Layout: current: getMobContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getMobContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:131, Did:0, useCase: 3
Autors: Māris Noviks

Edgars Abrams: "Latvija nevar atļauties hokeju" (2. daļa)

Edgars Abrams: "Latvija nevar atļauties hokeju" (2. daļa)
Edgars Abrams
Foto: no personiskā arhīva

"Valsts prioritāte ir atbalstīt sporta veidus, kuros bērns var iegūt izglītību, pelnīt naudu un apmierināt valsts vajadzības. Jāizvēlas komerciāli komandu sporta veidi kā basketbols vai futbols. Ja nevar sasniegt intelektuālās virsotnes, cilvēkam jābūt iespējai nopelnīt naudu ar kājām vai rokām," turpinot sarunu par sporta politikas nākotni un nepieciešamību noteikt prioritātes Latvijas sportā, savu viedokli skaidro basketbola kluba "Jūrmala/Fēnikss" ģenerālmenedžeris Edgars Abrams.

Intervijas 1. daļa

"Latvijā sports vēsturiski atradās Aizsardzības ministrijas rokās"

Runājot par LBL, minēji 14 komandu modeli. Vai Latvijā tas būtu dzīvotspējīgs? Iedzīvotāju skaita pieaugums nav gaidāms, spēlētāju resursi – ierobežoti.
Tāds modelis iespējams, pastāvot attiecīgai valsts noteiktai sporta politikai. Tādas šobrīd nav. Aizsardzības ministrs, būdams vēsturnieks – pasaka, ka mums ir slima nācija. Vēsturniekam jāzina, ka sports tradicionāli ir spēka resursu pārziņā. Tagad viņš publiski pasaka, ka mūsu lādiņos ir slapjš pulveris.

Amerikāņi NATO līmenī pārmet, ka Eiropas valstis daļu aizsardzības budžeta atvēl militārajiem orķestriem, sportam, kamēr Amerikā visi līdzekļi nonāk militāri rūpnieciskajā kompleksā (military industrial complex).
Amerikāņiem daudzas lietas ir savādākas, jo viņi pārstāv jaunu civilizāciju. Eiropā pastāv iespaidīgas kultūras tradīcijas, kamēr amerikāņu kultūru lielā mērā veido sports. Katrai no minētajām civilizācijām raksturīga savādāka sapratne. Latvijā vēsturiski sports atradās Aizsardzības ministrijas rokās. Aizsardzības ministrija noteica prioritātes, sporta veidus, kuros piedalīsimies un atbalstīsim. Tas nebija izņēmums no pasaules redzējuma. Militāro sistēmu pakļautībā sports atradies, sākot no Grieķijas pilsētvalstīm līdz pat ASV.

Latvijā pašvaldības nodarbojas ar bērnu sagatavošanu līdz astoņpadsmit gadu vecumam. No bērnu un nepilngadīgo līdz pieaugušo sportam seko pārrāvums. Manuprāt, pienācis laiks atjaunot sportu kā obligāto priekšmetu augstskolās. Pašlaik tas atcelts, taču universitātēs vajadzīgas sporta katedras, kur varētu gatavot daudzpusīgus nācijas pārstāvjus no 18-22 gadu vecumam. Amerikas piemērs basketbolā apliecina, ka par studentu “Marta trakumu” valstī ir lielāka interese nekā par NBA spēlēm. LBL labāk attīstītos, ja zinātu, ka viena komanda pārstāv Iekšlietu vai Aizsardzības ministriju ar pilnvērtīgu finansiālo un materiālo bāzi.

Kādam vajadzētu būt Latvijas sportam?
Valstī pastāv pašvaldības sports, atbalstītāju sports, vecāku sports un – LOK pārraudzībā – augsto sasniegumu sports. Valsts sporta Latvijā nav. Izglītības ministrijas dokumentos nav noteiktas sporta prioritātes. Nav norādīts arī, kā tās sasniegt. Plānošana un metodika domāta fizkultūras skolotājiem, kuriem valsts maksā algu. Viņi var iemācīt bērniem savu priekšmetu, taču nav nekādu noteiktu normatīvu. Šo jautājumu pilnībā jāpārskata. Iespējams, jāatgriežas pie valsts noteiktiem sporta normatīviem, līdzīgiem, kādus paredzēja GDA normas. Ar jaunām tehnoloģijām, mūsdienu sporta medicīnu un fizisko sagatavotību. Katrā vecuma grupā jānosaka normatīvi. Piemēram, parastajam pilngadīgam fizkultūrietim (studentam) jāspēj aizmest granāta 80 metru attālumā. Tā ir valsts atbildība un filozofija.

Par sporta politiku jālemj Sporta ministrijai, apmierinot valsts nepieciešamības fiziskajā kultūrā un sportā. Šobrīd no visas sistēmas pienācīgi strādā Latvijas Olimpiskā komiteja, savukārt federāciju darbība atkarīga no prezidenta vai ģenerālsekretāra harizmas. Ja vadītājs piesaista līdzekļus, federācija attīstās.

"Hokejs nav Latvijai piemērots sporta veids"

Kuri sporta veidi būtu uzskatāmi par prioritāriem?
Individuālajos sporta veidos jāatbalsta specifiskā vieglatlētika, bokss, džudo un šahs . Klāt nāk modernā pieccīņa, ieskaitot šaušanu, un divi vai trīs komandu sporta veidi, kuri varētu tikt Olimpiskajās spēlēs. Tiem jābūt sporta veidiem, kuros bērns var iegūt izglītību, pelnīt naudu un apmierināt valsts vajadzības. Jāizvēlas komerciāli komandu sporta veidi kā basketbols vai futbols. Ja nevar sasniegt intelektuālās virsotnes, cilvēkam jābūt iespējai nopelnīt naudu ar kājām vai rokām. Vēl divas vai trīs sporta spēles varētu attīstīt zemākā līmenī. Kuras tās būtu – rokasbumba, florbols vai citas – jālemj atsevišķi.

Pats spēlēju hokeju, taču, manuprāt, hokejs nav Latvijas sporta veids. Lai man piedod hokejisti, vienkārši nevaram to atļauties. Tam jābūt elitāram sporta veidam 300 – 500 bērniem.

Nepelnīti aizmirsta airēšana. Tā ir disciplīna, kas Latvijas valstij var nest augstvērtīgus rezultātus starptautiskā līmenī. Jūrmalā un Limbažos treneri labi strādā, mazliet lielāka atbalsta, neko vairāk.

Sporta skolas pārņemtas no PSRS laikiem, taču neesam pievienojuši labas lietas no kapitālistiskās pasaules. Katrā specializētajā sporta skolā jābūt fizioterapeitam un diviem fiziskās sagatavotības treneriem. Labs piemērs ir Viktora Lāča komandas darbs. Labāk būtu, ja viņš attīstītu sporta skolās jau sagatavotos jauniešus, taču Lācis faktiski nodarbojas ar bērnu labošanu.

Nevēlos izklausīties patētisks, taču varu teikt šādi. Man ir 45 gadi. Ja izvēlētos desmit vidējus bērnus no divpadsmitās klases, sacenstos ar viņiem šķēpa un granātas mešanā, 100 metru skrējienā, apsteigtu daudzus.

Olimpiskās komitejas prioritāte ir atbalsts augstu sasniegumu sportam. Vai LOK darbā būtu nepieciešama akcentu maiņa?
LOK nav jāpāriet uz tautas sporta atbalstu. Viņi aizpilda nišu, līdz kurai nonāk tikai spēcīgākie atlēti.

Vecāki saskata bērnā sporta zvaigzni?
Vecāki iegulda papildu līdzekļus augsta līmeņa sportista sagatavošanā. Līdzekļus veido gan nauda, gan attīstībā ieguldītais laiks. Piemērs ir brāļu Dukuru un Ernesta Gulbja vecāki vai vecvecāki. Olimpiskā komiteja noslēgumā izvēlas 5-10% labāko sportistu, kurus atbalstīt profesionālā līmenī.

Tautas sports no Divupes, Senās Grieķijas un Romas laikiem veidots kā valsts politika. Stipras un veselīgas tautas attīstība nav atsevišķas biedrības uzdevums. LOK un Latvijas Olimpiskā vienība sekmīgi strādā savā nišā, paldies viņiem par to, malači!

Sportam jābūt politiski angažētam?
Viennozīmīgi, tam jābūt vienai no valsts prioritātēm. Krievijā un ASV notiek tieši tā. Piemērs. Aizsardzības ministrs saka, ka mums ir pieci tūkstoši kareivju, pārējie neatbilst prasībām. Ko? Ja to izdzirdētu trešo valstu pārstāvji, viņi izdarītu secinājumus. Atsūtīsim 50-100 veselīgus vīriešus, tikpat sieviešu un nelielā laika posmā asimilēsim tos baltus. Sanāk, ka ministrs nosauc lielāko sabiedrības daļu par deģenerātiem. Citās attīstītās valstīs par tādiem vārdiem būtu jāatkāpjas. Viņa kolēģis, izglītības ministrs Ķīlis, veica demaršu, atsakoties no sporta par labu premjerministram. Ministrs pameta nozares posmu likteņa varā!

Kurās valstīs pastāv sekmīga tautas sporta politika?
ASV, Skandināvijā, specifiski Krievijā un Ķīnā. Varu nosaukt pašvaldības, kuras sekmīgi strādā. Latvijas sports lielā mērā pastāv, pateicoties pašvaldībām. Limbažos, Ventspilī, Valmierā un Liepājā sporta entuziasti saņem atbalstu no pašvaldību vadītājiem, kuri saprot, ka viņiem jāpaveic vairāk par vēlēšanu solījumiem. Manā dzimtajā Jūrmalā pēdējo divu gadu laikā, ir patīkamas un saprotamas vēsmas, kas ļauj mums būt optimistiem. Partijas, kuras bijušas pozīcijā vai opozīcijā, aizmirsīs, ieguldījumus sabiedrībā – atcerēsies.

Kā tādu sistēmu izveidot parlamentārā demokrātijā, kur lēmumus pieņem parlamenta vairākums?
Sporta likuma sestajā pantā nosauktas atbildīgās ministrijas. Sportam jābūt nacionālās drošības padomes pārraudzībā. Piemērs, Edgars Šneps bija sekretārs Izglītības un zinātnes ministrijā. Edgara vadītajai struktūrai vajadzēja kļūt par atsevišķu ministriju vai bija jāiekļaujas Aizsardzības ministrijas pārraudzītā struktūrā.

Pēdējos piecos gados valsts veic birokrātijas aparāta samazināšanas politiku. Kā tas atbilst vēlmei izveidot Sporta ministriju?
Lietas jāvērtē racionālāk. Nav jāveido smaga birokrātiska struktūra. Jābūt nelielai, kvalificētai un efektīvai pārvaldei, kur cilvēki strādā ar valsts noteiktajām prioritātēm. Aizsardzības ministrija izdara pasūtījumu, Izglītības ministrija izstrādā metodiku, Veselības ministrija nodrošina vispārējo profilaksi. Varu minēt Igaunijas piemēru, kur darbs sporta jomā nedublējas. Vietā, kur izveidota slēpošanas trase, jaunu nebūvēs.

Tāpēc nacionālās drošības padomei jāapstiprina fiziskās kultūras un sporta prioritātes, tai skaitā pašvaldībām.

Vai tāda sistēma netuvinās militarizētai valstij, kāda bija Padomju Savienība?
Nav jāveido militārs režīms vai diktatūra, tikai jāizvēlas prioritātes. ASV, Skandināvijā vai Izraēlā notiek tieši tas pats.

"Nepieciešams politisks lēmums"

Kā priekšlikumu dabūt cauri politiskajām dzirnavām? Kā to pārdot?
Nekas nav jāpārdod, pietiek atsaukties uz Aizsardzības ministra paziņojumu. Kur meklējami situācijas cēloņi? Tēlaini runājot, okupācijas armija regulāro Latvijas armiju ar pieciem tūkstošiem kareivju sakaus, bet partizānu kara nebūs, jo pārējie iedzīvotāji ir miesās un garā vāji. Tas vairs nav LOK vai federāciju jautājums. Jā, mēs varam katrā sporta veidā atrast pārdesmit cilvēkus, kuri var startēt augstā līmenī, taču nācijas pamatu nav.

