Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:2739, Did:0, useCase: 3

No mums grib vairāk: Latvija vēlas iepriecināt fanus un iekost ungāriem

Ulvis Brože
Ulvis Brože @UlvisBrozhe

No mums grib vairāk: Latvija vēlas iepriecināt fanus un iekost ungāriem
Latvijas futbola izlase
Foto: Romāns Kokšarovs, f64

2018. gada Pasaules kausa kvalifikācijas cikla trešajā spēlē Latvijas valstsvienība pulksten 21:45 savā laukumā uzņems Eiropas čempionāta 1/8 finālā iekļuvušos ungārus, kuri arī nespēja uzvarēt Fēru salu izlasi.

"Mēģināsim nākamajā spēlē pierādīt, ka mačs pret Andoru bija negadījums un ka mums bija ne tik labs periods," pirms piektdienas dueļa pret Fēru salām sacīja Austrijas Bundeslīgā pēdējos mačos rezervē palikušais aizsargs Vitālijs Maksimenko. "Ir jācenšas turēt bumbu un no aizsardzības jāiziet nevis ar tālām piespēlēm, bet gan uzbrukumi jāsāk ar aizsargiem un jāizmanto centra pussargi. Jācenšas spēlēt futbolu, skatāmu futbolu."

Tomēr Mariana Pahara vadītajai komandai izpildīt plānu nebija pa spēkam – tika piedzīvots zaudējums ar 0:2. Fēru salas vadībā izvirzījās 19. minūtē, kad pēc stūra sitiena izveicīgākais latviešu soda laukumā bija Soni Natestads, bet pārsvars tika dubultots otrā puslaika izskaņā, pretuzbrukumu realizējot Joanam Edmundsonam. Sāncenši labāk pieturēja bumbu, labāk veidoja momentus, un izcīnītie trīs punkti nebija nejaušība.

Labākā izdevība laukuma saimniekiem radās pēc nonākšanas iedzinējos – Maksimenko padevās labs reids, tiekot garām diviem pretiniekiem, un viņš bumbu nogādaja līdz Gļebam Kļuškinam. Tomēr pussargs, kurš pirms tam Latvijas izlasē bija aizvadījis 16 minūtes pārbaudes spēlē, no soda laukuma iekšienes trāpīja pa tālo stabu. Tādējādi mūsējie mačos pret Andoru un Fēru salām 180 minūtēs guvuši tikai vienus vārtus, turklāt izmantojot rupju sāncenšu vārtsarga kļūdu.

Tomēr galvenais treneris Pahars neuzskatīja, ka Latvijas izlase būtu demonstrējusi ļoti sliktu sniegumu: "Manuprāt, bija līdzīga spēle, bet nezinu, ko varam izdarīt labāk. Tas ir tas, kas mums šobrīd ir. Mūsu iespējas… stabs, Valērija Šabalas sitiens ar galvu pirmajā puslaikā, arī Ivana Lukjanova sitiens. Nezinu, kā bumba nebija vārtos. Domāju un ceru, ka mums vienkārši nebija veiksmīga spēle. Esmu priecīgs, ka puiši mēģināja spēlēt futbolu un atdeva visus spēkus."

Pahars izcēla arī savainojumu fonu – pirmo reizi pamatsastāvā laukumā devās Kļuškins un Lukjanovs, bet uzbrucējam Vladislavam Gutkovskim, kurš jaunajā sezonā ir viens no Polijas čempionāta rezultatīvākajiem spēlētājiem, spēle pret Fēru salām bija debija.

Lēmumi pieņemti, jo Latvijas izlasei jāiztiek bez četriem līderiem – aizsarga Kaspara Dubras, pussarga Aleksandra Cauņas, un abi spēlējuši UEFA Čempionu līgā, kā arī Vācijā spēlējošā uzbrucēja Artjoma Rudņeva un angļa Denisa Rakela. Tāpat tikai otrā puslaika beigās laukumā devās pussargs Artūrs Zjuzins, kurš pirms kvalifikācijas cikla pārbaudes spēlē iesita divus vārtus. Tomēr netiek izslēgts, ka pret Ungāriju viņš varēs spēlēt no pirmās minūtes.

