Layout: current: getMobContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getMobContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:115, Did:0, useCase: 3
Autors: Edmunds Novickis

"Jelgava" lūdz LFF DK izskatīt Mihadjuka-Jaudzema sadursmi

"Jelgava" lūdz LFF DK izskatīt Mihadjuka-Jaudzema sadursmi
Pāvels Mihadjuks
Foto: Raitis Supe, jelgavasvestnesis.lv

SMScredit.lv Virslīgas klubs "Jelgava" oficiālajā mājas lapā paziņojusi, ka ir iesniegts iesniegums Latvijas Futbola federācijas (LFF) Disciplinārlietu komitejai (DK) par epizodi Virslīgas 3.kārtas spēlē, kad ar galvām sadūrās "Jelgavas" spēlētājs Artis Jaudzems un "Liepājas" spēlētājs Pāvels Mihadjuks.

Pārpublicējam FK "Jelgava" mājas lapā publicēto paziņojumu:

Informējam ka esam iesnieguši Latvijas Futbola Federācijas Disciplinārajai Komisijai iesniegumu par Virslīgas 3.kārtas spēles FK Jelgava- FK Liepāja 34.minūtes epizodes izvērtēšanu.

Apsveicam FK ''Liepāja'' ar izcīnīto dramatisko uzvaru aizraujošā spēlē, kas noritēja bezkompromisa cīņā, augstā kvalitātē un emocionāli nokaitētā atmosfērā. Mēs zaudējām šo spēli esot vairākumā, bet pēc spēles mēs esam palikuši mazākumā, jo 34.minūtē ciešot sadursmē ar FK ''Liepāja" futbolistu', slimnīcā ar ļoti smagām traumām ir nogādāts mūsu spēlētājs Artis Jaudzems. Mums un Latvijas futbola sabiedrībai šobrīd ir svarīgi norobežoties no visām pārējām emocijām un pieņemt pareizo lēmumu situācijā, kurā ir radusies viena no visnopietnākajām traumām Latvijas futbolā pēdējo gadu laikā. Artim Jaudzemam konstatēti 5 dažādu galvaskausa kaulu lūzumi un smadzeņu satricinājums. Labā ziņa ir tāda, ka futbolista stāvoklis šobrīd ir stabils un atlabšanas process iezīmējas pozitīvi.

Artis Jaudzems ir FK ''Jelgava'' visātrākais spēlētājs un viens no talantīgākajiem savas paaudzes futbolistiem Latvijā. Sadursme lielā mērā notika tieši ātruma īpašību dēļ, pretiniekam pieņemot nepareizo lēmumu. Ja attīstīsies futbols Latvijā, tad noteikti pieaugs arī spēles temps. Tāpēc ir ļoti svarīgi, lai Latvijas futbola profesionāļi šo spēles incidentu pienācīgi izvērtē un izdara pareizos lēmumus, samazinot līdzīgu gadījumu iespēju nākotnē, jo šo mēs vairs mainīt nevaram.

Sadursme no 1:50

Izmantotie resursi:
Futbola Klubs Jelgava


, 2015-04-14 11:22, pirms 10 gadiem
Nu bāc, tīra cīņas epizode. Ko tur vēl kasās?
, 2015-04-14 11:24, pirms 10 gadiem
Protams, vīram varam novēlēt ātru atlabšanu.
, 2015-04-14 11:24, pirms 10 gadiem
Pēc pēdējas rindkopas var spriest, jāievieš normatīvi "uz ātrumu" virslīgā, vadoties pēc pirmā ātrākā skrējēja rezultātiem. Kas nespēj turēt, virslīgā nav ko skriet. Absurds.
, 2015-04-14 11:25, pirms 10 gadiem
RolandsB rakstīja: Nu bāc, tīra cīņas epizode. Ko tur vēl kasās?
Jaudzems jau bija dabūjis gaisā bumbu, bet tad nāca Mihadjuka galva. Sarkanā kārtiņa, jo papildis tika norauts bīstams pretuzbrukums.
, 2015-04-14 11:29, pirms 10 gadiem
RolandsB rakstīja: Nu bāc, tīra cīņas epizode. Ko tur vēl kasās?
Nepiekrītu! Ei nu pierādi, ka, piemēram, no aizmugures braucot kādam kājās, tīšām domāts nodarīt pāri. Ticamākais, tā arī ir cīņa, dažkārt ar nepatīkamām sekām. Protams, no tādām epizodēm futbols nav pasargāts, tomēr jāpievērš uzmanību tām ir un tieši ar domu par nākotni. Vienmēr tas nav iespējams, tomēr futbolistam jācenšas domāt par darbības sekām. Nevar tikai teikt - es darīju savu darbu, piedo, ka tā sanāca.
, 2015-04-14 11:30, pirms 10 gadiem
Protams sods tur bija, bet ne tāds, kuru būtu jāizskata DK. Tik pat labi varēja būt traumas uz abām pusēm, vai pat Liepājas virzienā. Jāizskata lieta pēc būtības un motīva, nevis uz emocijām.
, 2015-04-14 11:32, pirms 10 gadiem
Tieši tā - piedod, tā sanāca. Tas ir futbols. Nav vairs nekādi mazie bērni.
DK lems vai ir DQ vērts, vai nav.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
, 2015-04-14 11:40, pirms 10 gadiem
Key Nr.23 rakstīja: Protams sods tur bija, bet ne tāds, kuru būtu jāizskata DK. Tik pat labi varēja būt traumas uz abām pusēm, vai pat Liepājas virzienā. Jāizskata lieta pēc būtības un motīva, nevis uz emocijām.
Tas, ka noteikumu pārkāpejs pats dabū traumu nenoņem atbildību!

Tīra sarkanā, jo nokavēja un viss. Tad jau katrs kājās braucējs teiks, ka cīņas epizode, bik nokavēju un šļūcot es tak dibenu sasitu.
, 2015-04-14 11:41, pirms 10 gadiem
arhivs X rakstīja: Tieši tā. Vajag norobežoties no emocijām un saprast, ka tas bija nelaimes gadījums. Neviens negribēja piekāpties, abi gāja uz bumbu. Nekāda tīša traumēšana tur nebija. Protams, žēl, ka tā ir noticis, bet sports ir saistīts ar lielākām vai mazākām traumām.
Futbolā - ja nokavē un nenospēlē bumbā bet pretinieka ķermenī un radi smagu traumu, plus apturi bīstamu uzbrukumu, tad ir sods, nekādas emocijas, tikai noteikimi
, 2015-04-14 11:42, pirms 10 gadiem
arhivs X rakstīja: Tieši tā. Vajag norobežoties no emocijām un saprast, ka tas bija nelaimes gadījums. Neviens negribēja piekāpties, abi gāja uz bumbu. Nekāda tīša traumēšana tur nebija. Protams, žēl, ka tā ir noticis, bet sports ir saistīts ar lielākām vai mazākām traumām.
Cik var redzēt atkārtojumā, tad kā teica liepājnieku treneris, bumba uz mākslīgā seguma atsitoties no zemes uzņēma paātrinājumu, uz ko Mihadjuks nokavēja, līdz ar to bija sadursme. Nekas apzināti darīts šeit nav. Vienīgi ko varu teikt, ātrāk jāmūk prom no tiem mākslīgiem laukumiem, jo ļoti neprognozējams futbols tur ir.
Slēpts komentārs: Modritis
, 2015-04-14 11:45, pirms 10 gadiem
Key Nr.23 rakstīja: Cik var redzēt atkārtojumā, tad kā teica liepājnieku treneris, bumba uz mākslīgā seguma atsitoties no zemes uzņēma paātrinājumu, uz ko Mihadjuks nokavēja, līdz ar to bija sadursme. Nekas apzināti darīts šeit nav. Vienīgi ko varu teikt, ātrāk jāmūk prom no tiem mākslīgiem laukumiem, jo ļoti neprognozējams futbols tur ir.
Tad jau arī Rodem nevajadzēja dot dzeteno kausa spēlē, kad iebrauca kājās liepājniekam, jo tur tak bumba ātrāk kustās kā uz zāles. ...

par ko te vispār ir runa?
viens bija ātrāks, otrs lēnāks.
lēnākais smagi satraumēja otru spēlētāju un apturēja uzbrukumu. Sarkanā un 3 spēlu diskvalifikācija. punkts
, 2015-04-14 11:48, pirms 10 gadiem
redh rakstīja: Tas, ka noteikumu pārkāpejs pats dabū traumu nenoņem atbildību!

Tīra sarkanā, jo nokavēja un viss. Tad jau katrs kājās braucējs teiks, ka cīņas epizode, bik nokavēju un šļūcot es tak dibenu sasitu.
Sarkano tur gan nevar atrast. Labi, patreiz šeit diskutēt , ir koks ar diviem galiem. Cik cilvēku, tik viedokļu, atšķirībā no katra indivīda piederības vienai vai otrai komandai.
, 2015-04-14 11:50, pirms 10 gadiem
redh rakstīja: Tad jau arī Rodem nevajadzēja dot dzeteno kausa spēlē, kad iebrauca kājās liepājniekam, jo tur tak bumba ātrāk kustās kā uz zāles. ...

par ko te vispār ir runa?
viens bija ātrāks, otrs lēnāks.
lēnākais smagi satraumēja otru spēlētāju un apturēja uzbrukumu. Sarkanā un 3 spēlu diskvalifikācija. punkts
Vai tad par Rodes gadījumu es personīgi šeit esmu izvirzījis kādas pretenzijas?
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
, 2015-04-14 11:53, pirms 10 gadiem
Jelgavnieki, var līst kaut no biksēm ārā, bet neredzu neko vairāk par dzelteno... nejau ar galvu tīši gribēja otru savainot, tajā pašā laikā Mihadjuks pats varēja trāpīt slimnīcā, un Jaundzems aizskrietu tālāk...

Citreiz par dažu labu intelektualitātes līmeni ir jābrīnas, Jūs kādreiz izvērtējat leitas arī no citu pušu skatu punkta?
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
, 2015-04-14 11:55, pirms 10 gadiem
Ta jau futbols palicis par teatri un simulesanas izradi, sadu sadursmju papildus izmeklesana un ja vel pie spriedis sodu tikai pavairos simulesanu un vartisanos palaukumu, ceribas ka no ta vares izpiest no tiesnesa pozetivu lemumu.
, 2015-04-14 11:59, pirms 10 gadiem
arhivs X rakstīja: Ko iesaki darīt, aizliegt cīnīties par bumbu, ja redzi, ka arī pretinieks taisās to darīt?Par "iebraukšanu kājās no aizmugures" salīdzinājums pilnīgi garām, ja runājam par cīņu par gaisā esošu bumbu.
Tiešām vienīgais veids, kā cīnīties par bumbu, ir tieši tur, kur tā atrodas? Nav iespējams nospēlēt nevis fiziski agresīvi, bet pozicionāli? Atkāpties, piesegt turpinājuma iespējas. Ar galvu jāspēlē, ne tikai sitot bumbu, tas ir tas, ko vēlējos pateikt.
, 2015-04-14 11:59, pirms 10 gadiem
arhivs X rakstīja: Izskatās, ka futbolu nekad neesi spēlējis. Kurš tev apzināti ies uz sadursmi ar galvu pret galvu, apzinoties cik tas pašam būs sāpīgi!
Vai tad es saku, ka tīšām viņš to darīja? Daudzi pārkāpumi tiek veikti netīšām, jo vnk spēlētājs ir lēnāks par otru. Pilnīgi vienalga kādi iemesli, bet ja tiek traumēts pretinieks un aprauts uzbrukums, tikai tādēļ, ka nepaspēji, tad tas ir pārkāpums
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
, 2015-04-14 12:26, pirms 10 gadiem
Pēteri Neimani,VB!Jā, futbolā cīnās par bumbu tieši tur, kur viņa atrodas!!!!Pozicionāli cīnīties Jums jādodas uz dambreti vai šahu.
, 2015-04-14 12:35, pirms 10 gadiem
Pēteris Neimanis, VB rakstīja: Nepiekrītu! Ei nu pierādi, ka, piemēram, no aizmugures braucot kādam kājās, tīšām domāts nodarīt pāri. Ticamākais, tā arī ir cīņa, dažkārt ar nepatīkamām sekām. Protams, no tādām epizodēm futbols nav pasargāts, tomēr jāpievērš uzmanību tām ir un tieši ar domu par nākotni. Vienmēr tas nav iespējams, tomēr futbolistam jācenšas domāt par darbības sekām. Nevar tikai teikt - es darīju savu darbu, piedo, ka tā sanāca.
Pēteri, sēdēt pie tv/datora ekrāna un spriest ko un kā vajag/vajadzēja ir viena lieta, bet atrasties laukumā un pieņemt lēmumu tieši tajā sekundē, ir kaut kas pavisam cits. Lielā mērā lēmumu nosaka spēlētāja meistarība, pieredze un kvalitāte, bet Latvijas čempionāta un tajā spēlējošo spēlētāju līmenis ir atbilstošs Latvijas līmenim. Lai kā arī to slavētu vietējie žurnālisti, objektīvi tas ir zem vidējā Eiropā. Tāpēc arī lēmumi katrā epizodē ir tādi, kādi tie var būt spēlētājam, kas ir zem vidējā līmeņa. Ja paskatās amatieru līmenī, tad tur lauztas kājas, sarautas saites un sasistas galvas ir regulāra parādība. Lai to risinātu, ir jāstrādā ar katru klubu, katru futbolistu un jāattīsta, jāceļ Latvijas futbola līmenis. Lai gan arī lielajās līgās no šādām traumām arī neviens nav pasargāts.
, 2015-04-14 12:47, pirms 10 gadiem
Key Nr.23 rakstīja: Cik var redzēt atkārtojumā, tad kā teica liepājnieku treneris, bumba uz mākslīgā seguma atsitoties no zemes uzņēma paātrinājumu, uz ko Mihadjuks nokavēja, līdz ar to bija sadursme. Nekas apzināti darīts šeit nav. Vienīgi ko varu teikt, ātrāk jāmūk prom no tiem mākslīgiem laukumiem, jo ļoti neprognozējams futbols tur ir.
Minētajā bumbā kāds dzinējs iemontēts, ja pēc atsitiena no zemes tā vēl spēj paātrināties?
, 2015-04-14 12:47, pirms 10 gadiem
Pandora rakstīja: Pēteri, sēdēt pie tv/datora ekrāna un spriest ko un kā vajag/vajadzēja ir viena lieta, bet atrasties laukumā un pieņemt lēmumu tieši tajā sekundē, ir kaut kas pavisam cits. Lielā mērā lēmumu nosaka spēlētāja meistarība, pieredze un kvalitāte, bet Latvijas čempionāta un tajā spēlējošo spēlētāju līmenis ir atbilstošs Latvijas līmenim. Lai kā arī to slavētu vietējie žurnālisti, objektīvi tas ir zem vidējā Eiropā. Tāpēc arī lēmumi katrā epizodē ir tādi, kādi tie var būt spēlētājam, kas ir zem vidējā līmeņa. Ja paskatās amatieru līmenī, tad tur lauztas kājas, sarautas saites un sasistas galvas ir regulāra parādība. Lai to risinātu, ir jāstrādā ar katru klubu, katru futbolistu un jāattīsta, jāceļ Latvijas futbola līmenis. Lai gan arī lielajās līgās no šādām traumām arī neviens nav pasargāts.
Tieši tādēļ par šiem gadījumiem ir jārunā un ir normāli, ka ir tāds iesniegums! Nevienu mirkli nedomāju, ka Mihadjuks tīšām rīkojās, lai nonestu jelgavnieku, labi saprotu, ka lēmuma pieņemšanai laika ir tik, cik nu ir, bet tas tak nenozīmē, ka tādi gadījumi jāpieņem kā pašsaprotama lieta.
, 2015-04-14 12:49, pirms 10 gadiem
Pukuzirnis12 rakstīja: Pēteri Neimani,VB!Jā, futbolā cīnās par bumbu tieši tur, kur viņa atrodas!!!!Pozicionāli cīnīties Jums jādodas uz dambreti vai šahu.
Jā, jā, bumba pāri visam un kaut vai līķu kaudze pēc tam. Tad Jums uz militārajām spēlēm jāpārceļas
, 2015-04-14 13:09, pirms 10 gadiem
Neko tur tas Dk nepiespriedīs.
Spēles epizode un viss.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs: MaiklsNaits
, 2015-04-14 14:01, pirms 10 gadiem
Saprotu Jelgavu un noveelu Artim peec iespeejas aatraak atveseljoties, bet zinot Mihadjuku, tas nebus tas cilveks, sportists, kas apzinaati veeleesies ielauzt kaadam pretspeeleetaajam galvaskausu... Trauma ir daudz smagaaka nekaa paarkaapums. Vnk debiili sanaaca
, 2015-04-14 14:10, pirms 10 gadiem
Pretigi paliek lasit Liepajas trollu komentarus, viens cilveks novelejis atlabsanu parejie tik kjerc. Pretigi lasit, kur tik nenormali cilveki rodas ? Laikam ,ka Liepaja.

