Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:459, Did:0, useCase: 3

KHL "sapnis par Eiropu" izsapņots?

Anatolijs Kreipāns
Anatolijs Kreipāns

KHL "sapnis par Eiropu" izsapņots?
KHL prezidenta Aleksandra Medvedeva iecere iesaistīt KHL labākos citu Eiropas hokeja lielvalstu hokeja klubus laikam sāk apsīkt...
Foto: www.khl.ru.

Daudzi nemaz nebija ievērojuši, bet tie, kas bija ievērojuši, jau bija aizmirsuši, ka janvāra sākumā Sanktpēterbugā bija iecerēta Krievijas Prezidenta kausa izcīņa hokejā ar sešu valstu - Krievijas, Zviedrijas, Somijas, Čehijas, Šveices un Vācijas - čempionu piedalīšanos. IIHF šāda iecere nepatika, taču klubi esot bijuši ar mieru piedalīties, kas ar dažām mutēm no KHL puses jau bija pasludināts kā plats solis "sapņa par Eiropu" piepildīšanā - proti, turnīrs būšot kā solis pretī minēto Eiropas valstu labāko komandu ienākšanai KHL tuvākā vai tālākā nākotnē. Turnīrs nenotika un nav zināms, vai vispār šosezon vai kaut kad nākotnē notiks. Čiks vien iznāca?

Atklāti sakot, maz ticami jebkurā gadījumā izklausījās stāstiņi par šveiciešu HK "Davos", zviedru "Farjestads BK", somu HIFK, vācu "Eisbaren", čehu Tžinecas, kā arī vēl dažu šo valstu klubu (piemēram, somu "Jokerit", zviedru HV 71 vai šveiciešu HC "Bern") ienākšanu Kontinentālajā hokeja līgā pat tad, ja minētais turnīrs būtu noticis. Paskatīsimies patiesībai acīs - izņemot Krievijas klubus, kā arī nosacīti Minskas "Dinamo" (klubs tomēr desmit gadus nepastāvēja, kaut gan tika atjaunots vēl pirms KHL tapšanas) un Astanas "Barys" (arī izveidots vēl pirms KHL, taču ar salīdzinoši īsu vēsturi), visi pārējie klubi KHL ir iekļāvušies kā tieši KHL projektam veidoti, nav ienācies un neizskatās, ka tuvākajā laikā ienāks, kāds Rietumeiropas hokeja klubs ar senu vēsturi un tradīcijām, kāds visā hokeja Eiropā ļoti labi zināms klubs. Arī Rīgas "Dinamo" diezin vai būtu atjaunots, ja nebūtu izveidota KHL, Popradas "Lev" tapa, pakārtots KHL projektam. Šveicē, Zviedrijā, Somijā, Vācijā un Čehijā ir labi savi nacionālie čempionāti ar senām un stiprām tradīcijām, ar tik pat senām un stiprām tradīcijām ir labākās šo turnīru komandas un nevienam nav ne mazākās vēlēšanās kaut ko mainīt un izjaukt jau pārbaudītas vērtības, lai tikai piedalītos KHL. Izskatās, ka KHL vadība to sāk saprast jeb ir spiesta sākt saprast. Un vai KHL vajag šīs komandas? Arī vēl jautājums.

Tad jau labāk ir apgūt tā sauktās "hokeja neskartās zemes". Piemēram - Itāliju. Vai Dāniju, kas jau hokeja federācijas līmenī it kā grasoties veidot speciāli KHL čempionātam domātu komandu, kurā varētu kopā spēlēt Dānijas izlases hokejisti, kuri ir izkaisīti pa dažādu valstu dažādiem klubiem. Turklāt attiecībā uz Itāliju, kā izsakās Milānas kluba prezidents Iko Miljore, darbojas ne tik daudz hokeja, cik biznesa jeb tirgus intereses (abpusējas). Milānas variants esot diezgan reāls. Ukraina jeb Doņeckas "Donbass"? Šīs komandas ienākšanu KHL jau nākamsezon varētu laikam aizkavēt tikai kāda pašu ukraiņu neizdarība (kā tas notika ar Kijevas "Budiveļņik"). Leipcigas komandu no Vācijas pat nav vērts pieminēt, bet kaut kāds Šveices hokeja klubs "Helvetika" nemaz nepastāv, lai par to būtu vērts runāt, kaut gan tieši nodomu protokola parakstīšana par šā neesošā kluba ienākšanu KHL 2014./2015. gada sezonā rada jaunu pavērsienu KHL "sapnim par Eiropu" jeb pareizāk šā sapņa izsapņošanai.