Kādu redzi situācijas attīstību?
Utopiskais variants – aizsardzības ministra demisija. Arī izglītības ministrs atteicies no sporta nozares, atstājot to premjera ziņā. Minētie piemēri liecina, ka nozare zaudējusi dzīvību, tieši tāpēc jautājumu jāizskata nacionālās drošības padomei. Nepieciešams politisks lēmums.

Pašreizējā koalīcija to varētu atbalstīt?
Lēmumu jāatbalsta premjeram. Premjeram racionāli izskaidrojot izvēles, ceru, ka atbalsts būs. Tas ievadītu lūzumu, tikai vajadzētu viņam pateikt priekšā.

Prioritāšu izvēle radītu pretdarbību. Kāpēc vajadzīgs džudo un sambo?
Nekas labāks nav izgudrots. Latviešiem nav sava cīņas sporta veida. Tie ir tradicionālie sporta veidi tādās valstīs kā Krievija, ASV, Izraēla. Amerikāņi savā sistēmā pārņēmuši krievu sambo elementus.

Birokrātisko mehānismu īpatnība – atvēlēt vairāk līdzekļu seku likvidācijai, mazāk rūpējoties par profilaksi, cēloņu izpratni un maiņu. Nauda tiek cietumiem, farmācijas biznesam, slimnīcām, represīvajam aparātam, nevis sportam vai veselīgiem bērniem.
Tas uzskatāms par vieglāko ceļu. Sports un valsts pasūtījums ir savstarpēji saistīti. Nepatīk, ka Latvijā trūkst klasiskā fiziskā kultūra. Tā nav kļuvusi par valsts sastāvdaļu. Amerikāņi pasūta, krievi pasūta, visi pasūta. Tie, kuri grib vairāk, iet uz specializētām skolām, individuāliem, elitāriem sporta veidiem.

Lai būtu piedāvājums, jābūt pieprasījumam. Valstij jābūt pieprasījuma radītājai?
Valstij jārada pieprasījumu fiziskajai kultūrai un sportam. Eiropas Savienības regulas sportu dalībvalstīs neregulē. Tā ir katras dalībvalsts atbildība. Tam jābūt nacionālās drošības pasūtījumam. Eiropas Savienība nosaka vadlīnijas, taču virzienus jāizvēlas mums, nosakot tos Ministru Kabineta noteikumos ar likuma spēku.

Piekritīsi, ka sporta sistēmai nebūtu jāatrodas vienas partijas kontrolē?
Sports nav jāpolitizē viena iemesla dēļ. Sports audzina godprātīgu un rīcībspējīgu nācijas pārstāvi. Kāda tur politika? Politika parādās Eiropas Savienības līdzfinansējuma sadalē, cīņā par līdzekļiem. Piemēram, ja ES piešķirtu vienu miljardu kriketam un basketbolam, mēs cīnītos, lai nauda tiktu basketbolam. Tā būtu sporta politika. Šajā gadījumā politiskās intereses nepārklājas.

"Bobslejs un skeletons ir politiski sporta veidi"

Vasaras Olimpiskajās spēlēs pārstāvēti 26 sporta veidi. Dalībai LOV var kandidēt jebkurš sporta veids pat, ja valstī ar to nodarbojas desmit cilvēki. Sporta veidi, kuros nav un nebūs masveidības. Pasaulē ir trīs valstis – ASV, Krievija, Ķīna, kuras atļaujas uzturēt visus sporta veidus. Vai Latvija var to atļauties?
Tā atkal ir valsts politika. Pirmo līmeni izrunājām. Otrais līmenis ir valsts prestižs. Elitārie sporta veidi, ar kuriem valsts lepojas. Mūsu gadījumā tie ir sporta veidi, kuriem uzceltas nepieciešamās bāzes. Ziemas sporta veidi – bobslejs, skeletons, kamaniņu sports, jo strādā Siguldas trase. Politiski sporta veidi, kur nevajag vairāk par 20-50 cilvēkiem. Kopskaitā ap 70 sportistiem. Ziemā viņi nesīs mums medaļas. Varbūt kāda medaļa būs kērlingā, citā disciplīnā. Olimpiskajā hokejā – nekad.

Vasarā reprezentatīvie sporta veidi ir BMX, no vieglatlētiem – šķēpmetēji ar tradīcijām un vēsturi. Valstij jānosaka, kuros sporta veidos jānes medaļas. Kultūras ministrijai jāapstrādā informācija un jākultivē minētos sporta veidus kā mūsu kultūras sastāvdaļu. Sports – tā ir kultūras sastāvdaļa.

Kā ar vieglatlētiku? Vieglatlētiem ziemā Rīgā nav, kur trenēties.
Nav spēka struktūru ieinteresētības, nav vieglatlētikas. LSPA negatavo vieglatlētikas trenerus, jo viņi nav pieprasīti. Tas ir piedāvājums bērniem. Sporta skolotāja profesiju iegūst LSPA , iegūstot skolotāja diplomu. Taču viņi automātiski nevar būt augstas klases sportistu sagatavotāji.

Kāds ir tavs vēlējums Latvijai?
Radiet ticību sevī, pārējais pats atnāks.


, 2013-03-13 12:46, pirms 12 gadiem
Pajols
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
, 2013-03-13 12:57, pirms 12 gadiem
Hmm, kāpēc gan Latvijā nevarētu būt hokejs?? Redz, maziņā Slovēnija var attīstīt hokeju un basketbolu vienlaicīgi, bet mēs nevaram??
, 2013-03-13 12:59, pirms 12 gadiem
Domas interesantas, taču daudz kreisā ūdens. Pabriks nav vēsturnieks, Šneps nekad nav bijis sekretārs ministrijā. Turklāt gribētos redzēt, kā pats Ābrams svaida granātu...
Un hoķim nedot naudu nemaz nav iespējams, pārlieku daudz ir jauno hokejistu. Kritizēt šaibas dzenātājus ir tipiska basketbola cilvēka īpatnība (pats gan esmu no tās zortes), bet jau paraugās reālajā dzīvē un gatavajā produktā?
Runa par tām negatīvajām parādībām. Hokejists atpūšoties, izraus polšu, aplaizīsies un ķersies pie otra. Un traci netaisīs, hokejisti vienmēr ir koduši un kodīs, un cik no viņiem iekuļas peripētījās (es nerēķinu izņēmumus - Ozo un Masaļska gadījumu)? Un vispār no nedzerošiem hokejistiem es zināju tikai Balderi...
Savukārt jaunie basketbolstāriņi izrauj trīs kokteilīšus, un viss - prāts pakaļā, deguns gaisā, pirksti mākoņos, puņķi burbuļos. Pretīgi...
Latvijai ir vajadzīgs gan basis, gan hoķis, gan bobi, gan voļuks, bet ar to futeni laikam gan nekādi un nekad neies, futbols nav latviskā mentalitāte, savukārt talantīgo krieviņu ir pārlieku maz, un vispār tā ir tipiskā slāvu vide. Latvieši (talantīgi) futbolā ir retums, arī tie, kas uzvārdos latviski, visbiežāk tādi patiesībā nemaz nav. Kā tur runāja par bijušo izlases aizsargu Dzintaru Zirni - latviski runāt neprotot (varbūt tikai bauma)?
Mūsu spēks un skaistums ir sportiskajā dažādībā, prātīgi saimniekojot (nevis fenderējot, piemēram, sporta bāzu celtniecībā), naudas pietiks visiem.
, 2013-03-13 13:12, pirms 12 gadiem
Ko tas Abrams pipē? Galigi aptracis, nevajag fenderet un tad pietiks visiem. Un nauda jadod tiem kam ir panakumi! Nu atvainojiet tiem 11 krieveliem kas to stulbo bumbu dyena pa laukumu un tolkam neko paveikt nevar nui vina ir patiesam viss mazak pienakas jo neko ieverojamu nav panakusi un paradijusi un tuvakaja laika ari neparadis. Lai vispirms nopelna un parada, ka tas ir visos parejos sporta veidos. Ka saka vispirms smags darbs un pec tam tikai augli! Ka to ir pieradijusi citi sportisti!
Bet par basketbolistiem ir pavisam cits stasts, kuru mes visi lieliski redzejam kas notika kad vieniem paradijas daudz naudas, VISS Latvijas basketbols ar lielu blikski nogazas no skatuves ar 5 promillu reiboni!
, 2013-03-13 13:15, pirms 12 gadiem
, 2013-03-13 13:16, pirms 12 gadiem
Shobrid tieshi hokejistiem un hokejam ir visaugstaka kvalitate.
Cik hokejisti shobrid pelna naudu ar hokeju un cik basketbolisti?
Hokejaa musejos saak pamazaam atpazit, basketbolaa tikai retais kur tiek arpus Latvijas.

Ja basketbols un futbols, grib attistities, tad vispirms jaadomaa, kaa lai tie daudzie jaunieshi nepazuud pec 18-20 gadu vecuma.
Slēpts komentārs: A.Regza
, 2013-03-13 13:18, pirms 12 gadiem
iinnts rakstīja: Ko tas Abrams pipē? Galigi aptracis, nevajag fenderet un tad pietiks visiem. Un nauda jadod tiem kam ir panakumi! Nu atvainojiet tiem 11 krieveliem kas to stulbo bumbu dyena pa laukumu un tolkam neko paveikt nevar nui vina ir patiesam viss mazak pienakas jo neko ieverojamu nav panakusi un paradijusi un tuvakaja laika ari neparadis. Lai vispirms nopelna un parada, ka tas ir visos parejos sporta veidos. Ka saka vispirms smags darbs un pec tam tikai augli! Ka to ir pieradijusi citi sportisti!
Bet par basketbolistiem ir pavisam cits stasts, kuru mes visi lieliski redzejam kas notika kad vieniem paradijas daudz naudas, VISS Latvijas basketbols ar lielu blikski nogazas no skatuves ar 5 promillu reiboni!
Euro2004? Tas ir, iespējams, augstākais sasniegums kāds sportā mums ir bijis Un nav tur tikai "krieveļi"
, 2013-03-13 13:20, pirms 12 gadiem
žurnaļuga rakstīja: Domas interesantas, taču daudz kreisā ūdens. Pabriks nav vēsturnieks, Šneps nekad nav bijis sekretārs ministrijā. Turklāt gribētos redzēt, kā pats Ābrams svaida granātu...
Un hoķim nedot naudu nemaz nav iespējams, pārlieku daudz ir jauno hokejistu. Kritizēt šaibas dzenātājus ir tipiska basketbola cilvēka īpatnība (pats gan esmu no tās zortes), bet jau paraugās reālajā dzīvē un gatavajā produktā?
Runa par tām negatīvajām parādībām. Hokejists atpūšoties, izraus polšu, aplaizīsies un ķersies pie otra. Un traci netaisīs, hokejisti vienmēr ir koduši un kodīs, un cik no viņiem iekuļas peripētījās (es nerēķinu izņēmumus - Ozo un Masaļska gadījumu)? Un vispār no nedzerošiem hokejistiem es zināju tikai Balderi...
Savukārt jaunie basketbolstāriņi izrauj trīs kokteilīšus, un viss - prāts pakaļā, deguns gaisā, pirksti mākoņos, puņķi burbuļos. Pretīgi...
Latvijai ir vajadzīgs gan basis, gan hoķis, gan bobi, gan voļuks, bet ar to futeni laikam gan nekādi un nekad neies, futbols nav latviskā mentalitāte, savukārt talantīgo krieviņu ir pārlieku maz, un vispār tā ir tipiskā slāvu vide. Latvieši (talantīgi) futbolā ir retums, arī tie, kas uzvārdos latviski, visbiežāk tādi patiesībā nemaz nav. Kā tur runāja par bijušo izlases aizsargu Dzintaru Zirni - latviski runāt neprotot (varbūt tikai bauma)?
Mūsu spēks un skaistums ir sportiskajā dažādībā, prātīgi saimniekojot (nevis fenderējot, piemēram, sporta bāzu celtniecībā), naudas pietiks visiem.
Taisni otrādi ar to futbolu. Tas ir lēts un vienkāršs sporta veids, to vajadzētu mēģināt "bīdīt" lauku reģionos, būvēt stadionus, mēģināt to padarīt latviskāku. Galu galā, bija mums tāds EURO2004, tāpēc nevar teikt, ka panākumu nav bijis. tas pats Māris Verpakovskis ziedu laikos bija viens no tautā mīlētākajiem sportistiem.
, 2013-03-13 13:21, pirms 12 gadiem
Par to hoķi taisnība.Jelgavā arēna pastāv tikai dēļ dotācijām,tāpat arī Tukumā. Baigi dārgi uzturēt.
, 2013-03-13 13:24, pirms 12 gadiem
flipsider rakstīja: Shobrid tieshi hokejistiem un hokejam ir visaugstaka kvalitate.
Cik hokejisti shobrid pelna naudu ar hokeju un cik basketbolisti?
Hokejaa musejos saak pamazaam atpazit, basketbolaa tikai retais kur tiek arpus Latvijas.

