Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:131, Did:0, useCase: 3

Edgars Abrams: "Latvija nevar atļauties hokeju" (2. daļa)

Māris Noviks
Māris Noviks @MarisNoviks

Edgars Abrams: "Latvija nevar atļauties hokeju" (2. daļa)
Edgars Abrams
Foto: no personiskā arhīva

"Valsts prioritāte ir atbalstīt sporta veidus, kuros bērns var iegūt izglītību, pelnīt naudu un apmierināt valsts vajadzības. Jāizvēlas komerciāli komandu sporta veidi kā basketbols vai futbols. Ja nevar sasniegt intelektuālās virsotnes, cilvēkam jābūt iespējai nopelnīt naudu ar kājām vai rokām," turpinot sarunu par sporta politikas nākotni un nepieciešamību noteikt prioritātes Latvijas sportā, savu viedokli skaidro basketbola kluba "Jūrmala/Fēnikss" ģenerālmenedžeris Edgars Abrams.

Intervijas 1. daļa

"Latvijā sports vēsturiski atradās Aizsardzības ministrijas rokās"

Runājot par LBL, minēji 14 komandu modeli. Vai Latvijā tas būtu dzīvotspējīgs? Iedzīvotāju skaita pieaugums nav gaidāms, spēlētāju resursi – ierobežoti.
Tāds modelis iespējams, pastāvot attiecīgai valsts noteiktai sporta politikai. Tādas šobrīd nav. Aizsardzības ministrs, būdams vēsturnieks – pasaka, ka mums ir slima nācija. Vēsturniekam jāzina, ka sports tradicionāli ir spēka resursu pārziņā. Tagad viņš publiski pasaka, ka mūsu lādiņos ir slapjš pulveris.

Amerikāņi NATO līmenī pārmet, ka Eiropas valstis daļu aizsardzības budžeta atvēl militārajiem orķestriem, sportam, kamēr Amerikā visi līdzekļi nonāk militāri rūpnieciskajā kompleksā (military industrial complex).
Amerikāņiem daudzas lietas ir savādākas, jo viņi pārstāv jaunu civilizāciju. Eiropā pastāv iespaidīgas kultūras tradīcijas, kamēr amerikāņu kultūru lielā mērā veido sports. Katrai no minētajām civilizācijām raksturīga savādāka sapratne. Latvijā vēsturiski sports atradās Aizsardzības ministrijas rokās. Aizsardzības ministrija noteica prioritātes, sporta veidus, kuros piedalīsimies un atbalstīsim. Tas nebija izņēmums no pasaules redzējuma. Militāro sistēmu pakļautībā sports atradies, sākot no Grieķijas pilsētvalstīm līdz pat ASV.

Latvijā pašvaldības nodarbojas ar bērnu sagatavošanu līdz astoņpadsmit gadu vecumam. No bērnu un nepilngadīgo līdz pieaugušo sportam seko pārrāvums. Manuprāt, pienācis laiks atjaunot sportu kā obligāto priekšmetu augstskolās. Pašlaik tas atcelts, taču universitātēs vajadzīgas sporta katedras, kur varētu gatavot daudzpusīgus nācijas pārstāvjus no 18-22 gadu vecumam. Amerikas piemērs basketbolā apliecina, ka par studentu “Marta trakumu” valstī ir lielāka interese nekā par NBA spēlēm. LBL labāk attīstītos, ja zinātu, ka viena komanda pārstāv Iekšlietu vai Aizsardzības ministriju ar pilnvērtīgu finansiālo un materiālo bāzi.

Kādam vajadzētu būt Latvijas sportam?
Valstī pastāv pašvaldības sports, atbalstītāju sports, vecāku sports un – LOK pārraudzībā – augsto sasniegumu sports. Valsts sporta Latvijā nav. Izglītības ministrijas dokumentos nav noteiktas sporta prioritātes. Nav norādīts arī, kā tās sasniegt. Plānošana un metodika domāta fizkultūras skolotājiem, kuriem valsts maksā algu. Viņi var iemācīt bērniem savu priekšmetu, taču nav nekādu noteiktu normatīvu. Šo jautājumu pilnībā jāpārskata. Iespējams, jāatgriežas pie valsts noteiktiem sporta normatīviem, līdzīgiem, kādus paredzēja GDA normas. Ar jaunām tehnoloģijām, mūsdienu sporta medicīnu un fizisko sagatavotību. Katrā vecuma grupā jānosaka normatīvi. Piemēram, parastajam pilngadīgam fizkultūrietim (studentam) jāspēj aizmest granāta 80 metru attālumā. Tā ir valsts atbildība un filozofija.

Par sporta politiku jālemj Sporta ministrijai, apmierinot valsts nepieciešamības fiziskajā kultūrā un sportā. Šobrīd no visas sistēmas pienācīgi strādā Latvijas Olimpiskā komiteja, savukārt federāciju darbība atkarīga no prezidenta vai ģenerālsekretāra harizmas. Ja vadītājs piesaista līdzekļus, federācija attīstās.

"Hokejs nav Latvijai piemērots sporta veids"

Kuri sporta veidi būtu uzskatāmi par prioritāriem?
Individuālajos sporta veidos jāatbalsta specifiskā vieglatlētika, bokss, džudo un šahs . Klāt nāk modernā pieccīņa, ieskaitot šaušanu, un divi vai trīs komandu sporta veidi, kuri varētu tikt Olimpiskajās spēlēs. Tiem jābūt sporta veidiem, kuros bērns var iegūt izglītību, pelnīt naudu un apmierināt valsts vajadzības. Jāizvēlas komerciāli komandu sporta veidi kā basketbols vai futbols. Ja nevar sasniegt intelektuālās virsotnes, cilvēkam jābūt iespējai nopelnīt naudu ar kājām vai rokām. Vēl divas vai trīs sporta spēles varētu attīstīt zemākā līmenī. Kuras tās būtu – rokasbumba, florbols vai citas – jālemj atsevišķi.

Pats spēlēju hokeju, taču, manuprāt, hokejs nav Latvijas sporta veids. Lai man piedod hokejisti, vienkārši nevaram to atļauties. Tam jābūt elitāram sporta veidam 300 – 500 bērniem.