Logiski, ka ne jau speciali Mihadjuks gribeja traumet, bet vins nokaveja un epizodi pabeidza ar noteikumu parkapumu, apzinati ejot uz bumbu. Loti bistami nospeleja un ir ari rezulats - speletajam lauzts galvaskauss. Tas ir tikai normali, ka Jelgava iesniedza prasibu izskatit so epizodi.

Novelu Artim atrak atlabt !
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
, 2015-04-14 15:22, pirms 10 gadiem
Es šeit vispārībā neredzu problēmu ,par ko šeit būtu jācepās.Jelgavas spēlētājs ir guvis smagu traumu un klubs uzskata ,ka LFF DK būtu jāizvērtē šis spēles moments.Domāju uz to klubam ir tiesības. Tālāk jau DK izdarīs secinājumus un vadoties pēc sacensību disciplināro reglamentu,piešķirs pienākošo sodu.Neko vairāk viņi piespriest nevarēs,kā vien to ,kas rakstīts reglamentā.Soda lielumu vien izšķirs vērtējums,apzināts vai nejaušs pārkāpums,vai parasta cīņas epizode.
, 2015-04-14 15:34, pirms 10 gadiem
Jūs visi gudrie komnetētaji vispār futbolu esat spēlējuši! Gadrīz jebkurā cīņā par augšējām bumbām ir kontakti, vienmer kāds ir ātrāks kāds ir lēnāks. Paskatieties cik reizes spēlētāji spēlē ar nosaitētām galvām, cik reizes pēc līdzīgam sadursmēm nomaina vienu vai abus... Bija normāls spēles moments, kurā netika pielietots ne pārmērīgs spēks, ne apzināta rupjība... Jā, ļoti žēl Arta un cerams viņam viss būs labi, bet nav šajā epizodē neviena kritērija pēc kura varētu noraidīt Mihadjuku, un, ja tas notiktu statiskākā sadursmē, būtu pat jautājums par brīdinājumu. Ne vienmēr trauma ir kritērijs noraidījumam/brīdinājumam, diemžēl, traumas reizēm notiek arī normālas cīņas epizdēs...