Ja basketbols un futbols, grib attistities, tad vispirms jaadomaa, kaa lai tie daudzie jaunieshi nepazuud pec 18-20 gadu vecuma.
Da labi, basketbolā mums ir vismaz normālas prof. komandas. A kas ir hokejā? Pusotrs klubs. jauniešu/junioru līmenī mēs regulaŗi tiekam top8 Eiropā. Labos Eiropas klubos sāk parādīties mūsu jaunā paaudze (Kuksiks, Bertāns, Strēlnieks, Siliņš). Panākumi būs. Lieku galvu ķīlā, ka, ja ne šajā, tad nākamajā EČ LV izlase rādīs klasi.

Un es neesmu pret hokeju. Es esmu pret trulo domu, ka kāds no mūsu top3 sporta veidiem ir LIEKS. Nu nav!
, 2013-03-13 13:25, pirms 12 gadiem
Namejs rakstīja: Euro2004? Tas ir, iespējams, augstākais sasniegums kāds sportā mums ir bijis Un nav tur tikai "krieveļi"
nevajag jau pārspīlēt, futeni spēlē ar letiņi ieskaitot manu puiku, kuram gan ir tikai 9 gadi, nezinu kā ir ar citiem sporta veidiem, bet futbola federācijas atbalsts bērnu futbolam praktiski nav, viss reāli notiek par senču naudu. Domāju ja sakārtotu futbola virtuvi būtu mums arī futene labā līmenī, jo jaunie puikas ir gana kas spēlē
, 2013-03-13 13:28, pirms 12 gadiem
kuraats rakstīja: nevajag jau pārspīlēt, futeni spēlē ar letiņi ieskaitot manu puiku, kuram gan ir tikai 9 gadi, nezinu kā ir ar citiem sporta veidiem, bet futbola federācijas atbalsts bērnu futbolam praktiski nav, viss reāli notiek par senču naudu. Domāju ja sakārtotu futbola virtuvi būtu mums arī futene labā līmenī, jo jaunie puikas ir gana kas spēlē
Tā tas ir. Un par to, ka futbols neder letiņu mentalitātei... Fuflo, starpkaru laikā, ieskaito Ulaņlaikus, futbols bija ārkārtīgi pārliecinoši numur 1 sports. Nekas pat blakus nestāvēja. Izlases spēlēs stadionā nebija kur ābolam nokrist. Un tās emocijas, kas tur darījās...

īstenībā futbols bija nr.1 līdz pat Dinamo uzplaukumam, 70. gadu sākumā.
, 2013-03-13 13:29, pirms 12 gadiem
Viss ir vienkārši: no intervējamā puses tika samaksāts un tāpēc šī intervija vispār parādās, lai arī cik absurda tā nebūtu. Kas vispār tāds Ābrams ir? Kas ir viņa basketbola klubs? Par viņu pirmo reizi dzirdu. Samaksāja un lobē basketbola lietas. Kaut gan, kaut kam no viņa teiktā var piekrist.
, 2013-03-13 13:35, pirms 12 gadiem
Namejs rakstīja: Da labi, basketbolā mums ir vismaz normālas prof. komandas. A kas ir hokejā? Pusotrs klubs. jauniešu/junioru līmenī mēs regulaŗi tiekam top8 Eiropā. Labos Eiropas klubos sāk parādīties mūsu jaunā paaudze (Kuksiks, Bertāns, Strēlnieks, Siliņš). Panākumi būs. Lieku galvu ķīlā, ka, ja ne šajā, tad nākamajā EČ LV izlase rādīs klasi.

Un es neesmu pret hokeju. Es esmu pret trulo domu, ka kāds no mūsu top3 sporta veidiem ir LIEKS. Nu nav!
Ari esmu par 3 sporta veidiem. Hokejs pirmkart ir krietni dargaks sporta veids un ari speletaju algaas jamaksaa vairaak. Zinu, ka ir vairaak par 1,5 hokeja profesionalu klubu.

Basketbols pamazaam iet uz augshu, bet kur spelet futbolistiem?

Probleema tada, ka nav vispar nekadas vizijas un valstij tu neinteresee. Interesee, tad jau, kad cilvekam ir sasniegumi.
, 2013-03-13 13:42, pirms 12 gadiem
flipsider rakstīja: Ari esmu par 3 sporta veidiem. Hokejs pirmkart ir krietni dargaks sporta veids un ari speletaju algaas jamaksaa vairaak. Zinu, ka ir vairaak par 1,5 hokeja profesionalu klubu.

Basketbols pamazaam iet uz augshu, bet kur spelet futbolistiem?

Probleema tada, ka nav vispar nekadas vizijas un valstij tu neinteresee. Interesee, tad jau, kad cilvekam ir sasniegumi.
Hokejā turīgi vecāki ar fanātismu sīčus iekārto Šveicē, Zviedrijā u.c. Manuprāt, tieši uz to lielā mērā varam likt cerības nākotnē, jo uz vietas nekas labāks nenotiek. Kaut mums būtu kādi 3-4 BAČ spēlējoši klubi, tad vēl tā. Diemžēl, pat LM ir smagas problēmas. Pašu BAČ baltkrievi sajāji, izveidojot daļēju jauniešu līgu. Kaut cik normālai vietājai līgai vajag 5-6 kārtīgus klubus.
, 2013-03-13 13:43, pirms 12 gadiem
Pa lielam pilnīgi piekrītu izteiktajam viedoklim- Hokejs ir elitārs un dārgs sporta veids - Tajā var trennēties un spēlēt nevis tādi bērni, kas to tiešām vēlās un kuriem, iespējams, ir talants, bet tikai tādi, kuru vecāki to var atļauties!
Līdz ar to šajā sporta veidā, vismaz Latvijā, nenotiek normāla attīstība, kādai tai vajadzētu būt un mēs nekad, NEKAD nesasniegsim vērā ņemamus sasniegumus!! Līdz ar to arī veidojās šāda slima situācija- starptautiskā līmenī hokejā ir ļoti maza konkurence,jo tas nav īpaši populārs, taču Latvija, kā hokeja nācija (kurā tiek pievērsta pastiprināta uzmanība šim sporta veidam) nekad nebūs augstāk par kādu 6-7. vietu Pasaulē,jo pie mums hokeju nespēlie tie kuri grib, bet gan, kuri var atļauties - līdz ar to, nav iekšējā konkurence. Tāpat arī Pasaules atpazīstamības ziņā, hokejs, labākajā gadījumā ir kāds 5. sporta veids.
Vērts vien pieminēt Lietuvas piemēru - visu likt uz vienu sporta veidu, kurš ir ļoti populārs Pasaulē un tajā tiek gūti fenomēnāli panākumi, vērtējot šī sporta veida popularitāti un savstarpējo konkurenci Pasaulē!
Ledus renes šļūkšanas sporta veidi un BMX savukārt ir tādi sporta veidi, kuri ir izvilkti ar vai nu privāto entuziasmu vai ar to, ka mums ir radīti tādi apstākļi (siguldas trase), kas ļauj veiksmīgi konkurēt. Un šajos, it kā nepopulārajos sporta veidos, mēs pilnīgi spējam izmantot šīs priekšrocības - esam starp labākajiem pasaulē un līdz ar to atbalsts tiem ir pamatots, jo ir panākumi.
Bet kur ir tie hokeja panākumi? Tāpat kāda ir hokeja sistēma Latvijā? un kad pēdējo reizi kāds ir bijis uz kādu LČ spēli Hokejā? Vai Latvijas čempionātu var saukt par profesionālu čempionātu? Vai Latvijas izlasē spēlē kāds no pašreizējā LČ spēlētājiem?
Ir jāatbalsta tādi sporta veidi, kurus mēs varam atļauties un kurus var atļauties pēc iespējas vairāk sportot gribētāji.
, 2013-03-13 13:48, pirms 12 gadiem
sienaazis rakstīja: Pa lielam pilnīgi piekrītu izteiktajam viedoklim- Hokejs ir elitārs un dārgs sporta veids - Tajā var trennēties un spēlēt nevis tādi bērni, kas to tiešām vēlās un kuriem, iespējams, ir talants, bet tikai tādi, kuru vecāki to var atļauties!
Līdz ar to šajā sporta veidā, vismaz Latvijā, nenotiek normāla attīstība, kādai tai vajadzētu būt un mēs nekad, NEKAD nesasniegsim vērā ņemamus sasniegumus!! Līdz ar to arī veidojās šāda slima situācija- starptautiskā līmenī hokejā ir ļoti maza konkurence,jo tas nav īpaši populārs, taču Latvija, kā hokeja nācija (kurā tiek pievērsta pastiprināta uzmanība šim sporta veidam) nekad nebūs augstāk par kādu 6-7. vietu Pasaulē,jo pie mums hokeju nespēlie tie kuri grib, bet gan, kuri var atļauties - līdz ar to, nav iekšējā konkurence. Tāpat arī Pasaules atpazīstamības ziņā, hokejs, labākajā gadījumā ir kāds 5. sporta veids.
Vērts vien pieminēt Lietuvas piemēru - visu likt uz vienu sporta veidu, kurš ir ļoti populārs Pasaulē un tajā tiek gūti fenomēnāli panākumi, vērtējot šī sporta veida popularitāti un savstarpējo konkurenci Pasaulē!
Ledus renes šļūkšanas sporta veidi un BMX savukārt ir tādi sporta veidi, kuri ir izvilkti ar vai nu privāto entuziasmu vai ar to, ka mums ir radīti tādi apstākļi (siguldas trase), kas ļauj veiksmīgi konkurēt. Un šajos, it kā nepopulārajos sporta veidos, mēs pilnīgi spējam izmantot šīs priekšrocības - esam starp labākajiem pasaulē un līdz ar to atbalsts tiem ir pamatots, jo ir panākumi.
Bet kur ir tie hokeja panākumi? Tāpat kāda ir hokeja sistēma Latvijā? un kad pēdējo reizi kāds ir bijis uz kādu LČ spēli Hokejā? Vai Latvijas čempionātu var saukt par profesionālu čempionātu? Vai Latvijas izlasē spēlē kāds no pašreizējā LČ spēlētājiem?
Ir jāatbalsta tādi sporta veidi, kurus mēs varam atļauties un kurus var atļauties pēc iespējas vairāk sportot gribētāji.
U-18, U-20 speletaji naak no LČ...
Gandriz visi bijushie un esoshie speletaji ir spelejushi LČ vai citos Latvijas čempionatos, vai tas ir slikti..?

Ja kas, tad shobrid hokeju var atlauties gandriz visi. Zinu pat konkreetus divdesmitgadniekus, kuri bez bagatiem vecaakiem- tikushi uz profesionalo hokeju.
, 2013-03-13 13:50, pirms 12 gadiem
sienaazis rakstīja: Pa lielam pilnīgi piekrītu izteiktajam viedoklim- Hokejs ir elitārs un dārgs sporta veids - Tajā var trennēties un spēlēt nevis tādi bērni, kas to tiešām vēlās un kuriem, iespējams, ir talants, bet tikai tādi, kuru vecāki to var atļauties!
Līdz ar to šajā sporta veidā, vismaz Latvijā, nenotiek normāla attīstība, kādai tai vajadzētu būt un mēs nekad, NEKAD nesasniegsim vērā ņemamus sasniegumus!! Līdz ar to arī veidojās šāda slima situācija- starptautiskā līmenī hokejā ir ļoti maza konkurence,jo tas nav īpaši populārs, taču Latvija, kā hokeja nācija (kurā tiek pievērsta pastiprināta uzmanība šim sporta veidam) nekad nebūs augstāk par kādu 6-7. vietu Pasaulē,jo pie mums hokeju nespēlie tie kuri grib, bet gan, kuri var atļauties - līdz ar to, nav iekšējā konkurence. Tāpat arī Pasaules atpazīstamības ziņā, hokejs, labākajā gadījumā ir kāds 5. sporta veids.
Vērts vien pieminēt Lietuvas piemēru - visu likt uz vienu sporta veidu, kurš ir ļoti populārs Pasaulē un tajā tiek gūti fenomēnāli panākumi, vērtējot šī sporta veida popularitāti un savstarpējo konkurenci Pasaulē!
Ledus renes šļūkšanas sporta veidi un BMX savukārt ir tādi sporta veidi, kuri ir izvilkti ar vai nu privāto entuziasmu vai ar to, ka mums ir radīti tādi apstākļi (siguldas trase), kas ļauj veiksmīgi konkurēt. Un šajos, it kā nepopulārajos sporta veidos, mēs pilnīgi spējam izmantot šīs priekšrocības - esam starp labākajiem pasaulē un līdz ar to atbalsts tiem ir pamatots, jo ir panākumi.
Bet kur ir tie hokeja panākumi? Tāpat kāda ir hokeja sistēma Latvijā? un kad pēdējo reizi kāds ir bijis uz kādu LČ spēli Hokejā? Vai Latvijas čempionātu var saukt par profesionālu čempionātu? Vai Latvijas izlasē spēlē kāds no pašreizējā LČ spēlētājiem?
Ir jāatbalsta tādi sporta veidi, kurus mēs varam atļauties un kurus var atļauties pēc iespējas vairāk sportot gribētāji.
Hokeja panākumi? Valstij ar 2 milj. spēlēt Olimpiādē ir panākumi, grozi kā gribi Un hokeja popularitāte diezgan stapili aug. Un paskaties uz konkurenci - kā progresējusi Norvēģija, Dānija, Slovēnija, Francija! Un par to hokeja popularitāti... Piedod atvaino, bet Vankūverā hokejs bija ziemas sporta karalis. Un Sočos būs tieši tas pats, ja NHL piedalīsies.

Tikpat labi mēs varam teikt, ka basketbolā panākumu nebūs, ka nekad netiksim uz Olimpiādi, atšķirībā no hokeja. Un tas ir reāli.
, 2013-03-13 13:51, pirms 12 gadiem
Namejs rakstīja: Hokejā turīgi vecāki ar fanātismu sīčus iekārto Šveicē, Zviedrijā u.c.
da nekas nebūs no taviem sīčiem Šveicē un Zviedrijā. Ja kāds būs hokejists, tad tas, kas izaugs tepat Latvijā kā tas pats Indrašis vai Meija (kas bija izlasē labāks par visiem Ķēniņiem) un Bukarts.... No tiem šveiciešiem un zviedriem būs skuju pienesums, tāpat kā tas bijis iepriekš... No tā, ka 15 gados tu nevis spēlē hokeju, bet adaptējies svešā kultūrā un sabiedrībā tālu prom no draugiem un vecākiem tavas hokeja prasmes neuzlabosies....
, 2013-03-13 13:52, pirms 12 gadiem
Šahs?Wtf
, 2013-03-13 13:53, pirms 12 gadiem
Ikrnpk rakstīja: da nekas nebūs no taviem sīčiem Šveicē un Zviedrijā. Ja kāds būs hokejists, tad tas, kas izaugs tepat Latvijā kā tas pats Indrašis vai Meija (kas bija izlasē labāks par visiem Ķēniņiem) un Bukarts.... No tiem šveiciešiem un zviedriem būs skuju pienesums, tāpat kā tas bijis iepriekš... No tā, ka 15 gados tu nevis spēlē hokeju, bet adaptējies svešā kultūrā un sabiedrībā tālu prom no draugiem un vecākiem tavas hokeja prasmes neuzlabosies....
Man patik sha brizha modelis, kad labakie arzemnieki- konkuree ar labakajiem, kas ir palikushi Latvijaa. Izskataas, ka taa tas notiks vel gadu desmitiem naakotnee.
, 2013-03-13 14:02, pirms 12 gadiem
flipsider rakstīja: Man patik sha brizha modelis, kad labakie arzemnieki- konkuree ar labakajiem, kas ir palikushi Latvijaa. Izskataas, ka taa tas notiks vel gadu desmitiem naakotnee.
Es nesaku, ka tā nenotiks, bet pa lielam visu cieņu vecākiem, bet bērnu aizvešana uz k-kādu kreiso hokeja skolu Šveicē vai Zviedrijā neko neatrisinās. Ja tu neesi kaut kāds supertalants, tad tevi na*** nevienam nevajadzēs labās skolās Šveicēs vai Zviedrijās, bet sēdēt kaut kādos laukos pie lauku treneriem un mācīties valodu, būt svešā vidē u.t.t.

Kaut vai uz 96. gada piemēriem paskatoties- Locāns gandrīz visu sezonu nosēdēja bez spēļu prakses kamēr tika spēlēt zviedru AIK. Un vai tas lieliski iespaidoja viņa attīstību? Kā ar Bušu, Zembergu ASV.... Tas pats Jevpalovs aiztesās uz kreiso Kanādas kaktu līgu, kamēr Lipsbergs Latvijā palika. Guess kuram ir diezgan lielas cerības uz draftu šogad?

''Nav kur spēlēt'' attaisnojums ir vnk retardēts. Vecumā no 17-19 gadiem pilns LAČ ar jauniešu komandām... Es saprastu, ja džekam ir 21 un nav kur spēlēt, bet attaisnoties ar to tādā vecumā....?
, 2013-03-13 14:04, pirms 12 gadiem
sienaazis rakstīja: un kad pēdējo reizi kāds ir bijis uz kādu LČ spēli Hokejā?
nu diezgan nesen, salīdzinoši ar basketbolu uz kuru pēdējo reizi biju kādā 2008.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
, 2013-03-13 14:24, pirms 12 gadiem
Edgars Abrams nav pirmais kurš mēģina runāt par sistēmiskumu Latvijas sportā! Pēc Latvijas izstāšanās no PSRS, šeit tika sagrauta vecā [laba vai slikta cits jautājums] sporta organizatoriskā sistēma! Amatpersonas cerēja uz cilvēku ieinteresētību un iniciatīvu, bet kā parāda Latvijas 2. brīvvalsts pagājušie 20 gadi, tad ir maz tādu cilvēku, kuri ir gatavi ar galvu pa priekšu skriet valsts birokrātiskās sistēmas mākslīgi izveidotajā sienā [neskaidrs un nepietiekošs finansējums, atklāta naudas izsaimniekošana, nestimulējoša nodokļu politika, u.c.] un cīnīties par sporta esamību!

Trakākais, ja arī parādās cilvēki ar idejām, tad pie stūres esošie sporta partokrāti dara visu iespējamo, lai šīs idejas netiktu iedzīvinātas, jo tas parādītu viņu nevajadzību! Tā mēs jau 10 gadus gaidām no šiem partokrātiem sen izrunāto bērnu un jauniešu sporta finansēšanas modeļa maiņu, kuras pamatā būtu princips, nauda seko bērnam! NEKAS NENOTIEK!!!
, 2013-03-13 14:36, pirms 12 gadiem
PuLVeris rakstīja: Edgars Abrams nav pirmais kurš mēģina runāt par sistēmiskumu Latvijas sportā! Pēc Latvijas izstāšanās no PSRS, šeit tika sagrauta vecā [laba vai slikta cits jautājums] sporta organizatoriskā sistēma! Amatpersonas cerēja uz cilvēku ieinteresētību un iniciatīvu, bet kā parāda Latvijas 2. brīvvalsts pagājušie 20 gadi, tad ir maz tādu cilvēku, kuri ir gatavi ar galvu pa priekšu skriet valsts birokrātiskās sistēmas mākslīgi izveidotajā sienā [neskaidrs un nepietiekošs finansējums, atklāta naudas izsaimniekošana, nestimulējoša nodokļu politika, u.c.] un cīnīties par sporta esamību!

Trakākais, ja arī parādās cilvēki ar idejām, tad pie stūres esošie sporta partokrāti dara visu iespējamo, lai šīs idejas netiktu iedzīvinātas, jo tas parādītu viņu nevajadzību! Tā mēs jau 10 gadus gaidām no šiem partokrātiem sen izrunāto bērnu un jauniešu sporta finansēšanas modeļa maiņu, kuras pamatā būtu princips, nauda seko bērnam! NEKAS NENOTIEK!!!
Jā, brīnums, ka mums sportā panākumi pēdējos 10 gados ir daudz kur auguši. It sevišķi ziemas sporta veidos. Laikam cilvēku fanātisms...
, 2013-03-13 14:44, pirms 12 gadiem
Viņi valda pār pasauli - Abramovičam futbols, Abramam - basketbols - divi labākie sporta veidi. Bet hokeju šī tauta nespēlē - pārāk auksti + vēl jākaujas un jāgrūstās. Tā arī izsakās. Ņemot vērā pēdējo gadu izgāšanās basketbolā un futbolā esošo krievu dominanti, varēja paklusēt, tautas sporta veidus atraduši. Šahu aizmirsa pieminēt un peldēšanu.
, 2013-03-13 14:50, pirms 12 gadiem
Namejs rakstīja: Jā, brīnums, ka mums sportā panākumi pēdējos 10 gados ir daudz kur auguši. It sevišķi ziemas sporta veidos. Laikam cilvēku fanātisms...
Brīnums, ne brīnums, bet pa lielam tā arī ir! Ja kādā sporta veidā ir fanātiķu entuziastu grupiņa un vēl pie visa māk sagrabināt naudiņu, tad šis sporta veids ir dzīvotspējīgs!

Skat, kas notiek vieglatlētikā, konkrēti šķēpmešanā, ir treneri fanātiķi plus finansējums ir rezultāts, bet nekas tāds nenotiek vesera un diska mešanā, nav treneru, nav finansējuma, attiecīgi nav rezultāta!? Viss spilgtākais piemērs ir biatlons!

Kā redzi Latvijā viss atduras nevis sistēmā, bet konkrēti personībās!!! Personība taisa sportu, nevis sports personību!!!
, 2013-03-13 15:01, pirms 12 gadiem
sienaazis rakstīja: ...jo pie mums hokeju nespēlie tie kuri grib, bet gan, kuri var atļauties...
... Ir jāatbalsta tādi sporta veidi, kurus mēs varam atļauties un kurus var atļauties pēc iespējas vairāk sportot gribētāji.
Par šo balsoju ar visām četrām. Kā tad Latvijā tiek komplektētas Jaunatnes izlases? No 30 hokejistiem izvēlas 25 un izlase gatava. Tikai A grupai lielākoties neatbilst neviens, vai labākajā gadijumā 2 vai 3. Bet papētiet, kā var iekļūt jaunatnes basketbola izlasē - ļoti nopietna konkurence, un arī pietiekami ievērojami panākumi Eiropas čempionātos. Tur jau tā sāls - dabiska konkurence. Hokejā tādas nav un pārskatāmā nākotnē arī diez vai ir sagaidāma tieši sporta veida nepieejamības dēļ.
, 2013-03-13 15:04, pirms 12 gadiem
Ir minētas pāris sakar;igas idejas.
Arī par hokeju ... pamatos tas ir salīdzinoši dārgs un veidojot valsts sporta politiku atdeve nebūtu tik liela. Tikai galvenokārt dēļ augstāka finansējuma nepieciešamības uz cilvēku skaitu.

Tomēr mana pārliecība ir, ja plānveidā vēlas veidot valsts sporta politiku, tad pirmais atlases kritērijs protams būtu sporta veidi kam ir apakšā gatavas bāzes un tradcijas.
Savukārt blakus attīstīt vairāk būtu nepieciešams vidējā latvieša gēniem piemērotus sportus.
Reāli baltieši ir salīdzinoši spēcīga tauta (tieši vērtējot ātrumspēku) ... teorētiski tieši spēka sportos mums ir lielāka šance atrast pasaules klases sportistus.
Nu nevaram ar aziātiem sacensties veiklībā!
Nu nevaram ar melnādainajiem sacensties sprintā!
u.c.

Toties ātrumspēks mums ir labs
Bobslejs!!!
Hokejs!!! ... kāpēc ne
Vēl varētu apsvērt Rokasbumbu, Regbiju utml.

Protams vienmēr būs atsevišķi indivīdi, kas trenēsies ko vēlas.
, 2013-03-13 15:06, pirms 12 gadiem
eermss rakstīja: Par šo balsoju ar visām četrām. Kā tad Latvijā tiek komplektētas Jaunatnes izlases? No 30 hokejistiem izvēlas 25 un izlase gatava. Tikai A grupai lielākoties neatbilst neviens, vai labākajā gadijumā 2 vai 3. Bet papētiet, kā var iekļūt jaunatnes basketbola izlasē - ļoti nopietna konkurence, un arī pietiekami ievērojami panākumi Eiropas čempionātos. Tur jau tā sāls - dabiska konkurence. Hokejā tādas nav un pārskatāmā nākotnē arī diez vai ir sagaidāma tieši sporta veida nepieejamības dēļ.
Vispār jau hokejā konkurence ievērojami lielāka kļuvusi. Arī uz lielo izlasi.
, 2013-03-13 15:21, pirms 12 gadiem
maafree rakstīja: Ir minētas pāris sakar;igas idejas.
Arī par hokeju ... pamatos tas ir salīdzinoši dārgs un veidojot valsts sporta politiku atdeve nebūtu tik liela. Tikai galvenokārt dēļ augstāka finansējuma nepieciešamības uz cilvēku skaitu.

Tomēr mana pārliecība ir, ja plānveidā vēlas veidot valsts sporta politiku, tad pirmais atlases kritērijs protams būtu sporta veidi kam ir apakšā gatavas bāzes un tradcijas.
Savukārt blakus attīstīt vairāk būtu nepieciešams vidējā latvieša gēniem piemērotus sportus.
Reāli baltieši ir salīdzinoši spēcīga tauta (tieši vērtējot ātrumspēku) ... teorētiski tieši spēka sportos mums ir lielāka šance atrast pasaules klases sportistus.
Nu nevaram ar aziātiem sacensties veiklībā!
Nu nevaram ar melnādainajiem sacensties sprintā!
u.c.

Toties ātrumspēks mums ir labs
Bobslejs!!!
Hokejs!!! ... kāpēc ne
Vēl varētu apsvērt Rokasbumbu, Regbiju utml.

Protams vienmēr būs atsevišķi indivīdi, kas trenēsies ko vēlas.
Regbijs agrāk bija, bet tagad domā kā saglābt un attīstīt to, šobrīd jādomā par laukumiem, jo nav kur trenēties un spēlēt!

Volejbols bija ļoti populārs un panākumiem bagāts, tagad jādomā kā igauņus sadzīt rokās un palikušas vien tik dažas vietas kur ar to var nodarboties un spēlēt!

Rokasbumba bija, vēl kaut kas notiek tik Ludzā un Dobelē!

Tā varētu turpināt par daudziem sporta veidiem! Trakākais, ka Rīga ar savu nenormālo potenciālu gandrīz neko nedara lietas labā!

Kur Rīgā bērns var nodarboties ar rokasbumbu, volejbolu, regbiju, biatlonu, slēpošanu, riteņbraukšanu, u.c.?
, 2013-03-13 15:24, pirms 12 gadiem
Namejs rakstīja: Vispār jau hokejā konkurence ievērojami lielāka kļuvusi. Arī uz lielo izlasi.
Nenoliedzu, halles saceltas, kaut kas jau notiek. Bet cik ir to, kas par ledu un ekipējumu var samaksāt, pat ja pašvaldība to pasākumu dotē. Jaunajiem basketbolistiem tas izmaksā kādu piecīti(?) mēnesī, un kedu pāris gadā, un no tā bara pa kādam talantiņam katrā miestā vienmēr izleks. Futbolā principā tas pats, bet nav ne lāga tradīciju, ne jaunatnes treneru. Hokejā tā tomēr ir haļava - jāsakrīt talantam ar finansiālajām iespējām, un vēl jātrapa pie laba trenera. Tīri objektīvi tā sanāk.
, 2013-03-13 15:27, pirms 12 gadiem
Onslovs rakstīja: Kārtējais plebejs ierunājās.

Abrams visu pareizi saka un sauc īstajos vārdos. Par to pašu Siguldas trasi, ir tas politiskais sports, eksistē tikai no valsts finansējuma.
..., bet kas liedz padomāt Siguldas gadījumā bišķi plašāk, t.i., pilnveidot un papildināt sporta kompleksu, ne tikai sacensībām, bet arī treniņprocesam, izbūvēt servisa telpas, viesnīcas un ēdināšanas kompleksus! Tad ar to arī varētu pelnīt!

Jeb Tu domā, ka labākais risinājums ir piesiet trotilu pie trases balstiem un uztaisīt grandiozu sprādzienu?
Slēpts komentārs: Onslovs
, 2013-03-13 15:55, pirms 12 gadiem
Tu nēsi piemērots būt Jūmalas ģenerālmenidžers un hokejs ir daudz reižu populārāks , kā basketbols.
, 2013-03-13 15:59, pirms 12 gadiem
scdl10 rakstīja: Tu nēsi piemērots būt Jūmalas ģenerālmenidžers un hokejs ir daudz reižu populārāks , kā basketbols.
Lady Gaga, Bībers un Rijānas arī ir populāras, un par ko tas liecina? Tavs arguments bezjēdzīgs.
, 2013-03-13 16:01, pirms 12 gadiem
Onslovs rakstīja: Es domāju, ka leišiem ir laba sporta sistēmas taktika. Un piekrītu Sienāža viedoklim.

Un vēl runājot par jauniešo fizisko kondīciju - arī jāpiekrīt Abramam, galīgi skumji.
Ok, basketbols. Un tālāk, kas vēl leišiem ir? Ziemas sporta veidos 0. Pārstāvniecība bezmaz Albānijas līmenī.
, 2013-03-13 16:18, pirms 12 gadiem
No hokeja jāpāriet uz florbolu! Līdzīgs ir, ar masveidību nebūtu problēmu. Lielu naudu nevajag.
, 2013-03-13 16:18, pirms 12 gadiem
Namejs rakstīja: Ok, basketbols. Un tālāk, kas vēl leišiem ir? Ziemas sporta veidos 0. Pārstāvniecība bezmaz Albānijas līmenī.
Vel ir vieglatletika, futbols, regbijs, rokasbumba, un Olimpiska čempione peldešanā!
, 2013-03-13 16:21, pirms 12 gadiem
Namejs rakstīja: Hokeja panākumi? Valstij ar 2 milj. spēlēt Olimpiādē ir panākumi, grozi kā gribi Un hokeja popularitāte diezgan stapili aug. Un paskaties uz konkurenci - kā progresējusi Norvēģija, Dānija, Slovēnija, Francija! Un par to hokeja popularitāti... Piedod atvaino, bet Vankūverā hokejs bija ziemas sporta karalis. Un Sočos būs tieši tas pats, ja NHL piedalīsies.

Tikpat labi mēs varam teikt, ka basketbolā panākumu nebūs, ka nekad netiksim uz Olimpiādi, atšķirībā no hokeja. Un tas ir reāli.
nu tak atzīsti, ka jebkurā gadīumā ziemas sporta veidi, popularītātes ziņā nevar sacensties ar vasaras un tas, ka hokejs ziemas OS programmā ir populārs, tas ir fakts - kaut arī būtu interesanti paskatīties cik pilnas tribīnes būtu,ja OS notiktu valstī,kurā hokejs nav populārs, bet būtu attīstīta ,piemēram,ātrslidošana. Nu tas tā, bet jebkurā gadījumā, tikt ar hokeju uz OS ir 100 reiz vieglāk nekā ar basi vai futbolu - Kada ir atlases kārtība Hoķim? - ir kādas 8 izlases,kuras tiek pēc ranga un tad tām apjomam un pelēkajai masai pielasa pārējās. Un mēs esam uz šīs te tikt/ netikt robežas arī pie tā apstākļa, ka hokeju spēlē max 40 valstis pasaulē un reāli uz spēlēšanu OS pretendē apmēram 20 izlases.
Hokeja popularitāte stabili aug? Vai gadījumā vienkārši pašlaik nav tā,ka tās izlases ar kurām spēlējām 1993 gadā C grupā ir kļuvušas spēcīgākas, vienkārši mērķtiecīgā un normālā attīstības ceļā??? Vai ir kāda izlase, kura ir pēķšni uzradusies ne no kā?? Vai tas ka mūs tagad sit Dāņi, Norvēģi, Slovēņi, liecina par to, ka tur hokejs kļuvis populārāks? Vienkārši ir noticis normāls sporta veida attīstības process- sistēma ir sakārtota. Un tās galu galā arī ir valstis, kurās dzīves līmenis ir augstāks nekā LV, kas nozīmē, ka hokejs viņiem ir pieejamāks. Un šīs valstis nav nekas jauns uz hokeja kartes - bet par hokeja strauju attīstību un popularitāti varētu runāt, ja katru gadu C grupā sāktu spēlēt jauna izlase.
Un tas ka mūs tagad arī sit šīs pašas izlases ir skaidrojams nevis ar šo izlašu spēku - bet ar mūsu nespēku - ja atceramies, tajos laikos, kad braucām pāri šīm izlasēm, izlase sastāvēja no 70-100% padomju hokeja produktiem. Un tagad , lūk, tas parādās, ka kopš hokeja spēlēšana un subsidēšana pārgājusi tikai uz vecāku pleciem, mums trūkst konkurences, nav masveidības,līdz ar to nav jau nemaz no kā izvēlēties + nesakārtotā hokeja sistēma = mūs ir panākušas valstis, kuras pirms pāris gadiem bija vājākas, taču kurās hokeja sistēma ir sakārtota un kurās hokeja spēlēšana nav tikai pārtikušu cilvēku opcija.
, 2013-03-13 16:29, pirms 12 gadiem
Tas, ka par sporta sistēmu runā, nav slikti. Bet portāla žurnālistiem un redaktoram vajadzētu pafiltrēt, kādu sviestu viens otrs dzen un kam tas ir vajadzīgs.
Ja Abrams runā par basketbolu, es vēl saprotu, jo viņš neveiksmīgi ir pagrozījies pāris vietās. Bet kādēļ runāt dumjības par sportu kopumā?

