Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:2801, Did:0, useCase: 3

Latvija nenosargā 17 punktu pārsvaru un zaudē grieķiem

Māris Noviks
Māris Noviks @MarisNoviks

Latvija nenosargā 17 punktu pārsvaru un zaudē grieķiem
Mārtiņš Meiers pret Jani Burusi
Foto: AFP/Scanpix

Latvijas vīriešu basketbola valstsvienība ceturtdien, 17. septembrī, pirmā puslaika beigās un otrā puslaika sākumā veica 24:0 izrāvienu, taču pēdējās 16 minūtēs neveiksmīgi nospēlēja aizsardzībā un zaudēja Grieķijai ar rezultātu 90:97. Piektdien Latviju gaida cīņa par septīto vietu un ceļazīmi uz Rio kvalifikāciju, sacenšoties pret Čehijas un Itālijas spēles zaudētājiem.

Starta piecnieki

Grieķija: Kalatess, Spanulis, Antetokunmpo, Printezis, Kufos
Latvija: Strēlnieks, Bertāns, Janičenoks, Freimanis, Bērziņš

Fotis Kacikaris laukumā sūtīja Eirolīgas zvaigznes Spanuli un Printezi, kā arī trīs NBA spēlētājus, taču iniciatīvu uzņēmās Latvijas valstsvienība. Kalatess divreiz izvirzīja priekšā grieķus (0:3 un 4:5), bet latvieši atbildēja ar 12:0 izrāvienu. Vairākas pārķertas bumbas un ātrie pretuzbrukumi apvienojumā ar Rolanda Freimaņa un Kristapa Janičenoka teicamo precizitāti panāca 11 punktu pārsvaru – 16:5. Vienā no epizodēm Kaspars Bērziņš neveiksmīgi piezemējās ar mugura, pēc tiesneša norādes atstājot laukumu. Ceturtdaļas beigās Latvija turpināja sekmīgi spēlēt uzbrukumā, savukārt pretinieki atbildēja ar precīziem metieniem no distances – 24:17.

Bērziņa atgriešanās laukumā un centra spēlētāja Mārtiņa Meiera sekmīgā iesaistīšanās spēlē ļāva nosargāt pārsvaru līdz otrās ceturtdaļas ievadam. Divpadsmitajā minūtē grieķu lēno spēli paātrināja universālais uzbrucējs Janis Antetokunmpo, gūstot piecus punktus ātrajās pārejās, tai skaitā otrajā reizē ar soda metienu – 25:24. Uzbrukumā perfekti turpināja spēlēt Freimanis, realizējot piekto divpunktu mēģinājumu pēc kārtas – 27:24. Antetokunmpo nepārtrauca Latvijas aizsardzības terorizēšanu, četrpadsmitās minūtes izskaņā ar soda metieniem atjaunojot vadību savai komandai – 27:28. Grieķijas 3:18 izrāvienu pārtrauca Mareks Mejeris. Uzbrucēja metienu nobloķēja Janis Burusus, taču liepājnieks spēja realizēt vienu no diviem soda metieniem – 28:32.

Brīdi vēlāk grieķi panāca lielāko pārsvaru (28:37), turklāt Latvijas mazie spēlētāji astoņas minūtes nespēja gūt punktus. Mārtiņš Meiers četrus punktus atspēlēja, taču galvenais pavērsiens notika 19. minūtē. Kristaps Janičenoks sodīja Kufosa un Spanuļa kļūdas, pretuzbrukumos gūstot sešus punktus – 38:37. Īsi pēc tam Spanulis nesportiski kavēja Jāni Blūmu. Kapteinis iemeta abus brīvmetienus – 40:37. Bumbas kontroli pārvērst punktos neizdevās, taču teicami abos laukuma galos nospēlēja Mareks Mejeris. Latvijas 16:0 izrāvienu noslēdza Jāņa Strēlnieka garāmgājiens – 44:37.

