Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:2, Did:0, useCase: 3

Viedoklis: Latvijas futbols – laukumā un tribīnēs

Jānis Pārums

Šodien tika aizvadīta Latvijas kausa izcīņas futbolā finālspēle, kurā "Ventspils" ar 3:0 pārspēja "Olimps" futbolistus. Šoreiz izmantoju iespēju spēli noraudzīties kopā ar futbola līdzjutējiem, nevis preses ložā.

Laukumā. Pārsteidza, ka "Olimps" spēli iesāka ļoti apņēmīgi un veiksmīgāk par Latvijas čempioniem. Pirmā puslaika atbilstošākais un taisnīgākais iznākums būtu bijis bezvārtu neizšķirts, taču diemžēl "savu roku" pielika ventspilnieku aktiermāksla un tiesneša Andreja Sipailo svilpe. Pieļauju, ka pārkāpums tiešām bija (tiesnesis tomēr bija tuvāk), taču tikpat labi tiesneša svilpe varēja klusēt kā tas notika citās epizodēs, kad nogāzti tika "Olimpa" spēlētāji. Nesaku, ka Sipailo tiesāja neobjektīvi, tomēr vairākās epizodēs viņa lēmumi bija apšaubāmi. Ja pirmās 45 minūtes bija salīdzinoši (jūs zināsiet ar ko salīdzināt) saturīgas, tad diemžēl otrais puslaiks radīja garlaicību – ventiņi diezgan pārliecinoši nodemonstrēja savu pārākumu, lai gan kopējā spēles kvalitāte bija... pavāja. Spriedze? Uztraukums? Nedomāju gan. Vienkārši Latvijas futbola līmenis ir tāds kāds viņš ir... droši vien taisnība būs dažiem futbola līdzjutējiem, kuri uzskata, ka uz LMT Virslīgas spēlēm bez alus nav vērts iet, jo spēles laikā var aizmigt.


Līdzjutēji. Uzreiz jāuzsver, ka tribīnēs "sniegums" bija krāšņāks nekā laukumā. Kāda it kā cienījama kundzīte, kas sēdēja man priekšā, to vien tik mācēja kā pēc katras trešās epizodes izdvest: "urodi". Protams, tās nebija vienīgās pērles, kas skanēja "Skonto" stadionā – krievu valodas "daiļvārdi" bija dzirdami gan pa labi, gan pa kreisi, gan laukumā (kas patiesībā jau vairs nav nekāds brīnums). Tiesa, teikt, ka krievi ir slikti, bet latvieši rullē arī nebūtu īsti korekti – ik pa laikam arī kāds manāmi iereibis līdzjutējs latviešu valodā izcēlās ar diezgan dumjām frāzēm. Šaubos, ka šie "dzejnieki", kas šodien bārstījās ar gudrībām, futbolā orientētos tik labi cik viņu mutes.

Pēc spēles. Ceļojošais kauss, apsveikumi, piemiņas kausi tiesnešiem – viss jau būtu labi, tikai kāda vella pēc četros dienā ir vajadzīgs salūts? Jeb drīzāk parodija par salūtu – brīžiem bija arī sprādzieniem līdzīgi blīkšķi un tēviem bija jāaizspiež ausis saviem bērniem. Tas viss kopumā, šoreiz noraugoties ar vienkāršā līdzjutēja acīm, lika man vilties. Nu tāds prasts pasākums gan laukumā, gan ārpus tā robežām...

Foto: Romāns Kokšarovs, Sporta Avīze

1 2 50 komentāri

  +2 [+] [-]

, 2007-09-30 23:59, pirms 17 gadiem
arī pēc ilgāka pārtraukuma sanāca aiziet uz futeni - dusmu uzsita arī tas, ka galvenais tiesnesis runā krieviski. stila pēc varēja mēģināt latviski, ar leģionāriem angliski

  +1 [+] [-]

, 2007-10-01 00:06, pirms 17 gadiem
a ko tu gribeji,Sipailo ir no Daugavpils un ne tikai tiesa,bet ari trene jauniesus.

  +1 [+] [-]

, 2007-10-01 00:09, pirms 17 gadiem
nu labi ka gruzini triibinees nelamaajas gruziniski...

  +4 [+] [-]

, 2007-10-01 00:12, pirms 17 gadiem
Nu, tas, ka uz futbolu bez alus nav vērts iet, ir tikai logiski - piemēram, es vienmēr uz katru puslaiku paņemu pa vienam alum, ko, skatoties spēli, pamalkot

A par lamāšanos neko jaunu nepateici. Tā ir visās spēlēs. Un ko tad var gribēt, ja lamājas ne tikai tribīnēs, bet arī laukumā un no treneru soliņa? Šodien skatījos spēli pa TV un vienā epizodē, kad Kreipis bija pieklusis, televizorā atskanēja "pašol na*** b***". Vai nu tas bija Grigorcuks, vai kāds no spēlētājiem - hvz.

Pa vasaru sanāca pabraukāt uz Igauniju, un biju pārsteigts, ka tur futbolisti pārsvarā lamājas igauniski. Vienā no spēlēm, ko apmeklēju, vispār nedzirdēju nevienu krievisku trīsstāvīgo... tas tā salīdzinājumam.

  -1 [+] [-]

, 2007-10-01 00:21, pirms 17 gadiem
Piekrītu visam, kas pateikts, bet Sipailo, kā vienmēr - respektē autoritātes, šoreiz Ventspili...

  +1 [+] [-]

, 2007-10-01 00:23, pirms 17 gadiem
nu labi ka gruzini triibinees nelamaajas gruziniski...
kur nu vēl precīzāk

  -1 [+] [-]

, 2007-10-01 00:24, pirms 17 gadiem
nu vismaz esmu apmierinats, ka aizgaju.... sakuma tiesam Olimps niprojas, bet laikam pec 11 bik zemapzinaja iespiedas ta doma, ka caur ir..... japasakas dieviem par skaisto laiku!

  +1 [+] [-]

, 2007-10-01 00:57, pirms 17 gadiem
To Polee
Sipailo autoritātes nekad nerespektē!!!
To iegaumē!
Viņš respektē tikais tos kas maksā!
Šī bija kausa izcīņa,vot paseko LMT virslīgas spēles kur šis nelietis tiek nozīmēts kā tiesnesis!

  +1 [+] [-]

, 2007-10-01 02:34, pirms 17 gadiem
JF

  -1 [+] [-]

, 2007-10-01 05:16, pirms 17 gadiem
tava vieta nekritizeetu!

     [+] [-]

, 2007-10-01 07:38, pirms 17 gadiem
Vēl derētu pierakstīt, ka abu komandu treneri uz VALSTS kausa izcīņas finālspēli ierodas treniņtērpos. Un arī spēlētāji pēc spēles ir staigā treniņtērpos... Nevarētu iedomāties, ka sers Alekss Fērgusons Anglijas kausa izcīņā uz spēli atnāktu trenūzenēs. Un vēl viens sīkums- Latvijas kausu nepasniedza LFF prezidents, kurš par labāku šajā brīdī uzskatīja došanos ārpus valsts robežām bez zināma iemesla. Kā teica daži cilvēki, labi, ka LFF ir tik daudz viceprezidentu

  +4 [+] [-]

, 2007-10-01 07:56, pirms 17 gadiem
to autor! Vai nav apnicis kunkstēt par Latvijas futbola līmeni! Desmitiem reižu
esmu teicis,kāds budzets,tāds līmenis.Krievija pieplūdināta ar diezgan laba līmeņa leģionāriem,tad nu arī pēkšņi pacēlies līmenis.Latvijā spēlējošie leģionāri varētu spēlēt kaimiņvalsts 1 līgā labākā gadījumā,tāpēc jau viņi ir šeit.
Par pendeli nerunāsim,kurš gribēs tas redzēs,kurš negribēs tas neredzēs,kaut vai TV atkārtojumu griež desmit reizes.
Par līdzjutējiem gan piekrītu simts procentu.Līdzjutēju limenis galvas tiesu zemāks par Latvijas futbola līmeni.Bet pārmest rīkotājiem par noslēguma cermoniju nebūtu īsti korekti,jo viņi taču centās kaut ko darīt.Tikpat labi
es autoram varētu pārmest to,kāpēc tik vēlu ielicis šo rakstu.Pirmdienas rītā sabojā garstāvokli.

  +2 [+] [-]

, 2007-10-01 08:02, pirms 17 gadiem
viss taapeec, ka LV bez dziesmu svetkiem nav nekaadu tradiicju!

  -2 [+] [-]

, 2007-10-01 08:49, pirms 17 gadiem
Tas tak nau latvieshu futbols. Padomajiet pashi mes tikai sakam veidot MUSU futbolu paies paris gadi, un bus mums ari tradicijas sportaa(ceru).

     [+] [-]

, 2007-10-01 09:29, pirms 17 gadiem
dazji saka - pat treneriem ||| treninjteerps...
pat uz finaalu neko sviniigaaku nav uzvilkushi!
nu, paklau... treninjteerps ar trim sviitraam ir tautasteerps...

  +2 [+] [-]

, 2007-10-01 09:30, pirms 17 gadiem
tagad eSports uztraucas par to, kas notiek tribiinees...
kaadi komentaari tiek izmesti, kaadu leksiku pielieto, kaa tiek di*sts uz speeleetaajiem, treneriem un tiesnieshiem utt...
bet buutu labaak skatiijushies, kas notiek pashu portaala komentaaros... kaadi briinumi sheit tiek pausti...

  +2 [+] [-]

, 2007-10-01 09:36, pirms 17 gadiem
neapmierinaaja futbola kvalitaate... nu... kaadaa liimenii muusu futbols ir... taadaa arii ir... turklaat LV klubos speelee gandriiz visi muusu valsts labaakie futbolisti!
paaraak urliski? tagad piespiediisi cilveekiem, kuru pamatvaloda ir krievu, runaat latviski? piemeeram, Ventspilii tas ir tradicionaali - latvieshi uz basketbolu, krievi uz futbolu. rezieem aizeju paskatiities, kas futbolaa notiek. nu... to, protams, nevar teikt par visiem, bet briizjiem tas kultuuras liimenis ir apshaubaams. bet tas izraisa tikai smaidu.
kas veel autoram nepatika? saluuts?... nu...
kas liedz pasham ko veerst uz labu, ja jau viss taa sapi*ts? ej un piesakies rakstiit scenaariju uz naakosho finaalu.

  +3 [+] [-]

, 2007-10-01 10:05, pirms 17 gadiem
kaut kā nevaru saprast, ko a..utors ar šo gribēja pateikt?! ņemot vērā to, ka spēlēja vieni no čempionāta līderiem pret p.astarīšiem, spēles pirmais puslaiks bija pat ļoti interesants un saturīgs. katrā ziņā negaidīju, ka olimps tik apņēmīgi un azartiski spēlēs (būtu mazliet paveicies, varēja arī olimps pirmie izvirzīties vadībā). par to p..endeli- varēja jau arī nedot, mazliet teatrāla tā visa epizode sanāca- vispirms nokrīt viens, pēc tam otrs un hopš p.endele. katrā ziņā pēc tās p.endeles spēle kļuva krietni neinteresantāka.
r..eāli n..okaitināja Rimkusa gājieni- tāds aktieris. olimpa aizsargs n..ošļūc šamējam priekšā izklupienā, rimkus atdot piespēli savējam un tīšām uz..mauc gulošajam aizsargam virsū, nokrīt un skaļi b..ļaudams guļ. tiesnesis protams ar labs, ka pirmajā puslaikā divās tādās ļoti līdzīgās situācijās iedeva salīdzinoši tuvu no olimpa vārtiem sodiņu.
Un augsti cienījamais A..utor, ja jau Jums ir tāda eksluzīva iespēja sēdēt preses ložā, tad turpmāk ar nelieniet tajās p..rasto ļ..aužu ložās, kur vecas tantiņas r..upji l..amājas, kur vienkārši strādnieki svētdienas pēcpusdienā skatoties futbolu dzer lētu alu, un bariņš jauniešu k..aitinoši k..laigā- Aļimp, do k..onca!!!

  +1 [+] [-]

, 2007-10-01 10:09, pirms 17 gadiem
atvainojos, ka savā komentā saliku tik daudz punktiņu, bet lamu vārdi laikam manī ir tā ieiedušies, ka es pats vairs tos nejūtu un nespēju tekstā sameklēt. labi, ka esportam ir tik gudrs cenzētājs, kas norāda, ka tekstā ir pārāk daudz lamu vārdu un neļauj man tik rupju tekstu ievietot.

