Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource542 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource542), Fid:2668, Did:0, useCase: 3

Diletanta piezīmes. Bet ne tikai par futbolu

Jānis Matulis
Jānis Matulis

Diletanta piezīmes. Bet ne tikai par futbolu
Marianam Paharam vēl neizdevās tikt pie uzvaras. Jāstrādā!
Foto: F64/Romāns Kokšarovs

2016. gada Eiropas čempionāts Latvijas futbola izlasei beidzies ar diezgan lielu fiasko. Desmit spēlēs nevienas uzvaras, 6. vieta savā grupā, kas šajā čempionātā mums dod zemāko vietu (48.), kopš atkal kā neatkarīga valsts piedalāmies Eiropas un pasaules čempionātos. Arī visos papildus un tehniskajos rādītājos esam apmēram turpat: vidēji spēlē gūti 0,6 vārti (44.), vidēji spēlē ielaisti 1,9 vārti (48.), vārtu starpība - 13 (48.), sitieni pa vārtiem - 8,4 (46.), piespēles - 79% (49.), bumbas kontrole - 39 % (48), sodi - 139 (38.), brīdinājumi - 26 (47.). Bet dažs futbola "profesors" vēl iebilst, ka 48. vieta neesot objektīva.

Pēdējo dienu izcilākais citāts: "Tomēr rēķināt Latvijas izlases vietu uz Eiropas kartes, izejot tīri no iegūtajiem punktiem un salīdzinot to ar citu grupu komandām, ir diletantiski. Protams, nav arī īsti cita veida, kā to rēķināt (un vai šai gadījumā vispār to ir jēga darīt?!), taču grupas spēks ir jāņem vērā. Ja Kazahstānas vietā mūsu grupā no pēdējā groza būtu Andora vai Sanmarīno, Latvijai piecu punktu vietā, visticamāk, būtu 10 punkti un 6.pozīcijas vietā būtu 5.pozīcija. Abstraktā vieta uz Eiropas kartes strauji uzlabotos."
Var jau būt, ka tiešām strauji uzlabotos, bet tas ir pieņēmums bez argumentu seguma. Argumenti, ka dažbrīd pret dažām komandām epizodiski spēlējām cienīgi, ir tukši no graudiem kā no kombaina ārā krītošie salmi. Jo futbolā skaita tikai tos cāļus (bumbas!), kas pabijuši vārtos. Tam, ka dažās epizodēs esam bijuši līdzvērtīgi ar čehiem, islandiešiem vai turkiem, ir tikai nozīme savas pašapziņas celšanā. Tikpat labi varam salīdzināt mūsu labākā sprintera Ronalda Arāja spējas ar Useinu Boltu. Ronaldam ir garš solis, laba starta reakcija un dažus metrus viņš spēj turēt Boltam līdzi, bet ne jau visus 100 metrus. Par ko uzskatāmi liecina latvju futbola boltu statistika raksta ievadā.

Pieņemot pārmetumus diltetantismā, vismaz prieks, ka tādi paši diletanti ir arī... Eiropu pārraugošā futbola organizācija UEFA. Ko dara UEFA, lai noskaidrotu, kura no visu grupu trešajām vietām pa taisno tiks uz finālturnīru? Neko ekstra ordināru. To pašu, ko žurnālists Matulis. Proti veido koptabulu no visām 3. vietām, taču tā kā dažās grupās bija sešas, citās piecas izlases, tad neņēma vērā rezultātus pret grupas pēdējo izlasi tajās grupās, kur spēlēja seši. Turkiem, kas bija trešā izlase mūsu A grupā, zudumā gāja divi neizšķirti 1:1 pret grupas vājāko komandu Latviju. Un beigu beigās viņi ar 16 punktiem iznāca tie laimīgie, kas uz finālturnīru tika bez pārspēlēm. Lai cik tas arī jocīgi neliktos - no vienas no spēcīgākajām grupām (Islande, Čehija, Turcija, Nīderlande).

Trešo vietu ieguvēju konkurence

Vieta valsts grupaspēlesu-n-zvārtipunkti
1. TurcijaA85-1-212-716
2. UngārijaF84-3-18-515
3. UkrainaC84-1-311-413
4. NorvēģijaH84-1-38-1013
5. DānijaI83-3-28-512
6. ZviedrijaG83-3-211-912
7. ĪrijaD83-3-28-712
8. BosnijaB83-2-311-1211
9. SlovēnijaE83-1-410-1110

Kad es, šādā pašā veidā, vadoties pēc UEFA kritērijiem, sastādu sesto izlašu tabulu, lasu futbola "profesora" pārmetumus diletantismā. Esmu diletants vai sektants, bet...

Sesto vietu iegvēju konkurence

Vieta valsts grupaspēlesu-n-zvārtipunkti
1. GrieķijaF101-3-67-146
2. LatvijaA100-5-56-195
3. MaķedonijaC101-1-86-184
4. MoldovaG100-2-84-162
5. MaltaH100-2-83-162
6. SanmarīnoE100-1-91-361
7. AndoraB100-0-104-360
8. GibraltārsD100-0-102-560

Ņemot vērā tās izlases, kas mums priekšā, kā arī 2016. gada čempionāta rīkotāju Franciju, mums iznāk 48. vieta 54 valstu konkurencē 2016. gada Eiropas čempionātā.

Jaunākajā - oktobra - UEFA izlašu rangā, kurā tiek ņemti vērā pēdējo trīs kvalifikācijas ciklu rezultāti, Latvija ieņem 43. vietu 54 dalībvalstu konkurencē. Aiz mums Kipra, Moldova, Maķedonija, Kazahstāna, Luksemburga, Lihtenšteina, Fēru salas, Malta, Andora, Sanmarīno un Gibraltārs. Jaunajā rangā droši vien būsim vēl kādu vietu zemāk.

Bet tiem, kas sūdzas par izlozi un stiprajām grupām, varu tikai ieteikt vērsties pie UEFA diletantiem ar kādu no diviem priekšlikumiem. 1) Turpmāk Eiropas čempionātus rīkot pēc apļa sistēmas, katrai valstij ar katru sacenšoties gan savā laukumā, gan izbraukumā. Kas tad tas ir? Katrai izlasei tikai 106 spēles. Toties būs matemātiski precīzi un sportiski taisnīgi noskaidrota katras izlases vieta Eiropas futbola kartē. 2) Šis ierosinājums varbūt negūs popularitāti, taču tā var nošaut daudz zaķu: proti, tāpat kā tas ir baskebolā un futbolā, Latvija ar Eiropas futbola autsaideriem rīkot t.s. Eiropas mazo valstu čempionātus. Tad arī uzvaru mums var būt vairāk.