Tādas komandas - "Helvetika" - nemaz nav un nav vēl arī zināma pilsēta, kurā tā būs. Komanda pagaidām ir tikai uz papīra un nodomu līmenī. Laikam tieši tāpēc nodomu protokola parakstīšana noritēja klusi un mierīgi, bez KHL raksturīgās izrādīšanās. Nav taču, ko rādīt... No Šveices puses nekāda lēmuma nav un nevar būt, jo, pirmkārt, nav tādas komandas un, otrkārt, Šveicē ir spēcīga un apmeklēta sava hokeja līga NLA un nekāds KHL klubs Šveicei tās teritorijā nav vajadzīgs. Tomēr pieņemsim, ka neesošā "Helvetika" kļūs par reālu klubu. Kas tad? Tad reāls ir variants, ka tā būs komanda "bez mājām un bez adreses", ka tā spēlēs KHL bez valsts hokeja federācijas atļaujas līdz ar to un visi hokejisti, kas piedalīsies spēlēs pret to, automātiski saņems no IIHF beztermiņa diskvalifikāciju uz visiem turnīriem - arī uz pasaules čempionātiem un olimpiskajām spēlēm savu valstu izlasēs. Kam to vajadzēs? Nevienam. Pieņemsim, ka pēc 2014. gada ziemas olimpiskajām spēlēm Sočos kaut kas mainīsies un IIHF prezidents Renē Fāzels, piemēram, šādu likumu atcels, jo viņš labi saprot - pasaules čempionāts ar Krievijas izlasi no Augstākās līgas hokejistiem un dažām NHL zvaigznēm (ja tādā gadījumā vēl atbrauks) neradīs lielu interesi. Kaut gan maz ticams, ka krievi paši "parakstīsies" par šādas izlases veidošanu kaut kāda Šveices kluba dēļ.

Iespējams, ka līdz tam laikam KHL rindās būs Itālijas un Dānijas komanda, būs komandas Horvātijas vai Lietuvas, komandas no Āzijas, taču, kā jau raksta dažos Krievijas sporta portālos, "pat ezītim jau ir skaidrs, ka KHL gājiens uz Rietumiem ir izgāzies". Eiropai gluži vienkārši nav vajadzīga "sava NHL". Tā nav, ka Eiropas hokejam bez KHL nav nākotnes. Bija, ir un būs. KHL ir savs ceļš (projekts), ja kāds Rietumeiropas klubs alksts tajā iekļauties - laipni lūdzam. Neviens nešaubās, ka KHL ir spēcīgākā hokeja līga Eiropā un spēlēšana tajā ļauj ātrāk celt meistarību, taču tas vēl nenozīmē, ka tajā ir visiem jāspēlē un ka tikai tajā ir iespējas izaugt augstas klases hokejistiem. KHL vadībai ir gluži vienkārši jāmaina attieksme un jāuztver "pārējā Eiropa" ar tās nacionālajām hokeja līgām kā partnere nevis jāskatās uz to no augšas. Nevienam nekas nav jāuzspiež pat ar ļoti lielu naudu.

Vēl vairāk - Krievijā jau sāk izskanēt domas par to, vai KHL ir vajadzīgas "kaut kādas Milānas, Dānijas, Vācijas, "Levi" un nezināmas komandas"? Drīzāk varbūt būtu lietderīgāk samazināt komandu skaitu KHL, padarot vēl augstākas prasības spēlēšanai tajā un tādējādi ceļot KHL kvalitatīvo līmeni nevis palielinot to skaitliski.
Šajā sezonā nekas mainīties vairs nevar, nākamajā - diezin vai kaut kas būtiski mainīsies, bet pēc olimpiskās sezonas var notikt viss kaut kas.

  +3 [+] [-]

, 2012-01-10 16:07, pirms 13 gadiem
Varbūt beidzot krievi sāks aizdomāties, vai tomēr labāk nepalīdzēt saviem leģendariem klubiem (Himik,Lada u.t.t.), un nevis aiz matiem par savu naudu jāvelk kaut kādi mistiski Levi

  -3 [+] [-]

, 2012-01-10 16:23, pirms 13 gadiem
Nu es arii pilniigi piekriitu, ka KHL nav vajadziigi itaalji, jo cik gan liela vareetu buut interese par so komandu itaalijaa, ja tajaa speeleetu maksimums 3 itaalji, i to 8. aizsargs, 13 uzbruceejs un 3 vaartsargs!

p.s. Protams, jaacer, ka KHL neizdomaas, ka vinnjeim nevajag RD !
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +2 [+] [-]

, 2012-01-10 16:49, pirms 13 gadiem
Man liekas normāli iesaistīt tās valstis, kam nav spēcīgu čempionātu.. Ja tie paši vācieši, somi zviedri redzēs, ka tur spēlē piemēram Dāņi, Itāļi, varbūt vēl austrieši, norvēģi, francūži, spāņi, tad arī viņiem varētu būt vēlme piedalīties.. Bet spēlēt Krievijas čempionātā viņiem nav vajadzības.

  +3 [+] [-]

, 2012-01-10 16:50, pirms 13 gadiem
tufijs1984 rakstīja: Nu es arii pilniigi piekriitu, ka KHL nav vajadziigi itaalji, jo cik gan liela vareetu buut interese par so komandu itaalijaa, ja tajaa speeleetu maksimums 3 itaalji, i to 8. aizsargs, 13 uzbruceejs un 3 vaartsargs!

p.s. Protams, jaacer, ka KHL neizdomaas, ka vinnjeim nevajag RD !
Tu tiešām neskatītos ja piemēram Rīgas Dinamo spēlētu nu piemēram 1 latviešu piecinieks un pārējie ārzemnieki?

  +2 [+] [-]

, 2012-01-10 16:55, pirms 13 gadiem
A par ko vispār cepiens, krieviem ir vēlme nu lai takš ņemās, kur ir problēma?

  +1 [+] [-]

, 2012-01-10 17:16, pirms 13 gadiem
Labs raksts,bet kapēc krievs nau izdomājis ka kaļiņingradā varētu uztaisīt komandu,tepat eiropa un arī tur cilvēkiem gribās hokeju!

  +3 [+] [-]

, 2012-01-10 17:38, pirms 13 gadiem
garais83 rakstīja: Labs raksts,bet kapēc krievs nau izdomājis ka kaļiņingradā varētu uztaisīt komandu,tepat eiropa un arī tur cilvēkiem gribās hokeju!
Tāpēc, ka tur tak dzen pilnu ar karaspēku un bruņu tehniku. Tur nav vietas hokejam.

  -2 [+] [-]

, 2012-01-10 17:44, pirms 13 gadiem
angelz rakstīja: Tu tiešām neskatītos ja piemēram Rīgas Dinamo spēlētu nu piemēram 1 latviešu piecinieks un pārējie ārzemnieki?
Skatītos, bet aptuveni ar tādu pašu interesi kā tagad Sibir speeles.

     [+] [-]

, 2012-01-10 17:54, pirms 13 gadiem
tufijs1984 rakstīja: Skatītos, bet aptuveni ar tādu pašu interesi kā tagad Sibir speeles.
Tikai nevajag tēlot šausmīgos patriotus... Minskā tagad ir 12 leģionāri (neskaitot krievus), rezultāti iet uz augšu, tribīnes pilnas, cilvēkiem prieks, kur problēma? Tikai letiņi ir apsēsti ar savu nacionālismu.

  +1 [+] [-]

, 2012-01-10 18:27, pirms 13 gadiem
Olympus7 rakstīja: Tikai nevajag tēlot šausmīgos patriotus... Minskā tagad ir 12 leģionāri (neskaitot krievus), rezultāti iet uz augšu, tribīnes pilnas, cilvēkiem prieks, kur problēma? Tikai letiņi ir apsēsti ar savu nacionālismu.
Dinamo dibinot komandas vadība skaidri pateica ,ka tas tiek darīts ,lai izlases spēlētāji spēlētu mājās augstā līmenī. Ja klubs kļūst par leģionaru komandu ,nevis izlases bāzes klubu ,tad jēgas no viņa nav . Belariem ir alternatīva,daudzi spēlētāji spēlē citos KHL klubos un savs čempionāts ir normālālīmenī ,kur izaugt izlases spēlētājiem.Bet rietumeiropas va;lstis nejauks ārā savus čempionātus kaut kādas krievijas dēļ. Un saglabājot savus čempionātus Eiropas klubi paspēj izspēlēt arī Eiropas līgas kausu.

     [+] [-]

, 2012-01-10 18:38, pirms 13 gadiem
coffijs rakstīja: Dinamo dibinot komandas vadība skaidri pateica ,ka tas tiek darīts ,lai izlases spēlētāji spēlētu mājās augstā līmenī. Ja klubs kļūst par leģionaru komandu ,nevis izlases bāzes klubu ,tad jēgas no viņa nav . Belariem ir alternatīva,daudzi spēlētāji spēlē citos KHL klubos un savs čempionāts ir normālālīmenī ,kur izaugt izlases spēlētājiem.Bet rietumeiropas va;lstis nejauks ārā savus čempionātus kaut kādas krievijas dēļ. Un saglabājot savus čempionātus Eiropas klubi paspēj izspēlēt arī Eiropas līgas kausu.
Nu jā, tas ļoti saskan ar Sējēja "manis pēc, izlase var spēlēt kaut Ž grupā". Ja tik ļoti klubam rūpētu izlases intereses, tad tiktu ņemti max. 1-2 leģionāri, vārtos tiktu likts Jučers, visādu Šindelu vietā likti Bukarti utt. Tici man, būtu lielāka rocība, Dinamo no letiņiem ne smakas nebūtu.
Par to, ka tas nebūtu labi visumā - piekrītu. Lai gan arī tas ir diskutējams jautājums. Minskā tie paši Baltkrievijas izlases spēlētāji, atrodoties tādā konkurencē, var tikai mācīties un gūt pieredzi no augstas klases leģionāriem, kamēr mūsējie visi sezonu no sezonas maļās kopā. Koks ar 2 galiem.

     [+] [-]

, 2012-01-10 18:39, pirms 13 gadiem
tufijs1984 rakstīja: Nu es arii pilniigi piekriitu, ka KHL nav vajadziigi itaalji, jo cik gan liela vareetu buut interese par so komandu itaalijaa, ja tajaa speeleetu maksimums 3 itaalji, i to 8. aizsargs, 13 uzbruceejs un 3 vaartsargs!

p.s. Protams, jaacer, ka KHL neizdomaas, ka vinnjeim nevajag RD !
a lai izdomā tad redzēsim, cik patiesībā mūsu jurčikiem, gunčām un aicīšiem interesē hokejs

  +2 [+] [-]

, 2012-01-10 18:59, pirms 13 gadiem
Olympus7 rakstīja: Nu jā, tas ļoti saskan ar Sējēja "manis pēc, izlase var spēlēt kaut Ž grupā". Ja tik ļoti klubam rūpētu izlases intereses, tad tiktu ņemti max. 1-2 leģionāri, vārtos tiktu likts Jučers, visādu Šindelu vietā likti Bukarti utt. Tici man, būtu lielāka rocība, Dinamo no letiņiem ne smakas nebūtu.
Par to, ka tas nebūtu labi visumā - piekrītu. Lai gan arī tas ir diskutējams jautājums. Minskā tie paši Baltkrievijas izlases spēlētāji, atrodoties tādā konkurencē, var tikai mācīties un gūt pieredzi no augstas klases leģionāriem, kamēr mūsējie visi sezonu no sezonas maļās kopā. Koks ar 2 galiem.
Tur jau tā lieta ,ka sākumā Koziols runāja vienu,bet pārējie vēlāk citu. Jo sevišķi izcēlās Sējējs ar Ž grupu un Ulmanis pirms OS pasakot ,jūs tur pakaļu neraujat ,jo pēc tam svarīgas spēles KHL.

  +1 [+] [-]

, 2012-01-10 19:46, pirms 13 gadiem
ei, toļik, nu ko tu te "ņemies" ?! uzraksti labāk kaut ko par rokas bumbu, motosportu vai šaušanu... mums tāpat pietiek visādu gudreļu, kam rakstīt par hokejlietām utt
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2012-01-11 00:15, pirms 13 gadiem
Vienā jau kā dienā, domāju, KHL biezie papiki var apdomāt arī RD, MnD, Ļeva u.c. "svešķermeņu" lietderību savā čempī, jo reāli atdeves no viņiem nav nekādas.... neviens klubs nepelna un nepelnīs (nespēs atpelnīt kaut vai savu sezonas budžetu) līdz ar to faktiski katru gadu ies "mīnusos".... krieviem protams naudas ir kā spaļu - miljons šur vai tur ir apmēram kā mums lats šur vai tur un bieži vien vini tērējas bezjēgā, bet domāju kādā jaukā (priekš RD nejaukā) dienā viņiem, ja tiešām redzēs, ka R-Eiropa viņiem nespīd arī šis projekts var apnikt (kāda mārrutka pēc viņiem vajadzētu uzturēt te kaut kādus svešzemju klubus par savu naudu) un viņi var atgriezties pie sava vecā labā RSL un sākt stutēt augšā tādus savus vecos brendus kā Himik, KC, Lada u.t.t .... patiesībā tas būtu tikai loģisks solis! Es personīgi neredzu KHL ilgu mūžu.... krievi nemāk neko taisīt, organizēt, tā teikt, uz "ilgiem laikiem"... vai nu viņiem pašiem tie projekti ātri apnīk vai arī vienkārši nemākot viņus lāga vadīt viņi tos projektus sačakarē, ka tie paši aiziet pa "burbuli"....

     [+] [-]

, 2012-01-11 01:34, pirms 13 gadiem
NAMEJS 9999 rakstīja: Varbūt beidzot krievi sāks aizdomāties, vai tomēr labāk nepalīdzēt saviem leģendariem klubiem (Himik,Lada u.t.t.), un nevis aiz matiem par savu naudu jāvelk kaut kādi mistiski Levi
Es tev protams peikrītu, BET KHL satāda diezgan ievērojamu daļu mūsu pašu "Dinamo" budžeta!

     [+] [-]

, 2012-01-11 16:14, pirms 13 gadiem
als rakstīja: Vienā jau kā dienā, domāju, KHL biezie papiki var apdomāt arī RD, MnD, Ļeva u.c. "svešķermeņu" lietderību savā čempī, jo reāli atdeves no viņiem nav nekādas.... neviens klubs nepelna un nepelnīs (nespēs atpelnīt kaut vai savu sezonas budžetu) līdz ar to faktiski katru gadu ies "mīnusos".... krieviem protams naudas ir kā spaļu - miljons šur vai tur ir apmēram kā mums lats šur vai tur un bieži vien vini tērējas bezjēgā, bet domāju kādā jaukā (priekš RD nejaukā) dienā viņiem, ja tiešām redzēs, ka R-Eiropa viņiem nespīd arī šis projekts var apnikt (kāda mārrutka pēc viņiem vajadzētu uzturēt te kaut kādus svešzemju klubus par savu naudu) un viņi var atgriezties pie sava vecā labā RSL un sākt stutēt augšā tādus savus vecos brendus kā Himik, KC, Lada u.t.t .... patiesībā tas būtu tikai loģisks solis! Es personīgi neredzu KHL ilgu mūžu.... krievi nemāk neko taisīt, organizēt, tā teikt, uz "ilgiem laikiem"... vai nu viņiem pašiem tie projekti ātri apnīk vai arī vienkārši nemākot viņus lāga vadīt viņi tos projektus sačakarē, ka tie paši aiziet pa "burbuli"....
Redz, man gan liekas, kameer RD speelees ''Kreievijas chempinoaataa'' tikmeer krievi viegli spees notureet LV, LT, EST un arii skandinaavu valstu iedziivotaajus savaa informaacijas telpaa. Sanaak taads sava veida PR.