  -2 [+] [-]

, 2007-10-01 10:30, pirms 17 gadiem
Spriedze? Uztraukums? Nedomāju gan. Vienkārši Latvijas futbola līmenis ir tāds kāds viņš (???) ir... TAS

Nevēlos aizrādīt, bet vai man vienam jācieš mokas latviešu valodas kultūras lekcijās?

  -1 [+] [-]

, 2007-10-01 10:34, pirms 17 gadiem
Realitāte ir tāda, ka mums patiešām nav sava futbola, tas ir krievu futbols. Kurā valstī vēl tiesnesis nerunā valsts valodā? Priecāsimies, ka vismaz basketbolā mums ir dziļas nacionālās saknes!

Baigi,ne?

  +1 [+] [-]

, 2007-10-01 10:39, pirms 17 gadiem
Vai tik autors kā basketbola cienītājs neizgāž savu žulti par LV futbolu?

     [+] [-]

, 2007-10-01 10:39, pirms 17 gadiem
Ne jau kvalitaatee ir muusu futbola niikuljoshanas sakne, bet kaa autors piemineeja attieksmee un kultuuraa...
Taatad...mans subjektiivais viedoklis...jau pagaajushi 16 gadi kopsh virsliigas dzimshanas...bet tribiinju piepildiijums dazhaadaas pilseetaas ir ar negatiivu liikni uz leju sho gadu laikaa...kaapeec? neuzskatu ka deelj liimenja...sporta pamataa ir rakstiits - veseliiga konkurence, godiiga ciinja u.t.t. daudz neliekuljojot gribu teikt ka es un citi skatiitaaji pastaaviigi apmekleetu kaadas komandas speeles, ja 1) Komanda veidotu labu publisko teelu (tai skaitaa sheit piemineetos gjeerbshanaas stilus, leksiku, publiskaas attieciibas ar presi, skatiitaajiem, liidzjuuteejiem u.t.t.), un domaajams tas nav sarezhgjiiti izpildaams un neprasa n-tos liidzeklus... 2) buutu visa nepiecieshamaa infrastruktuura, saakot ar bufeteem, futbola noskanju veidojoshu gaisotni, atribuutiku (te jaapibilst, ka ir nepiecieshama paardomaata, neuzkriitosha reklaamas kampanja, tas ir zombeeshana vieteejaa meerogaa, muusu darbonji nesaprot...ka kaut kur tur laukos vai Riigaa cilveeki nenaaks uz speeleem no zila gaisa, pirmais likums lai cik buutu labs produkts (un shajaa gadiijumaa futbols ir vairaak kaa slikts produkts), potenciaalie taa pirceeji ir jaameklee un regulaari jaareklameejas)... 3) komanda buutu veidota no speeleetaajiem kuriem fair play nav svesh jeedziens, no speeleetajiem kuri laukumaa ciena ne tikai pretspeeleetaajus bet arii savus komandas biedrus, no speeleetaajiem kuri ciinaas no pirmaas liidz peedeejai minuutei, no treneru kolektiiva kuri passiivi nenoseezh uz solinja visu speeli, pa reizei noaurojot kaut ko sveshaa meelee... 4) nu un valoda...neviens nav vainiigs ka krievu meele taada suliiga...tomeer vinjas piesaatinaajums sliktaa noziimee shodienas futbolaa manupraat ir pirmajaa vietaa listee kura atbaida muusdienu skatiitaaju naakt uz speeleem...

Moraale taada...liimenis nav svariigaakais...galvenais lai buutu atmosfeera, ciinjaspars laukumaa, profesionaalisms aarpus taa, Fair play visur...pagaidaam naaksa atziit...turpinaam brist dziljaak purvaa...

P.s. tas treninjbikshu sindroms ir vienkaarshi atbaidosh, ok man pie...d.. ka tur ukrainis Grigirchuks vai Shitiks staigaa shaadi apkaart...bet ja to dara arii muusu Nacionaalaas izlases treneru kolektiivs, tad sorry...Spaanijaa ne tuvu nebija Latvijas ziema vai pavasaris...bet visiem kaa viens atbaidooshas adidas trennuuzenes liidz botaam kuras to paskatu padara veel kraasnjaaku...

  +2 [+] [-]

, 2007-10-01 10:43, pirms 17 gadiem
Treniņtērpi ir nacionāla tradīcija, kuru pat ar mietu neizdzīt. Un vai vajag?