Nepelnīti aizmirsta airēšana. Tā ir disciplīna, kas Latvijas valstij var nest augstvērtīgus rezultātus starptautiskā līmenī. Jūrmalā un Limbažos treneri labi strādā, mazliet lielāka atbalsta, neko vairāk.

Sporta skolas pārņemtas no PSRS laikiem, taču neesam pievienojuši labas lietas no kapitālistiskās pasaules. Katrā specializētajā sporta skolā jābūt fizioterapeitam un diviem fiziskās sagatavotības treneriem. Labs piemērs ir Viktora Lāča komandas darbs. Labāk būtu, ja viņš attīstītu sporta skolās jau sagatavotos jauniešus, taču Lācis faktiski nodarbojas ar bērnu labošanu.

Nevēlos izklausīties patētisks, taču varu teikt šādi. Man ir 45 gadi. Ja izvēlētos desmit vidējus bērnus no divpadsmitās klases, sacenstos ar viņiem šķēpa un granātas mešanā, 100 metru skrējienā, apsteigtu daudzus.

Olimpiskās komitejas prioritāte ir atbalsts augstu sasniegumu sportam. Vai LOK darbā būtu nepieciešama akcentu maiņa?
LOK nav jāpāriet uz tautas sporta atbalstu. Viņi aizpilda nišu, līdz kurai nonāk tikai spēcīgākie atlēti.

Vecāki saskata bērnā sporta zvaigzni?
Vecāki iegulda papildu līdzekļus augsta līmeņa sportista sagatavošanā. Līdzekļus veido gan nauda, gan attīstībā ieguldītais laiks. Piemērs ir brāļu Dukuru un Ernesta Gulbja vecāki vai vecvecāki. Olimpiskā komiteja noslēgumā izvēlas 5-10% labāko sportistu, kurus atbalstīt profesionālā līmenī.

Tautas sports no Divupes, Senās Grieķijas un Romas laikiem veidots kā valsts politika. Stipras un veselīgas tautas attīstība nav atsevišķas biedrības uzdevums. LOK un Latvijas Olimpiskā vienība sekmīgi strādā savā nišā, paldies viņiem par to, malači!

Sportam jābūt politiski angažētam?
Viennozīmīgi, tam jābūt vienai no valsts prioritātēm. Krievijā un ASV notiek tieši tā. Piemērs. Aizsardzības ministrs saka, ka mums ir pieci tūkstoši kareivju, pārējie neatbilst prasībām. Ko? Ja to izdzirdētu trešo valstu pārstāvji, viņi izdarītu secinājumus. Atsūtīsim 50-100 veselīgus vīriešus, tikpat sieviešu un nelielā laika posmā asimilēsim tos baltus. Sanāk, ka ministrs nosauc lielāko sabiedrības daļu par deģenerātiem. Citās attīstītās valstīs par tādiem vārdiem būtu jāatkāpjas. Viņa kolēģis, izglītības ministrs Ķīlis, veica demaršu, atsakoties no sporta par labu premjerministram. Ministrs pameta nozares posmu likteņa varā!

Kurās valstīs pastāv sekmīga tautas sporta politika?
ASV, Skandināvijā, specifiski Krievijā un Ķīnā. Varu nosaukt pašvaldības, kuras sekmīgi strādā. Latvijas sports lielā mērā pastāv, pateicoties pašvaldībām. Limbažos, Ventspilī, Valmierā un Liepājā sporta entuziasti saņem atbalstu no pašvaldību vadītājiem, kuri saprot, ka viņiem jāpaveic vairāk par vēlēšanu solījumiem. Manā dzimtajā Jūrmalā pēdējo divu gadu laikā, ir patīkamas un saprotamas vēsmas, kas ļauj mums būt optimistiem. Partijas, kuras bijušas pozīcijā vai opozīcijā, aizmirsīs, ieguldījumus sabiedrībā – atcerēsies.

Kā tādu sistēmu izveidot parlamentārā demokrātijā, kur lēmumus pieņem parlamenta vairākums?
Sporta likuma sestajā pantā nosauktas atbildīgās ministrijas. Sportam jābūt nacionālās drošības padomes pārraudzībā. Piemērs, Edgars Šneps bija sekretārs Izglītības un zinātnes ministrijā. Edgara vadītajai struktūrai vajadzēja kļūt par atsevišķu ministriju vai bija jāiekļaujas Aizsardzības ministrijas pārraudzītā struktūrā.

Pēdējos piecos gados valsts veic birokrātijas aparāta samazināšanas politiku. Kā tas atbilst vēlmei izveidot Sporta ministriju?
Lietas jāvērtē racionālāk. Nav jāveido smaga birokrātiska struktūra. Jābūt nelielai, kvalificētai un efektīvai pārvaldei, kur cilvēki strādā ar valsts noteiktajām prioritātēm. Aizsardzības ministrija izdara pasūtījumu, Izglītības ministrija izstrādā metodiku, Veselības ministrija nodrošina vispārējo profilaksi. Varu minēt Igaunijas piemēru, kur darbs sporta jomā nedublējas. Vietā, kur izveidota slēpošanas trase, jaunu nebūvēs.

Tāpēc nacionālās drošības padomei jāapstiprina fiziskās kultūras un sporta prioritātes, tai skaitā pašvaldībām.

Vai tāda sistēma netuvinās militarizētai valstij, kāda bija Padomju Savienība?
Nav jāveido militārs režīms vai diktatūra, tikai jāizvēlas prioritātes. ASV, Skandināvijā vai Izraēlā notiek tieši tas pats.

"Nepieciešams politisks lēmums"

Kā priekšlikumu dabūt cauri politiskajām dzirnavām? Kā to pārdot?
Nekas nav jāpārdod, pietiek atsaukties uz Aizsardzības ministra paziņojumu. Kur meklējami situācijas cēloņi? Tēlaini runājot, okupācijas armija regulāro Latvijas armiju ar pieciem tūkstošiem kareivju sakaus, bet partizānu kara nebūs, jo pārējie iedzīvotāji ir miesās un garā vāji. Tas vairs nav LOK vai federāciju jautājums. Jā, mēs varam katrā sporta veidā atrast pārdesmit cilvēkus, kuri var startēt augstā līmenī, taču nācijas pamatu nav.

Kādu redzi situācijas attīstību?
Utopiskais variants – aizsardzības ministra demisija. Arī izglītības ministrs atteicies no sporta nozares, atstājot to premjera ziņā. Minētie piemēri liecina, ka nozare zaudējusi dzīvību, tieši tāpēc jautājumu jāizskata nacionālās drošības padomei. Nepieciešams politisks lēmums.

Pašreizējā koalīcija to varētu atbalstīt?
Lēmumu jāatbalsta premjeram. Premjeram racionāli izskaidrojot izvēles, ceru, ka atbalsts būs. Tas ievadītu lūzumu, tikai vajadzētu viņam pateikt priekšā.

Prioritāšu izvēle radītu pretdarbību. Kāpēc vajadzīgs džudo un sambo?
Nekas labāks nav izgudrots. Latviešiem nav sava cīņas sporta veida. Tie ir tradicionālie sporta veidi tādās valstīs kā Krievija, ASV, Izraēla. Amerikāņi savā sistēmā pārņēmuši krievu sambo elementus.

Birokrātisko mehānismu īpatnība – atvēlēt vairāk līdzekļu seku likvidācijai, mazāk rūpējoties par profilaksi, cēloņu izpratni un maiņu. Nauda tiek cietumiem, farmācijas biznesam, slimnīcām, represīvajam aparātam, nevis sportam vai veselīgiem bērniem.
Tas uzskatāms par vieglāko ceļu. Sports un valsts pasūtījums ir savstarpēji saistīti. Nepatīk, ka Latvijā trūkst klasiskā fiziskā kultūra. Tā nav kļuvusi par valsts sastāvdaļu. Amerikāņi pasūta, krievi pasūta, visi pasūta. Tie, kuri grib vairāk, iet uz specializētām skolām, individuāliem, elitāriem sporta veidiem.

Lai būtu piedāvājums, jābūt pieprasījumam. Valstij jābūt pieprasījuma radītājai?
Valstij jārada pieprasījumu fiziskajai kultūrai un sportam. Eiropas Savienības regulas sportu dalībvalstīs neregulē. Tā ir katras dalībvalsts atbildība. Tam jābūt nacionālās drošības pasūtījumam. Eiropas Savienība nosaka vadlīnijas, taču virzienus jāizvēlas mums, nosakot tos Ministru Kabineta noteikumos ar likuma spēku.

Piekritīsi, ka sporta sistēmai nebūtu jāatrodas vienas partijas kontrolē?
Sports nav jāpolitizē viena iemesla dēļ. Sports audzina godprātīgu un rīcībspējīgu nācijas pārstāvi. Kāda tur politika? Politika parādās Eiropas Savienības līdzfinansējuma sadalē, cīņā par līdzekļiem. Piemēram, ja ES piešķirtu vienu miljardu kriketam un basketbolam, mēs cīnītos, lai nauda tiktu basketbolam. Tā būtu sporta politika. Šajā gadījumā politiskās intereses nepārklājas.

"Bobslejs un skeletons ir politiski sporta veidi"

Vasaras Olimpiskajās spēlēs pārstāvēti 26 sporta veidi. Dalībai LOV var kandidēt jebkurš sporta veids pat, ja valstī ar to nodarbojas desmit cilvēki. Sporta veidi, kuros nav un nebūs masveidības. Pasaulē ir trīs valstis – ASV, Krievija, Ķīna, kuras atļaujas uzturēt visus sporta veidus. Vai Latvija var to atļauties?
Tā atkal ir valsts politika. Pirmo līmeni izrunājām. Otrais līmenis ir valsts prestižs. Elitārie sporta veidi, ar kuriem valsts lepojas. Mūsu gadījumā tie ir sporta veidi, kuriem uzceltas nepieciešamās bāzes. Ziemas sporta veidi – bobslejs, skeletons, kamaniņu sports, jo strādā Siguldas trase. Politiski sporta veidi, kur nevajag vairāk par 20-50 cilvēkiem. Kopskaitā ap 70 sportistiem. Ziemā viņi nesīs mums medaļas. Varbūt kāda medaļa būs kērlingā, citā disciplīnā. Olimpiskajā hokejā – nekad.

Vasarā reprezentatīvie sporta veidi ir BMX, no vieglatlētiem – šķēpmetēji ar tradīcijām un vēsturi. Valstij jānosaka, kuros sporta veidos jānes medaļas. Kultūras ministrijai jāapstrādā informācija un jākultivē minētos sporta veidus kā mūsu kultūras sastāvdaļu. Sports – tā ir kultūras sastāvdaļa.

Kā ar vieglatlētiku? Vieglatlētiem ziemā Rīgā nav, kur trenēties.
Nav spēka struktūru ieinteresētības, nav vieglatlētikas. LSPA negatavo vieglatlētikas trenerus, jo viņi nav pieprasīti. Tas ir piedāvājums bērniem. Sporta skolotāja profesiju iegūst LSPA , iegūstot skolotāja diplomu. Taču viņi automātiski nevar būt augstas klases sportistu sagatavotāji.

Kāds ir tavs vēlējums Latvijai?
Radiet ticību sevī, pārējais pats atnāks.

  +1 [+] [-]

, 2013-03-13 15:27, pirms 12 gadiem
Onslovs rakstīja: Kārtējais plebejs ierunājās.

Abrams visu pareizi saka un sauc īstajos vārdos. Par to pašu Siguldas trasi, ir tas politiskais sports, eksistē tikai no valsts finansējuma.
..., bet kas liedz padomāt Siguldas gadījumā bišķi plašāk, t.i., pilnveidot un papildināt sporta kompleksu, ne tikai sacensībām, bet arī treniņprocesam, izbūvēt servisa telpas, viesnīcas un ēdināšanas kompleksus! Tad ar to arī varētu pelnīt!

Jeb Tu domā, ka labākais risinājums ir piesiet trotilu pie trases balstiem un uztaisīt grandiozu sprādzienu?
Slēpts komentārs: Onslovs

  +2 [+] [-]

, 2013-03-13 15:55, pirms 12 gadiem
Tu nēsi piemērots būt Jūmalas ģenerālmenidžers un hokejs ir daudz reižu populārāks , kā basketbols.

  +1 [+] [-]

, 2013-03-13 15:59, pirms 12 gadiem
scdl10 rakstīja: Tu nēsi piemērots būt Jūmalas ģenerālmenidžers un hokejs ir daudz reižu populārāks , kā basketbols.
Lady Gaga, Bībers un Rijānas arī ir populāras, un par ko tas liecina? Tavs arguments bezjēdzīgs.

  +3 [+] [-]

, 2013-03-13 16:01, pirms 12 gadiem
Onslovs rakstīja: Es domāju, ka leišiem ir laba sporta sistēmas taktika. Un piekrītu Sienāža viedoklim.

Un vēl runājot par jauniešo fizisko kondīciju - arī jāpiekrīt Abramam, galīgi skumji.
Ok, basketbols. Un tālāk, kas vēl leišiem ir? Ziemas sporta veidos 0. Pārstāvniecība bezmaz Albānijas līmenī.

  -1 [+] [-]

, 2013-03-13 16:18, pirms 12 gadiem
No hokeja jāpāriet uz florbolu! Līdzīgs ir, ar masveidību nebūtu problēmu. Lielu naudu nevajag.

  +2 [+] [-]

, 2013-03-13 16:18, pirms 12 gadiem
Namejs rakstīja: Ok, basketbols. Un tālāk, kas vēl leišiem ir? Ziemas sporta veidos 0. Pārstāvniecība bezmaz Albānijas līmenī.
Vel ir vieglatletika, futbols, regbijs, rokasbumba, un Olimpiska čempione peldešanā!

  +4 [+] [-]

, 2013-03-13 16:21, pirms 12 gadiem
Namejs rakstīja: Hokeja panākumi? Valstij ar 2 milj. spēlēt Olimpiādē ir panākumi, grozi kā gribi Un hokeja popularitāte diezgan stapili aug. Un paskaties uz konkurenci - kā progresējusi Norvēģija, Dānija, Slovēnija, Francija! Un par to hokeja popularitāti... Piedod atvaino, bet Vankūverā hokejs bija ziemas sporta karalis. Un Sočos būs tieši tas pats, ja NHL piedalīsies.

Tikpat labi mēs varam teikt, ka basketbolā panākumu nebūs, ka nekad netiksim uz Olimpiādi, atšķirībā no hokeja. Un tas ir reāli.
nu tak atzīsti, ka jebkurā gadīumā ziemas sporta veidi, popularītātes ziņā nevar sacensties ar vasaras un tas, ka hokejs ziemas OS programmā ir populārs, tas ir fakts - kaut arī būtu interesanti paskatīties cik pilnas tribīnes būtu,ja OS notiktu valstī,kurā hokejs nav populārs, bet būtu attīstīta ,piemēram,ātrslidošana. Nu tas tā, bet jebkurā gadījumā, tikt ar hokeju uz OS ir 100 reiz vieglāk nekā ar basi vai futbolu - Kada ir atlases kārtība Hoķim? - ir kādas 8 izlases,kuras tiek pēc ranga un tad tām apjomam un pelēkajai masai pielasa pārējās. Un mēs esam uz šīs te tikt/ netikt robežas arī pie tā apstākļa, ka hokeju spēlē max 40 valstis pasaulē un reāli uz spēlēšanu OS pretendē apmēram 20 izlases.
Hokeja popularitāte stabili aug? Vai gadījumā vienkārši pašlaik nav tā,ka tās izlases ar kurām spēlējām 1993 gadā C grupā ir kļuvušas spēcīgākas, vienkārši mērķtiecīgā un normālā attīstības ceļā??? Vai ir kāda izlase, kura ir pēķšni uzradusies ne no kā?? Vai tas ka mūs tagad sit Dāņi, Norvēģi, Slovēņi, liecina par to, ka tur hokejs kļuvis populārāks? Vienkārši ir noticis normāls sporta veida attīstības process- sistēma ir sakārtota. Un tās galu galā arī ir valstis, kurās dzīves līmenis ir augstāks nekā LV, kas nozīmē, ka hokejs viņiem ir pieejamāks. Un šīs valstis nav nekas jauns uz hokeja kartes - bet par hokeja strauju attīstību un popularitāti varētu runāt, ja katru gadu C grupā sāktu spēlēt jauna izlase.
Un tas ka mūs tagad arī sit šīs pašas izlases ir skaidrojams nevis ar šo izlašu spēku - bet ar mūsu nespēku - ja atceramies, tajos laikos, kad braucām pāri šīm izlasēm, izlase sastāvēja no 70-100% padomju hokeja produktiem. Un tagad , lūk, tas parādās, ka kopš hokeja spēlēšana un subsidēšana pārgājusi tikai uz vecāku pleciem, mums trūkst konkurences, nav masveidības,līdz ar to nav jau nemaz no kā izvēlēties + nesakārtotā hokeja sistēma = mūs ir panākušas valstis, kuras pirms pāris gadiem bija vājākas, taču kurās hokeja sistēma ir sakārtota un kurās hokeja spēlēšana nav tikai pārtikušu cilvēku opcija.

  +1 [+] [-]

, 2013-03-13 16:29, pirms 12 gadiem
Tas, ka par sporta sistēmu runā, nav slikti. Bet portāla žurnālistiem un redaktoram vajadzētu pafiltrēt, kādu sviestu viens otrs dzen un kam tas ir vajadzīgs.
Ja Abrams runā par basketbolu, es vēl saprotu, jo viņš neveiksmīgi ir pagrozījies pāris vietās. Bet kādēļ runāt dumjības par sportu kopumā?

Velk uz politisku gājienu. Nav kādas vēlēšanas?

  +3 [+] [-]

, 2013-03-13 16:42, pirms 12 gadiem
coman rakstīja: Vel ir vieglatletika, futbols, regbijs, rokasbumba, un Olimpiska čempione peldešanā!
Futbolā finālturnīros nav spēlējuši. Agrāk bija laba rokasbumba, tagad - ne pārāk. Ok, vasaras sporta veidos šis tas ir. Bet nu ziemas... galīgi nekā.

     [+] [-]

, 2013-03-13 16:50, pirms 12 gadiem
Kā tad nav normas Sporta stundās!!! Nu labi var būt ne visās skolās ir stadions kur mest to granātu un šķēpu. Bet normas ir!!!

Var jau uzlikt tās normas, bet ne visi var tās izpildīt. Pats te runā par izglītību, bet lai būtu veiksmīgs mācībās un profesionāls sportā, it sevišķi vidusskolā vai augstskolā, abus darīt visaugstākajā līmenī nav īsti iespējams.

  -1 [+] [-]

, 2013-03-13 17:11, pirms 12 gadiem
sienaazis rakstīja: nu tak atzīsti, ka jebkurā gadīumā ziemas sporta veidi, popularītātes ziņā nevar sacensties ar vasaras un tas, ka hokejs ziemas OS programmā ir populārs, tas ir fakts - kaut arī būtu interesanti paskatīties cik pilnas tribīnes būtu,ja OS notiktu valstī,kurā hokejs nav populārs, bet būtu attīstīta ,piemēram,ātrslidošana. Nu tas tā, bet jebkurā gadījumā, tikt ar hokeju uz OS ir 100 reiz vieglāk nekā ar basi vai futbolu - Kada ir atlases kārtība Hoķim? - ir kādas 8 izlases,kuras tiek pēc ranga un tad tām apjomam un pelēkajai masai pielasa pārējās. Un mēs esam uz šīs te tikt/ netikt robežas arī pie tā apstākļa, ka hokeju spēlē max 40 valstis pasaulē un reāli uz spēlēšanu OS pretendē apmēram 20 izlases.
Hokeja popularitāte stabili aug? Vai gadījumā vienkārši pašlaik nav tā,ka tās izlases ar kurām spēlējām 1993 gadā C grupā ir kļuvušas spēcīgākas, vienkārši mērķtiecīgā un normālā attīstības ceļā??? Vai ir kāda izlase, kura ir pēķšni uzradusies ne no kā?? Vai tas ka mūs tagad sit Dāņi, Norvēģi, Slovēņi, liecina par to, ka tur hokejs kļuvis populārāks? Vienkārši ir noticis normāls sporta veida attīstības process- sistēma ir sakārtota. Un tās galu galā arī ir valstis, kurās dzīves līmenis ir augstāks nekā LV, kas nozīmē, ka hokejs viņiem ir pieejamāks. Un šīs valstis nav nekas jauns uz hokeja kartes - bet par hokeja strauju attīstību un popularitāti varētu runāt, ja katru gadu C grupā sāktu spēlēt jauna izlase.
Un tas ka mūs tagad arī sit šīs pašas izlases ir skaidrojams nevis ar šo izlašu spēku - bet ar mūsu nespēku - ja atceramies, tajos laikos, kad braucām pāri šīm izlasēm, izlase sastāvēja no 70-100% padomju hokeja produktiem. Un tagad , lūk, tas parādās, ka kopš hokeja spēlēšana un subsidēšana pārgājusi tikai uz vecāku pleciem, mums trūkst konkurences, nav masveidības,līdz ar to nav jau nemaz no kā izvēlēties + nesakārtotā hokeja sistēma = mūs ir panākušas valstis, kuras pirms pāris gadiem bija vājākas, taču kurās hokeja sistēma ir sakārtota un kurās hokeja spēlēšana nav tikai pārtikušu cilvēku opcija.
Pilnībā piekrītu!!!
Mani tracina tas, ka aizbrauc uz to Olimpiādi vai PČ un tas jau tiek kaukts par sasniegumu, vienalga kā nospēlējam! Zaudējam Zviedriem - nu nekas hokeja svētki turpinās, mēs tomēr esam PČ. Cik tad valstis spēlē to hokeju pasaulē - Amerikā divas, Eiropa, dažas valstis Āzijā un viss. Ir kādas 8 top komandas un pārējās 4. Un tad aiz borta vēl paliek reāli dažas. Un mēs sitamies lai paliktu to 16 komandu skaitā.

Salīdzinājumam basketbolu spēlē pilnīgi visos kontinentos un ievērojami vairāk komandu, tāpat futbolu!!! Dabīgi, ka konkurence lielāka!!!!!!

Negribu noniecināt hokeju, bet pasaules hokeja līmenis aug, vadošās valstis ir palikušas tās pašas, DEN, SLO, NOR, ITA, FRA ir progresējušas un pievilkušas pārējām, bet mēs esam palikuši liekas uz vietas, jo mums tuvojas, bet mēs tā arī neesam spējuši pietuvoties vadošajām komandām, tik vien skaisti esam zpēlējuši un zaudējuši. Kas to būtu domājis, ka mēs cīnīsimies ar tādu DEN un NOR un vēl zaudēsim, ar to pašu FRA un KAZ jau vaiga sviedros ņēmāmies. Un pie mums ir ienācis KHL, kad hokejisti var spēlēt augstākajā līmeni!!!

Un populācijai nav ar to nekāda sakara, ir daudz mazākas valstis resursos, kas sasniedz vairāk, kā arī ir, teiksim Ķīna, kur cilvēka resurss ir neizsmeļams, bet mēs viņus sitam gan hokejā, gam basketbolā!

     [+] [-]

, 2013-03-13 17:28, pirms 12 gadiem
Stulbie cilvēki. Jūs vispār saprotat kāda ir intervijas galvenā jēga? pajoļi, ibio. Uzvelk. Izlasu ļoti interesantu interviju ar dažiem nedaudz radikāliem viedokļiem, skatos komentārus un redzu, ka visi raud par savu hokeju. Tēma ir Latvijas sporta strukturēšana un tā sakārtošana.

     [+] [-]

, 2013-03-13 17:30, pirms 12 gadiem
Un kā var cilvēkiem tik ļoti patikt zaudēt? Visur, kur ir Latvijas hokejs iesaistīts, tas nekad neies roku rokā ar uzvarām. Mēs hokejā tā arī visu mūžu paliksim, sitoties ar austriešiem, slovēņiem un kazahiem.

  +1 [+] [-]

, 2013-03-13 17:35, pirms 12 gadiem
UN basketbols ir tik ļoti masveidīgāks, vieglāks, lētāks, pieejamāks, populārāks sporta veids par hokeju. Viss, kas nepieciešams ir valsts grūdiens šajā sektorā. Es domāju, ka ASK-Barons laikus nevienam nav jāatgādina. Kurš reāli uz to brīdi bija populārākais sporta veids Latvijā?

Bet stāsts ir par to, lai kko sasniegtu vienā nozarē, tad arī jākoncentrējas uz vienu nozari, nav pat svarīgi par ko mēs runājam - biznesu, sportu vai dajebko citu. Paldies par uzklausīšanu, pozītivas atbildes negaidu.

  +1 [+] [-]

, 2013-03-13 17:40, pirms 12 gadiem
KobeB24 rakstīja: Pilnībā piekrītu!!!
Mani tracina tas, ka aizbrauc uz to Olimpiādi vai PČ un tas jau tiek kaukts par sasniegumu, vienalga kā nospēlējam! Zaudējam Zviedriem - nu nekas hokeja svētki turpinās, mēs tomēr esam PČ. Cik tad valstis spēlē to hokeju pasaulē - Amerikā divas, Eiropa, dažas valstis Āzijā un viss. Ir kādas 8 top komandas un pārējās 4. Un tad aiz borta vēl paliek reāli dažas. Un mēs sitamies lai paliktu to 16 komandu skaitā.

Salīdzinājumam basketbolu spēlē pilnīgi visos kontinentos un ievērojami vairāk komandu, tāpat futbolu!!! Dabīgi, ka konkurence lielāka!!!!!!

Negribu noniecināt hokeju, bet pasaules hokeja līmenis aug, vadošās valstis ir palikušas tās pašas, DEN, SLO, NOR, ITA, FRA ir progresējušas un pievilkušas pārējām, bet mēs esam palikuši liekas uz vietas, jo mums tuvojas, bet mēs tā arī neesam spējuši pietuvoties vadošajām komandām, tik vien skaisti esam zpēlējuši un zaudējuši. Kas to būtu domājis, ka mēs cīnīsimies ar tādu DEN un NOR un vēl zaudēsim, ar to pašu FRA un KAZ jau vaiga sviedros ņēmāmies. Un pie mums ir ienācis KHL, kad hokejisti var spēlēt augstākajā līmeni!!!

Un populācijai nav ar to nekāda sakara, ir daudz mazākas valstis resursos, kas sasniedz vairāk, kā arī ir, teiksim Ķīna, kur cilvēka resurss ir neizsmeļams, bet mēs viņus sitam gan hokejā, gam basketbolā!
Kādos kontinentos, kāda konkurence bimbambolam? Ziemeļeiropā tāds basketbols(izņemot Latviju, kur bimbis ir politiski angažēts un mākslīgi subsidēts) nevienu neinteresē, bet hoķis ir top sporta spēle kopīgi ar futbolu un handbolu. Lietuvu neskaitu pie Ziemeļeiropas, jo viņi ir tādi paši, kā slāvi. Tāpēc viņi ir Austrumeiropā.

     [+] [-]

, 2013-03-13 18:01, pirms 12 gadiem
burakobra rakstīja: Kādos kontinentos, kāda konkurence bimbambolam? Ziemeļeiropā tāds basketbols(izņemot Latviju, kur bimbis ir politiski angažēts un mākslīgi subsidēts) nevienu neinteresē, bet hoķis ir top sporta spēle kopīgi ar futbolu un handbolu. Lietuvu neskaitu pie Ziemeļeiropas, jo viņi ir tādi paši, kā slāvi. Tāpēc viņi ir Austrumeiropā.
1. Tas, ka Ziemeļeiropā basketbols nav populārs, hokejs ir, nozīmē, ka Latvijai (kā Ziemeļeiropas valstij) būtu jāattīsta tos pašus sporta veidus?
2. Kādēļ pie velna tu runā par Ziemeļeiropu? tagad būtu jāvadās pēc 5 valstīm vai varbūt loģiskāk tomēr būtu salīdzināt popularitāti plašākā mērogā kā, piemēram, Eiropā? ko saki, draugs?

turpinam malt vienu un to pašu, hokejs, hokejs, hokejs.... apnicīgi.

  -2 [+] [-]

, 2013-03-13 18:11, pirms 12 gadiem
Hokeja-florbols=florbols, futbols un baskets ir Latvijas sporta veidi.

     [+] [-]

, 2013-03-13 18:16, pirms 12 gadiem
Piezīme par GDA normām:
"Piemēram, parastajam pilngadīgam fizkultūrietim (studentam) jāspēj aizmest granāta 80 metru attālumā."
Granātas mešanā tālumā tik liels normatīvs nebija, tā meta tikai GDA sacensībās.

     [+] [-]

, 2013-03-13 18:21, pirms 12 gadiem
NIPEM rakstīja: 1. Tas, ka Ziemeļeiropā basketbols nav populārs, hokejs ir, nozīmē, ka Latvijai (kā Ziemeļeiropas valstij) būtu jāattīsta tos pašus sporta veidus?
2. Kādēļ pie velna tu runā par Ziemeļeiropu? tagad būtu jāvadās pēc 5 valstīm vai varbūt loģiskāk tomēr būtu salīdzināt popularitāti plašākā mērogā kā, piemēram, Eiropā? ko saki, draugs?


turpinam malt vienu un to pašu, hokejs, hokejs, hokejs.... apnicīgi.
Eiropā situācija nav viennozīmīga, piemēram, Vācijā un Lielbritānijā basketbols galīgi nav populārs. Krievijā hokejs allaž izsauc lielāku ažiotāžu. Kur basketbols ir nr.1 vai nr.2? Lietuva, Latvija, dažas Balkānu valstis. Un viss.

  +1 [+] [-]

, 2013-03-13 18:27, pirms 12 gadiem
NIPEM rakstīja: UN basketbols ir tik ļoti masveidīgāks, vieglāks, lētāks, pieejamāks, populārāks sporta veids par hokeju. Viss, kas nepieciešams ir valsts grūdiens šajā sektorā. Es domāju, ka ASK-Barons laikus nevienam nav jāatgādina. Kurš reāli uz to brīdi bija populārākais sporta veids Latvijā?

Bet stāsts ir par to, lai kko sasniegtu vienā nozarē, tad arī jākoncentrējas uz vienu nozari, nav pat svarīgi par ko mēs runājam - biznesu, sportu vai dajebko citu. Paldies par uzklausīšanu, pozītivas atbildes negaidu.
A man labāk patīk Slovēnijas piemērs - ziemas sporta veidi, futbols, hokejs, baskets, rokasbumba - elites līmenī, šad tad nogrābjot kādu ļoti augstu vietu.

  +1 [+] [-]

, 2013-03-13 19:25, pirms 12 gadiem
Namejs rakstīja: Eiropā situācija nav viennozīmīga, piemēram, Vācijā un Lielbritānijā basketbols galīgi nav populārs. Krievijā hokejs allaž izsauc lielāku ažiotāžu. Kur basketbols ir nr.1 vai nr.2? Lietuva, Latvija, dažas Balkānu valstis. Un viss.
Balkānu valstīs nav. Roķene ieliek basim vienos vārtos, izņemot Serbiju, kur basis ir vienās pozīcijās ar voleju. Bet viennozīmīgi nr 1 Balkānos ir futene.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2013-03-13 19:39, pirms 12 gadiem
Volx rakstīja: Es pilnīgi droši varu apgalvot, ka popularākais sporta veids ir hokejs. Skatoties ko un kā cilvēki lasa,interesējas par sporta sasniegumiem. Iespējams arī tāpēc, ka gluži katrs nevar uzvilkt slidas, paņemt nūju un būt hokejists.
Piemēram rakstus par biatlonu vispār cilvēki nelasa, neinteresējas kas tur notiek. Viņi par šādiem sportiem sāks interesēties tikai tad, kad tiešām tās medaļas būs reālas šajā sporta veidā. Bet tas ir tāds one-timer interese un viss atgriežas savās vietās - hokejs, pārējie sporta veidi atpūšas.
Djinamo (latvijas hokejs ) uzblieza augšā ar krievu naudu, bet basketbols vismaz ir eksistējis un dzīvojis visus neatkarības gadus no latvijas uzņēmēju naudiņas. so...

  -1 [+] [-]

, 2013-03-13 19:43, pirms 12 gadiem
Namejs rakstīja: Ok, basketbols. Un tālāk, kas vēl leišiem ir? Ziemas sporta veidos 0. Pārstāvniecība bezmaz Albānijas līmenī.
Bet vieglatlētikā viņi izģērbj Latviju, un vispār kopumā vasaras olimpiskajās spēlēs.
Bet oponēšu, nekas nav jāpieņem politiski par hokeja piebremzēšanu, ar khl viņš nomirs pats dabiski.

     [+] [-]

, 2013-03-13 19:45, pirms 12 gadiem
NIPEM rakstīja: UN basketbols ir tik ļoti masveidīgāks, vieglāks, lētāks, pieejamāks, populārāks sporta veids par hokeju. Viss, kas nepieciešams ir valsts grūdiens šajā sektorā. Es domāju, ka ASK-Barons laikus nevienam nav jāatgādina. Kurš reāli uz to brīdi bija populārākais sporta veids Latvijā?

Bet stāsts ir par to, lai kko sasniegtu vienā nozarē, tad arī jākoncentrējas uz vienu nozari, nav pat svarīgi par ko mēs runājam - biznesu, sportu vai dajebko citu. Paldies par uzklausīšanu, pozītivas atbildes negaidu.
Tur nekāds grūdiens nav vajadzīgs, jāsakārto LBS, nevis tas jāpārvalda liekēžiem un murmuļiem, kas basketu gremdē, jo jaunatnes basketbolā ir masa, vēl vajag nedaudz vairāk kvalitātes.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2013-03-13 19:49, pirms 12 gadiem
Volx rakstīja: Nē, par KHL projektu, lai cik tas dīvaini neliktos, interese ir maza. Par KHL interesējas nedaudz vairak kā par futbolu,basketbolu. Tas ja tu gribi izdalīt no hokeja tieši KHL.
Volx, tas, ka tu slimo par amatieru hokeju līgu Latvijā nenozīmē, ka tā ir arī ar pārējiem 2 miljoniem, ja?
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2013-03-13 20:50, pirms 12 gadiem
Edgar! Kurā pilsētā startēsi pašvaldību vēlēšanās?

  +1 [+] [-]

, 2013-03-13 21:10, pirms 12 gadiem
Volx rakstīja: Es pilnīgi droši varu apgalvot, ka popularākais sporta veids ir hokejs. Skatoties ko un kā cilvēki lasa,interesējas par sporta sasniegumiem. Iespējams arī tāpēc, ka gluži katrs nevar uzvilkt slidas, paņemt nūju un būt hokejists.
Piemēram rakstus par biatlonu vispār cilvēki nelasa, neinteresējas kas tur notiek. Viņi par šādiem sportiem sāks interesēties tikai tad, kad tiešām tās medaļas būs reālas šajā sporta veidā. Bet tas ir tāds one-timer interese un viss atgriežas savās vietās - hokejs, pārējie sporta veidi atpūšas.
Ja pazustu Dinamo, tad arī hokejs paliktu one-timer interese uz Pasaules čempi. Intereses ziņā Dinamo ar skaitļiem visus apsteidz, bet reāli ar basi nodarbojas krietni vairāk cilvēki un arī vietējais čempis populārāks. Īsts tāds populārākais sporta veids mums nav, bet, ja jānosliecas, tad daudz drīzāk uz basketbolu.

     [+] [-]

, 2013-03-13 21:54, pirms 12 gadiem
Hakeris01 rakstīja: Ja pazustu Dinamo, tad arī hokejs paliktu one-timer interese uz Pasaules čempi. Intereses ziņā Dinamo ar skaitļiem visus apsteidz, bet reāli ar basi nodarbojas krietni vairāk cilvēki un arī vietējais čempis populārāks. Īsts tāds populārākais sporta veids mums nav, bet, ja jānosliecas, tad daudz drīzāk uz basketbolu.
Trakākais, ka atkal visi runā tikai par komandu sporta veidiem! Jā, tie ir populāri, bet arī individuālie sporta veidi ir pieminēšanas vērti. Kā jau pareizi minēja, nav jau runa kurš sporta veids ir populārāks, bet gan par sistēmiskumu, metodiskumu un naudas sadali sportā!

  +1 [+] [-]

, 2013-03-14 00:46, pirms 12 gadiem
merikikifans rakstīja: tas edgars abrams ir garīgi atpalicis?tik atklāti lobē basketbolu,ka pat slikti metas.tiešām ar hokeja spēlēšanu nevar iegūt izglītību,pelnīt naudu?un ko nozīmē apmierināt valsts vajadzības?hokejs nav komerciāls sporta veids?interesanti cik daudz cilvēku iet uz tā nožēlojamā basketbola klubeļa spēlēm un cik uz hokeju?var jau dir.t,bet arī kaut kādai mēra izjūtai arī ir jābūt.pirms būtu vēris vaļā muti,būtu labāk padomājis vai vajag.
p.s.
noviks arī kārtējo reizi parādīja savu intelekta trūkumu.kāpēc to pamuļķi vispār vajadzēja intervēt.vēl nezin cik daļās.cik vēl būs?kādas 100?atraduši viedo
es gan viņam pilnīgi piekrītu, bet tu laikam īsti nesaprati stāstītā jēgu - hokeju nevar atbalstīt jauniešu līmenī, jo izmaksas ir pārāk lielas vienkārši uz vienu cilvēku, tur nav runa par to, kas notiek profesionālā pieaugušo līmenī, kaut kā esi palaidis garām vispār visas intervijas jēgu

  +1 [+] [-]

, 2013-03-14 01:07, pirms 12 gadiem
sienaazis rakstīja: nu tak atzīsti, ka jebkurā gadīumā ziemas sporta veidi, popularītātes ziņā nevar sacensties ar vasaras un tas, ka hokejs ziemas OS programmā ir populārs, tas ir fakts - kaut arī būtu interesanti paskatīties cik pilnas tribīnes būtu,ja OS notiktu valstī,kurā hokejs nav populārs, bet būtu attīstīta ,piemēram,ātrslidošana. Nu tas tā, bet jebkurā gadījumā, tikt ar hokeju uz OS ir 100 reiz vieglāk nekā ar basi vai futbolu - Kada ir atlases kārtība Hoķim? - ir kādas 8 izlases,kuras tiek pēc ranga un tad tām apjomam un pelēkajai masai pielasa pārējās. Un mēs esam uz šīs te tikt/ netikt robežas arī pie tā apstākļa, ka hokeju spēlē max 40 valstis pasaulē un reāli uz spēlēšanu OS pretendē apmēram 20 izlases.
Hokeja popularitāte stabili aug? Vai gadījumā vienkārši pašlaik nav tā,ka tās izlases ar kurām spēlējām 1993 gadā C grupā ir kļuvušas spēcīgākas, vienkārši mērķtiecīgā un normālā attīstības ceļā??? Vai ir kāda izlase, kura ir pēķšni uzradusies ne no kā?? Vai tas ka mūs tagad sit Dāņi, Norvēģi, Slovēņi, liecina par to, ka tur hokejs kļuvis populārāks? Vienkārši ir noticis normāls sporta veida attīstības process- sistēma ir sakārtota. Un tās galu galā arī ir valstis, kurās dzīves līmenis ir augstāks nekā LV, kas nozīmē, ka hokejs viņiem ir pieejamāks. Un šīs valstis nav nekas jauns uz hokeja kartes - bet par hokeja strauju attīstību un popularitāti varētu runāt, ja katru gadu C grupā sāktu spēlēt jauna izlase.
Un tas ka mūs tagad arī sit šīs pašas izlases ir skaidrojams nevis ar šo izlašu spēku - bet ar mūsu nespēku - ja atceramies, tajos laikos, kad braucām pāri šīm izlasēm, izlase sastāvēja no 70-100% padomju hokeja produktiem. Un tagad , lūk, tas parādās, ka kopš hokeja spēlēšana un subsidēšana pārgājusi tikai uz vecāku pleciem, mums trūkst konkurences, nav masveidības,līdz ar to nav jau nemaz no kā izvēlēties + nesakārtotā hokeja sistēma = mūs ir panākušas valstis, kuras pirms pāris gadiem bija vājākas, taču kurās hokeja sistēma ir sakārtota un kurās hokeja spēlēšana nav tikai pārtikušu cilvēku opcija.
pilnībā piekrītu, pa visiem šiem gadiem vienīgās 2 komandas, kas tiešām ir sevi uzlabojušas uz pasaules, ne tikai Latvijas fona ir Šveice un Norvēģija. pārējās ir panākušas mūsu līmeni, bet nav baigi uzlabojušas situāciju uz pasaules fona

     [+] [-]

, 2013-03-14 01:11, pirms 12 gadiem
Namejs rakstīja: Futbolā finālturnīros nav spēlējuši. Agrāk bija laba rokasbumba, tagad - ne pārāk. Ok, vasaras sporta veidos šis tas ir. Bet nu ziemas... galīgi nekā.
nu bet viņiem vismaz ir sistēmas augļi tajos vasaras sporta veidos, mums nav sistēmas augļi, bet fanātisma - Štrombergs, Radēviča, bīčs, šķēpmešana, Dukuri, Rastorgujevs - kurš no šiem ir izaudzināts ar kaut kādu sistēmu? Tāds Rastorgujevs normālā valstī tagad drošvien būtu jaunā biatlona zvaigzne. Vaig noteikt prioritātes, uztaisīt sistēmu un tad jau var likt klāt kādus sportus, bet ar kaut ko ir jāsāk