Layout: current: getMobContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getMobContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:134, Did:0, useCase: 3
Autors: Jānis Freimanis

Voins LBS kļūdas neveiksmē nesaskata, Šēnhofs atzīst kļūdu Vecvagara iecelšanā

Voins LBS kļūdas neveiksmē nesaskata, Šēnhofs atzīst kļūdu Vecvagara iecelšanā
LBS prezidents Valdis Voins, nu jau bijušais izlases galvenais treneris Arnis Vecvagars un valstsvienības kapteinis Jānis Blūms. Tobrīd vēl visi pie viena galda. Foto: Romāns Kokšarovs/f64

Latvijas Basketbola savienības (LBS) prezidents Valdis Voins un savienības valdes loceklis Guntis Šēnhofs sarunā ar Sportacentrs.com pauduši savu viedokli par Latvijas izlases kapteiņa Jāņa Blūma izteikumiem žurnālā "Sporta Avīze", kurā pēc nekvalificēšanās Pasaules kausa finālturnīram pieredzējušais spēlētājs kritizēja gan galveno treneri Arni Vecvagaru, gan LBS darbu.

Jau Melnkalnē pēc spēles šķita, ka kapteinis atrodas kaut kādās pārdomās. Jau tad viņš bija uzvilcies, un mēs zinām, ka Jānis ir emocionāls cilvēks,” norāda Voins. „Par viņa izteikumiem negribu teikt neko labu vai sliktu. Viņš vienkārši izteica savu viedokli. Es negribētu, lai mēs tagad [Arni] Vecvagaru "nogalinātu" kā treneri. Viņš vēl ir jauns speciālists, kuram, cerams, vēl būs iespējas sevi apliecināt. Robeža starp publisku nopelšanu un iecelšanu varoņa statusā ir ļoti šaura – tikai viens metiens.”

Pārmetumi trenerim gan drīzāk izteikti nevis pēdējās spēles dēļ, bet gan tāpēc, ka pirms tam savā laukumā tika zaudēts Ukrainai, Melnkalnei un stipri novājinātajai Spānijai. „Iespējams. Tam varētu piekrist. Kurš atbildīgs par to, ka neuzvarējām vismaz divus no šiem trim mačiem? Kā zināms, par rezultātu atbild tas, kurš vada komandu. Bet katram šajā ziņā ir savs redzējums.”

Vaicāts par to, vai netikšanā uz Pasaules kausa finālturnīru savas kļūdas saskata arī LBS vadība, Voins skaidro, ka savienības atbildīgā sadaļa ir apstākļu nodrošināšana komandai. „Mums jācenšas nodrošināt maksimāli labāko sastāvu, bet arī to nosaka treneris. Uzskatu, ka komandai bija nodrošināti gan speciālisti, gan apstākļi, tātad LBS sadaļa tika izpildīta. Mēs uztveram kritiku, mēs to pārdomāsim. Iespējams, kad emocijas būs rimušās, arī Jānis varēs konkretizēt savienības darbam veltīto kritiku.”

„Ja runājam par Vecvagara kā galvenā trenera apstiprināšanu, tad uz to brīdi situācija nebija vienkārša. Diskusijās bija dažādi viedokļi. Viens no faktoriem par labu Vecvagaram bija tas, ka viņu ieteica Ainars Bagatskis. Kā treneri, kurš varētu turpināt viņa iesākto. Tāpat jāsaprot, ka toreiz tika izskatītie vairāki vietējie speciālisti, taču daži atteicās paši, bet citiem aizliedza klubs.”

Voins uzskata, ka neviens no pretiniekiem nebija klasi zemāks, lai viennozīmīgi pateiktu, ka ar rīcībā esošajiem spēlētājiem bija jātiek uz Pasaules kausa finālturnīru. „Visiem jau gribas tikt augstāk. Neviens tagad neteiks – labi, ka netikām, ietaupīsim naudu. Mums bija skaidri mērķi. Taču, ja rezultāta šoreiz nav, tad nav. Vai LBS nepietrūkst ambīciju? Kur tad vēl lielākas ambīcijas? Cīnījāmies par tikšanu uz Pasaules kausu.”