Jāņa Timmas un Mareka Mejera tālmetieni, kā arī Meiera punkti no groza apakšas pagarināja izrāvienu līdz 24:0 atzīmei – 52:37. Divdesmit ceturtās minūtes beigās Meiers panāca pat plus septiņpadsmit – 56:39. Nākamajās sešās minūtēs sekoja grieķu atbildes izrāviens 4:21. Vispirms grieķi pastiprināja spiedienu groza apakšā, bet pusstundas beigās Latvijas aizsardzību saraustīja mazie spēlētāji Spanulis un Antetokunmpo – 61:60.

Izšķirošās ceturtdaļas ievadā Spanulis jau izvirzīja vadībā grieķus – 61:63. Turpinājumā rezultatīvi spēlēja abas komandas, taču Spanuļa un Kalatesa tālmetieni pakāpeniski palielināja Grieķijas pārsvaru – 67:73. Latviju spēlē noturēja Kristapa Janičenoka izcilā precizitāte tālmetienos. Pēc piektā perfektā trāpījuma starpība saruka līdz minimumam – 75:76. Arī grieķiem spēle perimetrā gāja no rokas un trīsarpus minūtes pirms pamatlaika beigām pārsvars atgriezās sešu punktu robežās – 75:81. Pēc neveiksmīga Latvijas uzbrukuma Meiers pie sava groza saņēma nesportisko piezīmi pret Burusi. Grieķu centrs iemeta abus soda metienus, bet bumbas kontrole beidzās ar netrāpītu Spanuļa trīspunktnieku – 75:83.

Nākamajā uzbrukumā perimetrā izcēlās Antetokunmpo – 75:86. Pēc brīža viņš saņēma piekto piezīmi un Bertāns ātri atspēlēja četrus punktus – 79:86. Latvijas spēlētāji turpināja cīņu, pusminūti pirms pamatlaika beigām samazinot starpību līdz sešiem punktiem – 86:92. Minūtes pārtraukumam sekoja sodu taktika. Zisis meta perfekti – 86:94. Latvijas uzbrukumā tika fiksēts nostaigāts, bet aizsardzībā izdevās pārķert bumbu un Janičenoks atjaunoja "status quo" – 88:94. Izskaņā laiks strādāja grieķu labā.

Pusfināls par piekto vietu, 17. septembris, Stade Pierre Mauroy

Grieķija – Latvija 97:90 (17:24, 20:20, 23:17, 37:29)
Grieķija: Burusis 20 (6ab), Spanulis 16 (4rp), Kalatess 15 (5rp), Antetokunmpo 15 (7ab), Zisis 12, Printezis 8, Slukas 6, Kufos 5 (7ab), Kaimakoglu; Perperoglu, Papanikolau, Mancaris.
Latvija: Janičenoks 22 (3p 5/5), Mejeris 14 (6ab), Bertāns 14 (5pp), Meiers 13 (5pp), Freimanis 10 (5ab), Timma 6 (5rp), Bērziņš 5 (4ab, 5pp), Blūms 2, Strēlnieks 2 (7rp), Vecvagars 2 (4rp); Peiners, Kārlis.
Tiesneši: Sretens Radovičs (Horvātija), Matejs Boltauzers (Slovēnija), Benjamins Himeness Truhillo (Spānija).
Komisārs: Kamens Toševs (Bulgārija).

Statistika. Grieķija 97, Latvija 90

Metieni no spēles: 28/60 vs 32/63
2p: 18/39 vs 24/34
3p: 10/21 vs 8/29
1p: 31/35 vs 18/23
AB: 34 (8/26) vs 31 (8/23)
RP: 19 vs 24
Kļ.: 16 vs 16
PB: 6 vs 5
BM: 1 vs 2
Personiskās piezīmes: 23 vs 30
Punkti pēc kļūdām: 26 vs 32
Punkti ātrajos uzbrukumos: 15 vs 16
Punkti soda laukumā: 32 vs 38
Otrās iespējas punkti: 10 vs 10
Starta piecnieki: 59 vs 53
Rezerves: 38 vs 37

