Layout: current: getMobContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getMobContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:131, Did:0, useCase: 3
Autors: Agris Suveizda

Kādēļ VEF un "Ventspils" dueļos bija nesportiskās piezīmes? Skaidro tiesneši

Kādēļ VEF un "Ventspils" dueļos bija nesportiskās piezīmes? Skaidro tiesneši
Ērons Džonsons un Oskars Lucis. Foto: BK "Ventspils"

Latvijas Basketbola savienības Tiesnešu komisijas vadītājs Arnis Ozols oficiālā paziņojumā izskaidrojis četras strīdīgas epizodes no iepriekšējām spēlēm Latvijas un Igaunijas apvienotajā basketbola līgā.

Lai palīdzētu labāk izprast tiesnešu lēmumus un uzlabotu informācijas apriti starp visiem basketbola procesa dalībniekiem turpmāk reizi mēnesī plānojam publiskot LBS Tiesnešu komisijas oficiālu skaidrojumu par interesantām situācijām pašmāju basketbola līgu spēlēs. Rīkosimies sistemātiski – izskaidrojot noteikumu būtību un parādot praktiskus piemērus no izvēlētām spēlēm ar nosaukumu “Grūtie lēmumi”. Informācija regulāri tiks publicēta basket.lv, lielākajos par sportu rakstošajos medijos un Tiesnešu komisijas sociālo tīklu vietnes Facebook profilā.

Ar katru gadu basketbols kļūst aizvien ātrāks, fiziskāks un sarežģītāks. Tas attiecas arī uz tiesnešu darbu un dažādu pārkāpumu traktējumu. Starptautiskā Basketbola federācija (FIBA) ik gadu sniedz dažādas basketbola noteikumu interpretācijas jeb skaidrojumus. Ar jaunākajām interpretācijām ir iespējams iepazīties portālos fiba.basketball un https://basket.lv/lbs/noteikumi. Par šo interpretāciju ieviešanu un konsekventu ievērošanu Latvijā ir atbildīga Tiesnešu komisija un nacionālie FIBA instruktori, kas to nodrošina gan rīkojot seminārus, gan veicot individuālo izskaidrošanas darbu ar tiesnešiem.

Latvijā esam priviliģētā stāvoklī, jo Tiesnešu komisijas darbā un tiesnešu attīstībā aktīvi piedalās visi FIBA tiesneši, kas informāciju saņem no pirmavota un ir starptautiski ļoti pieprasīti. Tā piemēram, Oļegs Latiševs ir tiesājis divās olimpiskajās spēlēs un septiņos Eirolīgas "Final Four". Mārtiņš Kozlovskis šogad tiesāja FIBA sieviešu Eirolīgas finālu, FIBA Čempionu līgas finālu, U17 Pasaules čempionāta finālspēli un U20 Eiropas čempionāta finālspēli. Gatis Saliņš un Kristaps Konstantinovs tiesā FIBA Čempionu līgā. Andris Aunkrogers, Mārtiņš Kozlovskis un Oskars Lucis šogad ir apkalpojuši pilnīgi visas Čempionu līgas kārtas un piedalījās vadošo tiesnešu seminārā Omānā, ko vadīja FIBA tiesnešu šefs Karls Jungebrands.

Nesportiskā piezīme
Kā pirmo no tēmām esam izvēlējušies apskatīt nesportiskās piezīmes, kas līdz ar noteikumu izmaiņām izraisīja salīdzinoši skaļu rezonansi gan pasaulē, gan Latvijā. Kāpēc nesportisko piezīmju mūsdienās ir vairāk? FIBA sākot ar 2017.gada oktobri konkrēti un strikti definēja nesportiskās piezīmes kritērijus, lai aizsargātu spēles dinamiku, ritmu un ātrumu, kā arī samazinātu apzināto jeb tā saucamo “taktisko” pārkāpumu skaitu, kas pēdējā laikā bija ļoti plaši izmantoti daudzu komandu arsenālā, negatīvi ietekmējot spēles tempu. Šie kritēriji tika izveidoti lai konkrētāk definētu jebkuru aizsarga nesportisku darbību spēles laikā. Visbiežāk tas bija novērojams ātrajos uzbrukumos un spēles beigās, kad lielākā daļa pārkāpumu savā būtībā bija nesportiski un parastās piezīmes vairums situācijās deva lielas priekšrocības aizsargiem, kuri rīkojās nesportiski. Savukārt uzbrucēji, šādi tika nostādīti nelabvēlīgā situācijā.

Nesportiskās piezīmes kritēriji?
Ir definēti pieci kritēriji, kas tiesnešiem palīdz izvērtēt kontakta būtību un pieņemt lēmumu spēles laikā.

1.kritērijs: ja spēlētājs necenšas spēlēt uz bumbu un notiek kontakts, jāfiksē nesportiskā piezīme neatkarīgi no spēles rezultāta un darbības norises laika (spēles sākumā vai beigās).

2.kritērijs: ja spēlētājs cenšas spēlēt bumbā, bet kontakts ir pārmērīgi stingrs (rupjš), jāfiksē nesportiskā piezīme neatkarīgi no spēles rezultāta un darbības norises laika (piemēram, elkoņu vēzēšana vai spēcīgs ar jebkuru ķermeņa daļu).

3.kritērijs: ja aizsargs veic nevajadzīgu kontaktu ar mērķi apturēt pretinieku komandas ātro uzbrukumu, jāfiksē nesportiskā piezīme, kaut arī starp uzbrucēju un grozu ir vēl citi aizsargi. Šis kritērijs ir spēkā līdz brīdim, kad uzbrucējs uzsāk metiena kustību (fāzi uz grozu).

4.kritērijs: ja, mēģinot apturēt ātro uzbrukumu, aizsardzības spēlētājs izraisa kontaktu ar pretinieku komandas spēlētāju no aizmugures vai sāniem un ja starp šo spēlētāju un aizsardzības komandas grozu nav neviena cita aizsardzības komandas spēlētāja, jāfiksē nesportiskā piezīme. Līdzīgi kā iepriekš, šis kritērijs ir spēkā līdz brīdim, kad uzbrucējs uzsāk metiena kustību (fāzi uz grozu).

5.kritērijs: ja aizsargs pārkāpj noteikumus spēles vai pagarinājuma pēdējās divās minūtēs, kad bumba ir iemetiena izpildītāja rīcībā, jāfiksē nesportiskā piezīme. Šis kritērijs ir spēkā līdz brīdim, kad bumba vēl nav atstājusi iemetiena izpildītāja rokas (spēles laiks nav pagājis uz priekšu). Ja kontakts no aizsarga puses notiek brīdī, kad bumba ir atstājusi iemetiena izpildītāja rokas, nav jāfiksē nesportiskā piezīme, kaut arī spēles laiks nav pagājis uz priekšu.

Grūtais lēmums #1. BK “VENTSPILS” – “VEF RĪGA”: NESPORTISKĀ PIEZĪME

Astoņas sekundes pirms spēles beigām BK “Ventspils” spēlētājs #1 ar bumbu rokās uzsāk kustību groza virzienā, bet “VEF Rīga” spēlētājs no aizmugures veic kontaktu, cenšoties apturēt spēles laiku (“VEF Rīga” tajā brīdī ir tikai divas komandu piezīmes). Atbildīgais tiesnesis fiksēja parasto noteikumu pārkāpumu, bet, ņemot vērā šaubas - aizsargs centās spēlēt bumbā vai tomēr ne –, tika izmantotas IRS (video atkārtojuma sistēma) iespējas. Atbilstoši noteikumiem, video skatījās spēles vecākais tiesnesis kopā ar tiesnesi, kas bija iesaistīts konkrētajā situācijā. Tiesneši lēmumu mainīja uz nesportisko piezīmi.

LBS TK oficiālais viedoklis: pareizs tiesnešu lēmums. BK “Ventspils” spēlētājs ir ticis garām “VEF Rīga” spēlētājam, kurš pēc tam ar labo roku, apķerot uzbrucēju no aizmugures, cenšas apstādināt uzbrucēju gājienā uz grozu. Atbilstoši basketbola noteikumiem un jaunajām interpretācijām (noteikuma punkts 37.1), tā ir nesportiskā piezīme, jo aizsargs nemēģināja spēlēt tieši uz bumbu. Tiek piemērots nesportiskās piezīmes kritērijs Nr. 1.

Grūtais lēmums #2. “VEF RĪGA” – BK “VENTSPILS”: nesportiskā piezīme

“VEF Rīga” komanda ievada bumbu spēlē, sākot uzbrukumu no savas zonas. BK “Ventspils” spēlētājs #9 mēģina apturēt VEF spēlētāja #5 virzību izdarot pārkāpumu no mugurpuses, ar vienu roku apķerot uzbrucēju, ar otru sitot pa uzbrucēja plecu. Tiesneši fiksē parastu piezīmi, tomēr, tā kā aizsargs nespēlēja bumbā, atbilstoši noteikumiem uzreiz pārkvalificē parasto piezīmi uz nesportisku piezīmi. Lai pārliecinātos, vai lēmums pieņemts pareizi, atbilstoši noteikumiem tiek izmantots IRS (video atkārtojuma sistēma), un pēc tās izmantošanas, tiek atstāts spēkā lēmums – nesportiskā piezīme.