Ungārija pasaules rangā ieņem 20. vietu un 2016. gada Eiropas čempionātā demonstrēja uzbrūkošu un skatāmu futbolu. Mačā pret nākamo uzvarētāju Portugāli ungāri trīs reizes izvirzījās vadībā, tomēr pat ar to nepietika uzvarai – 3:3. Toties pietika pirmajai vietai grupā, jo tika apspēlēta Austrija un izrauts neizšķirts pret Islandi. 1/8 finālā gaidīja duelis pret Beļģiju, piekāpjoties ar 0:4, lai gan līdz 78. minūtei komandas šķīra viens precīzs sitiens.

Tomēr arī Ungārijas izlasei neizdevās pieveikt Fēru salas – 0:0 izbraukumā. Par vienu punktu mūsu nākamie pretinieki var priecāties, jo laukuma saimnieki izskaņā trāpīja pa pārliktni un izveidoja vēl vairākus momentus. Savukārt piektdien mājās ar 2:3 zaudēts Šveicei, tādējādi kopvērtējumā ungāri apsteiguši tikai Andoru.

Pret Šveici abus vārtus guva uzbrucējs Ādāms Salai, kurš izcēlās 53. un 72. minūtē, ļaujot mājiniekiem divas reizes izlīdzināt rezultātu. Šveicieši trīs punktus vērtos vārtus iesita pamatlaika pēdejā minūtē. Salai pārstāv Vācijas Bundeslīgas klubu "Hoffenheim", tomēr viņš piedalījies tikai trīs spēlēs, visās laukumā dodoties uz maiņu un kopā spēlējot 58 minūtes. Tiesa, viņa kontā ir arī vieni vārti, kas ļāva 84. minūtē panākt izlīdzinājumu 4:4 pret "Mainz 05".

Jaunais ungāru pamatvārtsargs pēc leģendārā Gābora Kirāja, kurš spēlēja garajās biksēs, aiziešanas ir Pēters Gulāči, un arī 26 gadus vecais bumbu ķērājs cīnās Vācijas Bundeslīgā – viņa kontā "Leipzig" pirmā numura loma. Dueļos pret Hamburgu un Dortmundi viņš nosargāja cietoksni neskartu. Savukārt centra aizsargs Rihārds Guzmičs ir poļu Krakovas "Wisla" viens no balstiem.

Jāizceļ arī uzbrucējs Zoltāns Gera, kurš laika posmā no 2004. līdz 2014. gadam spēlēja Anglijā, pārstāvot Premjerlīgas klubus "West Bromwich Albion" un "Fulham". Labākajā sezonā viņš 16 spēlēs guva četrus vārtus. Tomēr 37 gadus vecais uzbrucējs pēdējās trīs sezonas pavadījis dzimtenē, kopā ar "Ferencvaros" 2016. gadā kļūstot par Ungārijas čempionu.

"Domāju, ka visi saprot, cik nopietns pretinieks ir Ungārija," pirms mača norādīja Pahars. "Tehniska komanda, kas daudz uzbrūk pozicionāli. Ir ātri spēlētāji un līderi." Galvenais treneris īpaši izcēla pussargu Balāžu Džudžāku, kurš tagad spēlē Apvienotajos Arābu Emirātos, bet pirms tam pavadījis vairākus gadus Turcijā, Krievijā un Nīderlandē.

"Ar mums viss ir kārtībā. Gatavojamies spēlei. Saprotam, cik nopietna tā būs. Saprotam, ka līdzjutēji no mums grib vairāk. Un mēģināsim izdarīt visu, lai dabūtu rezultātu," apņēmību pauda Pahars.

B grupa

V.KomandaSUNZGV:ZVP
1.Šveice22005:26
2.Fēru salas21102:04
3.Portugāle21016:23
4.Latvija21011:23
5.Ungārija20112:31
6.Andora20020:70

Latvijas izlases kandidātu saraksts

Vārds UzvārdsDz. datumsKlubsSpēles / vārti*
Vārtsargi
Andris Vaņins30.04.1980.FC Zürich (Šveice)77 / -
Pāvels Šteinbors21.09.1985.Arka Gdynia 1929 (Polija)1 / -
Kaspars Ikstens05.06.1988.FK Jelgava0 / -
Aizsargi
Kaspars Gorkšs06.11.1981.FK Liepāja80 / 5
Vitālijs Jagodinskis28.02.1992.11 / 0
Vladislavs Gabovs13.07.1987.MKS Korona Kielce (Polija)28 / 0
Gints Freimanis09.05.1985.FK Jelgava6 / 0
Vitālijs Maksimenko08.12.1990.SV Mattersburg (Austrija)26 / 1
Igors Tarasovs16.10.1988.Giresunspor (Turcija)16 / 0
Mārcis Ošs25.07.1991FK Jelgava0 / 0
Pussargi
Artūrs Zjuzins18.06.1991.FK Tambov (Krievija)34 / 6
Jānis Ikaunieks16.02.1995.FC Metz (Francija)13 / 2
Oļegs Laizāns28.03.1987.FC Riga36 / 0
Dāvis Ikaunieks07.01.1994.Vysočina Jihlava (Čehija)5 / 1
Aleksejs Višņakovs03.02.1984.Rīgas Futbola skola71 / 9
Gļebs Kļuškins01.10.1992.FK Jelgava2 / 0
Kristians Torress18.06.1985FK Liepāja2/0
Ivans Lukjanovs24.01.1987FC Fakel Voronezh (Krievija)16/0
Artis Lazdiņš03.05.1986.FK Jelgava27 / 0
Uzbrucēji
Valērijs Šabala12.10.1994.DAC 1904 (Slovākija)29 / 10
Artūrs Karašausks29.01.1992FC Wil (Šveice)12 / 0
Vladislavs Gutkovskis02.04.1995LKS Termalica Bruk-Bet Nieciecza (Polija)1/0
Ģirts Karlsons07.06.1981.FK Ventspils50 / 9

  -2 [+] [-]

, 2016-10-10 13:06, pirms 8 gadiem
DaMarcus rakstīja: Piedod, nu, ka taisīju uz ātrumu un neiebāzu visu informāciju, tā teikt, mutītē, lai labāku... atzīmi dabūtu???

Latvijas hokeja izlase PČ 1997 - 2016, vieta turnīra noslēguma tabulā.

Lai kliedētu bažas, ka, ja ne pat progresējam, tad vismaz uz vietas stāvam.

Nē, regresējam.
elementāra konkurences cīņas neizturēšana. 20 gadu laikā slīdam arvien zemāk. Tātad... kāds cits/citi ceļas augšup.

Hokejā viss notiek!!!
Kā tad...
PČ nav rādītājs, jo tur nespēlē visi labākie!

     [+] [-]

, 2016-10-10 13:08, pirms 8 gadiem
flipsider rakstīja: PČ nav rādītājs, jo tur nespēlē visi labākie!
Labi, tad varam runāt par olimpiskajām spēlēm...
uztaisi man pretī diagrammu, neaizmirstot 2018.gada OS pielikt klāt

Sanāks nu superīga attīstība.

     [+] [-]

, 2016-10-10 13:08, pirms 8 gadiem
Onslovs rakstīja: KHL skaitās 2.spēcigākā līga aiz nhl.
Un atņem RD nost un paskaiti cik spēlētāji tur spēlē. Ja vēlies vari tiem pieskaitīt tika daudz spēlētājus no RD, kas varētu dabūt līgumu kādā citā khl klubā. Un tad ņemot vērā cik daudz valstis spēlē hokeju izdali ar attiecīgo koeficientu un sanāks, ka tā līga ir līdzvērtīga Polijas ekstraklasei.

  -1 [+] [-]

, 2016-10-10 13:10, pirms 8 gadiem
Kriitaas 1,85 jau opti. -1,5/1 pa 3,izskataas ok
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2016-10-10 13:14, pirms 8 gadiem
DaMarcus rakstīja: Labi, tad varam runāt par olimpiskajām spēlēm...
uztaisi man pretī diagrammu, neaizmirstot 2018.gada OS pielikt klāt

Sanāks nu superīga attīstība.
Esam 8-14v visu laiku, bet nekādas pundurvalstis jau mums nenāk klāt!
U-18, U-20 - 50% turnīru esam top10, otru pusi ārpus top10, bet ne zemāk par 14v, kas gan ir progress!

  +3 [+] [-]

, 2016-10-10 13:16, pirms 8 gadiem
Lai vai cik slikti neietu LV izlasei, es turpināšu to atbalstīt un ticēt! Sarauj, Latvija un reabilitējieties par murgu pret Fērām!

  -1 [+] [-]

, 2016-10-10 13:17, pirms 8 gadiem
DDD 1,8 jau
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -2 [+] [-]

, 2016-10-10 13:19, pirms 8 gadiem
Vispār U-19, U-21 futbolā arī nav slikti rezultāti, bet joprojām pussargi nevar atrast darbu- top50 līgās!

  +1 [+] [-]

, 2016-10-10 13:21, pirms 8 gadiem
flipsider rakstīja: Vispār U-19, U-21 futbolā arī nav slikti rezultāti, bet joprojām pussargi nevar atrast darbu- top50 līgās!
U-21 tiešām nav slikti rezultāti - tas nekas, ka šajā ciklā divreiz zaudēja Maltai, beidz te runāt pilnīgākās muļķības.

  +1 [+] [-]

, 2016-10-10 13:22, pirms 8 gadiem
DaMarcus rakstīja: Piedod, nu, ka taisīju uz ātrumu un neiebāzu visu informāciju, tā teikt, mutītē, lai labāku... atzīmi dabūtu???

Latvijas hokeja izlase PČ 1997 - 2016, vieta turnīra noslēguma tabulā.

Lai kliedētu baumas un viedokli, ka, ja ne pat progresējam, tad vismaz uz vietas stāvam.

Nē, regresējam.
elementāra konkurences cīņas neizturēšana. 20 gadu laikā slīdam arvien zemāk. Tātad... kāds cits/citi ceļas augšup.

Hokejā viss notiek!!!
Kā tad...
Nu pēc doagrammas cik atceros, atliek vienā čempī ""izšaut" un līkne izlīdzinātos. Es ij nesaku ka viss notiek hokejā, nebūt tā nav, tomēr arī nepiekrītu šausmīgajam regresam, bet oki, ja vadās pēc tās līknes, tad tā var sacīt, lai gan tur nav OS iekšā, nav juniori, jaunieši
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -1 [+] [-]

, 2016-10-10 13:23, pirms 8 gadiem
HMB-SOTAKSUZ-MAGJAARIEM rakstīja: Atliek bet nekad nesanak. Jau kuro gadu cinamies par palikshanu
Tads progress ibio rio
Es neko par progresu neesmu teicis Jā, pēdējā laikā tiešām nesanāk, bet nav arī tā ka mūs tur visi vazā tik ļoti, lai bļautu par izteiktu regresu.

     [+] [-]

, 2016-10-10 13:24, pirms 8 gadiem
H.E.N.R.Y. rakstīja: U-21 tiešām nav slikti rezultāti - tas nekas, ka šajā ciklā divreiz zaudēja Maltai, beidz te runāt pilnīgākās muļķības.
Nezinu, kas ir noticis pusgada laikā, bet pirms tam- rezultāti bija labi!
Šobrīd U-21 nav iesituši- pēdējās 4 spēles!

  -1 [+] [-]

, 2016-10-10 13:25, pirms 8 gadiem
Ko dos iekoshana Ungaariem? (kas protams nenotiks)
Ja maajaas bezceriigi zaudeejam Feeru salaam tad arii izbraukumaa vineeta Portugaale nedotu nekaadu labumu.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2016-10-10 13:27, pirms 8 gadiem
huy rakstīja: Es neko par progresu neesmu teicis Jā, pēdējā laikā tiešām nesanāk, bet nav arī tā ka mūs tur visi vazā tik ļoti, lai bļautu par izteiktu regresu.
Es pat teiktu, ka ļoti daudz momentu izveidojam, ja skatamies, ka katru gadu ap 10 spēlētājiem atsaka!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -1 [+] [-]

, 2016-10-10 13:28, pirms 8 gadiem
0-5

  +5 [+] [-]

, 2016-10-10 13:28, pirms 8 gadiem
Ar šī brīža sastāvu (bez savainotajiem līderiem) mums ir nedaudz apgreidota Virslīgas izlase. Daudziem komentētājiem vajadzētu beigt dzīvot ilūzijās un paskatīties uz LV kandidātu sarakstu. Lai gan pēdējā laikā Virslīga ir spērusi pāris soļus uz priekšu (vismaz manuprāt), uz kopējā fona tā joprojām ir stipri pieticīga. Un tā nav necieņa no manas puses (iespēju robežās skatos, un vienmēr vairāk jutīšu līdz vietējām komandām nevis ārzemju klubiem), tā vienkārši ir realitāte.
Vērojot, kas pēdējos mačos notika laukumā, visvairāk apbēdināja divas lietas:
1) cik dziļā bedrē esam nonākuši ar esošo LV futbola (ne)sistēmu - LFF nav darījusi neko (vai darījusi maksimāli neefektīvi), lai veicinātu jauno talantu izaudzināšanu, lai gan naudas no UEFA ienāk pieklājīgas. Šobrīd LV "talanti" spēlē otršķirīgās līgās vai arī netiek laukumā vidusmēra klubos.. visu cieņu šiem spēlētājiem, bet LFF būtu jābūt programmai, kā panākt tādu talantu attīstību, kas regulāri spēlētu augstā līmenī un attiecīgi cienīgi pārstāvētu LV izlasi.. Izlases spēles līmenis krīt arvien zemāk, jo daudzas valstis progresē, bet mēs ejam pretējā virzienā.. Kādi ir risinājumi cienījamie LFF darboņi? Ja nespējat tādus atrast, tad Jums tur nav vietas..
2) mentalitāte - esam pieraduši tikai aizsargāties un rīkoties maksimāli droši, nevis spēlēt futbolu.. Ko tas dod, ja noturam neizšķirtu pret spēcīgāku izlasi, bet neuzvaram sava vai pat zemāka līmeņa izlasi? Manā skatījumā tie ir -2 punkti salīdzinot ar situāciju, ja spēcīgākai komandai zaudējam kaut ar 1:4, bet uzvaram sava līmeņa komandu.. bēdīgi bija skatīties, kā LV futbolisti mēģina pieturēt bumbu un it kā kontrolēt spēli, bet jēgas jau no tā nav - visu laiku piesardzīgi spēlējot jau nevar iemacīties saasināt situāciju un izveidot momentus.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +4 [+] [-]

, 2016-10-10 13:28, pirms 8 gadiem
huy rakstīja: Nu pēc doagrammas cik atceros, atliek vienā čempī ""izšaut" un līkne izlīdzinātos. Es ij nesaku ka viss notiek hokejā, nebūt tā nav, tomēr arī nepiekrītu šausmīgajam regresam, bet oki, ja vadās pēc tās līknes, tad tā var sacīt, lai gan tur nav OS iekšā, nav juniori, jaunieši
Var jau pret matemātisko statistiku, kas parāda pēdējos 20 gadus negatīvā gaismā, cīnīties, pasakot "mums vajag pāris labus rezultātus un viss būs labāk". Bet nu tad... cik objektīva vairs ir šī saruna.

Aiziesim uz banku ar pārskatu, kurš parāda, ka mums pēdējos 3 gados apgrozījums un rentabilitāte krītās un palūgsim bankai "samaziniet mums procentu likmi, jo mums vajag tikai 1 labu gadu, lai trends izlīdzinātos".
Durvis parādītu. Jo tad tas labais gads ir jāparāda no sākuma. Nevis jāpūš migla acīs. Vismaz kaut kāds uzlabojums ir jāparāda, nevis pēdējos 4 gadus jāturpina šļūkt arvien dziļākā purvā, kā tas ir attiecībā uz tiem hokeja rezultātiem PČ.

Ir atšķirība lietas uztvert tā, kā pašam gribētos, vai arī tā, kā tās, balts uz melna, izskatās uz papīra.

  +1 [+] [-]

, 2016-10-10 13:30, pirms 8 gadiem
Var redzēt, ka tas HMB vispār neko nerubī! Agrāk norvēģus, francūžus, vāciešus, dāņus uzvarējām, jo viņiem nebija top līgu spēlētāji, bet tagad ir lielā skaitā!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2016-10-10 13:31, pirms 8 gadiem
DaMarcus rakstīja: Var jau pret matemātisko statistiku, kas parāda pēdējos 20 gadus negatīvā gaismā, cīnīties, pasakot "mums vajag pāris labus rezultātus un viss būs labāk". Bet nu tad... cik objektīva vairs ir šī saruna.

Aiziesim uz banku ar pārskatu, kurš parāda, ka mums pēdējos 3 gados apgrozījums un rentabilitāte krītās un palūgsim bankai "samaziniet mums procentu likmi, jo mums vajag tikai 1 labu gadu, lai trends izlīdzinātos".
Durvis parādītu. Jo tad tas labais gads ir jāparāda no sākuma. Nevis jāpūš migla acīs. Vismaz kaut kāds uzlabojums ir jāparāda, nevis pēdējos 4 gadus jāturpina šļūkt arvien dziļākā purvā, kā tas ir attiecībā uz tiem hokeja rezultātiem PČ.

Ir atšķirība lietas uztvert tā, kā pašam gribētos, vai arī tā, kā tās, balts uz melna, izskatās uz papīra.
Paskaties uz U-18, U-20 rezultātiem, tur tiek apspēlēti dāņi, vācieši u.c.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2016-10-10 13:46, pirms 8 gadiem
DaMarcus rakstīja: Var jau pret matemātisko statistiku, kas parāda pēdējos 20 gadus negatīvā gaismā, cīnīties, pasakot "mums vajag pāris labus rezultātus un viss būs labāk". Bet nu tad... cik objektīva vairs ir šī saruna.

Aiziesim uz banku ar pārskatu, kurš parāda, ka mums pēdējos 3 gados apgrozījums un rentabilitāte krītās un palūgsim bankai "samaziniet mums procentu likmi, jo mums vajag tikai 1 labu gadu, lai trends izlīdzinātos".
Durvis parādītu. Jo tad tas labais gads ir jāparāda no sākuma. Nevis jāpūš migla acīs. Vismaz kaut kāds uzlabojums ir jāparāda, nevis pēdējos 4 gadus jāturpina šļūkt arvien dziļākā purvā, kā tas ir attiecībā uz tiem hokeja rezultātiem PČ.

Ir atšķirība lietas uztvert tā, kā pašam gribētos, vai arī tā, kā tās, balts uz melna, izskatās uz papīra.
Bet Tu noignorēji apstākļus, kuri nebija šajā statistikā ietverti. Būtībā ir tāds pasaules rangs, tas arī norāda vietu uz kartes, tur vismaz OS iekšā. Es mūsu vietu redzu kā 9 līdz 12, kamēr esam šajās vietās, es par regresu nerunātu. kritīs zemāk, būs regress. Bet Tu mani pārproti, es arī akceptēju Tavu diagramu un jau sacīj, ja vadās tikai pēc tās, man pretargumentu nav. Nekādu savu taisnību neuzspiežu, uz leitām var skatīties dažādi, es skatos kā es skatos un vnk diskutēju. Ja gribas aprobežotu s.permasgalvu viedokļus, parunā ar huliju, viņs ir čempoins histēriskā ķērkšanā un piekritīs ka pasaules gals tuvojas
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2016-10-10 13:47, pirms 8 gadiem
Vienkārši jāsmejas,kā var Islande ar saviem 400000 iedzīvotājiem var uztaisīt sakarīgu Izlasi,bet mēs?Vienmēr kaut kādas problēmas!Tad kad zaudējam lielai valstij,tad sākas ,ka esam maza valstiņa,bet kad zaudējam pundur valstīm kas tad par vainu???pc 0-2 ungārija
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja