Layout: current: getContentLayoutLoad (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayoutLoad (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:742, Did:0, useCase: 3

Dzierkals: "Vītoliņš saka, ka jāspēlē hokejs, nevis jāskrien pakaļ pretiniekiem"

Ulvis Brože
Ulvis Brože @UlvisBrozhe

Dzierkals: "Vītoliņš saka, ka jāspēlē hokejs, nevis jāskrien pakaļ pretiniekiem"
Mārtiņš Dzierkals. Foto: LHF

Latvijas hokeja izlase ceturtdien pulksten 19:30 ar maču pret Itāliju sāks Pekinas olimpisko spēļu kvalifikācijas turnīru, kurā piedalīsies četras komandas, bet ceļazīmi iegūs tikai labākā. "Zinām, ka mūsu lielākie pretinieki būs francūži, bet zinām arī to, ka pret ungāriem un itāliešiem nebūs pastaiga," sarunā ar portālu Sportacentrs.com pauda valstsvienības uzbrucējs Mārtiņš Dzierkals.

Mārtiņam Dzierkalam pirmais oficiālais turnīrs Latvijas valstsvienības rindās bija tieši olimpiskā kvalifikācija. 2016. gada septembra ievadā laukuma saimnieki turnīru atklāja ar graujošu 8:1 uzvaru pret Austriju, un vienus no vārtiem guva tieši Dzierkals. Dienu vēlāk sekoja grūta 3:1 uzvara pret japāņiem, bet izšķirošajā mačā tika piedzīvots sāpīgs 2:3 zaudējums pret Vācijas izlasi, kas Phjončhanas olimpiskajās spēlēs izcīnīja sudrabu.

"Jau pagājis labs laiciņš – dzīve uz priekšu rit ātri, jau pieci gadi. Protams, visspilgtāk atceros savus pirmos vārtus. Tas ir patīkamākais, kas palicis atmiņā no iepriekšējās kvalifikācijas. Atceros, ka pietrūka ļoti maz – pašās beigās zaudējām Vācijai. Šajā turnīrā tas ir jāmaina un jātiek uz olimpiskajām spēlēm. Mums priekšā ir liels notikums," sarunā ar portālu Sportacentrs.com teica tagad 24 gadus vecais Dzierkals, kuram aiz muguras divi pasaules čempionāti.

Viņš atzina, ka piecu gadu laikā mainījies arī paša spēlētais hokejs – ja agrāk virsroku ņēmusi skriešana un sišanās, tad šobrīd uzbrucējs mēģina spēlēt iespējami gudrāk. "Esmu progresējis, pats to jūtu un tas ir tikai loģiski. Tieši pieci gadi – tas ir interesants atskaites punkts. Nesen paskatījos video no tās kvalifikācijas. Interesants sastāvs, bet tagad komanda izskatās pavisam citādi," pauda uzbrucējs, kurš tiek iespēlēts ceturtajā virknējumā kopā ar centru Andri Džeriņu un Rihardu Bukartu, ar kuru kopā spēlēts Rīgas "Dinamo" pagājušajā sezonā.

Starp Dzierkalu un Bukartu "Dinamo" rindās spēlēja Jānis Švanenbergs, kurš vienīgais no trijotnes palicis Rīgā. "Visi esam līdzīga vecuma un spēlējām jaunāku hokeju. Nebija tā, ka uzreiz parādījās saikne – bija nepieciešams periods, lai aprastu. Kad aizgāja, tad ieguvām pārliecību. Grūti izskaidrot, kas tieši nostrādāja. Neesam tādi vienīgie... Bija viens pasaules čempionāts, kurā bija maiņa Dārziņš – Džeriņš – Daugaviņš. Ik pa laikam parādās tādas saiknes. Žēl, ka nav iespējas to turpināt, bet varbūt vēl kādreiz uzspēlēsim kopā."

Dzierkals atzina, ka vislielākie nopelni virknējuma panākumos pienākas "Dinamo" bijušajam galvenajam trenerim Pēterim Skudram. "Izlikt trīs jaunos KHL – tur ir jābūt iekšām. Ne visi tā varētu. Izlikt trīs jaunos pret Maskavas "Dynamo" pirmo maiņu ar Vadimu Šipačovu priekšgalā..."

Nomainoties "Dinamo" vadībai, komanda atbrīvojās no tiesībām uz Dzierkalu, tās aizmainot uz Pekinas "Kunlun Red Star" pret kanādiešu uzbrucēju Hanteru Šinkaruku. Uzbrucējs atklāja, ka vasaras sākumā jau teju izdevies vienoties par līgumu ar Ķīnas komandu, tomēr beigās sarunas izjukušas un nācies sākt jaunus meklējumus. Lai gan oficiāli līgums nav izziņots, Dzierkals savu nākamo komandu jau atradis. Nākamajā sezonā viņš nespēlēs KHL.

Arī Latvijas izlase piedzīvojusi pārmaiņas, pēc pasaules čempionāta Bobu Hārtliju galvenā trenera amatā aizstājot Harijam Vītoliņam. "Viņš prasa, lai spēlējam hokeju, lai nebaidāmies darīt. Vieš pārliecību. Visi ir pozitīvi noskaņoti, viss ir kārtībā. Esmu spēlējis pret viņu, kad trenēja Maskavas "Spartak", zinu to stilu. Gan jau viņš mūs arī pazīst," teica Dzierkals. "Man ir tāda sajūta, ka pie mums jaunie spēlētāji biežāk met ripas zonā. Vītoliņš teica, lai nebaidāmies un esam pārliecināti par sevi. Ka jāspēlē hokejs, nevis jāskrien pakaļ pretiniekiem."

"Zinām, ka mūsu lielākie pretinieki ir francūži, bet zinām arī to, ka pret ungāriem un itāliešiem nebūs nekādas pastaigas. Itāliju jau redzējām pasaules čempionātā. Viņiem bija novājināts sastāvs, bet tāpat spēle nebija viegla – tikai beigās izrāvām uzvaru. Nopietni gatavosimies katram mačam. Ir tikai viena ceļazīme, kuru grib dabūt visas komandas," pauda Dzierkals, kurš pasaules čempionātā guva divus vārtus – abus cīņā pret Somiju.

"Katrs turnīrs ir ar citu formātu, tāpēc nepieciešama citāda pieeja. Olimpiskajā kvalifikācijā ir tikai trīs spēles, un visas ir izšķirošās. Pasaules čempionātā ir citādi. Kanāda zaudēja pirmajās trīs spēlēs, bet tāpat dabūja zeltu. Pasaules čempionāts vienmēr nozīmē sezonas beigas, esi emocionāli iztukšots. Tagad ir svaigums, visi deg un grib spēlēt. Viennozīmīgi būsim gatavi," ar pārliecību pauda Dzierkals. "Klāt nākuši NHL spēlētāji. Komandā tiešām valda laba atmosfēra. Visi zina mērķi, uz ko ejam!"

1 2 43 komentāri

  -2 [+] [-]

, 2021-08-25 16:52, pirms 3 gadiem
Tātād arī spēlēs Čehijā, visdrīzāk

  +3 [+] [-]

, 2021-08-25 17:00, pirms 3 gadiem
zata rakstīja: Tātād arī spēlēs Čehijā, visdrīzāk
nu tas ir daudz labāk nekā kuņluņā vai ģinamo

  +1 [+] [-]

, 2021-08-25 17:09, pirms 3 gadiem
zaipis rakstīja: nu tas ir daudz labāk nekā kuņluņā vai ģinamo
Koks ar diviem galiem. + nav jālidinās/jābraukā pa puspasauli. Nauda gan jau līdzvērtīga, kā RD vai ķīniešos, tikai nedaudz mazāk spēļu. - pretinieki vidēji ņemot, tomēr vājāki. Nu un tas, ka atkal būs leģis - var izrādīties gan pluss, gan mīnuss. Pēdējos gados tie, kas nonāk Čehijā pārsvarā vai nu paliek tur vai dodas atpakaļ uz RD vai uz zemākām līgām

     [+] [-]

, 2021-08-25 17:27, pirms 3 gadiem
Tas ir ļoti labi, ka izlases hokeja treneris saka, ka hokeja spēles laikā ir jāspēlē hokejs. Tas demonstrē kompetenci un pārliecību. Latvijas izlase pārliecinoši iet pēc Gagarina kausa!