LBS TK oficiālais viedoklis: pareizs tiesnešu lēmums. Tiek ievērota procedūra un šaubu gadījumā izmantots IRS. Tiek piemērots nesportiskās piezīmes kritērijs Nr. 1

Grūtais lēmums #3. “Latvijas Universitāte” – Valmiera Glass/ VIA: NESPORTISKĀ PIEZĪME

LU komanda ievada bumbu spēlē, uzsākot uzbrukumu no savas zonas. Valmieras spēlētājs #3 mēģina apturēt LU #12 virzību izdarot pārkāpumu no mugurpuses, ķerot uzbrucēju no sāniem. Tiesneši fiksē parastu piezīmi Valmieras #3.

LBS TK oficiālais viedoklis: kļūdains tiesnešu lēmums, jo aizsargs nespēlēja bumbā pārkāpums no mugurpuses, tāpēc jāfiksē nesportiskā piezīme (kritērijs Nr.1). Diemžēl šajā spēlē nevarēja izmantot IRS un tiesnešiem nebija iespēju pārbaudīt lēmuma pareizību.

Grūtais lēmums #4. BK “Ventspils” – “VEF Rīga”: parastā piezīme

Ventspils komanda ievada bumbu spēlē uzbrukuma zonā un uzsāk kustību groza virzienā. To ar pārkāpumu kavē “VEF Rīga” #0, spēlējot uzbrucēja Ventspils #1 kontrolē esošajā bumbā.

LBS TK oficiālais viedoklis: tiesneši pareizi fiksē parasto piezīmi “VEF Rīga” #0.

Basketbola tiesnešu komisija darbojas saskaņā ar Latvijas Baskebola savienības statūtiem un ir atbildīga par basketbola tiesnešu, komisāru un galdiņa tiesnešu apmācības programmu sagatavošanu, attīstību un darbības uzlabošanu. Tiesnešu komisijas sastāvs: Arnis Ozols (vadītājs), Andris Aunkrogers, Ingus Baumanis, Juris Kokainis, Kristaps Konstantinovs, Oskars Lucis, Gatis Saliņš, Oļegs Latiševs, Ilze Gūtmane, Mārtiņš Kozlovskis

Informāciju sagatavoja:
Arnis Ozols,
TK vadītājs


, 2019-01-02 21:46, pirms 6 gadiem
Lieliski, LBS visiem demagogiem visu izskaidroja vienkāršiem vārdiem:
Epizode #4 - spēlēja bumbā - parastā piezīme.
Epizode #1 - necentās spēlēt uz bumbu - nesportiskā piezīme.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
, 2019-01-02 21:56, pirms 6 gadiem
Cien.tiesneši.Ká sportá , tá dzîvè ir táds jèdziens -likuma burts un likuma gars.Tikai tas kłùs par gudru tiesnesi kurš spès vienádás situácijás,bet dažádos apstákłos piemèrot vai nu likuma burtu vai garu.Šajâ gadîjumá bija jápiemèro nevis burts,bet likuma gars-spélè,kuru mès mîlam un kuru izšKira tiesnesis pédéjás sekundès,liedzot spèlètájiem papildlaiká noteikt spècîgáko,bet skatîtájiem atñéma papildus emocijas papildlaiká.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
, 2019-01-02 21:58, pirms 6 gadiem
Never tá bût,ka basketbola spélè galvenie varoñi ir tiesneśi
, 2019-01-02 22:08, pirms 6 gadiem
host22 rakstīja: Lieliski, LBS visiem demagogiem visu izskaidroja vienkāršiem vārdiem:
Epizode #4 - spēlēja bumbā - parastā piezīme.
Epizode #1 - necentās spēlēt uz bumbu - nesportiskā piezīme.
Apsveicu, Tu esi visu palaidis garām, jo runa nebija par to vai bija tur sods, bet gan par to, vai tādi ir jādod pēdejās pāris minūtes, tā bojājot spēli. Un tur parādās mazais tiesnešu IQ, jo netiek lasīta spēle, bet gan tiek tiesāts pēc burta, kas ilgtermiņā nozīmē daudz lielāku tiesnešu lēmumu ietekmi uz spēli.
, 2019-01-02 22:13, pirms 6 gadiem
Nez kāpēc mani tas nepārsteidz 😀 LBS apstiprina, ka tiesnešu lēmums bija pareizs 😀 mani gan kaut kā interesē šis termins - nebija spēle uz bumbu, un bija spēle uz bumbu. Tad nu kungi, ja jau mēs tā traktējam, tad katra uzbrukuma piezīme ir jātraktē kā nesportiska, nepareizs aizsegs, pretinieka notriekšana. Vai piezīme starp garajiem zem groza par vietas ieņemšanu, tās visas ir piezīmes kur bumba nereti nav pat tuvumā. Tad kungi , izskaidrojiet, kāpēc tur netiek fiksētas nesportiskās. Aa ak tomēr, tur izrādās likuma burtu interpretē nedaudz citādāk, bet šajā epizodē 3 sek pirms beigām, nez kāpēc, atkal tikai izpildītas robotiskās likuma burta prasības. Nožēlojami, ka vēl kaut ko raksta.
, 2019-01-02 22:25, pirms 6 gadiem
nesportiskā piezīme neatkarīgi no spēles rezultāta un darbības norises laika (spēles sākumā vai beigās).
Tiesnešiem jāievēro noteikumi, ja tie vēlas darīt šo darbu. Ja tie sāks filozofēt par ''garu", tad ilgi vairs netiesās. Vienam būs viens gars, citam savādāks, un tad jums tiesnešu kritikai leksika būs nepietiekami bagāta.
, 2019-01-02 22:28, pirms 6 gadiem
eermss rakstīja: nesportiskā piezīme neatkarīgi no spēles rezultāta un darbības norises laika (spēles sākumā vai beigās).
Tiesnešiem jāievēro noteikumi, ja tie vēlas darīt šo darbu. Ja tie sāks filozofēt par ''garu", tad ilgi vairs netiesās. Vienam būs viens gars, citam savādāks, un tad jums tiesnešu kritikai leksika būs nepietiekami bagāta.
Tātad basketbolu neskaties, ja? Tiesneši "lasa" spēli un tā attiecīgi pielāgojas. Nereti spēles beigās atļauj vairāk kā ierasts. Spilgts piemērs ir spēlētāj iar četrām piezīmēm. Viņiem nereti piedos mazos sodus, ko svilptu speles sākumā. Jā, tie lēmumi reizēm izraisa diskusijas, bet kopumā tie maz iespaido spēles gaitu.
, 2019-01-02 22:36, pirms 6 gadiem
tieši iekšējā pārliecība iezīmē tās robežas, kas palīdz noteikt vain, nevainīgumu un to, kas ir taisnīgi noteiktā situācijā. Šī sajūta nav un nevar būt ierakstīta nevienā normatīvā aktā. Ja nav šīs iekšējās sajūtas mēs nonākam situācijā, kur normatīvisms ņem virsroku pār likuma garu un jēgu. Šādā sistēmā ir iespējams runāt par komatiem, garumzīmēm un locījumiem, nevis par likuma garu un tiesību pamatprincipiem. Šāda sistēma pārkāpumus dala reālos un formālos. Šādā sistēmā pēc būtības nav iespējams taisnīgums, bet paveras visplašākās iespējas sofistikai.
, 2019-01-02 22:38, pirms 6 gadiem
Muļķīt, nevis neskatos, bet spēlēju vairāk kā 40 gadus. Atļaušos uzskatīt, ka no ši sporta veida sajēdzu krietni vairāk par Tevi. Ir noteikumi, kas jāievēro gan soģim gan spēlētājam, tad arī nebūs nekādu pārpratumu ar dažādiem epizožu traktējumiem no dažādu tiesnešu puses. Un tas ir tieši tas, kas visvairāk izbesī gan spēlētāju, gan skatītāju. Pieredzējis spēlētājs pratīs pielāgoties tiesāšanai, jaunāks ne, un skatītāji tad, ko? Iegūs, Tavuprāt?
, 2019-01-02 22:38, pirms 6 gadiem
Ceru eerms saprati par ko ir runa...
, 2019-01-02 22:43, pirms 6 gadiem
eermss rakstīja: Muļķīt, nevis neskatos, bet spēlēju vairāk kā 40 gadus. Atļaušos uzskatīt, ka no ši sporta veida sajēdzu krietni vairāk par Tevi. Ir noteikumi, kas jāievēro gan soģim gan spēlētājam, tad arī nebūs nekādu pārpratumu ar dažādiem epizožu traktējumiem no dažādu tiesnešu puses. Un tas ir tieši tas, kas visvairāk izbesī gan spēlētāju, gan skatītāju. Pieredzējis spēlētājs pratīs pielāgoties tiesāšanai, jaunāks ne, un skatītāji tad, ko? Iegūs, Tavuprāt?
Vari neatļauties, jo tavs rakstītais iet pretrunā ar soģu veikto. Un pašlaik tieši skatītājus tracina tiesāšana pēc burta. Tā tiesājot, spēlē ir jābūt neskaitāmām nesportiskām piezīmēm utt.