P. S. Mans viedoklis par Paharu? Lai strādā!

1 2 37 komentāri

  +3 [+] [-]

, 2015-10-15 19:18, pirms 9 gadiem
Matulu Jankam šoreiz pilnīga taisnība- jāraugās, kāds ir "sausais atlikums", bet tas ir loti sauss - pēdējā vieta grupā, nevienas uzvaras, vārtu starpība - 13 ! Šī nav brīvā cīnja, kur punktus dod par aktivitāti! Mēs esam totāli vāji, un vieta Eiropas piektā desmita beigās ir pilnīgi objektīva un precīza! Nav te ko tēlot gudrinieku un mēmo spečuku , neatceros to "profinju", kurš bārstīja domu graudus, ka esam baigi stiprie, un statistikai nav objektīva pamata. Janka, tev ir taisnība!

     [+] [-]

, 2015-10-15 19:18, pirms 9 gadiem
Grieķiem laikam sanāk vairāk kā 2 punkti

     [+] [-]

, 2015-10-15 19:38, pirms 9 gadiem
Nāciju līga Eiropas futbolā startēs jau pēc diviem gadiem. Tas būs tiešām interesants turnīrs visām izlasēm. Arī Latvijai, kas dalību tajā sāks zemākajā grupā. Un droši vien uzreiz arī kāps augstāk,

  +1 [+] [-]

, 2015-10-15 19:48, pirms 9 gadiem
Iļja Poļakovs rakstīja: Nāciju līga Eiropas futbolā startēs jau pēc diviem gadiem. Tas būs tiešām interesants turnīrs visām izlasēm. Arī Latvijai, kas dalību tajā sāks zemākajā grupā. Un droši vien uzreiz arī kāps augstāk,
Lasīju Tavu komentāru pirmdienas Dienā. Kaut kas man tur patika.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2015-10-15 21:02, pirms 9 gadiem
pernambucano rakstīja: Kāds gan tur diletantisms..kur esam tur esam, jānoslauka puņķi un jāstrādā tālāk!
šeit ir cīņa starp diviem žurnālistiem..

  +1 [+] [-]

, 2015-10-15 21:11, pirms 9 gadiem
Ak jel. Vai tiešām man būs jāsāk vērtēt hokejs?

Protams, ka UEFA izmanto šādus rādītājus, jo, citējot sevi, "nav arī īsti cita veida, kā to rēķināt". Taču UEFA nekad neizdarītu tālejošus, aprakstošus secinājumus par izlašu spēku un nekladzinātu, ka, piemēram, Nīderlande ir vājāka par Albāniju. Izloze ir izloze - īstenībā Latvijai kopumā nav ko sūdzēties, jo vēsturiski ir bijušas labas izlozes (reizēm tas tika izmantots, reizēm nē), arī PK2018 izloze ir laba un jāpieprasa, lai "Matuļa rangā" Latvija iesprauktos TOP30. Taču ja tā arī notiks (pateicoties uzvarām pār Fēru salām un Andoru), bet vienlaikus būsim visai bezcerīgi pret pirmo trīs grozu komandām, es teikšu, ka nav bijis labāk (pat sliktāk!) nekā Euro2016, toties Matuļa kungs paziņos, ka "Beidzot futbolistiem progress!", jo visu izsaka rezultāti. Un tad man atkal nāksies rakstīt viedokli "uz otru pusi", ka patiesībā tā nav.

Vismaz paldies par P.S.

     [+] [-]

, 2015-10-15 22:38, pirms 9 gadiem
Jānis Matulis rakstīja: Lasīju Tavu komentāru pirmdienas Dienā. Kaut kas man tur patika.
Tas ir mājiens, lai atbildu ar to pašu? Jā, zini, man arī kaut kas patika tavā (ar lielo tikai vēstulēs!) komentārā. Tā anekdote par mēbelēm. Bet tu paskaiti, cik tad to mauku palicis?! Lielākā daļa ir nomainīta, atstātas vien labākās, bet jaunās ir tādas, ka nu! Vienīgais, kam nepiekrītu, ka Latvijas futbols otrdien tika apbērēts. Iepliķēts sāpīgi, bet apbērētie neņem nost punktus četrreiz no astoņām spēlēm pret pār sevi spēcīgākiem pretiniekiem... Kad mūsu ledus vīri tā pēdējoreiz izdarīja? Vai - basketbola ar maniem bijušajiem cīņu biedriem sastāvā?

  +1 [+] [-]

, 2015-10-15 23:00, pirms 9 gadiem
protams, ka, ja ir kāda "rangā" vājaka komanda mums ir jāuzvar tas ir " pašsaprotami!", bet tajā pat laikā neviens nerunā par to, ka baltijas valstīs futbols nav numur 1 !!! un mēs esam ļoti mazi uz kopējā fona, lai kas nāktu pretī.salīdzinājumā ar lielāko daļu Eiropas! Un tas ko Marians ir minījis Latvijas futbolā, no ļoti maziem resursiem izspiest skatāmu futbolu, jau vien ir vērā ņemami!!!! Cik mums ir TOP līgu radoši pussargi?? Varbūt A.Cauņa un viss,(tieši par šo brīdi), bet kā mūsējie nospēlēja un kādu futbolu rādija šinī ciklā??? Lai arī nav tās UZVARAS, te bija ko redzēt! Beidzot!! mums ir arī pretuzbrukumi, kas ir bīstami!! Kad pēdējo reizi jūs redzējāt, ka mūsu izlase uzbrūk? Personīgi es par izlasi un M. Pahara spējām varēšu riet pēc nākamā cikla. Ja (no 4 ņemamām spēlēm) paņems 3+neizšķirts būs izcili, plus kāds neizšķirts vai uzvara pret top3 grupā! Pirms rejiet Paskatietie kas citiem pagalmā!!!

  +1 [+] [-]

, 2015-10-16 00:00, pirms 9 gadiem
kad sunim nav ko darīt, viņš laiza olas. Nu kaut kas līdzīgs jau sāk parādīties arī te

  +2 [+] [-]

, 2015-10-16 11:33, pirms 9 gadiem
Atceros "Vienotības" vēlēšanu saukli par Valdi Dombrovski - " Ļausim strādāt". It kā viņam kāds būtu aizliedzis strādat.

  +1 [+] [-]

, 2015-10-17 15:42, pirms 9 gadiem
Edmunds Novickis rakstīja: Ak jel. Vai tiešām man būs jāsāk vērtēt hokejs?

Protams, ka UEFA izmanto šādus rādītājus, jo, citējot sevi, "nav arī īsti cita veida, kā to rēķināt". Taču UEFA nekad neizdarītu tālejošus, aprakstošus secinājumus par izlašu spēku un nekladzinātu, ka, piemēram, Nīderlande ir vājāka par Albāniju. Izloze ir izloze - īstenībā Latvijai kopumā nav ko sūdzēties, jo vēsturiski ir bijušas labas izlozes (reizēm tas tika izmantots, reizēm nē), arī PK2018 izloze ir laba un jāpieprasa, lai "Matuļa rangā" Latvija iesprauktos TOP30. Taču ja tā arī notiks (pateicoties uzvarām pār Fēru salām un Andoru), bet vienlaikus būsim visai bezcerīgi pret pirmo trīs grozu komandām, es teikšu, ka nav bijis labāk (pat sliktāk!) nekā Euro2016, toties Matuļa kungs paziņos, ka "Beidzot futbolistiem progress!", jo visu izsaka rezultāti. Un tad man atkal nāksies rakstīt viedokli "uz otru pusi", ka patiesībā tā nav.

Vismaz paldies par P.S.
Kādu laiciņu nebiju pie datora, tādēļ Tev atbildu tikai sestdien. Atbildēšu pa punktiem.
1. Apsveicu Tavu vēlmi darboties hokejā. Mums jau sen vajag jaunas asisnis. Nāc, darbojies! Labprāt palīdzēšu.
2. UEFA par izlašu spēku kladzina, veidojot rangus un liekot izlases grozos. Viņiem arī nekas cits nav jākladzina.
3. Man liekas, ka es arī nekladzinu, ka Latvija vājāka par Andoru vai Gribraltāru. Sausi izrēķinu, ka mums 2016. gada EČ ir 48. vieta. Kas tur nepareizs?
4. Ja Tu saki, ka Latvijai nav ši 48. vieta, tad varbūt sūdzies UEFA. Es tur neesmu vainīgs, un tas nav arī mans rangs.
5. Ja Latvijai PK2018 būs 14 punki, kā Tu prognozē, cepuri nost! Taču par to parunāsim tad, kad tas cikls būs beidzies. Man nepatīk grēbstīties utopiskās iztēlēs, kas būs, ja būs. Daudzi, iespējams arī Tu, bija optimisti, ka Pahars jau ar pirmo piegājienu uzvedīs Latviju futbola Stikla kalnā. Iznāca ne gluži tas.
6. Vai futbola izlasei iespējams tāds progress, kā šur tur esmu lasījis - 2018. gada finālturnīrs? Nezinu. Vai es esmu pret to? Nē. Es gribu pat lai visu mūsu sporta veidu komandas uzvar olimpiskajās spēlēs un pasaules čempionātos.

Par P. S.
Paharam ir ne tikai jāmācās trenēt, bet arī runāt, lai neko lieku nepateiktu. Pēc pēdējās spēles viņš dažās vietās varēja arī paklusēt, vai paturēt pie sevis.
Nezinu, cik Tu esi liels futbola fanātiķis, es 2003. gada rudenī uz Stambulu aizbraucu par savu naudu, 400 dolāri. Lauku Avīze pēc tam man gada ballē pasniedza balvu - pulksteni apmēram 25 latu vērtībā, par iniciatīvu. Tā kā, runājot kaimiņu tautas terminos, esmu... muļķis ar iniciatīvu. Labāk būtu atdevuši tos 400 dolārus...

  +1 [+] [-]

, 2015-10-17 15:59, pirms 9 gadiem
Iļja Poļakovs rakstīja: Tas ir mājiens, lai atbildu ar to pašu? Jā, zini, man arī kaut kas patika tavā (ar lielo tikai vēstulēs!) komentārā. Tā anekdote par mēbelēm. Bet tu paskaiti, cik tad to mauku palicis?! Lielākā daļa ir nomainīta, atstātas vien labākās, bet jaunās ir tādas, ka nu! Vienīgais, kam nepiekrītu, ka Latvijas futbols otrdien tika apbērēts. Iepliķēts sāpīgi, bet apbērētie neņem nost punktus četrreiz no astoņām spēlēm pret pār sevi spēcīgākiem pretiniekiem... Kad mūsu ledus vīri tā pēdējoreiz izdarīja? Vai - basketbola ar maniem bijušajiem cīņu biedriem sastāvā?
Arī Tev, Iļja, atbildēšu pa punktiem.
1. Vai es no Tevis gaidu uzslavas? Dies' pasarg! Man kā Latvijas Pohujsitu kustības izveidotājam pilnīgi pietiek ar to, ka Bulta šad tad nolaiza man roku.
2. Man jau liekas, ka jaunajos laikos šāda sarakste uzskatāma par vēstuli, tāpēc izmantošu sava lauku kaimiņa Roberta Grabja mācīto, ka vēstulēs tomēr lielais burts.
3. Nu mēbeles mums ir tādas, kādas ir. Tieši tāpat kā futbolisti. Ja tā viņus drīkst saukt.
4. Prieks, ka esi optimists attiecībā uz jaunajām mēbelēm. Ja drīkst, aprunāsimies par to pēc nākamā cikla beigām.
5. Skatos, ka arī Tev patīk stastistika: 4 punkti pret varenajiem (Islande, Čehija, Turcija). Tad jau Tu arī sarēķināji, ka Latvijai 48. vieta Eiropā.
6. Nezinu, ko Tu uzskati par ledus vīru varoņdarbiem un kuras izlases pieskaiti elitei, bet hokeja izlase 2014. gadā Minskā ar 3:2 uzvarēja tā gada vicečempionus somus, ar 6:5 ASV, kas laikam, salīdzinājumā ar Latviju (un futbolu arī) Islande gluži nav.

P. S. Futbola žurnālistu viena no lielākajām bēdām ir tā, ka, saskatoties Real, Barcelona un citu garndu spēles TV, viņiem sāk likties, ka Latvija (Latvijā!) arī spēlē futbolu. Man liekas, ka Latvijā pagaidām tikai trenējas... Līdz futbolam tur tālu.

  -2 [+] [-]

, 2015-10-17 19:49, pirms 9 gadiem
Jānis Matulis rakstīja: Arī Tev, Iļja, atbildēšu pa punktiem.
1. Vai es no Tevis gaidu uzslavas? Dies' pasarg! Man kā Latvijas Pohujsitu kustības izveidotājam pilnīgi pietiek ar to, ka Bulta šad tad nolaiza man roku.
2. Man jau liekas, ka jaunajos laikos šāda sarakste uzskatāma par vēstuli, tāpēc izmantošu sava lauku kaimiņa Roberta Grabja mācīto, ka vēstulēs tomēr lielais burts.
3. Nu mēbeles mums ir tādas, kādas ir. Tieši tāpat kā futbolisti. Ja tā viņus drīkst saukt.
4. Prieks, ka esi optimists attiecībā uz jaunajām mēbelēm. Ja drīkst, aprunāsimies par to pēc nākamā cikla beigām.
5. Skatos, ka arī Tev patīk stastistika: 4 punkti pret varenajiem (Islande, Čehija, Turcija). Tad jau Tu arī sarēķināji, ka Latvijai 48. vieta Eiropā.
6. Nezinu, ko Tu uzskati par ledus vīru varoņdarbiem un kuras izlases pieskaiti elitei, bet hokeja izlase 2014. gadā Minskā ar 3:2 uzvarēja tā gada vicečempionus somus, ar 6:5 ASV, kas laikam, salīdzinājumā ar Latviju (un futbolu arī) Islande gluži nav.