Vai pēc nesasniegtā mērķa sagaidāmas kaut kādas pārmaiņas? „Pārmaiņas jau tiek īstenotas. Izlasei būs jauns galvenais treneris. Būs jauns turnīrs, daži spēlētāji tiks uz valstsvienību, bet daži netiks. Dedlains galvenā trenera iecelšanai nav noteikts, taču tas tiks izdarīts gana operatīvi. Jau vakar valdes sēdē apskatījām vadlīnijas, ir jāsaprot, kur un kādas kvalitātes speciālistu meklējam, lai šo virzienu varētu nodot Treneru komisijai. Es personiski domāju, ka vajadzētu raudzīties vietējo speciālistu virzienā. Pieredze ar ārzemju treneriem dara piesardzīgus. Ceru, ka līdz Lieldienām (21. aprīlim) mums jau būs kandidāti, kurus varēsim apspriest,” saka LBS prezidents.

„Mans viedoklis ir viennozīmīgs – tas, kā treneris Vecvagars izrīkojās ar Blūmu bija nekaunīgi no cilvēciskās puses un neprofesionāli no sportiskās puses. Tas mani ārkārtīgi pārsteidza," atzīst LBS valdes loceklis Šēnhofs. Pazīstu Jāni no bērna kājas, viņš ir paraugs Latvijas sportā, tādēļ šāda rīcība pret viņu man nav saprotama. Vecvagaru kā cilvēku tik labi nepazīstu. Tiešām nemāku izskaidrot, vai viņam bija uznācis prāta aptumsums vai viņš vienkārši ir riebīgs. Pēc spēles Melnkalnē vajadzēja redzēt Blūma acis ģērbtuvē – tajās bija redzams pazemojums."

Runājot par Vecvagara iecelšanu amatā, viņš skaidro, ka Blūms tik labi nepārzina situāciju, tādēļ veltītā kritika ir saprotama. „Tagad no visām pusēm tiek jautāts – kā jūs varējāt ielikt Vecvagaru par izlases galveno treneri? Ja raugāmies no šodienas skatu punkta, tad man kā valdes loceklim ir jāatzīst – tā bija kļūda. Taču ir viens „bet”. Runas par to, ka [LBS ģenerālsekretārs Edgars] Šneps amatā ielika savu draugu vai trenera iecelšana no tika zem galda – tās ir muļķības. Kad Bagatskis atteicās turpināt darbu ar valstsvienību, tas bija negaidīti. Tikām nostādīti fakta priekšā. Man joprojām šķiet, ka Bagatskis šobrīd ir piemērotākais izlases galvenā trenera amatam. Kad viņš atteicās, mēs zinājām kvalifikācijas turnīra grafiku, kad komandai būs tikai pāris dienas, kuru laikā jāsagatavojas mačam. Bija garas diskusijas un lēmums bija ļoti grūts. Mēs izvēlējāmies mazāko ļaunumu. Kā būtu, ja nāktu kāds no malas, to mēs nekad neuzzināsim. Bet mēs izšķīrāmies par Vecvagaru, jo viņš bija strādājis kopā ar Bagatski, zināja iestrādnes un šķita, ka viņam ir kontakts ar spēlētājiem. Vai ar citu treneri mēs būtu nonākuši viena precīza metiena attālumā no Pasaules kausa?”

Šēnhofs norāda, ka 2013. gadā novērtējis pašreizējo puišu potenciālu un ieskicējis izlases sastāvu, kas par 90% atbilst šodienai. „Klāt biju pielicis tekstu, ka 2018. gadā šī komanda būs spējīga cīnīties par visaugstākajām vietām Eiropas čempionātā, Pasaules kausā un olimpiskajās spēlēs. Kā galamērķis bija norādīts Tokija ‘2020. Melnkalnē mans sapnis sabruka. Ceru, ka apstākļu sakritības rezultātā vēl varam tikt uz olimpiskajām spēlēm, tomēr tādas pārliecības man nav. Vai to var saukt par potenciāla izšķērdēšanu, kā to nodēvēja Blūms? Jā. Raugoties no šodienas pozīcijām, es kā valdes loceklis atzīstu, ka tā ir bijusi rupja kļūda.”