  +2 [+] [-]

, 2007-10-01 11:19, pirms 17 gadiem
to atmosfēru tribīnēs jau veidojam mēs tribīnēs, kas atnākuši uz spēli. kurš tad vainīgs, ka lielākā daļa līdzjutēju nenāk uz spēli izlases vai kluba kreklos, nedzied tribīnēs dziesmas, netaisa vilni un nedara citas lietas ko var pie atmosfēras veidošanas pieskaitīt. atceraties kaut vai spēli ar ziemeļīriem- tur jau izskatījās, ka mēs spēlējam izbraukumā ne otrādi. futbola līmenis zems?! redz mēs ziemeļīrus uzvarējām, bet viņiem ir augstāks futbola līmenis, tāpēc viņi savējos atbalsta, mēs nē. lielākā problēma jau nav futbola līmenī. latvijas futbola līdzjutēju nacionālā īpatnība ir tāda, ka lielākā daļa līdzjutēju mīl panākumus nevis futbolu.

  +1 [+] [-]

, 2007-10-01 11:27, pirms 17 gadiem
jā, varētu piestrādāt pie marketinga, tas noteikti! bet man piemēram šogad simpātiska izskatās Skonto gados jaunā komanda, bet vienīgi Skonto stadionā ir patīkami apstākļi futbola baudīšanai; pie tam Skonto sezonas sākumā piedāvāja sezonas abonomentu, kas bija patīkams piedāvājums, bet šķita dīvaini, ka tas netika reklamēts, bet kaut kā randomā piedāvāts personīgi :/ katrā ziņā Skonto stadionā ir gan aliņi pieejami, gan arī publika nemaz tik nekulturāla nav.
Slēpts komentārs: Brolin

  +1 [+] [-]

, 2007-10-01 11:33, pirms 17 gadiem
Spēle patiešām nepārsteidza, ventspilnieki bija savā ''ampluā'' - nu tik ļoooti vārīgi, tik vārīgi, krīt gar zemi no mazākās vēja brāzmiņas, toties kad jāizsakās, tad gan - braši zēni pielieto ''brašus'' tekstus. Patiesībā - patiešām sērīgs skats ...
Par apmeklētību runājot - nu kāda prjaņika pēc kausa finālspēles notiek ''Skonto'' stadionā ?! Ar ko tad šamie to ir pelnījuši ?! Ar vienu no zemākiem apmeklētības līmeņiem LČ spēlēs ?! Saprotams, ka šis stadions ir viens no labākajiem Latvijā, tomēr kā tad ar principu par sava laukuma priekšrocībām ?

     [+] [-]

, 2007-10-01 13:22, pirms 17 gadiem
Tā vietā, lai kaut ko ieteiktu (kā situāciju mainīt vai labot) - vispārzināmu lietu atstāstījums. Gan rakstā, gan komentāros. Nu nepatīk futbols un negribas neko darīt - var taču apmeklēt basketbolu vai volejbolu, kāda problēma.

  +1 [+] [-]

, 2007-10-01 13:24, pirms 17 gadiem
Godlike
lielākā daļa līdzjutēju mīl panākumus nevis futbolu.
šitais labs

     [+] [-]

, 2007-10-01 14:42, pirms 17 gadiem
Nu ja būtu vesels liels bars dziedošu un saucošu skatītaju, tad arī tos futbolistu izsaucienus nedzirdeetu.

Piekriitu Dzonim par to komandas biedru cieniisanu. Kaut kaa netipiski daudzi lamaajas cits uz citu. Arii par skatiitaaju panaakumu miileesanu piekriitu.

varbuut buutu interesanti uztaiit aptauju, ko tad tie rupjie skatiitaaji stadionaa cer samekleet un sagaidiit.

  +1 [+] [-]

, 2007-10-01 15:05, pirms 17 gadiem
Tas taa starp citu kas arii ir tendence...lasiiju Shitika interviju SA, nu un shis speciaalists izbriinaa piemin taadu faktu...redz puikas naakot i letinji i krievinji un netiek nekaadi daliits un visi treneejoties kopeejaa grupaa...liidz 12-14 gados letinji atbirst !!! Vinjam neesot izskaidrojumu...MAN IR...taa kaa pats speeleeju futbolu, tad varu teikt ka letinji atbirst no shaada kolekiiva...viena iemesla deelj...jo shis "kultuuras" liimenis sasniedzot tiinja gadus saak kluut nepacieshams, kaut kas liidziigs "ģedovshinai" armijaa, njirgaashanaas, apcelshana...un kaada velna peec puikaam uztureeties shaadaa sabiedriibaa...turklaat ja treneris arii shaadas tendences nesaskata...taapee dzheki izveelas citus sporta veidus...un jauno atvashu vecaaki pat nemaz neskataas uz futbolu un tur beernus taaalaak no taa...lai funkcionaari saka ko grib...bet shis teels taads ir izveidojies, un vinji var kurneet taalaak neko nedarot...

     [+] [-]

, 2007-10-01 15:35, pirms 17 gadiem
Par Virslīgas līmeni

Kāda vaina līmenim? Mūsu vadošie futbola klubi mierīgi izbāza gan igauņus, gan leišus. Un domāju, ka mūsu vājākie klubi būtu spēcīgāki par leišu un igauņu vājākajiem klubiem. Baltijas līga visu ļoti labi pārādīja. Un mūsu virslīgā nav tādi rezultāti ir Igaunijā(6:2 utt) vai Lietuvā(9:1 utt), tāpēc domāju, ka mūsu Virslīgas līmenis ir OK, salīdzinot ar kaimiņiem. Protams, Baltijas līgā bija visādas lietas, piemēram, daudzi klubi to neuztvēra kā prioritāti, bet tik un tā, domāju, ka galaiznākums tik un tā būtu tāds kā ir tagad jeb Latvijas klubi ir spēcīgāki.

  +1 [+] [-]

, 2007-10-01 15:50, pirms 17 gadiem
To Brolin...tu vispar zini kur atrodijas Pleskavas guberna?????????

Bet kas ir vainigs ka mums nav futbola tradicijas????
Kapec lielaka dalja cilveku kuri seit izsaka savas domas,sez majas un nevar iet paskatities futbolu no tribinem un atbalstit komandu!!!!
Kapec visi skatas fotogalerejas un teica kur ir skatitaji????Skatitaji un lidzjutiji esam mes!!!
Kapec mes salidzinatu cempionatu teicam ka neasam Anglija!!!
Pat taja Krievaja cik ir lidzjuteju!!!!
Riga dzivo ap 800 tukstosiem,no tiem ir 15 sconto fani!!!!Kur visi kam patik futbols????
Ventspili 40 tukstos un ap 30 fanu!!!!(Es pats esmu no Ventspils)
Kas par apmeklibu!!!Labi..Pilnas tribines nebus nekad!!!!|
Bet kapec nav aizpilditas uz 2/3!!!!kapec????
Kapec Spele FKV-Jurmala 15-00!!!!Kas bus tribines??Berni un pinsionari,200 cilveki!!!!!
Kapec kausa finals divos???Nevar 20???100% ka butu vairak skatitaju!!!!!
Mums kas notiek-tas notiek!!!Visi raud,bet neviens neko negrib darit!!!!
ko dara LFF????vinu merkis popularizet futbolu!!!Es fulbola speles apmekleju vairak neka 10 gadus,bet tribines katru reizi vienas un tas pasas sejas!!!!

     [+] [-]

, 2007-10-01 16:21, pirms 17 gadiem
Latvijas futbola liimenis(tai skaitaa kultuuras liimenis)joprojaam ciesh no padomju mantojuma.Lai sho situaaciju mainiitu,klubiem un federaacijai buutu jaaveersh savi skati civilizeetu Rietumvalstu virzienaa.Lai to iistenotu vajadzeetu:1)par valsts izlases treneri iecelt aarzemnieku,kas nerunaa un nesaprot krieviski;2)atcelt jebkaadus ierobezhojumus legjionaarie Virsliigaa,kas stimuleetu klubus iegaadaaties aarvalstu trenerus;3)Ieviest bargus sodu par necenzeetu lamaashanos gan laukumaa,gan aarpus taa(tribiinees);4)Obligaata valsts valodas prasme sazinjaa ar prasmi(aarvalstu speciaalistiem dod terminju sho prasmi apguut).Varat man piekrist,varat nepiekrist,bet autors savaa rakstaa ir siiki izklaastijis visas taas negaacijas,kuru deelj es jau vairaakus gadus par Latvijas chempionaatu neintereseejos
1 2 50 komentāri