Nepārproti, visu cieņu, ka spēlē, bet es ļoti labi redzu tiesāšanas manieri Eirolīgā utt. Kur, tādus sodus, lielākoties nesvilpj spēles beigās. Šosezon to pat La Monika ir darījis, kurš ir lielākais video atkārtojumu fans. Ikviens tiesnesis lasa spēli un attiecīgi tiesā. Ir ļoti maz tiesneši, kuri tiesā pēc "burta", tādus bieži vien izsvilpj, jo tie svilpj katru sīkumu, kas padara spēli neskatāmu.
, 2019-01-02 22:50, pirms 6 gadiem
Arî šī diskusija šovakar apliecina tikai to,ka viss basketbols ir SPĒLE kurá piedalámies visi tiesneši spèlètáji treneri funkcionári skatîtáji un ja káds no visa uzskaitîtá loka uzskata,ka tá nav spèle,bet tiesneša solokoncerts,tad bûtiski kłûdás
, 2019-01-02 22:54, pirms 6 gadiem
Paldies, drosme saņemties un beidzot publiski komunicēt, skaidrot - pozitīvs mūsdienīgs lēmums!

Konkrētās epizodes nevērtēšu, neesmu eksperts.

Cerams būs arī kādas epizodes un atzinumi, ka tiesneši kļūdījušies. Nevar būt, ka 100% visi lēmumi ir pareizi.

Un būtu vērtīgi izskaidrot noteikumus arī spēlētājiem & treneriem - bieži izskatās, ka viņi noteikumus zin vēl sliktāk nekā regulārie skatītāji.
, 2019-01-02 22:56, pirms 6 gadiem
kristaps.26 rakstīja: šī bija kāda otrā LBL spēle šosezon kuru redzēju no sākuma līdz beigām , un šis gājiens vēl vairāk mazināja interesi par LBL , varēja tak pievērt acis , un ļaut visu nokārtot pagarinājumā , lai uzvar stiprākais !!! HE HE
Kāds pagarinājums??? Slims??? Vēl 8 sek un bumba Ventspilij! Tā jau nav pēdējā sekunde!!!
, 2019-01-02 22:58, pirms 6 gadiem
Baigais video fans neesmu, bet jātiesā ir pēc noteikumiem. Atrodoties 1,5 m aiz bumbas un grābstoties no aizmugures - tā nav spēle bumbā, vienalga kāds ir rezultāts, un cik kuram ir piezīmes. Tādi ir jaunie kritēriji, patīk tas kādam, vai nē. Āmen.
, 2019-01-02 22:59, pirms 6 gadiem
kungi, tikai nevajag demagoģiju "..Eirolīgā nekad tādu nenosvilptu, nav kļūdu, visi ideāli lasa spēli un tiesā.."
, 2019-01-02 22:59, pirms 6 gadiem
eermss rakstīja: Muļķīt, nevis neskatos, bet spēlēju vairāk kā 40 gadus. Atļaušos uzskatīt, ka no ši sporta veida sajēdzu krietni vairāk par Tevi. Ir noteikumi, kas jāievēro gan soģim gan spēlētājam, tad arī nebūs nekādu pārpratumu ar dažādiem epizožu traktējumiem no dažādu tiesnešu puses. Un tas ir tieši tas, kas visvairāk izbesī gan spēlētāju, gan skatītāju. Pieredzējis spēlētājs pratīs pielāgoties tiesāšanai, jaunāks ne, un skatītāji tad, ko? Iegūs, Tavuprāt?
Pareizi, vienkārši melnis nemācēja sodu uzsist! 100% nesportiska...
, 2019-01-02 23:00, pirms 6 gadiem
eermss rakstīja: Baigais video fans neesmu, bet jātiesā ir pēc noteikumiem. Atrodoties 1,5 m aiz bumbas un grābstoties no aizmugures - tā nav spēle bumbā, vienalga kāds ir rezultāts, un cik kuram ir piezīmes. Tādi ir jaunie kritēriji, patīk tas kādam, vai nē. Āmen.
Un ne visi tiesneši pēc tiem tiesā. Un tur nebija 1.5 metrs, Pēc tavas loģikas, ikvienu tādu epizodi jātraktē kā nesportisko, tad jautājums, cik nesportisko būtu spēles laikā? Tava vēlēšanās ir tā, cik saprotu, lai spēlētaji nemaz necenšas no aizmugures bumbu izsist, ja?
, 2019-01-02 23:00, pirms 6 gadiem
balts rakstīja: Kāds pagarinājums??? Slims??? Vēl 8 sek un bumba Ventspilij! Tā jau nav pēdējā sekunde!!!
6 sek ekspert
, 2019-01-02 23:01, pirms 6 gadiem
Daniel rakstīja: kungi, tikai nevajag demagoģiju "..Eirolīgā nekad tādu nenosvilptu, nav kļūdu, visi ideāli lasa spēli un tiesā.."
Iemācies, kas ir demagoģija. Manis rakstītais ir tiešs novērojums no Eirolīgas spēlēm, kuras es esmu lielu daudzumu šosezon redzējis.
, 2019-01-02 23:01, pirms 6 gadiem
eermss rakstīja: Baigais video fans neesmu, bet jātiesā ir pēc noteikumiem. Atrodoties 1,5 m aiz bumbas un grābstoties no aizmugures - tā nav spēle bumbā, vienalga kāds ir rezultāts, un cik kuram ir piezīmes. Tādi ir jaunie kritēriji, patīk tas kādam, vai nē. Āmen.
Piemirsi vēl galā uzrakstīt - BKV BKV BKV ! Lai būtu pavisam objektīvi 😀
, 2019-01-02 23:05, pirms 6 gadiem
Es no 10 gadiem spēlēju basi, kko tādu pirmo reizi redzu, totāls sūds, parasta piezīme un punkts. Tie, kas saka pretējo, nav normāli. Pietam maigs sods un zem groza garais, cmon, par ko te vispār var būt runa. Kādēļ visur tiesneši ir baltie un nevainīgie jēriņi, arī NBA sāk piegriezties kad brīnumus sāk svilpt. Eirolīgā pēdējos gados vissakarīgākā soģu tiesāšana.
, 2019-01-02 23:07, pirms 6 gadiem
Bļāviens, simts reizes spēlēs ir bijušas šādas epizode, kur man ejot uz grozu no muguras uzsit/izsit vai es to izdaru un nekad nav bijusi nesportiskā...
, 2019-01-02 23:21, pirms 6 gadiem
čaļi pieredzējušie juristi - padalieties ar piemēriem no pieredzes, kad ceļu policija, VID uc jums ir piemērojuši "likuna garu" nevis konkrēti rakstītās normas?
, 2019-01-02 23:22, pirms 6 gadiem
Real Rebel rakstīja: Un ne visi tiesneši pēc tiem tiesā. Un tur nebija 1.5 metrs, Pēc tavas loģikas, ikvienu tādu epizodi jātraktē kā nesportisko, tad jautājums, cik nesportisko būtu spēles laikā? Tava vēlēšanās ir tā, cik saprotu, lai spēlētaji nemaz necenšas no aizmugures bumbu izsist, ja?
1. Paskaties video - attālums no aizsarga līdz BUMBAI!
2. No aizmugures bez soda bumbu izsist gandrīz nav iespējams - vismaz ne šajā līmenī, ja prot driblēt. Tikai retos gadijumos, kad uzbrucējs neredz sev aizsargu aiz muguras un nav kustībā (vai ir lēnā kustībā), vai arī aizsargam ir lielāks ātrums. Jebkurā gadijumā, aizsargam ir jābūt cieši aiz muguras, lai vispār teorētiski viņs bumbu varētu aizsniegt. Tādā arī būs parastais sods, vai arī bez soda. Te tam nebija ne tuvu. Tādam ekspertam, kā Tu te no sevis mētā, jāskaidro tik elementāras lietas... :-(
, 2019-01-02 23:23, pirms 6 gadiem
Jā, agrāk tā nesvilpa, tagad svilpj. Pierodi.
, 2019-01-02 23:24, pirms 6 gadiem
eermss rakstīja: Jā, agrāk tā nesvilpa, tagad svilpj. Pierodi.
nesvilps tādas, aizmirsti
, 2019-01-02 23:27, pirms 6 gadiem
bārda un sifons rakstīja: Piemirsi vēl galā uzrakstīt - BKV BKV BKV ! Lai būtu pavisam objektīvi 😀
Vēl viens duraks... :-( Nekāda sakara ne ar BKV, ne VEF, ne Valmieru, vai vēl kautko. Gan jau būs epizodes arī uz VEF pusi, nepārdzīvo.
, 2019-01-02 23:29, pirms 6 gadiem
Real Rebel rakstīja: Akls esi? Paskaties brīdi, kad viņš sāka stiepties pēc bumbas, viņš praktiski blakus bija .
Ha-ha-ha... Knapi līdz plecam aizstiepās, nebūtu aizsniedzies, nekas nebūtu bijis bumba vēl metru tālāk
, 2019-01-02 23:29, pirms 6 gadiem
Daniel rakstīja: čaļi pieredzējušie juristi - padalieties ar piemēriem no pieredzes, kad ceļu policija, VID uc jums ir piemērojuši "likuna garu" nevis konkrēti rakstītās normas?
Man personīgi ceļu policija izvilka no soda. Pērn - bija šipenes jāliek virsū mašīnai un sānāca laiks tikai decembra sākumā aizbraukt pārmontēt, tieši braucot mani noķēra. Policists uzklausīja, ka braucu mainīt un redzēja riepas mana aitiņa aizmugurē, tēpēc noformēja tikai brīdinājumu par runāšanu pa tel. Nebija reāla naudas soda.
, 2019-01-02 23:31, pirms 6 gadiem
Real Rebel rakstīja: nesvilps tādas, aizmirsti
Izstrādāsi jaunus FIBA kritērijus? :-)
, 2019-01-02 23:31, pirms 6 gadiem
Daniel rakstīja: čaļi pieredzējušie juristi - padalieties ar piemēriem no pieredzes, kad ceļu policija, VID uc jums ir piemērojuši "likuna garu" nevis konkrēti rakstītās normas?
Pavisam vienkārši - atļautais ātrums ir 50 kmh , bet 99% brauc 55-60 kmh . Un tavu brīnumu, policija šajos gadījumos autobraucējus neaptur uzliekot sodu, bet ar laimīgu skatienu pavada tālāk. Lūk arī tavs likuma gars! Te ir tieši tas pats. Šeit brauca ar 55 kmh, un sods 180 eiro + 4 punkti. Apmēram tāda alegorija.
, 2019-01-02 23:33, pirms 6 gadiem
Real Rebel rakstīja: nesvilps tādas, aizmirsti
Galvenais Tu pēc pirmās spēles biji tas kurš, kladzināja ka 100% Lomažam bija jādod nesportisko, tagad situācijā, kur Džonsons izskrēja uz grozu pēkšņi nevajag! Tu pats pīni es savos vārdos!
Pēc manis abos gadījumos nevajadzēja dot nesportisko, bet otrajā spēlē ir tuvāk nesportiskā, jo tas kurš uzsita bija pārāk tālu un Vef centrs arī bija pārāk tālu lai glābtu kaut ko!
, 2019-01-02 23:45, pirms 6 gadiem
Real Rebel rakstīja: Es atkārtošu, akls esi, vai man tev skrīnu iemest, lai redzi? Tādas epizodes ir ļoti daudz spēles laikā. Tātad daudz nesportiskajām jābūt. Tostarp sodiem, kad skrien aizsegam pa augšu, jo tad jau arī nespēlē bumbā.
1.Droši! 7-8 sekunde - no aizsrga plaukstas līdz bumbai starp 1 un 1,5m, sitiens pa plecu no aizmugures. Tu citu epizodi skatijies? :-)
2. Ja skrien pa augšu blokam, tad svilpj pietiekami daudz uzbrukuma piezīmju par nepareizu bloku, kas pareizi. Gadās arī nesportiskās, ja "kambalas elkonītis" nejauši izlicies. Vai ja aizsargs uznesās virsū pareizam blokam, tad uz otru pusi. Bet tā ir cita opera un noteikumu sadaļa, kas uz šo neattiecas. Te iet runa par uzbrucēju ar bumbu, un aizsargu, kurš pat teorētiski bumbu aizsniegt nevar. Ai, smagi, piesakies uz kādu tiesnešu semināru, vai sameklē kādus video ar FIBA skaidrojumiem par niansēm. Jaunumi ir praktiski pirms katras sezonas vai lielā turnīra. Varbūt kļūs kas skaidrāks,,,
, 2019-01-02 23:51, pirms 6 gadiem
Real Rebel rakstīja: Nepinos, jo Lomažam bija nesportiskā, viņš apkampa Mejeri no aizmugures, praktiski to pašu Gulbis izdarīja pēdējā spēlē pret Mejeri. Es piekristu nesportiskajam Andrews, ja viņš būtu apkampis vai ko tādu, bet tur viņš trāpīja tikai pa roku, sniedzoties bumbai pakaļ.

