegumi, atškirībā, piemēram, no hokeja izlases, kas elitē turās jau kopš 1997. gada un katru gadu mazāk vai vairāk sekmīgi spēlē ar tādām komandām kā Kanāda, Zviedrija, Čehija. Krieviem atkal hokejs nekad nav bijis sporta veids numur viens (90 % man pazīstamo krievu zin tikai Rīgas Dinamo, un arī tikai tādā līmenī, ka tāda komanda ir, bet ko vairāk nē; tāpat par Kreivijas un Latvijas izlasi viņiem nav nekāda priekštata pa lielam - viņiem Milānas uzvara pār Interu šķiet daudz foršāks notikums nekā Lokomotīves uzvara pār Salavatu Julajevu). Tāpēc Latvijā futbols ir tāda kā krievu padarīšana, pat funkcionāri un visi cilvēki ap to ir krievi pa lielam, spēlētāji krievi, treneri krievi. Tas atkal rada ķēdes reakciju, ka latviešu bērni nevarēs normāli patrenēties, jo krievu valodu tik ļoti nezin, bet treneriem atkal problēmas ar latviešu valodu, tāpēc arī latviešiem savus sīkos vieglāk aizvest uz basketbolu vai hokeju, kamēr krievi savus sīkos uz hokeju vai basketbolu sūta mazāk, jo sīkais vēl tik labi latviešu valodu nezin, un sūtīs viņu uz futbolu pie krieva. Notiek tāda kā sporta segregācija un latvieši tur ir mazākumā, it īpaši Rīgā.
taad nu gan salīdzinaji kaķi ar suni! ko tu saproti ar Latvijas hokeja izlases turēšanos elitē? Ja PČ tad labi, bet tie hokejā notiek katru gadu un neizraisa tādu ažiotāžu kā PČ futbolā, kas notiek reizi četros gados, un ja mēs paskatamies kas notiek Olimpiādē(notiek reizi četros gados), kad visām valstīm ir zvaigžņu sastāvi, tad letiņi dabū pa dibenu, ka apsēsties nevar(par piemēru kaut vai Vankūveras olimpiāde).
Runājot par jaunajiem bērniem! Futbols nav domāts čīkstētājiem un mammas puikām, kāda nu jau ir jaunā Latvijas paaudze, kuri pēc pāris gadiem nebūs līdzigi tiem, kuri kādreiz atguva mūsu valts neatkarību. Ar to es gribēju teikt, ka ir vajadzība pēc muskuļiem, bet arī pēc rakstura. Varu pateikt nosavas pieredzes. Sarunāju treniņus savam radiniekam, kurš ir tāds baigais pīkstulis, un ko pietika ar vienu treninu, kurā viņam kaut ko nelabu pateica, lai jau pārtarauktu trenēties. Arī man bija līdzīga situācija, bet pateicoties manam spītīgajam raksturam, kas iespējams ir no tā, ka nu nav man tīras latviešu asinis, kaut gan arī ne krievu piejaukums, es turpinu trenēties. Galu galā no savas pieredzes saku, ka nav valodai nozīmes, jo man treniņos ir vismaz puse krievu, bet ar viņiem runāju latviski un viņi ar mani tāpat, jo es cienu savu dzimteni un valodu.
Runājot par trenēšanos baketbolā. Arī no savas peiredzes jāsaka, ka tiem rakstus ir vienkārši pretīgs(lecīgi pēc velna) un paskatamies piemēru Latvijas valstsvienībā-dzer un uz paģirām vēl nedaudz uzspēlē, protams zaudējot.
Starpcitu, cik noprotu tad tu sev zināmos kreivus asociē ar tāsaucamajiem URL*M, jeb Baltijas krieviem, tad jā varbūt arī Inter un Milānas spēles viņiem liekas interesantas, nevis piemēram Krievijas premjerlīgas spēles, jo viņi nedzīvo Krievijā, un par savu nacionalitāti atceras, kaut gan nekad iespējams tur nav bijuši, brīžos, kad jāpasaka "ti ga*c pid*raz" vai arī "neponjal,skazhi po ruski".
Viss šis penteris, jo es neuzskatu, ka bērns nav jālaiž trenēties dēļ valodas, bet raksturs gan tiks ieaudzināts un arī lamuvārdus iemācīsies, kurus leito tāpat kā hokejā, tā arī basketbolā, kaut vai ekrānā paskaties, lamājas tas pats Ozo un Biedriņš, vai piemēram intervija ar Jekimovu"
Nesalīdzini kaķi ar suni, un atbrīvojies no stereotipiem.

     [+] [-]

, 2011-02-01 04:08, pirms 14 gadiem
STONE_COLD rakstīja: Es pats speleju futbolu jau 13 gadus un 9 no tiem esmu spelejis JFC SKONTO , un tagat spelejot es pats apzinos ka man vieglak notiekosu uz laukuma pateikt ir krieviski nevis latviski lai gan busu atklats mums trenini tiesam notika 50% pret 50% gan latviski gan krieviski......es domaju ka krievu valoda var labak sadas tadas lietas laukuma pateikt neka latviski.....Protams ja iet runa ka pat informatore neruna latviski nu tad tas vienkarsi jau ir smiekligi......
nepiekrītu galvenais nav valoda, bet frāzes, ar kurām paska un tās nebūs latviešu valodā nav grūtāk pateikt kā krievu, ja tev vēl jāpiedomā, kā to pateikt, bet ja 9 gadus tās tikai lieto, tad droši vien tās ir vieglāk pateikt!

     [+] [-]

, 2011-02-01 04:09, pirms 14 gadiem
suvass rakstīja: Kā var neatcerēties, ko pats esi teicis pirms (tikai!) 11 minūtēm...
Citēju - Latviešiem jau tā nekad futbols nav bijis sporta veids numur viens(...)

Pirmskara Latvijā futbols ne tikai bija populārākais sporta veids, bet Latvijas futbola izlase bija arī pirmā komandu sporta veidu pārstāve OS.
Fakti runā paši par sevi

     [+] [-]

, 2011-02-01 08:45, pirms 14 gadiem
Līmēnis kāds ir tāds ir !!! Grib trenējās , negrib netrenējās ,kur ir problēma ???

  +1 [+] [-]

, 2011-02-01 10:57, pirms 14 gadiem
Bet tā ir visas valsts problēma! Pie tam centrālā.

  +3 [+] [-]

, 2011-02-01 12:49, pirms 14 gadiem
SuperMary rakstīja: Ak un jā, cien. Koscinkeviča kungs, ši frāze "Acīmredzot letiņiem, kuri tur strādā, nav mugurkaula." Kur ko tādu vispār var izdomāt?
Tagad padomājiet kur Jūs to rakstāt - SA+ maksas sadaļ, kuras lasītāji 99% ir latvieši. Wow, Jums tik tiešām ir MUGURKAULS...
Kaut gan, man personiski izskatas vairāk ka mazu maitenīti apvainoja un tā skrien pastāstīt visu mammītei, just my opinion.
Cien. Koscikeviča kungs ir "SA" un "SA+" darbinieks, pateiksi iemeslu, kādēļ viņam šis raksts būtu jāievieto kādā rus.tvnet.lv sporta sadaļā vai tamlīdzīgā lapā? Tāpēc, ka rakstā pieminēti krieviski runājošie? Tā būtu "zīmēšanās" ar domu: "Re, ko es par jums domāju, un pasaku jums to acīs." Bet raksta mērķis taču nemaz nav krievi, bet gan paši latvieši, tad kāpēc, šis raksts viņam būtu jāievieto kaut kur citur?!

     [+] [-]

, 2011-02-01 13:18, pirms 14 gadiem
Un vēl brīnās ka uz futbolu nenāk skatītāji.
1 2 38 komentāri