Izslēgšanas spēļu kalendārs

DienaLaiksSpēleRezultāts
15.0919:30Spānija – Grieķija73:71
15.0922:00Francija – Latvija84:70
16.0919:30Serbija – Čehija89:75
16.0922:00Itālija – Lietuva85:95OT
17.0917:00Grieķija – Latvija (pusfināls par 5.v.)97:90
17.0919:30Čehija – Itālija (pusfināls par 5.v.)-
17.0922:00Spānija – Francija (pusfināls)-
18.0919:30Spēle par 7. vietu un Rio kvalifikāciju-
18.0922:00Serbija – Lietuva (pusfināls)-
20.0915:00Spēle par trešo vietu-
20.0920:00Fināls-

     [+] [-]

, 2015-09-17 19:43, pirms 9 gadiem
[quote roze1966]
grieķi vispār uz pusslodzīti spēlēja šo spēli kā kaķis ar peli.
grieķi spēlēja tā kā latvieši viņiem ļāva

     [+] [-]

, 2015-09-17 19:43, pirms 9 gadiem
Mixes rakstīja: Tavam sacītajam nav nekāda sakara ar to, kādi ir patiesie komandu spēku samēri šobrīd, un tieši par to ir runa.
Turkiem un vāciešiem par 100% nomainījās sastāvs?

  +2 [+] [-]

, 2015-09-17 19:43, pirms 9 gadiem
Redneck rakstīja: +/- tomēr arī parāda situāciju
sorry vecīt, es jau zinu ka esi ciparu fans un neinteresējies kas laukumā notiek

     [+] [-]

, 2015-09-17 19:43, pirms 9 gadiem
Redneck rakstīja: Tas daudz ko parāda gan! Tikai aklais to noliegt var!
Visai iespējams, ka spēlējot ārzemēs meš labāk spēlētu nekā Rīgā to darījām....
Tikai stulbais uzskata, ka 1 1/8fināla spēle parāda īstos komandu spēkus. Tieši tādēļ līgu playofos ir spēļu sērijas. Pēc tavas loģikas mēs un čehi Vāciju saliktu kā mazos. OK...

  +1 [+] [-]

, 2015-09-17 19:44, pirms 9 gadiem
flipsider rakstīja: Turkiem un vāciešiem par 100% nomainījās sastāvs?
Nē zini, viņi ir identiskā līmenī kā pirms 2 gadiem, lol...
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2015-09-17 19:45, pirms 9 gadiem
flipsider rakstīja: Nav tādu wildcard, bet ir 3 valstis, kas papildus var rīkot turnīrus...
turnīru var rīkot jebkurš no 24 finālturnīra dalībniekiem. Arī Latvija. Un ir 3 wild card, kuras pa naudu izpārdod. Līdzīgi kā uz PČ. Protams, wild card var nākt komplektā ar rīkošanu.

  +3 [+] [-]

, 2015-09-17 19:45, pirms 9 gadiem
zigiss rakstīja: ok kur bija viņa lielās kļūdas, ko nepareizi darīja? vienīgais kurš zem groza stabili spēj dabūt bumbu grozā. nepiekrītu, ka vainīgs pie mīnusies, ja pārējie viņu ignorē un aizrāvās ar primitīviem 3p
Turklāt 2 kļudas dabūja par 3 sekundēm uzbrukumā, kad mūsējie reizes 2 katrā reizē varēja iemest piespēli pret mazo un neatdeva, nenoriskēja. Labāk tak troiku atlēcienā uzžarīt pāri centram. A Rolands tik stāv un gaida....muļķis, ne?.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +2 [+] [-]

, 2015-09-17 19:45, pirms 9 gadiem
Nevar nepiekrist, ka šodien nevis grieķi vinnēja, bet mēs stulbi zaudējām. Grūti pateikt kāpēc, bet grieķi šodien tiešām izskatījās ņemami, leiši tādus sasistu lupatu lēveros. Bet mēs kā vienmēr - skaists zaudējums Eiropas grandam.. Godīgi sakot apnicis! Vēl joprojām neesmu sapratis treneru sastāva izvēli - kāpēc malā palika vairāki garie, kas noderētu situācijās kad Bērzs un Meiers dabū 5 piezīmes (daļa no tām droši vien būtu viņu), bet tad mums paliek Vecvagars un Kārlis..

  +1 [+] [-]

, 2015-09-17 19:45, pirms 9 gadiem
zigiss rakstīja: ok kur bija viņa lielās kļūdas, ko nepareizi darīja? vienīgais kurš zem groza stabili spēj dabūt bumbu grozā. nepiekrītu, ka vainīgs pie mīnusies, ja pārējie viņu ignorē un aizrāvās ar primitīviem 3p
Spēles sākumos viņš vienmēr nospēlē var teikt, ka pat fantastiski, bet pēc tam "pazuda". Labi, noteikti nebija sliktākais, bet nebija arī no tiem, kas varētu pavilkt. Tā teikt neitrāls, nemanāms pārējā spēles daļā, bet likt viņu šodien pirms Meiera un Mejera gan noteikti nevar.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2015-09-17 19:46, pirms 9 gadiem
Redneck rakstīja: rezultātus rada parādītais spēku samērs un meistarība laukumā....
1 spēlē var viskaut kas notikt. Būtu spēļu sērijas skats būtu droši vien stipri savādāks, nemaz nerunājot par grupu sastāvu izmaiņām.

     [+] [-]

, 2015-09-17 19:46, pirms 9 gadiem
zigiss rakstīja: sorry vecīt, es jau zinu ka esi ciparu fans un neinteresējies kas laukumā notiek
trīs reizes aizmet garām, vienreiz smuki iedanko un tev ir jauns favorīts?
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2015-09-17 19:47, pirms 9 gadiem
Redneck rakstīja: un? tas nekādi nemaina to, ka mūsu grupa nebija vājākā EČ
Bija gan, Lietuva vieniigaa specigaa komanda bija no grupas

     [+] [-]

, 2015-09-17 19:47, pirms 9 gadiem
flipsider rakstīja: Grieķija ir EČ 2004 futbolā, mixes grib teikt, ka viņi nebija to pelnījuši, jo nespēlēja ar citām grupām....
HAH, kādus murgus vēl izdomāsi
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +3 [+] [-]

, 2015-09-17 19:47, pirms 9 gadiem
Didziz rakstīja: tādā gadījumā ar tevi vispār nav jēgas runāt, ja visu novērtē pēc tā, kā tas izskatās
ok izskaidro Freimaņa vainu, kad komandas biedri ārējie spēlētāji met tizlus 3p (vai atdod bumbu grieķiem rokās) un paši atļauj grieķiem iemest ātrajā. Freimanim esot zem pretinieku groza bija jābūt ātrākajam un jāapdzen mazie atskrienot aizsardzībā??! vai kad Freimanim 3 sek kļūdas - vainīgs, ka mazie bremzē piespēli?
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2015-09-17 19:49, pirms 9 gadiem
zigiss rakstīja: ok izskaidro Freimaņa vainu, kad komandas biedri ārējie spēlētāji met tizlus 3p (vai atdod bumbu grieķiem rokās) un paši atļauj grieķiem iemest ātrajā. Freimanim esot zem pretinieku groza bija jābūt ātrākajam un jāapdzen mazie atskrienot aizsardzībā??! vai kad Freimanim 3 sek kļūdas - vainīgs, ka mazie bremzē piespēli?
vainīgi jau vienmēr ir citi. Pats Freimanis divreiz pamanījās divreiz aizmest garām 3pts kaut turnīrā bija 1/15 vai kaut kas taml.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +3 [+] [-]

, 2015-09-17 19:51, pirms 9 gadiem
your_ufo rakstīja: Blūms visu čempionātu ir puļījis zilās troikas, kā arī pārbaudes spēlēs tas pats. Sēdēšana uz rezeristu soliņa ir nākusi tikai par sliktu, pārliecības nav. Jāni Blūm ja tu lasi šo, lūdzu mēģini iet caurgājienā tās troikas vietā.
viņš noteikti lasīs 8to lapu komentāros

     [+] [-]

, 2015-09-17 19:51, pirms 9 gadiem
Nemākam noturet parsvaru.
Laikam pie +17 sadomajas, ka spele uzvareta.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2015-09-17 19:52, pirms 9 gadiem
[quote didziz]
vēlviens alkohola aizlietais fans, kurš skatījies kādu citu spēli.
Freimanis ar 4 kļūdām un -21 +/- bija viens no labākajiem? WTF
viņš laikam viens spēlēja, kad sanāca -21, ja nejēdz ko stati izsaka, palasi pasakas..., kas tad sākumā lielo pārsvaru panāca, viņam vajadzēja ķert grieķu ātros uzbrukumus vai segt 3ptniekus, āmurgalva wtf..

  +3 [+] [-]

, 2015-09-17 19:52, pirms 9 gadiem
Pamatigi kaitina tie Bluma talmetieni.
Nu šausmas, var tak izspelet uzbrukumu nevis uzreiz puļit troiku.

  +2 [+] [-]

, 2015-09-17 19:52, pirms 9 gadiem
Redneck rakstīja: bet 3 komandas no mūsu grupas ir 8niekā, kā tad tā?
Mūsu grupa bija visvienlīdzīgākā LV, CHE un BEL, praktiski demonstrējo to, ko LTU grupu turnīrā
par Lietuvu viss ir skaidrs, to Slovēniju, kas bija pret mums, uzvarētu vesela kaudze komandu, un čehi izšāva pret Horvātiju. Ja tu domā, ka šāds rezultāts būtu 10/10, jo tāds ir komandu objektīvais spēks, tad tu dzīvo paralēlā realitātē, puis.

  +1 [+] [-]

, 2015-09-17 19:52, pirms 9 gadiem
Redneck rakstīja: Lielākā vaina ir tā ka puse no izlases spēlētājiem ir individuāli vājāki meistarībā
Par ko vājāki? Par nepaņemtajiem?

Esi skatījies jaunatnes čempjus ar Latvijas piedalīšanos? Ar ļoti retiem izņēmumiem, visi LV basketbolisti neprot spēlēt 1 uz 1 ne aizsardzībā, ne uzbrukumā, jo ir nepareiza pozīcijas ieņemšana, lēna un nepareiza kāju darbība, u.c.. Analizējot visus lielās izlases spēlētājus, redzam, ka tieši spēle 1 pret 1 ir vājākais spēles elements, ko tieši izmantoja Francija un Grieķija.

     [+] [-]

, 2015-09-17 19:53, pirms 9 gadiem
Redneck rakstīja: kāpēc joprojām nenovērtējam pretinieku?
Makam novertet, bet...
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2015-09-17 19:54, pirms 9 gadiem
kormorans rakstīja: [quote didziz]
vēlviens alkohola aizlietais fans, kurš skatījies kādu citu spēli.
Freimanis ar 4 kļūdām un -21 +/- bija viens no labākajiem? WTF
viņš laikam viens spēlēja, kad sanāca -21, ja nejēdz ko stati izsaka, palasi pasakas..., kas tad sākumā lielo pārsvaru panāca, viņam vajadzēja ķert grieķu ātros uzbrukumus vai segt 3ptniekus, āmurgalva wtf..
pamēģini, lūdzu, vēlreiz un šoreiz saprotamā latviešu valodā paskaidrot, ko tu domā ar šiem vārdu savārstījumiem.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja