Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:459, Did:0, useCase: 3

Pokers: sports vai azartspēle?

Pokers: sports vai azartspēle?
"Betsafe" pārstāvis Latvijā Jānis Trēgers pasniedz Askoldam Uldriķim ceļazīmi uz turnīru Zviedrijā.

Pokers - kāršu spēle, kurā vīri tumšās brillēs sēž ap galdu un stumda milzīgas žetonu kaudzes, vairs nav retums televīzijas kanālos. Pat populārais TV kanāls "Eurosport" visai bieži atspoguļo dažādus pokera turnīrus, kas liek aizdomāties par to, vai šo spēli vajadzētu pieskaitīt sporta veidiem.

Mūsdienās pazīstamā pokera pirmssākumi ir meklējami 19. gadsimtā, taču vēsturnieki vēl diskutē par to, kurai no daudzajām tā laika kāršu spēlēm par atvasinājumu kļuva pokers. Šī spēle, kurā jāvāc noteiktas kāršu kombinācijas un jācīnās par žetoniem, piedzīvoja uzplaukumu 20. gadsimta beigās, kad pokera turnīri ieguva aizvien lielāku popularitāti. Tūlīt sekoja vēl viens spēcīgs pokera izplatības vilnis, ko izraisīja šīs spēles piedāvāšana internetā. Šā gada februārī tika saskaitītas 545 pokera spēlēšanas mājaslapas internetā! Atvieglotā piekļuve pokera spēlēšanai - ar datoru mājas apstākļos - pievilināja jaunu spēlētāju miljonus. Šajā spēlē sāka apgrozīties iespaidīgas naudas summas, un prasmīgākie spēlētāji ātri vien kļuva par miljonāriem.

Tiesa, kur ir lieli laimētāji, tur ir arī lieli zaudētāji. Tas komplektā ar gadiem izstrādātajiem stereotipiem par kazino un kārtīm daudziem lika aizdomāties par to, ka pokers ir azartspēle, nevis tikai interesanta izklaide un aizraujošas sacensības. Šajā jautājumā vienotas stratēģijas joprojām nav. Dažās valstīs sākusies šīs spēles ierobežošana, un tādēļ, piemēram, šopavasar Norvēģijas pokera čempionāts notika Rīgā, nevis Oslo. Citās valstīs pokers gūst jaunu atzinību un statusu. Piemēram, martā Lietuvas Sporta pokera federācija tika oficiāli atzīta kā sporta federācija. Savukārt britu uzņēmums "CircusCasino" nesen aktīvi cīnījās par to, lai 2012. gada vasaras olimpiskajās spēlēs pokers tiktu iekļauts kā paraugdemonstrējumu sporta veids, bet četrus gadus vēlāk tajā sadalītu olimpiskās medaļas. Šahs un tāda kāršu spēle kā bridžs taču ir atzīti par sporta veidiem. Kāpēc kaut kas līdzīgs nevarētu notikt ar pokeru?

Arī Latvijā pokers pēdējos gados kļūst aizvien populārāks, pakāpeniski aizvietodams iepriekšējās paaudzes mīļāko kāršu spēli - zoli. Pokera turnīros ir redzēti arī daudzi pašreizējie un bijušie mūsu sportisti: Armands Šķēle, Jevgeņijs Saproņenko, Igors Vihrovs, Edgars Masaļskis... Bet kādreizējais Latvijas tenisists Andris Fiļimonovs esot kļuvis pa vienu no profesionāliem pokera spēlētājiem. Ziemā televīzijas kanālā "RenTV Baltija" bija redzams pokera šovs ar pazīstamu cilvēku piedalīšanos, un tiek lolota ideja, ka nākamziem Latvijā atkal vajadzētu uztaisīt kaut ko tamlīdzīgu.

P.S. Tāpat vien nekas pēkšņi nenotiek. Šīs pārdomas par pokera lomu izraisīja mans brauciens šosvētdien uz Zviedriju, kur kā Latvijas turnīra uzvarētājs piedalīšos rallija "Gumball 3000" pokera turnīrā. Gribētos uzzināt, kāds ir "Sporta Avīzes+" lietotāju viedoklis par pokeru.

Kas, tavuprāt, ir pokers?

  • 25

  • 153

  • 25

  • 12


Slēpts komentārs: krishy

  +5 [+] [-]

, 2010-04-30 13:38, pirms 14 gadiem
Pokeru droši var pielīdzināt šaham un tamlīdzīgām prāta spēlēm, jo 99% panākumu ir taktikā stratēģijā un spēlētprasmē nevis veiksmē kā tas ir kazino pie spēļu automātiem...

  -1 [+] [-]

, 2010-04-30 13:46, pirms 14 gadiem
Gudra sporta sacensiiba uz naudu

 +10 [+] [-]

, 2010-04-30 13:50, pirms 14 gadiem
Askolds mazliet palielījās!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

 +13 [+] [-]

, 2010-04-30 14:02, pirms 14 gadiem
nu man vārds sports saistās ar fiziskām aktivitātēm. pokers ir galda spēle, tāpat kā šahs, dambrete un monopols.

  +1 [+] [-]

, 2010-04-30 14:08, pirms 14 gadiem
Ja runa ir par turnīriem, tad sports. Ja cash, tad vairāk "gudra azartspēle uz naudu".
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +2 [+] [-]

, 2010-04-30 14:16, pirms 14 gadiem
Visas spēles, kas tiek spēlētas uz nauda ir pielīdzināmas azartspēlēm. Manuprāt, pat mūsdienās sporta karalis jau ir kļuvis par azartspēli, jo tur jau arī visi sacenšas tikai un vienīgi par naudu. Pats pokeru nespēlēju, 1x pamēģināju un sapratu, ka azarts ir daudz lielāks nekā no spēļu automātiem un no tādām lietām turos pa gabalu, tad jau labāk aiziet šņabi iekapāt pirtī

  -2 [+] [-]

, 2010-04-30 14:45, pirms 14 gadiem
Nav laika tagad iedzilinaaties,jo man uz doto briidi iet divi pokera turniri un viens nosleeguma faazee-taapeec jaakoncentreejas.Pokers noteikti agraak vai veelaak tiks saakts deeveet par sporta veidu.Man tas jau tagad taads ir!Lieliska praata speele...Deveejiet to par azartspeeli kaa veelaties man taa nav azart...3 gadu laikaa esmu nopelniijis sesciparu suminu sajaa taa saucamajaa azartspeelee!?Taa ir iemanu speele..Kuraa,lai tu buutu veiksmiigs naudu pelnos speeleetaajs ir nepieciesama taktiskaa izpratne,matemaatika,analiitiskaas speejas un psihologija.Ideaali ja taas visas ir ja ne augstaakajaa,bet vismaz gandriiz augstaakajaa liimenii.Nav viegli iemaaciities so speeli speeleet loti labi,bet ja juutat,ka jums vareetu buut iipasiibas kuras juus vareetu izmantot,lai kluutu par siis speeles lietprateeju...tad tik uzprieksu,bet buus vajadziigas loti loti daudz intensiivas treninu stundas,lai izprastu un lasiitu so speeli kaa atveertu graamatu.Ja esat gatavi meiginaat vai jau saakaat praktizeet...nu tad,lai VEICAS!

     [+] [-]

, 2010-04-30 14:57, pirms 14 gadiem
Pokers ir azartiska izklaide un nekas vairāk. Jā, turnīru sistēma un labākā noskaidrošana rosina domāt, ka tur ir arī sportiskie elementi. Taču tomēr pārāk liela veiksmes deva tajā visā. Un smieklīgi domāt par olimpiādi "sporta veidā", kurā prestižākās balvas, pārspējot tūkstošus citu "profesionāļu" var par paņemt kāds interneta satelītu uzvarētājs.
Kamēr neizdomās kādu sporta pokera variantu, kurā tiks samazināts veiksmes faktors (kā tas ir sporta bridžā, kur visi izspēlē ar vienām un tām pašām kārtīm un rezultāti ir salīdzināmi, un meistarība ir galvenais faktors uzvarai), tikmēr grūti būs saukt to par sportu.
Bet nu skaidrs, ka arī Askoldam gribētos olimpiādē uzzspēlēt.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2010-04-30 15:25, pirms 14 gadiem
it's a mind sport, just like srabble or chess.

  +3 [+] [-]

, 2010-04-30 15:29, pirms 14 gadiem
seedeeshana pie galda nav sports

     [+] [-]

, 2010-04-30 16:10, pirms 14 gadiem
Askold, apsveicam! Tiekamies Stokholmā un kas zin - varbūt arī WSOP Lasvegasā

  +2 [+] [-]

, 2010-04-30 17:01, pirms 14 gadiem
Es nesen sāku spēlēt pokeru. Vēl esmu iesācējs. Kaut kur lasīju, ka pirms spēlēt pokeru, iesaka spēlēt šahu. tomēr šaham ar pokeru ir nozīmīga atšķirība, šahā uzvarētāju nosaka kauliņu izvietojums, kas ir objektīvs lielums, turpretī pokerā uzvarētāju nosaka ne tikai kārtis. Pokerā svarīgs ir iespaids, kādu tu ar savām darbībām radi pretiniekam. tas atšķirās pokeram ar šahu.

  +4 [+] [-]

, 2010-04-30 18:34, pirms 14 gadiem
marazms rakstīja: seedeeshana pie galda nav sports
Piekrītu. Nevaru iedomāties, ka pokera turnīra uzvarētājs OS saņemtu tādu pašu godalgu kā, piem., Useins Bolts.