Kuram par šo kļūdu būtu jāuzņemas atbildība? Šēnhofs uzskata, ka šīs kļūdas dēļ valdei nebūtu jāatkāpjas, jo tā ir paveikusi arī daudz labu darbu. „Latvijā regulāri notiek dažāda vecuma starptautiski turnīri, esam kļuvuši par vienu no FIBA atzītiem centriem. Vai šīs valdes darbības laikā kāda izlase nav bijusi nodrošināta? Tiek pārmests, ka uz visām spēlēm nebija visi Eirolīgas spēlētāji. Taču es pats par personīgiem līdzekļiem (1000 eiro) aizbraucu uz Telavivu, lai drošs paliek nedrošs klātienē tiktos ar Jāni Strēlnieku un Jāni Timmu, lai gan viņi un kluba vadība jau iepriekš bija apliecinājuši, ka palaidīs abus uz spēli Melnkalnē. Tāpat cilvēkiem nav skaidrs, kāpēc Eirolīgas spēlētāji nepiedalījās mačā pret Spāniju. Taču tāda bija vienošanās ar šo spēlētāju klubiem. Viņus atbrīvoja uz valstsvienību ar nosacījumu, ka viņi piedalīsies tikai vienā spēlē.”

„LBS valdē neviens pie krēsliem neturas. LBS prezidents Voins šos gadus ir strādājis ar sirdi un dvēseli, viņš ir basketbola fanāts. Tādēļ pašlaik redzamā vienvirziena kritika valdei ir sāpīga. Vienas kļūdas dēļ tiekam aplieti ar dubļiem. Savienības prezidents pēc tā visa jau ir aizdomājies, vai viņam tas viss vispār ir vajadzīgs?”

Arī Šēnhofs atzīst, ka dedlains jaunā izlases galvenā trenera iecelšanai nav noteikts, taču ir noruna, ka nākamajā valdes sēdē būtu jāizvērtē Treneru komisijas iesniegtie kandidāti. Arī Vecvagaru taču virzīja Treneru komisija. „Jau tagad ir skaidrs, ka būsim ļoti sarežģītas un riskantas izvēles priekšā. Ja tomēr tiksim uz olimpisko spēļu kvalifikācijas turnīru jūnijā, tad ar labāko spēlētāju piesaisti problēmu nebūs. Taču Eiropas čempionāta kvalifikācijas turnīrā nedabūsim nevienu Eirolīgas spēlētāju. Domāju, ka nedabūsim arī [Artūru] Žagaru, kas mūsu problēmas saspēles vadītāja pozīcijā tikai palielinās. Diemžēl otrais sastāvs tālu atpaliek no pirmā sastāva, tādēļ tikšana uz finālturnīru būs zem lielas jautājuma zīmes,” piebilst Šēnhofs.

P.S. LBS ģenerālsekretārs Edgars Šneps šodien nebija gatavs izteikties, taču apsolīja par šo tēmu runāt tuvākajās dienās.


, 2019-03-29 21:27, pirms 6 gadiem
H.E.N.R.Y. rakstīja: FIBA un ULEB konflikts.
Tak beidzat vainot to konfliktu - nebūtu tā konflikta arī tie paši spāņi, turki un Melnkalne būtu krietni jaudīgāki
, 2019-03-29 21:53, pirms 6 gadiem
Man Vecvagara un LBS ņuņņu vietā kauns pret Blūmu... Man diemžēl nesanāca redzēt spēli pret spāniju (tikai beigas), bet tagad lasot par tiem notikumiem... Vnk PSC... Ja pirms tam pret vecvagaru bija cieņa, kā pret spēlētāju, tad tagad... tikai rupjības nāk prātā, lai izteiktos... Biju viens no tiem, kas aplēja Bagatski pēc EČ un joprojām neatkāpjos no viedokļa, ka Bagijs ir labs treneris, bet, ja LV izlase ir optimālajā sastāvā, tad tai būtu jāspēlē par medaļām jebkurā turnīrā un tam Bagijs nav vēl gatavs, bet esmu drošs, ka uz PČ gan tiktu ar Bagiju...
, 2019-03-29 21:54, pirms 6 gadiem
piters_kvils_5491377 rakstīja: Tak beidzat vainot to konfliktu - nebūtu tā konflikta arī tie paši spāņi, turki un Melnkalne būtu krietni jaudīgāki
Turki un spāāņī, jā, bet kas tad ir Melnkalnei vēl par trumpjiem?
, 2019-03-29 22:29, pirms 6 gadiem
tufijs1984 rakstīja: Turki un spāāņī, jā, bet kas tad ir Melnkalnei vēl par trumpjiem?
Nebūtu jācīkst par Budučnostj čītošanu, kur bija vairāki Eirolīgas špīleri, kuri turklāt arī nepiedalījās visās spēlēs.
, 2019-03-30 00:04, pirms 6 gadiem
piters_kvils_5491377 rakstīja: Nebūtu jācīkst par Budučnostj čītošanu, kur bija vairāki Eirolīgas špīleri, kuri turklāt arī nepiedalījās visās spēlēs.
Jāčīkst nebūtu, bet Melnkalne bija labākajā satāvā, taču es gribētu teikt, ka pilnā sastāvā visās spēlēs, tai pēdējai spēlei pret Melnkalni būtu formāla nozīme
, 2019-03-30 02:11, pirms 6 gadiem
Aigaro rakstīja: šajā ziņā piekrītu Valteram - organizācijas struktūra nestrādā, tā nav veidota tā, lai organizācija progresētu, tieši otrādi, tas, ka visi atbild par visu un katrs ne par ko, veido vidi, kurā var parazitēt.

Atzīsim godīgi - basītis turās uz tās jauniešu sistēmas, ko izveidoja savulaik vēl Valters, arī tur dižu izmaiņu nav, bet varbūt vajadzētu. Tomēr tā strādā. Viss pārējais, kas ir uz augšu, nestrādā - klubi mums knapi galus savelk, sistēmas valsts, uzņēmumu finanšu avotiem īsti nav, naudas nekam nav, pat NBA spēlētāju apdrošināšanai.

Jāsāk ar to, ka par katru nopietnu projektu, jā, arī valstvienību ir VIENS (!) atbildīgais, kurš tad arī atbild par rezultātu.

Par jauniešu sistēmu un spēlētāju sagatavošanu izlasēm, piemēram, atbild Cipruss

Mēs nerunājam tikai par Latvijas valstvienību, bet arī par problēmām 3x3 attīstībā, sistēmas, jaunu ideju un iniciatīvu trūkumā.

Es par izmaiņām un jāsāk ar visas valdes atkāpšanos!
++++++++
, 2019-03-30 02:16, pirms 6 gadiem
tufijs1984 rakstīja: Jāčīkst nebūtu, bet Melnkalne bija labākajā satāvā, taču es gribētu teikt, ka pilnā sastāvā visās spēlēs, tai pēdējai spēlei pret Melnkalni būtu formāla nozīme
Nu ir jau gan viñiem vèl tads nba çalis kà Vuçeviç, bet nu jā, piekritu
, 2019-03-30 09:09, pirms 6 gadiem
Rafaello rakstīja: Nu ir jau gan viñiem vèl tads nba çalis kà Vuçeviç, bet nu jā, piekritu
Nu NBA spēlētājus jau nav jēgz skaitīt, ja tās atlases notiek sezonzs laikā. Un pat, ja vasarā, tad jau mums arī ir Nba zēni
, 2019-03-30 12:20, pirms 6 gadiem
Kluda bija Federacijai nevis Vecvagaram , kad Francija atbrauca ar otro sastavu un gandriz davinaja uzvaru , bet Latvija uzlika aro otro sastavu , tas ir federacijas lemums , nevis Vecvagara , butu vineejusi Spaniju , tad pietiktu ar Melnkalni +1, vaina jauznemas federacija!un galu galaa Porzingis ir puse no komandas , galu galaa Latvija jau 30 gadus nekad nav favoritu lokam pieskaitita, nav ko blaustities!!
, 2019-03-30 16:27, pirms 6 gadiem
vozā rakstīja: Zināt, kā pietrūka, lai mēs iekļūtu Pasaules kausā? Atbildēšu- mikroklimata (tas neattiecas uz savstarpējo spēlētāju sadarbību), bet mikroklimata, tādā ziņā kā treneris un kapteinis veido kopēju vīziju, kā mēs varam lauzt spēles gaitu, divas galvas taču ir gudrāka kopā nekā viena ne? Sadarbības trūka treneris kapteinis un šajā ziņā Blūms kā Kapteinis visas ķepkas varam noņemt nost, bija gatavs iet uz visu, es pat ticu ka uzvaras metienu viņš iemestu Daira vietā!

Es tīri cilvēcīgi saprotu, ka šī spēle bija glābjama, pat ar lielo Melnkalniešu spiedienu, vienkārši nedeva iespēju kapteinim parādīt, ka nevelti viņš savos cienījamajos gados ir vēl ir izlasē! Un nevar teikt, ka visus ieročus izmantojām, tiešām pats Blūms atzina, ka vēlējos kaut spēles pēdējo minūti uzspēlēt Melnkalnē!
Zināt, kā pietrūka, lai mēs iekļūtu Pasaules kausā? Lielākas uzticības un atbalsta trenerim Vecvagaram, kuru "līdzjutēji" un "eksperti" komentāros visa atlases cikla laikā regulāri lamāja un gānīja. Ja viņš būtu jutis lielāku atbalstu, tad būtu rīkojies drosmīgāk un nebūtu baidījies eksperimentēt ar sastāvu. Blūms saka, ka viņš bija supergatavs pēdējai spēlei. Var jau būt, bet kurš gan var pārmest Vecvagaram, ka viņš pēdējo metienu uzticēja mest nevis Blūmam, bet gan Eirolīgas labākajam trīspunktu metējam?
, 2019-03-30 18:43, pirms 6 gadiem
otins rakstīja: Zināt, kā pietrūka, lai mēs iekļūtu Pasaules kausā? Lielākas uzticības un atbalsta trenerim Vecvagaram, kuru "līdzjutēji" un "eksperti" komentāros visa atlases cikla laikā regulāri lamāja un gānīja. Ja viņš būtu jutis lielāku atbalstu, tad būtu rīkojies drosmīgāk un nebūtu baidījies eksperimentēt ar sastāvu. Blūms saka, ka viņš bija supergatavs pēdējai spēlei. Var jau būt, bet kurš gan var pārmest Vecvagaram, ka viņš pēdējo metienu uzticēja mest nevis Blūmam, bet gan Eirolīgas labākajam trīspunktu metējam?
Cik nenormāli ir apnikusi Tava Vecvagara aizstāvēšana visos komentos pēc kārtas pie visiem rakstiem. Tu pats esi Arnis Vecvagars,ko?! Kāda uzticība var būt cilvēkam, kuram pēc būtības tajā amatā nedrīkstēja būt ieceltam? Viņam tur nebija, ko darīt, tad te būtu savādākas diskusijas. Federācija aptais*jās, ieliekot neko nevinnējušu nekompetentu zaļu gurķi, Bagija asistentu amatā. Bet Bagijs jau pats laikam saprata, ka talantīgā tagadējā LV basīša senjoru izlases paaudze ir pāraugusi attīstībā, taktikā un meistarībā pašu Bagiju, nemaz nerunājot par viņa otrā plāna spēlētājiem - asistentiem uz soliņa kā Vecvagars.
Pēdējo metienu nekādā iespējamajā scenārijā nedrīkst dot mest spēlētājam, kuram elementāri negāja visa spēle. Jā, viņš tagad ir NBA, nu un, viņam negāja 1 spēlē nekas, tāds ir sports, tā gadās, bet tāpēc TRENERIM ir jājūt drēbe un jāsaprot, kam uzticēt vitāli izšķirošajā brīdī mest vai piespēlēt... Vecvagars to neizdarīja. Apvainojies uz Blūmu viņš esot, kas par infantīlismu un puņķutapas filozofiju, Tu esi valstvienības treneris, apēd krupi un pieņem to, ka Tev var pieredzējušāks cilvēks uz soliņa padomu iedot. KAPTEINIS to drīkst darīt! Viss, pietiek drukāt. 😡
, 2019-03-30 19:58, pirms 6 gadiem
Karlo rakstīja: Cik nenormāli ir apnikusi Tava Vecvagara aizstāvēšana visos komentos pēc kārtas pie visiem rakstiem. Tu pats esi Arnis Vecvagars,ko?! Kāda uzticība var būt cilvēkam, kuram pēc būtības tajā amatā nedrīkstēja būt ieceltam? Viņam tur nebija, ko darīt, tad te būtu savādākas diskusijas. Federācija aptais*jās, ieliekot neko nevinnējušu nekompetentu zaļu gurķi, Bagija asistentu amatā. Bet Bagijs jau pats laikam saprata, ka talantīgā tagadējā LV basīša senjoru izlases paaudze ir pāraugusi attīstībā, taktikā un meistarībā pašu Bagiju, nemaz nerunājot par viņa otrā plāna spēlētājiem - asistentiem uz soliņa kā Vecvagars.
Pēdējo metienu nekādā iespējamajā scenārijā nedrīkst dot mest spēlētājam, kuram elementāri negāja visa spēle. Jā, viņš tagad ir NBA, nu un, viņam negāja 1 spēlē nekas, tāds ir sports, tā gadās, bet tāpēc TRENERIM ir jājūt drēbe un jāsaprot, kam uzticēt vitāli izšķirošajā brīdī mest vai piespēlēt... Vecvagars to neizdarīja. Apvainojies uz Blūmu viņš esot, kas par infantīlismu un puņķutapas filozofiju, Tu esi valstvienības treneris, apēd krupi un pieņem to, ka Tev var pieredzējušāks cilvēks uz soliņa padomu iedot. KAPTEINIS to drīkst darīt! Viss, pietiek drukāt. 😡
Arnis Vecvagars neesmu, neesmu arī viņa rads vai paziņa, bet visām diskusijām par viņa pieredzi, panākumiem, piemērotību vai nepiemērotību bija jābeidzas tajā brīdī, kad viņu iecēla par izlases galveno treneri. Viss! No tā brīža viņš kļuva par izlases daļu un visiem līdzjutējiem bija jāatbalsta. Tev apnikuši mani komentāri? Bet man ir apnikusi tā kolektīvā bļaušana - Starkov, atkāpies, Vecvagar, atkāpies, pat nepapūloties iedziļināties lietas būtībā un apstākļos. Treneri vainot ir visvieglāk, bet neviens nevar pateikt, ka cits treneris Vecvagara vietā ar tiem pašiem spēlētājiem būtu izdarījis ko vairāk.
, 2019-03-30 20:28, pirms 6 gadiem
otins rakstīja: Zināt, kā pietrūka, lai mēs iekļūtu Pasaules kausā? Lielākas uzticības un atbalsta trenerim Vecvagaram, kuru "līdzjutēji" un "eksperti" komentāros visa atlases cikla laikā regulāri lamāja un gānīja. Ja viņš būtu jutis lielāku atbalstu, tad būtu rīkojies drosmīgāk un nebūtu baidījies eksperimentēt ar sastāvu. Blūms saka, ka viņš bija supergatavs pēdējai spēlei. Var jau būt, bet kurš gan var pārmest Vecvagaram, ka viņš pēdējo metienu uzticēja mest nevis Blūmam, bet gan Eirolīgas labākajam trīspunktu metējam?
Nebaidījās eksperimentēt ar sastāvu? Tieši to Vecvagars darīja visa cikla garumā, izšķirošās spēlēs, laižot sastāvā nepieredzējušus spēlētājus. Kas tad tas par nopietnu treneri, kas pie pirmajām problēmām ar spēlētāju to uzreiz nosēdina malā? Tā var darīt ar zaļu gurķi nevis komandas kapteini, kurš izlasē apēdis daudz vairāk pudus sāls kā treneris. Jo īpaši, ja lielā mērā tieši pateicoties kapteinim spēlēm ar Spāniju un Melnkalni vispār bija jebkāda nozīme. Pēdējā spēlē Vecvagars pilnīgi izgāzās nevis ar to, ka "neriskēja eksperimentēt" bet nedarīja pilnīgi neko - lēmumi vilcināti, 0 sarunu ar tiesnešiem, nomarinēti pietiekami pieredzējuši spēlētāji ar Blūmu priekšgalā, visa cikla garumā netika atrasti risinājumi vai alternatīvas problēmām zem groza. Ciklu sačakarēja Vecvagars un LBS pieņemot par GT cilvēku, kuram pieredze top līmenī ir 0 un zemākā limēnī ir 0 panākumu, tikai un vienīgi izgāšanās.
, 2019-03-30 20:34, pirms 6 gadiem
otins rakstīja: Arnis Vecvagars neesmu, neesmu arī viņa rads vai paziņa, bet visām diskusijām par viņa pieredzi, panākumiem, piemērotību vai nepiemērotību bija jābeidzas tajā brīdī, kad viņu iecēla par izlases galveno treneri. Viss! No tā brīža viņš kļuva par izlases daļu un visiem līdzjutējiem bija jāatbalsta. Tev apnikuši mani komentāri? Bet man ir apnikusi tā kolektīvā bļaušana - Starkov, atkāpies, Vecvagar, atkāpies, pat nepapūloties iedziļināties lietas būtībā un apstākļos. Treneri vainot ir visvieglāk, bet neviens nevar pateikt, ka cits treneris Vecvagara vietā ar tiem pašiem spēlētājiem būtu izdarījis ko vairāk.
Vai nešķiet aizdomīgi, ka Vecvagars nebija autoritāte ne tikai faniem, bet arī pašiem spēlētājiem? Neatceros tādu attieksmi pret to pašu Bagatski vai agrāk pret Muižnieku. Tagad vai nekad paaudze tā izturējās pret Kemzuru, bet lielai daļai tās paaudzes galva bija pilna putnu. Var nenoirst Vecvagaru, bet ir jāsaprot, ka džeks atradās tur, kur viņam nebija jābūt. Runām jāpazūd par līdzšinējo pieredzi? Runas pazustu ja sasniegtu rezultātu. Mācīt jauno treneri var mazonozīmīgos turnīros nevis PČ atlasē, kur jau tā komandām ir apgrūtinoši apstākļi un Latvijai ir reālas iespējas aizbraukt uz top turnīru. Skatoties izlases spēles lieliski varēja redzēt, ka daļa spēlētaju vienkārši neklausās Vecvagara runātajā. Arī pats Vecvagars spēlēs apliecināja, ka neciena savus spēlētājus - treneris, kas ir ieinteresēts cīņā motivē spēlētājus, strādā ar tiesnešiem nevis stāv un blisinās, kā to darīja Vecvagars. Treneris, kas ir gatavs cīnīties par uzvarām sastrādāsies ar savu komandu nevis pie pirmajām pretenzijām vienkārši nosēdinās uz beņķa (kā tas bija ar Blūmu)
, 2019-03-30 22:10, pirms 6 gadiem
otins rakstīja: Arnis Vecvagars neesmu, neesmu arī viņa rads vai paziņa, bet visām diskusijām par viņa pieredzi, panākumiem, piemērotību vai nepiemērotību bija jābeidzas tajā brīdī, kad viņu iecēla par izlases galveno treneri. Viss! No tā brīža viņš kļuva par izlases daļu un visiem līdzjutējiem bija jāatbalsta. Tev apnikuši mani komentāri? Bet man ir apnikusi tā kolektīvā bļaušana - Starkov, atkāpies, Vecvagar, atkāpies, pat nepapūloties iedziļināties lietas būtībā un apstākļos. Treneri vainot ir visvieglāk, bet neviens nevar pateikt, ka cits treneris Vecvagara vietā ar tiem pašiem spēlētājiem būtu izdarījis ko vairāk.
Pļā, kam bija jābeidzas? Pēc pirmās spēles ar Ukrainu, kuru Vecais nokāsa spēlētāji privātā sarunā teica, ka viņu neviens izlasē nerespektē.
Tiešām tik tups esi, ka nesaproti elementāro - LBS reāli apdir.....ās ieceļot ĻOTI vāju speciālistu. Tas, ka viņš iespējams darīja visu uz 100% savu spēju robežās par to runas nav, bet par to, ka bija gandrīz skaidri zināms, ka ar tām spējām nepietiks.
, 2019-03-31 00:00, pirms 6 gadiem
otins rakstīja: Zināt, kā pietrūka, lai mēs iekļūtu Pasaules kausā? Lielākas uzticības un atbalsta trenerim Vecvagaram, kuru "līdzjutēji" un "eksperti" komentāros visa atlases cikla laikā regulāri lamāja un gānīja. Ja viņš būtu jutis lielāku atbalstu, tad būtu rīkojies drosmīgāk un nebūtu baidījies eksperimentēt ar sastāvu. Blūms saka, ka viņš bija supergatavs pēdējai spēlei. Var jau būt, bet kurš gan var pārmest Vecvagaram, ka viņš pēdējo metienu uzticēja mest nevis Blūmam, bet gan Eirolīgas labākajam trīspunktu metējam?
