Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:459, Did:0, useCase: 3

Dānijā domā par KHL. Vai arī rīkosies?

Anatolijs Kreipāns
Anatolijs Kreipāns

Dānijā domā par KHL. Vai arī rīkosies?
Dānijas komanda KHL? Tas nav neiespējams jau tuvākajā laikā, bet tas nav atkarīgs tikai no dāņu vēlmes un no viņu hokeja savienības iecerēm...

Ik pa laikam parādās kāda ziņa (bauma), ka tas vai cits klubs arī gribētu spēlēt Kontinentālajā hokeja līgā. Bija zviedru AIK, bija runa par kāut kādu vācu klubu no Leipcigas, tad parādījās Milānas hokeja klubs, tika minēts Londonas klubs, bet kā beidzamais pie KHL apvāršņa radās Dānijas hokejs. Pagaidām no tā sauktajām tālajām ārzemēm KHL rindās ir tikai Popradas "Lev" no Slovākijas. Taču tieši dāņu variants liekas diezgan reāls, kaut gan ne tikai no dāņiem tā īstenošana ir atkarīga...

Runa ir nevis par kādu no jau zināmu Dānijas hokeja klubu, bet gan par pilnīgi jaunas komandas veidošanu tieši spēlēšanai KHL. Tas varētu būt Popradas "Lev" modelim līdzīgs variants un par tādu jau ir izteicies nevis kāds bagāts vīrs, kuram gribas īstenot (un ir iespējas to izdarīt) savas ambīcijas, bet gan Dānijas hokeja savienības direktors Envers Hansens. Proti - Eiropas hokeja klubos spēlē 12-15 izlases hokejisti un viņus varētu apvienot vienā komandā, pastirpināt šo komandu ar dažiem citu valstu spēlētājiem, kāds no dāņu hokejistiem vēl varbūt atgrieztos to AHL vai citām zemākām Ziemeļamerikas līgām un iznāktu laba komanda. Lielākā daļa Dānijas izlases spēlētu visu sezonu kopā spēcīgā līgā un tas būtu tikai ieguvums. Viss ir loģiski un iznāktu ne tikai patiešām laba, bet arī spēcīga un interesanta komanda, taču... Vai dāņiem ir nauda tādas komandas izveidošanai un tās uzturēšanai? Tas jau ir cits jautājums un tas iet kopā ar KHL vēlmi paplašināties arvien vairāk uz Rietumiem nevis, piemēram, likt naudu savulaik spēcīgās Toljati hokeja komandas "Lada" atdzimšanā jaunā un augstākā līmenī vai citu klubu pacelšanai no izdzīvošanas līmeņa.

Nav noslēpums, ka Popradas "Lev" komandā ir iepludināta liela daļa naudas no Krievijas. Bez Krievijas naudas nepastāv arī Rīgas "Dinamo", bez tās nepastāvēs (ja vispār izveidosies līdz KHL līmenim) Milānas komanda, kurā, kā runā, ir doma iepludināt no Krievijas 10 miljonus eiro sezonā (pārējo itāļi savāktu paši). Un, ja Espo "Blues" komandu nopirks miljardieris Genādijs Timčenko, par ko pēdējā laikā runā, tad šī komanda taču arī varētu kļūt par pirmo Somijas klubu KHL? KHL tieksme paplašināties arvien vairāk uz Rietumiem nav nekāda politika vai mēģinājums kaut kādā veidā kādu politiski ietekmēt (piemēram, Dāniju, Itāliju, Angliju vai Somiju - taču taču ir smieklīgi), kā daži varbūt domā. Viss ir daudz vienkāršāk. Milānas kluba prezidents Iko Miljore itāļu presē runā atklātu valodu: "Tā ir tirgus apgūšana. Visiem mūsu partneriem būtu iespēja aptvert visu tirgu - itāļu sponsori iegūs izeju uz Austrumeiropu, savukārt krievu sponsoriem būs vaļā ceļš uz Rietumeiropu. Mēs grasāmies atbalstīt visas krievu kompānijas, kuras gribēs ienākt mūsu tirgū."

Tā ka naudu dāņiem nemaz nebūs īpaši jāmeklē, tā pati pie viņiem atnāks, ja vien viņi patiešām gribēs veidot komandu spēlēšanai KHL. Atliek tikai sākt rīkoties. Nosaukumu izdomāt paspēs. Galvenais, lai nauda ienāk...

  +1 [+] [-]

, 2011-11-10 14:49, pirms 13 gadiem
Butu,tikai apsveicami,ja KHL paplasinatos rietumu virziena!Arzemju klubiem ari speles stils,noteikti,butu savadaks!Patiesam butu interesantak,daudzveidigak!

     [+] [-]

, 2011-11-10 14:59, pirms 13 gadiem
ehz, Kreipāna k-gs, tā ir , ka par to ir tikai dzirdēts bet nav zināmi visi fakti...

...KHL tieksme paplašināties arvien vairāk uz Rietumiem nav nekāda politika vai mēģinājums kaut kādā veidā kādu politiski ietekmēt (piemēram, Dāniju, Itāliju, Angliju vai Somiju - taču taču ir smieklīgi), kā daži varbūt domā.

smieklīgs esat Jūs, Kreipāna k-gs, ja domājat, ka tur nav politika apakšā.

Kā reizi dāņu ziņu portālā dr.dk bija raksts par šo: Dansk ishockey på vej til Rusland -...

visa starpā raksta beigās ir skaidri un gaiši pateikts: ja dāņiem būs KHL klubs, Krievija atbalstīs Dāniju, lai tā tiktu pie PČ rīkošanas (ja nemaldos, runa ir par 2017.g.), ja ne - dāņi PČ nedabūs... Tas tā kā nebūtu ietekmēšanas mēģinājums?

protams, par visu pārējo politiku jau ir nākamais stāsts. Taču to laikam Krepāna k-gam nesaprast...
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2011-11-10 15:14, pirms 13 gadiem
Dāņiem pašiem jau arī ir nauda, nav jau tā ka krievu naudu tur vajadzētu kā ēst- protams ja dod, tad kāpēc neņemt?

     [+] [-]

, 2011-11-10 15:15, pirms 13 gadiem
lkrnpk_2 rakstīja: Milānas kluba prezidents Iko Miljore itāļu presē runā atklātu valodu: "Tā ir tirgus apgūšana. Visiem mūsu partneriem būtu iespēja aptvert visu tirgu - itāļu sponsori iegūs izeju uz Austrumeiropu, savukārt krievu sponsoriem būs vaļā ceļš uz Rietumeiropu. Mēs grasāmies atbalstīt visas krievu kompānijas, kuras gribēs ienākt mūsu tirgū."
-------
beidzot viens reāli uzrakstīja ko krievi cenšas panākt... Protams, nav izslēgts ka ar ekonomisko ietekmi vēlāk neatnāk arī politiskā, sevišķi tāda mazā valstī ar vāju ekonomiku kā Latvija.

Bet principā KHL raušanās uz Rietumiem ir tīri ekonomisks raksturs, tāpat kā Gazprom investīcijām Schalke... tur var nogrābt piķi un sportaa klubi ir viens no retajiem veidiem kā R-Eiropā vēl var daudzmaz nesodīgi atmazgāt naudu un visādus ''shady dealings'' veikt... it sevišķi tādā valstī kā Itālija ar draugu Berluskoni priekšgalā...
plika iršana... kādu tirgu? hokejs Milānā, kur ir 2 Itālijas TOP futbola klubi, Eurolīgas basketbola klubs...

Mēs grasāmies atbalstīt visas krievu kompānijas, kuras gribēs ienākt mūsu tirgū." - kādas? atkal gāzīte vai nafta? tā, jau vecīt ir tīrā politika. Tieši tāda pati kā Gazprom un Schalke. Tikai atšķirība šoreiz tā, ka Schalkes gadījumā tas bija vajadzīgs, lai iztaptu vāciešiem, taču šeit Milānai ir tieši tāda pati loma kā RD KHL sākumposmā.

par naudas atmazgāšanu gan piekrītu - tam nu token varētu būt durvis plaši atvērtas...
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2011-11-10 15:16, pirms 13 gadiem
Krokodils rakstīja: Dāņiem pašiem jau arī ir nauda, nav jau tā ka krievu naudu tur vajadzētu kā ēst- protams ja dod, tad kāpēc neņemt?
dāņiem nauda hokejā? nuuu, dažus LM budžeta (vai drusku vairāk) jau uzturēt var...
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2011-11-10 15:26, pirms 13 gadiem
lkrnpk_2 rakstīja: Protams, ka par tirgu tas ir fufelis... es to neapšaubu, izcēlu tikai ''krievu kompānijas, kam būs atvērtas durvis''
Tu pareizi saki, ka krievi grib iztapt noteiktiem cilvekiem + reizē arī izbīdīt savu naudu un legalizēt R-Eiropā... Jautājums tikai - vai tas ir slikti? Labi tas nav, bet balts/melns kategorijās es paŗstāju domāt jau ap gadiem 14... Hokejam tas noteikti ir labi (manā skatījumā), par pārējo man maz rūpes... lai par to domā tie, kam par to jādomā. Arī Latvijas gadījumā, jo sevišķi tāpēc, ka pie jaunās valdības ar VL sastāvā es neredzu kā šī krievu ietekme īpaši materializēsies politikā... katrā ziņā tagad ir daudz drošāk kā Kalvīša un Šlesera laikā, kad šis projekts tapa un tad tiešām bija jādreb rociņām....
vai hokejam labi no tā kopumā? es tomēr domāju, ka drīzāk ne... pārmērīgi pieaugot krievu ietekmei Eiropas hokejā, krievi sāks vairāk "kačāt savas pravas". Lai arī kāds impis būtu Fāzels ar savu kantori, priekš mums tomēr izdevīgāk būtu, lai IIHF savu ietekmi vairāk saglabātu...

vienīgais pluss no tā būs tas, ka spiesti sarosīties būs zviedri, čehi, somi, šveicieši, vācieši - savādā tai Eiropas hokeja pīļu dīķī viss pārāk flegmatiski notikās...
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2011-11-10 16:11, pirms 13 gadiem
lkrnpk_2 rakstīja: tas gan...
Es neesmu baigais krievu fans, bet man ļoti pie sirds iet kopējas Eiropas hokeja līgas ideja, kas spētu noturēt šeit pat labākos Eiropas hokejistus vismaz... bet, lai tas notiktu, ir jāapgūst jauni tirgi... un nez kā ar tiem krieviem, iespējams tas nemaz nav iespējams, bet viņi vismaz kaut ko domā šajā sakarā...

ja paskatās uz pārējo hoķa Eiropu, tad tur vispār bez krievu naudas pat ČL nevar sarīkot... kaut kādu sūda turnīreli starp top līgu čempioniem vai ko tādu. Eitserien katru gadu zaudē visus labākos NHL un KHL, Somijā tāds Jekimovs met ripas... negribu neko sliktu teikt par viņu, bet kādreiz bija "ooooo", kad mūsējais nonāca SM Liiga.... tagad Jekimovs tur tāds krāj statistiku, kas imho ne ar ko nav labāks (drīzāk otrādi) par RD Bukartu....

Eiropas hokejā bez krievu centieniem neredz nekādu attīstību, pilnīgu nulli.... Var runāt par Fāzela ietekmēm, bet kā jau mēs redzam pēdējā laikā pasaules hokeju pa lielam riktē NHL un krievi, kuru savstarpējos cīniņos hokejs zaudē.... iespējams pat, ka varētu zaudēt NHLiešus uz OS Sočos (lai gan neticu, jo tad NHL tajā sezonā vismaz zaudētu visus top krievus..... ko nu šai krievu paaudzei nevar pārmest, tas ir patriotisms, tikko Betmens paziņotu, ka NHL nepiedalīsies Sočos, tā visi top krievi vismaz būtu uz to gadu vismaz atpakaļ KHL... un gan jau dažas citas, sevišķi veterānu, pasaules zvaigznes arī)....
tikai kam tā Eiropas hokeja līga vajadzīga? Eiropas hokeja valstīs (ja neskaita Vāciju) jau ir ļoti maz lielo pilsētu. Vairāk būtu zaudētāju kā ieguvēju. Starp citu - zviedru un somu hoķis pie šīs ražīgās jaunatnes hokeja saimniecības jau tikai iegūst, ka tie bari aizplūst uz KHL un NHL - atbrīvojas vieta nākamajiem talantiem.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2011-11-10 16:55, pirms 13 gadiem
lkrnpk_2 rakstīja: it kā jau jā, no otras puses... es nezinu. Man, piemēram, tāda līga būtu vajadzīga, jo varētu ērtā laikā skatīties dažādas komandas un labāko hoķi

Tā arī palielinātu Latvijas un citu mazo valstu konkurētspēju, ja, teiksim, ietu kopā ar to, ka labākajās junioru līgās, lielajās komandās un fārmklubos tiek atceltas leģionāru kvotas... kā NHL. Jo pašlaik attīstības valstīs (Horvātija, Slovēnija, pat tā pati Austrija, arī Latvija) problēma ir tā, ka jaunajiem spēlētājiem nav vienmēr pienācīgi treneri un, ja viņi nav top top talanti, tad viņi netiek spēlēt labākajās Eiropas junioru līgās....

dāņi brauc uz Zviedriju, mums ir MHL, bet tomēr.. tā ir problēma, sevišķi vēl mazākām valstīm... frančiem, britiem.

Ne jau viena pati komanda Londonā, Milānā vai Parīzē celtu tur hokeja līmeni, bet, ja tai komandai izveidotu piramīdu apakšā....? Tā kā ZA aizveda hokeju līdz dienvidu štatiem, dievs ar to kā tām komandām tur iet, bet nu jau parādās jauni spēlētāji, labi spēlētāji no Teksasas, Losandželosas.... Kāpēc lai frančiem, itāļiem, britiem ar laiku nebūtu savā valstī uzaugsi hokeja zvaigzne?

ES mēs taču ejam uz integrāciju, kāpēc hokejā to nedarīt...? Arī futbolā vai basketbolā jau lielie klubi runā par visādiem superlīgu projektiem u.t.t. Hokejs pašlaik Eiropā iepaliek pret daudziem sportiem, kāpēc nemēģināt iekarot kādu brīvāku nišu???
tas nu gan nepalielinātu "mazo valstu" konkurētspēju! bija jau piemērs ar EHL (Eiropas Hokeja Līgu) gadsimta mijā: konkrētu britu klubi. Ko tas deva kopumā britu hokejam, ja šajos klubos praktiski 100% bija kanādieši? pilnīgi neko. Radās kāda britu kaut hokeja "zvaigznīte"? Protams, ka ne.
Līdzīgi ir ar Viļņas Baltiku - ko tas dos lietuviešu hokejam, ja komandā ir gandrīz vai uz vienas rokas skaitāmi vietējie spēlētāji, bet pamatmasu veido krievi un slovāki?

arī mums tā "vienkluba piramīda" šobrīd bremzē nevis attīsta jaunatnes hokeju. (iekopēšu šīs pārdomas vēlreiz nākamajā komentārā).

P.S. nav īsti Eiropā jaunas brīvas nišas hokejam - tā jau ir aizņemta ar FUTBOLU, basketbolu, volejbolu, handbolu, regbiju, kriketu u.t.t.

     [+] [-]

, 2011-11-10 16:59, pirms 13 gadiem
te arī mans komentārs par to LV hokeju (ko pieminēju iepriekšējajā komentā):

un tur jau ir problēma RD sistēmā kā tādā - jebšu šinī "viena kluba" piramīdā.
Respektīvi - ir RD - tur arī tiek paņemti visi vietējie pieejami labākie spēlētāji. Loģiski, ka labāki un šim līmenim gatavāki vienmēr ir vecākie nevis jaunākie... kur paliek jaunie - loģiski, aiz svītras. Jo ir pieejami tie, kas par viņiem ir labāki.
Paskaties, kuros krievu klubos dzimst "jaunie" talanti - KHL vājākajos un vidusmēra klubos - Novokuzņeckā, Vitjazā, CSKA, Sibirj u.t.t. respektīvi, tajos, kuriem budžeti neatļauj sapirkt labākos spēlētājus. Atliek izvēlēties no VHL vai MHL. Un šinī gadījumā pie vienlīdzīgas izvēles priekšroka jau ir MHL spēlētājiem.
Savukārt, "vienklubu valsts piramīdās" RD, Minskā un Baris nekas tāds nenotiek.

Nākamais solis zemāk - HK Rīga: situācija līdzīga - pirmajās maiņās spēlēt tiek vecākie (jo ir lielāka pieredze, prakse un prasmes), jaunie paliek 4. maiņā (vai labākajā gadījumā 3. maiņa). Savukārt, krievu klubos līdzīgi kā KHL - nākas 1. maiņās likt arī jaunākus (jo nav pietiekama izvēle starp vecākajiem). Vai Rihards Bukarts būtu tādu rezultativitāti savācis spēlējot HK Rīga 4. maiņā? visticamāk jau ka ne... Un kur "izauga" Girgensons? Amerikā - kur spēlētāju komplektācija ir starp daudzām komandām, nevis viena "superkomanda". Arī Pelšu arī bija ļoti līdzīgi - vai viņš līdz NHL draftam un CHL būtu nokļuvis, ja nebūtu spēlējis Daugavpils Latgalē (nevis Rīgā)? Visticamāk jau, ka ne...

Ko es ar to gribēju teikt? Tikai to, ka šāda sistēma (piramīda, Latvijas hokeja saimniecība - sauc kā gribi) kā tāda vienkārši nožņaudz jaunos talantus. Lielākoties viņi pazūd (ja vien veiksmīgi nenokļūst ārzemēs, kur izdodas izsisties) un mēs par tādiem vispār neuzzinām vai arī lasām uzvārdus LAČ protokolos... šajā ziņā Latvijā ir vēl bēdīgāk kā Baltkrievijā vai Kazahstānā, kur vismaz ir gana spēcīgas vietējās profesionālās līgas.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2011-11-10 17:42, pirms 13 gadiem
arhivs X rakstīja: Ar visiem spēkiem gribi radīt iespaidu, ka pats te esi pats gudrākais
Tajā dāņu avīzē nav skaidri un gaiši rakstīts "ja dāņiem būs KHL klubs, Krievija atbalstīs Dāniju, lai tā tiktu pie PČ rīkošanas (ja nemaldos, runa ir par 2017.g.), ja ne - dāņi PČ nedabūs"- nevajag maldināt publiku. Var jau būt, ka tādas aizkulišu sarunas ir bijušas, bet tas tur nav pieminēts
piekrītu - tieši tā tur nav rakstīts, taču zemteksts tāds tam ir. Vai tad tur nav rakstīts, ka Krievija atbalstīs Dāniju, lai dāņi tiktu pie PČ? Un kā tas viss izskatās raksta kontekstā par KHL klubu Dānijā? Kā Tu domā, krievi atbalstīs PČ rīkošanu Dānijā, ja dāņi iedos kurvīti KHL sakarā?