     [+] [-]

, 2010-05-01 05:08, pirms 14 gadiem
fearangel rakstīja: nu man vārds sports saistās ar fiziskām aktivitātēm. pokers ir galda spēle, tāpat kā šahs, dambrete un monopols.
a kaada ir sporta definicija?kuram no shiem nosaciijumiem neatbilst pokers?
* Sportiskām darbībām piemīt īpaši likumi, kas ir zināmi visiem spēlētājiem.
* Sportam piemīt sacenšanās raksturs, vai nu starp spēlētājiem, vai arī cenšoties savākt kādu mērāmu punktu daudzumu.
* Gan sportisko aktivitāšu dalībnieki, gan to skatītāji labprāt izbauda šīs aktivitātes.
* Sports ir fiziska vai mentāla aktivitāte, kas izpaužas, spēlējot individuāli vai komandā, kāda mērķa sasniegšanā

     [+] [-]

, 2010-05-01 09:41, pirms 14 gadiem
Kārlis Evertovskis rakstīja: Piekrītu. Nevaru iedomāties, ka pokera turnīra uzvarētājs OS saņemtu tādu pašu godalgu kā, piem., Useins Bolts.
Tieši tā - nav ko vilkt to ko nevar, tur kur nevajag. Pokers olimpiādē - tad kāpēc lai olimpiādē nebūtu ričuraču vai dambretes un vēl visādi "sporta" veidi. Nu un tagad man arī skaidrs, kāpēc Askolds tik nejēdzīgi sācis rakstīt par futbolu - viss laiks jāpavada deldējot pokera solu. Tā IR azartspēle.

  -1 [+] [-]

, 2010-05-01 11:47, pirms 14 gadiem
Kārlis Evertovskis rakstīja: Piekrītu. Nevaru iedomāties, ka pokera turnīra uzvarētājs OS saņemtu tādu pašu godalgu kā, piem., Useins Bolts.
Kapēc? Olimpiādēs ir pietiekami sporta veidu, kur nemaz fiziskais tk daudz nav vajadzīgs, kautvai tā pati loka šaušana, stenda šausana.
Būtu tikai interesanti, jo pokers tomēr ir pat skatāmāka spēle nekā manis iepriekš minētie sporta veidi.

     [+] [-]

, 2010-05-01 13:06, pirms 14 gadiem
Man patīk pokers un es viņu diezgan bieži arī spēlēju, bet es viņu neuzskatu par tādu sporta veidu kuru varētu iekļaut Olimpiādē. Es domāju, ka strīdi par to vai pokers ir sports vai nē, ir drīzāk saistīti ar to ka ja kāda valsts atzīst pokeru par sportu, tad automātiski tajā valstī sākas straujāka pokera attīstība un tas nozīmē ka valsts neliks šķēršļus pokera spēlēšanai, kā tas pašlaik notiek Norvēģijā. Pat ASV kur pokers ir ļoti populārs, valsts dažādi ierobežo tā spēlēšanas iespējas, lai arī bagātie spēlētāji valstij maksā pietiekoši lielus nodokļus no saviem ienākumiem.

     [+] [-]

, 2010-05-01 15:42, pirms 14 gadiem
dexterito#5 rakstīja: a kaada ir sporta definicija?kuram no shiem nosaciijumiem neatbilst pokers?
* Sportiskām darbībām piemīt īpaši likumi, kas ir zināmi visiem spēlētājiem.
* Sportam piemīt sacenšanās raksturs, vai nu starp spēlētājiem, vai arī cenšoties savākt kādu mērāmu punktu daudzumu.
* Gan sportisko aktivitāšu dalībnieki, gan to skatītāji labprāt izbauda šīs aktivitātes.
* Sports ir fiziska vai mentāla aktivitāte, kas izpaužas, spēlējot individuāli vai komandā, kāda mērķa sasniegšanā
Protams, ka daudz kur var saskatīt sportu un piemeklēt smukākās definīcijas utml. Atbildot uz tavu jautājumu, teiktu, ka trešais punkts neatbilst pokeram. Aktivitāte ir minimāla (sēdēšana pie galda un skatīšanās kārtīs). Bet tad atkal jautājums, par kāda veida aktivitāti ir runa...

     [+] [-]

, 2010-05-02 00:12, pirms 14 gadiem
tā kā pokerā viens no uzvaras faktoriem ir BLEFS un Pokerface, tad to nevar salīdzināt ar normāliem sporta veidiem. Kā tu blefosi maratona distancē, triatlonā, šahā, hokejā vai tenisā? Uzreiz dabūsi pa ausi un būsi zem galda!

     [+] [-]

, 2010-05-02 18:05, pirms 14 gadiem
Tad lūk, kāpēc Askolds jau vairākus mēnešus vairs neatbild uz jautājumiem

     [+] [-]

, 2010-05-04 09:03, pirms 14 gadiem
vai nav vienalga kaa to sauc?
Skaidrs ka tā ir azartspēle, skaidrs ka jābūt mentāli trenētam lai varētu no 4 stundām nosēdet pie pokera galda, atbilstoši uzvesties rēķiunāt u.t.t.t.
skaidrs ka tas ir laika zaglis, skaidrs ka var rasties atkarība u.t.t.
nepiekrītu ka daudz veiksmes faktora - varbūt kādi 10-15%,
protams, amatieru līmenī veiksmes faktors daudz augstāks