Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:697, Did:0, useCase: 3

Interesantais kanādiešu hokejs

Juris Miņins
Juris Miņins

Interesantais kanādiešu hokejs
Kanādas hokejisti
Foto: SCANPIX SWEDEN

Vakar vakarā ar zaudējumu un bez medaļām savu piedalīšanos pasaules čempionātā noslēdza Kanādas valstsvienība. Tā kā viņiem šis bija atjaunināts sastāvs un turnīrs viņiem neko nenozīmēja, tad kā traģēdija šāds iznākums netiek uztverts... vai tās ir tikai atrunas?

Vakar vakarā noslēdzas Pasaules ledus hokeja čempionāta ceturtdaļfināla spēles. Centrālajā mačā Krievijas izlase visai pārliecinoši "salika" Kanādas hokejistus ar 5:2. Vieniem uzreiz sākās prieki, citiem – atrunas, ka šī ir eksperimentālā Kanādas izlase un šī uzvara vēl nav nekāds panākums, kur nu vēl revanšs par Vankūverā piedzīvoto zaudējumu. Jā, viņiem var piekrist, taču nevar noliegt, ka kanādiešiem šis turnīrs bija pagalam neveiksmīgs. Un te nav runa par pēdējo maču, bet par visām septiņām spēlēm kopā.

Zaudējums Šveicei, Čehijai, Zviedrijai un arī Krievijai. Četri zaudējumi septiņās spēlēs! Rādītāji ļoti neiepriecinoši. Kāds atkal aizbildināsies ar jauno un eksperimentālo sastāvu. Un tieši par sastāvu mazliet vairāk gribētos parunāt.
Ja uz to paskatās tā, "ar vienu aci", jā, tā ir – jauni puiši, kuri profesionālajā hokejā sper pirmos soļus. Taču, ja papēta sīkāk, tad nemaz tik traģiski nav. Praktiski visi ir līderi savās komandās, Nacionālās hokeja līgas komandās. Pie tam daudzi ne tikai līderi savās komandās, bet arī visā līgas kontekstā. Tāpat komandā tika savākti labākie pēdējo gadu jaunie talanti. Pie tam viņi ar savu spēli NHL reg. sezonā (kas, tomēr, ir smagāks turnīrs nekā PČ) ir pierādījuši, ka ir gatavi pieaugušo hokejam. Un ja esi gatavs, tad aizbildināšanās ar vecumu te nekā neiet krastā. Visi, ziniet, vienādi.

Vārtsargi:
Kriss Meisons – NHL komandas (Sentluisas "Blues") stabils pirmais numurs, līgas līmenī (pēc statistikas rādītājiem) ierindojas TOP 15 labāko vārtsargu vidū.
Devans Dubniks – Edmontonas "Oilers" otrais vārtsargs (pēc šosezon aizvadīto spēļu skaita).
Čads Džonsons – Kopā ar Stīvu Valiketu cīnījās par otrā numura vietu "Rangers" rindās, beigās, kā izskatās, tieši Džonsosns šajā cīņā uzvarēja.

Aizsargi:
Kriss Rasels – Kolumbusas "Blue Jackets" vadošais aizsardzībā spēlējošai aizsargs.
Maiks Del Zoto – Ņujorkas "Rangers" rezultatīvākais aizsargs šosezon.
Marks Džiordano – Kanlgarī "Flames" rezultatīvākais šīs sezonas aizsargs.
Brents Bērnss – sezonas 47 mačos guva 20 punktus, savainojuma dēļ izlaižot gandrīz pusi sezonas.
Marks Stāls – Otrs rezultatīvākais "Rangers" aizsargs.
Fransuā Beušemins – Viens no Toronto "Maple Leafs" aizsardzības balstiem, dalītā otrā vietā starp komandas rezultatīvākajiem aizsargiem.
Tailers Maierss – Bufalo "Sabres" rezultatīvākais un stabilākais aizsargs, viens no galvenajiem kandidātiem uz NHL gada debitanta balvu.
Kails Kumiskī – Kolorado "Avalanche" otrās maiņas aizsargs, kurš ik pa brīžiem "uzspīd", lai gan primāri vairāk domā par savu vārtu drošību.

Uzbrucēji:
Stīvs Daunijs – Labs spēka uzbrucējs, otrs rezultatīvākais labās malas uzbrucējs Tampabejā (aiz Martina Senluī).
Korijs Perijs – Rezultatīvākais Anaheimas "Ducks" hokejists, Olimpiskais čempions.
Meisons Reimonds – NHL 50+ punktu sezonā spēlētājs.
Rejs Vitinijs – Trešais raženākais punktu krājējs Karolīnā. Pirms šīs sezonas maiņu perioda pēdējās dienas vairākas komandas tieši Vitniju izskatīja kā spēlētāju, kurš varētu tām, uz "playoff" laiku, dot vajadzīgo pieredzi un uzņemties līdera lomu.
Džordans Eberle – Sezonu aizvadījies pie junioriem, kur tika gandrīz pie vidēji diviem punktiem spēlē.
Renē Burks – Otrs rezultatīvākais Kalgarī "Flames" hokejists, vienīgais, kurš bez Džeroma Iginlas "liesmām" deva cerības uz puslīdz veiksmīgiem uzbrukumiem.
Evanders Keins – vadošais Atlantas "Thrashers" kreisās malas uzbrucējs.
Džons Tavaress – Ņujorkas "Islanders" rezultatīvākais spēlētājs.
Brūks Laičs – Vašingtonas "Capitals" otrs rezultatīvākais centra uzbrucējs. Otrās maiņas centrs, kurš var gan piespēlēt, gan, ja vajag, uzņemties līdera lomu uz sevi.
Stīvs Ots – Ņemts uz PČ, kā jau parasti Kanādieši to praktizē, priekš spēka spiediena izveidošanas, spēka uzbrucējs, kurš var izkauties un ir salīdzinoši rezultatīvs.
Ričs Peverlijs – Aizvadītās sezonas sākuma viens no labākajiem Atlantas "Thrashers" uzbrucējiem, sezonas beigās gan tikai 4. rezultatīvākais.
Stīvens Stemkoss – Šīs sezonas NHL labākais vārtu guvējs.
Mets Dušeins – Viens no Kolorado "Avalanche" uzbrukuma līderiem, trešais rezultatīvākais komandas spēlētājs.

Jā, krieviem sastāvs bija labāks (un būtu labāks pat tad, ja visas pārējās izlases izveidotu šī PČ apvienoto komandu), taču salīdzinot ar Šveici, Zviedriju, Čehiju "uz papīra" tas nebūt neizskatās tik bezspēcīgs un nevarīgs.
Jauni puiši? Jā, veci nav, taču 20 gadi uzbrucējiem ir tas vecums, kad ir jāspēlē pie "večiem". Var "patīt filmu atpakaļ" uz to, laiku, kad pirmajā NHL sezonā tika pretnostatīts Ovečkins un Krosbijs. Un tad pats ejošākais arguments bija, tas, ka Ovi savos 20 gados jau ir "vecis", kamēr Krosbijs - juniors... .

Nākamais punkts – motivācija. Ir izskanējis viedoklis, ka kanādiešiem PČ neko nenozīmē, kur nu vēl Olimpiskajā gadā, pie tam pēc tam kā viņi ir uzvarējuši OS turnīrā. Interesanta taktika, principā. Taču, ja PČ tiek organizēts, ja Kanāda pretendē uz absolūti labākās komandas statusu, tad, tomēr ir jāpacenšas vismaz noskaņoties, jo tā ir NACIONĀLĀ IZLASE. Tie paši krekli, kas bija OS, tā pati kļavas lapa. Tas pats "brends".
Un ziniet kāda ir galvenā atšķirība starp Eiropu un Kanādu (attieksmē pret izlasi)? Ja komanda ir vāji nospēlējusi, tad visi tā arī pateiks, ka komanda nostartēja sūdīgi (dažreiz pat pārspīlējot), bet kanādieši uzreiz sāk vilkt veco dziesmu par nenozīmīgo turnīru, vājo sastāvu un plāniem visus sasist ja ne pēc gada, tad Olimpiādē.

Visbeidzot, informācijai, tagad daudzi runā par Soču olimpiādi un īsto "kaplešānos" tur. Tik ilgi nevajadzēs gaidīt, jo 2011. gadā ir paredzēts izspēlēt Pasaules kausa turnīru. Interesanti, ko kanādieši teiks, ja tajā viņiem, tomēr, neizdosies tikt pie galvenās balvas (atceroties pagājušā kausa fonu)?

Kā vērtējat Kanādas izlases startu 2010. gada PČ?

  • 16

  • 46

  • 165


     [+] [-]

, 2010-05-21 15:48, pirms 15 gadiem
Juri, Paldies labs raksts!

  +3 [+] [-]

, 2010-05-21 16:03, pirms 15 gadiem
"Jebkurš NHL stabili spēlējošs hokejists, kurš sezonas laikā gūst punktus 30, pie konkrētiem apstākļiem ir spējīgs arī aizvadīt All-Stars sezonu (piemērus pats vari sameklēt). Katra spēlētāja vērtība ir tieši tik liela, cik viņš var pielāgoties konkrētai spēlei, konkrētiem maiņas partneriem, konkrētiem uzdevumiem."

tātad, nomainot Ovečkinu-Bekstromu-Seminu ar Havaltu-Krejci-Raymondu nekas Vašingtonai nemainītos, ja pēdējie būtu saslēgti pareizā sistēmā?

Bekstrems par Laichu labāk:
slido
piespēlē
met
redz laukumu
spēlē spēka spēli

Šo skilu kopums arī nosaka to, ka viņš ir labāks hokejists. Tāpēc viņs pelna vairāk un gūst vairāk punktus un ir vērtīgāks komandai. Bekstromam ir vairāk attīstīta talanta. Viņam ir vairāk skilu. Apgalvojums, ka skiliem nav tik liela nozīme ir pretrunā ar jebkādiem sporta principiem. Jo sporta ideja ir pēc iespējas labāk attīstīt savas fiziskās prasmes un būt ātrākam, veiklākam, stiprākam utt. varbūt kādreiz Laichs attīstīs savus talantus un gūs vairāk punktu par Bekstremu, bet es būšu ļoti pārtseigts, ja tā notiks, viņam nav tik daudz talanta.

Es piekrītu, ka reizēm sistēma vai trenera viedoklis bremzē vai attīsta kāda spēlētāja progresu. Taču teikt, ka spēlētāju indivduālai meistarībai nav nozīmes un, ka 50 punktu spēlētājs ir tikpat vērtīgs komandai kā 100 punktu spēlētājs ir absurdi. Es to saprotu tā - Tu kā fanātisks slavofīls esi gatavs degradēt savu reputāciju rakstot muļķības, lai palielinātu krievu uzvaras nozīmīgumu.

  +4 [+] [-]

, 2010-05-21 17:47, pirms 15 gadiem
lIZ 70 rakstīja: "Jebkurš NHL stabili spēlējošs hokejists, kurš sezonas laikā gūst punktus 30, pie konkrētiem apstākļiem ir spējīgs arī aizvadīt All-Stars sezonu (piemērus pats vari sameklēt). Katra spēlētāja vērtība ir tieši tik liela, cik viņš var pielāgoties konkrētai spēlei, konkrētiem maiņas partneriem, konkrētiem uzdevumiem."

tātad, nomainot Ovečkinu-Bekstromu-Seminu ar Havaltu-Krejci-Raymondu nekas Vašingtonai nemainītos, ja pēdējie būtu saslēgti pareizā sistēmā?

Bekstrems par Laichu labāk:
slido
piespēlē
met
redz laukumu
spēlē spēka spēli

Šo skilu kopums arī nosaka to, ka viņš ir labāks hokejists. Tāpēc viņs pelna vairāk un gūst vairāk punktus un ir vērtīgāks komandai. Bekstromam ir vairāk attīstīta talanta. Viņam ir vairāk skilu. Apgalvojums, ka skiliem nav tik liela nozīme ir pretrunā ar jebkādiem sporta principiem. Jo sporta ideja ir pēc iespējas labāk attīstīt savas fiziskās prasmes un būt ātrākam, veiklākam, stiprākam utt. varbūt kādreiz Laichs attīstīs savus talantus un gūs vairāk punktu par Bekstremu, bet es būšu ļoti pārtseigts, ja tā notiks, viņam nav tik daudz talanta.

Es piekrītu, ka reizēm sistēma vai trenera viedoklis bremzē vai attīsta kāda spēlētāja progresu. Taču teikt, ka spēlētāju indivduālai meistarībai nav nozīmes un, ka 50 punktu spēlētājs ir tikpat vērtīgs komandai kā 100 punktu spēlētājs ir absurdi. Es to saprotu tā - Tu kā fanātisks slavofīls esi gatavs degradēt savu reputāciju rakstot muļķības, lai palielinātu krievu uzvaras nozīmīgumu.
Nomainot "Ovečkinu-Bekstromu-Seminu ar Havaltu-Krejci-Raymond" nomainīsies ne tikai uzvārdi, bet arī komanda, spēles sistēma. Tālākais, cerams, nav jāskaidro.

Bekstrēms labāk met? Iespējams, taču viņa metieni ripas raida vārtos tieši tikpat cik pēc Laiča raidījumiem - 69 reizes 3 sezonu laikā. Un spēka spēli Bekstrēms labāk pārvalda nekā Brūkss? Spēka paņēmienu statistika (par spēli kā tādu nerunājot) rāda citus ciparus - Laičam spēka paņēmienu ir, lai arī mazliet, bet vairāk.

Slido, jā, piespēlē/redz laukumu - šeit ir jāatgriežas pie tēmas, kas viņam ir blakus.

Sporta pamatideja, protams, ir pēc iespējas labāk attīstīt prasmes. Taču komandu sporta veidos tas notiek ne tik primitīvā kombinācijā, kā to centies parādīt (jeb arī lielākie "kačoki" = labākie spēlētāji? Man gan liekas, ka vairāk ir bijis pretēju piemēru). Pie tam, ja esi pamanījis pa šo laiku, runa nav par Jāni no Sūnu ciema, kurš reizi ziemā iziet uz dīķa šaibu padzenāt un NHL superstāru Bekstrēmu, bet par diviem NHL līmeņa spēlētājiem, kuri līgā ir aizvadījuši vismaz 3 vairāk vai mazāk veiksmīgas sezonas.

Nevajag aizmirst, ka viņi (NHL spēlētāji) praktiski visi savā laikā ir bijuši savu komandu līderi, uzbrukuma supermašīnas. Tas, ka kādā karjeras posmā viņam attīstība ir mazliet piebremzējusies vai piebremzēta (teiksmi, ieliekot spēlētājam par uzdevumu strādāt aizsardzībā), nenozīmē, ka viņš nevarētu atgriezties iepriekšējā ampluā.

Par vērtīgumu gan neviens neteica (runa bija par spēlētāja iespējam BŪT +/- tāda paša līmeņa spēlētājam, konkrētā situācijā), bet ja par vērtīgumu, tad tas, ka vienam ir mazāki cipari pie punktiem, nenozīmē, ka viņš ir mazāk VĒRTĪGS. Spēlēšana aizsardzībā, spēka spēle un vienkārši pretinieku čakarēšana ir ne mazāk svarīgs spēles elements.

Un vēl. Tīri intereses pēc. Kā vispār rodas šādi tik nepareizi un pašā saknē aplami secinājumi par slavofīliem? Tāpēc, ka netiek dziedāts viens meldiņš ar vairākumu, kuriem savukārt ir zināma aizture šai jautājumā? Un kāpēc, piemēram, netiek pieminēta neizsakāma mīlestība pret čehiem, šveiciešiem, zviedriem?

     [+] [-]

, 2010-05-21 19:30, pirms 15 gadiem
Jums tik Kanāda un Krievija, bet par ASV aizmirsuši, ASV parādis vel

     [+] [-]

, 2010-05-21 20:02, pirms 15 gadiem
Protams ši Kanādas sastāvu pat nevar salīdzināt ar OS sastāvu, ši bija daudz vājāks. Ar ko var izskaidrot to, ka gan Kanāda, gan ASV uz PČ 2010 atveda daudz vājāku sastāvu nekā citus gadus. Visi spēlētāji bija ļoti jauni, laikam gatavo nākotnes sastāvu! Talantīgi spēlētāji, bet pietrūkst pieredzes un plus vēl daudzi gribēja spēlēt pēc NHL noteikumiem, spēlēja asi un pelnēja daudz noraidījumu! Varēja likties, ka Kanādiešiem ir vienalga par PČ, jo atsūtīja pēdējo gadu vājāko sastāvu, un vājais posms bija vārtsargi!

     [+] [-]

, 2010-05-21 21:26, pirms 15 gadiem
diemžēl, autor, bet ivaram šoreiz ir vairāk argumentu. Neredzēju konkrēto spēli un kanādiešus vispār PČ, bet mēģināt padarīt šo sastāvu par kaut kādu kanādas nākotni, tas ir nonsens.
Vidusmēra komanda, ar dažiem labiem un dažiem ļoti talantīgiem spēlētājiem, bet pārējie visi, pēc pāris gadiem pazudīs NHLā.
Tai skaitā, tevis saslavētais Laičs, atceries, ka lielu daļu no pt viņš gūst PP, kur kapājas vārtu priekšā maiņai, kurā spēlē Ovi-Bekstrēms. nav viņš ne izcils, ne talantīgs! Cik gan nav bijuši tādi vienas sezonas wonderi ar krietni lielāku nekā 50+ pt bagāžu.

     [+] [-]

, 2010-05-21 21:26, pirms 15 gadiem
Vārtsargi kanādai vispār pabriesmīgi nokomplektēti - un kāda starpība, ka džonsons Valiketu no NYR 2.vārtsarga izkonkurēja (par ko starp citu neesmu pārliecināts), ja sez beigās Lundkvists viens pats spēlēja.

     [+] [-]

, 2010-05-21 21:27, pirms 15 gadiem
Aizsdarzība? it kā pats galvenais defā būtu rezultativitāte, turklāt komandās, kas atrodas tabulas lejasdaļā. Manupŗat dīfenss kanādai izskatījās absolūti nesalīdzināms ar OS komandu un šis varētu būt kāds 5, 6 sastāvs ja ņemtu vērā visus NHL spēlētājus.

     [+] [-]

, 2010-05-21 21:30, pirms 15 gadiem
Par uzbrukumu arī pietiekami tendenciozo uzrakstīts, vnk negribas strīdēties. Downie 2. rez RW, bet kurš komandā? Raymond - 50+ pt spēlētājs sezonā - kuru pēc kārtas?
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2010-05-22 11:41, pirms 15 gadiem
Lai nepūš pīles ka nav svarīgi! Visa pasaule zin, ko nozīmē hokejā spēle Krievija -Kanāda ....derbijs! Krievi malači...pārbauca pāri kā ceļa rullis !

     [+] [-]

, 2010-05-22 12:48, pirms 15 gadiem
Juris Miņins rakstīja: Fundamentālā līmenī hokejs ir komandu sporta veids, kur komanda (spēles sistēma) stāv augstāk par jebkuru individuālu talantu un bez komandas neviens hokejists nespēs sasniegt savu labāko spēli. Ja vari pierādīt pretējo, būšu uzmanīgs lasītājs/klausītājs/skatītājs.

Man gan liekas, ka tev ir problēmas ar orientēšanos hokejistu (sportistu kā tādu) līmenī/spējās un saprašanu kas ir kas... tb, precīzāk, "stāru" pārvērtēšanas mānija.

Jebkurš NHL stabili spēlējošs hokejists, kurš sezonas laikā gūst punktus 30, pie konkrētiem apstākļiem ir spējīgs arī aizvadīt All-Stars sezonu (piemērus pats vari sameklēt). Katra spēlētāja vērtība ir tieši tik liela, cik viņš var pielāgoties konkrētai spēlei, konkrētiem maiņas partneriem, konkrētiem uzdevumiem.

Laičs, ja ņem vērā, ka vēl nesen ganījās pa "Caps" trešo/ceturto maiņu un tagad arī ir otrā trijnieka centrs, ir tīri pat rezultatīvs (50+ punktu spēlētājs), kamēr Bekstrēms uzreiz tika pie NHL TOP malējiem uzbrucējiem un salasīja (vidēji, aptuveni) punktus 80-100. Jā, absolūtos skaitļos tas izskatās iespaidīgi, taču ja apskatās "bekgraundu", tad viss nebūt tik vienkārši nav.

To kā Laičs spēlē ar labiem partneriem viņš parāda, tad, kad viņam tiek dota iespēja (aizvadītās sezonas pats sākums), taču lieta tāda, ka arī pārējām maiņām vajag centrus + komandas ķīmija (un tieši tas pats attiecināms uz Bekstrēmu).
Laičš kā centrs aizvadīja labi ja 5 spēles Capitals sistēmā, tāpēc grūti saukt viņu par centru... Kā centri regulāri spēlēja: Bekstrēms, Morisons, Flaišmens, Stekels(pēdējais ja nespēlēja, tad viņu aizvietoja Gordons)... + Belanžē kad viņu atmainīja kā arī jaunais Perro +/- 20 spēlēs kurās tika izsaukts no Hēršijas... Laičs pārsvarā ar Sjominu spēlēja 2. maiņas malējo uzbrucēja posteņos un centra pozīcijā viņiem klāt lika vienu no centriem(Belanžē, Morisonu vai Flaišmanu)...

     [+] [-]

, 2010-05-22 12:57, pirms 15 gadiem
Bet nu tā tev piekītu... Viņš varētu spēlēt ar Ovečkinu un Bekstrēmu kaut vai vienā maiņā un varbūt viņam izdotos sakrāt 100 punktus, bet tas nav priekš viņa... Viņš komandai vairāk vajadzīgs 2., 3. maiņā ar savu enerģiju un kapāšanu, nekā 1. maiņā ar rezultativitāti... Un piedevus + viņam, ka viņš arī nespēlējot ar Ovečkinu ir pietiekami rezultatīvs un viens no Vašingtonas līderiem... Ne velti viņš bija sākumā minēts kā galvenais kandidāts uz kapteiņa vietu...