P. S. Futbola žurnālistu viena no lielākajām bēdām ir tā, ka, saskatoties Real, Barcelona un citu garndu spēles TV, viņiem sāk likties, ka Latvija (Latvijā!) arī spēlē futbolu. Man liekas, ka Latvijā pagaidām tikai trenējas... Līdz futbolam tur tālu.
Pilnīgs trumulis

     [+] [-]

, 2015-10-17 23:03, pirms 9 gadiem
Jānis Matulis rakstīja: Arī Tev, Iļja, atbildēšu pa punktiem.
1. Vai es no Tevis gaidu uzslavas? Dies' pasarg! Man kā Latvijas Pohujsitu kustības izveidotājam pilnīgi pietiek ar to, ka Bulta šad tad nolaiza man roku.
2. Man jau liekas, ka jaunajos laikos šāda sarakste uzskatāma par vēstuli, tāpēc izmantošu sava lauku kaimiņa Roberta Grabja mācīto, ka vēstulēs tomēr lielais burts.
3. Nu mēbeles mums ir tādas, kādas ir. Tieši tāpat kā futbolisti. Ja tā viņus drīkst saukt.
4. Prieks, ka esi optimists attiecībā uz jaunajām mēbelēm. Ja drīkst, aprunāsimies par to pēc nākamā cikla beigām.
5. Skatos, ka arī Tev patīk stastistika: 4 punkti pret varenajiem (Islande, Čehija, Turcija). Tad jau Tu arī sarēķināji, ka Latvijai 48. vieta Eiropā.
6. Nezinu, ko Tu uzskati par ledus vīru varoņdarbiem un kuras izlases pieskaiti elitei, bet hokeja izlase 2014. gadā Minskā ar 3:2 uzvarēja tā gada vicečempionus somus, ar 6:5 ASV, kas laikam, salīdzinājumā ar Latviju (un futbolu arī) Islande gluži nav.

P. S. Futbola žurnālistu viena no lielākajām bēdām ir tā, ka, saskatoties Real, Barcelona un citu garndu spēles TV, viņiem sāk likties, ka Latvija (Latvijā!) arī spēlē futbolu. Man liekas, ka Latvijā pagaidām tikai trenējas... Līdz futbolam tur tālu.
Jāatzīst, ka šis jau sāk pārvērsties par polemiku, ne diskusiju. :/ Man nudien nepatīk jaukties citos sporta veidos un salīdzināt, taču reizēm citu iespēju vienkārši neredzu. Es taču ne bez iemesla jautāju, kad pēdējoreiz hokejisti vai basketbolisti atņēma punktus par sevi spēcīgākiem pretiniekiem četros no astoņiem mačiem? Tas ir - tieši pusē spēļu? Kāpēc basketbolistus, kuri izšķirošajā spēlē pret Čehiju zaudēja un pamatīgi tu cēli debesīs, bet futbolistus - apbērē? Dubultā morāle. Kāpēc ķeries klāt futbolam? Vai pasaulē maz sporta veidu, kur mūsējie ir vēl izteiktāk pabērnu lomā? Kāpēc nebliez rakstu pēc katra mūsu distanču slēpotāja neveiksmes PK posmā? Runājot, par pārāk dedzīgo skatīšanos uz lielajiem klubiem... Pilnīgas muļķības. Barcelona un Real spēles skatos tikai ČL pusfināla stadijā vai pret ļoti spēcīgiem pretiniekiem. Un tas, ko es iemācos no to maču skatīšanās, ir citi aspekti: ka arī varenā Brazīlija var pamanīties zaudēt ar 1:7, arī sešus gadus pasaules futbolā dominējošie spāņi var klupt, ka arī pasaules labākais centra aizsargs Žeroms Boatengs var būt Mesi pazemots... Domāju, domu būsi sapratis, tāpēc neturpināšu.

Un tie, kurus tu sauc par ne futbolistiem, nez kāpēc ar savu nodarbi ir nopelnījuši kaudzi naudas. Diezin vai LV izlases tālam rezervistam tiktu maksāti vairāki desmiti tūkstoši eiro mēnesī, ja viņš nebūtu futbolists.

Nobeigumam vēl tikai aicinu padomāt par to, kas ir lielāka traģēdija un lielākas kritikas vērts: Latvijas palikšana tevis izdomātā 48. vietā Eiropā, nevis, piemēram, 35., vai tomēr - Nīderlandes nekvalificēšanās? Vai varbūt - pagājušovasar PK astotdaļfinālu sasniegušo grieķu palikšana pēdējā vietā grupā ar Fēru salām? Vai Nīderlandes un Grieķijas izlases pārstāvji arī nav futbolisti? Jēziņ, cik tālu iebraukts!

P.S. Protams, ka pārspīlēju ar Latvijas futbolistu kvalitāti, taču tā nav slikta kā daudzi to mālē. Trūkst tikai divu trīs spēlētāju, lai kļūtu par stabilu Eiropas vidusmēra komandu.

P.P.S. Prozit!

  +1 [+] [-]

, 2015-10-17 23:27, pirms 9 gadiem
Iļja Poļakovs rakstīja: Jāatzīst, ka šis jau sāk pārvērsties par polemiku, ne diskusiju. :/ Man nudien nepatīk jaukties citos sporta veidos un salīdzināt, taču reizēm citu iespēju vienkārši neredzu. Es taču ne bez iemesla jautāju, kad pēdējoreiz hokejisti vai basketbolisti atņēma punktus par sevi spēcīgākiem pretiniekiem četros no astoņiem mačiem? Tas ir - tieši pusē spēļu? Kāpēc basketbolistus, kuri izšķirošajā spēlē pret Čehiju zaudēja un pamatīgi tu cēli debesīs, bet futbolistus - apbērē? Dubultā morāle. Kāpēc ķeries klāt futbolam? Vai pasaulē maz sporta veidu, kur mūsējie ir vēl izteiktāk pabērnu lomā? Kāpēc nebliez rakstu pēc katra mūsu distanču slēpotāja neveiksmes PK posmā? Runājot, par pārāk dedzīgo skatīšanos uz lielajiem klubiem... Pilnīgas muļķības. Barcelona un Real spēles skatos tikai ČL pusfināla stadijā vai pret ļoti spēcīgiem pretiniekiem. Un tas, ko es iemācos no to maču skatīšanās, ir citi aspekti: ka arī varenā Brazīlija var pamanīties zaudēt ar 1:7, arī sešus gadus pasaules futbolā dominējošie spāņi var klupt, ka arī pasaules labākais centra aizsargs Žeroms Boatengs var būt Mesi pazemots... Domāju, domu būsi sapratis, tāpēc neturpināšu.

Un tie, kurus tu sauc par ne futbolistiem, nez kāpēc ar savu nodarbi ir nopelnījuši kaudzi naudas. Diezin vai LV izlases tālam rezervistam tiktu maksāti vairāki desmiti tūkstoši eiro mēnesī, ja viņš nebūtu futbolists.

Nobeigumam vēl tikai aicinu padomāt par to, kas ir lielāka traģēdija un lielākas kritikas vērts: Latvijas palikšana tevis izdomātā 48. vietā Eiropā, nevis, piemēram, 35., vai tomēr - Nīderlandes nekvalificēšanās? Vai varbūt - pagājušovasar PK astotdaļfinālu sasniegušo grieķu palikšana pēdējā vietā grupā ar Fēru salām? Vai Nīderlandes un Grieķijas izlases pārstāvji arī nav futbolisti? Jēziņ, cik tālu iebraukts!

P.S. Protams, ka pārspīlēju ar Latvijas futbolistu kvalitāti, taču tā nav slikta kā daudzi to mālē. Trūkst tikai divu trīs spēlētāju, lai kļūtu par stabilu Eiropas vidusmēra komandu.

P.P.S. Prozit!
1. Kur tad es tos basketbolistus slavēju?
2. Distanču slēpotāji? Es jau 1998. gadā Nagano viņus apbērēju. Tur vispār nav par ko runāt - tas ir tukšums.
3. 48. vieta nav manis izdomāta - tāda Latvijai ir.
4. Nīderlande? Man svešas valstis sportā vispār neinteresē. Nu, un? Kvalificēsies nākmareiz.
5. Ir, ir futbolisti. Arī grieķi. Taču tāpat jau ir par daudz, ja finālturnīram kvalifcējas 24. Tāpat kā basketbolā - puse Eiropas. Futbolā gan 24 no 54 nav puse.
6. Kas ir stabila Eiropas vidusmēra komanda? Vai tā ir Šveice, Austrija, Ungārija, Polija? Ka tikai beigās neiznāk, ka mums vienalga ĻOTI daudz izlašu priekšā. Stāstus, ka mums tikai trūkst divu vai trīs savainoto, klubos aizņemto, pārpārēm jau esmu dzirdējis basketbola sakarā.

P. S. Paldies par prozit, bet viens es nedzeru. Pat sestdienas vakaros ne.

  -3 [+] [-]

, 2015-10-17 23:55, pirms 9 gadiem
Jāni, par dažiem punktiem vairs neatbildēšu, jo viss ir pateikts (bet acīmredzot ne viss ir uztverts...).

Arī par 3. un 4.punktu jau vairāk nekā izsmeļoši pateicu, bet tad vēlreiz - lūdzu, raksti, ka Albānija ir stiprāka par Nīderlandi. Tu par skaitļiem, es par būtību. Es ne tikai apgalvoju, bet skaļi kliedzu, ka Nīderlande ir stiprāka par Albāniju.

Viens ir sauss rangs, ko pat UEFA varētu publicēt, kas cits ir analizēt norises, iemeslus un tā tālāk. Man arī patīk statistika un bieži uz to balstos, taču tomēr šķiroju, kur to izmantot, kur nē. Ja vesels lērums (53) izlašu ir sadrumstalotas pa daudzām (9) grupām, tad rezultātā, stādot "Matuļa rangu", nelīdzvērtīgu (negodīgu) izložu dēļ ir ļoti daudz noviržu, nemaz nerunājot, ka 10 spēles divos gados ir mazs skaits un arī spēlēs mēdz būt neloģiski rezultāti. Skaidrs, ka nav iespējams 53 izlasēm aizvadīt divu apļu turnīru, bet ja tāds tiktu aizvadīts, Nīderlande būtu daudz, daudz, daudz augtāk, Latvija vienkārši augstāk.

Tālāk. Es 14 punktus neprognozēju, nesagrozi teikto! Es 14 punktus nosaucu par augstām prasībām, kuras arī ir jāstāda izlasei.

Par finālturnīru šobrīd nav ko nemaz runāt. Izlases spēlētāju kvalitātes tam šobrīd neatbilst. Taču neatbilst arī 6.vietai grupā - Tu šo 6.vietu bāz acīs, bet es saku, ka tā notika galvenokārt izlozes dēļ, plus, protams, viena neveiksmīga (pēdējā) spēle. Sniegums bija labāks nekā 6.vieta un ar šādu sniegumu cita sastāva grupā jau šajā ciklā būtu 4.-5.vieta.

Un PK2018 ciklā jābūt 4.vietai (šo gan vari uzskatīt par prognozi), taču tas, kā vērtēt šo 4.vietu, būs stipri atkarīgs no tā, kādas kvalitātes futbolu spēlēsim - vai pret TOP3 būsim bezcerīgi un vai ar 5./6. nelāgi mocīsimies. Ir pilnīgi iespējami, ka 4.vietu vērtēšu ļoti pozitīvi, bet tikpat iespējami, ka negatīvi. Ar to gribu vēlreiz uzsvērt, ka sauss rezultāts nav izšķirošais rādītājs. To var pieminēt, bet nevajag sludināt kā vienīgo, kas kaut ko nozīmē.

Spānijas vai Anglijas futbola čempionātā sauss rezultāts visu izšķir, jo tur sezonas laikā tiek nospēlētas 38 kārtas. Izlašu mačos spēles ir maz, turklāt tiek spēlēts ar mazu saujiņu pretinieku, līdz ar ko no kopējiem rangiem ir daudz mazāka jēga.

  +1 [+] [-]

, 2015-10-18 00:01, pirms 9 gadiem
Jānis Matulis rakstīja: 1. Kur tad es tos basketbolistus slavēju?
2. Distanču slēpotāji? Es jau 1998. gadā Nagano viņus apbērēju. Tur vispār nav par ko runāt - tas ir tukšums.
3. 48. vieta nav manis izdomāta - tāda Latvijai ir.
4. Nīderlande? Man svešas valstis sportā vispār neinteresē. Nu, un? Kvalificēsies nākmareiz.
5. Ir, ir futbolisti. Arī grieķi. Taču tāpat jau ir par daudz, ja finālturnīram kvalifcējas 24. Tāpat kā basketbolā - puse Eiropas. Futbolā gan 24 no 54 nav puse.
6. Kas ir stabila Eiropas vidusmēra komanda? Vai tā ir Šveice, Austrija, Ungārija, Polija? Ka tikai beigās neiznāk, ka mums vienalga ĻOTI daudz izlašu priekšā. Stāstus, ka mums tikai trūkst divu vai trīs savainoto, klubos aizņemto, pārpārēm jau esmu dzirdējis basketbola sakarā.

P. S. Paldies par prozit, bet viens es nedzeru. Pat sestdienas vakaros ne.
Šķiet, beidzot saprotu tavu domu gājienu. Ja par futbolistiem pasaulē uzskatām tikpat cilvēku kā, piemēram, hokejā, tad, protams, doma skaidra. Bet es nudien negribu ignorēt cilvēku atalgojumu. Nu, neuzdrošinos es saukt cilvēku, kurš pelna desmitkārt vairāk nekā es, par sava aroda amatieri... :/ Un tev arī neiesaku, jo - ja reiz viņi nav sava aroda speciālisti, tad kas gan esam mēs?!

Basketbolistu sniegumu EČ novērtēji ar "Ir padarīts labs darbs."

Latvijai ir 6. vieta Euro 2016 kvalifikācijas A grupā. Ja atradīsi kaut kur UEFA.com, ka Latvijas vieta ir 48., nosūti man, lūdzu, linku - tūlīt pat atteikšos no sava iepriekš sacītā. Starp citu, A grupa bija visspēcīgākā no visām. Kā tu teiktu, UEFA vērtējumā.

24 futbolā nav par daudz, jo arī 35. vieta var atsevišķā mačā pārsteigt un uzvarēt. Daudzi Kostarikas sakarā teica, ka Pasaules kausā, redz, ir par daudz komandu. Tāpat 2004. gadā runāja par grieķiem. Un Latviju, saprotams, tikai mūsu valstsvienība nekļuva par čempioniem.

Austrija un Polija pašlaik nav vidusmēra, bet ļoti laba līmeņa komandas Eiropā. Vidusmēram tieši pašlaik varētu pieskaitīt, jā, to pašu Ungāriju, Rumāniju, Slovēniju, Albāniju. Šveice tomēr ir mazliet spēcīgāka par tām.

Es gan nekautrējos dzert arī viens.

  -1 [+] [-]

, 2015-10-18 00:03, pirms 9 gadiem
Jānis Matulis rakstīja: Tieši tāpat kā futbolisti. Ja tā viņus drīkst saukt.

P. S. Futbola žurnālistu viena no lielākajām bēdām ir tā, ka, saskatoties Real, Barcelona un citu garndu spēles TV, viņiem sāk likties, ka Latvija (Latvijā!) arī spēlē futbolu. Man liekas, ka Latvijā pagaidām tikai trenējas... Līdz futbolam tur tālu.
Bet, lūk, šādi spriedumi ir tiešām (atvainojos!) diletantiski, turklāt arī apvainojoši. Nesaprotu, kā var tā runāt par savas izlases spēlētājiem. Vai par hokejistiem arī šādus vārdus uzrakstītu, ja viņi vienu vai divus turnīrus nospēlētu vāji? Pat ja uzrakstītu, cieņu tas neraisa - viņi pārstāv valsti, viņi ir labākie, kas valstī ir.

Ja par teiktā būtību, tad nesākšu iztirzāt katru izlases futbolistu individuāli, taču visi viņi ir profesionāļi, respektīvi, ar futbolu pelna sev un ģimenei iztiku, turklāt vairums no izlases pamatsastāva ar savu darbu pelna tiešām labu naudu. Par "pagaidām trenēšanos" neviens viņiem nemaksātu.

  +2 [+] [-]

, 2015-10-18 00:10, pirms 9 gadiem
Edmunds Novickis rakstīja: Jāni, par dažiem punktiem vairs neatbildēšu, jo viss ir pateikts (bet acīmredzot ne viss ir uztverts...).

Arī par 3. un 4.punktu jau vairāk nekā izsmeļoši pateicu, bet tad vēlreiz - lūdzu, raksti, ka Albānija ir stiprāka par Nīderlandi. Tu par skaitļiem, es par būtību. Es ne tikai apgalvoju, bet skaļi kliedzu, ka Nīderlande ir stiprāka par Albāniju.

Viens ir sauss rangs, ko pat UEFA varētu publicēt, kas cits ir analizēt norises, iemeslus un tā tālāk. Man arī patīk statistika un bieži uz to balstos, taču tomēr šķiroju, kur to izmantot, kur nē. Ja vesels lērums (53) izlašu ir sadrumstalotas pa daudzām (9) grupām, tad rezultātā, stādot "Matuļa rangu", nelīdzvērtīgu (negodīgu) izložu dēļ ir ļoti daudz noviržu, nemaz nerunājot, ka 10 spēles divos gados ir mazs skaits un arī spēlēs mēdz būt neloģiski rezultāti. Skaidrs, ka nav iespējams 53 izlasēm aizvadīt divu apļu turnīru, bet ja tāds tiktu aizvadīts, Nīderlande būtu daudz, daudz, daudz augtāk, Latvija vienkārši augstāk.

Tālāk. Es 14 punktus neprognozēju, nesagrozi teikto! Es 14 punktus nosaucu par augstām prasībām, kuras arī ir jāstāda izlasei.

Par finālturnīru šobrīd nav ko nemaz runāt. Izlases spēlētāju kvalitātes tam šobrīd neatbilst. Taču neatbilst arī 6.vietai grupā - Tu šo 6.vietu bāz acīs, bet es saku, ka tā notika galvenokārt izlozes dēļ, plus, protams, viena neveiksmīga (pēdējā) spēle. Sniegums bija labāks nekā 6.vieta un ar šādu sniegumu cita sastāva grupā jau šajā ciklā būtu 4.-5.vieta.

Un PK2018 ciklā jābūt 4.vietai (šo gan vari uzskatīt par prognozi), taču tas, kā vērtēt šo 4.vietu, būs stipri atkarīgs no tā, kādas kvalitātes futbolu spēlēsim - vai pret TOP3 būsim bezcerīgi un vai ar 5./6. nelāgi mocīsimies. Ir pilnīgi iespējami, ka 4.vietu vērtēšu ļoti pozitīvi, bet tikpat iespējami, ka negatīvi. Ar to gribu vēlreiz uzsvērt, ka sauss rezultāts nav izšķirošais rādītājs. To var pieminēt, bet nevajag sludināt kā vienīgo, kas kaut ko nozīmē.

Spānijas vai Anglijas futbola čempionātā sauss rezultāts visu izšķir, jo tur sezonas laikā tiek nospēlētas 38 kārtas. Izlašu mačos spēles ir maz, turklāt tiek spēlēts ar mazu saujiņu pretinieku, līdz ar ko no kopējiem rangiem ir daudz mazāka jēga.
Ir Tevi ir interesanti diskutēt, bet:
1) Kur tad es bāžu šo 6. vietu acīs?
2) Drosī vien, ka sniegums bija labāks par 6. vietu, bet sportā pārsvarā visur mēra metros, sekundēs, iesistajos vārtos utt. Tātad beigās var noteikt, kurš ir kurš.
3. Lai ir šī 4. vieta PK, bet Eiropas kontekstā tā tāpat būs ap 30. vietu, kas, protams, nav slikti.
4. Diemžēl sportā sauss rzeultāts ir izšķirošais. Ja pirsm 15 gadiem Vainšteins nebūtu finišējis pirmais grupas priekšgalā, mēs neviens par viņu vispār nerunātu - ja būtu bijis kopējā grupā, piemēram, 32., ar gandrīz to pašu laiku kā uzvarētājs. Tāpat kā mēs nevaram runāt, ka Ščerbatihs būtu Pekinas olimpisko spēļu čempions, kaut Ščerbatihs tam bija ļoti tuvu.

Piedod! Mēs runājam par divām dažādām lietām - Tu par spēles skaistumu, iespējami citiem iznākumiem utt., es par prastiem rezultātiem. Ko raksta tabulās un rāda tablo pēc spēles beigām. Nu bija 0:1, 6. vieta grupā un 48. vieta Eiropā. Piedod! Bija... Un tam nav nekāda sakara ar to, vai es mīlu kādu sporta veidu, vai tas man riebjas.

  -2 [+] [-]

, 2015-10-18 00:14, pirms 9 gadiem
1) Tā 48. vai kura tur vieta izriet tieši no 6.vietas grupā.
3) Tas, ko mēģinu iestāstīt, ka 30.vieta būs daudz labāka par 48., bet tas ne obligāti nozīmēs, ka ir spēlēts labāk nekā šajā ciklā.

Es nerunāju par spēles skaistumu, bet gan par spēles kvalitāti - tās ir dažādas lietas. Un, teiksim, ar 7/10 spēles kvalitāti (ņemot vērā savus griestus), vienā grupā vari būt 4. no 6., bet citā 6. no 6. Ar absolūti vienādi labu sniegumu! Nu neizšķir visu rezultāts futbola izlašu kvalifikācijā!!! Punkts.

  -1 [+] [-]

, 2015-10-18 00:14, pirms 9 gadiem
Lasu un domāju, vai tiešām Matulis nojūdzies?

  +1 [+] [-]

, 2015-10-18 05:32, pirms 9 gadiem
J.L. rakstīja: Lasu un domāju, vai tiešām Matulis nojūdzies?
Bet Matulis sociālos tīklos neprasa, lai par brīvu atdod nokia lādētāju vai sēnes mērcītei. Kurš tad ir vairāk nojūdzies?

  +1 [+] [-]

, 2015-10-18 09:44, pirms 9 gadiem
Edmunds Novickis rakstīja: 1) Tā 48. vai kura tur vieta izriet tieši no 6.vietas grupā.
3) Tas, ko mēģinu iestāstīt, ka 30.vieta būs daudz labāka par 48., bet tas ne obligāti nozīmēs, ka ir spēlēts labāk nekā šajā ciklā.

Es nerunāju par spēles skaistumu, bet gan par spēles kvalitāti - tās ir dažādas lietas. Un, teiksim, ar 7/10 spēles kvalitāti (ņemot vērā savus griestus), vienā grupā vari būt 4. no 6., bet citā 6. no 6. Ar absolūti vienādi labu sniegumu! Nu neizšķir visu rezultāts futbola izlašu kvalifikācijā!!! Punkts.
Paldies par diskusiju un Tavu viedokli. Es savu nemainu: 0 uzvaru, 6. vieta grupā, 48. vieta Eiropā. Pārējais ir lirika, interpretācija, pieņēmumi, demagoģija - varam saukt dažādi.

  +1 [+] [-]

, 2015-10-18 09:45, pirms 9 gadiem
Iļja Poļakovs rakstīja: Šķiet, beidzot saprotu tavu domu gājienu. Ja par futbolistiem pasaulē uzskatām tikpat cilvēku kā, piemēram, hokejā, tad, protams, doma skaidra. Bet es nudien negribu ignorēt cilvēku atalgojumu. Nu, neuzdrošinos es saukt cilvēku, kurš pelna desmitkārt vairāk nekā es, par sava aroda amatieri... :/ Un tev arī neiesaku, jo - ja reiz viņi nav sava aroda speciālisti, tad kas gan esam mēs?!

Basketbolistu sniegumu EČ novērtēji ar "Ir padarīts labs darbs."

Latvijai ir 6. vieta Euro 2016 kvalifikācijas A grupā. Ja atradīsi kaut kur UEFA.com, ka Latvijas vieta ir 48., nosūti man, lūdzu, linku - tūlīt pat atteikšos no sava iepriekš sacītā. Starp citu, A grupa bija visspēcīgākā no visām. Kā tu teiktu, UEFA vērtējumā.

24 futbolā nav par daudz, jo arī 35. vieta var atsevišķā mačā pārsteigt un uzvarēt. Daudzi Kostarikas sakarā teica, ka Pasaules kausā, redz, ir par daudz komandu. Tāpat 2004. gadā runāja par grieķiem. Un Latviju, saprotams, tikai mūsu valstsvienība nekļuva par čempioniem.

Austrija un Polija pašlaik nav vidusmēra, bet ļoti laba līmeņa komandas Eiropā. Vidusmēram tieši pašlaik varētu pieskaitīt, jā, to pašu Ungāriju, Rumāniju, Slovēniju, Albāniju. Šveice tomēr ir mazliet spēcīgāka par tām.

Es gan nekautrējos dzert arī viens.
Paldies par diskusiju un Tavu viedokli. Es savu nemainu: 0 uzvaru, 6. vieta grupā, 48. vieta Eiropā. Pārējais ir lirika, interpretācija, pieņēmumi, demagoģija - varam saukt dažādi.

  -1 [+] [-]

, 2015-10-18 10:32, pirms 9 gadiem
Jānis Matulis rakstīja: Paldies par diskusiju un Tavu viedokli. Es savu nemainu: 0 uzvaru, 6. vieta grupā, 48. vieta Eiropā. Pārējais ir lirika, interpretācija, pieņēmumi, demagoģija - varam saukt dažādi.
Neesmu iebildis pret neko no tā. Tikai lv futbola apbērēšanu un to, ka mūsu futbolisti nav futbolisti. Tā arī ir lirika. Un diezgan nepārliecinoša.

  +1 [+] [-]

, 2015-10-18 10:41, pirms 9 gadiem
Iļja Poļakovs rakstīja: Neesmu iebildis pret neko no tā. Tikai lv futbola apbērēšanu un to, ka mūsu futbolisti nav futbolisti. Tā arī ir lirika. Un diezgan nepārliecinoša.
Ko? Tu atzīsti, ka Latvijai tomēr ir 48. vieta šajā Eiropas čempionātā?

  +1 [+] [-]

, 2015-10-18 11:13, pirms 9 gadiem
Iļja Poļakovs rakstīja: Neesmu iebildis pret neko no tā. Tikai lv futbola apbērēšanu un to, ka mūsu futbolisti nav futbolisti. Tā arī ir lirika. Un diezgan nepārliecinoša.
Man gan liekas, kad LV futbols jau pats sevi sen ir nobeereejis, ar totalizatora skandaaliem, kaunpilniem zaudejumiem pundurvalstiim un virsligas futbola faniem, kam galvenais ir petardi aizdedzinat un kliegt "SPARTAK CEMPION"

  -1 [+] [-]

, 2015-10-18 12:13, pirms 9 gadiem
Jānis Matulis rakstīja: Ko? Tu atzīsti, ka Latvijai tomēr ir 48. vieta šajā Eiropas čempionātā?
Piešķirt Latvijai kaut kādu konkrētu vietu šajā kvalifikācijas turnīrā, kad tā ir aizvadījusi spēles tikai pret pieciem no visiem 53 pretiniekiem, tiešām ir mazliet diletantiski, kā tas arī virsrakstā ir norādīts...

  -1 [+] [-]

, 2015-10-18 12:21, pirms 9 gadiem
Jānis Matulis rakstīja: Ko? Tu atzīsti, ka Latvijai tomēr ir 48. vieta šajā Eiropas čempionātā?
Es atzīstu, ka tevis izdomātajai metodei, kā to aprēķināt, ir savs pamats, bet ne pārāk objektīvs, jā. Vienīgais, pret ko tai sakarā iebildu, bija tas, ka tas ir tavs izdomājums, nevis oficiāla UEFA versija.

  +1 [+] [-]

, 2015-10-18 12:26, pirms 9 gadiem
Iļja Poļakovs rakstīja: Es atzīstu, ka tevis izdomātajai metodei, kā to aprēķināt, ir savs pamats, bet ne pārāk objektīvs, jā. Vienīgais, pret ko tai sakarā iebildu, bija tas, ka tas ir tavs izdomājums, nevis oficiāla UEFA versija.
Bet 3. vietas UEFA rēķināja tieši pēc šādas metodes! Kāpēc lai 6. vietas kāds reķinātu kaut kā savādāk?

  +1 [+] [-]

, 2015-10-18 12:41, pirms 9 gadiem
Deportivo rakstīja: Piešķirt Latvijai kaut kādu konkrētu vietu šajā kvalifikācijas turnīrā, kad tā ir aizvadījusi spēles tikai pret pieciem no visiem 53 pretiniekiem, tiešām ir mazliet diletantiski, kā tas arī virsrakstā ir norādīts...
Pēc Tavas loģikas iznāk, ka, piemēram, Pekinas olimpisko spēļu rezultāti 100 metros nav objektīvi, jo visi 80 dalībnieki nesacentās katrs ar katru. Tāpat kā 53 Eiropas futbola izlasēm nav iespējams spēlēt katrai ar katru. Tāpēc ir šis dalījums grupās.

Pekinā 80 sprinteri vispirms skrēja kvalifikācijas kārtu, 40 labāko rezultātu īpašnieki tika 2. kārtā, pēc tam 16 - pusfinālā un 8 finālā. Un katram tika noteikta viņa vieta. Un tā ir visās sacensībās. Varbūt UEFA oficiāli nekur to arī nepublicē, jo nav vajadzības, bet ņem vērā, veidojot nākamā cikla grozus, tekošo rangu utt. Tāpat vietas tiek noteiktas EČ basketbolā, volejbolā, handbolā... Kāpēc lai futbols būtu izņēmums?

  -1 [+] [-]

, 2015-10-18 16:09, pirms 9 gadiem
Jānis Matulis rakstīja: Pēc Tavas loģikas iznāk, ka, piemēram, Pekinas olimpisko spēļu rezultāti 100 metros nav objektīvi, jo visi 80 dalībnieki nesacentās katrs ar katru. Tāpat kā 53 Eiropas futbola izlasēm nav iespējams spēlēt katrai ar katru. Tāpēc ir šis dalījums grupās.

Pekinā 80 sprinteri vispirms skrēja kvalifikācijas kārtu, 40 labāko rezultātu īpašnieki tika 2. kārtā, pēc tam 16 - pusfinālā un 8 finālā. Un katram tika noteikta viņa vieta. Un tā ir visās sacensībās. Varbūt UEFA oficiāli nekur to arī nepublicē, jo nav vajadzības, bet ņem vērā, veidojot nākamā cikla grozus, tekošo rangu utt. Tāpat vietas tiek noteiktas EČ basketbolā, volejbolā, handbolā... Kāpēc lai futbols būtu izņēmums?
Kā jau te komentāros minēts, var veikt visādus aprēķinus un pateikt, ka Latvija ir redz 48. vai kādā citā vietā Eiropā, bet kāda no tā visa jēga? Man, piemēram, vienmēr ir bijis priekšstats par mūsu valstsvienības spēku un vietu Eiropas futbola kartē un fakts, ka mēs šajā ciklā palikām pēdējie neko īpašu manā vērtējumā nemaina, zinot, kādi pretininieki mums trāpījās šajā apakšgrupā.

  -1 [+] [-]

, 2015-10-18 17:14, pirms 9 gadiem
Jānis Matulis rakstīja: Bet 3. vietas UEFA rēķināja tieši pēc šādas metodes! Kāpēc lai 6. vietas kāds reķinātu kaut kā savādāk?
3. vietas vērtēja arī pēc citiem kritērijiem. Turki bija labākie starp visām trešajām vietām. Kāpēc tu tad nerēķini, ka Latvija ir pozīciju augstāk, virs grieķiem? Bet UEFA 6. vietas vispār nerēķina. Arī pirmo divu vietu ieguvējus ne. Citādi angļi būtu jāatzīst par Eiropas čempioniem. Un varbūt ne bez iemesla nerēķina? Varbūt tāpēc, ka tas nav objektīvi? Un ko tu teiksi, kad viena ceļazīme uz finālturnīru pienāksies Nāciju līgas vājākās D līgas uzvarētājai, bet spēcīgākajā C līgā pie tādas ceļazīmes tiks tikai viena no 12 komandām? Tā būs, formāts jau apstiprināts. Tas gan ir sviests, bet tā būs, ka, rēķinot pēc tavas metodes, Eiropas 37. vieta tiks finālturnīrā, bet, piemēram, 25. vieta - ne.

Labs ir! Liksim šo dzeju malā! Ir cilvēki, kuriem tā lietiņa padodas labāk nekā mums. Piemēram, Krivadei un manai draudzenei Ratinīkai. Ceru, ka izlasīsi manu atvērumu Dienā arī rīt! Tur tev kaut kas varētu patikt no Zakreševska sacītā.

  +1 [+] [-]

, 2015-10-18 18:00, pirms 9 gadiem
Deportivo rakstīja: Kā jau te komentāros minēts, var veikt visādus aprēķinus un pateikt, ka Latvija ir redz 48. vai kādā citā vietā Eiropā, bet kāda no tā visa jēga? Man, piemēram, vienmēr ir bijis priekšstats par mūsu valstsvienības spēku un vietu Eiropas futbola kartē un fakts, ka mēs šajā ciklā palikām pēdējie neko īpašu manā vērtējumā nemaina, zinot, kādi pretininieki mums trāpījās šajā apakšgrupā.
Jēga kāda? Sportā parasti pēc secensību beigām tiek noteikta katra dalībnieka vieta. Nevis: Jānis baigi labi noskrēja bai Latvijas regbija izlase spēlē slikti. Pirms kāda mēneša beidzās Eiropas čempionats basketbolā. Tur visām 24 izlasēm bija klāt vietas - 24. Islande, 20. Igaunija, 18. Vācija, 8. Latvija. Tāpat visas 24 nespēlēja katra ar katru. Šie ir objektīvi rādītāji.
Tavs "priekšstats par mūsu valtsvienības spēku un vietu Eiropas kartē" ir ļoti subjektīvs. Uz ko tas balstās? Uz Tavām sajūtām? Vai arī Tu esi tāds speciālists, ka skaties pilnīgi visas EČ spēles un tad savā galvā rindo šīs izlases?
1 2 37 komentāri
restorāni Rīgā - saņem atlaides