Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:459, Did:0, useCase: 3

Dabūt starp acīm un...nepiecelties

Dabūt starp acīm un...nepiecelties
Šādu Raiti NHL laukumi vēl nebija redzējuši... Lai viņam veselība!

Foto: scnapix, f64

Ivanāns tika nokautēts un nav zināms, kad viņš atgriezīsies laukumā. Tostarp Ziemeļamerikā atkal sākusies diskusija – kāpēc hokejā ir vajadzīgi kautiņi, kam tie palīdz, vai tie izklaidē, vai tomēr – kaitē spēlei kopumā?

Latvietis Raitis Ivanāns spēlē Nacionālajā hokeja līgā un dara darbu, ko paši šīs līgas hokejisti sauc par „grūtāko darbu hokejā”. Varētu domāt, ka grūti ir gūt vārtus, spēlēt aizsardzībā vai sargāt vārtus. Nē, grūti ir būt NHL policistam. Par tiem sauc spēlētājus, kas noteiktās spēles epizodēs iesaistās dūru cīņās, tādejādi emocionāli uzlādējot ne tikai zālē sēdošos skatītājus, bet arī savas komandas biedrus. Tāpat vien kautiņi uz ledus nenotiek, gluži tāpat kā nenotiek bezjēdzīga grūstīšanās starp diviem tā sauktajiem hokeja policistiem – padomājiet, cik gan atsaldētam ir jābūt, lai vienkārši ietu laukumā un bez jebkādas iemesla sāktu kādu skaldīt. Tomēr – viņi to dara! Ar mazu piebildi – vienmēr ir iemesls klapei un tas meklējams nevis ģērbtuvē, bet spēlē, tās gaitā vai kādā sīkā epizodē, kas lielākajai daļai līdzjutēju paliek nemanīta.

Ivanāns kopā ar Kalgarī Flames sezonas pirmo spēli aizvadīja pret Edmontonas Oilers. Tā bija ne tikai sezonas atklāšana – divu Albertas provinces klubu pretstāvi hokeja folklorā sauc arī par „Battle of Alberta” (Kauja par Albertas provinci). Turklāt, politiskais zemteksts ir vēl skarbāks: Edmontona ir provinces (jeb štata) galvaspilsēta, savukārt Kalgarī ir šīs pašas provinces lielākā pilsēta. Tad nu sanāk, ka sporta laukumos šīs divas pilsētas ir nevis vienkārši pretinieki, bet – pat ienaidnieki. Skan jau drūmi, bet sākot ar NHL līdz pat bērnu hokeja zemākajam posmam, ar sviedriem un asinīm tiek nepārtraukti pierādīts, kura pilsēta ir labāka. Lakrosā, futbolā, beisbolā – pat dažādu pasākumu rīkošanā – abu pilsēta divkauja atgādina divu nesamierināmu indiāņu cilšu karu. Tieši tāpēc, kautiņš hokeja spēlē, kur uz ledus iznāk Kalgarī un Edmontona – ir nekas vairāk, kā dabiska piedeva šīm vēsturiskajām kaislībām. Tieši tāpēc Ivanāna klubs Kalgarī Flames, domājot arī par šādu neizbēgamu kasīšanos, starpsezonā diezgan mudīgi vienojās ar latvieti par viņa pakalpojumiem. Turklāt, Raitis nav vienīgais savā komandā ar šādām iemaņām – proti, kluba vadība skrupulozi analizē pretinieku sastāvu un izdara attiecīgus uzsvarus. Lai gan lielai daļai bija skepse par Ivanāna iespējamo iekļūšanu Flames pamatsastāvā, tās pašas „Albertas kaujas” sakarā varēja gandrīz simtprocentīgi prognozēt, ka Raitim vieta komandā būs. Tā vienkārši ir nepieciešama un zemāk sapratīsiet – kāpēc?

