Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:459, Did:0, useCase: 3

Ko darīt ar Siguldas „monstru”?

Ko darīt ar Siguldas „monstru”?
Trase ir Siguldas vizītkarte, bet tās attīstībai nepiešami miljoni.

Foto:siguldastrase.lv

Siguldas bobsleja un kamaniņu trasei rit jau 26. darba gads. Visus šos gadus ir bijusi nepadarīta darba sajūta, jo Siguldā nav iespējams aizvadīt pasaules līmeņa sacensības bobslejā. Tomēr runas par trases rekonstrukciju ir bijušas vienmēr. Nule kā lielie kungi atkal sēdās pie viena galda, lai vēlreiz diskutētu par darbiem, kas nepieciešami.

Bobslejistiem vajadzēs atslābt

Lai arī Siguldas trases būvniecībā brigāde no Sarajevas (bijusī Dienvidslāvija) pieļāva celtniecības gaitā vairākas liktenīgas kļūdas, tomēr trase nekad nav stāvējusi dīkā. Siguldā čum un mudž no ārzemju sportistiem, kas šeit slīpē savu meistarību un – atstāj savu naudu. Gan viesnīcu īpašnieki, gan sabiedriskās ēdināšanas pakalpojumu sniedzēji šādi nopelna krietnu žūksnīti. Ja iebraucot Siguldā jūs nemaniet sportistus zilās jakās ar Krievijas simboliku, tad būsiet aizbraucis garām... Treniņu process ir laba lieta, taču tur medaļas nedala. Jau sen tiek cilāts jautājums par trases piemērošanu bobsleja vajadzībām. Savulaik, kad „Sporta studija” LTV7 vēl bija vecajā formātā, Zintis Ekmanis visai Latvijai ir rādījis papīrus, nenoguris argumentējot, kāpēc mums to vajag un cik viegli vai grūti to ir izdarīt. Kā izrādās – nav ne viegli, ne lēti.

Dainis Dukurs aicina atslābt bobsleja sakarā. „Lai organizētu Pasaules kausu bobslejā, ir vajadzīgas ļoti lielas investīcijas. Es domāju, kādi 10 miljoni. Mēs šobrīd neesam gatavi tam, ir jāsāk ar mazumu – jāsakārto tās nepieciešamās lietas, lai mēs varam normāli trenēties un uzņemt pasaules līmeņa mačus kamaniņās un skeletonā,” skaidro trases direktors Dainis Dukurs, kuru SA+ sazvanīja Kēnigzē. Dukurs uz lietām raugās pragmatiski, nevēloties ap trasi likt lielu parādu cilpu. Dukurs akcentē milzīgās izmaksas, aicinot vispirms vērst uzmanību Latvijas ekonomiskās situācijas virzienā. „Lai mēs atmaksātu visus šos izdevumus, mums ir jāstaigā pa Ministru kabinetu, lai viņi palīdzētu mums nosegt visus tos parādus, kas radīsies. Tā kā to dara basketbols. Sarīko U-19 pasaules čempionātu, pēc tam staigā pie valdības, lai viņiem piešķir 50 tūkstošus parādu segšanai,” uz neveiksmīgo piemēru norāda Dukurs.

16 metri virs jūras līmeņa

Dukurs skaidro, ka sacensību rīkošana ir komplicēts process, kurš nesastāv tikai no treniņiem un sacensībām. Sacensību rīkošanai ir nepieciešami prāvi līdzekļi, kādu mums nav. „Viens ir vēlamais, otrs – dzīves realitāte. Es šobrīd esmu Kēnigzē, kur notiek Pasaules kausa posms, un es redzu, kādā līmenī tas ir noorganizēts. Es saprotu, ka Latvijas Bobsleja federācijai nav tik daudz brīvu līdzekļu, lai uztaisītu sacensības tādā līmenī kā šeit Vācijā,” atzīmē Dukurs. Dukurs skaidro, ka lai nopietni apsvērtu trases piemērošanu bobslejam, vispirms ir jāveic virkne priekšdarbu, kas saistīti ar infrastruktūru.

