Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:319, Did:0, useCase: 3

Vācijā aktualizējies himnas dziedāšanas jautājums

Miķelis Osis
Miķelis Osis @MikelisO

Vācijā aktualizējies himnas dziedāšanas jautājums
Lukašs Podoļskis un Mezuts Ezils himnu nedzied
Foto: AFP/Scanpix

Tuvojoties Pasaules kausa izcīņas finālturnīram, Vācijā sabiedrība atkal aktīvi sākusi diskutēt par to, vai futbola izlases spēlētājiem būtu jādzied valsts himna. Valstsvienībā ieplūst arvien vairāk jauno futbolistu ar cittautiešu saknēm, un viņi Vācijas himnu dziedāt nevēlas.

Pēdējoreiz par himnas dziedāšanu futbola izlasē Vācijā strīdējās pirms gada, kad norisinājās Eiropas U-21 čempionāts futbolā, bet daudznacionālajā Vācijas izlasē tikai retais pirms mača dziedāja himnu. Nu šo visai diskutablo tematu atkal aizsācis leģendārais Francs Bekenbauers, kurš pirms gaidāmās PK izcīņas atbildējis uz vairāku līdzjutēju jautājumiem par valstsvienības gatavību čempionātam.

Tostarp "uzpeldēja" himnas jautājums – kāds izlases fans izteica neapmierinātību, ka ne visi futbolisti pirms mača dzied himnu, uz ko ķeizars Francs atbildēja: "Tur Jums taisnība. 1984. gadā (tad Bekenbauers vadīja Rietumvācijas izlasi) ieviesu himnas dziedāšanu valstsvienībā, jo domāju, ka tad spēlētājiem rodas pavisam cits noskaņojums pirms mača, viņi sevi daudz vairāk identificē. Turklāt no malas tas izskatās skaistāk, ja dzied visi. Domāju, ka himnas dziedāšanai būtu jābūt obligātai – tā nevar būt, ka līdzjutēji tribīnēs vai mājās pie TV ekrāniem dzied līdzi, bet tie, kas par rezultātu ir atbildīgi laukumā, to nedara."

Kāda situācija ir Vācijas izlasē? Katrā ziņā labāka nekā U-21 valstsvienībā – priekšpēdējā pārbaudes mačā pret Ungāriju himnu dziedāja septiņi no 11 pamatsastāva futbolistiem. Ja vāciešiem ar himnas dziedāšanu nav problēmu, tad futbolistiem, kuriem kāds no vecākiem vai pat abi nav vācieši, šis jautājums ir visai sāpīgs. Spēlētāji, kuri dzimuši Vācijā, taču ir citas tautības, himnu dziedāt nevēlas. Tā Lukaša Podoļska ģimene nāk no Polijas, Mezuts Ezils un Serdars Taski ir turku izcelsmes, Sami Kedira ir tunisietis, Kakau – brazīlietis, Džeroma Boatenga tēvs ir ganietis, bet Denisa Aogo tēvs – nigērietis. Marko Marina saknes meklējamas Bosnijā un Hercogovinā, Miroslava Klozes (viņš gan himnu dzied) un Pjotra Trohovska – Polijā, Mario Gomeza – Spānijā utt.

Līdz šim spēlētāji, kuri himnu nedzied, šo jautājumu komentēja izvairīgi. "Katram pašam ir jāizlemj, vai dziedāt," pārliecināts ir Kedira, kamēr Aogo prāto: "Tā ir personīga lieta – esmu lepns pārstāvēt savu valsti, kaut gan himnu nedziedu." Pirmais, kurš paskaidrojis, kāpēc tieši nedzied himnu, ir Ezils: "Tajā momentā es koncentrējos spēlei, himnas laikā arī lūdzu Dievu – par laimi un veselību, saviem komandas biedriem un sevi."

Vācijas galvenais treneris Joahims Lēvs norādījis, ka himnas dziedāšana ir vēlama, taču ne obligāta: "Mēs priecājamies, ja himnu dzied pēc iespējas vairāk futbolistu, taču to darīt mēs nespiežam nevienu. Daudzi ir dzimuši Vācijā, bet viņu vecāki – ne. Himnas dziedāšanas jautājums viņiem var būt smags." Savukārt izlases jauniņais – uzbrucējs Tomass Millers – netieši norādījis uz to, ka šim pasākumam būtu jābūt obligātam: "Es dziedu vienmēr – sava piederība valstij ir jārāda!"

Lai vai kā, Vācijas izlases mērķis gaidāmajā PK izcīņā ir tikt vismaz līdz pusfinālam. Himnas dziedāšanas jautājums Vācijā joprojām ir aktuāls, tomēr primārais, protams, būs rezultāts. Daudz futbolistu, kuri nav vācu izcelsmes, Vācijas valstsvienībā spēlē ļoti nozīmīgas lomas, un lielā mērā no viņu snieguma būs atkarīgs izlases rezultāts četrgades svarīgākajā turnīrā. Himna paliek tikai principa lieta.

Izmantotie resursi:
bild.de

Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2010-06-06 13:38, pirms 14 gadiem
goga papukašvili rakstīja: "Par pujacu" es pagaidam vispār neesmu vēl neko rakstījis. Latvijas "paraugfans" nav bijis sekmīgs latviešu valodā un literatūrā?
vispar visur biju sekmigs un sevi nesaukshu par paraug fanu!!! jo tads nav neviens!!!

  +3 [+] [-]

, 2010-06-06 13:40, pirms 14 gadiem
goga papukašvili rakstīja: Tu gadījumā neesi kardināla Jāņa Pujāta skolnieks? Viņš savulaik izmeta leģendāro frāzi, kad viņam jautāja, ko viņš domā par D. Brauna romānu "Da Vinči kods": "Neesmu lasījis, bet nepiekrītu rakstītajam."
emm neko neesi par vinu teicis???

  -1 [+] [-]

, 2010-06-06 13:40, pirms 14 gadiem
namejieti, es pa tevīm, turi buru!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -1 [+] [-]

, 2010-06-06 13:43, pirms 14 gadiem
Karlis.B rakstīja: emm neko neesi par vinu teicis???
"Par pujacu" neesmu gan, es pat nesapratu, ko ar jautājumu domāji. Georgiju Pujacu es zinu, bet par to Tu noteikti nejautāji, jo tad noteikti, kā skolā sekmīgs skolnieks, zinātu, ka uzvārdus ir jāraksta ar lielo burtu.

  +7 [+] [-]

, 2010-06-06 13:44, pirms 14 gadiem
goga papukašvili rakstīja: Tik emocionāli itāļi dzied himnu ne tikai dēļ sava temperamenta, bet arī tāpēc, ka viņiem ir normāla- cīņassparu iedvesmojoša himna, nevis kkāda nīkulīgs gaudojamais gabals (kāda diemžēl ir arī Latvijas himna).
Kā tā var izteikties par savas valsts himnu - nožēlojami

     [+] [-]

, 2010-06-06 13:44, pirms 14 gadiem
Nacionālsociālists rakstīja: izlasi grāmatu, tad arī sāksi pūst tajā pašā stabulē kurā es
nu bet lai katrs dzivo savu dzivi un viss!!! kadel tev Izraela janicina? iedomajies ka tu nepatic arabiem un viss tagad ej vinus nogalini!

  +3 [+] [-]

, 2010-06-06 13:45, pirms 14 gadiem
goga papukašvili rakstīja: "Par pujacu" neesmu gan, es pat nesapratu, ko ar jautājumu domāji. Georgiju Pujacu es zinu, bet par to Tu noteikti nejautāji, jo tad noteikti, kā skolā sekmīgs skolnieks, zinātu, ka uzvārdus ir jāraksta ar lielo burtu.
nu atradi par ko piekasities! :/

  +3 [+] [-]

, 2010-06-06 13:45, pirms 14 gadiem
Nacionālsociālists rakstīja: izlasi grāmatu, tad arī sāksi pūst tajā pašā stabulē kurā es
tādus izlēcējus kā tevi vsp nesaprotu.. kautgan visvieglāk galviņas sagrozīt jau ir tādiem 18gadīgiem tīņiem, kuri gatavi mainīt savas dzīves propogandiskas grāmates dēļ.

     [+] [-]

, 2010-06-06 13:46, pirms 14 gadiem
Kaziks rakstīja: Kā tā var izteikties par savas valsts himnu - nožēlojami
nu LV himna ka himna, bet varetu gribet labaku! man piemeram patika ta himna Lv kas bija pirms kautkada laba laika nevis slinkojot un pustot .... vot ta himna ir ar ieksham

     [+] [-]

, 2010-06-06 13:48, pirms 14 gadiem
NIPEM rakstīja: tādus izlēcējus kā tevi vsp nesaprotu.. kautgan visvieglāk galviņas sagrozīt jau ir tādiem 18gadīgiem tīņiem, kuri gatavi mainīt savas dzīves propogandiskas grāmates dēļ.
tieshi ta!!! tad jau tev izlasot peksni pavar gramatu no normala cilveka klusti par vegetarieti jo redz tur ir dziva radiba taja vistas galas ragu vai ka tur un tieshi shi jaunatne ir visvieglak ietekmejama tadel besi ara ar tadiem runat jau :d

  -1 [+] [-]

, 2010-06-06 13:48, pirms 14 gadiem
Karlis.B rakstīja: ja nu kas tad loooti lidzigu frazi panemi ilgi domaji??? es ja lasu tad lasu tikai sev interesejosho literaturu - saucamas fanzinas!! gan Krievu, gan pasaules! un ja es neticu dievam :O neesmu kristits un nebushu un es zinu ka 2012 gada jus visi mirsiet
Kāpēc Tu lasi tikai "fanziņas"? Tevi cits nekas dzīvē tiešām neinteresē? Nu kaut vai slavenu sportistu sarakstītas grāmatas- memuāri, kur var daudz smelties par sporta vēsturi, kas noteikti arī stiprinātu Tavu (kā fana) idejisko darbības platformu.

  +3 [+] [-]

, 2010-06-06 13:51, pirms 14 gadiem
goga papukašvili rakstīja: Kāpēc Tu lasi tikai "fanziņas"? Tevi cits nekas dzīvē tiešām neinteresē? Nu kaut vai slavenu sportistu sarakstītas grāmatas- memuāri, kur var daudz smelties par sporta vēsturi, kas noteikti arī stiprinātu Tavu (kā fana) idejisko darbības platformu.
jo mani interese fanu kultura!!!! aktualitetes u.t.t. nu ok vel es izlasu avizes kur neko jedzigu sen jau neraksta :/ un sportistu memuarus lasa tikai pilnigi sapnu raushi! :/ jo ka var sportsisti pelnit 100milijonus??? tadel tie ir ne manas gaumes cilveki :/
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2010-06-06 13:53, pirms 14 gadiem
Kaziks rakstīja: Kā tā var izteikties par savas valsts himnu - nožēlojami
Es to himnu neesmu apstiprinājis, to izdarīja kkādi "100 gudrie" stipri pirms manis. Ja uzskati, ka visi agrākie lēmumi, kurus pieņēmusi Saeima, ir pilnīgi pareizi un neapspriežami, tad jau, iespējams, Tev nav pamata sūkstīties arī par citiem ekonomiski politiskajiem lēmumiem un notikumiem valstī, vai ne tā?
Un ko man darīt, ja man tā nav ausij tīkama, pat vēl vairāk, uzskatu, ka nīkulīga himna padara līdzīgus arī cilvēkus?

     [+] [-]

, 2010-06-06 13:56, pirms 14 gadiem
Nacionālsociālists rakstīja: grāmatu esi lasījis, es nepropogandeju tikai saku ka papēti vai tiešām žīdi ir tik balti un pūkaini un nevainīgi bet hitlers redz ir lielākais noziedznieks un ļaundaris, lai gan īstenībā hitlera nodarījumi nebija nekas, tie mirušie 4-6 miljoni ebreju, tas bija arī viss , stalins nogalinaja 10reiz vairāk, bet hitlers redz ir laundaris bet stalins varonis
4-6 milijoni??? man liekas biki vairak ja ne pat daudz vairak!!!! un tas represijas no hitlera padotajiem bija daudz vardarbigakas neka jebkura cita veiktas!!! tadel man vacieshi vnm likushies par pretigu tautu!!!

     [+] [-]

, 2010-06-06 13:57, pirms 14 gadiem
tad jau drizak milais cilvek ej iznide amerikanus!!! visi ka tadi zidini!!! paskaties sho klipu un tu sapratisi kaded es ta saku1!! youtube.com: YouTube
- Eminem - Mosh
!

  +2 [+] [-]

, 2010-06-06 13:57, pirms 14 gadiem
Karlis.B rakstīja: nu LV himna ka himna, bet varetu gribet labaku! man piemeram patika ta himna Lv kas bija pirms kautkada laba laika nevis slinkojot un pustot .... vot ta himna ir ar ieksham
Lūk, te piekrītu par 100%, tā dziesma tiešām ir daudz vairāk piemērota kā himna. Nedaudz līdzīga Francijas "Marseljēzai".
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +9 [+] [-]

, 2010-06-06 14:12, pirms 14 gadiem
Mums ir himna. Dievs svētī Latviju! Un vairs nav svarīgi, vai patīk, vai nē. Tā IR mūsu himna. Nav vienmēr jādzied skaļi, nav vienmēr jādzied visiem redzot. Jādzied dvēselē, lai tā trīs...

     [+] [-]

, 2010-06-06 14:20, pirms 14 gadiem
Karlis.B rakstīja: ja nu kas tad loooti lidzigu frazi panemi ilgi domaji??? es ja lasu tad lasu tikai sev interesejosho literaturu - saucamas fanzinas!! gan Krievu, gan pasaules! un ja es neticu dievam :O neesmu kristits un nebushu un es zinu ka 2012 gada jus visi mirsiet
Lasu literatūru.

Jau šis bija šedevrs, bet viss pēc tam - vienkārši anšlag

Fanu ziņas - literatūra? Kuda mir kaķitsa?

     [+] [-]

, 2010-06-06 14:24, pirms 14 gadiem
Man MŪSU himna ļoti patīk. Es pat nemāku izskaidrot, kāpēc, bet - tā ir kora dziesma. Tā neizklausās labi, kad to dzied solo.

youtube.com: YouTube
- "Dievs, svētī Latviju"...


Skudriņas pār kauliem skrien.

     [+] [-]

, 2010-06-06 14:25, pirms 14 gadiem
Tā gan ir. Bet reāli tā nav tikai Vācijas problēma, ja to uzskata par problēmu. Arī pie mums tā ir un daudzkur citur Eiropā. Ja nemaldos, Hondurasa bija tā valsts, kur visi spēlētāji vienā pārbaudes spēlē, ko redzēju, vilka līdz tā, ka viss stadions skanēja. Protams, tas ir skaisti, ja parādi cieņu valstij, dziedot himnu, bet, kas attiecas uz Vāciju, tad tik tiešām tajā izlasē ir ļoti daudz nevāciešu - nav brīnums, ka viņi nedzied, jo Vācijas himna nav tā vienkāršākā.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2010-06-06 14:32, pirms 14 gadiem
Nacionālsociālists rakstīja: ne vairāk , jo tolaik vnk tik daudz ebreju nebija eiropā un hitlers tāpat visus neuzspēja aizsutit uz koncentracijas nometnēm, bija pat tukstosiem ebreju kas dieneja vērmahtā un runajot par represiju vardarbigumu, sorry bet tur māsteri bija psrs un čeka

nacisms balstijās uz vienu tautu un vienu valsti

komunisms balstijās un 10% iedzivotaju nogalināšanu kas bija parasti tie gudrākie kā inzenieri, zinatnieki, virsnieki utt, lai pec tam raditu nozombetu masu kas paklausa un nepretojas

tieši tapec man nacisms un tā laika 3,reihs patik vairāk, jo tas cinijās pret boļševismu un komunismu, un kā zināms komunisms ir žīdu ideoloģija tieši tpc nogalināti tika TIKAI žīdi
piekrītu tavam apgalvojumam - abi divi bija pid.ari.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +3 [+] [-]

, 2010-06-06 14:37, pirms 14 gadiem
lkrnpk_2 rakstīja: Ja nevēlies nav vispār jādzied.
Es nesaprotu ko vispār piesienās cilvēkiem... Un JĀ, es vienmēr dziedu himnu un skaļi, bet, ja cilvēks negrib dziedāt nu kāpēc viņam ir jāsienās klāt un jāprasa, lai viņš dzied to himnu... Ir cilvēki, kam pajāt uz to patriotismu un nacionālismu (man tikai uz nacionālismu) un es domāju, ka pajāšana uz nacionālismu ir laba lieta un mani reāli kretinē tie visi, kas vazājas apkārt 12.gs. tautu tērpos ar skūtām galvām un propogandē to, ka visi cittautieši no Latvijas būtu jāved ārā...

Kāpēc jāsienās klāt cilvēkiem ar to patriotismu un tā ārējiem atribūtiem? Ja cilvēks to nevēlas, tā ir viņa darīšana...
Latvijā vispār būtu jāsāk ar labu nation - building. Jā, mums visiem - Latvijas iedzīvotājiem - nav viena etniskā piederība, bet vajadzētu īstenot dažādus pasākumus, reformas, kaut vai es nezinu, kā to lai nosauc, bet to, kas cilvēkā ieaudzina to piederību šai valstij, lepnumu par to, neatkarīgi no etniskās piederības. Lai viņi mīlētu tieši šo valsti, nevis būtu lojāli Krievijai vai vēl nez kam. Taču ņemot vērā pašreizējo ekonomisko situāciju un to, ka vēl mūsu bērniem, ja ne mazbērniem nāksies atmaksāt visus parādus, tad nu laikam jau šādas rīcības no valdības puses nesagaidīt.

Labs piemērs nation building - ASV - viņi visi ir "amerikāņi", bet uj, ku dažādi pēc etniskās piederības.

Nacionālisms nav slikta lieta - katram ir jābūt nedaudz nacionālistam. Nejaukt ar nacismu. Jo redz nacionālisms nenolīdzina līdz ar zemi citas tautas, kā to darīja (un dara) nacisms.

  +3 [+] [-]

, 2010-06-06 14:37, pirms 14 gadiem
goga papukašvili rakstīja: Es to himnu neesmu apstiprinājis, to izdarīja kkādi "100 gudrie" stipri pirms manis. Ja uzskati, ka visi agrākie lēmumi, kurus pieņēmusi Saeima, ir pilnīgi pareizi un neapspriežami, tad jau, iespējams, Tev nav pamata sūkstīties arī par citiem ekonomiski politiskajiem lēmumiem un notikumiem valstī, vai ne tā?
Un ko man darīt, ja man tā nav ausij tīkama, pat vēl vairāk, uzskatu, ka nīkulīga himna padara līdzīgus arī cilvēkus?
Nu kļūsti par citas valsts pilsoni, ja labi grib to var izdarīt
Piemēram Gruzijas

  +5 [+] [-]

, 2010-06-06 14:38, pirms 14 gadiem
Kā var par nīkulīgu nosaukt Latvijas himnu? Ka tik kāds pats nav nīkulis...

  -1 [+] [-]

, 2010-06-06 14:50, pirms 14 gadiem
Kaziks rakstīja: Nu kļūsti par citas valsts pilsoni, ja labi grib to var izdarīt
Piemēram Gruzijas
Kāpēc man būtu jāmaina pilsonība? Es to nevēlos. Es mīlu šo zemi, bet mani neviens nevar piespiest mīlēt valsti (tās piespiedu aparātu) vai vēl jo vairāk šīs valsts amatpersonu pieņemtos lēmumus par kaut kādu laicīgo simboliku.

  +3 [+] [-]

, 2010-06-06 15:02, pirms 14 gadiem
goga papukašvili rakstīja: Kāpēc man būtu jāmaina pilsonība? Es to nevēlos. Es mīlu šo zemi, bet mani neviens nevar piespiest mīlēt valsti (tās piespiedu aparātu) vai vēl jo vairāk šīs valsts amatpersonu pieņemtos lēmumus par kaut kādu laicīgo simboliku.
Nē nu tev man nav jāatskaitās, dari kā gribi...
Bet tu te nenoniecini Latvijas valsts himnu

  -4 [+] [-]

, 2010-06-06 15:07, pirms 14 gadiem
Kaziks rakstīja: Nē nu tev man nav jāatskaitās, dari kā gribi...
Bet tu te nenoniecini Latvijas valsts himnu
Es izsaku savu viedokli. Un tas ir tāds, kāds tas ir. Man šīs pašas valsts Satversmē ir garantētas šādas tiesības- to izteikt. Un Tev, savukārt, ir tiesības uz saviem uzskatiem un to brīvu paušanu.

     [+] [-]

, 2010-06-06 16:42, pirms 14 gadiem
lai Pete Doherty nodzied Deutschland, Deutschland Uber Alles...