Jums izskatījās, ka Raitis Ivanāns uzprasīja Stīvam Makintairam – vai viņš negrib izkauties un puse no darba jau bija padarīta? Maldi. Oilers smagsvars uz ledus iznāca tieši tajā brīdī, kad savu maiņu bija nolēmis atstrādāt tieši Ivanāns. Turklāt, tā nebija nagu nieze, kas dzina Makintairu pretī Ivanānam. Tā bija elementāra atriebība jeb vēstījums par epizodēm, kas ar latviešu uzbrucēja piedalīšanos diviem Oilers hokejistiem beidzās ar savainojumiem. Pirmajā gadījumā runa bija par 23 gadus jauno centru Žilbēru Brulē, kas ar Ivanāna augumu tika ielīmēts apmalē un tur arī palika (mēģiniet iztēloties auguma un spēka starpību, ja, piemēram, Kambala paceltu roku pret Kristapu Valteru), otrajā situācijā Raita neveikla kustība viņa nūju novirzīja deviņpadsmit gadus vecā uzbrucēja Magnusa Pājarvi sejas virzienā, pārsitot lūpu. Tiesneši šo pārkāpumu nepamanīja, taču Makintairs bija vērīgāks. Nebija šaubu, ka par šiem diviem incidentiem Ivanāns nepaliks nesodīts, jo tā to atstāt nevarēja. Lai gan pats vārds – sods – skan mazliet nežēlīgi. Drīzāk jau tomēr stāsts ir par savdabīgu vēstījumu – proti, Tev nebūs mūsu puikas aiztikt! Ja ņem vērā, ka sezonas laikā abas komandas grupas ietvaros aizvada sešas spēles, spējam iztēloties, ko tas nozīmē un – cik svarīgi ir teikt uz ledus pēdējo vārdu ar izsaukuma zīmi. Abi kautiņa dalībnieki nākamās spēles izlaida – Ivanāns tāpēc, ka pēc nokauta visticamāk bija svarīga pilna medicīniskā izmeklēšana galvai, bet Makintairs droši vien arī nepalika bez brūcēm, dauzot Raita vaigu kaulus. Var redzēt, ka viņš pēc kautiņa, ar saviebtu seju tausta rokas pirkstus...

Citādi incidents būtu palicis kā ikdienišķa NHL statistika, ja vien pēc sitiena vai tiešā trāpījuma Ivanāns pats spētu piecelties. Ja godīgi, skats bija diezgan drūms un nez vai tas kalpo par iedvesmu hokeja spēles varonības un vīrišķības argumentiem. Raitis gulēja zemē un nevarēja piecelties – viņam tika sniegta palīdzība, taču pats uz savām kājām viņš ledu nespēja atstāt. Atbalstījies uz kolēģu pleciem, varenais latviešu hokejists izskatījās bezspēcīgs. Komandas biedru, treneru un menedžeru vēlākie komentāri bija uzmundrinoši, taču atmiņā visiem palika Ivanāna uz ledus guļošais stāvs, kurš pēkšņi bija pārvērties par nelaimes čupiņu. Labi, ka šajā kautiņā nenotika nekas traģisks, ja vien par to nesauc ainu, kurā cilvēks ir uz mirkli pazaudējis samaņu - cerēsim, ka ar Ivanāna veselību viss būs kārtībā. Tikai – vai viņš varēs atgriezties laukumā kā tas pats Ivanāns, kāds bija pirms liktenīgā Makintaira sitiena? Raita pienākumos ietilpst konkrētas darbības, kuras viņš tajā vakarā paveica. Viņa pienākumos ietilpst izkaušanās ar pretinieka komandas izaicinātāju, ja vien tam ir pamats, laiks un vieta. Tagad pēc loģikas viņam vajadzētu Makintairam atbildēt. Tieši pēc šī teikuma ir jāievelk elpa un jāpadomā – kam par godu un, par kādu cenu? Gods ir spēlēt NHL un Ivanāna cena šajā gadījumā ir 600 000 dolāru pirms nodokļu nomaksas. Vai guļot uz ledus un skaitot zvaigznes viņš jutās sasniedzi savu mērķi?

Spēles ātrums un atlētisms neizbēgami noved pie situācijām, kurās hokejisti saskrienoties, gūst savainojumus. Izvairīties no tā nebūs iespējams. Ne visos gadījumos tie ir apzināti manevri ar nodomu – salauzt pretinieku fiziski. Policists uz ledus ir kā atbilde uz šo nekontrolēto agresiju. Turklāt, to sauc arī par - hokeja kā spēles nozīmīgu sastāvdaļu. Taču, aizdomāsimies – ja pēc šīs izklaides viens no kaušļiem uz mūžu paliek invalīds? Ja kādā no kautiņiem cilvēks ar vienu sitienu tiek vienkārši nosists? Jā, viņi zina noteikumus, viņi saprot, kāpēc atrodas šajā līgā un sporta veidā. Taču – šie noteikumi ir pašu cilvēku radīti un pieņemti. Turklāt, pārsvarā kautiņi ir nevis divu karstgalvju izplūkšanās, bet gan skaidra un nepārprotama divu indivīdu spēka un vardarbības izrāde. Bet, ja izrādē tomēr ir rekvizīti, mānekļi, imitācijas vai inscenējumi, tad NHL kautiņā uz ledus viss notiek pa īstam. Turklāt, vienīgā robeža, kas šo darbību izbeidz ir - vai nu abu brašuļu nogāšanās uz ledus, kur viņus mēģina izšķirt tiesneši, vai – precīzs sitiens otram starp acīm, kas izdzēš spēju atbildēt... Humāni? Izklaidējoši? Pamācoši? Tieši par to šobrīd Ziemeļamerikā diskutē hokeja prese. Ir jau vēlme, lai mūsu Raitis būtu Lāčplēsis, taču pavisam jauki būtu, ja viņam pēc tās plēšanās paliktu arī ausis...

P.S. Ja Ivanāns būtu sadevis Makintairam pa seju – vai mēs moralizētu līdzīgi? Droši vien, ka nē. Bet redzot, kā viens savējais pēc saņemtā sitiena paliek uz ledus bezspēcīgāks par jaundzimušo – ap dūšu bija šķērmi...

  +7 [+] [-]

, 2010-10-11 11:59, pirms 14 gadiem
ja baidies no vilka neej mežā!
atslēgties pēc sitiena nav nekas traks,kotad,lai boksā saka....

  +2 [+] [-]

, 2010-10-11 12:00, pirms 14 gadiem
Raičam iespējams prātā bija iezadzies pašpārliecinātības velniņš un viņš vairāk centās "turēt sitienu" nekā to bloķēt vai no tā izvairīties.... rezultātu mēs visi redzējām.... divi perfekti stipri sitieni pa vaigu un Raiča nokautā.... ceru ka nākamreiz Raiča vairs nebūs tik pašpātliecināts un neliks jau tā liekas 2X traumēto vaigu zem tieša sitiena....
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +7 [+] [-]

, 2010-10-11 12:10, pirms 14 gadiem
Arī es līdzīgi aizdomājos pēc šī atgadījuma....Var piekrist Armandam,taču tādā gadījumā varam arī iet tālāk un diskutēt par boksa un citu cīņu veidu riska pakāpi un nepieciešamību....manuprāt, kamēr pastāvēs cilvēce, pastāvēs alkas pēc cīņām, vardarbības, spēku samērošanas....visa tā vēsture sniedzas tālāk pat par Romas gladiatoru slavas laikiem!

  +1 [+] [-]

, 2010-10-11 12:10, pirms 14 gadiem
Nesaprotu un nesapratīšu kur ir tā līnija,kas atdala kautiņu uz ielas (kur vainīgiem bieži iznāk reāls cietumsods) no kautiņa uz hokeja arēnas ledus, kur par līdzīga rakstura kautiņu maksimums draud kādas spēles diskvalifikācija vai naudas sods. Ielas kaušļus visi lamā, bet kaušļus uz ledus cildina, ja tas ir nokautējis savu pretinieku.

  -2 [+] [-]

, 2010-10-11 12:14, pirms 14 gadiem
par to Makintaira roku es arī aizdomājos...pēc pēdējā sitiena redzams,ka notirpa...pats esmu salauzis tādā veidā...

  +4 [+] [-]

, 2010-10-11 12:17, pirms 14 gadiem
Cilvēki, kas saistīti ar boksu, saka, ka pēc pirmās reizes, kad kādu bokseri "izslēdz", viņš vairs nekad ringā nav tāds pats kā agrāk... iestājas kaut kāda psiholoģiska barjera.

Gribētos cerēt, ka Raitim šis gadījums neizbojās turpmāko karjeru.

  -1 [+] [-]

, 2010-10-11 12:22, pirms 14 gadiem
Gena@Traktors rakstīja: Nesaprotu un nesapratīšu kur ir tā līnija,kas atdala kautiņu uz ielas (kur vainīgiem bieži iznāk reāls cietumsods) no kautiņa uz hokeja arēnas ledus, kur par līdzīga rakstura kautiņu maksimums draud kādas spēles diskvalifikācija vai naudas sods. Ielas kaušļus visi lamā, bet kaušļus uz ledus cildina, ja tas ir nokautējis savu pretinieku.
Tad jau tu nespēj saprast boksu, austrumu cīņas un citus līdzīgus sporta veidus. Jā , hokejā šī lieta ir kā "divi vienā" , taču nemoralizēsim pārāk... asinis vienmēr ir izklaidējušas cilvēci, domāju, ka vēl pirms senās Romas. Tā tas ir bijis, tā tas būs. Ja kādam nepatīk, ir citas izklaides gan pie TV gan arēnās...

     [+] [-]

, 2010-10-11 12:23, pirms 14 gadiem
Nedomāju ka Raitim šis nokauts nāks par labu jo tagad katram ir skaidrs ka viņš ir uzvarams un līdz ar to zūd respekts kas noteikti līdz šim bija.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2010-10-11 12:29, pirms 14 gadiem
Atkal - kā jau esmu vairākkārt teicis:
Kas zobenu ceļ, no zobena krīt. Raita man žēl galvenokārt tāpēc, ka savējais - citādi viņa "amats" man izraisa riebumu. Nēnu, es saprotu - ir cilvēki, kas apmeklē autosacīkstes, lai redzētu avārijas. Tādi paši iet uz hoķi, lai redzētu izkaušanos. Un NHL to saprot - jo tādu acīmredzot nav mazums.
Un vēlreiz saku - savējie ir jāaizstāv, un cīņas karstumā var iet visādi. Bet organizēti izkauties - smird.

  -1 [+] [-]

, 2010-10-11 12:47, pirms 14 gadiem
Skudrinieks rakstīja: Tev varētu oponēt. Ja abas puses piekrīt kautiņam uz ielas (nu kaut kādi atsaldētie, vai dzērāji, vai skolnieki utt.), tad nekādi cietumsodi neiznāk. Lietas ierosina tikai tad, ja pretējā puse paceļ pretenzijas. Ja kautiņš notiek pēc abu pušu piekrišanas, tad nekāda kriminālā virzība neseko!
Tieši tāpat kā hokejā. Divi veči gribēja un izkāvās. Arī uz ielas valda tie paši likumi. Ja gribēja, izkāvās.
mmmm... diemzheel tev nav taisniiba. tas vai abas puses grib kauties, jeb kaads vienkaarshi otru sasit nemaina lietas buutiibu. jebkuraa gadiijumaa, ja shaadiem kautinjiem ir sekas, kkaada veida miesas bojaajumi, tad otrai pusei par to ir jaatbild, un nav buutiski vai vinji rubaku sarunaaja vai kaa. jo piemeeram ja kaads ar kaadu sarunaa kautinju un viena puse nosit otru tad arii soda nav, jo juus tip rubakusarunaajaat?

  +1 [+] [-]

, 2010-10-11 12:49, pirms 14 gadiem
nxsons rakstīja: ja baidies no vilka neej mežā!
atslēgties pēc sitiena nav nekas traks,kotad,lai boksā saka....
boksā nesit ar pliku roku... jo ja tā būtu, tad ne viens vien būtu ar smagām traumām.. jeb pat nosists..

     [+] [-]

, 2010-10-11 12:53, pirms 14 gadiem
Gena@Traktors rakstīja: Nesaprotu un nesapratīšu kur ir tā līnija,kas atdala kautiņu uz ielas (kur vainīgiem bieži iznāk reāls cietumsods) no kautiņa uz hokeja arēnas ledus, kur par līdzīga rakstura kautiņu maksimums draud kādas spēles diskvalifikācija vai naudas sods. Ielas kaušļus visi lamā, bet kaušļus uz ledus cildina, ja tas ir nokautējis savu pretinieku.
atšķirība starp kautiņu laukumā un uz ielas ir tāda,ka, 95% cīņām laukumā ir savi, nezinu,kā labāk pateikt, likumi, noteikumi utt un laukumā cīnās divi trenēti vīri + tur pat ir ārsti,bet uz ielas, bieži vien, noteikumi nav, it sevišķi,ja kādam no cīkstoņiem ir kādu vielu reibums un, uz ielas blakus nav ārsti, tiesneši utt
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2010-10-11 13:31, pirms 14 gadiem
Skudrinieks rakstīja: Tev varētu oponēt. Ja abas puses piekrīt kautiņam uz ielas (nu kaut kādi atsaldētie, vai dzērāji, vai skolnieki utt.), tad nekādi cietumsodi neiznāk. Lietas ierosina tikai tad, ja pretējā puse paceļ pretenzijas. Ja kautiņš notiek pēc abu pušu piekrišanas, tad nekāda kriminālā virzība neseko!
Tieši tāpat kā hokejā. Divi veči gribēja un izkāvās. Arī uz ielas valda tie paši likumi. Ja gribēja, izkāvās.
Nav Tev īsti taisnība,jo LV Krimināllikumā ir skaidri definēti gadijumi, kad var ierosināt kriminālprocesu bez cietušas puses piekrišanas.
Un,ja kas, tad civilizētā pasaulē to, kas notiek ledus laukumā, sauc par recidīvismu, un tas ir vainas pastiprinošs aptāklis.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2010-10-11 14:00, pirms 14 gadiem
Skudrinieks rakstīja: Nu ja Ivanāns ar to kanādieti būtu sakāvies zaļumballē dēļ vecenes, šaubos, vai Ivanāns pēc nokauta meklētu policiju!
Tāpat arī būtu beidzies kā šajā gadījumā.

Protams, es nerunāju par kautiņiem bars pret baru vai vairāki uz vienu, kur parasti ir kriminālās vai administratīvās sekas, bet tieši par šādu "attiecību noskaidrošanu" 1:1!

Reāli jau vīrieši vienmēr un visur skaidros tās attiecības, tas jau vīriešu dabā. Vai ta pats nekad neesi izkāvies, pat jaunībā?
Nē,protams,ka veči (un arī sievietes,kas bieži pat nodara smagākus miesas bojājumus), vienmēr ir kāvušies un kausies. Tomēr stāsts ir par to, ka ledus laukumā šova pēc iedod bietē un visi priecājas par to, bet uz ielas izkaujoties var nonākt arī aiz ķīniešu gardīnēm.
Tas ir tas pats stāsts par to vīrieti,kas pārguļ ar n-tām sievietēm un tāpēc skaitās varonis, bet sieviete,kas pārgulējusi ar n-tiem vīriešiem ir pēdējā m***a.

  -2 [+] [-]

, 2010-10-11 14:06, pirms 14 gadiem
puslaiks rakstīja: atšķirība starp kautiņu laukumā un uz ielas ir tāda,ka, 95% cīņām laukumā ir savi, nezinu,kā labāk pateikt, likumi, noteikumi utt un laukumā cīnās divi trenēti vīri + tur pat ir ārsti,bet uz ielas, bieži vien, noteikumi nav, it sevišķi,ja kādam no cīkstoņiem ir kādu vielu reibums un, uz ielas blakus nav ārsti, tiesneši utt
tātad ar kaušanos uz ielām viss ir kārtībā, ja blakus ir ārsts? Kas par idiotisku domāšanu

     [+] [-]

, 2010-10-11 14:16, pirms 14 gadiem
Par traumām no kautiņiem hokejā - papēti statistiku par NHL. Krietni jo krietni vairāk traumas dabū pēc spēka paņēmiem un ripas rikošetiem. Katru gadu vairāki spēlētāji izlaiž sezonu pēc spēcīga spēka paņēmiena, kas ir novedis pie smaga smadzeņu satricinājuma. Turklāt cietuši ir patiešām kvalitatīvi spēlētāji (Marks Savārs un Patriss Beržerons kā pirmie nāk atmiņā, no agrākiem laikiem Ēriks Lindross). Ar ripu lauztas pēdas, ribas, žokļi, deguni utt. nemaz nerunāsim. Citiem vārdiem, vai šāda viena gadījuma dramatisms nav krietni jo krietni pārspīlēts? Pēdējo šādu nokautu NHL atceros pirms 2 gadiem, kad uz ledus palika Todd Fedoruk. Bet arī tad čalis izlaida max 2 mēnešus.

     [+] [-]

, 2010-10-11 14:19, pirms 14 gadiem
Gena@Traktors rakstīja: Nav Tev īsti taisnība,jo LV Krimināllikumā ir skaidri definēti gadijumi, kad var ierosināt kriminālprocesu bez cietušas puses piekrišanas.
Un,ja kas, tad civilizētā pasaulē to, kas notiek ledus laukumā, sauc par recidīvismu, un tas ir vainas pastiprinošs aptāklis.
Ko darīt tad gadījumā ar boksu, kikboksu, MMA? Tu taču saproti, ka tur ierosināt kriminālprocesu būtu absolūti neloģiski.

  -1 [+] [-]

, 2010-10-11 14:30, pirms 14 gadiem
Halogens rakstīja: Ko darīt tad gadījumā ar boksu, kikboksu, MMA? Tu taču saproti, ka tur ierosināt kriminālprocesu būtu absolūti neloģiski.
Protams, ka neviens šos sporta veidus nekad neaizliegs, un sportistus ķurķī nebāzīs.
Tāpēc jau arī jautāju,kur ir šī robeža aiz kuras kautiņš un pa muti sišana skaitās noziedzīgs nodarījums un kur tā jau ir sportiska cīņa.

1.pants. Kriminālatbildības pamats
(1) Pie kriminālatbildības saucama un sodāma tikai tāda persona, kura ir vainīga noziedzīga nodarījuma izdarīšanā, tas ir, kura ar nodomu (tīši) vai aiz neuzmanības izdarījusi šajā likumā paredzētu nodarījumu, kam ir visas noziedzīga nodarījuma sastāva pazīmes.

Piemēram,Ivanāna kautiņā stabili varēja saskatīt noziedzīga nodarījuma pazīmes, jo viņam tika nodarīti vidēji smagi miesas bojājumi. Uz ielas par to pašu stabili var dabūt apmēram 2 gadus aiz restēm.

     [+] [-]

, 2010-10-11 14:56, pirms 14 gadiem
Gena@Traktors rakstīja: Protams, ka neviens šos sporta veidus nekad neaizliegs, un sportistus ķurķī nebāzīs.
Tāpēc jau arī jautāju,kur ir šī robeža aiz kuras kautiņš un pa muti sišana skaitās noziedzīgs nodarījums un kur tā jau ir sportiska cīņa.

1.pants. Kriminālatbildības pamats
(1) Pie kriminālatbildības saucama un sodāma tikai tāda persona, kura ir vainīga noziedzīga nodarījuma izdarīšanā, tas ir, kura ar nodomu (tīši) vai aiz neuzmanības izdarījusi šajā likumā paredzētu nodarījumu, kam ir visas noziedzīga nodarījuma sastāva pazīmes.

Piemēram,Ivanāna kautiņā stabili varēja saskatīt noziedzīga nodarījuma pazīmes, jo viņam tika nodarīti vidēji smagi miesas bojājumi. Uz ielas par to pašu stabili var dabūt apmēram 2 gadus aiz restēm.
nekādus divus gadus nevar dabūt.. varbūt tāds ir maksimālais sods uz papīra, bet reāli dzīvē iedod nosacītu sodu, gadu vai divi nosacīti... un staigā tālāk.. ja vien to neesi izdarījis jau iepriekš nosacīta soda laikā..
zinu gan vienu gadījumu kad reāli iesēdināja, bet tur bij vel vairāki blakusfaktori..
bet kopumā vienkārši savāc iemet sutkās uz dažām dienām..uzliek kādu soda naudu un viss..

  -2 [+] [-]

, 2010-10-11 15:35, pirms 14 gadiem
labs raksts, ceru ka ar Raiti viss būs kārtībā.

  +1 [+] [-]

, 2010-10-11 18:06, pirms 14 gadiem
Gena@Traktors rakstīja: Protams, ka neviens šos sporta veidus nekad neaizliegs, un sportistus ķurķī nebāzīs.
Tāpēc jau arī jautāju,kur ir šī robeža aiz kuras kautiņš un pa muti sišana skaitās noziedzīgs nodarījums un kur tā jau ir sportiska cīņa.

1.pants. Kriminālatbildības pamats
(1) Pie kriminālatbildības saucama un sodāma tikai tāda persona, kura ir vainīga noziedzīga nodarījuma izdarīšanā, tas ir, kura ar nodomu (tīši) vai aiz neuzmanības izdarījusi šajā likumā paredzētu nodarījumu, kam ir visas noziedzīga nodarījuma sastāva pazīmes.

Piemēram,Ivanāna kautiņā stabili varēja saskatīt noziedzīga nodarījuma pazīmes, jo viņam tika nodarīti vidēji smagi miesas bojājumi. Uz ielas par to pašu stabili var dabūt apmēram 2 gadus aiz restēm.
Piekrītu par to, ka tā robeža nav skaidra. Par to esmu domājis tieši hokeja sakarā, jo nesen vienā amatieru hokeja līgā Latvijā smagāk cietušais spēlētājs iesniedza pieteikumu kriminālprocesam, bet, ja nemaldos, tas tika izbeigts. Tāpat NHL gadījums ar Maksorliju un Bertuci, kur bija faktiski uzbrukums spēlētājam - ja nemaldos, vazāja pa tiesām, bet īsti ne ar ko nebeidzās.

  -1 [+] [-]

, 2010-10-11 19:25, pirms 14 gadiem
Halogens rakstīja: Piekrītu par to, ka tā robeža nav skaidra. Par to esmu domājis tieši hokeja sakarā, jo nesen vienā amatieru hokeja līgā Latvijā smagāk cietušais spēlētājs iesniedza pieteikumu kriminālprocesam, bet, ja nemaldos, tas tika izbeigts. Tāpat NHL gadījums ar Maksorliju un Bertuci, kur bija faktiski uzbrukums spēlētājam - ja nemaldos, vazāja pa tiesām, bet īsti ne ar ko nebeidzās.
Tas viss liecina, ka cilvēki nekur diži tālu no Senās Romas tikumiem savā būtībā nav tikuši. Atšķirība tikai tā, ka tad cilvēki pieprasija gladiātoru asinis Kolizejā, bet tagad tās pieprasa no hokejistiem hokeja arēnās. labi ka vel nedara to ar pavērstu īkšķi uz leju,kas nozīmētu,ka pretiniekam jaizšķaida ar nūju smadzenes.

  +1 [+] [-]

, 2010-10-12 00:23, pirms 14 gadiem
Kidd rakstīja: nekādus divus gadus nevar dabūt.. varbūt tāds ir maksimālais sods uz papīra, bet reāli dzīvē iedod nosacītu sodu, gadu vai divi nosacīti... un staigā tālāk.. ja vien to neesi izdarījis jau iepriekš nosacīta soda laikā..
zinu gan vienu gadījumu kad reāli iesēdināja, bet tur bij vel vairāki blakusfaktori..
bet kopumā vienkārši savāc iemet sutkās uz dažām dienām..uzliek kādu soda naudu un viss..
Gena te ir vietējais, virtuālais teorētiķis. Ko savās teorijās sazīmē, to pieņem par patiesību. Nebiedē viņu ar dzīves realitāti.

     [+] [-]

, 2010-10-13 19:00, pirms 14 gadiem
Ja tik ļoti nepatīk kautiņi, kas jums liedz skatīties tenisu vai šaha mačus?