Paskaties kadru pa kadram atkārtojumu, Andrews nebija par tālu un Zaks bija praktiski tur pat pie groza, ja Džonsons ietu uz apakšu, tad Zaks būtu tur pretīm jau
Protams protams, varbūt kādreiz apmeklē sava iemīļotā kluba spēles klātienē? Varbūt redzēsi vairāk! Lomažs nevienu neapkampa, bet izsita no tālākās Rokas bumbu un iebrauca rokā, tāpēc vefam ir tuvāk nesportiskajai! Džonsons bija prom un Zeks pārāk tālu, vari raudāt tālāk!
, 2019-01-02 23:51, pirms 6 gadiem
8. sekunde. Soda laukums absolūti tukšs. Pretī var paspēt aizsargs no vājās puses, bet tad iznāk epizode jau groza apakšā 2 pret 1. Elementāri 2 punkti. Nostopē 8. sekundē un padomā.
, 2019-01-02 23:57, pirms 6 gadiem
eermss rakstīja: 1.Droši! 7-8 sekunde - no aizsrga plaukstas līdz bumbai starp 1 un 1,5m, sitiens pa plecu no aizmugures. Tu citu epizodi skatijies? :-)
2. Ja skrien pa augšu blokam, tad svilpj pietiekami daudz uzbrukuma piezīmju par nepareizu bloku, kas pareizi. Gadās arī nesportiskās, ja "kambalas elkonītis" nejauši izlicies. Vai ja aizsargs uznesās virsū pareizam blokam, tad uz otru pusi. Bet tā ir cita opera un noteikumu sadaļa, kas uz šo neattiecas. Te iet runa par uzbrucēju ar bumbu, un aizsargu, kurš pat teorētiski bumbu aizsniegt nevar. Ai, smagi, piesakies uz kādu tiesnešu semināru, vai sameklē kādus video ar FIBA skaidrojumiem par niansēm. Jaunumi ir praktiski pirms katras sezonas vai lielā turnīra. Varbūt kļūs kas skaidrāks,,,
Lūdzu, kaut izstiepies, tur nav 1.5m + tas ir tikai sākums kustībai uz bumbu....

Spēles laikā tādu epizožu ir neskaitāmas, ja atbalsti tādus noteikumus, tad esi par basketbola bojāšanu. Nav runa par bkv-vef spēli, bet gan kopumā. Tādus pārkapumus es nekad neatzīšu par nesportiskiem.
';
, 2019-01-03 00:01, pirms 6 gadiem
Real Rebel rakstīja: Es saprotu, ka tev pagrūti ir, bet, ka pat nejēdz atkārtojumu apskatīties? Ar tevi ir smagi.
Tev debīlam trollim arī būt grūti ne? Troļļot arī jāmācās, ieej hokeja sadaļā pamācies no Kremļa troļļiem, savādāk papiņš Jaunups nogriezis algu ...
, 2019-01-03 00:04, pirms 6 gadiem
Humorists )))) Uzbrucējs hodā, visi aizsargi statiski. Varēja, varbūt paspēt uzsist sodu metienā, ne savādāk, bet tāpat būtu cits brīvs, kuram atmest uz brīvam uz apakšu, ja kas. Skaitliskais un pozicionālais pārsvars jau bija radīts, un gāja uz tukšu grozu. Pieņem, ka tur uzbrucējs pārvietojas drusku ātrāk, nekā Tu pagasta mačos, un gudrāks arī gan jau ka ir :-)
, 2019-01-03 00:10, pirms 6 gadiem
Vēl pussekundi tālāk, un redzēsi situāciju - tieši soda brīdis. Šis ir pa ātru.
, 2019-01-03 00:19, pirms 6 gadiem
https://screenshotscdn.firefoxuserc...

Sorry, savādāk nemāku ielikt. Šis ir brīdis, kuru analizēt.
, 2019-01-03 00:20, pirms 6 gadiem
eermss rakstīja: Vēl pussekundi tālāk, un redzēsi situāciju - tieši soda brīdis. Šis ir pa ātru.
Šis ir brīdis, kad viņš sāka kustību uz bumbu, tātad centās spēlēt bumbā. Tas, ka viņu paņēma uz pretkustību ir cits. Tur bija simtprocentīgs pārkāpums, un stipri diskutējams par nesportisko. Te jau ir cits jautājums, ko es paceļu, vai spēles beigās tādi nesportiskie sodi būtu jādod?

Pie tam, ja jāturās pie to noteikumu burta, tad spēles laikā ir diezgan rupjākas epizodes, kas būtu jātraktē kā nesportiskās.
, 2019-01-03 00:22, pirms 6 gadiem
Cik līdz bumbai, kur aizsargi, kas notiks, ja kāds mēģinās palīdzēt. Vienīgais, kurš var, ir tas, kurš vājajā pusē uz ūsiņas, citi nepaspēj. Un kas notiek, ja viņš panāk pretī uz vidu? Trīs reizēs uzminēsi?
, 2019-01-03 00:22, pirms 6 gadiem
eermss rakstīja: https://screenshotscdn.firefoxuserc...