Trases virāžas, kuras ir ar maziem ieejas rādiusiem, jo ir būvētas kamiņbraucēju vajadzībām – tā ir tikai pusbēda. Otru pusi veido viss, kas ap trasi saistīts. Piemēram, starta māja, kurā nav iespējams novietot visas bobsleja kamanas, kas piedalās sacensībās un treniņos. „Tas nozīmē, ka jābūvē vēl viens tāds pats laukums 5. stāva augstumā, lai izvietotu bobsleja kamanas,” darāmos darbus uzskaita Dukurs. Tāpat arī klimatiskie apstākļi („Mūsu finiša līnija atrodas 16 metrus virs jūras līmeņa. Rīgas jūras līcis ir 25 – 30 km attālumā no mums. Tas nozīmē, ka ir liels gaisa mitrums. Pie šīs ziemas, kādu mēs redzam šobrīd, mums ir ļoti smagi jāstrādā.”), ar kādiem mēs ikdienā saskaramies Latvijā, ledus uzturēšanu padara maksimāli sarežģītu. „Ja būtu sadalīts vīriešu bobsleja starts, sieviešu bobsleja starts un skeletons, tad mēs to varētu izdarīt, bet ar tādu slodzi un tādiem klimatiskajiem apstākļiem, kādi šobrīd ir Latvijā, mēs nevaram garantēt labu ledus kvalitāti,” atzīst Dainis Dukurs, vēršot uzmanību uz slodzi, kāda ir jāiztur trasei, kas uzņem PK posmus.

Pilsēta varētu atvēlēt miljonus

Siguldas novada domes priekšsēdētājs Uģis Mitrevics atklāj, ka pagaidām tiek aktīvi strādāts pie tā, lai investētu līdzekļus trases konkurētspējas celšanā. Mitrevics uzskata, ka darbi ir jāveic pakāpeniski, iztiekot bez milzīgajām investīcijām, kas ir nepieciešamas, lai trasi uzreiz pārbūvētu pasaules līmeņa bobsleja sacensību vajadzībām. „Vēl tikko tikās Zintis Ekmanis ar Daini Dukuru un Eināru Fogeli – tie ir cilvēki, kas no šīm lietām kaut ko saprot. Pat ja tās konkrētās virāžas (Bobsleja veterāni, kuri ir pamanījušies nosprukt lejā arī ar četrinieku kamanām (starp citu, arī Tomass Dukurs to ir izdarījis), par šīm „konkrētajām virāžām” sauc 5. un 6. virāžu, starp kurām pietrūkstot taisnes. – R.R. ) arī tagad pārbūvēs, nav garantijas, ka pēc tam nav komplikāciju un neatklājās, ka kādas citas virāžas pēc tam netur ātruma izmaiņas,” skaidro Mitrevics. Mitrevics pauž cerību, ka tuvākā pusotra gada laikā izdosies trasē investēt 1,5 miljonus latu, kā arī 3,4 miljonus sporta infrastruktūras sakārtošanai. „Plāns ir mēģināt ieguldīt 1,5 miljonus, lai šo trasi savestu nepieciešamajā kārtībā - lai tuvākos 10 gadus var normāli dzīvot un turēties kamaniņu trašu apritē, neatpaliekot tehnoloģiski no citām trasēm ar tām lietām, ar kurām jau šobrīd ir atpalikusi pēc 25 gadu darbības,” nākotni ieskicē Mitrevics. Sporta infrastruktūra sevī ietver skrejceļa izbūvi trases tuvumā, kā arī modernu sporta kompleksu, kurā ir smagatlētikas zālē, sporta spēļu zāle un visas pārējās ērtības. „Šajā brīdī ir jāizdara pirmie mājasdarbi, lai ietu soli pa solim tālāk,” skaidro Mitrevics, uzsverot, ka šie 4,9 miljoni būtu pietiekama summa, lai Sigulda ieliktu savu kāju durvīs, piedāvājumu, kurš jau tagad nav slikts (starta estakāde vien ir bagātība!), padarot vēl masīvāku. Mitrevics atklāj, ka tikai pēc šo priekšdarbu veikšanas var skatīties nākamo uzdevumu virzienā.

Lai arī no Starptautiskās Bobsleja federācijas vairākas reizes ir saņemts mutisks atbalsts – sak, ja trase būs, vieta kalendārā jums atradīsies - Mitrevics saglabā piesardzību. Jaunais federācijas prezidents Ivo Feriani, kurš oktobrī viesojās Siguldā, darīja to, ko prot vislabāk – spēlēja uz publiku. Tāpēc viņa toreiz izteiktās „garantijas” nevar uzskatīt par pietiekamu starta signālu, lai nospiestu gāzes pedāli pilnai trases pārbūvei. Tāpēc vietā ir Mitrevica retoriskais jautājums: „Ja nu to nevienam nevajag?” Preses konferencē, kas tika rīkota pirms sezonas, arī tika cilāts trases jautājums. Toreiz ar spilgtu frāzi izcēlās Sandis Prūsis, Siguldas trases piemērošanu PK vajadzībām salīdzinot ar Biķernieku pielāgošanu F-1. Tas bija aicinājums vēlreiz nopietni izvērtēt nepieciešamību. Uģis Mitrevics tic, ka Pasaules kauss bobslejā Siguldā varētu notikt pārskatāmā, ne ļoti tālā nākotnē. Taču vispirms – jāiegulda nauda attīstībā.

Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +2 [+] [-]

, 2012-01-13 09:25, pirms 13 gadiem
Ja desmit gadus atpakaļ būtu sākuši, tagad jau varētu jau priecāties par padarīto...

  -1 [+] [-]

, 2012-01-13 09:27, pirms 13 gadiem
Uzbūvētā starta estakāde, arī cik sapratu no Ekmaņa intrvijas, īsti četrinieku kamanām neder? Braukt jau var, bet reāli pietrūkstot 6 metru. Projektēšanas laikā, vai tad nevarēja paredzēt?
Tas pats ar Policijas Olimpisko centru. Uzcēla un tad konstatēja, ka tribīņu par maz. Arī kautko minēja, ka par 4-6 metriem varēja platāku uzbūvēt, tad varētu normālas tribīnes izvietot.... Kāpēc tā notiek????? Nauda! Tikai nauda, nauda , nauda! Nu tad izrēķiniet un uzceļat kautko kārītgi! Vai tad no bankas nevar atlikušo daļu aizņemties???

  +6 [+] [-]

, 2012-01-13 09:32, pirms 13 gadiem
eu nu nevajag atkal sākt salīdzināt dažādas pasaules. Pateicoties Siguldai mēs regulāri karam kaklā medaļas vislielākajos mačos. Kurā sporta veidā vēl?

  +3 [+] [-]

, 2012-01-13 09:35, pirms 13 gadiem
Skudrinieks rakstīja: Ja par trasi jāizsakās, tad jāskatās, vai tiešām mums būtu jāuztur ļoti dārga trase, ja varbūt pašiem sportistiem lētāk ir iedot naudiņu, lai aizbrauc uz ārzemēm un tur trenējas. Jāskatās, kas ir lētāk.
Ja trasi aizvērs tad praktiski nosprāgs jebkāda jauno attīstība. Tu paskaties kā Lelde mauc savos 18 gados. (Dāvi Dreimani neesmu redzējis dzīvajā, bet ticu, ka arī gana labs savos padsmit gados). Jaunie taču nevarētu gandrīz visu gadu dzīvot un trenēties kaut kur Vācijā.
Ja aizvērtu Siguldu, ar bobsleju un skeletonu notiktu tas pats, kas ar biatlonu. Šīs trases saglabāšana (es nerunāju par atjaunošanu) Latvijas sportam ir ļoti svarīga.
Tev ir taisnība, ka basketbolu un bobsleju salīdzināt nevar. Bet var salīdzināt atdevi un naudas efektivitāti šajos sporta veidos, un diemžēl, ir sajūta, ka bobī šie rādītāji varētu būt 2x lielāki...

     [+] [-]

, 2012-01-13 09:42, pirms 13 gadiem
renars35 rakstīja: Ja desmit gadus atpakaļ būtu sākuši, tagad jau varētu jau priecāties par padarīto...
Vai arī kredītus nespētu atdot un trase būtu jāpārdo ārzemniekiem vai vēl kādiem idiotiem kas nākamajos 10 gados to vienkārši nolaistu līdz s**am

  +1 [+] [-]

, 2012-01-13 09:42, pirms 13 gadiem
Uztaisīt kādu klubu vietā

     [+] [-]

, 2012-01-13 09:44, pirms 13 gadiem
gunnars rakstīja: Uzbūvētā starta estakāde, arī cik sapratu no Ekmaņa intrvijas, īsti četrinieku kamanām neder? Braukt jau var, bet reāli pietrūkstot 6 metru. Projektēšanas laikā, vai tad nevarēja paredzēt?
Tas pats ar Policijas Olimpisko centru. Uzcēla un tad konstatēja, ka tribīņu par maz. Arī kautko minēja, ka par 4-6 metriem varēja platāku uzbūvēt, tad varētu normālas tribīnes izvietot.... Kāpēc tā notiek????? Nauda! Tikai nauda, nauda , nauda! Nu tad izrēķiniet un uzceļat kautko kārītgi! Vai tad no bankas nevar atlikušo daļu aizņemties???
Tas notiek tādēļ, ka nauda tiek norakstīta un bāzta kabatās, iedomājies cik maksā šie 6 metri visu materiālu iegāde

  -1 [+] [-]

, 2012-01-13 09:58, pirms 13 gadiem
skudriniek, tu esi drosmīgs, shitaa apgalvodams

     [+] [-]

, 2012-01-13 10:34, pirms 13 gadiem
renars35 rakstīja: Ja desmit gadus atpakaļ būtu sākuši, tagad jau varētu jau priecāties par padarīto...
Vai arī lādētu treknos gadus, kas pacēluši izmaksas.

  +1 [+] [-]

, 2012-01-13 10:43, pirms 13 gadiem
Kur ir aprēķini, par to cik Siguldas trase ienes naudu - gan pašvaldībai gan valstij (to var aprēķināt, ņemot vērā cik daudz cilvēki trennējas un cik liels ir apkalpojošais personāls).
Pēc šo ciparu publiskošanas ar ir vērts sākt diskutēt, vai LV vajag ieguldīt Siguldas trases pārbūvē..
Būsim godīgi- ne skeletons, ne kamaniņas ne bobslejs nav komerciāli sporta veidi (Z,Ekmanis SA+ intervijā pats teica, ka starptautiskai bobsleja federācijai nav sava ģenerālsponsora). Tie nav masu sporta veidi. Toe ir ļoti šauri un specifiski sporta veidi.
Protams, tas ir olimpiskais sporta veids, bet vai Siguldas trasē un (iespējams) divu olimpisko medaļu dēļ vajag ieguldīt 10 miljonus. Manuprāt-nē. Par to naudu var uzbūvēt vairākus stadionus un sporta zāles pie skolām, kas dotu lielāku efektu sportam.

Atbalstu Siguldas trases uzlabošanu bet ne pārbūvi lai var braukt ar bobiem.

  +1 [+] [-]

, 2012-01-13 10:50, pirms 13 gadiem
būsim godīgi - cik ir to lietu, ar ko Latvija var būt interesanta Pasaulei/Eiropai? Noteikti Sigulda ar savu trasi ir viena no nedaudzajām lietām (ko var saskaitīt uz vienas rokas pirkstiem). Vai 10 , vai pat 20 miljoni ir nauda, ko Valsts nevarētu piešķirt trases atjaunošanai un sagatavošanai Pasaules kausa rīkošanai? Kur ir lobiji parlamentā? Ministru kabinetā? KUR?????
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -1 [+] [-]

, 2012-01-13 11:39, pirms 13 gadiem
Skudrinieks rakstīja: Tas Dukurs toč nav riktīgs! Salīdzināt kaut kādu renes šļūkšanu ar tādu sportu kā basketbols! Pēdējā laikā tā vien liekas, ka nu pārāk galvā šim sakāpis. Jau tā bobslejā un kamaniņās un skeletonā tiek grūstas iekšā daudz lielākas naudas (uz vienu sportistu) nekā basketbolā kopumā ņemot, un vēl šis neapmierināts!
riebjas basketbols ar savu uzpūsto pompu... jāskatās pēc rezultātiem, un tur Tevis iecienītais basītis neko nav parādījis... tātad - naudu nost
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2012-01-13 12:19, pirms 13 gadiem
Katrā ziņā, lai Mitrevicam veicas! Man nekas nebūtu pretī pret PK posmu bobiem Siguldā! Būtu pat interese aizbraukt un apskatīties! Arī tas ko te Skudrinieks murgo, ka nez vai mums būs tie konkurēt spējīgie sportisti uz to laiku..... bobslejs nav ne futbols ne basketbols, tur savu optimālo varējumu sportists var sasniegt arī ap 30 un pēc gadiem (ne pa velti juniori tur skaitās līdz 26 vai 27 gadiem) un kā redzējām ar Prūša un Miņina aiziešanu bobslejā nekas nebeidzās.... Melbārdis jau savā otrajā sezonā pamanās labot dažām trasēm starta laikus (!) un iebraukt godalgās kamēr agrāk (piem. Prūša braukšanas laikos) tieši starta laiki bija sūdīgāki un Prūsis iebrauca godalgās tikai pateicoties savai pieredzei un pilota meistarībai un ja Melbārdis vēl pieliks meistarībā arī braukšanā (nešaubos, ka pieliks) tad mums būs kā minimums vismaz viens Top līmeņa pilots! Visi priekšnoteikumi priekš tā mums ir!

     [+] [-]

, 2012-01-13 14:14, pirms 13 gadiem
Trasi ceela PSRS laikos toreizeejaas Dienvidslaavijas celtnieki, bet konstruktori bija no VDR. Te arii atbilde - vaacieshi galvenajiem konkurentiem ar gudru zinju nogrieza pilnveertiigu trasi.... To saprata tikai kad trase jau bija uzcelta. Un ik pa laikam atskan runas par rekonstrukciju, lai vareetu bobslejaa riikot starptautiskus machus. Bet visos laikos atduraas naudaa....

     [+] [-]

, 2012-01-13 15:04, pirms 13 gadiem
Skudrinieks rakstīja: Tas Dukurs toč nav riktīgs! Salīdzināt kaut kādu renes šļūkšanu ar tādu sportu kā basketbols! Pēdējā laikā tā vien liekas, ka nu pārāk galvā šim sakāpis. Jau tā bobslejā un kamaniņās un skeletonā tiek grūstas iekšā daudz lielākas naudas (uz vienu sportistu) nekā basketbolā kopumā ņemot, un vēl šis neapmierināts!
ideja "Augstu sasniegumu sports"

     [+] [-]

, 2012-01-13 15:06, pirms 13 gadiem
par ieguvumiem būtu interesanti - piem cik ieguldot 5 mlj iegūst no pārsimts sportistiem un cik iegūtu, ja to summu veltītu tūrisma veicināšanai - cik tūkstoši tūristi atbrauktu un cik naudu atstātu?

     [+] [-]

, 2012-01-13 15:35, pirms 13 gadiem
Skudrinieks rakstīja: Jāskatās dziļāk, nevis pēc parādītā iepriekšējos gados, bet pēc potenciāla.
Kas varētu būt nākotnē?
Siguldas trasē jāiegulda milzīgas summas, pat nezinot, vai mums būs konkurētspējīgi sportisti pēc gadiem 10-15-20.

Basketbolā vienmēr būs liels jauno basketbolistu piepūdums, šobrīd tas ir masveidīgākais sporta veids Latvijā, bērnu un jauniešu vidū. Ne futbols, ne hokejs nevar konkurēt masveidībā.
Ja tas ir Tavs viedoklis, tad galīgi nepiekristu, ja fakti - tad jau drošāk (par basketbola masveidīgumu). nē, nevajag pārprast - es nesaku, ka sportu nevajag atbalstīt, bet man ir žēl, ka teiksim basim iedod x skaitli ar 6 nullēm, taču vieglatlētika (kas ir sporta pamats) paliek bešā. nu tik nevienmērīgs sadalījums nedrīkst būt...
perspektīva? Tu piedāvā Latvijas basketbolam perspektīvu? Negribas nevienu jau apvainot, bet nesmīdiniet mani lūdzu ar šādām anekdotēm... toties Siguldas trases sportos mēs esam spices dalībnieki un konkurējam ar lielvalstīm, kurām basketbolā nekad nekonkurēsim (tāpat kā hokejā, futbolā utml).
ir jāsaprot, ka mēs esam unikāli, bet ne jau tik universāli...

     [+] [-]

, 2012-01-13 16:12, pirms 13 gadiem
Salīdzinājums ar basketbolu ir vietā, jo tieši basketbols ir tas sporta veids, kurā ir iegāzta milzu nauda, bet atpakaļ rezultātos ir saņemts tieši NEKAS, plus vēl negatīvs tēls, gan mājās, gan ārzemēs (ok, zināms izņēmums varētu būt sieviešu izlase pirms dažiem gadiem).

     [+] [-]

, 2012-01-13 17:57, pirms 13 gadiem
Baigi jau vajag... Nē nu var izmest miljonus priekš dažiem šļūkātājiem.

     [+] [-]

, 2012-01-13 18:38, pirms 13 gadiem
Kas te nopirdās, ka bimbambols masveidībā pārsit sporta karali? No kurienes tādas glupības ir sagrāpstītas? Runājot par skeletonu, bobsleju, kamaniņu sportu - lai tak slidinās, bet nevajag pārspīlēt ar šo nepopulāro sporta veidu nozīmīgumu . Valsts naudu nedrīkst ieguldīt ne santīma!!!

     [+] [-]

, 2012-01-13 20:58, pirms 13 gadiem
Un, ko tad mūsu basketbols, futbols var parādīt starptautiskā līmenī? Tie "šļūkātāji" vismaz liek pasaulei Latviju ieraudzīt no labākās puses...

     [+] [-]

, 2012-01-16 10:45, pirms 13 gadiem
bebrs777 rakstīja: Ja trasi aizvērs tad praktiski nosprāgs jebkāda jauno attīstība. Tu paskaties kā Lelde mauc savos 18 gados. (Dāvi Dreimani neesmu redzējis dzīvajā, bet ticu, ka arī gana labs savos padsmit gados). Jaunie taču nevarētu gandrīz visu gadu dzīvot un trenēties kaut kur Vācijā.
Ja aizvērtu Siguldu, ar bobsleju un skeletonu notiktu tas pats, kas ar biatlonu. Šīs trases saglabāšana (es nerunāju par atjaunošanu) Latvijas sportam ir ļoti svarīga.
Tev ir taisnība, ka basketbolu un bobsleju salīdzināt nevar. Bet var salīdzināt atdevi un naudas efektivitāti šajos sporta veidos, un diemžēl, ir sajūta, ka bobī šie rādītāji varētu būt 2x lielāki...
Pietiks ok? Ne jau visi basketbolisti ir no 2009 gada!