Velk uz politisku gājienu. Nav kādas vēlēšanas?
, 2013-03-13 16:42, pirms 12 gadiem
coman rakstīja: Vel ir vieglatletika, futbols, regbijs, rokasbumba, un Olimpiska čempione peldešanā!
Futbolā finālturnīros nav spēlējuši. Agrāk bija laba rokasbumba, tagad - ne pārāk. Ok, vasaras sporta veidos šis tas ir. Bet nu ziemas... galīgi nekā.
, 2013-03-13 16:50, pirms 12 gadiem
Kā tad nav normas Sporta stundās!!! Nu labi var būt ne visās skolās ir stadions kur mest to granātu un šķēpu. Bet normas ir!!!

Var jau uzlikt tās normas, bet ne visi var tās izpildīt. Pats te runā par izglītību, bet lai būtu veiksmīgs mācībās un profesionāls sportā, it sevišķi vidusskolā vai augstskolā, abus darīt visaugstākajā līmenī nav īsti iespējams.
, 2013-03-13 17:11, pirms 12 gadiem
sienaazis rakstīja: nu tak atzīsti, ka jebkurā gadīumā ziemas sporta veidi, popularītātes ziņā nevar sacensties ar vasaras un tas, ka hokejs ziemas OS programmā ir populārs, tas ir fakts - kaut arī būtu interesanti paskatīties cik pilnas tribīnes būtu,ja OS notiktu valstī,kurā hokejs nav populārs, bet būtu attīstīta ,piemēram,ātrslidošana. Nu tas tā, bet jebkurā gadījumā, tikt ar hokeju uz OS ir 100 reiz vieglāk nekā ar basi vai futbolu - Kada ir atlases kārtība Hoķim? - ir kādas 8 izlases,kuras tiek pēc ranga un tad tām apjomam un pelēkajai masai pielasa pārējās. Un mēs esam uz šīs te tikt/ netikt robežas arī pie tā apstākļa, ka hokeju spēlē max 40 valstis pasaulē un reāli uz spēlēšanu OS pretendē apmēram 20 izlases.
Hokeja popularitāte stabili aug? Vai gadījumā vienkārši pašlaik nav tā,ka tās izlases ar kurām spēlējām 1993 gadā C grupā ir kļuvušas spēcīgākas, vienkārši mērķtiecīgā un normālā attīstības ceļā??? Vai ir kāda izlase, kura ir pēķšni uzradusies ne no kā?? Vai tas ka mūs tagad sit Dāņi, Norvēģi, Slovēņi, liecina par to, ka tur hokejs kļuvis populārāks? Vienkārši ir noticis normāls sporta veida attīstības process- sistēma ir sakārtota. Un tās galu galā arī ir valstis, kurās dzīves līmenis ir augstāks nekā LV, kas nozīmē, ka hokejs viņiem ir pieejamāks. Un šīs valstis nav nekas jauns uz hokeja kartes - bet par hokeja strauju attīstību un popularitāti varētu runāt, ja katru gadu C grupā sāktu spēlēt jauna izlase.
Un tas ka mūs tagad arī sit šīs pašas izlases ir skaidrojams nevis ar šo izlašu spēku - bet ar mūsu nespēku - ja atceramies, tajos laikos, kad braucām pāri šīm izlasēm, izlase sastāvēja no 70-100% padomju hokeja produktiem. Un tagad , lūk, tas parādās, ka kopš hokeja spēlēšana un subsidēšana pārgājusi tikai uz vecāku pleciem, mums trūkst konkurences, nav masveidības,līdz ar to nav jau nemaz no kā izvēlēties + nesakārtotā hokeja sistēma = mūs ir panākušas valstis, kuras pirms pāris gadiem bija vājākas, taču kurās hokeja sistēma ir sakārtota un kurās hokeja spēlēšana nav tikai pārtikušu cilvēku opcija.
Pilnībā piekrītu!!!
Mani tracina tas, ka aizbrauc uz to Olimpiādi vai PČ un tas jau tiek kaukts par sasniegumu, vienalga kā nospēlējam! Zaudējam Zviedriem - nu nekas hokeja svētki turpinās, mēs tomēr esam PČ. Cik tad valstis spēlē to hokeju pasaulē - Amerikā divas, Eiropa, dažas valstis Āzijā un viss. Ir kādas 8 top komandas un pārējās 4. Un tad aiz borta vēl paliek reāli dažas. Un mēs sitamies lai paliktu to 16 komandu skaitā.

Salīdzinājumam basketbolu spēlē pilnīgi visos kontinentos un ievērojami vairāk komandu, tāpat futbolu!!! Dabīgi, ka konkurence lielāka!!!!!!

Negribu noniecināt hokeju, bet pasaules hokeja līmenis aug, vadošās valstis ir palikušas tās pašas, DEN, SLO, NOR, ITA, FRA ir progresējušas un pievilkušas pārējām, bet mēs esam palikuši liekas uz vietas, jo mums tuvojas, bet mēs tā arī neesam spējuši pietuvoties vadošajām komandām, tik vien skaisti esam zpēlējuši un zaudējuši. Kas to būtu domājis, ka mēs cīnīsimies ar tādu DEN un NOR un vēl zaudēsim, ar to pašu FRA un KAZ jau vaiga sviedros ņēmāmies. Un pie mums ir ienācis KHL, kad hokejisti var spēlēt augstākajā līmeni!!!

Un populācijai nav ar to nekāda sakara, ir daudz mazākas valstis resursos, kas sasniedz vairāk, kā arī ir, teiksim Ķīna, kur cilvēka resurss ir neizsmeļams, bet mēs viņus sitam gan hokejā, gam basketbolā!
, 2013-03-13 17:28, pirms 12 gadiem
Stulbie cilvēki. Jūs vispār saprotat kāda ir intervijas galvenā jēga? pajoļi, ibio. Uzvelk. Izlasu ļoti interesantu interviju ar dažiem nedaudz radikāliem viedokļiem, skatos komentārus un redzu, ka visi raud par savu hokeju. Tēma ir Latvijas sporta strukturēšana un tā sakārtošana.
, 2013-03-13 17:30, pirms 12 gadiem
Un kā var cilvēkiem tik ļoti patikt zaudēt? Visur, kur ir Latvijas hokejs iesaistīts, tas nekad neies roku rokā ar uzvarām. Mēs hokejā tā arī visu mūžu paliksim, sitoties ar austriešiem, slovēņiem un kazahiem.
, 2013-03-13 17:35, pirms 12 gadiem
UN basketbols ir tik ļoti masveidīgāks, vieglāks, lētāks, pieejamāks, populārāks sporta veids par hokeju. Viss, kas nepieciešams ir valsts grūdiens šajā sektorā. Es domāju, ka ASK-Barons laikus nevienam nav jāatgādina. Kurš reāli uz to brīdi bija populārākais sporta veids Latvijā?

Bet stāsts ir par to, lai kko sasniegtu vienā nozarē, tad arī jākoncentrējas uz vienu nozari, nav pat svarīgi par ko mēs runājam - biznesu, sportu vai dajebko citu. Paldies par uzklausīšanu, pozītivas atbildes negaidu.
, 2013-03-13 17:40, pirms 12 gadiem
KobeB24 rakstīja: Pilnībā piekrītu!!!
Mani tracina tas, ka aizbrauc uz to Olimpiādi vai PČ un tas jau tiek kaukts par sasniegumu, vienalga kā nospēlējam! Zaudējam Zviedriem - nu nekas hokeja svētki turpinās, mēs tomēr esam PČ. Cik tad valstis spēlē to hokeju pasaulē - Amerikā divas, Eiropa, dažas valstis Āzijā un viss. Ir kādas 8 top komandas un pārējās 4. Un tad aiz borta vēl paliek reāli dažas. Un mēs sitamies lai paliktu to 16 komandu skaitā.

Salīdzinājumam basketbolu spēlē pilnīgi visos kontinentos un ievērojami vairāk komandu, tāpat futbolu!!! Dabīgi, ka konkurence lielāka!!!!!!

Negribu noniecināt hokeju, bet pasaules hokeja līmenis aug, vadošās valstis ir palikušas tās pašas, DEN, SLO, NOR, ITA, FRA ir progresējušas un pievilkušas pārējām, bet mēs esam palikuši liekas uz vietas, jo mums tuvojas, bet mēs tā arī neesam spējuši pietuvoties vadošajām komandām, tik vien skaisti esam zpēlējuši un zaudējuši. Kas to būtu domājis, ka mēs cīnīsimies ar tādu DEN un NOR un vēl zaudēsim, ar to pašu FRA un KAZ jau vaiga sviedros ņēmāmies. Un pie mums ir ienācis KHL, kad hokejisti var spēlēt augstākajā līmeni!!!

Un populācijai nav ar to nekāda sakara, ir daudz mazākas valstis resursos, kas sasniedz vairāk, kā arī ir, teiksim Ķīna, kur cilvēka resurss ir neizsmeļams, bet mēs viņus sitam gan hokejā, gam basketbolā!
Kādos kontinentos, kāda konkurence bimbambolam? Ziemeļeiropā tāds basketbols(izņemot Latviju, kur bimbis ir politiski angažēts un mākslīgi subsidēts) nevienu neinteresē, bet hoķis ir top sporta spēle kopīgi ar futbolu un handbolu. Lietuvu neskaitu pie Ziemeļeiropas, jo viņi ir tādi paši, kā slāvi. Tāpēc viņi ir Austrumeiropā.
, 2013-03-13 18:01, pirms 12 gadiem
burakobra rakstīja: Kādos kontinentos, kāda konkurence bimbambolam? Ziemeļeiropā tāds basketbols(izņemot Latviju, kur bimbis ir politiski angažēts un mākslīgi subsidēts) nevienu neinteresē, bet hoķis ir top sporta spēle kopīgi ar futbolu un handbolu. Lietuvu neskaitu pie Ziemeļeiropas, jo viņi ir tādi paši, kā slāvi. Tāpēc viņi ir Austrumeiropā.
1. Tas, ka Ziemeļeiropā basketbols nav populārs, hokejs ir, nozīmē, ka Latvijai (kā Ziemeļeiropas valstij) būtu jāattīsta tos pašus sporta veidus?
2. Kādēļ pie velna tu runā par Ziemeļeiropu? tagad būtu jāvadās pēc 5 valstīm vai varbūt loģiskāk tomēr būtu salīdzināt popularitāti plašākā mērogā kā, piemēram, Eiropā? ko saki, draugs?

turpinam malt vienu un to pašu, hokejs, hokejs, hokejs.... apnicīgi.
, 2013-03-13 18:11, pirms 12 gadiem
Hokeja-florbols=florbols, futbols un baskets ir Latvijas sporta veidi.
, 2013-03-13 18:16, pirms 12 gadiem
Piezīme par GDA normām:
"Piemēram, parastajam pilngadīgam fizkultūrietim (studentam) jāspēj aizmest granāta 80 metru attālumā."
Granātas mešanā tālumā tik liels normatīvs nebija, tā meta tikai GDA sacensībās.
, 2013-03-13 18:21, pirms 12 gadiem
NIPEM rakstīja: 1. Tas, ka Ziemeļeiropā basketbols nav populārs, hokejs ir, nozīmē, ka Latvijai (kā Ziemeļeiropas valstij) būtu jāattīsta tos pašus sporta veidus?
2. Kādēļ pie velna tu runā par Ziemeļeiropu? tagad būtu jāvadās pēc 5 valstīm vai varbūt loģiskāk tomēr būtu salīdzināt popularitāti plašākā mērogā kā, piemēram, Eiropā? ko saki, draugs?


turpinam malt vienu un to pašu, hokejs, hokejs, hokejs.... apnicīgi.
Eiropā situācija nav viennozīmīga, piemēram, Vācijā un Lielbritānijā basketbols galīgi nav populārs. Krievijā hokejs allaž izsauc lielāku ažiotāžu. Kur basketbols ir nr.1 vai nr.2? Lietuva, Latvija, dažas Balkānu valstis. Un viss.
, 2013-03-13 18:27, pirms 12 gadiem
NIPEM rakstīja: UN basketbols ir tik ļoti masveidīgāks, vieglāks, lētāks, pieejamāks, populārāks sporta veids par hokeju. Viss, kas nepieciešams ir valsts grūdiens šajā sektorā. Es domāju, ka ASK-Barons laikus nevienam nav jāatgādina. Kurš reāli uz to brīdi bija populārākais sporta veids Latvijā?

Bet stāsts ir par to, lai kko sasniegtu vienā nozarē, tad arī jākoncentrējas uz vienu nozari, nav pat svarīgi par ko mēs runājam - biznesu, sportu vai dajebko citu. Paldies par uzklausīšanu, pozītivas atbildes negaidu.
A man labāk patīk Slovēnijas piemērs - ziemas sporta veidi, futbols, hokejs, baskets, rokasbumba - elites līmenī, šad tad nogrābjot kādu ļoti augstu vietu.
, 2013-03-13 19:25, pirms 12 gadiem
Namejs rakstīja: Eiropā situācija nav viennozīmīga, piemēram, Vācijā un Lielbritānijā basketbols galīgi nav populārs. Krievijā hokejs allaž izsauc lielāku ažiotāžu. Kur basketbols ir nr.1 vai nr.2? Lietuva, Latvija, dažas Balkānu valstis. Un viss.
Balkānu valstīs nav. Roķene ieliek basim vienos vārtos, izņemot Serbiju, kur basis ir vienās pozīcijās ar voleju. Bet viennozīmīgi nr 1 Balkānos ir futene.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
, 2013-03-13 19:39, pirms 12 gadiem
Volx rakstīja: Es pilnīgi droši varu apgalvot, ka popularākais sporta veids ir hokejs. Skatoties ko un kā cilvēki lasa,interesējas par sporta sasniegumiem. Iespējams arī tāpēc, ka gluži katrs nevar uzvilkt slidas, paņemt nūju un būt hokejists.
Piemēram rakstus par biatlonu vispār cilvēki nelasa, neinteresējas kas tur notiek. Viņi par šādiem sportiem sāks interesēties tikai tad, kad tiešām tās medaļas būs reālas šajā sporta veidā. Bet tas ir tāds one-timer interese un viss atgriežas savās vietās - hokejs, pārējie sporta veidi atpūšas.
Djinamo (latvijas hokejs ) uzblieza augšā ar krievu naudu, bet basketbols vismaz ir eksistējis un dzīvojis visus neatkarības gadus no latvijas uzņēmēju naudiņas. so...
, 2013-03-13 19:43, pirms 12 gadiem
Namejs rakstīja: Ok, basketbols. Un tālāk, kas vēl leišiem ir? Ziemas sporta veidos 0. Pārstāvniecība bezmaz Albānijas līmenī.
Bet vieglatlētikā viņi izģērbj Latviju, un vispār kopumā vasaras olimpiskajās spēlēs.
Bet oponēšu, nekas nav jāpieņem politiski par hokeja piebremzēšanu, ar khl viņš nomirs pats dabiski.
, 2013-03-13 19:45, pirms 12 gadiem
NIPEM rakstīja: UN basketbols ir tik ļoti masveidīgāks, vieglāks, lētāks, pieejamāks, populārāks sporta veids par hokeju. Viss, kas nepieciešams ir valsts grūdiens šajā sektorā. Es domāju, ka ASK-Barons laikus nevienam nav jāatgādina. Kurš reāli uz to brīdi bija populārākais sporta veids Latvijā?

Bet stāsts ir par to, lai kko sasniegtu vienā nozarē, tad arī jākoncentrējas uz vienu nozari, nav pat svarīgi par ko mēs runājam - biznesu, sportu vai dajebko citu. Paldies par uzklausīšanu, pozītivas atbildes negaidu.
Tur nekāds grūdiens nav vajadzīgs, jāsakārto LBS, nevis tas jāpārvalda liekēžiem un murmuļiem, kas basketu gremdē, jo jaunatnes basketbolā ir masa, vēl vajag nedaudz vairāk kvalitātes.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
, 2013-03-13 19:49, pirms 12 gadiem
Volx rakstīja: Nē, par KHL projektu, lai cik tas dīvaini neliktos, interese ir maza. Par KHL interesējas nedaudz vairak kā par futbolu,basketbolu. Tas ja tu gribi izdalīt no hokeja tieši KHL.
Volx, tas, ka tu slimo par amatieru hokeju līgu Latvijā nenozīmē, ka tā ir arī ar pārējiem 2 miljoniem, ja?
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
, 2013-03-13 20:50, pirms 12 gadiem
Edgar! Kurā pilsētā startēsi pašvaldību vēlēšanās?
, 2013-03-13 21:10, pirms 12 gadiem
Volx rakstīja: Es pilnīgi droši varu apgalvot, ka popularākais sporta veids ir hokejs. Skatoties ko un kā cilvēki lasa,interesējas par sporta sasniegumiem. Iespējams arī tāpēc, ka gluži katrs nevar uzvilkt slidas, paņemt nūju un būt hokejists.
Piemēram rakstus par biatlonu vispār cilvēki nelasa, neinteresējas kas tur notiek. Viņi par šādiem sportiem sāks interesēties tikai tad, kad tiešām tās medaļas būs reālas šajā sporta veidā. Bet tas ir tāds one-timer interese un viss atgriežas savās vietās - hokejs, pārējie sporta veidi atpūšas.
Ja pazustu Dinamo, tad arī hokejs paliktu one-timer interese uz Pasaules čempi. Intereses ziņā Dinamo ar skaitļiem visus apsteidz, bet reāli ar basi nodarbojas krietni vairāk cilvēki un arī vietējais čempis populārāks. Īsts tāds populārākais sporta veids mums nav, bet, ja jānosliecas, tad daudz drīzāk uz basketbolu.
, 2013-03-13 21:54, pirms 12 gadiem
Hakeris01 rakstīja: Ja pazustu Dinamo, tad arī hokejs paliktu one-timer interese uz Pasaules čempi. Intereses ziņā Dinamo ar skaitļiem visus apsteidz, bet reāli ar basi nodarbojas krietni vairāk cilvēki un arī vietējais čempis populārāks. Īsts tāds populārākais sporta veids mums nav, bet, ja jānosliecas, tad daudz drīzāk uz basketbolu.
Trakākais, ka atkal visi runā tikai par komandu sporta veidiem! Jā, tie ir populāri, bet arī individuālie sporta veidi ir pieminēšanas vērti. Kā jau pareizi minēja, nav jau runa kurš sporta veids ir populārāks, bet gan par sistēmiskumu, metodiskumu un naudas sadali sportā!
, 2013-03-14 00:46, pirms 12 gadiem
merikikifans rakstīja: tas edgars abrams ir garīgi atpalicis?tik atklāti lobē basketbolu,ka pat slikti metas.tiešām ar hokeja spēlēšanu nevar iegūt izglītību,pelnīt naudu?un ko nozīmē apmierināt valsts vajadzības?hokejs nav komerciāls sporta veids?interesanti cik daudz cilvēku iet uz tā nožēlojamā basketbola klubeļa spēlēm un cik uz hokeju?var jau dir.t,bet arī kaut kādai mēra izjūtai arī ir jābūt.pirms būtu vēris vaļā muti,būtu labāk padomājis vai vajag.
p.s.
noviks arī kārtējo reizi parādīja savu intelekta trūkumu.kāpēc to pamuļķi vispār vajadzēja intervēt.vēl nezin cik daļās.cik vēl būs?kādas 100?atraduši viedo
es gan viņam pilnīgi piekrītu, bet tu laikam īsti nesaprati stāstītā jēgu - hokeju nevar atbalstīt jauniešu līmenī, jo izmaksas ir pārāk lielas vienkārši uz vienu cilvēku, tur nav runa par to, kas notiek profesionālā pieaugušo līmenī, kaut kā esi palaidis garām vispār visas intervijas jēgu
, 2013-03-14 01:07, pirms 12 gadiem
sienaazis rakstīja: nu tak atzīsti, ka jebkurā gadīumā ziemas sporta veidi, popularītātes ziņā nevar sacensties ar vasaras un tas, ka hokejs ziemas OS programmā ir populārs, tas ir fakts - kaut arī būtu interesanti paskatīties cik pilnas tribīnes būtu,ja OS notiktu valstī,kurā hokejs nav populārs, bet būtu attīstīta ,piemēram,ātrslidošana. Nu tas tā, bet jebkurā gadījumā, tikt ar hokeju uz OS ir 100 reiz vieglāk nekā ar basi vai futbolu - Kada ir atlases kārtība Hoķim? - ir kādas 8 izlases,kuras tiek pēc ranga un tad tām apjomam un pelēkajai masai pielasa pārējās. Un mēs esam uz šīs te tikt/ netikt robežas arī pie tā apstākļa, ka hokeju spēlē max 40 valstis pasaulē un reāli uz spēlēšanu OS pretendē apmēram 20 izlases.
Hokeja popularitāte stabili aug? Vai gadījumā vienkārši pašlaik nav tā,ka tās izlases ar kurām spēlējām 1993 gadā C grupā ir kļuvušas spēcīgākas, vienkārši mērķtiecīgā un normālā attīstības ceļā??? Vai ir kāda izlase, kura ir pēķšni uzradusies ne no kā?? Vai tas ka mūs tagad sit Dāņi, Norvēģi, Slovēņi, liecina par to, ka tur hokejs kļuvis populārāks? Vienkārši ir noticis normāls sporta veida attīstības process- sistēma ir sakārtota. Un tās galu galā arī ir valstis, kurās dzīves līmenis ir augstāks nekā LV, kas nozīmē, ka hokejs viņiem ir pieejamāks. Un šīs valstis nav nekas jauns uz hokeja kartes - bet par hokeja strauju attīstību un popularitāti varētu runāt, ja katru gadu C grupā sāktu spēlēt jauna izlase.
Un tas ka mūs tagad arī sit šīs pašas izlases ir skaidrojams nevis ar šo izlašu spēku - bet ar mūsu nespēku - ja atceramies, tajos laikos, kad braucām pāri šīm izlasēm, izlase sastāvēja no 70-100% padomju hokeja produktiem. Un tagad , lūk, tas parādās, ka kopš hokeja spēlēšana un subsidēšana pārgājusi tikai uz vecāku pleciem, mums trūkst konkurences, nav masveidības,līdz ar to nav jau nemaz no kā izvēlēties + nesakārtotā hokeja sistēma = mūs ir panākušas valstis, kuras pirms pāris gadiem bija vājākas, taču kurās hokeja sistēma ir sakārtota un kurās hokeja spēlēšana nav tikai pārtikušu cilvēku opcija.
pilnībā piekrītu, pa visiem šiem gadiem vienīgās 2 komandas, kas tiešām ir sevi uzlabojušas uz pasaules, ne tikai Latvijas fona ir Šveice un Norvēģija. pārējās ir panākušas mūsu līmeni, bet nav baigi uzlabojušas situāciju uz pasaules fona
, 2013-03-14 01:11, pirms 12 gadiem
Namejs rakstīja: Futbolā finālturnīros nav spēlējuši. Agrāk bija laba rokasbumba, tagad - ne pārāk. Ok, vasaras sporta veidos šis tas ir. Bet nu ziemas... galīgi nekā.
nu bet viņiem vismaz ir sistēmas augļi tajos vasaras sporta veidos, mums nav sistēmas augļi, bet fanātisma - Štrombergs, Radēviča, bīčs, šķēpmešana, Dukuri, Rastorgujevs - kurš no šiem ir izaudzināts ar kaut kādu sistēmu? Tāds Rastorgujevs normālā valstī tagad drošvien būtu jaunā biatlona zvaigzne. Vaig noteikt prioritātes, uztaisīt sistēmu un tad jau var likt klāt kādus sportus, bet ar kaut ko ir jāsāk
, 2013-03-14 08:59, pirms 12 gadiem
Namejs rakstīja: Eiropā situācija nav viennozīmīga, piemēram, Vācijā un Lielbritānijā basketbols galīgi nav populārs. Krievijā hokejs allaž izsauc lielāku ažiotāžu. Kur basketbols ir nr.1 vai nr.2? Lietuva, Latvija, dažas Balkānu valstis. Un viss.
Eiropā vispār Visu sporta spēļu karalis ir Futbols - Pa lielam arī Pasaulē ar atsevišķiem izņēmumiem - bet par Basketbolu/ hokeju - Nu piemēram - Eiropa - Francija, Itālija, Spānija, Polija, Ungārija, Visi balkāni, Grieķija, Bulgārija, Rumānija, Turcija. Amerika - Brazīlija, Argentīna, Urugvaja, Usa, Puertoriko. āzija /Okeānija -Jaunzēlande, Austrālija, Ķīna, Koreja, Japāna, Irāna, Libāna. Un kaut vai visa Āfrika -Visās šajās valstīs basketols ir aiz futbola, vai kāda specifiskā vietējā sporta veida (aus futbols, regbijs) - Ja hokeju kādā no tām vispār spēlē, tad tas ir kāds 5-6 sporta veids.
Par basketbolu vācijā vai UK - nu es tomēr gribētu domāt ka UK tas ir krietni populārāks nekā hokejs - cik basketbola līgas ir Anglijā? To ir 5 reiz vairāk nekā pat LV. Tāpat Vācija- 1993. gada Eiropas čempioni basketbolā, pēc tam basketbola bums, pašlaik tur tiek pumpēta liela nauda, lai basketbola bundeslīga kļūtu par top 3 līgu Eiropā, tāpat arī Dirka faktors ir bijis ļoti noteicošs, lai stirpinātu basketbola pozīcijas Vācijā. Hokejs populārāks par basketbolu, varētu būt šveicē, Zviedrijā, somijā, norvēģijā, čehijā, slovākijā, krievijā,baltkrievijā citur Pasaulē tikai vēl Kanādā - vai esmu kko vēl piemirsis?
Bet būtībā jau tā galvenā tēze bija, ka jāatbalsta sporta veidi, kuri ir pieejami un, kas var nodrošināt masveidību - Vai futbols, basketbols, volejbols, rokas bumba, regbijs, florbols to var nodrošināt??? VAR - jo ir pieejami un mūsu finansiālajām iespējām atbilstoši. Vai Hokejs ir lēts un pieejams katram?? NĒ! Cik maksā ekipējums, slidas un nūjas, kuras lūzt daudz vairāk nekā florbola nūjas. Cik maksā ledus? Cik daudziem ir pieejams ledus? Ja es dzīvoju Rēzeknē, kur lai es spēlēju hokeju? Ja es dzīvoju Madonā, Gulbenē, Alūksnē,Limbažos??? Kāda ir hokeja pieejamība šajās pilsētās??
domāju, ka spilgit hokeju pieejamību ilustrē šāds salīdzinājums - kā mazie hokejisti ar lielajām somām tiek uz saviem trenniņiem??? viņus atved tēvi - un vistipiskāk ar saviem "pieticīgajiem" džipiem. Tā kā, tas ļoti labi parāda, kuram sabiedrības slānim šis sporta veids ir pieejams
, 2013-03-14 09:02, pirms 12 gadiem
NIPEM, 2013-03-13 17:28, vakar, ignorēt, atbildēt
Stulbie cilvēki. Jūs vispār saprotat kāda ir intervijas galvenā jēga? pajoļi, ibio. Uzvelk. Izlasu ļoti interesantu interviju ar dažiem nedaudz radikāliem viedokļiem, skatos komentārus un redzu, ka visi raud par savu hokeju. Tēma ir Latvijas sporta strukturēšana un tā sakārtošana.

Tracina jau cilvēkus tas virsraksts rakstam,intervija jau diezgan sakarīga,kur cilvēks izsaka savu viedokli par sportu Latvijā.
, 2013-03-14 10:09, pirms 12 gadiem
burakobra rakstīja: Kādos kontinentos, kāda konkurence bimbambolam? Ziemeļeiropā tāds basketbols(izņemot Latviju, kur bimbis ir politiski angažēts un mākslīgi subsidēts) nevienu neinteresē, bet hoķis ir top sporta spēle kopīgi ar futbolu un handbolu. Lietuvu neskaitu pie Ziemeļeiropas, jo viņi ir tādi paši, kā slāvi. Tāpēc viņi ir Austrumeiropā.
Ziemeļeiropā protams ka hokejs ir top sporta veids, bet ne jau par to iet runa!!!! Runa iet par to, ka basketbolu spēlē visur, Zviedrija, Somija arī ir starp komandām, kas piedalās eiropas čempionātā, ne regulāri, bet tur basketbols kļūst populārs un attīstās.

Ja neizfiltrēji manu domu, tad uzrakstīšu vēlreiz - basketbolu spēlē visā pasaulē gana Ziemeļamerikā, gan Dienvidamerikā, visā Eiropā, gan Āzijā, gan Āfrikā. Tas pats ir arī ar futbolu. Konkurence ir daudz lielāka lai iekļūtu Eiropas vai pasaules čempionātā. Tas ka līdzjūtējiem Ziemeļos vairāk simpatizē hokejs un basketbols kaut vispār neinteresētu, tas jau nesamazina šo valstu konkurenci šajā sporta veidā. Sporta veida panākumus jau nemēra līdzjūtēju interesē!!! Piemēram - cik līdzjūtēju ir florbolam??? Bet pasaules čempī spēlējām un piedavām ļoti labi!

Un ja jau par hokeju saka mēs tomēr esam PČ, tad basketbolā arī jau cik gadus spēlējam Eiropas čempionāta finālturnīrā.

Diez vai hokejā mēs tiktu kaut kur tālāk, ja grupā būtu teiksim Zviedrija, USA, Slovākija, Čehija, Vācija, Šveice. Pacīnīties var, bet diez vai uzvarēs kādu no lielajiem grandiem. Lūk basketbolā šāda situācija ir bieži. Protams paši basketbolā arī reizēm luni nolaiž.

Tā kā basketbolam un futbolam konkurence ir daudzreiz lielāka, protams nenoniecinu hokeja paveikto!!!
, 2013-03-14 10:32, pirms 12 gadiem
Namejs rakstīja: Eiropā situācija nav viennozīmīga, piemēram, Vācijā un Lielbritānijā basketbols galīgi nav populārs. Krievijā hokejs allaž izsauc lielāku ažiotāžu. Kur basketbols ir nr.1 vai nr.2? Lietuva, Latvija, dažas Balkānu valstis. Un viss.
Kāda starpība par popularitāti, skaties uz rezultātiem!!!! Nu hokejs ir ļoti populārs Latvijā, bet kur mēs esam??? Kā sitāmies par 12-8. vietu tā arī sitamies!!!

Basketbola augstākie sasniegumi ne ar ko neatpaliek no hokeja sasniegumiem, redz ka pat esam bijuši pirmie Eiropas čempioni, nu labi tas jau bija pirms kara un tie bija citi laiki, bet jaunāko laiku basketbolā panākumi arī ir bijuši atzīstami.

Basketbols vecajā eiropā ir aiz futbola, bet tas ir populārs vienalga - Spānija, Itālija, Francija, Vācija, ja vēl pieskaita Serbiju, Horvātiju, Melnkalni, Turciju NU šajās valstīs basketbols ir viennozīmīgi populārāks par hokeju.

Un kur tad ir populārs hokejs - Krievija, Kanāda, Zviedrija, Somija, Čehija, Slovākija, laikam arī viss, šīs ir tās galvenās karognesējas!!! USA populārs ir viss gan NHL, gan NBA, bet kad brauc uz Olimpiādi vai PČ basketbolā ja nav zelts, tad tas ir zaudējums, hokejā viņi tāpat medaļas dabonot ir priecīgi.
, 2013-03-14 12:31, pirms 12 gadiem
sienaazis rakstīja: Eiropā vispār Visu sporta spēļu karalis ir Futbols - Pa lielam arī Pasaulē ar atsevišķiem izņēmumiem - bet par Basketbolu/ hokeju - Nu piemēram - Eiropa - Francija, Itālija, Spānija, Polija, Ungārija, Visi balkāni, Grieķija, Bulgārija, Rumānija, Turcija. Amerika - Brazīlija, Argentīna, Urugvaja, Usa, Puertoriko. āzija /Okeānija -Jaunzēlande, Austrālija, Ķīna, Koreja, Japāna, Irāna, Libāna. Un kaut vai visa Āfrika -Visās šajās valstīs basketols ir aiz futbola, vai kāda specifiskā vietējā sporta veida (aus futbols, regbijs) - Ja hokeju kādā no tām vispār spēlē, tad tas ir kāds 5-6 sporta veids.
Par basketbolu vācijā vai UK - nu es tomēr gribētu domāt ka UK tas ir krietni populārāks nekā hokejs - cik basketbola līgas ir Anglijā? To ir 5 reiz vairāk nekā pat LV. Tāpat Vācija- 1993. gada Eiropas čempioni basketbolā, pēc tam basketbola bums, pašlaik tur tiek pumpēta liela nauda, lai basketbola bundeslīga kļūtu par top 3 līgu Eiropā, tāpat arī Dirka faktors ir bijis ļoti noteicošs, lai stirpinātu basketbola pozīcijas Vācijā. Hokejs populārāks par basketbolu, varētu būt šveicē, Zviedrijā, somijā, norvēģijā, čehijā, slovākijā, krievijā,baltkrievijā citur Pasaulē tikai vēl Kanādā - vai esmu kko vēl piemirsis?
Bet būtībā jau tā galvenā tēze bija, ka jāatbalsta sporta veidi, kuri ir pieejami un, kas var nodrošināt masveidību - Vai futbols, basketbols, volejbols, rokas bumba, regbijs, florbols to var nodrošināt??? VAR - jo ir pieejami un mūsu finansiālajām iespējām atbilstoši. Vai Hokejs ir lēts un pieejams katram?? NĒ! Cik maksā ekipējums, slidas un nūjas, kuras lūzt daudz vairāk nekā florbola nūjas. Cik maksā ledus? Cik daudziem ir pieejams ledus? Ja es dzīvoju Rēzeknē, kur lai es spēlēju hokeju? Ja es dzīvoju Madonā, Gulbenē, Alūksnē,Limbažos??? Kāda ir hokeja pieejamība šajās pilsētās??
domāju, ka spilgit hokeju pieejamību ilustrē šāds salīdzinājums - kā mazie hokejisti ar lielajām somām tiek uz saviem trenniņiem??? viņus atved tēvi - un vistipiskāk ar saviem "pieticīgajiem" džipiem. Tā kā, tas ļoti labi parāda, kuram sabiedrības slānim šis sporta veids ir pieejams
Galīgi d@bīls. Re, pie kā noved bimbambolizācija. Murgo jau no paša rīta . Laikam Latvijā ieklīdis lietuvietis
, 2013-03-14 17:23, pirms 12 gadiem
Pašlaik tikai hokejs ir tas kas spēj vienot.... tapē tas ir un paliks nr.1 Latvijā
, 2013-03-18 08:35, pirms 12 gadiem
Jā hokejs mūs ļoti vieno. Lielākā daļa to kam valsts slikta un nodokļi par lielu krāmē bērnus savos līzingā pirktajos džipos un ved uz hokeju, kas izmaksā apmēram 60 LVL mēnesī. Tad satiekas ar citiem līdzīgajiem halles kafejnīcā un lamā stulbo valdību kas nespēj cilvēkiem nodrošināt cienīgus dzīves apstākļus un cik grūti viņiem īstenībā iet, jo nelietīgā banka reiz iedevusi kredītu kas no tās lūgts...
, 2013-03-23 02:25, pirms 12 gadiem
te kkaads aabramu portaals vai kaa??? atgaadina izteicienu par slima sunja murgiem.Rakstu vareetu saukt :"katram savi putni un ne visi var lidot"
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja