Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:1, Did:0, useCase: 3

Vai ASK pārkāpumi sāk kļūt par sistēmu?

Andris Vētra
Andris Vētra

Vai ASK pārkāpumi sāk kļūt par sistēmu?
Miledžs ilgstoši spēlējis
bez darba atļaujas

Par strādāšanu bez darba atļaujas un atrašanos Latvijā bez derīgas vīzas sodīti basketbola kluba "ASK Rīga" basketbolisti Kērtiss Miledžs un Ārons Bramlets.

Administratīvā pārkāpuma protokols par ASV pilsoņu nodarbināšanu bez darba atļaujas noformēts arī klubam "ASK Rīga". Spēlētāji bez darba atļaujas strādājuši no 1. septembra, bet vīza vienam bija beigusies 6.decembrī, bet otram - 12. decembrī.

Šis ir jau otrais gadījums, kad "ASK Rīga" sastāvā spēlējošajiem viesspēlētājiem nav noformētas darba atļaujas. Problēmas radās jau aprīlī, kad par strādāšanu bez darba atļaujas jau tika sodīts gan Toraijs Bragss, gan klubs.

Diskusijas vērts ir jautājums, vai Latvijas Basketbola savienībai (LBS) nebūtu šoreiz jāpiemēro arī kāds sods sportiskā izteiksmē - atņemti vairāki iegūtie punkti LBL, piešķirti tehniskie zaudējumi vai tml., jo šie pārkāpumi ir vismaz nekorekti attiecībā pret pārējiem klubiem, kuri likumus nav pārkāpuši. Vēl ir iespējama situācija, ka kāds cits LBL klubs, piemēram, "Barons/LMT" vai BK "Ventspils" iesniegtu protestu.

Piemēram, Anglijas premjerlīgas futbola klubam "Southampton" 1999. gadā ilgstoši radās problēmas noformēt darba atļauju Lielbritānijā Latvijas futbolistam Marianam Paharam, taču klubs neatļāvās pieteikt Paharu spēlēm, rēķinoties ar iespējamām sekām.

Izmantotie resursi:
LTV Ziņu dienests

Foto: Romāns Kokšarovs, "Sporta Avīze"

Slēpts komentārs: KrishO

     [+] [-]

, 2007-12-22 14:23, pirms 17 gadiem
p.s tas pats Yu-Gi-Oh ir siiks 15 gadiigs (zinu vinju) Valmierietis, kursh te vienmeer totaali nodirsh ask, taadi pashi ir arii paareejie te, kuri var atljauties tikai te rakstiit.

  +1 [+] [-]

, 2007-12-22 14:25, pirms 17 gadiem
-> ilzīte dīvaini bet Tavs komentārs noliek visu pa plauktiņiem nu gandrīz visu! es kaut kā esmu pa vidu šiem visiem 3 "lielajiem" klubiem!

Tikai viena nenozīmīga piebilde: ir vērts argumentēti aizstāvēt klubu, ja tas nekaitē paša kluba reputācijai. Un ne visi fani, vai tas ir tas, kurš uzbrūk, vai tas kurš aizstāvās ir objektīvs. Katrā no šīm grupām atradīsies kāds, kurš meklēs kašķi un asumus. Cienu fanus, kuri diskusijā neies personīgās rupjībās un daudz maz objektīvi spēj novērtēt situāciju!

Ceru, ka LBS visu noliks pa plauktiņiem!

esports.lv lai vienmēr paliek neitrāls!

  +3 [+] [-]

, 2007-12-22 14:27, pirms 17 gadiem
Anton, ir tāda lieta - tiesību normu hierarhija, likumi šajā hierarhijā atrodas augstāk par kādas organizācijas (šajā gadījumā LBS) noteikumiem (pēc kuriem spēlētājiem nepieciešamas licences, kuras arī bija). Bez darba atļaujām spēlēt nedrīkstēja, un nav vairs svarīgi, ka bija/nebija licences, likums ir pārkāpts.

  +1 [+] [-]

, 2007-12-22 14:31, pirms 17 gadiem
Atkārtošu to, ko pieminēju iepriekšējā topikā par ASK problēmām - klubam nav vajadzīgs ģenerāldirektors un ģenerālmenedžeris, jo pietiek tikai ar vienu no viņiem... šķiet, ka viņi paši nesaprot, kurš par ko atbild. Birokrātija nav vajadzīga par daļēju valsts naudu.

pats esmu ASK atbalstītājs, taču kaut kas vadības līmenī būtu jāpamaina

     [+] [-]

, 2007-12-22 14:39, pirms 17 gadiem
->Andris Vētra, piekrītu par to hierarhiju, bet rezultāta anulēšana/neanulēšana/soda piespriešana/un_daudz_ko_citu mūsu sportā regulē tikai un vienīgi attiecīgā federācija! Šajā gadījumā LBS. Gribētu es redzēt tos noteikumus, kas regulē atbildību par šādiem pārkāpumiem un sodus, kādus drīkst piespriest LBS par šāda veida pārkāpumiem.

Vai kaut ko tādu ir iespējams ielikts šī raksta ietvaros?
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2007-12-22 14:47, pirms 17 gadiem
Sods ir jāsaņem un jāsaņem bargs. Varbūt ne naudas izteiksmē, bet, piemēram, neļaut šiem pārkāpējiem spēlēt tik ilgu laiku, cik ilgi beigusies vīza. Respektīvi, sākot no janvāra, Miledzs un Bramlets nespēlē 20 dienas. Soda naudu arii jāliek. Citādi būs tā- nu nesodisim, citādi nebus mums vairs basketbols, nu lai dara, ko grib.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +2 [+] [-]

, 2007-12-22 14:55, pirms 17 gadiem
Par spēļu rezultātu anulēšanu- pirmajā reizē tas būtu stulbi, bet ja gada laikā atkārto vienu un to pašu kļūdu, varbūt kādam tomēr kkas nav aizgājis. Nu- samaksās ASK tos 300Ls, nekas nemainīsies. Šoreiz noteikti vajadzīgs kas bargāks.

Pārējie jau arī gudrīši- ķipa mēs te nedrīkstam nospriest, kas jāpiešķir, kas nē. Nu i spriedīšu, apturi mani. Tieši tam šie komentāri ir domāti- lai izteiktu savu viedokli. Kāds vēl grib aizliegt, ka, redz, neprofesionālie lietotāji izsaka savas debilās domas.

Likums tika pārkāpts, vienalga, cik nozīmīgs tas bija. Tā tomēr ir ētika, kura ir jāievēro. Atbalstu, ka tajā LBL anulētu punktus, kas gūti pēc tā 9. decembra.

     [+] [-]

, 2007-12-22 14:57, pirms 17 gadiem
-> Anton, piedod ... bet nu ja autoram ir labi ar redzi, tad ceru, šim rakstam tomēr sagaidīt papildinājumu - tas būtu viens liels pluss autoram kā žurnālistam. Un manās acīs tikai celtu esports.lv kompetenci!

  +3 [+] [-]

, 2007-12-22 14:58, pirms 17 gadiem
Anton, mošķi, ideja bija tāda, ka tai licencei nav nekāda spēka, ja viņi nedrīkst te strādāt/spēlēt, jo nav darba atļaujas (jo tā ir prioritāra).

Kvēlākajiem "ASK Rīga" atbalstītājiem iesaku nesatraukties, jo skaidrs, ka Kehra LBS, visdrīzāk, neko nemainīs, lai nākotnē varētu atņemt punktus, piešķirt tehniskos zaudējumus vai tml. Tieši tāpēc jau arī rakstīju - "diskusijas vērts jautājums", lai paredzētu tādu iespēju nākotnē, lai neturpinātos šī visatļautība, kad spēlē spēlētāji bez darba atļaujām, uzturas Latvijā bez uzturēšanās atļaujām u.tml.

Nav tas normāli, bija arī BK "Ventspils" gadījums šosezon, kad baidījās uz izbraukuma spēlēm doties viens spēlētājs (domāju, ka zinām, par ko ir runa). Un ir jāparedz pavisam oficiāli sodi, ne tikai no Imigrācijas dienesta puses naudas izteiksmē, bet arī no LBS. Tehniskais zaudējums ir visai normāls sods, vai kādi atņemti punkti, lai klubi nevarētu atļauties ignorēt Latvijā spēkā esošos likumus. Un te nav runa par "ASK Rīga" (kuriem šis ir jau otrais gadījums pusgada laikā), bet par sistēmu kā tādu. Šādi pārkāpumi nedrīkst kļūt par sistēmu.

Ja LBS un Kehris drīzumā nenāks klajā ar ierosinājumiem, kā rīkoties līdzīgos gadījumos, tad drīz klubi vispār netērēs laiku darba atļauju kārtošanai, jo sodi nav no lielajiem. Par Bragsu "ASK Rīga" samaksāja 2 000 Ls sodu, pats spēlētājs 150 Ls. Cik % no, piemēram, Miledža algas tas ir, rēķināt lieki - nenozīmīgas summas.

  -1 [+] [-]

, 2007-12-22 15:03, pirms 17 gadiem
-> peto ne mums lemt par LBS sankcijām! + būs sankcijas no valsts puses klubam & spēlētājiem

     [+] [-]

, 2007-12-22 15:08, pirms 17 gadiem
-> Andris Vētra, par ideju man ir skaidrs, bet vai nebūtu iespējams ar esports.lv palīdzību tikt pie regulām, kuras paredz sodus no LBS puses par attiecīgiem pārkāpumiem (spēlēšanu bez darba atļaujas) ??? Jo attiecīga licence tak netiek anulēta?! vai arī ir tāds punkts, kas anulē arī licenci?

  +3 [+] [-]

, 2007-12-22 15:16, pirms 17 gadiem
mošķi, ne mums lemt gan, bet kāpēc mēs nevaram dalīties iespaidos un viedokļos, kas būtu jādara? Kamēr visi klusē, nekas jau nemainās. Samaksās ASK tos 150LS un viss turpināsies. Redzams, ka arī LBS jāuzņemas atbildība, jo ASK sods acīmredzami bija daudz par mazu, lai aizdomātos, kas par lietu. Piekrītu Andrim Vētrai. Jādomā normālāki soļi, lai nekas tāds vairs nenotiktos. Tad vienubrīd apsēdīsimies uz pakaļas, kad piem. ULEB 1/2 finālā mums šito iebāzīs sejā un diskvalificēs vēl.

  +2 [+] [-]

, 2007-12-22 15:24, pirms 17 gadiem
P.S- kāds te kko kakā, ka mums ar ASV esot bezvīzu režīms. CIk zinu, tad nav tak. Ar Kanādu nesen apstiprināja, bet ar ASV man liekas toč nav.

  +3 [+] [-]

, 2007-12-22 15:25, pirms 17 gadiem
mošķi, formāli jau nav pārkāpts LBL nolikums www1.basket.lv , kur noteiktas sankcijas par spēlēšanu bez licences, kuru izsniegšanas kārtību reglamentē šie noteikumi:
www1.basket.lv

Tas jau vien ir nožēlojami, ka LBL nolikumā nekas šādiem gadījumiem vispār nav paredzēts, pie tam - aprīlī jau bija precedents, taču nekas jauns šīs problēmas risināšanai nav parādījies (LBL nolikums apstiprināts septembrī).

Tomēr LBL nolikums un "Spēlētāju licencēšanas noteikumi" u.tml. izdotie dokumenti ir statusa ziņā zemāk stāvoši par likumiem un licence nevar būt spēkā. Tātad būtu jāpiemēro tāds pats sods (0:20 zaudējums, 0 punkti, 300 Ls), kāds ir par spēlēšanu bez licences. No otras psues - nožēlojama ir LBS sistēma, ka izsniedzot licenci neskatās vai vispār ir darba atļauja.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2007-12-22 18:19, pirms 17 gadiem
--> Anton, 2007-12-22 14:12

Nē, mana doma nebija gluži tāda, ka "davai, tagad anulējam ASK spēles". Tas ko es teicu, ka tām komandām, kuras ir spēlējušas pret ASK no tā datuma, kad papīri nav kārtībā Miladžam un Bramletam, būtu tiesības prasīt, lai anulē šos rezultātus.

Respektīvi, neesmu par to, lai automātiski tik bargi sodītu ASK, bet gan par to, lai tiktu sasaukta kāda LBS komisija, lai ASK pretinieki gūtu kādu oficiālu viedokli vai lēmumu, par to vai tas ir normāli, ka pret viņiem (ASK konkurentiem) ir spēlējuši spēlētāji, kuriem nav bijusi kārtībā visa dokumentācija.
Un komisija tad lai arī izdara kādu slēdzienu. Ja reiz pateiks, ka viss ir kārtībā, tad jau arī pārējie drošu sidri varēs beigt ķēpāties ar papīriem, bet ja reiz LBS pateiks ka ASK tomēr ir ko pārkāpusi, tad principā sods varētu būt arī iepriekšējo spēļu anulēšanu, jo tie spēlētāji tajā laikā nedrīkstēja spēlēt (strādāt, jo nebija darba atļaujas).

Principā tā bija tā mana doma.

Starpcitu, domāju, ka rezultātu anulēšana būtu pārāk drastisks sods.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2007-12-23 19:56, pirms 17 gadiem
Mani darba kolēģi padarbojušies gan, cik atceros kādus gadus nesen BK SKONTO jau dabūja iekšās par to ( Hils un vēl viens melnais, uzvārdu neatceros), bet nē mācība nav nākusi, es piekrītu tiem, kas saka: sods ir jāsasņem