Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:271, Did:0, useCase: 3

Ziemas olimpiskajās spēlēs Dienvidkorejā būs arī šahs

Gatis Druvietis
Gatis Druvietis

Ziemas olimpiskajās spēlēs Dienvidkorejā būs arī šahs
Kirsans Iļumžinovs
Foto: ITAR-TASS / Scanpix

2018. gada ziemas olimpiskajās spēlēs Dienvidkorejā tiks spēlēts arī šahs, šodien informē Starptautiskās Šaha federācijas prezidents Kirsans Iļumžinovs.

"Esmu priecīgs, ka pārrunas ar SOK noslēgušās veiksmīgi. Tā ir uzvara," pasaules šaha vadītājs. Ziemas olimpiskajās spēlēs tiks rīkots šaha paraugturnīrs.

Vairāki sporta veidi olimpiādē debitējuši ar paraugturnīru, arī kērlings. Tas ir kā pirmais solis. Pēc olimpiādes notiks Starptautiskās Olimpiskās komitejas (SOK) sēde, kur tiks pieņemts gala lēmums par šaha iekļaušanu olimpiskajās spēlēs.

SOK hartā gan noteikts, ka ziemas olimpiskās spēlēs ietver sporta veidus, kas saistīti ar sniegu vai ledu. "Tā harta tika pieņemta septiņdesmitajos gados. Neizslēdzu, ka minētais noteikums tiks atcelts. Mēs par to runājām ar SOK prezidentu Tomasu Bahu. Varbūt tiks pievienota piebilde, ka olimpisko spēļu programmā var tikt iekļautas arī prāta spēles," norāda Kirsans Iļumžinovs.

Pasaules rangā augstas vietas ieņem arī Latvijas pārstāvji Aleksejs Širovs (42.) un Igors Kovaļenko (60.), savukārt starp mūsu sievietēm visaugstāk ir pozicionēta Laura Rogule (145.).

Izmantotie resursi:
www.itar-tass.com

 +16 [+] [-]

, 2015-07-17 18:04, pirms 9 gadiem
2022. gadā kā paraugsporta veidi būs arī riču-raču un paslēpes.

  +5 [+] [-]

, 2015-07-17 18:16, pirms 9 gadiem
Tad ko tur daudz, dodiet arī monopolam, dambretei un adīšanai iespēju! Pie velna, cakošanas sacensības būtu ļoti jautri skatīties!

  +4 [+] [-]

, 2015-07-17 18:39, pirms 9 gadiem
Man nav nekas pret šahu, taču tāds jautājums rodas - kā šahs atbilst Olimpiskajam moto: "Ātrāk, Augstāk, Stiprāk"?

  +6 [+] [-]

, 2015-07-17 18:43, pirms 9 gadiem
Ir tak tur Prāta spēļu olimpiādes. Tās vajag attīstīt. A kas tagad? Šahs uz ledus, vai ar ledus figūrām? Kam izkusīs ātrāk, tas zaudē...
Cik tad noziedojis bildē redzamais K.I. SOK, ja šahu iekļauj Ziemas!!! olimpisko spēļu paraugversijā? Visu cieņu šahistiem, bet ziemas olimpiskajās spēlēs tad Jums būs jāspēlē ziemas tērpos, vai hokejistu formās.

  +1 [+] [-]

, 2015-07-17 18:46, pirms 9 gadiem
Juris Miņins rakstīja: Man nav nekas pret šahu, taču tāds jautājums rodas - kā šahs atbilst Olimpiskajam moto: "Ātrāk, Augstāk, Stiprāk"?
+ laikam metīs noteikta svara spēļu figūras ziemas apstākļos. Vērtēs pēc ātruma, augstuma un tāluma. Šaha ziemas trīscīņa.

  +1 [+] [-]

, 2015-07-17 19:00, pirms 9 gadiem
Juris Miņins rakstīja: Man nav nekas pret šahu, taču tāds jautājums rodas - kā šahs atbilst Olimpiskajam moto: "Ātrāk, Augstāk, Stiprāk"?
Tā pat jau var teikt arī par entajām šaušanas disciplīnām vasaras spēlēs.

  +1 [+] [-]

, 2015-07-17 19:01, pirms 9 gadiem
krkr rakstīja: Ir tak tur Prāta spēļu olimpiādes. Tās vajag attīstīt. A kas tagad? Šahs uz ledus, vai ar ledus figūrām? Kam izkusīs ātrāk, tas zaudē...
Cik tad noziedojis bildē redzamais K.I. SOK, ja šahu iekļauj Ziemas!!! olimpisko spēļu paraugversijā? Visu cieņu šahistiem, bet ziemas olimpiskajās spēlēs tad Jums būs jāspēlē ziemas tērpos, vai hokejistu formās.
Problēma ir cita.
Ziemas OS, lai vai kā patiktu Latvijas sporta draugiem, pasaulē ir tāds garām slīdošs notikums, kas ĻOTI atpaliek no pasaules TOP sporta notikumiem.
Pati spēļu programma arī ir ļoti šķidra, jo ar vasaras programmu salīdzinot, ziemā ir 2x mazāk sporta veidu. Un arī tas skaits ir sasniegts tikai pateicoties pēc būtības viena sporta veida atvasinājumu iekļaušanai. Piemēram, slēpošana - kalnu, distanču, frīstails, divcīņa, tramplīnlēkšana; slidošana - ātrslidošana, šorttreks, daiļslidošana; renes sporti - kamaniņas, bobslejs, skeletons. Es nesaku, ka tas ir viens un tas pats, bet tā ir vienas tēmas "apmuļļāšana" no visām pusēm.

Pieliekot klāt šahu, kas ir visas pasaules sporta veids, Ziemas OS var kaut kā pacelt savu prestižu un pasaules atpazīstamību, lai gan to pašu beisbolu klāt pieliekot un vienojoties ar MLB par TOP spēlētāju piesaisti, pasākums iegūtu DAUDZ vairāk.

  +1 [+] [-]

, 2015-07-17 19:03, pirms 9 gadiem
kukux rakstīja: Tā pat jau var teikt arī par entajām šaušanas disciplīnām vasaras spēlēs.
Viņiem, tomēr, ir laika ierobežojums, tāpēc "ātrāk" sadaļa izpildās noteikti, pie "stiprāk" var kaut kā pielāgot "precīzāk".
Kamēr šahā (klasiskajā variantā, ne kaut kādās ātrspēlēs utml.) labākā noteikšana nenotiek pēc šādiem izmērāmiem parametriem (kā jau spēlei), bet pašiem dalībniekiem nav jārāda savas fiziskās spējas šajos aspektos.

  +5 [+] [-]

, 2015-07-17 19:05, pirms 9 gadiem
Akmens , Šķērs' , Papīrīts.......

  +1 [+] [-]

, 2015-07-17 19:16, pirms 9 gadiem
Juris Miņins rakstīja: Viņiem, tomēr, ir laika ierobežojums, tāpēc "ātrāk" sadaļa izpildās noteikti, pie "stiprāk" var kaut kā pielāgot "precīzāk".
Kamēr šahā (klasiskajā variantā, ne kaut kādās ātrspēlēs utml.) labākā noteikšana nenotiek pēc šādiem izmērāmiem parametriem (kā jau spēlei), bet pašiem dalībniekiem nav jārāda savas fiziskās spējas šajos aspektos.
Tas gan. Atceros,ka kaut kad atpakaļ minēja,ka mēģinās orientēšanos dabūt ziemas os. Bet nu laikam jau tuvākajā laikā tas nenotiks. Visai skatāms sporta veids- ja var sekot līdz katra dalībnieka GPS, redzēt kādu kurš maršrutu izvēlas utt

     [+] [-]

, 2015-07-17 19:38, pirms 9 gadiem
Nu ziemas OS un šahs-nu pilnīgi nesaprotama kombinācija???

  +1 [+] [-]

, 2015-07-17 19:39, pirms 9 gadiem
Juris Miņins rakstīja: Problēma ir cita.
Ziemas OS, lai vai kā patiktu Latvijas sporta draugiem, pasaulē ir tāds garām slīdošs notikums, kas ĻOTI atpaliek no pasaules TOP sporta notikumiem.
Pati spēļu programma arī ir ļoti šķidra, jo ar vasaras programmu salīdzinot, ziemā ir 2x mazāk sporta veidu. Un arī tas skaits ir sasniegts tikai pateicoties pēc būtības viena sporta veida atvasinājumu iekļaušanai. Piemēram, slēpošana - kalnu, distanču, frīstails, divcīņa, tramplīnlēkšana; slidošana - ātrslidošana, šorttreks, daiļslidošana; renes sporti - kamaniņas, bobslejs, skeletons. Es nesaku, ka tas ir viens un tas pats, bet tā ir vienas tēmas "apmuļļāšana" no visām pusēm.

Pieliekot klāt šahu, kas ir visas pasaules sporta veids, Ziemas OS var kaut kā pacelt savu prestižu un pasaules atpazīstamību, lai gan to pašu beisbolu klāt pieliekot un vienojoties ar MLB par TOP spēlētāju piesaisti, pasākums iegūtu DAUDZ vairāk.
Nu nevajag. Šahs bija pasaules sporta veids, kad sen tikās dažādi pasaules uzskati. Arī pirms tam, pirms 1940. gada. Šahs neietilpst un nav nekādā sakarā ar ziemas sportu. Var rīkot šaha olimpiādi, kur tiekas gudrākie no gudrākajiem šahā. Ir tak vēl daudzas prāta spēles, bez šaha. Šahs tā ir īpaša kategorija, tāpat kā citas prāta spēles. Tad jādomā par prāta spēļu popularizēšanu.

  +1 [+] [-]

, 2015-07-17 19:50, pirms 9 gadiem
"Ziemas OS, lai vai kā patiktu Latvijas sporta draugiem, pasaulē ir tāds garām slīdošs notikums, kas ĻOTI atpaliek no pasaules TOP sporta notikumiem."
Jā, protams Etiopijā, Kenijā un dažās citās valstīs attiecīgajos platuma grādos tās paiet bez uzmanības.... Bet pasaulē kopumā tās garām neslīd.
Un kuri notikumi ir TOP notikumi?
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2015-07-17 20:08, pirms 9 gadiem
Juris Miņins rakstīja: Problēma ir cita.
Ziemas OS, lai vai kā patiktu Latvijas sporta draugiem, pasaulē ir tāds garām slīdošs notikums, kas ĻOTI atpaliek no pasaules TOP sporta notikumiem.
Pati spēļu programma arī ir ļoti šķidra, jo ar vasaras programmu salīdzinot, ziemā ir 2x mazāk sporta veidu. Un arī tas skaits ir sasniegts tikai pateicoties pēc būtības viena sporta veida atvasinājumu iekļaušanai. Piemēram, slēpošana - kalnu, distanču, frīstails, divcīņa, tramplīnlēkšana; slidošana - ātrslidošana, šorttreks, daiļslidošana; renes sporti - kamaniņas, bobslejs, skeletons. Es nesaku, ka tas ir viens un tas pats, bet tā ir vienas tēmas "apmuļļāšana" no visām pusēm.

Pieliekot klāt šahu, kas ir visas pasaules sporta veids, Ziemas OS var kaut kā pacelt savu prestižu un pasaules atpazīstamību, lai gan to pašu beisbolu klāt pieliekot un vienojoties ar MLB par TOP spēlētāju piesaisti, pasākums iegūtu DAUDZ vairāk.
Attiecībā uz slēpošanu pilnīgi nepiekrītu par "apmuļļāšanu". Tās ir ļoti atšķirīgas disciplīnas un vienīgais kopīgais ir tas, ka izmanto slēpes (turklāt dažādas). Tas tāpat kā teikt, ka visi sporta veidi ir vienādi, jo tajos izmanto kājas.

     [+] [-]

, 2015-07-17 20:20, pirms 9 gadiem
krkr rakstīja: "Ziemas OS, lai vai kā patiktu Latvijas sporta draugiem, pasaulē ir tāds garām slīdošs notikums, kas ĻOTI atpaliek no pasaules TOP sporta notikumiem."
Jā, protams Etiopijā, Kenijā un dažās citās valstīs attiecīgajos platuma grādos tās paiet bez uzmanības.... Bet pasaulē kopumā tās garām neslīd.
Un kuri notikumi ir TOP notikumi?
Tagad man nav nekāda entuziasma sākt garas sarakstes par TOP sporta notikumiem, jo tāpat viss ir acīmredzams, proti, ir translāciju reitingi, kas Ziemas OS ir aptuveni 2x mazāki nekā Vasaras spēlēm.

Par notikumiem overall, vari apskatīties statistiku... tur nez vai sanāks atrast kādu Ziemas OS "iventu" kaut cik prestižā vietā.

     [+] [-]

, 2015-07-17 20:25, pirms 9 gadiem
Damokla zobens rakstīja: Attiecībā uz slēpošanu pilnīgi nepiekrītu par "apmuļļāšanu". Tās ir ļoti atšķirīgas disciplīnas un vienīgais kopīgais ir tas, ka izmanto slēpes (turklāt dažādas). Tas tāpat kā teikt, ka visi sporta veidi ir vienādi, jo tajos izmanto kājas.
Atļaušos atkārtoties - es nesaku, ka tie ir vienādi sporta veidi, taču tā tēma ir viena un tā pati.

Braukt no kalna vienam, divatā vai četratā, sēdus vai guļus, ar galvu vai kājām pa priekšu... var jau visu ko izdomāt. Jā, peldēšanā, teiksim, ir līdzīgi ar tiem dažādiem stiliem, bet tas tāpat ir viens sporta veids - PELDĒŠANA (kur tāpat ietilpst lēkšana no tramplīna, sinhronā peldēšana un ūdens polo, kas, piekritīsi, arī ir PILNĪGI dažādi sporta veidi), nevis trīs dažādi, lai būtu plašāka sporta veidu pārstāvniecība OS.

Ziemas OS ir mākslīgs pasākums, kas vajadzīgs tikai dažām lielvalstīm lai visai pasaulei savus krāniņus parādīt un pastaipīt, tāda reālā un racionālā grauda tur ir daudz mazāk nekā vasaras spēlēs.

     [+] [-]

, 2015-07-17 20:48, pirms 9 gadiem
Juris Miņins rakstīja: Atļaušos atkārtoties - es nesaku, ka tie ir vienādi sporta veidi, taču tā tēma ir viena un tā pati.

Braukt no kalna vienam, divatā vai četratā, sēdus vai guļus, ar galvu vai kājām pa priekšu... var jau visu ko izdomāt. Jā, peldēšanā, teiksim, ir līdzīgi ar tiem dažādiem stiliem, bet tas tāpat ir viens sporta veids - PELDĒŠANA (kur tāpat ietilpst lēkšana no tramplīna, sinhronā peldēšana un ūdens polo, kas, piekritīsi, arī ir PILNĪGI dažādi sporta veidi), nevis trīs dažādi, lai būtu plašāka sporta veidu pārstāvniecība OS.

Ziemas OS ir mākslīgs pasākums, kas vajadzīgs tikai dažām lielvalstīm lai visai pasaulei savus krāniņus parādīt un pastaipīt, tāda reālā un racionālā grauda tur ir daudz mazāk nekā vasaras spēlēs.
Nu re, ja pēc Tevis rakstītā par peldēšanu velkam paralēles ar slēpošanu, tad iegūstam trīs atšķirīgus sporta veidus - parasto slēpošanu (apmuļļāšana - slidsolis un klasiskais stils), kalnu slēpošana (apmuļļāšana - nobrauciens, supergigants, slaloms) un frīstails. Bet man nu nekādīgi nesanāk visus sporta veidus, kurus veica ar slēpēm, palikt zem vienas zīmes.

Par prestižu un reitingiem, protams, var piekrist. A ko darīt, ja ziemā tik maz visā pasaulē atzītu sporta veidu? Sporta spēles tikai divas - hokejs un kērlings. Iekļaut bendiju? Pārāk maza izplatība (tas pats, kas beisbolu).

     [+] [-]

, 2015-07-17 20:51, pirms 9 gadiem
++ Jurim.

Ziemas OS interesanti paskatīties tos ekstrēmos sporta veidus - snovbords, ar slēpēm taisa tos trikus lecot no milzīgajiem tramplīniem. Nezinu kā sauca tās jaunās disciplīnas, bet fun.

Principā Ziemas OS visUnskilled sporta veids ir bobslejs. Caurkritušie vieglatlēti patrenējas pāris gadus un jau lec bundžā.

     [+] [-]

, 2015-07-17 20:54, pirms 9 gadiem
Aizmirsu tramplīnlēkšanu (apmuļļāšana - lielais, mazais tramplīns un varbūt te var pielikt arī divcīņu, bet varbūt arī nē).
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +5 [+] [-]

, 2015-07-17 20:57, pirms 9 gadiem
Juris Miņins rakstīja: Man nav nekas pret šahu, taču tāds jautājums rodas - kā šahs atbilst Olimpiskajam moto: "Ātrāk, Augstāk, Stiprāk"?
Elementāri Vatson. Ātrāk nospied laiku, Augstāk pacel figūras, Stiprāk uzsit pa pulksteni

     [+] [-]

, 2015-07-17 20:58, pirms 9 gadiem
Onslovs rakstīja: ++ Jurim.

Ziemas OS interesanti paskatīties tos ekstrēmos sporta veidus - snovbords, ar slēpēm taisa tos trikus lecot no milzīgajiem tramplīniem. Nezinu kā sauca tās jaunās disciplīnas, bet fun.

Principā Ziemas OS visUnskilled sporta veids ir bobslejs. Caurkritušie vieglatlēti patrenējas pāris gadus un jau lec bundžā.
Caurkritušie vieglatlēti? Hm, Arājs, kurš bija Eiropas augsta līmeņa sprinteris, kaut kā vēl nav ticis izlasē. Un ir taču zināms, ka bobsleja skrējienam tomēr ir cita specifika.

Unskilled? Noskriet var jebkurš, nobraukt ar riteni arī, jebkurš var uzspēlēt bumbu. Bet iesēdinot kādu no ielas pie boba stūres, visticamāk, viņš nositīsies. Boba pilotam ir gan jāstumj, gan jāstūrē.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2015-07-17 21:05, pirms 9 gadiem
Damokla zobens rakstīja: Caurkritušie vieglatlēti? Hm, Arājs, kurš bija Eiropas augsta līmeņa sprinteris, kaut kā vēl nav ticis izlasē. Un ir taču zināms, ka bobsleja skrējienam tomēr ir cita specifika.

Unskilled? Noskriet var jebkurš, nobraukt ar riteni arī, jebkurš var uzspēlēt bumbu. Bet iesēdinot kādu no ielas pie boba stūres, visticamāk, viņš nositīsies. Boba pilotam ir gan jāstumj, gan jāstūrē.
Atvaino, piedod, bet Arājs naudu ar 100m nopelnīt nevarēja, jo ir baltais. 100m no chance baltajam nopelnīt ar sacensību prēmijām, kautvai eiropā. Tu domā, ja viņam nebūtu traumu, viņš tāpat ietu uz bobsleju?

Jā, caurkritušie vieglatlēti, jo savos primārajos sporta veidos viņi nesasniedza pro līmeni, lai turpinātu ar tiem nodarboties. Kā savādāk to nosaukt? NEVIENS no viņiem jaunībā nemaz nedomāja par bobsleju. Pēc vidusskolas izdomāja pamēģināt spēkus "sboros" un tika iekšā.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2015-07-17 21:11, pirms 9 gadiem
Onslovs rakstīja: Atvaino, piedod, bet Arājs naudu ar 100m nopelnīt nevarēja, jo ir baltais. 100m no chance baltajam nopelnīt ar sacensību prēmijām, kautvai eiropā. Tu domā, ja viņam nebūtu traumu, viņš tāpat ietu uz bobsleju?

Jā, caurkritušie vieglatlēti, jo savos primārajos sporta veidos viņi nesasniedza pro līmeni, lai turpinātu ar tiem nodarboties. Kā savādāk to nosaukt? NEVIENS no viņiem jaunībā nemaz nedomāja par bobsleju. Pēc vidusskolas izdomāja pamēģināt spēkus "sboros" un tika iekšā.
Es nerunāju par ādas krāsu un pelnīšanu ar sportu (nez, cik vispār saņen bobslejā? Vieglatlētikas komercmačos noteikti var nopelnīt daudz vairāk). Eiropas augsta līmeņa sprinteris netiek bobsleja izlasē - tātad, vajag vēl kaut kādas papildus iemaņas, vai pat ir tā, ka pamatiemaņu par maz.

P.S. Novēlu Arājam atgūties no traumām un tikt bobsleja izlasē!

     [+] [-]

, 2015-07-17 21:11, pirms 9 gadiem
dale rakstīja: nu tak tieši tā
un te vēl kādi kladzina,ka tie ir pseidosporti

tas Tev nav ping pongu uzsist..
Un galda teniss ir pseidosports?

     [+] [-]

, 2015-07-17 21:16, pirms 9 gadiem
Principā viss ir sports. Cits populārāks, cits skatāmāks, cits ne tik aizraujošs.

  -2 [+] [-]

, 2015-07-17 21:26, pirms 9 gadiem
Damokla zobens rakstīja: Principā viss ir sports. Cits populārāks, cits skatāmāks, cits ne tik aizraujošs.
Šahs nav sports.

     [+] [-]

, 2015-07-17 21:39, pirms 9 gadiem
Te bija izteikumi kas skatāmāks vai populārāks sporta notikums. Kā kuram cilvēkam. Man vasaras olimpiāde patīk bet ne vairāk, bet ziemas OS interesē ļoti. Tas nav tāpēc, ka tur ir hokejs vai Latvijas renes pārstāvji. Vienkārši ziemas sporta veidi kopumā patīk daudz vairāk par vasaras. Hokejs, kalnu slēpošana, biatlons. Neviens vasaras sporta veids nav labāks man par šiem 3 nosauktajiem. Plus vēl ļoti patīk slēpošana, ziemeļu divcīņa, bobslejs, kērlings (bet pēdējais ļoti daudz laika paņem, ja seko līdzi). Kamaniņas un skeletons mazliet mazāk interes;e , bet tur atkal mūsējie.
Populārākas pasaulē noteikti ir vasaras OS, tas pat nav apspriežams. Skatās nesalīdzināmi vairāk cilvēki. Labi ka šahs pielikts klāt pie ziemas OS. Šim sporta veidam nesekoju līdzi, bet vismaz kaut nedaudz nāks klāt kāds ziemas OS sekotājs.

     [+] [-]

, 2015-07-17 22:33, pirms 9 gadiem
flipsider rakstīja:
...un...