  +2 [+] [-]

, 2021-08-25 17:46, pirms 3 gadiem
Uzreiz rodas jautājums,ko viņš iepriekš visu laiku ir darījis hokeja laukumā?

     [+] [-]

, 2021-08-25 17:48, pirms 3 gadiem
Teikt jau var, vai spēlētāji spēs izpildīt?
Vairākuma izspēle joprojām nekāda, cerams šajās dienās tiek mācīts

  +1 [+] [-]

, 2021-08-25 17:55, pirms 3 gadiem
Hārtlijs vismaz stingri lika spēlēt pēc sava plāna un komanda varēja līdzvērtīgi sisties ar jebkuru izlasi.Bet tagad sāksies atkal improvizācija,kas varbūt nostrādās pret vājākiem pretiniekiem,bet pret top izlasēm visticamāk nē.

  +2 [+] [-]

, 2021-08-25 17:59, pirms 3 gadiem
Dinamo'1988 rakstīja: Teikt jau var, vai spēlētāji spēs izpildīt?
Vairākuma izspēle joprojām nekāda, cerams šajās dienās tiek mācīts
Izspēle forša, bet noslēdzas ar Robja nerezultatīvu metienu
Slēpts komentārs: pernambucan0

  +2 [+] [-]

, 2021-08-25 18:15, pirms 3 gadiem
pernambucan0 rakstīja: Molodčiki čaļi! Var just, ka pie Harkas ir daudz lielāka vēlme spēlēt! Tāpēc patiess prieks, ka savlaicīgi atkratījāmies no Bobja!
Atbildi lūdzu Zviedru Agrim, vai esiet nēsājis Georga lentu?

  +1 [+] [-]

, 2021-08-25 18:46, pirms 3 gadiem
Ja apstiprinās, ka Džeriņš spēlēs Austrijā un Dzierkals, Bindulis - Čehijā, tad šosezona ir netipiska Latvijas hokejam, jo nebūs bezdarbnieku blices , jo nav kam tur slidot.
visi kaut cik derīgi hokejisti izlasei vai kandidāti būs pie darba jau no sezonas sākuma, pie tam arī OHL nebūs daudz tādu slidotāju , kas gaidīs piedāvājumus, ja nu vienīgi joberlīgeri, kas nav izlases kandidāti!

  +1 [+] [-]

, 2021-08-25 18:49, pirms 3 gadiem
Klavulapa-1 rakstīja: Atbildi lūdzu Zviedru Agrim, vai esiet nēsājis Georga lentu?
ko piepisāties pie vatespaura un smirdiniet pa visiem rakstiem?

  -3 [+] [-]

, 2021-08-25 19:03, pirms 3 gadiem
zaipis rakstīja: ko piepisāties pie vatespaura un smirdiniet pa visiem rakstiem?
Ieritini atpakaļ savu zalupu un ciet klusu, dēlēn!

  +3 [+] [-]

, 2021-08-25 19:15, pirms 3 gadiem
Klavulapa-1 rakstīja: Atbildi lūdzu Zviedru Agrim, vai esiet nēsājis Georga lentu?
Paskaties vecās Padomju filmas, it sevišķi par karu, tur arī brīžiem figurē Georga lentes līdzās ar Trikoloriem, tikai ne jau Sarkanarmiešu un Komunistu, bet gan "tautas nodevēju" rindās, kuri labprātīgi vai piespiedu kārtā karoja jeb darbojās, kā nu kurš, Trešā Reiha interesēs

  +1 [+] [-]

, 2021-08-25 19:22, pirms 3 gadiem
coffijs rakstīja: Hārtlijs vismaz stingri lika spēlēt pēc sava plāna un komanda varēja līdzvērtīgi sisties ar jebkuru izlasi.Bet tagad sāksies atkal improvizācija,kas varbūt nostrādās pret vājākiem pretiniekiem,bet pret top izlasēm visticamāk nē.
OS kvalī tieši šādai te taktikai vajadzētu nostrādāt! Galvenais lai krīt vārti, it sevišķi vairākumos

  -1 [+] [-]

, 2021-08-25 19:26, pirms 3 gadiem
anetho rakstīja: OS kvalī tieši šādai te taktikai vajadzētu nostrādāt! Galvenais lai krīt vārti, it sevišķi vairākumos
arēnā skatīsies ar piemīztām biksēm un trīcošām rokām lokot mīzalu rīt?

  -1 [+] [-]

, 2021-08-25 19:28, pirms 3 gadiem
Banss rakstīja: Izspēle forša, bet noslēdzas ar Robja nerezultatīvu metienu
Vecīt, par to jau rakstīju vairākkārt un tu pats to arī ļoti labi saproti, nu nav Hokejā nekādu tādu īpašu pret štangu līdzekļu, nu nav un viss! Ne jau nu Bukarts vai arī citi to speciāli dara, tas vienkārši tā notiek un tas ir jāpārvar! Treniņos to visu padarīšanu var slīpēt cik gribi, tas ir kaut kas līdzīgs Aļonas pirmajām servēm jeb pērtiķbola truļiem, te ir vienkārši jācer ka kritīs un citu neko nevar padarīt nekādā līmenī, ieskaitot arī NHL

  -1 [+] [-]

, 2021-08-25 19:30, pirms 3 gadiem
zaipis rakstīja: arēnā skatīsies ar piemīztām biksēm un trīcošām rokām lokot mīzalu rīt?
Rīt nē, bet Piektdien, rīt būšu Bauskā, pirmo maču pie koriša lūrēšu ar tradicionālajiem šaslikiem un alutiņiem

  +1 [+] [-]

, 2021-08-25 19:31, pirms 3 gadiem
anetho rakstīja: OS kvalī tieši šādai te taktikai vajadzētu nostrādāt! Galvenais lai krīt vārti, it sevišķi vairākumos
Šādai taktikai ir 1 mīnuss - ja kaut kas nesanāk, kā gribētos, sākas stress un visi grib būt dzimtenes glābēji, kas beidzas ar ai,ai,ai.

  +1 [+] [-]

, 2021-08-25 19:33, pirms 3 gadiem
Geralt of Rivia rakstīja: Šādai taktikai ir 1 mīnuss - ja kaut kas nesanāk, kā gribētos, sākas stress un visi grib būt dzimtenes glābēji, kas beidzas ar ai,ai,ai.
Piekrītu, tāpēc tīri psiholoģiski būtu vajadzīgi ātri vārti, it sevišķi pirmajā mačā, par ko arī vairākkārt jau rakstīju!

  +1 [+] [-]

, 2021-08-25 19:36, pirms 3 gadiem
zaipis rakstīja: ko piepisāties pie vatespaura un smirdiniet pa visiem rakstiem?
Es pieduros

  +1 [+] [-]

, 2021-08-25 19:40, pirms 3 gadiem
Kāds var pateikt, kas īsti ir/bija ar to Kalniņu, kāpēc nav un nebija pat kandidātos?

  +1 [+] [-]

, 2021-08-25 19:41, pirms 3 gadiem
anetho rakstīja: Piekrītu, tāpēc tīri psiholoģiski būtu vajadzīgi ātri vārti, it sevišķi pirmajā mačā, par ko arī vairākkārt jau rakstīju!
Un es tev par to arī atbildēju savulaik - lv bieži vien ātri vārti izdara vairāk ļauna, kā laba.

  -1 [+] [-]

, 2021-08-25 19:42, pirms 3 gadiem
Klavulapa-1 rakstīja: Kāds var pateikt, kas īsti ir/bija ar to Kalniņu, kāpēc nav un nebija pat kandidātos?
Oficiāli, jo klubam CL būs jāmauc un nelaiž/negrib laist. Neoficiāli, kā Matulis rakstīja, esot vainots par zaudējumu GER.

  +1 [+] [-]

, 2021-08-25 19:43, pirms 3 gadiem
Klavulapa-1 rakstīja: Kāds var pateikt, kas īsti ir/bija ar to Kalniņu, kāpēc nav un nebija pat kandidātos?
"ģimenes apstākļi"

  +2 [+] [-]

, 2021-08-25 19:46, pirms 3 gadiem
anetho rakstīja: Vecīt, par to jau rakstīju vairākkārt un tu pats to arī ļoti labi saproti, nu nav Hokejā nekādu tādu īpašu pret štangu līdzekļu, nu nav un viss! Ne jau nu Bukarts vai arī citi to speciāli dara, tas vienkārši tā notiek un tas ir jāpārvar! Treniņos to visu padarīšanu var slīpēt cik gribi, tas ir kaut kas līdzīgs Aļonas pirmajām servēm jeb pērtiķbola truļiem, te ir vienkārši jācer ka kritīs un citu neko nevar padarīt nekādā līmenī, ieskaitot arī NHL
šis pat ir meistarstikis taviem mērogiem ja gribi ietrāpīt labu pirmo servi, būt trīnīšu snaiperis NBA vai golu mašīna NHL, tad vnk ir ļoti stipri jācer, vēlams vairāk kā pārējiem, ar treniņiem un prasmēm tam noteikti nav nekāda sakara

  +2 [+] [-]

, 2021-08-25 19:49, pirms 3 gadiem
principā Bukarts mierīgi varētu būt Ovečkina vietā, nelaime tik tāda, ka viņš nemāk tik labi cerēt, kā krievs

  +1 [+] [-]

, 2021-08-25 19:52, pirms 3 gadiem
neputns rakstīja: principā Bukarts mierīgi varētu būt Ovečkina vietā, nelaime tik tāda, ka viņš nemāk tik labi cerēt, kā krievs
un neatradās īstajā vietā , kad notika NHL drafts

  +1 [+] [-]

, 2021-08-25 19:53, pirms 3 gadiem
anetho rakstīja: Vecīt, par to jau rakstīju vairākkārt un tu pats to arī ļoti labi saproti, nu nav Hokejā nekādu tādu īpašu pret štangu līdzekļu, nu nav un viss! Ne jau nu Bukarts vai arī citi to speciāli dara, tas vienkārši tā notiek un tas ir jāpārvar! Treniņos to visu padarīšanu var slīpēt cik gribi, tas ir kaut kas līdzīgs Aļonas pirmajām servēm jeb pērtiķbola truļiem, te ir vienkārši jācer ka kritīs un citu neko nevar padarīt nekādā līmenī, ieskaitot arī NHL
Un meistarība neskaitās? Galvenais ir, lai paveicās? Tas, kā sanāk - Bukijs slido, aizver acis un lūdz Dievu, lai ripa ir vārtos? Viņš lūdz tādu švaku Dievu tāpēc ripa pa Štangu, Oveckins vai Makdeivids lūdz superdievu, tāpēc trāpa biežāk kā visi citi un muhamedāņi lūdz Allahu, tāpēc pat nemēgina mest pa vārtiem?

  -1 [+] [-]

, 2021-08-25 20:07, pirms 3 gadiem
anetho rakstīja: Vecīt, par to jau rakstīju vairākkārt un tu pats to arī ļoti labi saproti, nu nav Hokejā nekādu tādu īpašu pret štangu līdzekļu, nu nav un viss! Ne jau nu Bukarts vai arī citi to speciāli dara, tas vienkārši tā notiek un tas ir jāpārvar! Treniņos to visu padarīšanu var slīpēt cik gribi, tas ir kaut kas līdzīgs Aļonas pirmajām servēm jeb pērtiķbola truļiem, te ir vienkārši jācer ka kritīs un citu neko nevar padarīt nekādā līmenī, ieskaitot arī NHL
ir vien labs variants - iemest golu

  +1 [+] [-]

, 2021-08-25 20:07, pirms 3 gadiem
anetho rakstīja: Rīt nē, bet Piektdien, rīt būšu Bauskā, pirmo maču pie koriša lūrēšu ar tradicionālajiem šaslikiem un alutiņiem
pēries to gabalu lai skatītos pa TV ?

     [+] [-]

, 2021-08-25 20:18, pirms 3 gadiem
neputns rakstīja: šis pat ir meistarstikis taviem mērogiem ja gribi ietrāpīt labu pirmo servi, būt trīnīšu snaiperis NBA vai golu mašīna NHL, tad vnk ir ļoti stipri jācer, vēlams vairāk kā pārējiem, ar treniņiem un prasmēm tam noteikti nav nekāda sakara
Tu nesaprati manis rakstīto Tagad slinkums visu rakstīt pa jaunam, galvenā doma ir tāda, ka viss var tikt pareizi darīts, meistarība arī ir gana labi slīpēta, taču vienkārši nekrīt un viss, kaut gan treniņproces viss notiekas

  -3 [+] [-]

, 2021-08-25 20:25, pirms 3 gadiem
Vītoliņš ir jāklausa, tomēr pasaules klases treneris. Olimpiskais kā arī pasaules čempions, tādi treneri ir retums. Un beidzot Latvijas izlasi vada tādas raudzes treneris, nevis ziemeļamerikas pabiras, kuri vairs nevienam nav vajadzīgi. Bet zinot stulbo latvieti, ieraugot ārzemnieku latvietis ģībst vai aiz laimes..
Lai veicas mūsu puikām.

  +1 [+] [-]

, 2021-08-25 20:47, pirms 3 gadiem
MrMaybe rakstīja: Vītoliņš ir jāklausa, tomēr pasaules klases treneris. Olimpiskais kā arī pasaules čempions, tādi treneri ir retums. Un beidzot Latvijas izlasi vada tādas raudzes treneris, nevis ziemeļamerikas pabiras, kuri vairs nevienam nav vajadzīgi. Bet zinot stulbo latvieti, ieraugot ārzemnieku latvietis ģībst vai aiz laimes..
Lai veicas mūsu puikām.
Tomēr nepiekrītu Hārtlija spēles stils LV bija ļoti parocīgs, bet šoreiz pēc Gagarina tomēr Hārtlijs mazliet bija noguris un neieguldīja visus spēkus kā citas reizes.

Tomēr Harim vienmēr ir veicies Krievu hokejā ir cita atlase un ar talantu pārbagātu izlase nav grūti uzvarēt dažādus turnīrus. Mūsu izlase ir mazākiem talantiem, tāpēc nebūs viegli kaut ko lielu sasniegt.

  +1 [+] [-]

, 2021-08-25 21:32, pirms 3 gadiem
anetho rakstīja: Tu nesaprati manis rakstīto Tagad slinkums visu rakstīt pa jaunam, galvenā doma ir tāda, ka viss var tikt pareizi darīts, meistarība arī ir gana labi slīpēta, taču vienkārši nekrīt un viss, kaut gan treniņproces viss notiekas
bet protams, ka ikviens hokejists, tā pat kā basketbolists un tenisists, lai arī cik labi nebūtu, reizēm netrāpīs ripu vārtos, bumbu grozā, vai servi laukumā, bet ar cerēšanu gan tam būs maz sakara.
1 2 43 komentāri