1. Ar ko tieši Vecvagars būtu pelnījis to uzticību? Viņu galvenā trenera amatā ir vajājušas vienas neveiksmes. Vajājušas?! Pareizāk sakot, treneris beztalants! Labi mēs te, dīvāna eksperti, bet tas, ja Eiropas top izlases galvenajam trenerim darbu dod basketbola lielvalstī Kazakstānā - tas nozīmē, ka arī basketobla eksperti un pats Vecvagars labi apzinās viņa līmeni...
, 2019-03-31 00:23, pirms 6 gadiem
otins rakstīja: Arnis Vecvagars neesmu, neesmu arī viņa rads vai paziņa, bet visām diskusijām par viņa pieredzi, panākumiem, piemērotību vai nepiemērotību bija jābeidzas tajā brīdī, kad viņu iecēla par izlases galveno treneri. Viss! No tā brīža viņš kļuva par izlases daļu un visiem līdzjutējiem bija jāatbalsta. Tev apnikuši mani komentāri? Bet man ir apnikusi tā kolektīvā bļaušana - Starkov, atkāpies, Vecvagar, atkāpies, pat nepapūloties iedziļināties lietas būtībā un apstākļos. Treneri vainot ir visvieglāk, bet neviens nevar pateikt, ka cits treneris Vecvagara vietā ar tiem pašiem spēlētājiem būtu izdarījis ko vairāk.
Paga, paga. Tu aizstāvi tikai treneri, vari arī citus(piem: spēlētājus)?
Man patika kā viens lietotājs uzrakstīja:"Ziniet kā pietrūka? Kapteiņa un trenera tandēma (gan taktiski - aprunājoties, jo kapteinis ir arī komandas vadonis un viņam jājūt kas notiek komandā un kā tai pietrūkst ; gan citādi). Un ja treneris kapteini nelaiž laukumā - okey iespējams viņam bija savas domas par to. TAD viņš uzņemas zināmu atbildību(pat dubultā - kā piemēram neļaujot spēlēt kādam no komandas līderiem. +- ap to, manuprāt).
Un ne jau nu Vecvagara trenētā komanda netika uz PČ, jo redz viņam neticēja komentāros. Smieklīgi! Ja tu dari kko, vienmēr būs kāds kuram nepatīk kā tu to dari, itīpaši ja globāli (izlases līmenī) +viņam tiešām ir maz pieredzes, + citiem kritika palīdz-t.i: strādā kā kairinātājs, konkurence, aktivizē vēlmi sevi pierādīt. Protams citiem traucē, bet ne jau nu viņš vai viņa tuvinieki lasīja sc un citus portālus kā viņu atbalsta. Domāju viņš zināja +- uz ko parakstās.
Kā arī nebija nekādi nievājoši plakāti vai saukļi (Un ir treneri kuri arī tad panāk vēlamos rezultātus, jo ir pietiekami talantīgi un/vai tas viņus uzmundrina utt).

Domāju kad ja kritiski apskatīsies uz savu nostāju (jo kad esi viens no retajiem kurš domā savādāk, ir jēga apdomāt vēlreiz savu viedokli un ja tad arī tici kad tev ir taisnība.. nu tad veiksmi sapratīsi kad Vecvagars, protams, nebija vienīgais vainīgais. Bet Viens NO vainīgajiem - Bija!!
, 2019-03-31 15:28, pirms 6 gadiem
Mistique rakstīja: Domāju kad ja kritiski apskatīsies uz savu nostāju (jo kad esi viens no retajiem kurš domā savādāk, ir jēga apdomāt vēlreiz savu viedokli un ja tad arī tici kad tev ir taisnība.. nu tad veiksmi sapratīsi kad Vecvagars, protams, nebija vienīgais vainīgais. Bet Viens NO vainīgajiem - Bija!!
Tam es varu piekrist, ka Vecvagaram bija kļūdas un arī viņš ir viens no vainīgajiem. Bet es nepiekrītu tam, ka viņš bija vienīgais vainīgais.