Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:132, Did:0, useCase: 3

Mozgovs: "Krievijas sportā jāizbeidz naturalizēšana"

Ints Megnis
Ints Megnis

Mozgovs: "Krievijas sportā jāizbeidz naturalizēšana"
Aleksejs Šveds un Timofejs Mozgovs. Foto: Vid Ponikvar/Sportida/SIPA

Krievijas sportā būtu jāizbeidz ārzemju spēlētāju naturalizēšana, uzskata šīs valsts basketbola zvaigzne Timofejs Mozgovs.

Ja Latvija šovasar varētu tikt pie vienas no retajām naturalizētajām basketbolistēm, Krievija laba līmeņa ārzemju basketbolistus naturalizē regulāri un pašlaik valstī notiek runas par Krievijas izlasē varētu spēlēt Ukrainā dzimušais spēka uzbrucējs Džoels Bolombojs, kura tēvs nāk no Kongo, bet viņš ir uzaudzis ASV.

"Ja atceraties, mūsu izlasē bija tāds amerikānis Džons Roberts Holdens, kurš deva milzīgu ieguldījumu uzvarā 2007. gada Eiropas čempionātā, kur arī guva zelta grozu. Toreiz neviens neapsprieda jautājumu vai naturalizēt Holdenu, vai izmantot pašu mājās augušu spēlētāju," saka Mozgovs. "Tagad Bolombojs nav paveicis pat desmito daļu no tā, ko toreiz Holdens. Tomēr, ja treneris uzskata, ka Džoels ir noderīgs, jautājumu nav. Kas attiecas uz manu attieksmi pret naturalizāciju kopumā, es izbeigtu šādu praksi un dotu iespēju mūsu puišiem. Nenoniecinu tā paša Holdena nopelnus un neredzu problēmas tieši Bolombojā, turklāt viņš jau ir naturalizēts. Atliek vien sadzīvot ar šo faktu un jāskatās vai viņš būs spējīgs nest labumu izlasei. Jau ir par vēlu runāt vai dot viņam pasi bija pareizi."

Iepriekš negatīvi par Bolomboja naturalizāciju izteicies arī Aleksejs Šveds. "Nezinu kā Džoels saņēma pilsonību - ar federācijas, CSKA iesniegumu vai tāpēc, ka viņam ir krievu saknes, bet atkārtoju, ka personīgi es nākotnē atteiktos no šādas prakses," tagad saka Mozgovs.

"Mēs ne reizi vien esam parādījuši, ka spējam izlīst no dažādām situācijām tikai saviem spēkiem," uzsver basketbolists, cerot, ka no šādas prakses atteiksies ne tikai basketbolā, bet visā Krievijas sportā. "Lieliski, ka mums ir medaļas dažādos sporta veidos, es nekādā gadījumā nenoniecinu naturalizēto spēlētāju panākumus, kuri palīdzējuši tos sasniegt. Paldies viņiem. Tomēr pēc 5-10 gadiem gribētos redzēt izlasēs pašu audzēkņus nevis paņemtus no citurienes."

Mozgovs šobrīd ir vienīgais Krievijas pārstāvis Nacionālajā basketbola asociācijā (NBA), bet visu iepriekšējo sezonu izlaida traumas dēļ. Viņš vēl cer nacionālajai izlasei palīdzēt rudenī gaidāmajā Pasaules kausā.

Izmantotie resursi:
https://www.sport-express.ru/basket...

1 2 40 komentāri

 +15 [+] [-]

, 2019-05-27 21:27, pirms 6 gadiem
Piekrītu, un ne tikai Krievijā bet visā pasaulē.
Slēpts komentārs: otins
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +9 [+] [-]

, 2019-05-27 23:02, pirms 6 gadiem
otins rakstīja: Piekrītu, jo tādām lielām valstīm kā Krievija ar lieliem cilvēku un sportistu resursiem ir kauna lieta naturalizēt ārzemniekus, bet tādām mazām valstīm kā Latvija ar maziem cilvēku un sportistu resursiem ir piedodams, ja tās reizēm kādu naturalizē, lai palielinātu savu konkurētspēju.
arī mazajiem tas ir bezsakars. Tā jau ir izlašu spēļu jēga, noskaidrot, kurai valstij labāka komanda. Ja reiz kādam nav tā labā centra vai saspēles vadītāja, nu tad lai nav, tad arī ir vājāks.

  -3 [+] [-]

, 2019-05-27 23:09, pirms 6 gadiem
Swordsman rakstīja: arī mazajiem tas ir bezsakars. Tā jau ir izlašu spēļu jēga, noskaidrot, kurai valstij labāka komanda. Ja reiz kādam nav tā labā centra vai saspēles vadītāja, nu tad lai nav, tad arī ir vājāks.
Bet arī mazajiem gribas uzvarēt un medaļas.

 +11 [+] [-]

, 2019-05-27 23:15, pirms 6 gadiem
otins rakstīja: Bet arī mazajiem gribas uzvarēt un medaļas.
Tas butu, manuprat, pateikt, ka mazie drikst izmantot dopingu, bet lielie ne, jo maziet tacu ari grib uzvaret. Vainu visi vai neviens.

  +7 [+] [-]

, 2019-05-27 23:18, pirms 6 gadiem
Pret naturalizēšanu! Valstij jāiziet process audzinot pašmāju spēlētājus, izņēmuma kārta, ja spēlētājs dzimis valstī, bet jau maza vecuma devies dzīvot un izstudējis ārzemes, tad var ņemt izlase tāda gadījuma nevis LV izlasei melnais un indietis būs komanda.

  +1 [+] [-]

, 2019-05-27 23:26, pirms 6 gadiem
KevinDurant#35 rakstīja: Pret naturalizēšanu! Valstij jāiziet process audzinot pašmāju spēlētājus, izņēmuma kārta, ja spēlētājs dzimis valstī, bet jau maza vecuma devies dzīvot un izstudējis ārzemes, tad var ņemt izlase tāda gadījuma nevis LV izlasei melnais un indietis būs komanda.
Ok, bet tad nevajag lamāt trenerus un meklēt vainīgos, ja zaudējam komandai ar naturalizētu spēlētāju, kā tas bija, piemēram, pret Melnkalni.

     [+] [-]

, 2019-05-27 23:28, pirms 6 gadiem
Swordsman rakstīja: arī mazajiem tas ir bezsakars. Tā jau ir izlašu spēļu jēga, noskaidrot, kurai valstij labāka komanda. Ja reiz kādam nav tā labā centra vai saspēles vadītāja, nu tad lai nav, tad arī ir vājāks.
Zināmā mērā piekrītu, tikai VALSTISKAM jēdzienam būtu klāt jāpieliek arī ETNISKAIS FAKTORS!
Vispār pēdējos gados un varbūt arī pat vairākās dekādēs tādi jēdzieni kā NACIONALITĀTE un TAUTA ir sajāti līdz nepazīšanai
Te ir jāizlemj stingri un dikti, vai nu turnīros piedalās PILSONISKĀS IZLASES, vai arī NACIONĀLĀS, jeb ETNISKĀS!

     [+] [-]

, 2019-05-27 23:31, pirms 6 gadiem
Esmu tikai un vienīgi par etniskām izlasēm, it sevišķi Futbolā!

  -1 [+] [-]

, 2019-05-27 23:35, pirms 6 gadiem
KevinDurant#35 rakstīja: Pret naturalizēšanu! Valstij jāiziet process audzinot pašmāju spēlētājus, izņēmuma kārta, ja spēlētājs dzimis valstī, bet jau maza vecuma devies dzīvot un izstudējis ārzemes, tad var ņemt izlase tāda gadījuma nevis LV izlasei melnais un indietis būs komanda.
Pirmkārt, ir tikai viens atļauts, otrkārt, tam ir arī pozitīvā pusē, respektīvi var kapināt jauno spēlētāju interesi, kas rezultējas jaunu kadru esībā. Tas pats Holdens, tieši pēc viņa, parādījās mazie spēlētāji.

     [+] [-]

, 2019-05-27 23:35, pirms 6 gadiem
Nelieli izņēmumi var būt, ar nosacījumu, ja Eiropas valsti pārstāv citas Eiropeiskas tautas izcelsmes kadrs, taču nekādā gadījumā Eiropas valsti nedrīkst pārstāvēt neEiropietis pēc etniskās izcelsmes!!!

  -3 [+] [-]

, 2019-05-27 23:36, pirms 6 gadiem
otins rakstīja: Piekrītu, jo tādām lielām valstīm kā Krievija ar lieliem cilvēku un sportistu resursiem ir kauna lieta naturalizēt ārzemniekus, bet tādām mazām valstīm kā Latvija ar maziem cilvēku un sportistu resursiem ir piedodams, ja tās reizēm kādu naturalizē, lai palielinātu savu konkurētspēju.
Krieviem nav lielu basketbolistu resursu, beidz sapņot.

  -2 [+] [-]

, 2019-05-27 23:36, pirms 6 gadiem
Bocmana Ivara papagailis rakstīja: Nelieli izņēmumi var būt, ar nosacījumu, ja Eiropas valsti pārstāv citas Eiropeiskas tautas izcelsmes kadrs, taču nekādā gadījumā Eiropas valsti nedrīkst pārstāvēt neEiropietis pēc etniskās izcelsmes!!!
tak aizveries reiz ar savu rasismu.

     [+] [-]

, 2019-05-27 23:37, pirms 6 gadiem
Bocmana Ivara papagailis rakstīja: Nelieli izņēmumi var būt, ar nosacījumu, ja Eiropas valsti pārstāv citas Eiropeiskas tautas izcelsmes kadrs, taču nekādā gadījumā Eiropas valsti nedrīkst pārstāvēt neEiropietis pēc etniskās izcelsmes!!!
Tev nepatika, kā Aminata pārstāvēja Latviju Eirovīzijā? Man gan patika.

     [+] [-]

, 2019-05-27 23:42, pirms 6 gadiem
otins rakstīja: Tev nepatika, kā Aminata pārstāvēja Latviju Eirovīzijā? Man gan patika.
Visnotaļ nepatika! Tas bija speciāli darīts ar nolūku parādīt visai pasaulei, ka Lettiņi tupuma un truluma ziņā neatpaliek no visiem pārējiem politkorektisma tirslaižiem Franki tagad arī izvēlējās parādīt raksturu, ieliekot slimu, resnu, dauņveidīgu lesbijieti feministi Pasaule jūk prātā ar savu uzbāzīgo demonstratīvo tolerastiju!

  +2 [+] [-]

, 2019-05-27 23:43, pirms 6 gadiem
Piemērs futzāls ,kur EČ un PČ vairāk atgādina Brazīlijas atklāto čempionātu.

     [+] [-]

, 2019-05-27 23:49, pirms 6 gadiem
coffijs rakstīja: Piemērs futzāls ,kur EČ un PČ vairāk atgādina Brazīlijas atklāto čempionātu.
Tur ir par traku, bet tas jau arī tā deļ, ka tur nav tādu noteikumu, kā piemēram, basketbolā. Te ir tikai viens atļauts, tāpēc jau Spānijai nācās starp diviem izvlēties

  +6 [+] [-]

, 2019-05-27 23:51, pirms 6 gadiem
otins rakstīja: Bet arī mazajiem gribas uzvarēt un medaļas.
so what? Varbūt es gribu kļūt par pasaules boksa čempionu, tad atļaut man ringā lietot nazi? Jo gribas taču.

  +1 [+] [-]

, 2019-05-27 23:51, pirms 6 gadiem
Te ir koks ar baigiem galiem, jo ja nemaldos, visa šī jezga ar naturalizētajiem sākās no britiem un frančiem, (par britiem gan 100% nezinu), bet zem Francijas karoga atļāva startēt bijušo koloniju pilsoņiem, paskatieties uz viņu futbola izlasi, baltu krāsu tur ar uguni jāmeklē. Par britu sadraudzība valstīm īsti neesmu interesējies, bet teorētiski Kanāda, Austrālija utt. Ir karalistes sastāvā, bet tiešām nezinu, vai viņi ar atvieglojumiem var maukt zem cita karoga. Nu un citi, skatoties uz frančiem, paziņoja ka grib vienlīdzību, jo pēc idejas, po ka visām tām Āfrikas bijušajam kolonijām pašam nav, vai kādreiz nebija, savas izlases, ja var, tad visi, ja ne, tad neviens. Nu šaubos ka franču lobiji atteiksies no šitās leiputrijas. Tā kā laikam tas paliks katras valsts teiksim morāles jautājums. Mums tas nav īsti pieņemams, francūžiem ir. Ir jau arī bēgļu variants- tie kuri dažādu iemeslu dēļ nevar pārstāvēt savu valsti utt. Nu sarežģīts jautājums. Nav viennozīmīgas atbildes.

  +2 [+] [-]

, 2019-05-27 23:57, pirms 6 gadiem
Bocmana Ivara papagailis rakstīja: Zināmā mērā piekrītu, tikai VALSTISKAM jēdzienam būtu klāt jāpieliek arī ETNISKAIS FAKTORS!
Vispār pēdējos gados un varbūt arī pat vairākās dekādēs tādi jēdzieni kā NACIONALITĀTE un TAUTA ir sajāti līdz nepazīšanai
Te ir jāizlemj stingri un dikti, vai nu turnīros piedalās PILSONISKĀS IZLASES, vai arī NACIONĀLĀS, jeb ETNISKĀS!
nu jābūt, jābūt, tāpēc jau arī , teiksim, sirdij nav tik tuva Latvijas futbola izlase un hoķa izlase patīk daudz labāk, kā kādreiz (Basketbols vienīgais ir ļoti latvisks vienmēr bijis ). Bet tā ir utopija.

  +1 [+] [-]

, 2019-05-28 00:03, pirms 6 gadiem
Bocmana Ivara papagailis rakstīja: Visnotaļ nepatika! Tas bija speciāli darīts ar nolūku parādīt visai pasaulei, ka Lettiņi tupuma un truluma ziņā neatpaliek no visiem pārējiem politkorektisma tirslaižiem Franki tagad arī izvēlējās parādīt raksturu, ieliekot slimu, resnu, dauņveidīgu lesbijieti feministi Pasaule jūk prātā ar savu uzbāzīgo demonstratīvo tolerastiju!
Es saprotu, ka paranoiķis esi, bet tas nu pilnīgi noteikti nebija speciāli Neesmu Eirovīzijas fans, bet tīri muzikāli Aminata noteikti ir Latvijas topā.

  +1 [+] [-]

, 2019-05-28 00:20, pirms 6 gadiem
prieks skatīt Polijas izlases,prieks skatīt Serbijas izlases,prieks redzēt Kongo un Ķīnas izlases.
nav grūti naturalizēt,bet vai padomājam par nākotni.
Miljardu dēļ jau pilnā sparā norit Eiropas "naturalizēšana".

     [+] [-]

, 2019-05-28 00:52, pirms 6 gadiem
Bocmana Ivara papagailis rakstīja: Zināmā mērā piekrītu, tikai VALSTISKAM jēdzienam būtu klāt jāpieliek arī ETNISKAIS FAKTORS!
Vispār pēdējos gados un varbūt arī pat vairākās dekādēs tādi jēdzieni kā NACIONALITĀTE un TAUTA ir sajāti līdz nepazīšanai
Te ir jāizlemj stingri un dikti, vai nu turnīros piedalās PILSONISKĀS IZLASES, vai arī NACIONĀLĀS, jeb ETNISKĀS!
šitas man ieper..
tavu prāt, kas nosaka nacionalitāti? ādas krāsa..
un kas nosaka tavu etnisko piederību? valoda kādā runā?
zini, bet var būt arī melnādains latvietis, jo tā ir viņa nacionalitāte
un var būt etniskias latvietis, kurš vispār nerunā latviski... jo vecāki latvieši izvēlējušies, lai viņš dzīvojot anglijā vispār neapgūst latviešu valodu..
un ārzemēs mēs visi vai krievs vai latviets, ebrejs.. balts melns lesbietis vai komunists esam LATVIANS...

     [+] [-]

, 2019-05-28 01:09, pirms 6 gadiem
Bocmana Ivara papagailis rakstīja: Visnotaļ nepatika! Tas bija speciāli darīts ar nolūku parādīt visai pasaulei, ka Lettiņi tupuma un truluma ziņā neatpaliek no visiem pārējiem politkorektisma tirslaižiem Franki tagad arī izvēlējās parādīt raksturu, ieliekot slimu, resnu, dauņveidīgu lesbijieti feministi Pasaule jūk prātā ar savu uzbāzīgo demonstratīvo tolerastiju!
es tev kā paraug latvietim ieteiktu piespļaut pilnu mēģeni un aizsūtīt lai uztaisa ģenētisko piederības karti..
bet tā vispārīgi reku uzmet aci ETNISKAIS LATVIETI Latvieša gēns – NeoGeo.lv
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2019-05-28 01:49, pirms 6 gadiem
Re, padzīvojis nīstajā pendosijā, džeks sāk saprātīgi spriest.. Galvenais iemesls, kāpēc nedrīkst naturalizēt, ir, izlasē džeki grib uzspēlēt ar saviem čomiem vai vismaz saviem tautiešiem,nevis kaut kādiem biznesa projektiem.. punkts!

  +1 [+] [-]

, 2019-05-28 08:39, pirms 6 gadiem
Manuprāt, naturalizācija ir kā spļāviens pašiem sev sejā sporta veida federācijai, sak, mēs savā sistēmā nemākam izaudzināt spēlētāju, tāpēc paņēmām jau gatavu, citas valsts sistēmā izaudzinātu. Skaidrs, tā pati Pedija Latvijas izlasei var dot iespēju tikt medaļās un uzlabot karjeru arī latviešu meitenēm, bet tas tiks panākts ar citas valsts resursu, kas īsti nav valsts izlases ideja.

     [+] [-]

, 2019-05-28 08:51, pirms 6 gadiem
Reali Latvija tagad butu pasaules kausa basketbola,ja nebutu naturalizeta speletaja. Pat Vecvagars visiem liktos sakarigs treneris. Reali mes butu vinnejushi ari Sloveniju taja stulbaja macha,ja nebutu naturalizataa speletaja. Reali mes to nedaram,bet citi dara un mes no ta ciesham. Bet es tik un ta negribu nekadus ne Latvija audzetus sportistus,jo vienkarshi taa nav pareizi! Un pat,ja pareja pasaule dara savadak- tas nenozime,ka mes neesam gudraki
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2019-05-28 10:14, pirms 6 gadiem
lonja rakstīja: Diemžēl sports sen vairs nav sports,bet ir bizness!Atļaujot naturalizēt spēlētājus,kļūst vairāk spēcīgu izlašu!tātad var paplašināt PČ un EČ dalībnieku skaitu=vairāk līdzjutēju,lielāks naudas pieplūdums!!patīk vai nē,bet tāds nu ir kapitālisms!!nauda,nauda,nauda....kā to naudu sapelnīt-tur nekādu ētikas robežu nav!!
Domā, ka baigi gudro frāzi izspiedi?
Sports ir bijis bizness vai politika vienmēr! Arī senās Grieķijas un Romas laikos!
Sports kā tāds ir tikai individuāla krosiņu skriešana, peldēšana, kas ir hobijs kādam vai veselības uzturēšanai!
Arī jauniešiem, ja kāds entuzists grib realizēt savus sapņus!

     [+] [-]

, 2019-05-28 10:18, pirms 6 gadiem
Pat tāds amatieru sports kā florbols ir bizness inventāru ražotājiem!

     [+] [-]

, 2019-05-28 10:22, pirms 6 gadiem
Tāpēc jau futbolu spēlē visā pasaulē, jo to var atļauties jebkurš kā hobiju, bet var pārvēst biznesā vai politikā!
Citos sporta veidos vajag lielākus ieguldījumus!

     [+] [-]

, 2019-05-28 10:49, pirms 6 gadiem
Real Rebel rakstīja: Pirmkārt, ir tikai viens atļauts, otrkārt, tam ir arī pozitīvā pusē, respektīvi var kapināt jauno spēlētāju interesi, kas rezultējas jaunu kadru esībā. Tas pats Holdens, tieši pēc viņa, parādījās mazie spēlētāji.
Pēc Tevis teiktā sanāk ka vietējos mazos kadrus spēj pavilkt tikai izlase. Ne vietējais čempionāts, ne NBA, ne mūsējie ABC, ne Eirolīga. Tikai izlase?
Pašvaks arguments....
Ja jaunais kadrs neintresējas par basketbolu vai sportu kā tādu, tad arī uz izlases panākuma viļņa iespaidā, pēkšņa atnākšana uz basketbola treniņiem diez vai būs ilgtermiņā.
Mans subjektīvais viedoklis.
Cits jautājums, globāli tīrasiņu latvieši kā tādi izzudīs....
Var ņemt var neņemt, viena puse tāpat bļaus, bet procesi jau tāpat notiks.
Šeit tiek smagi pārvērtēts efekts, gan pozitīvais gan negatīvais, kas varētu būt pēc naturalizācijas.
Ja paņems, es šampanieti vaļā nevēršu, maz ticams ka apmeklēšu klātienē, TV kastē palūrēšu, bet nevienu nelamāšu
Katram savs ceļš ejams.....
1 2 40 komentāri