Sorry, savādāk nemāku ielikt. Šis ir brīdis, kuru analizēt.
Tās jau ir epizodes beigas. Tikpat labi mēs varam paņemt jebkuru caurgajienu, kur atklāti pa rokām uzdod censoties bloķēt.
, 2019-01-03 00:25, pirms 6 gadiem
eermss rakstīja: Cik līdz bumbai, kur aizsargi, kas notiks, ja kāds mēģinās palīdzēt. Vienīgais, kurš var, ir tas, kurš vājajā pusē uz ūsiņas, citi nepaspēj. Un kas notiek, ja viņš panāk pretī uz vidu? Trīs reizēs uzminēsi?
Es īsti nesaprotu, ko velies ar to pateikt? Vienkārši, tas aspekts ir par "pēdējās cerības" sodu un to Tu pats ļoti labi apgāz.
, 2019-01-03 00:28, pirms 6 gadiem
Paldies par skaidrojumu, bet par ko VEF dabūja vienu papildpunktu 49-55 epizodē?!?!

Tā ir lielākā mīkla.
, 2019-01-03 00:30, pirms 6 gadiem
sasperjods-k rakstīja: Paldies par skaidrojumu, bet par ko VEF dabūja vienu papildpunktu 49-55 epizodē?!?!

Tā ir lielākā mīkla.
2+1 gājiens bija. Pēc protokola skatoties. Vienīgi nesaprotu, kāpēc divus sodus meta. It kā nemanīju, ka lika otreiz soda metienu izpildīt.
, 2019-01-03 00:30, pirms 6 gadiem
Real Rebel rakstīja: Es īsti nesaprotu, ko velies ar to pateikt? Vienkārši, tas aspekts ir par "pēdējās cerības" sodu un to Tu pats ļoti labi apgāz.
To jau es jūtu, ka nesaproti... Paskaties vēlreiz uz situāciju soda laukumā - 100% 2 punkti - tātad arī ir pēdējās cerības sods.
, 2019-01-03 00:32, pirms 6 gadiem
Jo, atkārtošos, nebija ne tuvu spēlei bumbā.
, 2019-01-03 00:32, pirms 6 gadiem
eermss rakstīja: To jau es jūtu, ka nesaproti... Paskaties vēlreiz uz situāciju soda laukumā - 100% 2 punkti - tātad arī ir pēdējās cerības sods.
bet tur nav. Pēdējais sods būtu, ja būtu tīrs ceļš uz grozu un neviens nespētu traucēt, bet taču tā nav, kā pats norādi. Tas, ka viņš var piespēli brīvam atmest utt. ir otršķirīgi un neatstāj ietekmi uz "pēdējās cerības" sodu.
, 2019-01-03 00:34, pirms 6 gadiem
Real Rebel rakstīja: 2+1 gājiens bija. Pēc protokola skatoties. Vienīgi nesaprotu, kāpēc divus sodus meta. It kā nemanīju, ka lika otreiz soda metienu izpildīt.
Tad kapēc tos 2 sodus lika mest.
Acīmredzot izlaboja kļūdu. Paldies par skaidrojumu no protokola.
Ko soģi darītu, ja pirmo neiemestu un otro iemestu, bet bija jāļauj mest viens.
Pārmestu to vienu sodu : ))))))))
, 2019-01-03 00:44, pirms 6 gadiem
Bezcers... Sameklē kādus aktuālos materiālus par tiesāšanu, niansēm, kritērijiem, un jaunākajām tendencēm... Kā pret sienu...
, 2019-01-03 01:26, pirms 6 gadiem
Atraduši ar ko merīties.
Kaut vai 100 gadus esat spēlējuši basīti, tāpat neesat gudrāki par tiesnešem, kas tiesā profesināli kaut dažus gadus.

Un tas, ka tādas piezīmes jūsu laikos ir parastas piezimes nav nekāds attaisnojums.
Basketbolā visneskatāmākā lieta ir tieši piezīmju sišana, lai neļautu normālā skatāmā veidā noteikt spēles uzvarētājus. Tiks dotas šādas piezīmes, ātrāk spēlētāji sapratīs, ka tā spēlēt nedrikst un tikai skatāmāks būs basītis.

Tikpat labi var salīdzināt ar NBA hack-a-shaq. Prieks, ka pēdējās 2 minūtēs tas cirks ir aizliegts NBA, bet gan jau bija, kas apgalvoja, ka tā gadu desmitiem visi ir spēlējuši un tās ir normālas piezīmes.
, 2019-01-03 09:49, pirms 6 gadiem
Jāsaka uzreiz, spēli neredzēju.. bet lasu un smejos. RedRexs vienkārši kaifā, jo komanda zaudēja atkal jau kaut kādu ārkārtas apstākļu dēļ, tāpēc var tagad pagausties.. un ak tavu laimi, ir arī kāds, kas mēģina ar viņu diskutēt, var izpausties.. kaifs
Nekā personīga, bet patīk pēdējā laikā palasīt basketbola sadaļas komentārus. Un te pat nav runa par to, kuram taisnība konkrētajā gadījumā, vienkārši Rebels visu zina labāk un kļūdas bez aizbildinājumiem neatzīst. Komiski
, 2019-01-03 09:54, pirms 6 gadiem
Tiesneši ar nesportiskām piezīmēm aizrāvušies lidz bezjēdzībai un bieži sačakarē visu spēli, vai pat izšķir spēles rezultātu.
Nekas nav sliktāks kā akla, neiedziļinoties pēc būtības, noteikumu, likumu izpildīšana gan sportā, gan citās dzīves sfērās.
, 2019-01-03 09:55, pirms 6 gadiem
smailiite rakstīja: Jāsaka uzreiz, spēli neredzēju.. bet lasu un smejos. RedRexs vienkārši kaifā, jo komanda zaudēja atkal jau kaut kādu ārkārtas apstākļu dēļ, tāpēc var tagad pagausties.. un ak tavu laimi, ir arī kāds, kas mēģina ar viņu diskutēt, var izpausties.. kaifs
Nekā personīga, bet patīk pēdējā laikā palasīt basketbola sadaļas komentārus. Un te pat nav runa par to, kuram taisnība konkrētajā gadījumā, vienkārši Rebels visu zina labāk un kļūdas bez aizbildinājumiem neatzīst. Komiski
Tā. Ej atpakaļ un palasi. Šajā gadījumā man ir vienalga, ka vef zaudēja. Man nepatīk vienkārši tādi noteikumi kopumā, kas grauj asu aizsardzības basketbolu. Basketbols arī ir taktisks sporta veids un tie, kuri velas izskaust piezīmes spēles beigās, vēlas arī ierobežot komandu taktiku, kas rezultēsies arī pašas spēles kvalitātē....

Kas attiecas uz mani, tad es atzīstu kļūdas un nezinu labāk. Ja jums ir problēmas lasīt, kas ir rakstīts, tad iesaku vispār nelasīt un noignorēt mani. Nekad neesmu uzsvēris, ka zinu labāk. Man nav jāatbild kā jūs saprotiet izlasīto. To variet paturēt pie sevis.
, 2019-01-03 10:06, pirms 6 gadiem
Pat ja tas atbilst visiem labajiem norādījumiem no visiem tiesnešu bosiem, ar nesportiskajām nevajag mētāties. Nu nepadara tas spēli ne dinamiskāku, ne skaistāku. Lai spēlētāji izšķir maču, nevis soģi!
Par skaidrojumu, protams, cerams tādi turpināsies!
, 2019-01-03 10:07, pirms 6 gadiem
Jānis Derums rakstīja: Tiesneši ar nesportiskām piezīmēm aizrāvušies lidz bezjēdzībai un bieži sačakarē visu spēli, vai pat izšķir spēles rezultātu.
Nekas nav sliktāks kā akla, neiedziļinoties pēc būtības, noteikumu, likumu izpildīšana gan sportā, gan citās dzīves sfērās.
Vo! 1000000% piekrītu!
, 2019-01-03 10:28, pirms 6 gadiem
Real Rebel - "noteikumi kopumā, kas grauj asu aizsardzības basketbolu"

Pilnīgi pretēji - taktiskās piezīmes no aizmugures grauj aizsardzības nozīmi nevis to atbalsta kā 1.situācijā.

Spēlētājs brīvi ticis garām savam sedzējam, lai kompensētu aizsardzības nenostrādāšanu vnk tiek uzsista piezīme. Parastās piezīmes gadījumā komanda netiek sodīta un ir jāizspēlē uzbrukums vēlreiz.
Ja tu to nespēj saprast, tad vai nu emociju dēļ pret zaudējošo komandu vai arī nespēj atzīt kļūdas.

Onkols - Iesaku apskatīties, ko nozīmē vārds "dinamisks", ja to lieto. Taktiskās piezīmes nekādā veidā nepadara spēli dinamiskāku. Šādas tehniskās piezīmes ir ar mērķi samazināt taktisko piezīmju skaitu basketbolā, tātad padarot spēli dinamiskāku. Jā, kamēr spēlētāji ar to nav apraduši, tikmēr pašas par sevi tehniskās piezīmes nedaudz var arī "pabojāt" spēli, bet nekādā mērā vairāk par regulārām taktiskām piezīmēm. Domāšana ir jāmaina un- ja aizsardzības vietā ir izdevīgāk sist piezīmes, tā nav dinamiska spēle, lai arī ko tu censtos sev vai citiem iestāstīt.
, 2019-01-03 11:04, pirms 6 gadiem
Real Rebel rakstīja: Tā. Ej atpakaļ un palasi. Šajā gadījumā man ir vienalga, ka vef zaudēja. Man nepatīk vienkārši tādi noteikumi kopumā, kas grauj asu aizsardzības basketbolu. Basketbols arī ir taktisks sporta veids un tie, kuri velas izskaust piezīmes spēles beigās, vēlas arī ierobežot komandu taktiku, kas rezultēsies arī pašas spēles kvalitātē....

Kas attiecas uz mani, tad es atzīstu kļūdas un nezinu labāk. Ja jums ir problēmas lasīt, kas ir rakstīts, tad iesaku vispār nelasīt un noignorēt mani. Nekad neesmu uzsvēris, ka zinu labāk. Man nav jāatbild kā jūs saprotiet izlasīto. To variet paturēt pie sevis.
Nez vai Tu te tā vārītos, ja piezīme būtu uz otru pusi Ne par basketbolu bija mans komentārs.. sc komentēju reti, bet lasu regulāri, neesmu manījis, ka kādreiz diskusijas laikā Tu piekāptos..
Bet par to, ka tiesneši pēdējā laikā NEPAMATOTI mēģina kļūt par svarīgāku spēles sastāvdaļu, es pilnībā piekrītu. Neatceros, ka kādus 10 gadus atpakaļ skatoties basi, mani tā būtu tracinājuši soģu lēmumi
, 2019-01-03 11:19, pirms 6 gadiem
Didziz rakstīja: Real Rebel - "noteikumi kopumā, kas grauj asu aizsardzības basketbolu"

Pilnīgi pretēji - taktiskās piezīmes no aizmugures grauj aizsardzības nozīmi nevis to atbalsta kā 1.situācijā.

Spēlētājs brīvi ticis garām savam sedzējam, lai kompensētu aizsardzības nenostrādāšanu vnk tiek uzsista piezīme. Parastās piezīmes gadījumā komanda netiek sodīta un ir jāizspēlē uzbrukums vēlreiz.
Ja tu to nespēj saprast, tad vai nu emociju dēļ pret zaudējošo komandu vai arī nespēj atzīt kļūdas.

Onkols - Iesaku apskatīties, ko nozīmē vārds "dinamisks", ja to lieto. Taktiskās piezīmes nekādā veidā nepadara spēli dinamiskāku. Šādas tehniskās piezīmes ir ar mērķi samazināt taktisko piezīmju skaitu basketbolā, tātad padarot spēli dinamiskāku. Jā, kamēr spēlētāji ar to nav apraduši, tikmēr pašas par sevi tehniskās piezīmes nedaudz var arī "pabojāt" spēli, bet nekādā mērā vairāk par regulārām taktiskām piezīmēm. Domāšana ir jāmaina un- ja aizsardzības vietā ir izdevīgāk sist piezīmes, tā nav dinamiska spēle, lai arī ko tu censtos sev vai citiem iestāstīt.
Taktiskās piezīmes ir basketbola sastāvdaļa. Ja protams tev primāri labāks škiet "skrien un met" nba basketbols, tad as var nepatikt, lai gan cik es esmu pārrunājis to, tad viņi laikam arī sāk ar to piebremzēt. Atkapjoties nedaudz no šīs tēmas, tieši to aspektu min Dončiča sakarā, ka viņu tur mazāk presē, mazāks fiziskais spiediens defā. Atgriežoties pie tām taktiskajām piezīmēm, tās nesamazinās un netiks samazinātas, jo tās tagad tiek veiktas caurgājienu sākumā. Treneri izmanto tāpat to, jo tas ir taktiskais aspekts, kas vienmēr spēli ietekmēs.

Tas, ka spēli vēlas padarīt dinamiskāku, nenozīmē, ka tas jādara arī ar spēļu galotnēm, īpaši pie tuviem rezultātiem.

Viss ir atkarīgs no tā, kādu basketbolu vēlas. Ja fiba vēlas iet NBA ceļu, kur par maziem pieskārieniem svilpj sodus un primārais būs rezultāts uz tablo, tad lai raksta tādus noteikumus un skrupulozi svilpj, tikai diemžēl tad tas kaitēs apmeklējumam, kopējam līmenim.
, 2019-01-03 11:27, pirms 6 gadiem
smailiite rakstīja: Nez vai Tu te tā vārītos, ja piezīme būtu uz otru pusi Ne par basketbolu bija mans komentārs.. sc komentēju reti, bet lasu regulāri, neesmu manījis, ka kādreiz diskusijas laikā Tu piekāptos..
Bet par to, ka tiesneši pēdējā laikā NEPAMATOTI mēģina kļūt par svarīgāku spēles sastāvdaļu, es pilnībā piekrītu. Neatceros, ka kādus 10 gadus atpakaļ skatoties basi, mani tā būtu tracinājuši soģu lēmumi
Lai saprastu manu pozīciju, iesaku tviterī palasīt Štālberga kunga komunikāciju ar refereeLV kontu, jo man ir praktiski tāds pats viedoklis.

Man šī refereeLV atbilde šķita interesanta, jo vienkārši, tad tiesneši subjektīvi var pieņemt par nesportisko piezīmiun nevadīties pēc noteikumu burta:
Ne katrs kontakts ir pārkāpums. Jā, tiek vērtēts kontakta spēks/jauda/ātrums. Spilgts piemērs ir ātrie uzbrukumi, kad netiek fiksēts pārkāpums, ja kontakts neietekmē uzbrucēja kustību uz grozu.
, 2019-01-03 12:38, pirms 6 gadiem
Real Rebel rakstīja: Taktiskās piezīmes ir basketbola sastāvdaļa. Ja protams tev primāri labāks škiet "skrien un met" nba basketbols, tad as var nepatikt, lai gan cik es esmu pārrunājis to, tad viņi laikam arī sāk ar to piebremzēt. Atkapjoties nedaudz no šīs tēmas, tieši to aspektu min Dončiča sakarā, ka viņu tur mazāk presē, mazāks fiziskais spiediens defā. Atgriežoties pie tām taktiskajām piezīmēm, tās nesamazinās un netiks samazinātas, jo tās tagad tiek veiktas caurgājienu sākumā. Treneri izmanto tāpat to, jo tas ir taktiskais aspekts, kas vienmēr spēli ietekmēs.

Tas, ka spēli vēlas padarīt dinamiskāku, nenozīmē, ka tas jādara arī ar spēļu galotnēm, īpaši pie tuviem rezultātiem.

Viss ir atkarīgs no tā, kādu basketbolu vēlas. Ja fiba vēlas iet NBA ceļu, kur par maziem pieskārieniem svilpj sodus un primārais būs rezultāts uz tablo, tad lai raksta tādus noteikumus un skrupulozi svilpj, tikai diemžēl tad tas kaitēs apmeklējumam, kopējam līmenim.
"Taktiskās piezīmes ir basketbola sastāvdaļa."
("tiesnešu kļūdas ir futbola sastāvdaļa - VARAM tikai bojās futbolu". "Tēlošana ir futbola sastāvdaļa". "Hack-a-shaq ir NBA sastāvdaļa, utt.)

Uzreiz nezkāpēc pieņem, ka man patīk NBA "skrien un met".

Dončičs? "Nepatēmu jāuzraksta kaut kas pret Dončiču?"

"diemžēl tad tas kaitēs apmeklējumam, kopējam līmenim." - tā uzreiz, tiešām?

Tik daudz vienā komentārā un brīnies, ka tev piesienas par demagoģiju

Anyway, ja skatās no screenshotiem, ko liki, varētu piekrist, ka spēle tomēr bija uz bumbu, taču, jāņem vērā, ka abiem spēlētājiem kustība bija citos virzienos, tāpēc, svarīgs ir brīdis, kad notiek kontakts, apmēram te:

https://prnt.sc/m2ia56

Var skaidri redzēt, ka nebija nekādu iespēju nospēlēt bumbā.

Argumentēt ar to, ka ir spēles beigas arī diezgan muļķīgi. Tiesnešiem ir jābūt tiesnešiem nevis scenārija autoriem, lai arī kā skatītājiem negribētos lielākas intrigas. Nu nevar pievērt acis uz noteikumiem, lai tikai padarītu kādas spēles galotni interesantāku, tas vairs nav sports, bet gan wrestlinga paveids.
, 2019-01-03 12:54, pirms 6 gadiem
Šitas viss atgādina hoķi - Latvija pret Kanādu Rīgā, soģi svilpj pēc noteikumiem, bet spēlētāji vel nav iemācijušies neķeksēt, pēc gada noraidijumi jau vairs nebija vairāk kā iepriekš. Uzsita čalis konkrēti no aizmugures, un itkā sabojāta spēle, bet no otras puses - uzbrucējs lieliski atrāvās, saņēma laicīgu piespēli, gāja uz labu iespēju gūt uzvaras grozu, kāpēc ļaut apraut tādu momentu? Ventiņi iemestu un VEF varētu provēt ko līdzīgu, bet spēlētajs nolēma pa vecam sist, kas nu jau vairs nav ļauts! Talāk tur nav ko prātot, uzsitot pa gurnu no aizmugures, nav vairs jārunā par spēli bumbā, pēdējo cerību vai vel ko. Vieni lieliskli izspēlēja, lai gūtu punktus un kāpēc noteikumiem tas nebūtu jāciena?
, 2019-01-03 12:57, pirms 6 gadiem
Didziz rakstīja: Onkols - Iesaku apskatīties, ko nozīmē vārds "dinamisks", ja to lieto. Taktiskās piezīmes nekādā veidā nepadara spēli dinamiskāku. Šādas tehniskās piezīmes ir ar mērķi samazināt taktisko piezīmju skaitu basketbolā, tātad padarot spēli dinamiskāku. Jā, kamēr spēlētāji ar to nav apraduši, tikmēr pašas par sevi tehniskās piezīmes nedaudz var arī "pabojāt" spēli, bet nekādā mērā vairāk par regulārām taktiskām piezīmēm. Domāšana ir jāmaina un- ja aizsardzības vietā ir izdevīgāk sist piezīmes, tā nav dinamiska spēle, lai arī ko tu censtos sev vai citiem iestāstīt.
Ok, vārds nepareizi izvēlēts - interesantāks būtu piemērotāks. Sliktākais šajā ir tas, ka nav iespējams ievērot nepārtrauktu konsekvenci, jo līdzīgas epizodes mačā var būt pat entās - kāds netiek līdz kājās,kāds ieķer blokā, kāds vienkārši cenšas glābt komandas biedra kļūdu, viss strauji mainās un sanāk nospēlēt nevis bumbā, bet rokā, plecā, moš pat mugurā. Katru reizi nesportisko nedos 100% un tas ari nav jādara. Tāpat kā katru reizi neaptur ātro, ja piezīme nav bijusi asa, nav iztraucējusi uzbrucēja kustību. Bet tad aizsargam dilemma - paijāt, lai nedabū nesportisko, bet tad var nesanāk apturēt ātro, vai sist konkrētāk un dabūt nesportisko. Var jau teikt, ka tāda asākas spēles piegriešana kaut kādā ziņā audzina gudrākus basketbolistus, kas vienmēr nevicināsies ar rokām, bet dzīvē tas tikai rada vairāk strīdīgu situāciju vai arī caurstaigājamo sētu aizsardzībā. Rupji, asi, bezcerīgās situācijās izdarīti pārkāpumi jāsoda stingrāk, bet situācijās, kur visu izšķir sekundes simtdaļas, vienmēr būs strīdi
, 2019-01-03 13:11, pirms 6 gadiem
Didziz rakstīja: "Taktiskās piezīmes ir basketbola sastāvdaļa."
("tiesnešu kļūdas ir futbola sastāvdaļa - VARAM tikai bojās futbolu". "Tēlošana ir futbola sastāvdaļa". "Hack-a-shaq ir NBA sastāvdaļa, utt.)

Uzreiz nezkāpēc pieņem, ka man patīk NBA "skrien un met".

Dončičs? "Nepatēmu jāuzraksta kaut kas pret Dončiču?"

"diemžēl tad tas kaitēs apmeklējumam, kopējam līmenim." - tā uzreiz, tiešām?


Tik daudz vienā komentārā un brīnies, ka tev piesienas par demagoģiju

Anyway, ja skatās no screenshotiem, ko liki, varētu piekrist, ka spēle tomēr bija uz bumbu, taču, jāņem vērā, ka abiem spēlētājiem kustība bija citos virzienos, tāpēc, svarīgs ir brīdis, kad notiek kontakts, apmēram te:

https://prnt.sc/m2ia56

Var skaidri redzēt, ka nebija nekādu iespēju nospēlēt bumbā.

Argumentēt ar to, ka ir spēles beigas arī diezgan muļķīgi. Tiesnešiem ir jābūt tiesnešiem nevis scenārija autoriem, lai arī kā skatītājiem negribētos lielākas intrigas. Nu nevar pievērt acis uz noteikumiem, lai tikai padarītu kādas spēles galotni interesantāku, tas vairs nav sports, bet gan wrestlinga paveids.
nejauc dažādas lietas lūdzu, tēlošana futbolā nav sastāvdaļa, tāpat atkārtojumi ir labi, kas saistās ar Hack-a-Saq stratēģiju, tad tā ir nesportiska un izskaužama, ko arī ar noteikumiem paveica.

Kapēc pieņemu? Jo esošie noteikumi iet uz to, lai basketbolu Eiropā tādu padarītu - notaut ātros nedrīkst, nedaudz nokavējot, tev jānoskatās kā gūst punktus utt. Tas kaitē kopējam aizsardzības agresivitātes līmenim, kas praktiski ir versts vienkāŗsi uz lielāku punktu skaitu.

Dončičam neuzbraucu, bet gan pieminēju to, dēļ tā, ka dažs bija šeit NBA pieminējis. Tāpat tas ir apskatnieku viedoklis, ne mans personisks.

Kas saistās ar to pēdejo repliku, tad ir ļoti maz tiesnešu, kuri tiesā pēc burta. Augstā līmenī, varbūt pāris. Ja Tu skaties basketbolu, tad to vajadzētu novērot, piemēram, viena tiesnešu brigāde atļauj fizisku un nedaudz netīru basketbolu, kamēr citi jau sen būtu piezīmes sadevuši. Tas pats ir ar spēļu galotnēm. Mana pamatdoma ir tā, ka nedrīkst iet uz tīri fiziska basketbola mazināšanu un katra sīkākā soda svilpšanu.

Man tuvākie piemēri būtu Eirolīga, kur Olimpia spēles bez defa būs daudz neskatamākas, kā piemēram Žalgira kapāšanās defā pie agresīvas segšanas.
, 2019-01-03 13:12, pirms 6 gadiem
Robis rakstīja: Šitas viss atgādina hoķi - Latvija pret Kanādu Rīgā, soģi svilpj pēc noteikumiem, bet spēlētāji vel nav iemācijušies neķeksēt, pēc gada noraidijumi jau vairs nebija vairāk kā iepriekš. Uzsita čalis konkrēti no aizmugures, un itkā sabojāta spēle, bet no otras puses - uzbrucējs lieliski atrāvās, saņēma laicīgu piespēli, gāja uz labu iespēju gūt uzvaras grozu, kāpēc ļaut apraut tādu momentu? Ventiņi iemestu un VEF varētu provēt ko līdzīgu, bet spēlētajs nolēma pa vecam sist, kas nu jau vairs nav ļauts! Talāk tur nav ko prātot, uzsitot pa gurnu no aizmugures, nav vairs jārunā par spēli bumbā, pēdējo cerību vai vel ko. Vieni lieliskli izspēlēja, lai gūtu punktus un kāpēc noteikumiem tas nebūtu jāciena?
Tur nesvilpa pēc noteikumiem, joprojam atceros, ka mūsējiem iedeva divas minūtes pilnībā par neko
, 2019-01-03 14:03, pirms 6 gadiem
Real Rebel rakstīja: nejauc dažādas lietas lūdzu, tēlošana futbolā nav sastāvdaļa, tāpat atkārtojumi ir labi, kas saistās ar Hack-a-Saq stratēģiju, tad tā ir nesportiska un izskaužama, ko arī ar noteikumiem paveica.

Kapēc pieņemu? Jo esošie noteikumi iet uz to, lai basketbolu Eiropā tādu padarītu - notaut ātros nedrīkst, nedaudz nokavējot, tev jānoskatās kā gūst punktus utt. Tas kaitē kopējam aizsardzības agresivitātes līmenim, kas praktiski ir versts vienkāŗsi uz lielāku punktu skaitu.

Dončičam neuzbraucu, bet gan pieminēju to, dēļ tā, ka dažs bija šeit NBA pieminējis. Tāpat tas ir apskatnieku viedoklis, ne mans personisks.

Kas saistās ar to pēdejo repliku, tad ir ļoti maz tiesnešu, kuri tiesā pēc burta. Augstā līmenī, varbūt pāris. Ja Tu skaties basketbolu, tad to vajadzētu novērot, piemēram, viena tiesnešu brigāde atļauj fizisku un nedaudz netīru basketbolu, kamēr citi jau sen būtu piezīmes sadevuši. Tas pats ir ar spēļu galotnēm. Mana pamatdoma ir tā, ka nedrīkst iet uz tīri fiziska basketbola mazināšanu un katra sīkākā soda svilpšanu.

Man tuvākie piemēri būtu Eirolīga, kur Olimpia spēles bez defa būs daudz neskatamākas, kā piemēram Žalgira kapāšanās defā pie agresīvas segšanas.
Tas ir subjektīvs viedoklis vai šīs lietas ir atšķirīgas vai nē.

Hack-a-shaq noteikti var vilkt paralēles ar šāda veida taktiskajām piezīmēm. Manā skatījumā, šāda uzbrukuma apstādināšana arī ir nesportiska.

Un NBA ar noteikumiem tika panākts, ka šī taktika tika ierobežota nevis pilnībā izskauta.

Nesen, man šķiet, Nets spēlē pirms pēdējām 2 spēles minūtēm tā tika izmantota, lai mēģinātu samazināt rezultāta starpību.
, 2019-01-03 14:35, pirms 6 gadiem
Didziz rakstīja: Tas ir subjektīvs viedoklis vai šīs lietas ir atšķirīgas vai nē.

Hack-a-shaq noteikti var vilkt paralēles ar šāda veida taktiskajām piezīmēm. Manā skatījumā, šāda uzbrukuma apstādināšana arī ir nesportiska.

Un NBA ar noteikumiem tika panākts, ka šī taktika tika ierobežota nevis pilnībā izskauta.

Nesen, man šķiet, Nets spēlē pirms pēdējām 2 spēles minūtēm tā tika izmantota, lai mēģinātu samazināt rezultāta starpību.
Nevar ar Hack-a-shaq paralēles, jo tā bija sodu sišana spēlētajam, kuram nebija bumbas vai pat laukuma otrā galā atradās...Pati lielākā atšķirība ir tā, ka tā taktika tika izmantota, lai nosūtītu uz soda metieniem spēlētaju. Esošajā un līdzīgos gadījumos, spēlētājs vienkārši nokavēja pussoli
, 2019-01-03 14:41, pirms 6 gadiem
Real Rebel rakstīja: Nevar ar Hack-a-shaq paralēles, jo tā bija sodu sišana spēlētajam, kuram nebija bumbas vai pat laukuma otrā galā atradās...Pati lielākā atšķirība ir tā, ka tā taktika tika izmantota, lai nosūtītu uz soda metieniem spēlētaju. Esošajā un līdzīgos gadījumos, spēlētājs vienkārši nokavēja pussoli
Tu tiešām domā, ka Andrews centās tīri izsit/pārķert bumbu, nevis apzināti centās pārkāpt noteikumus?
, 2019-01-03 14:48, pirms 6 gadiem
Real Rebel rakstīja: Nevar ar Hack-a-shaq paralēles, jo tā bija sodu sišana spēlētajam, kuram nebija bumbas vai pat laukuma otrā galā atradās...Pati lielākā atšķirība ir tā, ka tā taktika tika izmantota, lai nosūtītu uz soda metieniem spēlētaju. Esošajā un līdzīgos gadījumos, spēlētājs vienkārši nokavēja pussoli
Es zinu, kas ir hack-a-shaq, vari nepaskaidrot

Protams, taktikas ir diametrāli atšķirīgas,

Bet kopējais ir viens: abi ir nesportiski pārkāpumi ar mērķi uzlabot savas komandas rezultātu.

Cik grūti ir saprast, ka zaudēta pozīcija aizsardzībā to arī nozīmē.

Pārkāpums, lai vienkārši apstādinātu spēli un pretinieku komandai liktu mēģināt vēlreiz izpildīt uzbrukumu nozīmē nesportisku darbību un tieši to šie jaunie noteikumi paredz.

Labi, man apnika, ja nesaproti, tad nesaproti, lai paliek
, 2019-01-03 16:39, pirms 6 gadiem
edza87 rakstīja: Tu tiešām domā, ka Andrews centās tīri izsit/pārķert bumbu, nevis apzināti centās pārkāpt noteikumus?
Nebūtu nokavējis pussoli, tad spēle stabili bumbā būtu, vismaz pēc noteikumiem un vienalga, ka tas būtu taktiskais sods.
, 2019-01-03 16:41, pirms 6 gadiem
Didziz rakstīja: Es zinu, kas ir hack-a-shaq, vari nepaskaidrot

Protams, taktikas ir diametrāli atšķirīgas,

Bet kopējais ir viens: abi ir nesportiski pārkāpumi ar mērķi uzlabot savas komandas rezultātu.

Cik grūti ir saprast, ka zaudēta pozīcija aizsardzībā to arī nozīmē.

Pārkāpums, lai vienkārši apstādinātu spēli un pretinieku komandai liktu mēģināt vēlreiz izpildīt uzbrukumu nozīmē nesportisku darbību un tieši to šie jaunie noteikumi paredz.

Labi, man apnika, ja nesaproti, tad nesaproti, lai paliek
Tu saproti, ka ja spēlētajs nospēlē bumbā, tad tāpat tas paliks taktiskais pārkapums un viss...Šajā gadījumā ir abejādi, ka abi traktējumi būtu pareizi. Andrews vienkārši par vēlu uzsāka kustību uz izsišanu.
, 2019-01-03 17:31, pirms 6 gadiem
Real Rebel rakstīja: Nebūtu nokavējis pussoli, tad spēle stabili bumbā būtu, vismaz pēc noteikumiem un vienalga, ka tas būtu taktiskais sods.
Neatbildēji uz jautājumu.
Katrā gadījumā piekrītu Didziz, ka šie "taktiskie sodi" spēlējot bumbā vai hack-a-shaq jebkurā gadījumā ir nesportiski un tie čakarē spēli, nevis padara skatāmāku un dinamiskāku.
Ja jau tiesnešiem "'jāpiever acis" uz pārkāpumiem, lai skatītājiem būtu interesantākas galotnes, tad varbūt kādā spēlē galdiņš pirms pēdējās minūtes varētu pierakstīt trūkstošos punktus zaudētāju komandai un pēdējo min uzsākt pie līdzīga rezultāta - tas taču būtu aizraujošāk, nekā skatīties, kā viena komanda ir vadībā ar +20
, 2019-01-03 18:17, pirms 6 gadiem
edza87 rakstīja: Neatbildēji uz jautājumu.
Katrā gadījumā piekrītu Didziz, ka šie "taktiskie sodi" spēlējot bumbā vai hack-a-shaq jebkurā gadījumā ir nesportiski un tie čakarē spēli, nevis padara skatāmāku un dinamiskāku.
Ja jau tiesnešiem "'jāpiever acis" uz pārkāpumiem, lai skatītājiem būtu interesantākas galotnes, tad varbūt kādā spēlē galdiņš pirms pēdējās minūtes varētu pierakstīt trūkstošos punktus zaudētāju komandai un pēdējo min uzsākt pie līdzīga rezultāta - tas taču būtu aizraujošāk, nekā skatīties, kā viena komanda ir vadībā ar +20
Ko Tu tur runā? Neviens nesoda taktiskos sodus, kuri ir spēlēti bumbā. Tie ir traktēti kā parastās piezīmes. Taktika ir viens no basketbola aspektiem, kas dara šo spēli pievilcīgu.

Un es atbildēju.

Kas saistās ar to acu pievēršanu, tad tas izsenis notiek. Teiksim, jaunos mazāk respektē un nesvilpj tik daudz sodus utt.
, 2019-01-03 18:35, pirms 6 gadiem
Real Rebel rakstīja: Ko Tu tur runā? Neviens nesoda taktiskos sodus, kuri ir spēlēti bumbā. Tie ir traktēti kā parastās piezīmes. Taktika ir viens no basketbola aspektiem, kas dara šo spēli pievilcīgu.

Un es atbildēju.

Kas saistās ar to acu pievēršanu, tad tas izsenis notiek. Teiksim, jaunos mazāk respektē un nesvilpj tik daudz sodus utt.
Neatbildēji.
, 2019-01-03 18:53, pirms 6 gadiem
edza87 rakstīja: Neatbildēji.
Pēc atkārtojuma izskatās, ka vēlējās bumbā spēlēt, bet kā teicu, beigās bija to pussoli vai soli nokavējis. Es jau pēc spēles teicu, ka pēc noteikumu burta, tur bija sods.
, 2019-01-04 22:24, pirms 6 gadiem
Real Rebel rakstīja: Vari neatļauties, jo tavs rakstītais iet pretrunā ar soģu veikto. Un pašlaik tieši skatītājus tracina tiesāšana pēc burta. Tā tiesājot, spēlē ir jābūt neskaitāmām nesportiskām piezīmēm utt.

Nepārproti, visu cieņu, ka spēlē, bet es ļoti labi redzu tiesāšanas manieri Eirolīgā utt. Kur, tādus sodus, lielākoties nesvilpj spēles beigās. Šosezon to pat La Monika ir darījis, kurš ir lielākais video atkārtojumu fans. Ikviens tiesnesis lasa spēli un attiecīgi tiesā. Ir ļoti maz tiesneši, kuri tiesā pēc "burta", tādus bieži vien izsvilpj, jo tie svilpj katru sīkumu, kas padara spēli neskatāmu.
Nu ko dir *s HOMO SOVETIKOS, Žalgirim tieši tādu pašu Eirolīgā nosvilpa!!!DIR S*ĒJS!!!